Edes paavi luottaa Jumalaansa

Päivän Hesari tarjosi mielenkiintoisen yksityiskohdan uusimman paavin vierailusta USA:aan. Paavi toiminnallaan osoittaa, että edes hän luottaa Jumalaansa, joka tästä pienestä uutisesta on luettavissa:

http://www.hs.fi/autot/a1305987902567

_________________________________________________________________________
>>>> Yhdysvaltalaiset ihastuivat Paavin Fiatiin, mutta mihin katosi luodinkestävä Paavimobiili?

Paavi Francis on tullut tunnetuksi siitä, että hänellä on erityisen moderneja, humaaneja, ihmisläheisiä ja nykyaikaisia mielipiteitä.

Paavin maanläheisyys näkyi pari päivää sitten myös Paavin autovalinnassa. Paavi Francis ajeli Washingtonin vierailullaan sympaattisella Fiat 500L -autolla.

Se ei ole mikään ökymenopeli, johon on tuhlattu valtaisat määrät kristikunnan kymmenyksiä. Suomessakin Fiat 500L:n saa alle 20 000 eurolla.

Pikkuruinen Fiat näytti hauskalta, kun se päästeli menemään isojen, mustien katumaastureiden rinnalla.

Paavilla oli ikkuna auki, kun hän heilutteli lentokentälle kokoontuneelle yleisölle Fiatistaan.

Paavi Francis on maailman tunnetuimpia ja eittämättä tietyissä piireissä vihatuimpia ihmisiä. Paavi nimittäin edustaa persoonallaan Vatikaania ja Katolista kirkkoa Kristuksen käskynhaltijan asemassa.

Paaveja onkin yritetty murhata.

Miksi Paavi Francis ei sitten ole Paavimobiilissa, vaan taittaa USA:ssa matkaansa vähäisellä Fiatilla ja vieläpä ikkuna auki?

Francis on sanonut, että kuolema on herran hallussa.

”Toki jotain voi tapahtua. Mutta ollaanpa realisteja: minun iässäni sitä ei ole paljoa, mitä menettää”, Paavi Francis sanoi viime vuonna espanjalaislehti La Vanguardialle.>>>
____________________________________________________________________

Niinpä. Onneksi edes yksi ihminen maailmassa luottaa mielikuvituskaveriinsa ja siihen, että hän kyllä auttaa ja estää surman, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Paavi on kuitenkin yksi maailman vihatuimmista ihmisistä, joka tämänkin palstan psykoottisten ja harhaisten ihmisten mielipiteistä on aistittavissa, joten paavilla lienee jumalaansa aitoa uskoa, koska uskoo henkensä jumalansa käsiin, vaikka hän on useammankin hullun tähtäimessä koko ajan.

108

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienet lahkot luottavat pelkästään vain maalliseen mamonaan ja sen mahtiin. Heillä ei siis siitä syystä ole lainkaan todellista luottamusta jumaliin.
      Paavin taasen ei tarvitse luottaa varallisuuteensa, sillä raha ja mammona ovat hänen kohdallaan menettäneet merkityksensä. Tämä siksi, että Paavilta varallisuus ei tule loppumaan vähään aikaan. Paavi saisi lähes kaikkea, niin halutessaan.
      Paavi voi siis huoletta luottaa jumalaansa ja myös häntä vihaaviin ihmisiinkin, toisin kuin lahkoissa, joiden pääasiallinen maanpäällinen tarkoitus perustuu mammonan keräämiseen ja luottamus ihmisiin on tuntematon arvo.

    • Fiksupuskamies

      Hyvin kirjoitettu Bushmanni! Olen aina pitänyt sinua älykkäänä kirjoittajana vaikka itse olenkin kristitty ja uskossa. Se että olen kristitty ja uskossa ei kuitenkaan tarkoita sitä että pitäisin ateisteja millään tavalla itseäni huonompina ihmisinä niinkuin monissa lahkoissa on valitettavasti tapana. Minulla itseasiassa kaveriporukasta valtaosa on ateisteja enkä usko että viisaat ja fiksut ateistitkaan pitävät kaikkia kristittyjä idiootteina. Ne jotka pitävät ja jotka näin sanovat ovat itse jollakin tapaa ongelmaisia tapauksia. Tyhmiä ja yksinkertaisia ihmisiä löytyy joka paikasta uskontoon ja vakaumukseen katsomatta, näin se vain on.

      Kun otit kantaa Paavin toimintaan niin aistin siitä välittömästi että vaikka et olekaan samaa mieltä hänen kanssaan uskonnollisista asioista niin arvostat häntä ja hänen toimintaansa ihmisenä. Tämä on sitä laajempaa ajattelua ja rispektit siitä sinulle!

      • >>> Hyvin kirjoitettu Bushmanni! Olen aina pitänyt sinua älykkäänä kirjoittajana vaikka itse olenkin kristitty ja uskossa. >>

        Kiitokset positiivisesta palautteesta. Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että palstalle kannattaa kirjoittaa ja perustella asiansa loogisesti, koska tätä seuraa monenlaisia ihmisiä ja pitää kirjoittaa muillekin kuin vain sille, jolle vastaa.

        >>> Se että olen kristitty ja uskossa ei kuitenkaan tarkoita sitä että pitäisin ateisteja millään tavalla itseäni huonompina ihmisinä niinkuin monissa lahkoissa on valitettavasti tapana. >>

        Minä en myöskään pidä uskovaa kategorisesti millään tavalla itseäni huonompana tai tyhmempänä/viisaampana kuin mitä moni kirjoittaja minusta antaa käsittää.

        >>> Minulla itseasiassa kaveriporukasta valtaosa on ateisteja enkä usko että viisaat ja fiksut ateistitkaan pitävät kaikkia kristittyjä idiootteina. >>

        Ei niin. Kyllä ateistikin tietää ne syyt, mikä saa ihmiset uskomaan henkimaailman asioihin, eikä niissä sinällään ole mitään ihmeellistä. Se usko henkimaailmaan voi vain olla hyvin monitahdoista, eli se voi olla rehellistä tai se voi olla epärehellistä, jota kutsutaan myös itsepetokseksi.

        Jos usko henkimaailmaan tarvitsee reaalimaailman todellisuuden kieltämistä, esimerkiksi vaikkapa määrättyjen tieteellisten tosiasioiden kieltämistä, usko henkimaailmaan on silloin epärehellistä, eli vaatii itsepetosta.

        Jos esimerkiksi väittää ja uskoo, että maailma on luotu noin 6000 vuotta sitten, niin sellaisen väitteen esittäjä on idiootti tiedettyjen tosiasioiden valossa, eikä sen ääneen sanominen ole pilkkaa. Jos henkilö uskoo kyseiseen asiaan, ei se tee siitä totta, eikä uskomuksesta vähemmän typerää. Se vain kertoo uskojan täydellisestä typeryydestä ja todellisuudesta vieraantumisesta ja käsittämättömästä itsepetoksesta, jota usko voi vaatia kannattajaltaan.

        >>> Tyhmiä ja yksinkertaisia ihmisiä löytyy joka paikasta uskontoon ja vakaumukseen katsomatta, näin se vain on. >>

        Juuri näin.

        >>> Kun otit kantaa Paavin toimintaan niin aistin siitä välittömästi että vaikka et olekaan samaa mieltä hänen kanssaan uskonnollisista asioista niin arvostat häntä ja hänen toimintaansa ihmisenä. >>

        Kyllä. Minulla ei ole mitään syytä olla arvostamatta rehellistä uskoa, joka voi olla totta, mutta minä vain en siihen kykene uskomaan.

        Paavin usko voi olla totta, toisin kuin vaikka henkilön usko, joka uskoo jonkin jumalan luoneen kaiken elämän vain 6000 vuotta sitten. Se ei voi olla totta missään tilanteessa, eli se on pelkkää itsepetosta.

        Paavi tai katolinen kirkko ei kiellä enää mitään tieteellisiä tosiasioita, eli heidän uskonsa pohja on todellisuudessa ja heidän uskonsa voi olla totta, vaikka minä en siihen uskokaan, enkä siihen jumalan tai siihen pohjaan, johon se perustuu.

        Eli ei ole mitään syytä epäillä sellaisen henkilön uskoa, jonka usko perustuu johonkin sellaiseen asiaan, joka voi periaatteessa olla totta, vaikka siihen ei itse kykene uskomaan.

        Mutta esimerkiksi nuoren maan kreationismi ei voi olla totta milllään tunnetulla tavalla tai tasolla, niin sellainen usko on typerää, kertoo uskojan typeryydestä ja sitä minun mielestäni voi pilkata niin paljon kuin sielu sietää, koska se sen typeryys ansaitsee.

        Fundamentalisteille ei tule antaa mitään myönnytyksiä, olivatpa he minkä uskonnon kannattajia tahansa. Ihmisillä tulee oikeus olla tietää se, että mitä esimerkiksi nuoren maan kreationismi tarkoittaa.

        Jokainen ihminen on samanarvoinen, mutta jokainen mielipide ei suinkaan ole samanarvoinen.

        http://otsokivekas.fi/2012/03/kaikki-mielipiteet-eivat-ole-saman-arvoisia/

        >>> Sanon tämän nyt niin selkeästi kuin osaan. Demokratiassa kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta mielipiteet eivät ole tasa-arvoisia. Osa mielipiteistä on aivan saatanan typeriä. Ne pitää selittää vääriksi ja niitä pitää pilkata, jotta ihmiset ymmärtäisivät niiden typeryyden ja luopuisivat niistä. Missään tapauksessa niitä ei tule hyväksyä tasavertaisiksi järkevien näkemysten kanssa. >>>

        Typeryyden hiljainen hyväksyminen johtaa vain siihen, että typeryys leviää kuin syöpä, kuten on nähty niin monta kertaa. Sitten ne ihmiset, jotka haluavat tieten tahtoen pilkattavaksi typerän uskonsa johdosta, ovat oikeassa paikassa, kun sellaiseen seuraan menevät ja he tulevat itse tekemään lopun uskostaan, eli se tapahtuu karkottamalla kaikki selväpäiset porukasta pois.


      • Totuus voi olla myös toinenkin? Uskonnollisilla lahkoilla ja monilla "bisnestä" harrasravilla tahoilla voi nimittäin olla tapana antaa itsestään huomattavasti parempi kuva, kuin mitä itse yhteisön sisäinen tila antaisi olettaa? En nyt viittaa millään muotoa tässä vain Paaviin. Mutta kun katsemme, mitä ruvettymiä katollisessa kirkossakin on tullut esiin viime aikoina, niin olisi perin kummalista, ellei kyseisen "puljun" nokkamies ottaisi asiaan kantaa millään muotoa ja pyytelisi nöyrimmin anteeksi alaistensa toimia? Löytyy tietysti lahkoja ja yhteisöjä, jotka vain kiistävät kaikki yhteisön piiriissä tapahtuneet ikävät ja lahkon imagoa mahdollisesti likaavat tapahtumat ja osoittavat syyttävän sormensa vaikkapa sitten vääryyden kokeneeseen uhriinsa. Yksi tapa kiistää vääryydet on myös vaieta niistä tyystin ja odottaa, että tapaukset vanhenevat tai muuten vain unohtuvat.


    • vihaeirakennaketään

      Busmannille: Kukaan tosi uskova ei vihaa ketään, sillä viha ei ole Jumalasta joka uskoo ja luottaa Jumalaan ei hänellä ole vihaa sydämessä ketään kohtaan.

      • vihaviejärjen

        "Kukaan tosi uskova ei vihaa ketään"

        Kyllä tälläkin palstalla vihaa riittää: paavi on sitä ja paavi on tätä ja lainaus jostain Ilmestyskirjan pedosta, vaikka Ilmestyskirjassa ei mainita koko sanaa paavi tai piispa eikä myöskään katolinen kirkko.

        Luterilaisella puolella sen sijaan on tajuttu, että nuo olivat niitä reformaation ylilyöntejä ja että paavi on vain ison kirkon ylin piispa.


      • Oletoikeassa

        Tuollaista vihatoimintaa ei voidakaan perustella raamatun mukaisena asiana. Minulla on kokemusta sekä adventisteista että katolilaisista. Katolilaiset ovat ihmisinä aivan erilaisia kuin adventistit ja tulevat toimeen eri vakaumusta edustavien ihmisten kanssa huomattavasti paremmin. Onhan Katolinen kirkko nyt muutenkin kirkkona aivan eri uskottavuus/kunnioitettavuusluokkaa kuin alle 200 vuotta vanha "ei apostolinen" lahkoliike jossa huutoäänestetään asioista ja tehdään kompromisseja naispappeudessa ym. Sitten vielä puhutaan Kristus kalliolla-uskosta vaikkei osata tehdä päätöksiä.


      • >>> Busmannille: Kukaan tosi uskova ei vihaa ketään, sillä viha ei ole Jumalasta joka uskoo ja luottaa Jumalaan ei hänellä ole vihaa sydämessä ketään kohtaan. >>

        No sitten voi kysyä, että mistä se viha toista uskovaa kohtaan tulee, eli miten jopa kristityt kykenevät vihaamaan toisiaan, vaikka heidän nyt pitäisi uskoa edes jotenkin samalla tavalla ja samaan jumalaan.

        Ymmärrän kyllä, että toiseen jumalaan uskovia vihataan sydämen pohjasta ja siihen raamattukin antaa hyvät eväät, mutta sitä en kykene ymmärtämään, että miten samaan jumalaan uskovat vihaavat toistensa uskoa niin paljon, että käyvät jopa fyysiseen toimintaan toisen uskoa kohtaan.

        Etenkin minua ihmetyttää se, että kyseinen jumala, johon kristityt väittävät uskovansa, ei tee yhtään mitään sille, että häneen uskovat vainoavat toisiaan, pahoinpitelevät toisiaan ja jopa tappavat toisiaan. Se jumala on nyt noin 2000 vuotta katsellut, kun kristityt ovat tappaneet toisiaan, vallanpitäjien suosiossa olleet ryhmät ovat hävittäneet hieman eri tavalla uskovia kristittyjä jne, eikä kyseinen jumala ole elettäkään tehnyt sen puolesta, että hänellä olisi jotain sitä vainoamista ja tappamista vastaan.


      • vihaeirakennaketään
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Busmannille: Kukaan tosi uskova ei vihaa ketään, sillä viha ei ole Jumalasta joka uskoo ja luottaa Jumalaan ei hänellä ole vihaa sydämessä ketään kohtaan. >>

        No sitten voi kysyä, että mistä se viha toista uskovaa kohtaan tulee, eli miten jopa kristityt kykenevät vihaamaan toisiaan, vaikka heidän nyt pitäisi uskoa edes jotenkin samalla tavalla ja samaan jumalaan.

        Ymmärrän kyllä, että toiseen jumalaan uskovia vihataan sydämen pohjasta ja siihen raamattukin antaa hyvät eväät, mutta sitä en kykene ymmärtämään, että miten samaan jumalaan uskovat vihaavat toistensa uskoa niin paljon, että käyvät jopa fyysiseen toimintaan toisen uskoa kohtaan.

        Etenkin minua ihmetyttää se, että kyseinen jumala, johon kristityt väittävät uskovansa, ei tee yhtään mitään sille, että häneen uskovat vainoavat toisiaan, pahoinpitelevät toisiaan ja jopa tappavat toisiaan. Se jumala on nyt noin 2000 vuotta katsellut, kun kristityt ovat tappaneet toisiaan, vallanpitäjien suosiossa olleet ryhmät ovat hävittäneet hieman eri tavalla uskovia kristittyjä jne, eikä kyseinen jumala ole elettäkään tehnyt sen puolesta, että hänellä olisi jotain sitä vainoamista ja tappamista vastaan.

        Et kai busman huomannut kirjoituksestani, että sanoin tosi uskova, sillä kai sinä tiedät että uskovaiseksi tunnustautuvia on paljon vaan tosi uskovia on vähän. Siksipä Jeesuskin sanoi kun minä tulen löytänenköhän minä uskoa maanpäältä, kyllä uskoa on mutta se usko konka Jeesus tuntee on valitettavasti vähän.


      • vihaeirakennaketään
        vihaeirakennaketään kirjoitti:

        Et kai busman huomannut kirjoituksestani, että sanoin tosi uskova, sillä kai sinä tiedät että uskovaiseksi tunnustautuvia on paljon vaan tosi uskovia on vähän. Siksipä Jeesuskin sanoi kun minä tulen löytänenköhän minä uskoa maanpäältä, kyllä uskoa on mutta se usko konka Jeesus tuntee on valitettavasti vähän.

        Anteeksi: Tuli vähän virhettäkin kirjoitukseeni piti laittaa jonka, mutta painoin väärää näppäintä niin tulikin konka,


    • "Se jumala on nyt noin 2000 vuotta katsellut, kun kristityt ovat tappaneet toisiaan,..."
      Ihmetyttäähän sekin, että kun adventistien laskutoimituksen mukaan se jumala oli aikanaan mukana kaikissa planeettamme pienimmissäkin "kissanristiäisissä" n. 4000 vuoden ajan, mutta sitten yhtäkkiä onkin 2000 vuotta ollut kadonneena kuin pieru saharassa ja siitä papparaisesta ei ole kuulunut mitään, ei pierun pihaustakaan? Taisi kuolla siellä ristillä ihan oikeasti, eikä ole siksi paappaa kuulunut eikä näkynyt?
      Eikös sen jumalan pitänyt olla sama eilen, tänään ja huomennakin?

      • Pitkät.riparit

        Hyvä havainto ilmi.antaja!


    • Selitys.on.tässä

      Israelilaiset ja edelleen kristityt omaksuivat sumerilaisen teologian saavutukset ja muotoilivat niitä vain hengeltään ja moraaliltaan sopimaan omaan monolatris-monoteistiseen Jahve-uskoonsa sekä Jeesusteologiaansa. Monoteistisen universaalijumalan oppi on puolestaan lainaa faraoiden Egyptin teologiasta, jonka ilmapiirissä Mooses eli ja josta Mooses sai idean Jahve-uskontoon. Monolatria tarkoittaa, että vain yhtä jumalaa saa palvoa, mutta muiden jumalien olemassaoloa ei kielletä. Monoteististä teologiaa kehittyi myös Assyrian uskonnossa (”Assur on ainoa tosi jumala”) sen suurvaltakaudella, vaikka käytännön uskonnonharjoitus Assyriassa ei johtanutkaan monoteistiseen uskoon.
      Neljännen esikristillisen vuosituhannen lopulla (n. 3500 – 2000 eaa.) Kaksoisvirtain maahan Eufratin ja Tigrisin laaksoon saapui kansa, jota kutsutaan sumerilaisiksi. He olivat ensimmäinen korkeakulttuurin luonut kansa Kaksoisvirtainmaassa. He keksivät ensimmäisinä kirjoitustaidon (vain egyptiläiset voivat kilpailla sumerilaisten kanssa siltä osin), eli nuolenpääkirjoituksen. Nimi Sumeri perustuu siihen, että akkadilaisissa dokumenteissa sumerilaisten historiallisella ajalla kansoittamaa maata nykyisen Irakin eteläosissa kutsutaan Sumeriksi. Sumerien alkuperästä on väitelty ja kiistelty tutkijoiden parissa paljon, mutta ilmeisesti he saapuivat Kaksoisvirtain maahan Dijala- jokivartta pitkin mahdollisesti Turkestanista (Nyberg, Salonen). Sumerin kielen alkuperä on myös epävarma eikä se kuulu mihinkään tunnettuun kielikuntaan. Sumerit näyttävät kuuluvan niin sanottuun itäisen Välimeren rotuun (Salonen). Sumerien kulttuuri ja valtakausi alueella kaupunkivaltioiden ja laajempien valtiomuodostelmien muodossa kesti noin tuhat vuotta, kunnes he hävisivät sotilaallisesti ja poliittisesti Kaksoisvirtainmaahan tunkeutuneille seemiläisille kansoille ja sulautuivat niihin häviten kansana historian hämäriin – mutta heidän nerokas kulttuurinsa ja uskontonsa ei hävinnyt, vaan tulokaskansat omaksuivat sumerien henkisen perinnön ja säilyttivät sen. Ja niin tekivät israelilaisetkin kirjoittaen Raamattuunsa sumerien teologian ja mytologian luomukset, sovitellen niitä vain omaan monolatris-monoteistiseen Jahve-uskoonsa sopiviksi.
      Sumerit kehittivät rakennustaitoa, sodankäyntiä, hallintoa, matematiikkaa ja kirjallisuutta merkittävästi (vaikkakin heidän useimmat käsityksensä olivat varsin myyttisiä ja taikauskoisia, tosin heillä oli joitain ihan kelvollisia lääkkeitä eräisiin vaivoihin). 60-lukujärjestelmä eli seksagesimaalisjärjestelmä on sumerien kehittämä ja se on käytössä meillä edelleen: jaamme tunnin 60 minuuttiin ja minuutin 60 sekuntiin ja ympyrän me jaamme vieläkin 360 asteeseen.
      Ensimmäinen sumerien kuningas, josta on historiallisia tietoja, on Kisin kuningas Mesilim n. vuoden 2600 eaa. tienoolta. Häntä vanhemmalta ajalta on vain arkeologisia, ei kirjallisia tietoja. Kirjoitustaito kehittyi täysin maallisista syistä – taloudellisten motiivien tähden, sillä temppelien pappien täytyi kyetä jotenkin kokoamaan tietoa maksetuista veroista ja niinpä sumerien papit kehittivät kirjoitustaidon. Verokuitit ovatkin ensimmäisiä kirjoituksia n. vuoden 3000 tienoolta eaa. (kirjoitus oli ensin kuvakirjoitusta ja samalla kuitenkin sanamerkkejä, kunnes kirjoitus fonetisoitui koska haluttiin kirjoittaa myös henkilöiden nimiä ja kirjoitus kehittyi tavukirjoitukseksi sanakirjoituksen ohella).
      Sumerien maailmankäsitys oli täysin teokraattinen: kunkin paikkakunnan jumala hallitsi kaupunkivaltiota varsinaisena kuninkaana ja omisti maat, ihmiset ja kaiken. Temppelin kaksi tehtävää olivat kultti ja talous ja temppeli olivat sumereille erittäin tärkeitä – tosin myöhemmin tämä kirkon ja valtion harmonia rikkoutui ja palatsi etääntyi temppelistä.

      jatkuu...

      • Teksti on ihan ansiokas. Hyviin tapoihin kuuluu, että suoriin lainauksiin liitetään maininta lähteestä. Tuo teksti on Armas Salosen kirjasta "Persian muinaisuus ja kulttuuri", vuodelta 1967.

        http://www.kampinkirjakauppa.fi/tuotteet.html?id=7/9941

        Lisäksi, noin pitkä kirjasitaatti polkee jo tekijänoikeutta, varsinkin kun kirjoittajalla ei ole omaa kontribuutiota ollenkaan mukana.


    • Selitys.on.tässä

      On erittäin tärkeää havaita, miten Raamatun kosmologian, kosmogonian juuret palautuvat täysin selkeästi sumerien korkeakulttuurin henkiseen perintöön, jonka sumerien seuraajat, seemiläiset kansat, Kaksoisvirtain maassa säilyttivät ja jonka myös israelilaiset omaksuivat ymmärtääksemme miten raamatullinen maailmankäsitys on erottamattomasti ja läheisesti sidoksissa muinaisitämaiseen sumerilaiseen ja heidän seuraajakansojensa maailmankäsitykseen.
      Tämä keskeinen havainto, joka on itämaisen kirjallisuudentutkimuksen sekä assyriologian kiistaton tutkimustulos, osoittaa ei vain sitä, että sumerien maailman- ja elämänkatsomus oli myyttinen ja myyttiseen muotoon puettu, vaan myös sen, että raamatullinen maailmankäsitys on myyttinen: so. epätieteellinen ja virheellinen sekä vanhentunut (se oli vanhentunut jo VT:n nuorimpien traditioiden ja UT:n aikaan, mutta silti Raamatun kirjoittajat eivät luopuneet siitä, vaikka parempaa tietämystä olisi ollut tarjolla varsinkin kreikkalaisilla oppineilla). Nämä tosiasiat vapauttavat meidät konservatiivis-fundamentalististen kristittyjen suosimasta anakronismista Raamatun tekstien tulkinnassa. Toisin sanoen sen selitysopillisesti ja historiallisesti kestämättömän oletuksen, että Raamatusta löytyisi modernia tähtitieteellistä tietoa, jopa kopernikaaninen maailmankuva.
      Sumerien myytit ovat vaikuttaneet myöhempien kansojen kirjallisuuteen ja uskomuksiin erittäin vahvasti. Hyvin selvästi vaikutus näkyy Vanhassa testamentissa ja sen kertomuksissa: luominen, syntiinlankeemus, vedenpaisumus, Nooan arkki, Baabelin torni ja kielten sekoitus jne. Sumerit etsivät elää ja kuolemanjälkeistäkin elää. Ylösnousemususkonto on samoin jo sumerien luoma. Myös antiikin klassisten teoksien välityksellä sumerien kertomukset ovat välittyneet länsimaalaisille.
      Sumerien kosmologia, heidän oppinsa maailmankaikkeuden alusta, rakenteesta ja todellisuuden olemuksesta on teologien ja metafyysikkojen mielikuvituksen luomus, myyttinen sekä varsin helpolla tavalla kosmologiset kysymykset ratkaisevaa toiveajattelua. Sumerien myyttinen kosmologia luoja-jumalineen ja heidän suunnitelmineen ja lakeineen on pintapuolinen keino selvitä kaikista vaikeuksista (kuten professori Armas Salonen toteaa teoksessaan Sumeri ja sen henkinen perintö, s. 60-63). Sumerit eivät pystyneet luoman systemaattista filosofiaa kreikkalaisten tavoin (kuten eivät heprealaisetkaan), mutta silti sumerien oppijärjestelmä on perusta koko muinaisajan Lähi-idän kansojen ajattelulle. Sumerien oppeihin uskoivat lähes kaikki kansat muinaisessa Lähi-idässä, ja niin tekivät israelilaiset kirjakokoelmassaan Vanhassa testamentissa vain vähän muunnellen sumerien oppeja Jahve-uskonsa hengessä.
      Sumerien maailmankäsityksen mukaan universumin tärkeimmät osat ovat taivas ja maa. Maa on litteä kiekko, pyöreä laatta. Taivas on ontto, tyhjä avaruus ja sen ylä- ja alaosassa on kiinteä holvimainen pinta. Taivaan ja maan välillä on lil, joka on ilma, henkäys, tuuli laajeten ja liikkuen (eräänlainen ilmakehä). Taivaankappaleet kuten Aurinko luotiin samasta aineesta kuin lil, mutta niillä oli valovoima, kirkkaus lisäominaisuutenaan. Tätä taivas-maata ympäröi ääretön meri kaikkialla ja sen meren keskellä maailmankaikkeus on liikkumattomana. Tämä kosmologinen malli oli sumereille selviö ja selviö se oli heidän seuraajilleenkin, myös israelilaisille. Sumerien teologien ja ajattelijoiden mukaan alussa oli alkumeri (sitä ei pohdittu mistä ja miten se alkumeri oli tullut), joka oli kaiken liikkeelle paneva voima.
      Alkumereen luotiin taivas-maa niin että litteän maa-kiekon päällä oli holvimainen eli kiinteä taivas, joka oli kiinteästi maassa kiinni. Niiden väliin luotiin liikkuva ja laajeneva lil eli ilmakehä. Kun lil oli erottanut toisistaan taivaan ja maan kun siitä oli luotu kaikki taivaankappaleet, luotiin seuraavaksi kasvit, eläimet ja ihminen lopuksi (nainen luotiin miehen kylkiluusta). Hakemattakin tämä kaikki muistuttaa selkeästi Vanhan testamentin luomiskertomuksia. Genesiksen papillisen luomiskertomuksen (1 Ms.1 luku) israelilaiset mitä ilmeisimmin laativat sumerilaisten oppeja muokaten oman uskontonsa monolatrisen ja monoteistisen hengen mukaiseksi (monoteismi puolestaan on egyptiläistä alkuperää ja sieltä lainattua vaikutusta).
      Heprealaisista poiketen sumereilla oli suuri pantheon, tuhansista kuolemattomista jumalista koostuva jumalmaailma, joka ohjasi ja ylläpiti asioita maailmassa. Mitään muuta vaihtoehtoa eivät sumerien ajattelijat keksineet ja tätä jumalmaailmaa he pitivät selviönä – aivan kuin heprealaiset, jotka eivät osanneet keksiä mitään muuta kuin uskonnollisen selityksen maailmalle ja sen ilmiöille.
      Mutta myös VT sisältää mainintoja muista jumalista (joiden olemassaoloa ei kielletty) ja jopa jumalien kokouksesta, jossa Jumala on ylin samoin kuin mainintoja Herrasta jumalien Jumalana – täysin sumerilaisen teologian hengessä, sillä sumerienkin mukaan jumalilla oli neuvosto, pantheonin johdossa oli jumala, jota kaikki toiset pitävät kuninkaana.

    • Kyllä minäkin paavin lailla luotan Jumalaan ja Hänen huolenpitoonsa, olen luottavainen, että Jumala pystyy minusta huolen pitämään ja auttamaan ongelmissani, kuten Hän on tähänkin asti auttanut ja pelastanut sekä johdattanut.

      • Lisää.ongelmia

        Oletko tarvinnut adventtikirkkoa siihen, että jumalasi auttaa sinua ongelmissasi?
        Adventtikirkon piirissä saattaa nimittäin saada vain lisää ongelmia?


      • En tarvinnut ongelmieni auttamiseen sen enempää Adventtikirkkoa kuin luterilaistakaan kirkkoa. Olen ollut pois Adventtikirkosta vuodesta 1989 lähtien.


      • En.minäkään.tarvitse
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

        En tarvinnut ongelmieni auttamiseen sen enempää Adventtikirkkoa kuin luterilaistakaan kirkkoa. Olen ollut pois Adventtikirkosta vuodesta 1989 lähtien.

        Adventtikirkosta lähtijä saa monesti "vihapostia" peräänsä. Minulle kävi niin. Seurakunnan pastori sanoi puhelimessa, että olin ylpeä ja siksi lähdin pois seurakunnasta. Hän lisäsi vielä, että minun tulisi nöyränä ja katuvana palata takaisin seurakuntaani ja pyytää seurakunnan pastoriltakin anteeksi ylpeyttäni ja tehdä siis parannus luopumuksestani tai muuten minut hukka perii. Olin siis pastorin silmissä luopio, vaikka en luopunut mistään, vaan sain paljon enemmän, kun jätin adventtikirkon. Huomasin tosiaan, että adventtikirkko ja sen "erehtymättömät opit" olivat tehneet minusta ylpeän ja itseriittoisan ja kun jätin adventtikirkon huomasin kuinka ylpeyteni katosi ja pystyin hyväksymään kaikki ihmiset ympärilläni sellaisina kuin he olivat ja myös sen adventtikirkon pastorinkin ja hänen kommenttinsa. Eikä pastori ole sen jälkeen soitellutkaan. Muutamana kertana tosin postiluukusta on pudonnut joku adventtikirkon kokouskutsu, mutta olen sen pistänyt kiertoon, eli roskakatoksessa olevaan jätepaperiastiaan.


      • advariveli

        Rauhaa sinulle veli! minulla on hyviä ystäviä jotka ovat exadvareita eikä meillä tule koskaan riitaa uskonasioista me siunaamme toisiamme. Meitä advareitakin kun on niin monen kirjavaa, ja näinhän se on kaikissa suunnissa.
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!


      • OnUskonsuuntia
        advariveli kirjoitti:

        Rauhaa sinulle veli! minulla on hyviä ystäviä jotka ovat exadvareita eikä meillä tule koskaan riitaa uskonasioista me siunaamme toisiamme. Meitä advareitakin kun on niin monen kirjavaa, ja näinhän se on kaikissa suunnissa.
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!

        "Meitä advareitakin kun on niin monen kirjavaa, ja näinhän se on kaikissa suunnissa."
        Ei ole näin kaikissa uskonsuunnissa. Joissain uskontokunnissa vallitsee lähimmäisen rakkaus ja aito sellainen, eikä kukaan ole ilkeä toiselle. Monenkirjavuus ei merkitse sitä, että joidenkin pitäisi olla ilkeitä vain siksi, että saadaan monenkirjava joukko.


      • En.halua.sellaista
        advariveli kirjoitti:

        Rauhaa sinulle veli! minulla on hyviä ystäviä jotka ovat exadvareita eikä meillä tule koskaan riitaa uskonasioista me siunaamme toisiamme. Meitä advareitakin kun on niin monen kirjavaa, ja näinhän se on kaikissa suunnissa.
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!

        "Rauhaa sinulle veli! minulla on hyviä ystäviä jotka ovat exadvareita eikä meillä tule koskaan riitaa uskonasioista me siunaamme toisiamme."
        Minä en halua yhtään ystävää adventtikirkosta, enkä muustakaan lahkosta. En yhden yhtä ainoatakaan. Eikä niistä edes saisi tosi ystävää, vaan aina niillä mukamas uskovilla ystävillä olisi ketun häntä kainalossa tai puukko povitaskussa, jolla sitten selkään puukottaisivat tilaisuuden tullen.
        Häviökseen mies on siis monien ystävä.


      • advariveli kirjoitti:

        Rauhaa sinulle veli! minulla on hyviä ystäviä jotka ovat exadvareita eikä meillä tule koskaan riitaa uskonasioista me siunaamme toisiamme. Meitä advareitakin kun on niin monen kirjavaa, ja näinhän se on kaikissa suunnissa.
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!

        "Rauhaa sinulle veli! minulla on hyviä ystäviä jotka ovat exadvareita eikä meillä tule koskaan riitaa uskonasioista me siunaamme toisiamme. Meitä advareitakin kun on niin monen kirjavaa, ja näinhän se on kaikissa suunnissa.
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä!"

        Rauhaa sinulle myös advariveli. Minulla ei ole eroni jälkeen ollut adventisteja ystäväpiirissä, he vetäytyivät pois kun erosin. Minun kaikki nykyiset kristityt ystävät ovat joko luterilaisia tai helluntailaisia. Sitten ovat nämä some (sosiaalinen media) tutut, joissa on eri uskonsuuntiin kuuluvia ihmisiä ja osa vielä ateistejakin.

        En minäkään riitele enkä kinaa uskonkysymyksistä näiden eri suuntiin kuuluvien uskonihmisten kanssa, eikä minulla ole mitään adventisteja vastaan ihmisinä, ei myöskään katolilaisia, ortodokseja tai vaikka metodisteja. Samaan Jumalaan ja Kristukseen sitä kuitenkin uskotaan ja sama päämäärä meillä kaikilla, vaikka ymmärrämme Raamattua eri tavoin.


    • kerettiläinen--

      /// Miksi Paavi Francis ei sitten ole Paavimobiilissa, vaan taittaa USA:ssa matkaansa vähäisellä Fiatilla ja vieläpä ikkuna auki?

      Matt.23
      5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
      6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
      7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.

      "Pyhän paavi-isän" Matt.23:9 vaarallisimmat viholliset...


      https://m.youtube.com/watch?v=SWk0TQVN5VM

    • Kaikesta päättäen paavi on isästä perkeleestä. Aloittajalla ei ole mitään asiallista sanottavaa.

      • BM: "Ei niin. Kyllä ateistikin tietää ne syyt, mikä saa ihmiset uskomaan henkimaailman asioihin, eikä niissä sinällään ole mitään ihmeellistä. Se usko henkimaailmaan voi vain olla hyvin monitahdoista, eli se voi olla rehellistä tai se voi olla epärehellistä, jota kutsutaan myös itsepetokseksi."

        Pakko sanoo, että BM on ilmiömäinen itsensäpettäjä. Minkäa teet. Henkimaailman juttu :D

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0


      • yurki1000js kirjoitti:

        BM: "Ei niin. Kyllä ateistikin tietää ne syyt, mikä saa ihmiset uskomaan henkimaailman asioihin, eikä niissä sinällään ole mitään ihmeellistä. Se usko henkimaailmaan voi vain olla hyvin monitahdoista, eli se voi olla rehellistä tai se voi olla epärehellistä, jota kutsutaan myös itsepetokseksi."

        Pakko sanoo, että BM on ilmiömäinen itsensäpettäjä. Minkäa teet. Henkimaailman juttu :D

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        >>> Pakko sanoo, että BM on ilmiömäinen itsensäpettäjä. Minkäa teet. Henkimaailman juttu :D >>

        Henkimaailma on satua. Taikauskoa ja mielikuvitusta.

        Silti joku voi siihen uskoa. Se usko voi olla rehellistä tai epärehellistä. Se voi perustua rehellliseen tietämättömyyteen tai itsepetokseen, jossa uskon ylläpitämiseksi on vaikkapa kiistettävä todellisuutta.

        Lisäksi se voi olla myös sairasta uskoa ja sairastuttaa uskojan, kuten sinulle on käynyt.


      • kerettiläinen--
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Pakko sanoo, että BM on ilmiömäinen itsensäpettäjä. Minkäa teet. Henkimaailman juttu :D >>

        Henkimaailma on satua. Taikauskoa ja mielikuvitusta.

        Silti joku voi siihen uskoa. Se usko voi olla rehellistä tai epärehellistä. Se voi perustua rehellliseen tietämättömyyteen tai itsepetokseen, jossa uskon ylläpitämiseksi on vaikkapa kiistettävä todellisuutta.

        Lisäksi se voi olla myös sairasta uskoa ja sairastuttaa uskojan, kuten sinulle on käynyt.

        /// Henkimaailma on satua. Taikauskoa ja mielikuvitusta.

        Silti joku voi siihen uskoa. Se usko voi olla rehellistä tai epärehellistä...Lisäksi se voi olla myös sairasta uskoa ///

        Ateisti bushmannin mielestä on siis "rehellistä ja tervettä uskoa" uskoa olevansa Jumalan Pojan sijainen maan päällä...eli itse asiassa Jumalasta seuraava tai ellei peräti ihan Jumalan veroinen...

        Tällä loistavalla ateistin logiigalla ja terveellä päättelykyvyllä ei muuta kuin joukon jatkoksi pokkuroimaan ja palvomaan Taikaukon sijaista, sillä sehän Paavi juuri onkin...

        https://m.youtube.com/watch?v=SWk0TQVN5VM

        Ilm.18:23
        Enää ei nähdä lampun valoa, ei kuulla sulhasen, ei morsiamen iloista ääntä. Sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, sinä LUMOSIT NOITAKEINOILLASI KANSAT ja johdit ne harhaan.


      • kerettiläinen--
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Pakko sanoo, että BM on ilmiömäinen itsensäpettäjä. Minkäa teet. Henkimaailman juttu :D >>

        Henkimaailma on satua. Taikauskoa ja mielikuvitusta.

        Silti joku voi siihen uskoa. Se usko voi olla rehellistä tai epärehellistä. Se voi perustua rehellliseen tietämättömyyteen tai itsepetokseen, jossa uskon ylläpitämiseksi on vaikkapa kiistettävä todellisuutta.

        Lisäksi se voi olla myös sairasta uskoa ja sairastuttaa uskojan, kuten sinulle on käynyt.

        /// Paavi Franciscus kuvaili ”vaaralliseksi” houkutusta uskoa että jollakulla voi olla ”henkilökohtainen, suora, välitön suhde Jeesukseen Kristukseen ILMAN YHTEYTTÄ JA MEDITOINTIA KIRKON KANSSA.”
        Viikoittaisessa yleisaudienssissaan keskiviikkona 25.6.2014, paavi Franciscus jatkoi sarjaansa yleisöpuheistaan koskien KIRKKOA, sanoen noin 33,000 ihmisille, ettei ole olemassa sellaista asiaa kuin ”tee-se-itse” -kristityt tai ”vapaita agentteja”, kun tulee kyse uskosta. ///

        http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/1402635.htm
        http://ncronline.org/blogs/francis-chronicles/church-essential-faith-there-are-no-free-agents-pope-says
        http://www.wucnews.com/2014/07/pope-francis-warns-any-personal.html
        https://www.youtube.com/watch?v=yB4zdEDljPo ///

        http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf
        S. 152 lainaus:
        ///Katolinen mieli
        Benny Hinn pitää katolista kirkkoa aidon uskon ilmentymänä ja paavia suurena kristittynä johtajana. Australian Assemblies of God (helluntailiike) konferenssissa Adelaidessa 1997 Hinn ylisti paavia ja kertoi tapaamisestaan Filippiinien katolisen johtajan, kardinaali Sinin kanssa. Hinnin mukaan Sin oli luvannut tukea hänen missioitaan kun Hinn puolestaan rohkaisee katolisia pysymään kirkkonsa opissa.
        1989 Hinn oli mukana valmistamassa paaville "Rauhan Ruhtinas" palkintoa, mutta vetäytyi osallisuudesta myöhemmin. OSALLISTUTTUAAN KATOLISELLE EHTOOLLISELLE HINN KOKI MYSTISEN ELÄMYKSEN ja tunsi koskettaneensa Jeesuksen viittaa...
        Benny Hinn viittaa katoliseen uskontoon, jossa uskotaan leivän muuttuvan kirjaimelliseksi Jeesuksen ruumiiksi ja viinin Hänen verekseen. Näin katolinen juo Hänen vertaan ja syö Hänen ruumistaan. Papin uskotaan olevan välittäjä, joka kerta kerran jälkeen uhraa Kristuksen ja jakaa hänet ehtoollisessa siihen osallistuville...///

        Benny Hinn sanoo siis olevansa "pohjimmiltaan katolinen". Koskiko hän katolisella ehtoollisella "Jeesuksen viittaa" vai osallistuiko hän riivaajien pöydästä...päättele itse...
        https://m.youtube.com/watch?v=bKAI8Yqa2bs
        https://m.youtube.com/watch?v=apFjbtpxauQ
        http://keskustelu.ellit.fi/threads/miksi-meditaatiosta-tulee-paeihtynyt-olotila.1894126/

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mietiskely
        ///Kristillisessä mystiikassa pyritään jumalyhteyteen eli unioon kontemplaation kautta.
        Albert Toft (1862-1949), The Spirit of Contemplation
        Mietiskely tai kontemplaatio (< lat. contemplatio, 'tarkasteleminen'[1]) viittaa "jonkin asian ihailemiseen ja siitä ajattelemiseen". Uskonnollisissa asiayhteyksissä mietiskely on yleensä rukoilun tai meditaation muoto. ///

        http://www.henkinenkehitys.fi/95
        /// Kontemplaatio, mietiskelyn kolmas vaihe, on tila, jossa lakkaamme ajattelemasta, tulemme yhdeksi kohteen kanssa. ”Katselemme” mietiskelyn kohteena olevaa asiaa olemalla yhtä sen kanssa ja siinä käytämme tietoista mieltämme ylitajuisen avulla. Tietoisuutemme on laajentunut ja kun hiljennymme edelleen ja suuntaamme huomion omaan sisimpäämme, alempi tajuntamme ja mielemme yhdistyvät omaan henkiseen Itseen, korkeampaan tajuntaan, Ikuiseen Itseen. Näin saamme ”Minä olen” kokemuksen. ///

        Kun katolisella ehtoollisella meditoidaan ja konkreettisesti kuvitellaan harrastettavan kannibalismia eli ihmislihan syöntiä ja veren juontia, niin saadaan ilmeisestikin juovuttava "Minä olen" kokemus...ainakin näin voi päätellä, kun katselee Benny Hinnin käytöstä...
        2. Moos.3:13,14; Jes.14:12-14

        Tämä on sitten ilmeisesti myös ateisti bushmanninkin mielestä "tervettä uskoa", kun "rehellinen ja uskossaan vilpitön" Taikaukon sijainen sitä seuraajiltaan vaatii...


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Pakko sanoo, että BM on ilmiömäinen itsensäpettäjä. Minkäa teet. Henkimaailman juttu :D >>

        Henkimaailma on satua. Taikauskoa ja mielikuvitusta.

        Silti joku voi siihen uskoa. Se usko voi olla rehellistä tai epärehellistä. Se voi perustua rehellliseen tietämättömyyteen tai itsepetokseen, jossa uskon ylläpitämiseksi on vaikkapa kiistettävä todellisuutta.

        Lisäksi se voi olla myös sairasta uskoa ja sairastuttaa uskojan, kuten sinulle on käynyt.

        Ihmeellinen evoluutio.


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        /// Paavi Franciscus kuvaili ”vaaralliseksi” houkutusta uskoa että jollakulla voi olla ”henkilökohtainen, suora, välitön suhde Jeesukseen Kristukseen ILMAN YHTEYTTÄ JA MEDITOINTIA KIRKON KANSSA.”
        Viikoittaisessa yleisaudienssissaan keskiviikkona 25.6.2014, paavi Franciscus jatkoi sarjaansa yleisöpuheistaan koskien KIRKKOA, sanoen noin 33,000 ihmisille, ettei ole olemassa sellaista asiaa kuin ”tee-se-itse” -kristityt tai ”vapaita agentteja”, kun tulee kyse uskosta. ///

        http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/1402635.htm
        http://ncronline.org/blogs/francis-chronicles/church-essential-faith-there-are-no-free-agents-pope-says
        http://www.wucnews.com/2014/07/pope-francis-warns-any-personal.html
        https://www.youtube.com/watch?v=yB4zdEDljPo ///

        http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf
        S. 152 lainaus:
        ///Katolinen mieli
        Benny Hinn pitää katolista kirkkoa aidon uskon ilmentymänä ja paavia suurena kristittynä johtajana. Australian Assemblies of God (helluntailiike) konferenssissa Adelaidessa 1997 Hinn ylisti paavia ja kertoi tapaamisestaan Filippiinien katolisen johtajan, kardinaali Sinin kanssa. Hinnin mukaan Sin oli luvannut tukea hänen missioitaan kun Hinn puolestaan rohkaisee katolisia pysymään kirkkonsa opissa.
        1989 Hinn oli mukana valmistamassa paaville "Rauhan Ruhtinas" palkintoa, mutta vetäytyi osallisuudesta myöhemmin. OSALLISTUTTUAAN KATOLISELLE EHTOOLLISELLE HINN KOKI MYSTISEN ELÄMYKSEN ja tunsi koskettaneensa Jeesuksen viittaa...
        Benny Hinn viittaa katoliseen uskontoon, jossa uskotaan leivän muuttuvan kirjaimelliseksi Jeesuksen ruumiiksi ja viinin Hänen verekseen. Näin katolinen juo Hänen vertaan ja syö Hänen ruumistaan. Papin uskotaan olevan välittäjä, joka kerta kerran jälkeen uhraa Kristuksen ja jakaa hänet ehtoollisessa siihen osallistuville...///

        Benny Hinn sanoo siis olevansa "pohjimmiltaan katolinen". Koskiko hän katolisella ehtoollisella "Jeesuksen viittaa" vai osallistuiko hän riivaajien pöydästä...päättele itse...
        https://m.youtube.com/watch?v=bKAI8Yqa2bs
        https://m.youtube.com/watch?v=apFjbtpxauQ
        http://keskustelu.ellit.fi/threads/miksi-meditaatiosta-tulee-paeihtynyt-olotila.1894126/

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mietiskely
        ///Kristillisessä mystiikassa pyritään jumalyhteyteen eli unioon kontemplaation kautta.
        Albert Toft (1862-1949), The Spirit of Contemplation
        Mietiskely tai kontemplaatio (< lat. contemplatio, 'tarkasteleminen'[1]) viittaa "jonkin asian ihailemiseen ja siitä ajattelemiseen". Uskonnollisissa asiayhteyksissä mietiskely on yleensä rukoilun tai meditaation muoto. ///

        http://www.henkinenkehitys.fi/95
        /// Kontemplaatio, mietiskelyn kolmas vaihe, on tila, jossa lakkaamme ajattelemasta, tulemme yhdeksi kohteen kanssa. ”Katselemme” mietiskelyn kohteena olevaa asiaa olemalla yhtä sen kanssa ja siinä käytämme tietoista mieltämme ylitajuisen avulla. Tietoisuutemme on laajentunut ja kun hiljennymme edelleen ja suuntaamme huomion omaan sisimpäämme, alempi tajuntamme ja mielemme yhdistyvät omaan henkiseen Itseen, korkeampaan tajuntaan, Ikuiseen Itseen. Näin saamme ”Minä olen” kokemuksen. ///

        Kun katolisella ehtoollisella meditoidaan ja konkreettisesti kuvitellaan harrastettavan kannibalismia eli ihmislihan syöntiä ja veren juontia, niin saadaan ilmeisestikin juovuttava "Minä olen" kokemus...ainakin näin voi päätellä, kun katselee Benny Hinnin käytöstä...
        2. Moos.3:13,14; Jes.14:12-14

        Tämä on sitten ilmeisesti myös ateisti bushmanninkin mielestä "tervettä uskoa", kun "rehellinen ja uskossaan vilpitön" Taikaukon sijainen sitä seuraajiltaan vaatii...

        Kiitos Kerettiläinen. Bushmannia on informoitu kyllä, muttei hän voi kuulla, ellei Herra avaa hänen korviaan. Pyydän lukijoitani rukoilemaan Bushmannille pelastusta. Kenkään ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Herra kutsu ensin. Herra saattaa kutsua jopa kolme kertaa.

        Job:
        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'
        33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


      • kielilläpuhuen
        yurki1000js kirjoitti:

        Ihmeellinen evoluutio.

        Ihmeellinen evoluutio - underlig evolution - evolution with a miracle


      • kielilläpuhuen kirjoitti:

        Ihmeellinen evoluutio - underlig evolution - evolution with a miracle

        Kielillä...
        Muistatko kiittää Luojaasi jokapäiväisesta leivästäsi? Raamatun mukaan leivän hinta tulee nousemaan siinä määrin, että päiväpalkalla saa yhden leivänkaltiaisen.

        Ilm 6:5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. 6:6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

        ENNEN: Saksa

        https://www.google.fi/search?q=hyperinflation germany&biw=1169&bih=879&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI45P6gsaXyAIVhFUsCh3hXQai

        NYT: Zimbabwe

        http://www.bbc.com/news/world-africa-33105400

        Käsittääkseni 7-vuotinen vaivanaika alkaa sen jälkeen, kun pyhät on temmattu Karitsan häihin.

        Ilm:
        6:7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
        6:8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
        6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        6:10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
        6:11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
        6:12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
        6:13 ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
        6:14 ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
        6:15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
        6:16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        6:17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"

        > Tässä 90-vuotiaan naisen näky vuodelta 1968:

        "Minä sain nähdä maailman karttana. Minä näin Euroopan - maasta maahan. Näin Skandinavian ja Norjan. Minä näin asioita, joita tulee tapahtumaan juuri ennen Jeesuksen paluuta, juuri ennen kuin suuri onnettomuus purkautuu ihmisten päälle. Onnettomuus, jonka vertaista emme koskaan ole kokeneet ja nähneet. Aivan ennen Jeesuksen paluuta ja koettelemusten alkua koemme liennytyksen ajan, jollaista ei koskaan ennen ole ollut. Tulee rauha ja tämä rauha kestää pitkään. Tänä rauhanaikana tapahtuu sotavarustusten supistamista monissa maissa, myös Norjassa. Kolmas maailmansota syttyy tavalla, jota kukaan ei ole odottanut ja odottamattomalta suunnalta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin olimme 9. huhtikuuta 1940.

        Minä näin kristittyjen keskuuteen tulevan vertaansa vailla olevan välinpitämättömyyden, lankeemuksen tosi ja elävästä kristillisyydestä. Aikana ennen Jeesuksen paluuta kristityt eivät tule olemaan avoimia tutkistelevalle julistukselle. He eivät tule kuuntelemaan synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista, katumuksesta ja parannuksesta. Tilalle tulee toista laatua oleva julistus, jonkinlainen onnellisuutta tavoitteleva kristillisyys. Pitää menestyä ja päästä eteenpäin. Kyseessä ovat aineelliset asiat tavalla, mitä Jumala ei koskaan ole luvannut. Kirkot, vapaakirkot ja rukoushuoneet tyhjenevät yhä enemmän. Ristin ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen julistuksen sijalle tulee viihde, taide ja kulttuuri sinne, missä pitäisi olla herätys, hätä ja parannuskokouksia. Tämä tulee tapahtumaan suuressa määrin juuri ennen Jeesuksen toista tulemista ja onnettomuus murtautuu päällemme.

        Norjaa kohtaa vertaansa vailla oleva moraalin hajoaminen. Ihmiset tulevat elämään niin kuin naimisissa olevat olematta naimisissa. Yhteen muuttaminen ennen avioliittoa lisääntyy suuressa määrin. Tämä tapa tulee hiipimään kristillisiin seurakuntiin ja tätä ei vastusteta aktiivisesti. Myös synti luontoa vastaan suvaitaan. Aivan ennen Jeesuksen paluuta näytetään TV-ohjelmia, joita emme ole koskaan ennen nähneet. TV tulee täyttymään niin hirvittävästä väkivallasta, että se opettaa kansaa murhaamaan ja tekemään lopun toisistaan. <

        http://www.israel-apu.org/profetia/naky1968.html


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        /// Henkimaailma on satua. Taikauskoa ja mielikuvitusta.

        Silti joku voi siihen uskoa. Se usko voi olla rehellistä tai epärehellistä...Lisäksi se voi olla myös sairasta uskoa ///

        Ateisti bushmannin mielestä on siis "rehellistä ja tervettä uskoa" uskoa olevansa Jumalan Pojan sijainen maan päällä...eli itse asiassa Jumalasta seuraava tai ellei peräti ihan Jumalan veroinen...

        Tällä loistavalla ateistin logiigalla ja terveellä päättelykyvyllä ei muuta kuin joukon jatkoksi pokkuroimaan ja palvomaan Taikaukon sijaista, sillä sehän Paavi juuri onkin...

        https://m.youtube.com/watch?v=SWk0TQVN5VM

        Ilm.18:23
        Enää ei nähdä lampun valoa, ei kuulla sulhasen, ei morsiamen iloista ääntä. Sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, sinä LUMOSIT NOITAKEINOILLASI KANSAT ja johdit ne harhaan.

        >>> Ateisti bushmannin mielestä on siis "rehellistä ja tervettä uskoa" uskoa olevansa Jumalan Pojan sijainen maan päällä...eli itse asiassa Jumalasta seuraava tai ellei peräti ihan Jumalan veroinen... >>>

        No näin nämä katolisen kirkon tyypit on päättäneet puljunsa dogmin olevan tuhansia vuosia sitten, niin minkäs teet. Eipä se tilannetta miksikään muuta, eli ei heidän jumalansa sillä todeksi muutu, tai tule koskaan vaikuttamaan maailman menoon millään tavalla. Se on satua silti, vaikka sen kuka sanoisi.

        Tätäkö sinä et ymmärrä?

        Katsos kun uskonnoissa typeryyksien sanominen on valitettavasti lailla usein suojattu, eli paavi saa tällaista höpistä, koska ovat tuollaisen sloganin joskus keksineet ennen kuin muut sen keksivät.

        Sitten jos sinä menet paasaamaan torille että olet jonkin jumalan poika tai sijainen maan päällä, niin sinä joutuisit psykiatriseen hoitoon aika nopeasti, tahdostasi riippumattomaan. Sellaista se nyt vaan on.

        Ei nämä jumalat muutu sillä todeksi, että joku niistä puhuu, esim paavi, tai joku niihin uskoo. Ne ovat satuja typeryksille yhä.

        Mutta usko typeryyteen voi olla rehellistä, epärehellistä tai sairastuttavaa.

        >>> Tällä loistavalla ateistin logiigalla ja terveellä päättelykyvyllä ei muuta kuin joukon jatkoksi pokkuroimaan ja palvomaan Taikaukon sijaista, sillä sehän Paavi juuri onkin... >>>

        Ei minulla ole mitään syytä mennä paavia pokkuroimaan tai palvomaan.

        Kuten joskus olen kertonut, että jos nyt sattuisin joskus päätymään tilaisuuteen, jossa paavi on, tietenkin käyttäytyisin hänen seurassaan kuten on soveliasta käyttäytyä.

        Aivan kuten paavi oli Obaman seurassa, eli vaikka ei taatusti ole paavin suosiossa tekemiensä lakialoitteiden yms suhteen, paavi osaa käyttäytyä ja samoin USA;n presidentti.

        SInä olet juttujesi mukaan aika pahassa psykoosissa ja harhoissa, niin sinulta se ei taatusti onnistuisi ja kunhan psykoosisi syvenee, alat nähdä mörköjä ja ties mitä lähipiirissäsikin, jopa sukulaisissasi, niin suositan hankkimaan apua ennen sitä, koska se voi johtaa kauheisiin asioihin.

        Ei kukaan ihminen voi oikeasti olla noin mieleltään sekaisin ja uskoa kaikkeen tuohon typerään p*skaan, jota suollat viesti viestiltä ja niitä käsittämättömän järjettömiä youtube-videioita, joilla koetat järjetöntä uskoasi puolustella.

        Siinä mielessä sinä ja yurki olette parhaita esimerkkejä tällä palstalla, että miten usko voi ihmisen sairastuttaa.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Ateisti bushmannin mielestä on siis "rehellistä ja tervettä uskoa" uskoa olevansa Jumalan Pojan sijainen maan päällä...eli itse asiassa Jumalasta seuraava tai ellei peräti ihan Jumalan veroinen... >>>

        No näin nämä katolisen kirkon tyypit on päättäneet puljunsa dogmin olevan tuhansia vuosia sitten, niin minkäs teet. Eipä se tilannetta miksikään muuta, eli ei heidän jumalansa sillä todeksi muutu, tai tule koskaan vaikuttamaan maailman menoon millään tavalla. Se on satua silti, vaikka sen kuka sanoisi.

        Tätäkö sinä et ymmärrä?

        Katsos kun uskonnoissa typeryyksien sanominen on valitettavasti lailla usein suojattu, eli paavi saa tällaista höpistä, koska ovat tuollaisen sloganin joskus keksineet ennen kuin muut sen keksivät.

        Sitten jos sinä menet paasaamaan torille että olet jonkin jumalan poika tai sijainen maan päällä, niin sinä joutuisit psykiatriseen hoitoon aika nopeasti, tahdostasi riippumattomaan. Sellaista se nyt vaan on.

        Ei nämä jumalat muutu sillä todeksi, että joku niistä puhuu, esim paavi, tai joku niihin uskoo. Ne ovat satuja typeryksille yhä.

        Mutta usko typeryyteen voi olla rehellistä, epärehellistä tai sairastuttavaa.

        >>> Tällä loistavalla ateistin logiigalla ja terveellä päättelykyvyllä ei muuta kuin joukon jatkoksi pokkuroimaan ja palvomaan Taikaukon sijaista, sillä sehän Paavi juuri onkin... >>>

        Ei minulla ole mitään syytä mennä paavia pokkuroimaan tai palvomaan.

        Kuten joskus olen kertonut, että jos nyt sattuisin joskus päätymään tilaisuuteen, jossa paavi on, tietenkin käyttäytyisin hänen seurassaan kuten on soveliasta käyttäytyä.

        Aivan kuten paavi oli Obaman seurassa, eli vaikka ei taatusti ole paavin suosiossa tekemiensä lakialoitteiden yms suhteen, paavi osaa käyttäytyä ja samoin USA;n presidentti.

        SInä olet juttujesi mukaan aika pahassa psykoosissa ja harhoissa, niin sinulta se ei taatusti onnistuisi ja kunhan psykoosisi syvenee, alat nähdä mörköjä ja ties mitä lähipiirissäsikin, jopa sukulaisissasi, niin suositan hankkimaan apua ennen sitä, koska se voi johtaa kauheisiin asioihin.

        Ei kukaan ihminen voi oikeasti olla noin mieleltään sekaisin ja uskoa kaikkeen tuohon typerään p*skaan, jota suollat viesti viestiltä ja niitä käsittämättömän järjettömiä youtube-videioita, joilla koetat järjetöntä uskoasi puolustella.

        Siinä mielessä sinä ja yurki olette parhaita esimerkkejä tällä palstalla, että miten usko voi ihmisen sairastuttaa.

        Ihmeellinen evoluutio. Syytän kalaa :D

        https://www.youtube.com/watch?v=i6efxaviopI

        Ps. Onhan se ajankulua tämäkin. Meinaan höpöttely BM:n kanssa. "Tohon suuntaan. Mars! :D:D

        https://www.youtube.com/watch?v=4RGJIrflIEE&feature=youtu.be&t=1m17s


      • kerettiläinen--
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ateisti bushmannin mielestä on siis "rehellistä ja tervettä uskoa" uskoa olevansa Jumalan Pojan sijainen maan päällä...eli itse asiassa Jumalasta seuraava tai ellei peräti ihan Jumalan veroinen... >>>

        No näin nämä katolisen kirkon tyypit on päättäneet puljunsa dogmin olevan tuhansia vuosia sitten, niin minkäs teet. Eipä se tilannetta miksikään muuta, eli ei heidän jumalansa sillä todeksi muutu, tai tule koskaan vaikuttamaan maailman menoon millään tavalla. Se on satua silti, vaikka sen kuka sanoisi.

        Tätäkö sinä et ymmärrä?

        Katsos kun uskonnoissa typeryyksien sanominen on valitettavasti lailla usein suojattu, eli paavi saa tällaista höpistä, koska ovat tuollaisen sloganin joskus keksineet ennen kuin muut sen keksivät.

        Sitten jos sinä menet paasaamaan torille että olet jonkin jumalan poika tai sijainen maan päällä, niin sinä joutuisit psykiatriseen hoitoon aika nopeasti, tahdostasi riippumattomaan. Sellaista se nyt vaan on.

        Ei nämä jumalat muutu sillä todeksi, että joku niistä puhuu, esim paavi, tai joku niihin uskoo. Ne ovat satuja typeryksille yhä.

        Mutta usko typeryyteen voi olla rehellistä, epärehellistä tai sairastuttavaa.

        >>> Tällä loistavalla ateistin logiigalla ja terveellä päättelykyvyllä ei muuta kuin joukon jatkoksi pokkuroimaan ja palvomaan Taikaukon sijaista, sillä sehän Paavi juuri onkin... >>>

        Ei minulla ole mitään syytä mennä paavia pokkuroimaan tai palvomaan.

        Kuten joskus olen kertonut, että jos nyt sattuisin joskus päätymään tilaisuuteen, jossa paavi on, tietenkin käyttäytyisin hänen seurassaan kuten on soveliasta käyttäytyä.

        Aivan kuten paavi oli Obaman seurassa, eli vaikka ei taatusti ole paavin suosiossa tekemiensä lakialoitteiden yms suhteen, paavi osaa käyttäytyä ja samoin USA;n presidentti.

        SInä olet juttujesi mukaan aika pahassa psykoosissa ja harhoissa, niin sinulta se ei taatusti onnistuisi ja kunhan psykoosisi syvenee, alat nähdä mörköjä ja ties mitä lähipiirissäsikin, jopa sukulaisissasi, niin suositan hankkimaan apua ennen sitä, koska se voi johtaa kauheisiin asioihin.

        Ei kukaan ihminen voi oikeasti olla noin mieleltään sekaisin ja uskoa kaikkeen tuohon typerään p*skaan, jota suollat viesti viestiltä ja niitä käsittämättömän järjettömiä youtube-videioita, joilla koetat järjetöntä uskoasi puolustella.

        Siinä mielessä sinä ja yurki olette parhaita esimerkkejä tällä palstalla, että miten usko voi ihmisen sairastuttaa.

        /// SInä olet juttujesi mukaan aika pahassa psykoosissa ja harhoissa, niin sinulta se ei taatusti onnistuisi ja kunhan psykoosisi syvenee, alat nähdä mörköjä ja ties mitä lähipiirissäsikin, jopa sukulaisissasi, niin suositan hankkimaan apua ennen sitä, koska se voi johtaa kauheisiin asioihin.///

        Apua...voi kauheata...kyllä on paha psykoosi päällä ja vielä pahempi tulossa, kun en usko Taikaukon sijaiseen, vaikka sillä on ihan "uudet ja hienot evoluutiovaatteetkin" päällään...iiikk sentään!!!!
        Mutta ole huoleti, minulla ei ole minkäänlaisia väkivaltaisia ajatuksia ketään kohtaan...ei edes Taikaukon sijaista kohtaan, joten voit nukkua yösi aivan rauhassa...


      • Kerettiläinen. Milloin törmäsit Bushmanniin ekakerran? Mitä luulet? Miksi BM tykkää dorkentaa itteään julkisesti?


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        /// SInä olet juttujesi mukaan aika pahassa psykoosissa ja harhoissa, niin sinulta se ei taatusti onnistuisi ja kunhan psykoosisi syvenee, alat nähdä mörköjä ja ties mitä lähipiirissäsikin, jopa sukulaisissasi, niin suositan hankkimaan apua ennen sitä, koska se voi johtaa kauheisiin asioihin.///

        Apua...voi kauheata...kyllä on paha psykoosi päällä ja vielä pahempi tulossa, kun en usko Taikaukon sijaiseen, vaikka sillä on ihan "uudet ja hienot evoluutiovaatteetkin" päällään...iiikk sentään!!!!
        Mutta ole huoleti, minulla ei ole minkäänlaisia väkivaltaisia ajatuksia ketään kohtaan...ei edes Taikaukon sijaista kohtaan, joten voit nukkua yösi aivan rauhassa...

        >>> Apua...voi kauheata...kyllä on paha psykoosi päällä ja vielä pahempi tulossa, kun en usko Taikaukon sijaiseen, vaikka sillä on ihan "uudet ja hienot evoluutiovaatteetkin" päällään...iiikk sentään!!!! >>

        Tuo vastaus oli varmaankin ensimmäisen kerran suhteellisen rehellistä sinua.


      • kerettiläinen--
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Apua...voi kauheata...kyllä on paha psykoosi päällä ja vielä pahempi tulossa, kun en usko Taikaukon sijaiseen, vaikka sillä on ihan "uudet ja hienot evoluutiovaatteetkin" päällään...iiikk sentään!!!! >>

        Tuo vastaus oli varmaankin ensimmäisen kerran suhteellisen rehellistä sinua.

        /// Tuo vastaus oli varmaankin ensimmäisen kerran suhteellisen rehellistä sinua. ///

        Sinun rehelliseen väitteeseesi täytyi antaa "rehellinen" väitteesi tasoa vastaava vastaus...:))


    • Tästä perustavaa laatua olevasta valheesta huorakirkko vaikenee visusti. Jeesus perusti kirkkonsa omalle kalliollensa (petra). Hän ei perustanut kirkkoaan Pietarin päälle (Petros).

      “Questions for Catholics”

      I’d like to read directly from the Greek language what it says in the New Testament. Jesus spoke Aramaic, but when Matthew wrote it down on the testimony of the apostles who’d been eyewitnesses he wrote it in Greek. Or if it was written in another language it was quickly translated into Greek. We have one historical reference that Matthew might have been in Hebrew or the Hebrew dialect of Aramaic according to Haggis Sippus, but there’s no manuscript ever found. We have the Greek. And it is the translation of the Greek which the Roman Catholic church bases its doctrine that Peter is “the rock”. Is that what it says?

      Verse 18, and I’ll translate it word by word:

      “Kago de” – “Also I” or “And also I”…
      …”soi lego” – “to thee” or “to you say”…
      …”hoti sy ei Petros” – “thou art Peter” or “you are Peter”…
      …”kai” – “and”…
      …”epi” – “around” or “on, but in the context it would mean “on”, with that I agree…
      …”taute te petra” – “on this rock”…
      …”oikodomeso… (from where we get the word “oikos” – “house”) …mou” – “I will build of Me”…
      …”ten ekklesian” – “the church”.

      It would be built on Christ, not of Peter.

      http://www.moriel.org/five-questions/33-questions-for-catholics/737-the-rock-of-the-church-4.html

      • näinraamatussa

        Matt. 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Tässä kohdassa Jeesus, joka ei puhunut kreikkaa, vaan arameaa, antoi Simon Joonan pojalle uuden nimen Pietari, arameaksi Kepha tai Cephas, joka tarkoittaa kallio.

        Tämän nimenmuutoksen Jeesus oli jo ennakoinut:

        Joh.1:42. Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.

        "Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. "
        Sinä olet Kephas (Kallio) ja tälle (Kephas-)kalliolle minä rakennan kirkkoni. Siinä ei mitenkään näytä lukevan: Sinä olet Kephas (kallio) ja tälle minulle kalliolle minä rakennan kirkkoni:


      • Kuka takaa, että "tälle" tarkoittaa jotain muuta kuin puhujaa itseään?

        Logiikkaa voi harjoittaa. Miksi Luoja luottaisi yhteenkään ihmiseen. Eihän kukaan ihminen voi pelastaa ketään. Vain Jeesus voi pelastaa. Näin ollen mikään muu kallio kuin Kristus-kallio ei voi kestää.


      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Kuka takaa, että "tälle" tarkoittaa jotain muuta kuin puhujaa itseään?

        Logiikkaa voi harjoittaa. Miksi Luoja luottaisi yhteenkään ihmiseen. Eihän kukaan ihminen voi pelastaa ketään. Vain Jeesus voi pelastaa. Näin ollen mikään muu kallio kuin Kristus-kallio ei voi kestää.

        "Miksi Luoja luottaisi yhteenkään ihmiseen. Eihän kukaan ihminen voi pelastaa ketään. Vain Jeesus voi pelastaa. Näin ollen mikään muu kallio kuin Kristus-kallio ei voi kestää."

        1. Ihminen pelastuu vain Kristuksen sovitustyön ansiosta.

        2. Suomenkin kielessä on tietty kieliopillinen rakenne, joka ilmaisee sanojen ja lauseiden väliset suhteet. Lauserakenne ratkaisee, mitä lause merkitsee. Logiikka on taas yksilön kykyä ajatella ja kirjoittaa johdonmukaisesti.

        3, Alkuperäiset Raamatun kirjat ovat erehtymätöntä Jumalan Sanaa.

        4. Jumala tietää kaiken jo etukäteen.

        5. Kristus valitsi 12 opetuslasta, vaivaisia kalastajia ja yhden petturin. Jeesus ei jättänyt meille kirjallisia ohjeita, puhumattakaan kirjasta. Hän uskoi koko Uuden liiton noiden 12:n opetuslapsen varaan.

        6. Organisaatioilla on aina jokin rakenne. Mitä hajautetumpi, sitä demokraattisempi. Jeesus nyt kuitenkin muodostaa kirkon, jossa on yksi ylin organisaatiojohtaja, tämä Pietari, silti koko kirkon hengellinen Pää on koko ajan Kristus. Tämä Pietarin seuraaja virassa on myös vastuussa siitä, että hän säilyttää apostolisen suullisen ja kirjallisen opetuksen. Sama toimii ortodoksisessakin kirkossa. Siellä kaikki säilyy entisellään patriarkkojen alaisuudessa.

        7. En ole koskaan kuullut kenenkään väittävän, että Pietari tai paavi pelastaisi.

        8. Kristuksen kuoltua Hän jätti meille Pyhän Hengen, joka antaa voiman ja johtaa meitä kaikkeen totuuteen. Täten voimme luottaa siihen, että Jumala kykenee ohjaamaan kirkkoaan, vaikka johdossa ei olisikaan täydellinen ihanneyksilö.

        "mikään muu kallio kuin Kristus-kallio ei voi kestää."
        Katolisella kirkolla on takanaan n. 2000 vuotta ja dokumentoituna kaikki Rooman piispat eli paavit Pietarista alkaen. Kirkon pää on Kristus, mutta organisaatiojohtajana on paavi. Näin ollen Pietari-Keefas- Kallio on kestänyt.


      • Näinraamatussa. Uskotko todella, ettei ole pelastusta antikristillisen kirkon ulkopuolella? Mieti nyt vähän ja lakkaa eksymästä ja eksyttämästä.


      • näinraamatussa

        Äsken ongelmasi oli Matt. 16. Annoin siihen perustavan vastauksen. Onko niin, että kun et pysty kumoamaan sitä, hyppäät aivan muuhun aiheeseen ja alennut ala-arvoiseen nimittelyyn?


      • näinraamatussa kirjoitti:

        Äsken ongelmasi oli Matt. 16. Annoin siihen perustavan vastauksen. Onko niin, että kun et pysty kumoamaan sitä, hyppäät aivan muuhun aiheeseen ja alennut ala-arvoiseen nimittelyyn?

        Noniin. Tässä ollaan. Sana vastaan sana.

        Verse 18, and I’ll translate it word by word:

        “Kago de” – “Also I” or “And also I”…

        …”soi lego” – “to thee” or “to you say”…

        …”hoti sy ei Petros” – “thou art Peter” or “you are Peter”…

        …”kai” – “and”…

        …”epi” – “around” or “on, but in the context it would mean “on”, with that I agree…

        …”taute te petra” – “on this rock”…

        …”oikodomeso… (from where we get the word “oikos” – “house”) …mou” – “I will build of Me”…

        …”ten ekklesian” – “the church”.

        It would be built on Christ, not of Peter.

        http://www.moriel.org/five-questions/33-questions-for-catholics/737-the-rock-of-the-church-4.html

        Jos kerron missä vanha mato vaikuttaa, se ei liene ala-arvoista nimittelyä. Pyydän lukijoitani rukoilemaan, että Herra avaisi silmäsi. Vanha mato vaikuttaa langenneessa maailmassa. Aikansa.

        Biblia (1776) Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.

        Biblia (1776) Ja kärme oli kavalin kaikkia eläimiä maan päällä, jotka Herra Jumala tehnyt oli, ja se sanoi vaimolle: sanoiko Jumala, älkäät syökö kaikkinaisista puista Paradisissa?


      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Noniin. Tässä ollaan. Sana vastaan sana.

        Verse 18, and I’ll translate it word by word:

        “Kago de” – “Also I” or “And also I”…

        …”soi lego” – “to thee” or “to you say”…

        …”hoti sy ei Petros” – “thou art Peter” or “you are Peter”…

        …”kai” – “and”…

        …”epi” – “around” or “on, but in the context it would mean “on”, with that I agree…

        …”taute te petra” – “on this rock”…

        …”oikodomeso… (from where we get the word “oikos” – “house”) …mou” – “I will build of Me”…

        …”ten ekklesian” – “the church”.

        It would be built on Christ, not of Peter.

        http://www.moriel.org/five-questions/33-questions-for-catholics/737-the-rock-of-the-church-4.html

        Jos kerron missä vanha mato vaikuttaa, se ei liene ala-arvoista nimittelyä. Pyydän lukijoitani rukoilemaan, että Herra avaisi silmäsi. Vanha mato vaikuttaa langenneessa maailmassa. Aikansa.

        Biblia (1776) Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.

        Biblia (1776) Ja kärme oli kavalin kaikkia eläimiä maan päällä, jotka Herra Jumala tehnyt oli, ja se sanoi vaimolle: sanoiko Jumala, älkäät syökö kaikkinaisista puista Paradisissa?

        Tuot nuo samat jakeet uudestaan esille, pystymättä itse perustelemaan niiden pohjalta yhtään mitään ja viskot perään jotain tuomioita, jotka eivät millään tavoin liity käsittelemäämme aiheeseen.

        Näin vain nyt on. Jeesus ei puhunut kreikkaa, vaan arameaa, joten hän ei antanut kenellekään kreikkalaista nimeä. Nimet on vain käännöksissä muutettu eri kielille.

        Jokainenhan pystyy Raamattua kopioimaan. Mutta jos haluat esittää jonkin väitteen, sinun pitäisi pystyä jonkinlaiseen argumentointiin. Tässä sinun esim. pitäisi pystyä kumoamaan aramealainen nimi Kephas/ Keefas (Joh. 1:42) tai todistaa Jeesuksen puhuneen kreikkaa.


      • Olen toki vain maallikko, muttei se lisää luottamustani kirkollisiin auktoriteetteihin. Minusta on hyvä, että luotat arameaan, mutta minusta on huono, että luotat paaviin ja häntä ohjaaviin voimiin.

        Biblia (1776) Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.

        Ps. Onko väärin ottaa lähtökohdaksi kirjaimellinen tulkinta eli ei tulkintaa lain. Jos siis Luojamme sanoo "3 päivää ja 3 yötä", se ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin 3 vrk.

        Oletko aatellut, että saatanallinen Rooman kirkko vääristää kaiken mahdollisen voidakseen levittää saatanallista hapatetta? Kuten tiedämme pienikin hapate hapattaa ajan saatossa koko taikinan.

        Siis. Onko kiirastulioppi ja "good friday" raamatullisia oppeja?


      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Olen toki vain maallikko, muttei se lisää luottamustani kirkollisiin auktoriteetteihin. Minusta on hyvä, että luotat arameaan, mutta minusta on huono, että luotat paaviin ja häntä ohjaaviin voimiin.

        Biblia (1776) Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.

        Ps. Onko väärin ottaa lähtökohdaksi kirjaimellinen tulkinta eli ei tulkintaa lain. Jos siis Luojamme sanoo "3 päivää ja 3 yötä", se ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin 3 vrk.

        Oletko aatellut, että saatanallinen Rooman kirkko vääristää kaiken mahdollisen voidakseen levittää saatanallista hapatetta? Kuten tiedämme pienikin hapate hapattaa ajan saatossa koko taikinan.

        Siis. Onko kiirastulioppi ja "good friday" raamatullisia oppeja?

        " mutta minusta on huono, että luotat paaviin ja häntä ohjaaviin voimiin."
        Luotan Jumalaan. Luotan siihen, että kun Kristus perustaa kirkkonsa ja laittaa sen johtoon Pietarin, eikä esim. teologisesti loistavaa Paavalia, Hän myös lupauksensa mukaan ohjaa ja varjelee kirkkoaan loppuun asti.

        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Jumala vuodatti Pyhän Hengen Kristuksen seuraajien ylle Jeesuksen kuoleman jälkeen ja se oli kirkon alku. Pyhä Henki johtaa kirkkoa. Meillä ei ole sellaista oppilauselmaa, että luotan paaviin, vaan luotamme tähän Pyhän Hengen johdatukseen, joka toimii kirkossa, jonka johdossa on paavi. Etkö sinä luota Pyhään Henkeen?

        "Onko väärin ottaa lähtökohdaksi kirjaimellinen tulkinta eli ei tulkintaa lain."

        Uskon katolisen uskon mukaan siihen, että alkuperäiset Raamatun tekstit ovat Pyhän Hengen inspiroimaa erehtymätöntä Jumalan Sanaa. Uskon, että apostoleiden jättämä opetus ja tulkinta on oikea. Tuo 3 päivää ja yötä tuli jo tuossa hyvin käsitellyksi ja tarkoittaa siis sitä, mitä se tarkoitti entisille juutalaille.

        "että saatanallinen Rooman kirkko"

        Nyt siirryt taas omiin harhoihisi. Onko sinusta Kristus saatanallinen?

        "Onko kiirastulioppi ja "good friday" raamatullisia oppeja"

        Raamatussa sanotaan:
        Ilm. 21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää

        Sen mukaan vain täysin pyhä ihminen pääsee taivaaseen. Toisaalla taas sanotaan:
        Hepr. 12:14 ”pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa” (Hepr. 12:14).

        Toisaalta Raamatussa luvataan uskovalle pelastusta, ei kadotusta. Katoliset tulkitsevat tämän viittaavan siihen, että ei täysin pyhät uskovat joutuvat puhdistumaan ennen Taivaaseen pääsyä.

        Pitkäperjantaita vietetään Kristuksen uhrikuoleman muistoksi.


      • Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

        Näinraamatussa. Vatikaanissa palvotaan mammonaa. Avaa silmäsi.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=pope hand sign

        Videoita

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=pope hand sign&tbm=vid

        Pyhä Henki kirkastaa Kristusta. PH annetaan ylhäältä. Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Kirkon jäsenyys ei pelasta. On antikristillistä väittää, ettei ole pelastusta (Rooman) kirkon ulkopuolella. Rukoilen viisautta Suomen kristillisten kirkkojen jäsenille.


      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

        Näinraamatussa. Vatikaanissa palvotaan mammonaa. Avaa silmäsi.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=pope hand sign

        Videoita

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=pope hand sign&tbm=vid

        Pyhä Henki kirkastaa Kristusta. PH annetaan ylhäältä. Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Kirkon jäsenyys ei pelasta. On antikristillistä väittää, ettei ole pelastusta (Rooman) kirkon ulkopuolella. Rukoilen viisautta Suomen kristillisten kirkkojen jäsenille.

        "Vatikaanissa palvotaan mammonaa. "

        Ja Jumala ilmeisesti käski juutalaisiakin palvomaan mammonaa:

        2. Moos. 25: ..."9. Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
        10. Tehkööt he arkin akasiapuusta, puolenkolmatta kyynärän pituisen, puolentoista kyynärän levyisen ja puolentoista kyynärän korkuisen.
        11. Ja päällystä se puhtaalla kullalla, päällystä se sisältä ja ulkoa; ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        12. Ja vala siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä ne sen neljään jalkaan, niin että kaksi rengasta tulee sen toiselle puolelle ja kaksi rengasta sen toiselle puolelle.
        13. Ja tee korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla.
        14. Ja pistä renkaisiin arkin sivuille korennot, joilla arkki on kannettava.
        15. Korennot jääkööt arkin renkaisiin, älköönkä niitä vedettäkö pois.
        16. Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        17. Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.
        18. Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        19. Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.
        20. Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.
        21. Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        22. Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
        23. Ja tee pöytä akasiapuusta, kahden kyynärän pituinen, kyynärän levyinen ja puolentoista kyynärän korkuinen.
        24. Ja päällystä se puhtaalla kullalla ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        25. Ja tee sen ympäri kämmenen korkuinen lista ja listan ympäri kultareunus.
        26. Ja tee siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä renkaat sen neljään kulmaan, kunkin neljän jalan kohdalle.
        27. Renkaat olkoot juuri listan alla niiden korentojen pitiminä, joilla pöytä on kannettava.
        28. Ja tee ne korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla, ja niillä on pöytä kannettava.
        29. Tee myös siihen vadit ja kupit, kannut ja maljat, joista juomauhrit vuodatetaan; tee ne puhtaasta kullasta.
        30. Ja pidä aina minun edessäni pöydällä näkyleivät.
        31. Ja tee myös seitsenhaarainen lamppu puhtaasta kullasta...."

        2.Moos. 26:29 29. Ja päällystä laudat kullalla ja tee kullasta niiden renkaat poikkitankojen pitimiksi ja päällystä poikkitangot kullalla.


      • Miksi haluatte uskoa, ettei ole pelastusta Rooman kirkon ulkopuolella?


      • näinraamatussa kirjoitti:

        "Vatikaanissa palvotaan mammonaa. "

        Ja Jumala ilmeisesti käski juutalaisiakin palvomaan mammonaa:

        2. Moos. 25: ..."9. Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
        10. Tehkööt he arkin akasiapuusta, puolenkolmatta kyynärän pituisen, puolentoista kyynärän levyisen ja puolentoista kyynärän korkuisen.
        11. Ja päällystä se puhtaalla kullalla, päällystä se sisältä ja ulkoa; ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        12. Ja vala siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä ne sen neljään jalkaan, niin että kaksi rengasta tulee sen toiselle puolelle ja kaksi rengasta sen toiselle puolelle.
        13. Ja tee korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla.
        14. Ja pistä renkaisiin arkin sivuille korennot, joilla arkki on kannettava.
        15. Korennot jääkööt arkin renkaisiin, älköönkä niitä vedettäkö pois.
        16. Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        17. Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.
        18. Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        19. Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.
        20. Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.
        21. Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        22. Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
        23. Ja tee pöytä akasiapuusta, kahden kyynärän pituinen, kyynärän levyinen ja puolentoista kyynärän korkuinen.
        24. Ja päällystä se puhtaalla kullalla ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        25. Ja tee sen ympäri kämmenen korkuinen lista ja listan ympäri kultareunus.
        26. Ja tee siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä renkaat sen neljään kulmaan, kunkin neljän jalan kohdalle.
        27. Renkaat olkoot juuri listan alla niiden korentojen pitiminä, joilla pöytä on kannettava.
        28. Ja tee ne korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla, ja niillä on pöytä kannettava.
        29. Tee myös siihen vadit ja kupit, kannut ja maljat, joista juomauhrit vuodatetaan; tee ne puhtaasta kullasta.
        30. Ja pidä aina minun edessäni pöydällä näkyleivät.
        31. Ja tee myös seitsenhaarainen lamppu puhtaasta kullasta...."

        2.Moos. 26:29 29. Ja päällystä laudat kullalla ja tee kullasta niiden renkaat poikkitankojen pitimiksi ja päällystä poikkitangot kullalla.

        5Moos:
        8:1 "Pitäkää tarkoin kaikki käskyt, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että eläisitte ja lisääntyisitte ja pääsisitte ottamaan omaksenne sen maan, jonka Herra valalla vannoen on luvannut teidän isillenne.
        8:2 Ja muista kaikki, mitä on tapahtunut sillä tiellä, jota Herra, sinun Jumalasi, näinä neljänäkymmenenä vuotena on sinua kuljettanut erämaassa nöyryyttääksensä sinua ja koetellaksensa sinua ja tietääksensä, mitä sinun sydämessäsi on: tahdotko noudattaa hänen käskyjänsä vai etkö.
        8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
        8:4 Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.
        8:5 Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa.
        8:6 Ja noudata Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, vaella hänen teitänsä ja pelkää häntä.


      • kerettiläinen--
        näinraamatussa kirjoitti:

        "Vatikaanissa palvotaan mammonaa. "

        Ja Jumala ilmeisesti käski juutalaisiakin palvomaan mammonaa:

        2. Moos. 25: ..."9. Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
        10. Tehkööt he arkin akasiapuusta, puolenkolmatta kyynärän pituisen, puolentoista kyynärän levyisen ja puolentoista kyynärän korkuisen.
        11. Ja päällystä se puhtaalla kullalla, päällystä se sisältä ja ulkoa; ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        12. Ja vala siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä ne sen neljään jalkaan, niin että kaksi rengasta tulee sen toiselle puolelle ja kaksi rengasta sen toiselle puolelle.
        13. Ja tee korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla.
        14. Ja pistä renkaisiin arkin sivuille korennot, joilla arkki on kannettava.
        15. Korennot jääkööt arkin renkaisiin, älköönkä niitä vedettäkö pois.
        16. Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        17. Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.
        18. Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        19. Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.
        20. Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.
        21. Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        22. Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
        23. Ja tee pöytä akasiapuusta, kahden kyynärän pituinen, kyynärän levyinen ja puolentoista kyynärän korkuinen.
        24. Ja päällystä se puhtaalla kullalla ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        25. Ja tee sen ympäri kämmenen korkuinen lista ja listan ympäri kultareunus.
        26. Ja tee siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä renkaat sen neljään kulmaan, kunkin neljän jalan kohdalle.
        27. Renkaat olkoot juuri listan alla niiden korentojen pitiminä, joilla pöytä on kannettava.
        28. Ja tee ne korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla, ja niillä on pöytä kannettava.
        29. Tee myös siihen vadit ja kupit, kannut ja maljat, joista juomauhrit vuodatetaan; tee ne puhtaasta kullasta.
        30. Ja pidä aina minun edessäni pöydällä näkyleivät.
        31. Ja tee myös seitsenhaarainen lamppu puhtaasta kullasta...."

        2.Moos. 26:29 29. Ja päällystä laudat kullalla ja tee kullasta niiden renkaat poikkitankojen pitimiksi ja päällystä poikkitangot kullalla.

        Etkö ole lukenut Uutta Testamenttia, kun et käsitä, että Vanhan liiton temppeli oli vain esikuva ja varjo tulevasta. Kulta on vertauskuva tulessa puhdistetusta uskosta, mutta katolinen kirkko elää vielä Vanhan liiton ajoissa ja yrittää matkia sen uhritoimituksia tehden niistä ihan omanlaisensa "sovelluksen", jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun uskon kanssa.

        Hebr.8
        1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
        2 tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, SIINÄ OIKEASSA MAJASSA, JONKA ON RAKENTANUT HERRA EIKÄ IHMINEN.
        3 Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
        4 Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja,
        5 ja JOTKA PALVELEVAT SIINÄ, MIKÄ ON TAIVAALLISTEN KUVA JA VARJO, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".
        6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa JALOMMAN VIRAN, kuin hän on myös PAREMMAN LIITON VÄLIMIES, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON
        13 Sanoessaan "uuden" hän on JULISTANUT ENSIMMÄISEN LIITON VANHENTUNEEKSI...

        Tässä on ilmoitettu uuden liiton temppeli, joka ei tarvitse koristuksekseen mitään pakanuudesta haalittua rekvisiittaa, jota katolinen kirkko on täynnään.

        1. Piet.2
        4 Tulkaa HÄNEN luokseen, ELÄVÄN KIVEN luo, jonka ihmiset ovat hylänneet mutta joka on Jumalan valitsema ja hänen silmissään kallisarvoinen. [Mark. 12:10,11 ]
        5 Ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI RAKENNUKSEKSI, PYHÄKSI PAPISTOKSI, toimittaaksenne HENGELLISIÄ UHREJA, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden. [1. Kor. 3:16 | Jes. 61:6; Room. 15:16 | Matt. 25:35,36 ]


      • kerettiläinen--
        näinraamatussa kirjoitti:

        "Vatikaanissa palvotaan mammonaa. "

        Ja Jumala ilmeisesti käski juutalaisiakin palvomaan mammonaa:

        2. Moos. 25: ..."9. Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
        10. Tehkööt he arkin akasiapuusta, puolenkolmatta kyynärän pituisen, puolentoista kyynärän levyisen ja puolentoista kyynärän korkuisen.
        11. Ja päällystä se puhtaalla kullalla, päällystä se sisältä ja ulkoa; ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        12. Ja vala siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä ne sen neljään jalkaan, niin että kaksi rengasta tulee sen toiselle puolelle ja kaksi rengasta sen toiselle puolelle.
        13. Ja tee korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla.
        14. Ja pistä renkaisiin arkin sivuille korennot, joilla arkki on kannettava.
        15. Korennot jääkööt arkin renkaisiin, älköönkä niitä vedettäkö pois.
        16. Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        17. Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.
        18. Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        19. Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.
        20. Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.
        21. Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        22. Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
        23. Ja tee pöytä akasiapuusta, kahden kyynärän pituinen, kyynärän levyinen ja puolentoista kyynärän korkuinen.
        24. Ja päällystä se puhtaalla kullalla ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        25. Ja tee sen ympäri kämmenen korkuinen lista ja listan ympäri kultareunus.
        26. Ja tee siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä renkaat sen neljään kulmaan, kunkin neljän jalan kohdalle.
        27. Renkaat olkoot juuri listan alla niiden korentojen pitiminä, joilla pöytä on kannettava.
        28. Ja tee ne korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla, ja niillä on pöytä kannettava.
        29. Tee myös siihen vadit ja kupit, kannut ja maljat, joista juomauhrit vuodatetaan; tee ne puhtaasta kullasta.
        30. Ja pidä aina minun edessäni pöydällä näkyleivät.
        31. Ja tee myös seitsenhaarainen lamppu puhtaasta kullasta...."

        2.Moos. 26:29 29. Ja päällystä laudat kullalla ja tee kullasta niiden renkaat poikkitankojen pitimiksi ja päällystä poikkitangot kullalla.

        http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/107381-paavin-pankki-hukkasi-650-miljoonaa-€-–-”vanha-tapa”

        Kerropa, mistä Äitikirkko on saanut bisnesoppinsa...Raamatusta...Pietarilta...Jeesukselta... Vai mistä?

        Mark.11
        15 Ja he tulivat Jerusalemiin. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi AJAMAAN ULOS NIITÄ, JOTKA MYIVÄT JA OSTIVAT PYHÄKÖSSÄ, ja KAATOI KUMOON RAHANVAIHTAJAIN PÖYDÄT ja kyyhkysten myyjäin istuimet,

        16 eikä sallinut kenenkään kantaa MITÄÄN ASTIAA pyhäkön kautta.

        17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä RYÖVÄRIEN LUOLAN."



      • KEVIN GALALAE vetoaa paaviin. Kandee kuunnella. Olemme lopunajassa. Valvokaamme.

        https://www.youtube.com/watch?v=-Hj3LGvWWLU


        Teksti videon alla:

        Julkaistu 7.5.2014
        This segment describes the chemical and biological methods used covertly by the depopulation lobby to undermine human fertility, as well as the psychosocial and economic methods imposed on the world's people to subvert the family structure. By this double pronged approach the global population is being forced into an unnatural process of decline with dire consequences on human health and irreversible damage to the intellectual and genetic endowment of humanity.

        This socially engineered genocide is happening with the full knowledge and consent of religious authorities the world over, including the Catholic Church, which is why Kevin Galalae appeals to Pope Francis to speak the truth and "deliver us from evil".


      • kerettiläinen--
        näinraamatussa kirjoitti:

        "Vatikaanissa palvotaan mammonaa. "

        Ja Jumala ilmeisesti käski juutalaisiakin palvomaan mammonaa:

        2. Moos. 25: ..."9. Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
        10. Tehkööt he arkin akasiapuusta, puolenkolmatta kyynärän pituisen, puolentoista kyynärän levyisen ja puolentoista kyynärän korkuisen.
        11. Ja päällystä se puhtaalla kullalla, päällystä se sisältä ja ulkoa; ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        12. Ja vala siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä ne sen neljään jalkaan, niin että kaksi rengasta tulee sen toiselle puolelle ja kaksi rengasta sen toiselle puolelle.
        13. Ja tee korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla.
        14. Ja pistä renkaisiin arkin sivuille korennot, joilla arkki on kannettava.
        15. Korennot jääkööt arkin renkaisiin, älköönkä niitä vedettäkö pois.
        16. Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        17. Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.
        18. Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        19. Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.
        20. Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.
        21. Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
        22. Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
        23. Ja tee pöytä akasiapuusta, kahden kyynärän pituinen, kyynärän levyinen ja puolentoista kyynärän korkuinen.
        24. Ja päällystä se puhtaalla kullalla ja tee siihen kultareunus yltympäri.
        25. Ja tee sen ympäri kämmenen korkuinen lista ja listan ympäri kultareunus.
        26. Ja tee siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä renkaat sen neljään kulmaan, kunkin neljän jalan kohdalle.
        27. Renkaat olkoot juuri listan alla niiden korentojen pitiminä, joilla pöytä on kannettava.
        28. Ja tee ne korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla, ja niillä on pöytä kannettava.
        29. Tee myös siihen vadit ja kupit, kannut ja maljat, joista juomauhrit vuodatetaan; tee ne puhtaasta kullasta.
        30. Ja pidä aina minun edessäni pöydällä näkyleivät.
        31. Ja tee myös seitsenhaarainen lamppu puhtaasta kullasta...."

        2.Moos. 26:29 29. Ja päällystä laudat kullalla ja tee kullasta niiden renkaat poikkitankojen pitimiksi ja päällystä poikkitangot kullalla.

        Tässä on todellinen temppeli, josta Vanhan liiton temppeli oli vain esikuva.

        Jes.8
        14 Ja HÄN ON OLEVA PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille.

        Joh. 2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".

        1. Kor. 3
        16 Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

        1. Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

        2. Kor. 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

        Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

        Vanhan liiton temppeli hajotettiin merkkinä siitä, että jokaiselle kävisi konkreettisesti ilmi se, että Uuden liiton aikakausi on alkanut.

        Mark.13
        1 Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!"
        2 Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta."

        "Kristuksen sijainen" antikristus paavi sen sijaan ei usko sitä, vaan on rakennuttanut itselleen aivan oman komean Vatikaanitemppelinsä omaan Vatikaanivaltioonsa, kuten kunnon antikristukselle hyvin sopiikin...

        http://katolinen.fi/?page_id=7279

        775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän JUMALAYHTEYDEN JA KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI JA VÄLIKAPPALE.”201 Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän JUMALAYHTEYDEN "SAKRAMENTTI". Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti. YKSEYS ON JO ALKANUT KIRKOSSA, SILLÄ SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI JA VÄLINE”.360

        776. Sakramenttina kirkko on Kristuksen työväline. KIRKKO on Kristuksen käsissä "kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE",202 "kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI”,203...

        780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten välisen yhteyden MERKKI JA VÄLIKAPPALE.

        Matt.8
        19 Ja eräs kirjanoppinut tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, minä seuraan sinua, mihin ikinä menet".
        20 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi".


      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Miksi haluatte uskoa, ettei ole pelastusta Rooman kirkon ulkopuolella?

        Tuosta Mooseksen kirjan kohdasta ajattelin sinun huomaavan, että kulta ei sinänsä ole pahaa. Kullan ja rahan tekee synniksi vasta väärä kiintymys ja luottamus niihin sekä ahneus.

        Israelin kansa oli saanut sekä jotkut heistä ansainneetkin rahaa ja kultaa Egyptistä.

        Mitä tulee rahaan ja varallisuuteen, ei mikään uskontokunta toimi ilman varoja. Muistat varmaan kuinka taannoin kohistiin kahden suomalaisen hengellisen toimijan valtavista henkilökohtaisista tuloista. Myös tällä Adventtikirkolla on runsaasti varallisuutta Yhdysvalloissa. Hengellisten yhteisöjen sivustollakin on pankkitililinkki. Ja tilaisuuksissa kiertää kolehtihaavi.

        Valtioon liitoksissa olevat kirkot (Luterilainen ja Ortodoksinen) saavat tuloja verotuksen kautta. Muut lahjoituksina jäseniltään.

        Kirkon varallisuuteen vaikuttavat tekijät ovat jäsenmäärä. Esim. Suomen luterilaisella kirkolla n. 4,5 miljoonaa, Katolisella kirkolla yli 1,2 miljardia.

        Toisekseen kirkon ikä vaikuttaa kirkon saamaan varallisuuteen: Luterilainen kirkko on 500 vuotta vanha, katolinen n. 2000 vuotta. Jo heti kirkon ensivuosisatoina jotkut ylhäiset roomalaiset lahjoittivat kirkolle tontteja ja rakennuksia, joiden arvo hyvän sijainnin vuoksi on nykyisin valtava.

        Tulonlähteenä voi joissakin uskonnollisissa yhteisöissä olla jäseniltä tuloista
        perittävät kymmennykset. Katolisella, ortodoksisella tai luterilaisella kirkolla ei ole tällaista käytäntöä.

        Katolinen kirkko toimii lahjoitusten varassa.

        Toisekseen voi tietysti vertailla eri kirkkojen menoja. Menoihin vaikuttavat

        - rakennukset. Kirkot 1,2 miljardille jäsenelle ympäri maailman.
        Luostarit
        Sairaalat
        Koulut
        Vanhainkodit
        Lastenkodit
        Seminaarit
        Yliopistot
        Muut toimitilat ja kokoontumiskeskukset. Näitä kaikkia on siis ympäri maailman.

        - yli 400 000 papin ylläpito, myös eläkkeellä

        -palkat, pappien ja nunnien elämisen turvaaminen
        -kiinteistömenot
        -verot

        Vatikaanin suhteen on taas erotettava Vatikaanin kaupunkivaltion budjetti ja kirkon ns. Pyhän Istuimen budjetti toisistaan. Budjetti on vaatimaton, verrattavissa jonkin yksittäisen amerikkalaisen yliopiston budjettiin.

        http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/1202831.htm

        Jos saat perinnön ja viet rahat pankkiin, rahasi eivät suinkaan jää pankin holviin seisomaan, vaan ne sijoitetaan ympäri maailmaa. Aikaisemmin käytettiin kultavarantoa.

        Aina on ihmisiä, jotka tottelevat Jeesusta tässäkin suhteessa:

        ”Luuk. 18:22
        Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua." ”

        Katolista kirkkoa ei voi syyttää itsekkyydestä Se pitää yllä maailman suurinta avustustoimintaa. Nunnat, munkit, sääntökuntien papit työskentelevät palkatta (ylläpito tietysti on) ympäri maailmaa. Sairaaloita ja kouluja on ympäri maailmaa. Samoin on muunkinlaista kehitysyhteistyötä:

        http://www.caritas.org/

        Toivoisin sielläkin silmien avautumista todellisuudelle kuulopuheiden ja mustamaalauksen sijaan.


      • näinraamatussa

        Katolilaisuus palstalla joku suomalainen katolilainen kertoo, minkälaista on katolisen papin arki Suomessa:

        “Olen pääsyt käymään papin huoneessa ja se oli todella askeettinen. Pieni huone, halpa sänky, ohut patja, kirjoituspöytä, halpa tuoli. Sitten uskonnollisia tauluja seinällä.

        Jos arvioisin sisällön hinnan, niin kierrätyskeskuksesta ostettuna koko huoneen sisustus olisi tuskin satasta.

        Ruoka tehdään pappilassa (yleensä joku papeista) ja se ei ole kallista ruokaa. Ruoka kuulunee ylläpitoon, mutta talousrahat tuskin on kovinkaan muhkeat. Käsittääkseni papit joutuvat yleensä itse käymään kaupassa (ja myös ostamaan seurakuntasalin tarvikkeet) ja käsittääkseni he suosivat kaikista halvimpia kauppoja.

        Vaateista en tiedä, mutta saattaa olla että he itse ostavat ne käyttörahoistaan (joka on todella pieni). Joskus on omaatuntoa hiukan kolkutellut, kun on katsonut jonkun papin kengänpohjia ja niissä olevia reikiä, kun pappi on ollut polvillaan.

        Uskoisin kyllä, että virkavaatteet kuuluu "luontaisetuihin".

        Mitä maksuihin tulee...

        Niin jokaisella Katolilaisella on velvollisuus maksaa bruttotuloistaan veroa 1,5% Kirkolle.

        Sitä ei kylläkään millään tavalla valvota ja se on omantunnon varassa ...ja itselläkin se on aika usein hiukan myöhässä, vaikka yritänkin hoitaa oman osuuteni.

        Lisäksi jokaisella on velvollisuus tukea omaa seurakuntaansa työllä ja osallistumalla keräyksiin (esimerkiksi jos korjataan Urkuja tai kattoa...)

        Papin voi kutsua siunaamaan kotia ja hyvän tavan mukaan olisi suotavaa tarjota ateria/kahvit... mutta mitään velvoitetta siihen ei tietenkään ole ja kaipa on niitäkin, jotka ei tarjoa mitään.

        Seurakunnan pappeja, luostareita ja seminaaria pystyy tukemaan lahjoilla ja lahjoituksilla ...ja se olisi ihan suotavaakin.

        Mitä maksusitoumuksiin tulee, niin Katollisella Kirkolla ja Valtiolla/kunnalla ei ole mitään tekemistä keskenään, joten luonnollisestikkaan ei käytetä maksusitoumuksia. Talouskassa lienee ihan puhtaasti käteiskassa ja todennäköisesti (tämä on ihan mutua) se erotetaan kolehtituloista.”

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13841279/jain-miettimaan-katolista-pappeutta


      • kerettiläinen--
        näinraamatussa kirjoitti:

        " mutta minusta on huono, että luotat paaviin ja häntä ohjaaviin voimiin."
        Luotan Jumalaan. Luotan siihen, että kun Kristus perustaa kirkkonsa ja laittaa sen johtoon Pietarin, eikä esim. teologisesti loistavaa Paavalia, Hän myös lupauksensa mukaan ohjaa ja varjelee kirkkoaan loppuun asti.

        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Jumala vuodatti Pyhän Hengen Kristuksen seuraajien ylle Jeesuksen kuoleman jälkeen ja se oli kirkon alku. Pyhä Henki johtaa kirkkoa. Meillä ei ole sellaista oppilauselmaa, että luotan paaviin, vaan luotamme tähän Pyhän Hengen johdatukseen, joka toimii kirkossa, jonka johdossa on paavi. Etkö sinä luota Pyhään Henkeen?

        "Onko väärin ottaa lähtökohdaksi kirjaimellinen tulkinta eli ei tulkintaa lain."

        Uskon katolisen uskon mukaan siihen, että alkuperäiset Raamatun tekstit ovat Pyhän Hengen inspiroimaa erehtymätöntä Jumalan Sanaa. Uskon, että apostoleiden jättämä opetus ja tulkinta on oikea. Tuo 3 päivää ja yötä tuli jo tuossa hyvin käsitellyksi ja tarkoittaa siis sitä, mitä se tarkoitti entisille juutalaille.

        "että saatanallinen Rooman kirkko"

        Nyt siirryt taas omiin harhoihisi. Onko sinusta Kristus saatanallinen?

        "Onko kiirastulioppi ja "good friday" raamatullisia oppeja"

        Raamatussa sanotaan:
        Ilm. 21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää

        Sen mukaan vain täysin pyhä ihminen pääsee taivaaseen. Toisaalla taas sanotaan:
        Hepr. 12:14 ”pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa” (Hepr. 12:14).

        Toisaalta Raamatussa luvataan uskovalle pelastusta, ei kadotusta. Katoliset tulkitsevat tämän viittaavan siihen, että ei täysin pyhät uskovat joutuvat puhdistumaan ennen Taivaaseen pääsyä.

        Pitkäperjantaita vietetään Kristuksen uhrikuoleman muistoksi.

        /// Jumala vuodatti Pyhän Hengen Kristuksen seuraajien ylle Jeesuksen kuoleman jälkeen ja se oli kirkon alku. Pyhä Henki johtaa kirkkoa. ///

        Yritätkö sinä todellakin laittaa Pyhän Hengen syyksi kaikki hirvittävyydet, mitä katolinen Äitikirkko on syntyhistoriansa alkuhetkistä lähtien saanut aikaiseksi?!!! Tuota voisi jo melkein nimittää Pyhän Hengen pilkaksi, mutta toivottavasti väitteesi on puhdasta ymmärtämättömyyttä, eikä tietoista katolista manipulointia. Raamattu ei edes tunne koko antikristillistä kirkkolaitosta. Se syntyi vasta 300-luvulla.

        http://w3.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_2000/17.maaliskuu/pope1100.htm
        /// Paavi Johannes Paavali II myönsi ainutlaatuisessa seremoniassa virheet, joihin kirkko on syyllistynyt muita uskontoja tunnustavia ihmisiä kohtaan "totuuden palvelemisen vuoksi".

        Paavi mainitsi erityisesti ne "ei-evankeliset" keinot, joita kristityt käyttivät ristiretkien ja inkvisition aikana muihin uskontoihin kuuluvien käännyttämiseksi ja harhaoppisten tuomitsemiseksi.

        Hän pyysi anteeksiantoa myös synneistä juutalaisia, naisia, alkuperäiskansoja, ihmisen perusoikeuksia ja kristittyjen yhtenäisyyttä vastaan. ///

        Sinä siis väität, että Pyhä Henki kirkon johdossa sai kaiken edellä luetellun aikaiseksi, vai...?

        http://www.arvioikaa.com/ulos3.html

        /// Meillä ei ole sellaista oppilauselmaa, että luotan paaviin, vaan luotamme tähän Pyhän Hengen johdatukseen, joka toimii kirkossa, jonka johdossa on paavi. Etkö sinä luota Pyhään Henkeen? ///

        Mietipä hetki, miten tämä asia KÄYTÄNNÖSSÄ toimii, sillä katoliset oppilauselmat ovat yhtä hölynpölyä ja täynnä kaksoisviestintää...kuten juuri nuo edellä kirjoittamasi lauseetkin osoittavat....


      • kerettiläinen--
        näinraamatussa kirjoitti:

        " mutta minusta on huono, että luotat paaviin ja häntä ohjaaviin voimiin."
        Luotan Jumalaan. Luotan siihen, että kun Kristus perustaa kirkkonsa ja laittaa sen johtoon Pietarin, eikä esim. teologisesti loistavaa Paavalia, Hän myös lupauksensa mukaan ohjaa ja varjelee kirkkoaan loppuun asti.

        Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Jumala vuodatti Pyhän Hengen Kristuksen seuraajien ylle Jeesuksen kuoleman jälkeen ja se oli kirkon alku. Pyhä Henki johtaa kirkkoa. Meillä ei ole sellaista oppilauselmaa, että luotan paaviin, vaan luotamme tähän Pyhän Hengen johdatukseen, joka toimii kirkossa, jonka johdossa on paavi. Etkö sinä luota Pyhään Henkeen?

        "Onko väärin ottaa lähtökohdaksi kirjaimellinen tulkinta eli ei tulkintaa lain."

        Uskon katolisen uskon mukaan siihen, että alkuperäiset Raamatun tekstit ovat Pyhän Hengen inspiroimaa erehtymätöntä Jumalan Sanaa. Uskon, että apostoleiden jättämä opetus ja tulkinta on oikea. Tuo 3 päivää ja yötä tuli jo tuossa hyvin käsitellyksi ja tarkoittaa siis sitä, mitä se tarkoitti entisille juutalaille.

        "että saatanallinen Rooman kirkko"

        Nyt siirryt taas omiin harhoihisi. Onko sinusta Kristus saatanallinen?

        "Onko kiirastulioppi ja "good friday" raamatullisia oppeja"

        Raamatussa sanotaan:
        Ilm. 21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää

        Sen mukaan vain täysin pyhä ihminen pääsee taivaaseen. Toisaalla taas sanotaan:
        Hepr. 12:14 ”pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa” (Hepr. 12:14).

        Toisaalta Raamatussa luvataan uskovalle pelastusta, ei kadotusta. Katoliset tulkitsevat tämän viittaavan siihen, että ei täysin pyhät uskovat joutuvat puhdistumaan ennen Taivaaseen pääsyä.

        Pitkäperjantaita vietetään Kristuksen uhrikuoleman muistoksi.

        /// Pyhä Henki johtaa kirkkoa.///

        /// kirkossa, jonka johdossa on paavi. ///

        /// Etkö sinä luota Pyhään Henkeen? ///

        Tässä on oikein mestarinäyte katolisesta kaksoisviestinnästä, jota Äitikirkon katekismuskin on täynnä, mutta joka ei tietenkään ole vierasta myöskään "ainoille oikeaoppisille" (tai muuten vain "ainoille oikeille") tytärkirkoille - ja seurakunnille.

        Onko paavi tuon mukaan "lihaksi tullut pyhä henki"?
        Jos minä sanon, etten luota pätkän vertaa yhteenkään "erehtymättömään" paaviin, niin enkö luota "pyhään henkeen" vai teenkö siinä peräti "pyhän hengen pilkan" tai muuten vain vastustan "jumalan tahtoa"?

        Kertokaapa te, bushmanni ja v.aari, kun kerran olette uskonnottomina objektiivisia ja sen lisäksi akateemisia älykköjä, että miten tuo oikein pitäisi tulkita, sillä minusta se on puhtaasti pelkkää narsistista ja ristiriitaista kaksoisviestintää...


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        /// Pyhä Henki johtaa kirkkoa.///

        /// kirkossa, jonka johdossa on paavi. ///

        /// Etkö sinä luota Pyhään Henkeen? ///

        Tässä on oikein mestarinäyte katolisesta kaksoisviestinnästä, jota Äitikirkon katekismuskin on täynnä, mutta joka ei tietenkään ole vierasta myöskään "ainoille oikeaoppisille" (tai muuten vain "ainoille oikeille") tytärkirkoille - ja seurakunnille.

        Onko paavi tuon mukaan "lihaksi tullut pyhä henki"?
        Jos minä sanon, etten luota pätkän vertaa yhteenkään "erehtymättömään" paaviin, niin enkö luota "pyhään henkeen" vai teenkö siinä peräti "pyhän hengen pilkan" tai muuten vain vastustan "jumalan tahtoa"?

        Kertokaapa te, bushmanni ja v.aari, kun kerran olette uskonnottomina objektiivisia ja sen lisäksi akateemisia älykköjä, että miten tuo oikein pitäisi tulkita, sillä minusta se on puhtaasti pelkkää narsistista ja ristiriitaista kaksoisviestintää...

        Tuossa olisi tarpeen täsmentää sanoja "johtaa" ja "johdossa". Luultavasti kyse on kahdesta eri merkityksestä.

        Jos joku ei usko, että paavi ja katolinen kirkko toimivat pyhän hengen johtamana, hän ei mielestäni pilkkaa pyhää henkeä sanoessaan, että ei luota paavin erehtymättömyyteen.

        Samalla tavalla ateisti ei syyllisty jumalanpilkkaan sanoessaan, että ei usko Raamatun erehtymättömyyteen, koska hänen käsitemaailmassaan ei ole koko Jumalaa muuten kuin myyttisessä merkityksessä.

        Katolisen kirkon avustustoiminnan pyyteettömyydestä en osaa sanoa mitään kovin painokasta, koska tiedän siitä liian vähän. Olen kuitenkin yleisen kokemuksen perusteella varma, että noin laajan toiminnan piirissä väistämättä esiintyy sekä aitoa lähimmäisenrakkauden ohjaamaa auttamista että väärinkäytöksiä.


      • kerettiläinen--
        v.aari kirjoitti:

        Tuossa olisi tarpeen täsmentää sanoja "johtaa" ja "johdossa". Luultavasti kyse on kahdesta eri merkityksestä.

        Jos joku ei usko, että paavi ja katolinen kirkko toimivat pyhän hengen johtamana, hän ei mielestäni pilkkaa pyhää henkeä sanoessaan, että ei luota paavin erehtymättömyyteen.

        Samalla tavalla ateisti ei syyllisty jumalanpilkkaan sanoessaan, että ei usko Raamatun erehtymättömyyteen, koska hänen käsitemaailmassaan ei ole koko Jumalaa muuten kuin myyttisessä merkityksessä.

        Katolisen kirkon avustustoiminnan pyyteettömyydestä en osaa sanoa mitään kovin painokasta, koska tiedän siitä liian vähän. Olen kuitenkin yleisen kokemuksen perusteella varma, että noin laajan toiminnan piirissä väistämättä esiintyy sekä aitoa lähimmäisenrakkauden ohjaamaa auttamista että väärinkäytöksiä.

        Kiitos v.aari vastauksestasi.
        Minua eivät häiritse juurikaan ateistien uskonnonvastaiset kirjoitukset, enkä siis myöskään provosoidu niistä kovinkaan helposti. Ymmärrän aivan hyvin sen, ettei ateisti pysty uskomaan Raamattuun tai Jumalaan, koska yhdistää ne mielessään tähän Äitikirkon synnyttämään ns. "kristikuntaan", joka edustaa lähinnä sitä Jeesuksenkin aikana ilmennyttä sakraalista uskonnollisuutta, jonka johdossa olivat fariseukset ja kirjanoppineet. Sen jälkeen kun itse aloin tutkia Raamattua sillä silmällä, että yritän unohtaa sen, mitä meille on itsestäänselvyytenä opetettu ja tutkin itse, mitä Raamatussa todella kerrotaan ja opetetaan näistä uskonasioista, niin hämmästyksekseni olen huomannut, että kovinkaan moni ns. "kristillinen" opetus ei tule Raamatusta tai se on vähintäinkin vääristynyt jollain tavoin, esimerkkinä nämä "kristilliset" muotomenot ja rituaalit, kuten ehtoollinen. Vai mieltääkö joku Jeesuksen jakamassa öylättejä ja "snapsilasillisia" opetuslapsilleen kalajumala Dagonin "kalanpäätötteröhattu" päässään ja "osiriksen taikasauva" kädessään, jolla taikoo ne sitten todelliseksi ihmislihaksi ja vereksi hymisten samaan aikaan jotain kirkkoliturgioita...minulle ainakaan ei tule lainkaan tuollaista mielikuvaa Raamatun perusteella, vaan Jeesus yksinkertaisesti aterioitsi opetuslastensa kanssa ilman mitään muotomenoja ja rituaaleja. Sakraaliuskonnollisuus vaatii tällaisia rituaaleja noudatettavaksi, joilla se sitten syrjäyttää ja korvaa todellisen yksinkertaisen uskon ja näistä rituaaleista on sitten eri kirkoilla ja seurakunnilla hieman erilaisia versioita.


      • näinraamatussa kirjoitti:

        Tuosta Mooseksen kirjan kohdasta ajattelin sinun huomaavan, että kulta ei sinänsä ole pahaa. Kullan ja rahan tekee synniksi vasta väärä kiintymys ja luottamus niihin sekä ahneus.

        Israelin kansa oli saanut sekä jotkut heistä ansainneetkin rahaa ja kultaa Egyptistä.

        Mitä tulee rahaan ja varallisuuteen, ei mikään uskontokunta toimi ilman varoja. Muistat varmaan kuinka taannoin kohistiin kahden suomalaisen hengellisen toimijan valtavista henkilökohtaisista tuloista. Myös tällä Adventtikirkolla on runsaasti varallisuutta Yhdysvalloissa. Hengellisten yhteisöjen sivustollakin on pankkitililinkki. Ja tilaisuuksissa kiertää kolehtihaavi.

        Valtioon liitoksissa olevat kirkot (Luterilainen ja Ortodoksinen) saavat tuloja verotuksen kautta. Muut lahjoituksina jäseniltään.

        Kirkon varallisuuteen vaikuttavat tekijät ovat jäsenmäärä. Esim. Suomen luterilaisella kirkolla n. 4,5 miljoonaa, Katolisella kirkolla yli 1,2 miljardia.

        Toisekseen kirkon ikä vaikuttaa kirkon saamaan varallisuuteen: Luterilainen kirkko on 500 vuotta vanha, katolinen n. 2000 vuotta. Jo heti kirkon ensivuosisatoina jotkut ylhäiset roomalaiset lahjoittivat kirkolle tontteja ja rakennuksia, joiden arvo hyvän sijainnin vuoksi on nykyisin valtava.

        Tulonlähteenä voi joissakin uskonnollisissa yhteisöissä olla jäseniltä tuloista
        perittävät kymmennykset. Katolisella, ortodoksisella tai luterilaisella kirkolla ei ole tällaista käytäntöä.

        Katolinen kirkko toimii lahjoitusten varassa.

        Toisekseen voi tietysti vertailla eri kirkkojen menoja. Menoihin vaikuttavat

        - rakennukset. Kirkot 1,2 miljardille jäsenelle ympäri maailman.
        Luostarit
        Sairaalat
        Koulut
        Vanhainkodit
        Lastenkodit
        Seminaarit
        Yliopistot
        Muut toimitilat ja kokoontumiskeskukset. Näitä kaikkia on siis ympäri maailman.

        - yli 400 000 papin ylläpito, myös eläkkeellä

        -palkat, pappien ja nunnien elämisen turvaaminen
        -kiinteistömenot
        -verot

        Vatikaanin suhteen on taas erotettava Vatikaanin kaupunkivaltion budjetti ja kirkon ns. Pyhän Istuimen budjetti toisistaan. Budjetti on vaatimaton, verrattavissa jonkin yksittäisen amerikkalaisen yliopiston budjettiin.

        http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/1202831.htm

        Jos saat perinnön ja viet rahat pankkiin, rahasi eivät suinkaan jää pankin holviin seisomaan, vaan ne sijoitetaan ympäri maailmaa. Aikaisemmin käytettiin kultavarantoa.

        Aina on ihmisiä, jotka tottelevat Jeesusta tässäkin suhteessa:

        ”Luuk. 18:22
        Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua." ”

        Katolista kirkkoa ei voi syyttää itsekkyydestä Se pitää yllä maailman suurinta avustustoimintaa. Nunnat, munkit, sääntökuntien papit työskentelevät palkatta (ylläpito tietysti on) ympäri maailmaa. Sairaaloita ja kouluja on ympäri maailmaa. Samoin on muunkinlaista kehitysyhteistyötä:

        http://www.caritas.org/

        Toivoisin sielläkin silmien avautumista todellisuudelle kuulopuheiden ja mustamaalauksen sijaan.

        Mulla on käsitys, että missä vanha mato toimii isäntänä, siellä palvotaan mammonaa. Havaintojeni mukaan Vatikaani kaikkinensa on maailman rikkain firma.

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=vatican bank and rothschild


      • Biblia (1776) Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.

        Tätäkin voi vilkaista vaikka alkaen 6:21 kohdalta.

        https://www.youtube.com/watch?v=e8bzxstPBUM&feature=youtu.be&t=6m21s

        > Obama & Hitler From No Where: Thats How Rothschild Likes It. <

        http://politicalvelcraft.org/2013/04/06/obama-hitler-from-no-where-thats-how-rothschild-likes-it/

        Lohikäärme on TOSI vaarallinen. Siltä ei lopu valeasut kesken. Onneks tempaus on nurkan takana:)

        1Moos. 3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"

        Pelastustie on kaita. TOSI kaita.

        Biblia (1776) Ja hän vaivasi sinua ja antoi sinun isota, ja ravitsi sinun mannalla, jota et sinä eikä sinun isäs tunteneet, antaaksensa sinun tietää, ettei ihminen elä ainoastansa leivästä; vaan kaikesta mikä Herran suusta lähtee, elää ihminen.

        Joh:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.


      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Olemme lopunajassa. Antikristillinen uusi maailmanjärjestys (NWO) valmistuu. Paljon puhuva kuva:

        http://4.bp.blogspot.com/-LBJSk0fLg7c/VB1cgyOJdyI/AAAAAAAARPM/SnnQZ9x8O8w/s1600/01 Occult Trinity.png

        KUVA TÄÄLTÄ:

        http://humansarefree.com/2014/09/the-top-of-pyramid-rothschilds-british.html

        Mark Passio antaa mietittävää.

        https://www.youtube.com/watch?v=qCVLfewqCUs

        LISÄÄ

        https://www.youtube.com/user/WhatOnEarth93

        Kysyit lauseesta " Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta". Varhaisin säilynyt dokumentti tästä lauseesta on jo Karthagon piispa Cyprianukselta 200-luvulta. Lause esiintyy hänen kirjeessään numero LXXII, Ad Jubajanum de haereticis baptizandis, ja kuuluu latinaksi : "Salus extra ecclesiam non est" eli "extra Ecclesiam nulla salus". Tämän ajatuksen ovat omaksuneet katolisen kirkon lisäksi ortodoksiset ja monet protetestanttikirkot.

        Jo 100-luvulla pyhä Ireneus oli esittänyt saman ajatuksen:“[The Church] is the entrance to life; all others are thieves and robbers. On this account we are bound to avoid them… We hear it declared of the unbelieving and the blinded of this world that they shall not inherit the world of life which is to come… Resist them in defense of the only true and life giving faith, which the Church has received from the Apostles and imparted to her sons.” (Against Heresies , Book III). Kirkko on portti elämään.

        Apostoli Johannes ilmaisi asian näin:
        Joh. 14:6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Tästä johtuen Katolisen kirkon katekismuksessa sanotaan:
        "pelastus tulee kokonaan Kristukselta, Päältä, kirkon kautta, joka on hänen ruumiinsa" (kohta 846)

        Kristus on kirkon pää ja Paavali opettaa kirkon olevan hänen ruumiinsa:
        Kol. 1:18: Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta.

        Mutta samalla todetaan, että "tämä lause ei koske niitä, jotka ilman omaa syytään eivät tunne Kristusta ja kirkkoa:
        ”Ne jotka ilman omaa syytään eivät tunne Kristuksen evankeliumia eivätkä hänen
        kirkkoaan, mutta etsivät Jumalaa vilpittömin sydämin ja armon vaikutuksen alaisina
        koettavat teoillaan täyttää hänen tahtoaan, jonka he tuntevat omantunnon äänestä,
        he voivat saavuttaa iankaikkisen autuuden.”Katekismus, 847

        Kirkkoon liittyvät myös seuraavat seuraavat Raamatusta löytyvät pelastukseen liittyvät seikat:

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Mark. 16:16
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Joh. 6:54
        Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, 15 ja rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi. 16 Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, jotta parantuisitte. Vanhurskaan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan. Jaak.5:14

        En laisinkaan ole kiinnostunut netistä löytyvistä roskakirjoituksista tai videoista enkä niitä aio availla. Ne eivät millään tavoin rakenna kristittyä eivätkä edistä hyvää, johon meidät on kutsuttu.


      • Näinraamatussa. Kunnioitan mielipidettäsi ja rukoilen sinulle pelastusta.

        Joh 3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä. 3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa." 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." 3:9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?" 3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! 3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Joh 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. 14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." 14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        "Menen valmistamaan sijaa ja tulen hakemaan teidät." Rakas veljeni/sisareni. Oletko morsian? Kaipaatko Ylkääsi? Odotatko häitäsi?

        KUUTIO

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

        KOKOVERTAILU

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33: <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Job:

        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'


      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Näinraamatussa. Kunnioitan mielipidettäsi ja rukoilen sinulle pelastusta.

        Joh 3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä. 3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa." 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." 3:9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?" 3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! 3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. 3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Joh 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. 14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." 14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        "Menen valmistamaan sijaa ja tulen hakemaan teidät." Rakas veljeni/sisareni. Oletko morsian? Kaipaatko Ylkääsi? Odotatko häitäsi?

        KUUTIO

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

        KOKOVERTAILU

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33: <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Job:

        33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
        33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
        33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'

        "3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. "

        En oikein ymmärrä, mitä ajat takaa. Se, että ihminen uskoo sen, että Jeesus on Kristus, Jumalan poika, on syntyisin Pyhästä Hengestä. Ei siihen pidä mitään omia kapuloita laittaa väliin, kun huomaa, että toisen kirkon ihmiset ovat yhtä uskovia kuin sinäkin. On synti mennä uskomaan kaikenlaisia vääristeltyjä tai valheellisia asioita, mitä netissä levitetään tarkoitushakuisesti toisista kristityistä. Ihmiselle on yleensä annettu järki päähän, jota Jumala olettaa ihmisen myös käyttävän.

        Kuuntelehan sinäkin vanhan Gamalielin neuvoa:

        Apt.5:34. Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.
        35. Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
        36. Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
        37. Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
        38. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39. mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.

        Kysyhän Jumalalta, kuinka ihmeessä katolinen kirkko on pysynyt pystyssä ja vielä kasvanut 2000 vuoden ajan?



      • näinraamatussa
        yurki1000js kirjoitti:

        Näinraamatussa. Käsi sydämelle. Oletko aivan varma, että KAIKKI katolilaiset tulevat temmatuiksi ennen vaivanaikaa, jolloin tullaan tarjoamaan tuhoisaa valetempausta?

        Jumala on antanut vanhalle madolle luvan käyttää antikristillistä Vatikaania petostensa välikappaleena. Suositan linkkien klikkausta.

        ALIENS

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=vatican alien

        FAKE RAPTURE

        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=blue beam false rapture

        "Oletko aivan varma, että KAIKKI katolilaiset tulevat"

        En usko tempaukseen, se ei kuulu minkään vanhan kirkon tai reformaatiokirkon opetukseen. Mutta jos haluat kysyä, uskonko kaikkien katolilaisten pelastuvan, vastaus on en usko. Tietysti kaikilla on siihen mahdollisuus, mutta jos ihminen tieten tahtoen hylkää apostoleiden opettaman tien ja Jeesuksen, elää synnissä eikä kadu ja tee parannusta, on hän itse valinnut muun kuin pelastuksen päämääräkseen. Onhan siinäkin vielä pienen pieni mahdollisuus kuolinhetkellä saada armo katua ja pelastua. Kasteessa meidät liitetään Kristuksen yhteyteen, mutta koska Jumala on antanut meille vapaan tahdon, jokainen on vapaa elämään Kristuksen yhteydessä tai ei.

        Jos haluamme pelastua, katolisen uskovan tulee elää joka päivä Jumalan tahdon mukaista elämää rukoillen ja ahkeroiden. Meillä ei ole sellaista oppia, että ihminen pelastuisi kerran Jeesuksen tunnustettuaan tai tultuaan kastetuksi. Kaste on vasta vaelluksen alku. Meillä uskovan elämä on kuin pyhiinvaellus. Ihminen saattaa langeta, mutta uskova katuu ja tekee parannuksen ja palaa oikealle tielle.

        Ei kannata tuudittautua siihen, että uskovat temmataan pois ahdistuksista ja vainoista. Parempi yrittää elää jokainen päivä niin kuin Jeesus haluaisi meidän sen elävän.


      • Kiitos Näinraamatussa. Tämän allekirjoitan: "Ihminen saattaa langeta, mutta uskova katuu ja tekee parannuksen ja palaa oikealle tielle."

        Raamattu kertoo tuhlaajapojasta.

        Luuk:
        15:11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
        15:12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva.' Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
        15:13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        15:14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
        15:15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
        15:16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
        15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.'
        15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
        15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
        15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

        POMPEO BATONIN koskettava maalaus.

        http://www.cathinst.org/uploads/9/8/6/7/9867379/4833674_orig.jpg?250


      • Huvittavaasinänsä
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos Näinraamatussa. Tämän allekirjoitan: "Ihminen saattaa langeta, mutta uskova katuu ja tekee parannuksen ja palaa oikealle tielle."

        Raamattu kertoo tuhlaajapojasta.

        Luuk:
        15:11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
        15:12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva.' Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
        15:13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        15:14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
        15:15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
        15:16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
        15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.'
        15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
        15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
        15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

        POMPEO BATONIN koskettava maalaus.

        http://www.cathinst.org/uploads/9/8/6/7/9867379/4833674_orig.jpg?250

        Aika huvittavaa sinänsä että täysin antikatolinen henkilö linkkaa cathinst.orgin linkin missä on edesmenneen katolilaisen taidemaalarin teos.


      • Taulu on hyvä. Se riittää:)

        Vatikaanissa uskotaan ufoihin. Mitä mieltä olet?
        1. Saako Herraan luottava ihminen uskoa ufoihin?
        2. Kuuluuko Herraan luottavan ihmisen uskoa ufoihin?
        Miten perustelisit kantasi Raamatulla?


      • Huvittaahantuo

        Totean tähän että noin tyhmä perätön kysymys ei edes ansaitse minkäänlaista älykästä vastausta.


      • Huvittaahantuo kirjoitti:

        Totean tähän että noin tyhmä perätön kysymys ei edes ansaitse minkäänlaista älykästä vastausta.

        Mistä äly?
        Mistä KAIKKI?


      • Nyttäytynee

        Ehkäpä sinun pitää miettiä sitä hetken aikaa.


      • Nyttäytynee kirjoitti:

        Ehkäpä sinun pitää miettiä sitä hetken aikaa.

        Hmm...
        Oletko kuullut kaikenteoriasta? Kunnia siitä kuuluu, kuinkas muutenkaan, SUOMELLE :D

        Suomalainen mongolialainen Gurban Bulagin kansalainen, Stephen Hawkingin isoisofaija Teppo S. Hookana, oli arvostettu luontoihminen. Hänen sinnikkäät luontohavaintonsa johtivat lopulta hänet julkaisemaan Aasiassa suurta arvostusta saaneen teoksensa "Kaikenteoria". Se julkaistiin taannoin Kansainliiton ratifioimana. Minulla sattuu olemaan kopio.

        Yksisoluinen eläin ajatteli: "Haluan tulla monisoluiseksi. Tarvitsen aikaa 100 miljoonaa vuotta. Onneksi minulla ei ole kiire."

        Noin 100 milj. vuodessa eläin saavutti tavoitteensa. Se ajatteli: "Haluan kehittää itselleni muodot. Tarvitsen aikaa 200 miljoonaa vuotta."

        Noin 200 milj. vuoden päästä eläin katseli itseään ja sanoi: "Olen liskon näköinen. Ei hassumpaa. Mahtaako nää ketarat liikkua? Ei liiku. Tarvitsen aivot. Siihen voisin käyttää aikaa 300 miljoonaa vuotta."

        Noin 300 milj. vuoden päästä eläimellä oli aivot ja se lähti liikkeelle. Se lisäsi vauhtia ja huomasi, että ilma vastusti liikettä. Eläin mietti: "Miten voisin hyödyntää ilmanvastusta? Tiedän! Kehitän siivet ja ryhdyn lentämään. Tarvitsen siihen 400 miljoonaa vuotta."

        Noin 400 milj. vuoden kuluttua eläin lentää liihotteli kohti pohjoista. Se alkoi kangistua. Se tuumasi: "Voi harmi! Olen vaihtolämpöinen. Äkkiä takaisin funtsaamaan ratkaisua ongelmaan." Eläin riensi takaisin lämpimiin ilmanaloihin ja alkoi ajatella ankarasti.

        Siinä kului 500 miljoonaa vuotta. Onneksi eläimellä ei ollut kiire. Aika ei mennyt hukkaan, sillä eläin keksi ratkaisun. Se päätti kehittää itsestään tasalämpöisen. Se sanoi: "Ryhdyn vaativaan kehitystyöhön, vaikka siihen menisi koko loppuikäni."

        Noin 600 milj. vuoden päästä eläin katseli itseään sanoen: "Kyllä uurastus kannatti. Nyt olen linjakas kuin lintu. Taidanpa lentää maapallon ympäri ja ihailla maisemia." Eläin lensi ja lensi ja lensi. Koluttuaan maapallon jokaisen kolkan, se virkkoi: "Nyt olisi korkea aika kehittää jotain uutta. Olen ajatellut viettää eläkepäiväni jossain lämpimässä paikassa. Aurinko vaikuttaa ihanteelliselta kohteelta. Siis tuumasta toimeen."

        Noin 1200 miljoonan vuoden kuluttua oli eläin kehittänyt itsestään avaruuskelpoisen. Koska kehitystyö vei oletettua enemmän aikaa, oli eläin saavuttanut eläkeiän hieman ennen kuin työ valmistui. Siksi sillä oli niin kiire Aurinkoon, ettei se ehtinyt kertoa kellekään avaruuskelpoisesta rakenteestaan. Harmi, koska tiedemaailma on raapinut hiuksiaan juuri tuon puuttuvan lenkin takia. Eläimellä olisi kyllä ollut aikaa käydä välillä Maassa neuvomassa tiedemiehiä, mutta se oli estynyt. Onneksi nykyajan korkeatiede tietää miksi eläin ei palanut - siis palannut.


      • Oletko nyt mielestäni ylpeä itsestäsi ja onnistunut kilpailemaan toinen toisensa uskovien kunnioittamisessa, kun on pakko koko ajan paavia ja hänen jumalasuhdettaan haukkua - ja kirjoittaa pienellä kirjaimella "jumala", niin kuin paavilla olisi jokin oma jumalansa, eikä hän olisi edes kristitty?

        Minä en sinun roskalinkkejäsi avaa ikinä.


      • TF. Mihinkäs se vihtahousu olisi häippässyt?

        > The Roman Cult, also known as the Roman Catholic Cult of the Vatican was first officially founded in 1057 by chief pagan high priest of the cult of Magna Mater (Cybele) known as Gregory VII with the financial backing of Pietro Leoni, also known as St. Peter and Peter the Apostle, the son of deposed King Pietro II Urseolo of Hungary.

        The Roman Cult was never Christian nor ever the legitimate leadership of the Catholic Church. Instead, Rome since its utter destruction and condemnation by Constantine, from 313 CE was always considered the AntiChrist and the sworn enemy of everything sacred and associated with the principles and teachings of Christianity. <

        http://one-evil.org/content/entities_organizations_roman_cult.html


    • Ei kukaan Jumalaan uskova vihaa - eikä varsinkaan paavia, mutta katolisen kirkon oppi ei ole raamatullinen ja se siitä. Katolinen kirkko on poliittisen uskonnon kirkko jonka uskonto on kasattu monista uskonnoista yhdeksi katolisuudeksi. Ei sen sanominen tarkoita että joku vihaisi katolisia. Ei todellisen uskovan uskoon kuulu viha ketään kohtaan.

      Paavi tarkoitti sanonnallaan luonnollisesti sitä että hän on iäkäs mies jonka elämä on loppuvaiheessaan ja häntä ei kiinnosta juosta kuolemaa pakoon (sellainen elämä on pelon osoittamista ja pelkäämistä ja siksi ei hänelle mielekästä) - jos kuolema on tullakseen aikaisemmin niin hän ei siinä paljon (vuosia) menetä.

      Se mitä paavi uskoo tapahtuvan kuoleman jälkeen ei muutu riippuen siitä milloin hän kuolee.

      alex

      • kerettiläinen--

        En minäkään vihaa katolilaisia tai ketään muitakaan uskovaisia... en edes paavia ihmisenä, vaikka kritisoinkin täällä katolista kirkkoa. Kritiikkini kohdistuu nimenomaan katoliseen KIRKKOON (Äitikirkkoon, joka on koko tuon seurakuntaväärennöksen "synnyttäjä", jota usein juuri kirkoksi kutsutaan) ja joka on läpeensä antikristillinen ja epäraamatullinen. Se on täynnä epäraamatullisiin oppeja ja symboleja, jotka paljastavat niiden alkuperän olevan pakanuudesta. Raamatusta niitä ei löydy, vaan päinvastoin Raamattu juuri todistaa ne läpeensä antikristillisiksi. Jos joku haluaa sulkea silmänsä tältä ikävältä tosiasialta ja haluaa fanittaa hurmoksessa Antikristusta muun eksytetyn väkijoukon kanssa kuin jotakin Supertähteä, niin ei voi ainakaan valittaa, etteikö olisi varoitettu...todisteita on nimittäin aivan riittämiin, mikäli vain on halua katsoa tosiasioita silmiin...
        Kunpa ihmiset alkaisivat lukea Raamattuaan avoimin mielin ja vertaisivat, onko se kirkkojen ja seurakuntien opetus, johon heidät on aivopesty, todellakin raamatunmukaista...."koetelkaa kaikki, ja pitäkää se, mikä hyvää on", sitä neuvoa pitäisi noudattaa, eikä uskoa sokeasti ja purematta niellä kaikkea sitä, mitä meille syötetään...

        "Te olette kalliisti ostetut; älkää olko IHMISTEN orjia"


    • Kertokaas muuten miksi teidän on pakko puolustaa Vatikaania ja antikristillistä Rooman kirkkoa?

      Ettekö seuraa aikaanne? Sitä mukaa kuin virallisessa tiedemaailmassa, ja muuallakin, hyväksytään itsestään syntyneen elämän mahdottomuus, tulee lisääntymään usko siihen, että avaruuden muukalaiset istuttivat elämän Maahan. Kumma kyllä kukaan ei huomaa kysyä miten avaruuden muukalaiset saivat alkunsa.

      Maailma yhdentyy taloudellisesti, poliittisesti ja hengellisesti. Vatikaani on merkittävä tekijä. Katoliseen kirkkoon kuuluu SUURI määrä ihmisiä. Siksi Vatikaanin ja paavin touhut on syytä ottaa vakavasti.

      ALIEN

      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=vatican alien

      UFO

      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=vatican ufo

      Raamattu puhuu tempauksesta. Luciferilla on oma tempausversionsa ja se käyttää lapsiaan "tempauksensa" markkinointiin. Luciferin lapsia majailee mm. Vatikaanissa.

      Petollinen/tuhoisa valetempaus

      https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=blue beam false rapture

      Tule Herra Jeesus!

      https://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E

      • Kas, olit näemmä hereillä kuunpimennyksen ollessa syvimmillään. Katsoitko läntistä taivaanrantaa?

        Minua ei kiinnostanut riittävästi, että olisin viitsinyt lähteä varhaisaamun lenkille. Kilometrin päässä olisi kyllä ollut ranta, josta on hyvä näkyvyys läntiselle taivaalle.

        Pahoittelen aiheesta poikkeamista, mutta oikeasti kiinnostaa, näyttikö verikuu hienolta.

        Vatikaanilla on katolisen kirkon valtavan koon takia vaikutusvaltaa ja on hienoa, että nyt on saatu paavi, joka noudattaa terveempiä arvoja kuin yksikään edeltäjänsä miesmuistiin. Ehkä tosiaan naiset muistavat paremmin, heh…

        Se on eri asia kuin kannattaa sen enempää katolista, ortodoksista tai mitään protestanttista kristillistä uskoa sinänsä.

        Mutta maailma on joissakin asioissa hyvin vaikeassa tilanteessa ja siksi on syytä keskittyä niihin hyviin asioihin, joista ollaan yksimielisiä ja saadaan aikaan yhteistyötä ja sopimuksia.

        Tiedemaailmassa ei ole edistynyt hiuksen paksuuden vertaa ajatus "itsestään syntyneen" elämän mahdottomuudesta. Se on vain fundamentalistien katteeton päiväuni.

        Toisaalta tiedemaailmassa ei ole edistynyt sekään, että voisi todistaa Jumalan olemattomaksi. Tiede nyt kertakaikkiaan ei sano Jumalasta puoleen eikä toiseen yhtään mitään niin kauan kuin objektiivisilla havainnoilla ei ole mahdollista tuollaisia ajatuksia tukea.


      • Vaari. Älä vaivu. Niin kauan kuin on elämää, on myös toivoa. Kuten aavistat, pian alkaa vaivanaika. Ellet siis turvaa Vapahtajaasi ennen tempausta, voit kääntyä Hänen puoleensa vielä suuressa ahdistuksessa.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Ellemme voisi luottaa Luojamme sanaan, kaikki olisi suhteellista, emmekä voisi luottaa mihinkään. Silloin millään ei olisi merkitystä. EI MILLÄÄN. Onneks Raamattu seisoo:)

        http://graphics.landmarkbiblebaptist.net/devilsmash.gif


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vaari. Älä vaivu. Niin kauan kuin on elämää, on myös toivoa. Kuten aavistat, pian alkaa vaivanaika. Ellet siis turvaa Vapahtajaasi ennen tempausta, voit kääntyä Hänen puoleensa vielä suuressa ahdistuksessa.

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        Ellemme voisi luottaa Luojamme sanaan, kaikki olisi suhteellista, emmekä voisi luottaa mihinkään. Silloin millään ei olisi merkitystä. EI MILLÄÄN. Onneks Raamattu seisoo:)

        http://graphics.landmarkbiblebaptist.net/devilsmash.gif

        Kiitos myötätunnosta, Jyrki. Toivon sinulle rohkeutta kohdata väistämättömiä pettymyksiä ja nousta jatkamaan elämää entistä viisaampana.

        En minä mihinkään ole vaipumassa. Syksy on kauneimmillaan ja se muistuttaa samalla kypsän iän rauhasta ja seesteisyydestä, jonka elämänkokemus on louhinut esiin ja puhdistanut.

        Et sitten tainnut olla kuuta katsomassa eilen varhain aamulla. Säätiedotteitten mukaan olisi pitänyt olla kirkas taivas, mutta eipä vain näkynyt kuuta harsojen takaa. Näin kertoi Matti, joka asustelee tässä ihan lähettyvillä. Nimi on ehkä muutettu tai sitten ei.

        En minä usko, että kuunpimennys olisi mikään viesti tai tunnusmerkki Jumalalta, vaan se on yksinkertaisesti Maan ja Kuun pyörimisratojen yksi toistuva tilanne. On kuitenkin jännittävää kokea sellainen tilanne ihmisenä maan päällä. Kyllä se tunteisiin vaikuttaa. Siinä voi ehkä tavoittaa muinaisten kansojen tarpeen löytää tuolle poikkeukselliselle ilmiölle jokin merkitys.


      • adam-and-eve

        Kiitos Vaari. Jumalan siunausta.
        Jyrki


    • Olimme tuossa tiistaina perheen kanssa suorittamassa kesän/syksyn kenties viimeisiä "purjehduksia" merellä veneellämme, kun oli niin erinomaiset kelit. Iltakuu (nouseva sellainen) oli vanhan kuivuneen veren punainen, kun se nousi horisontista, ollessaan juuri ja juuri kokonaan horisontin yläpuolella. Mahtava mollukkahan se, kun se vielä näyttää huomattavasti suuremmalta taivaanrannassa kuin mitä se yötaivaalla "keskellä" ollessaan onkaan. Tämä on tietysti vain optinen harha, kuten niin monet muutkin silmiemme havaitsemat asiat.
      Se, että tällä aavalla merellä näyttäytyvälle kuulle ja sen värille olisi jokin yliluonnollinen ("taivaallinen") selitys, on tottakai täysin hihasta vedettyä huuhaata, koska jokainen hivenen sivistystä saanut ihminen tietää, että luonnonilmiöt, joita me ihmiset havainnoimme ovat tuiki tavallisia ja toistuvia. Aikanaan luonnollisesti oli kulttuureja ja kansoja, jotka tietämättömyydessään olettivat vähänkin tavanomaisuudesta poikkeavien luonnontapahtumien olleen jonkun kuvitellun jumalolennon aikaansaannosta ja tuon tuntemattoman ja mystisen jumalan negatiivisia mielenilmauksia, joita uskomuksen mukaan piti uhrimenoin ja rituaalein hillitä ja jumalien mieltä rauhoitella.

      • Tottakai Luoja on. Eihän ilman Luojaa voisi olla mitään (nothing creates nothing). Luoja loi myös taivaan/taivaat ja ajan ja kalenterit. Kyllä niillä on merkitystä. Varsinkin juutalaiset niitä tutkivat, koska he eivät tunne Jeesusta. Luomisesta on tehty hyviä videoita.

        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        Tästä videosta näemme, että Luojamme teki meille helpoksi uskoa nopeaan luomiseen. Hän loi kasvit ennen aurinkoa:)

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g


    • zzxxyy

      Meille Adventisteille on turha tyrkyttää paavia, Jumalan armosta tiedämme mikä hän on.
      Emme vaihda Rakasta Jeesustamme antikristukseen niin kuin muut näyttävät tekevän piste.

      • Näin on zxy. Milloin sinä törmäsit ekakerran Bushmanniin? Etkö vielä tunne hänen saatanallista missiotaan?


    • hjkhps

      Paavin nykyaikaiset mielipiteet?Aika suhteellista. Aiempiin patavanhoillisiin paaveihin verrattuna kyllä, mutta muuten... enpä menis kehumaan

    • Palstalla näkyy olevan aika runsaasti keskustelua ja väittelyä paavista sekä katolisesta kirkosta. Kovaa antikatolisuutta esiintyy.

      Minä olen sitä mieltä, että kaikki kirkot - myös Adventtikirkko - ovat luopumuskirkkoja, kaikki kirkot ovat jossain poikenneet pois Raamatusta opissa ja/tai elämäntyylissä enkä minä ole sen parempi. Jos jossain olisi opiltaan ja elämältään täydellinen seurakunta en minä voisi sinne mennä, koska sen jälkeen se olisi epätäydellinen.

      • Aikaälykkäästi

        Aika älykkäästi sanottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe