Hieman tilastoa pituustoivomuksista

1212

Tässä mielenkiintoista faktaa:

http://research.similarminds.com/romantic-height-preferences-in-men-and-women/227

Miesten toivomukset:
- optimi: 4,2cm lyhyempi
- toiveskaala: 12,5cm lyhyempi - 4,2cm pidempi

Naisten toivomukset:
- optimi: 20,2cm pidempi
- toiveskaala: 13,5cm pidempi - 26,5cm pidempi

Lyhyiden naisten (156,4cm) toiveiden keskiarvo:
- 177,8cm mies

Keskipituisten naisten (165,1cm) toiveiden keskiarvo:
- 181,6 cm mies

Pitkien naisten (173,9cm) toiveiden keskiarvo:
- 187,7cm mies

Lyhyiden miesten (169,1cm) toiveiden keskiarvo:
- 165,1cm nainen

Keskipituisten miesten (177,8cm) toiveiden keskiarvo:
- 168,3cm nainen

Pitkien miesten (187,1cm) toiveiden keskiarvo:
- 171,4cm nainen

Huomioitavaa:
- miesten toiveskaalat olivat laajempia, ja mitä lyhyempi mies oli, sitä pidemmät naiset mieheen verrattuna mahtuivat toiveskaalaan mukaan
- naisten toiveskaalat olivat pienempiä, ja mitä lyhyempi nainen oli, sitä pidemmistä miehistä naiseen verrattuna toiveskaala alkoi
- miehet olivat huomattavasti naisia halukkaampia joustamaan toivepituuksista

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1212

      Keskustelusta:

      Daniel: "Most of the “modern women” I’ve encountered for the past several years say all the right things–it’s character, intelligence, sense of humor, et cetera, that really count–yet when it comes down to their actual selection behavior, it’s obvious that a man’s looks (including height–especially height) and money are the actual motivators. These same women also talk about equality ad nauseum, but when the check arrives, they suddenly become traditionalists."

      Alanna: "This is convenient. I’m the exact height that tall men prefer (5 feet 7.5 inches), and I prefer tall men.

      @ Daniel: women’s motivators are not either/or. We want it all."

    • 1212

      Korjaus:

      Eri pituisten toiveet, keskiarvo -> mediaani.

    • ATM-automaatti

      Toisin sanottuna:
      - lyhyen naisen toive on (vähintään) keskipituinen mies
      - keskipituisen naisen toive on (vähintään) keskimääräistä pidempi mies
      - keskimääräistä pidemmän naisen toive on (vähintään) huomattavasti keskimääräistä pidempi mies

      • missä.rikos

        Miksi ei saisi olla pituustoiveita? Onhan ihmisillä muitakin toiveita kumppanin suhteen.


      • missä.rikos kirjoitti:

        Miksi ei saisi olla pituustoiveita? Onhan ihmisillä muitakin toiveita kumppanin suhteen.

        Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.


      • atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

        Pituuteen ei voi mitenkään vaikuttaa.

        Ei perusluonteeseenkaan voi sen enempää vaikuttaa. Eikä moneen muuhunkaan ominaisuuteen.

        Omaan parivalintaansa sentään voi vaikuttaa.


      • atännä kirjoitti:

        Ei perusluonteeseenkaan voi sen enempää vaikuttaa. Eikä moneen muuhunkaan ominaisuuteen.

        Omaan parivalintaansa sentään voi vaikuttaa.

        Niin mutta naiset voivat kompensoida noita asioita kyykkäämällä.


      • atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

        Niin mutta naiset voivat kompensoida noita asioita kyykkäämällä.

        Miehet voi varvistaa?

        Ei, kyykkääminen rajaa aika tehokkaasti pienet ja heikot miehet pois laskuista. Ei niiden ego kestä. ;)


      • atännä kirjoitti:

        Miehet voi varvistaa?

        Ei, kyykkääminen rajaa aika tehokkaasti pienet ja heikot miehet pois laskuista. Ei niiden ego kestä. ;)

        Näköjään taas varvit mielessä.


      • no.trollolloo
        HC-ätmel kirjoitti:

        Näköjään taas varvit mielessä.

        Noh antaisit mennä.


      • lyhytjaheikkomies
        atännä kirjoitti:

        Miehet voi varvistaa?

        Ei, kyykkääminen rajaa aika tehokkaasti pienet ja heikot miehet pois laskuista. Ei niiden ego kestä. ;)

        Hyvä tekosyy rajata pienet ja heikot mies pois ;)

        Minäkin usein kuulen tuota, ei kuulemma miesten itsetunto kestä pidempää ja/tai vahvempaa naista. No, vastaan ettei olisi mikään ongelma.

        Vahva ja itsenäinen nainen ei varmaankaan tarvitse miestä suojelemaan itseään, vai mitä? Ei kun tarvitsee sittenkin, "haluan tuntea olevani turvassa miehen seurassa".

        Ja toki naiselle kelpaisi lyhyt mies, kunhan tämä on sinut pituutensa kanssa. Tämä varmaan sitten pätee naiseen myös? No ei, "haluan tuntea itseni miehen rinnalla siroksi ja pieneksi".

        Onhan niitä miehiä joiden itsetunto ei kestä. Mutta yleensä se on naisen itsetunto joka ei salli keskiarvosta poikkeavaa suhdetta jossa mies on pienempi/heikompi. Ei tunne olevansa turvassa, tuntee itsensä amatsoniksi, ei kehtaa käyttää korkkareita, jne jne jne.

        Ja viimeistään kemiakortilla rajataan pois miehet jotka eivät ole naista pidempiä ja vahvempia...


      • Tuo "haluan tuntea olevani turvassa miehen seurassa" on aika lapsellista ajattelua.

        Ei se koko mitään auta, aseet on keksitty. Lisäksi pituus tai koko ei ole muutenkaan synonyymi fyysiselle eikä henkisellekään vahvuudelle. Pitkä voi olla heikko, muuten isokokoinen taas voi olla vain lihava muttei voimakas.

        Todellisuudessahan se pituustoivomus onkin vain pelkkää pinnallisuutta, kuten muutkin ulkonäköasiat.


      • atännä
        lyhytjaheikkomies kirjoitti:

        Hyvä tekosyy rajata pienet ja heikot mies pois ;)

        Minäkin usein kuulen tuota, ei kuulemma miesten itsetunto kestä pidempää ja/tai vahvempaa naista. No, vastaan ettei olisi mikään ongelma.

        Vahva ja itsenäinen nainen ei varmaankaan tarvitse miestä suojelemaan itseään, vai mitä? Ei kun tarvitsee sittenkin, "haluan tuntea olevani turvassa miehen seurassa".

        Ja toki naiselle kelpaisi lyhyt mies, kunhan tämä on sinut pituutensa kanssa. Tämä varmaan sitten pätee naiseen myös? No ei, "haluan tuntea itseni miehen rinnalla siroksi ja pieneksi".

        Onhan niitä miehiä joiden itsetunto ei kestä. Mutta yleensä se on naisen itsetunto joka ei salli keskiarvosta poikkeavaa suhdetta jossa mies on pienempi/heikompi. Ei tunne olevansa turvassa, tuntee itsensä amatsoniksi, ei kehtaa käyttää korkkareita, jne jne jne.

        Ja viimeistään kemiakortilla rajataan pois miehet jotka eivät ole naista pidempiä ja vahvempia...

        "Ja toki naiselle kelpaisi lyhyt mies, kunhan tämä on sinut pituutensa kanssa."

        En voi puhua kaikista naisista, mutta ei pituus ole minulle ongelma, jollei se ole miehelle itselleen ongelma, koska sitten siitä tulee liian iso ongelma. Nähty on. Samoin voiman ja kestävyyden kanssa - multa löytyy, ja jos ei treenaa mitään, niin olen taatusti vahvempi. Se voi ottaa miestä kovasti luonnon päälle ja sekin on nähty.

        Miten sinkkuna sitten on turvallisempi olo kuin parisuhteessa pienen ja heikon miehen kanssa? Jollei siis oleteta, että se pieni ja heikko mies on se uhka? ;)

        Voihan se joidenkin naisten mielestä noinkin olla miten kirjoitit, mutta meitä muullakin tavalla kokevia löytyy ihan varmasti. Ei kaikille tarvitse kelvatakaan, eihän sullekaan varmaan kaikki kelpaa.


    • shame.on.you

      Eli jälleen osoitus naisten hypergamiasta. Olen itsekin kuullut kokemuksia naisilta miten eräskin nainen oli yrittänyt tapailla samanpituisen miehen kanssa mutta lopulta pituus oli se asia joka oli liian iso turnoff ja nainen antoi pakit :D pinnallista?

      • 13huh

        Väität siis, että mitä pidempi mies, sitä tasokkaampi myös. Tuota eivät taida lyhyet miehet allekirjoittaa.


      • Yleensä naiset kääntävät asian niin, että miehelle se pituus oli mukamas hankala juttu eikä nainen jaksanut sellaista huonoitsetuntoista ressukkaa. Valetta tietysti.


    • hahohahe

      Kaikki nuo kumoaa työttömyys. Työtöntä retkua ei huoli kukaan oli pituus mikä tahansa.
      Hyvä työ ja asema yrityksessä tuo edustusillat ym. Ylellisyyttä ratkaisee kaiken . Persaukiset saa mössätä naksujaan.

    • Kilttiatm

      No just. Naiset vihaa meitä lyhyitä alle 170 cm miehiä kuten olen aina sanonut.

    • 1720

      Tuossa lyhyet miehet halusivat keskimittaisia-, eivätkä lyhyitä naisia. (Hekään eivät siis halunneet lapsistaan lyhyitä. Miksi siis naisten pitäisi?)
      Keskipituiset miehet eivät halunneet keskipituisia naisia, vaan hieman keskimittaa pidempiä. Pitkät miehet taas halusivat pitkiä naisia.

      Näyttää siis siltä, että myös miehet haluavat kumppaniltaan pituutta, eivätkä vain naiset.

      • Naisasialooseri1

        Idioottihan sinä olet. Ei vanhempien pituus juuri vaikuta lasten pituuteen. Tiedän miehiä, jotka ovat isiään päätä pidempiä vaikka näiden miesten äiditkin ovat lyhyitä ja toisaalta taas miehiä, jotka ovat huomattavasti lyhyempiä kuin pitkät isänsä.

        Ja poikalapsen naismenestyksen kannalta on miljoonasti parempi, että hän on lyhyt ja komea kuin pitkä ja ruma/tavis


      • 1212

        En jaksanut kääntää toiveskaaloja eri pituisilla, mutta niissä oli isoja eroja. Miesten toiveskaalat alkoivat suhteutettuna keskipituuteen huomattavasti lyhyemmistä naisista kuin toisin päin.

        Toisekseen, on valtava ero siinä kuinka tärkeää pituus on. Tutkimuksissa on havaittu että naisille pituus on huomattavasti tärkeämpi kriteeri. ts. nainen voi hyvin olla 10-15cm alle miehen toivoman pituuden, eikä asialla ole pääsääntöisesti kovinkaan paljoa merkitystä. Toisin päin, eri asia.


      • 156
        1212 kirjoitti:

        En jaksanut kääntää toiveskaaloja eri pituisilla, mutta niissä oli isoja eroja. Miesten toiveskaalat alkoivat suhteutettuna keskipituuteen huomattavasti lyhyemmistä naisista kuin toisin päin.

        Toisekseen, on valtava ero siinä kuinka tärkeää pituus on. Tutkimuksissa on havaittu että naisille pituus on huomattavasti tärkeämpi kriteeri. ts. nainen voi hyvin olla 10-15cm alle miehen toivoman pituuden, eikä asialla ole pääsääntöisesti kovinkaan paljoa merkitystä. Toisin päin, eri asia.

        Tuo mitä olit kääntänyt, meni juuri niin kuin kirjoitin.
        Mitä taas tulee naisten toiveisiin kumppanin pituudesta, niin nainen haluaa itseään pidemmän (isomman) miehen siksi, ettei suhde tuntuisi äiti-poika-suhteelta. Asia valitettavasti on niin, että itseä pienemmän miehen kokee helposti lapseksi.


    • Knotter

      Mä olen 192 senttinen mies ja pannut naisia välillä 145 cm - 191 cm

      Toimii hyvin. Kurpat ja helkat jätän väliin.

    • Naisasialooseri1

      Kummasti olen saanut vietyä itseäni pidempien miesten naiset, olivatpa naiset minkä pituisia hyvänsä, osa minua pidempiä. 183cm ATM kaverini on joka ikinen kerta jäänyt toiseksi heti kättelyssä.

      Tuo juttu voisi pitää paikkaansa jos tarjolla olevat miehet ovat yhtä komeita naamastaan ja yhtä lihaksikkaita. Tuossahan ei millään tapaa huomioitu miesten ulkonäköä muuten. Kyllä moni nainen toki ottaa mielummin 190cm kuin 160cm miehen, mutta sen 190cm miehen täytyy olla naamastaan yhtä komea kuin lyhyemmänkin miehen.

      Miehen pituus on vähän kuin naisen isot tissit. Jos on ruma niin ei positiivista merkitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe