Kotkan Autohallista auton osto kokemuksia.

Petynyt

Ostin Nissan X-TRAIL Kotkan Autohallista. Käsittääkseni autonmyyntiliikkeellä, on
vatuuta enempi kuin yksittäisellä henkilöllä. Keväällä ostin tämän Nissanin kyseisestä
automyymälästä .Kysyisin onko muilla nekatiivisia kokemuksia kyseisestä autoliikkeestä. Minun ostamalla autolla riittää korjaamista.Olen kysellyt myyjältä
vastuuta vioista. Hän luettelee minulta tulleen auton vikoja.
Aiemmin ostamieni auton myyntiliikkeet ,ovat kyllä korjanneet ilmestyneet viat.

16

3508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaihtoABC

      EI ole kyseisestä autoliikkeestä kokemuksia, valitan.
      Kaltaisistasi "takuu-uskovaisista" kylläkin on kokemuksia, kuten on kaikilla muillakin autoliikkeillä. Jos koet, että autoliikkeen (sinun mielestäsi) pitäisi sinun autosi kunnostuksia maksaa ja liike on erimieltä, kysy ihmeessä www.kkv.fi kuluttajaneuvonnasta.
      Käytetyssä autossa kun ei takuuta ole sekuntiakaan (ellei liike ole sellaista erikseen myöntänyt/sinulle myynyt) niin älä pillastu, jos kuluttajaoikeusasiamiehet ovatkin liikkeen kannalla.

      • VaihtoABC

        Oliko kommentissani jotain väärin tai muutoin huomautettavaa, vai mikä laittoi noinkin epäasiallisesti moisia kyselemään? Vastaus asiattomaan kysymykseesi on tietenkin: Kyllä.

        Itse asiaan palataksemme, edellä opastettu "kädestä pitäen" aloittajaa, jos mielestään on vääryyttä kokenut.
        www.kkv.fi on oikea paikka avautua, ei keskustelupalstat.


    • ergrgregregr

      Kannattaisi ottaa aina se autoista ymmärtävä kaveri mukaan kun raivostuttaa nuo viikkojen tai kuukausienkin päästä ulisijat jotka itkee ihan jarrupalojen ja levyjen perään.

    • Tasuri

      Ostit kaikista halvimman?
      Eikö herännyt epäilyksiä?

    • mielipite

      "Käsittääkseni autonmyyntiliikkeellä, on vatuuta enempi kuin yksittäisellä henkilöllä."

      Kyllä; olet 100%:sti oikeassa käsityksessäsi.
      Se ei silti koskaan ole uuden auton takuuta vastaava vastuu, vaikka niin olisit kuvitellut käsittäväsi.

    • Pärkkele

      Ainahan käytetty on käytetty ja vikojakin yleensä, jos uuden ostaa, niin saa melkein ehjän ja sen kaipaamasi Takuun.

    • Anonyymi

      Moi,
      näyttää sama linja Autohalli.com liikkeellä jatkuvan. Myyntihetkellä kovasti vannottiin 6kk kuluttajatakuun nimeen mutta pari viikkoa kaupan jälkeen kun Audin moottorin öljyvuoto todettiin kolmesta kohtaa (suuttimet, venttiilinkansi ja mootorin alakoppa) niin vastuita vältelliin ihan täysillä "ei tuo mootorista valuva öljy ole mikään vika...enemmänkin ominaisuus". Suuttimen tiivisteen olen joutunut maksamaan itse. venttilinkannen itse mutta tiivisteestä ja työstä autoliike maksoi 50% moottorin alakoppa vielä työnalla. Lupasivat korvata 50% mutta olivatkin ilmoittaneet korjaamolle että maksavat vain 30% (eivät kyllä minulle ilmoittaneet muuta kuin tuon 50%). Kyseessä siis oli 2012 mallin auto ja ajettu reilu 100tkm. No nyt on valitus Kuluttajalautakunnassa. Todella huono fiilis jäi tästä autokoijarista. Muista liikkeistä en ole ikinä saanut näin huonoa palvelua ja kokenut näin törkeää "kusetusta". No tietääpähän ettei tarvitse heiltä ikinä enää mitään ostaa. Oppirahat vain olleet monta tonnia.

      • Anonyymi

        Kuluttajalautakunnalta tuli päätös. Autohalli.com on korvausvelvollinen. Eli Kuluttajalautakunna päätös oli vaatimukseni mukainen (50% kuluista) sekä kilometrikorvauksia kun pyysivät hakemaan Audille korjausarvion useammasta korjaamosta.

        Ratkaisussa on sovelletu lainkohdat
        Kuluttajansuojalain 5 luku:
        14 § (5.1.1994/16)
        19 § (13.12.2001/1258)
        20 § (5.1.1994/16)
        10 §:n 3 ja 4
        Kannattaa Googlata jos askarruttaa ostajan oikeudet auto kaupoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajalautakunnalta tuli päätös. Autohalli.com on korvausvelvollinen. Eli Kuluttajalautakunna päätös oli vaatimukseni mukainen (50% kuluista) sekä kilometrikorvauksia kun pyysivät hakemaan Audille korjausarvion useammasta korjaamosta.

        Ratkaisussa on sovelletu lainkohdat
        Kuluttajansuojalain 5 luku:
        14 § (5.1.1994/16)
        19 § (13.12.2001/1258)
        20 § (5.1.1994/16)
        10 §:n 3 ja 4
        Kannattaa Googlata jos askarruttaa ostajan oikeudet auto kaupoissa.

        Mulla tuli kans puoltava kuluttajariitalautakunnalta. 9000e.bemmiin 300e joutuisivat korvaamaan, mutta eihän autohallin homot mitään ole korvannut! Noh, mustalle listalle pääsivät👍


    • En jaksa olla ihmettelemättä, miksi olet sitä mieltä, että 10-vuotiaassa autossa tulisi olla uuden auton ominaisuudet?
      Koska se ei siis ole uusi, myyjän velvollisuus ei siis ole korjata sitä uuden veroiseksi, koska olet ostamassa käytettyä - et uutta autoa.
      Mikset hyväksy sitä tosiasiaa, kaikki käytetty irtain, siis mikä tahansa, myydään siinä kunnossa ja niine ominaisuuksineen, jotka sillä tai siinä kaupantekohetkellä on.
      V. 2012 ensirekisteröidystä, todellisuudessa n. 200.000 km ajetusta autosta ei edes hokemalla saa uutta autoa, vaikka kaikki siinä ostohetken jälkeen ilmenneet viat korjattaisiin, sillä ne viat on jo otettu huomioon kauppahinnassa.
      Tästä asiasta on vuosien mittaan reposteltu vaikka kuinka ja kauan, mutta siitä huolimatta valtaosa täällä kirjoittavista eivät vieläkään ymmärrä, mitä lainlaatija, (lue: Eduskunta) todellisuudessa tarkoittanut, kun se on sisällyttänyt sen ns. 6 kk:n - säännön Kuluttajasuojalakiin.
      Eduskunta ei ole tarkoittanut sitä, että vanhasta autosta tehdään myyjän kustannuksella uusi.

      • Anonyymi

        Millä perusteella väität "todellisuudessa ajettu 200 000 km " Nuo viat ovat olleet autossa kauppaa tehtäessä , jolloin autoliikkeen pitää osallistua kustannuksiin . Kyse ei ole siihä ,että " pitää olla uuden auton ominaisuudet ".


    • Lue uudestaan se, minkä kirjoitin!
      Asian arvioinnissa on tärkeää, että ymmärtää, mitä lainlaatija silloin on tarkoittanut vahvistaessaan Kuluttajasuojalain ensimmäistä kertaa v. 1978.
      Lakiin on sen jälkeen tehty lukuisia lisäyksiä ja täsmennyksiä.
      Eduskunta EI siis ole tarkoittanut, että autoliikkeet korjaavat jokaisesta käytettynä myydystä autosta siitä kaupan jälkeen havaitut viat.
      Se olisi jopa mahdotonta.
      Myönnän toki, että kun auto ajetaan liikkeestä ulos, on sen oltava liikennekelpoinen.
      Mihinkään sellaisiin vikoihin, jotka ostaja on huolellisella ostokohteen tarkastuksella ennen kaupantekoa on voinut itse huomata, niihin ostaja ei jälkeenpäin voi vedota.
      Laki lähtee siitä, että piilevät viat - siis vain sellaiset, joita ei edes kohteen huolellisella läpikäynnillä ole voinut havaita, vain niistä voi myyjän kanssa yrittää päästä sopimukseen.
      Mikäli sopimus syntyy, auto saattaa tulla parempaan kuntoon, siksi ostajan on myös osallistuttava kustannuksiin.
      Et kai aio lähteä lakitupaan?!
      Sanon heti, ettei se kannata, sillä kustannukset ylittävät auton arvon.
      Sanoit, että asia on nyt kuluttajaviranomaisilla. Heitä kiinnostaa vain, se, onko autosta osoitettavissa Kuluttajasuojalain tarkoittamaa vikaa - ei mikään muu.
      Kuluttajasuojalakia voi selata ilmaiseksi mistä tahansa tietokoneesta tai älypuhelimesta: www.finlex.fi
      Kun sieltä vastaus aikanaan tulee, voin heti sanoa, etteivät kuluttajaviranomaiset tule suosittelemaan korvauksia - auto on vain liian vanha.
      Autoilla ajataan keskimäärin n. 18.000 km vuodessa. Siksi autosi km-lukemaa tuskin pidetään luotettavana.
      Oikea luku on se n. 200, voi olla enemmänkin, jos ryhdyt asiaa Trafin kautta tarkemmin tutkimaan.
      Sanot ehkä, että mikä minä olen sanomaan?!
      Olen kuitenkin ammatiltani eläkkeellä oleva lehtori.
      Olen eri oppilaitoksissa opettanut tuhansille oppilaille mm. kauppaoikeutta ja ulkomaankauppaakin yli 20 vuotta.
      Luuletko tosiaan, etten tiedä?!
      En kuitenkaan enää puutu tähän asiaan - tee mitä tykkäät, sanoi aikanaan nyt jo edesmennyt anoppinikin!

      • Anonyymi

        Uutta auto tässä tuskin haettiin vaan korjata viat joista ei oltu mainittu kaupan hetkellä (öljyvuoto useasta paikasta olisi mainitsemisen arvoinen asia) ja ennen kaikkea pitää sovituista asioista kiinni.


      • Anonyymi

        Kun autoilla ajataan keskimäärin 18 000 km vuodessa , niin kyseessä olevalla on ajettu ainakin 200 000 . Aika erikoinen johtopäätös lehtorilta .


    • Anonyymi

      Autohalli.com on täys kusetus firma!! Mun autoon jo useamman tonnin remontti tiedossa, eikä nämä emänsä nussijat ota vastuuta mistään!!!
      Noh.. Ei asia tähän jää.....

    • Anonyymi

      Autohalli. com on täys kusetus firma!
      Kannattaa ihmiset käydä katselemassa MUSTAT LISTAT läpi, eiköhän tämän huijari pulju sinne kohta tupsahda🤣👍

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe