Kun olin uskossa

rukoilin kuin Tuomas Jeesusta ilmestymään.
Sain rukousvastauksia kuten että sairauteni oli parantumassa.

Oikeastihan ceehepatiitti mikä minussa oli oli parantunut mutta sain sen tietää vasta myöhemmin.

Neuvolassa sanottiin että se voi lähteä kokonaan pois, ei totta kuten että se oli jo parantunut.

Nyt olen samankaltaisessa tilanteessa terveyteni suhteen, kuin silloin kun minulla oli se cee.

Nöyräksi pistää ja aion alkaa käymään helluntaiseurakunnassa.

Mikä teidät vakuuttaa jumalasta?

Jeesus ei ilmestynyt minulle milloinkaan kuten Tuomakselle ilmestyi.

Etsin ja etsin...sitä jumalaa...ehkä sinä voit auttaa minua löytämään.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otsikkotekstisi antaa ymmärtää, että sinulla olisi joskus ollut uskonsuhde Jeesukseen. Mutta avaustekstisi sisältää ikäänkuin epäilyksen varjon siitä, oletteko te koskaan tunteneet toisianne. Onko sinun kohdallasi joskus ollut totta tämä suhde, jonka Jeesus ilmaisee näin: "Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut" (Joh 10:14) ?

      • samasamasama

        Minulla on aina ollut epäilys. Silloinkin kun olin uskossa. Vaadin että jumala näyttää sen että raamattu on totta.
        Sitä ei tapahtunut...tai itse asiassa minä rukouksen voimasta paranin, mutta minulle valehdeltiin ja neuvolassa sanottiin että saatan parantua.
        Myöhemmin tarvitsein heidän todistuksensa terveyden tilastani ja kun sen luin valhe paljastui: olin parantunut.

        "Onko joskus ollut totta tämä suhde, jonka Jeesus ilmaisee näin:"Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut"?

        Minä parannuin.

        Enää minulla ei ole uskoa.

        Kävin AA_kerhossa...toinen askel kuuluu näin: "uskoin korkeampaan voimaan joka voi parantaa minut."

        Se on hukassa, ikävä kyllä.


      • samasamasama kirjoitti:

        Minulla on aina ollut epäilys. Silloinkin kun olin uskossa. Vaadin että jumala näyttää sen että raamattu on totta.
        Sitä ei tapahtunut...tai itse asiassa minä rukouksen voimasta paranin, mutta minulle valehdeltiin ja neuvolassa sanottiin että saatan parantua.
        Myöhemmin tarvitsein heidän todistuksensa terveyden tilastani ja kun sen luin valhe paljastui: olin parantunut.

        "Onko joskus ollut totta tämä suhde, jonka Jeesus ilmaisee näin:"Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut"?

        Minä parannuin.

        Enää minulla ei ole uskoa.

        Kävin AA_kerhossa...toinen askel kuuluu näin: "uskoin korkeampaan voimaan joka voi parantaa minut."

        Se on hukassa, ikävä kyllä.

        Käytät ilmaisua: "kun olin uskossa". Kun olit uskossa, mitä Jeesus sinulle silloin merkitsi?


      • plmmlp
        kalamos kirjoitti:

        Käytät ilmaisua: "kun olin uskossa". Kun olit uskossa, mitä Jeesus sinulle silloin merkitsi?

        Onko Jeesus todellakin sellaisen pilkunviilaaja että jos ei usko tietyllä tavalla niin ei ole oikea uskova? Mihin tällainen sairas ideologia perustuu, että epäillä ei saa ja tietyllä tavalla pitää uskoa? No, se perustuu tietenkin valheisiin. Jos kyseessä olisi fakta niin epäileminen ei olisi mikään ongelma.


      • Ei ole kysymys tietyllä tavalla uskomisesta vaan kahden persoonan välisestä suhteesta, jossa nämä persoonat tuntevat toisensa.
        Sinä et tunne minua, enkä minä tunne sinua. Mutta voit hyvinkin uskoa, että minä olen olemassa. Voit pitää sitä jopa faktana. Mutta tunteminen on eri asia kuin tietäminen.
        Jos jollakin on uskonsuhde Jeesukseen, niin silloin Jeesus merkitsee hänelle jotakin. Minulle Jeesus merkitsee Pelastajaa. Suhteemme lähti liikkeelle siitä, että Hän pelasti minut.


      • Hihu
        plmmlp kirjoitti:

        Onko Jeesus todellakin sellaisen pilkunviilaaja että jos ei usko tietyllä tavalla niin ei ole oikea uskova? Mihin tällainen sairas ideologia perustuu, että epäillä ei saa ja tietyllä tavalla pitää uskoa? No, se perustuu tietenkin valheisiin. Jos kyseessä olisi fakta niin epäileminen ei olisi mikään ongelma.

        Eikun Jeesushan on vapahtaja. Kaikissa sallittuja asioita saa kuka hyvänsä tehdä. Niitä on enemmän kuin kiellettyjä asioita. Eihän silti halua kenenkään, sinunkaan tekevän syntiä, tahallisia rikkomuksia lähimmäisiään kohtaan. Syytös ja pilkkakin on usein rikkomus, siitä tulee paha olo, mutta ne voi usein kuitata:"Eipä ollut totta". Ei mikään nautintoaine ole kuitenkin syntiä, Jeesuksen mielestä:"Ei ihmistä saastuta se, mikä tulee suusta sisään, vaan mikä tulee suusta ulos". Se jos jatkuvasti välitämme ihmisille kyynistä ja epäuskoista maailmankuvaa, ei sekään ole synti, jos emme pakota häntä ajattelemaan samoin". Älä pyydä häneltä silti vielä kaikkea rikkautta tämänkertaiseen inkarnaatioosi, tai ei Karman lakikaan anna sinulle muutakuin Hellvetin seuraavaan, jos kaiken aiot nyt jo saada.


      • Hihu
        plmmlp kirjoitti:

        Onko Jeesus todellakin sellaisen pilkunviilaaja että jos ei usko tietyllä tavalla niin ei ole oikea uskova? Mihin tällainen sairas ideologia perustuu, että epäillä ei saa ja tietyllä tavalla pitää uskoa? No, se perustuu tietenkin valheisiin. Jos kyseessä olisi fakta niin epäileminen ei olisi mikään ongelma.

        EIhän epäily ole kuin kysymistä. EI kukaan ilman epäilyä ole koskaan oppinut mitään. Jeesushan sanoi tuovana maailmaan TULEN, juurikin epäilyn ja kysymyksen. Jos luulee että kaiken saa valmiina ja kaikki vastaukset oikein päin kaikilta, eikä epäile koskaan mitään, sellainen tulee eksytetyksi.


      • Krevo
        samasamasama kirjoitti:

        Minulla on aina ollut epäilys. Silloinkin kun olin uskossa. Vaadin että jumala näyttää sen että raamattu on totta.
        Sitä ei tapahtunut...tai itse asiassa minä rukouksen voimasta paranin, mutta minulle valehdeltiin ja neuvolassa sanottiin että saatan parantua.
        Myöhemmin tarvitsein heidän todistuksensa terveyden tilastani ja kun sen luin valhe paljastui: olin parantunut.

        "Onko joskus ollut totta tämä suhde, jonka Jeesus ilmaisee näin:"Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut"?

        Minä parannuin.

        Enää minulla ei ole uskoa.

        Kävin AA_kerhossa...toinen askel kuuluu näin: "uskoin korkeampaan voimaan joka voi parantaa minut."

        Se on hukassa, ikävä kyllä.

        Näyttää että Raamattu on totta? No, mikä siellä on "epäuskottavaa"? Onko muutama ihme siellä mahdotonta, mielestäsi? "Elia heitti kepin veteen ja kirves nousi pinnalle?" Tai kuivettuneen käden omaava mies ojensi kätensä, ja SE tuli ennalleen? Tai että Lasarus nousi kuolleista, se ihme oli noista suurin. Mutta pieni vihje, emme ymmärrä täysin edes sitä, miten tämä maailmankaikkeus kykenee kopioimaan tai pikemminkin siirtämään kappaleita liikkuvina eri paikkoihin, se ei ole ollut mitenkään "Helppoa" sitä sysdeemiä Jumalankaan luoda? NO, tietokoneella näemme, että kyse on matriisien kertolaskusta koordinaateille, mutta ei sellainen järjestys sattumasta putkahda, vaan tietoisesta järjestelystä.


      • Krevo
        plmmlp kirjoitti:

        Onko Jeesus todellakin sellaisen pilkunviilaaja että jos ei usko tietyllä tavalla niin ei ole oikea uskova? Mihin tällainen sairas ideologia perustuu, että epäillä ei saa ja tietyllä tavalla pitää uskoa? No, se perustuu tietenkin valheisiin. Jos kyseessä olisi fakta niin epäileminen ei olisi mikään ongelma.

        Joo, ymmärrä nyt kuitenkin, että tiettyjä menneisyyden asioita, ei voi enää todistaa, ei valheeksi eikä todeksi. Ne voi vain uskoa, ei ole todennäköisempää koskaan, että hän haluaisi valehdella, ellei kyseessä ole varmasti paha tai päinvastoin alaikäinen ihminen sinua eksyttämässä. Jos huomaat että MONI on sen asian kuitenkin uskonut, se on melko varmasti totta, vaikkeivat he ymmärrä välttämättä, että joku eritavoin asian omaksunut, on vain eri palanen sitä samaa tietoa. Ja jos sitä eritavoinkin asian omaksunutta tukee suuri määrä ihmisiä, niin varmasti hekin olivat oikeassa, mutta kahden erilaisen väitteen ja tiedon sovittaminen toisiinsa on jo tiedettä parhaimmillaan...


      • Krevo kirjoitti:

        Näyttää että Raamattu on totta? No, mikä siellä on "epäuskottavaa"? Onko muutama ihme siellä mahdotonta, mielestäsi? "Elia heitti kepin veteen ja kirves nousi pinnalle?" Tai kuivettuneen käden omaava mies ojensi kätensä, ja SE tuli ennalleen? Tai että Lasarus nousi kuolleista, se ihme oli noista suurin. Mutta pieni vihje, emme ymmärrä täysin edes sitä, miten tämä maailmankaikkeus kykenee kopioimaan tai pikemminkin siirtämään kappaleita liikkuvina eri paikkoihin, se ei ole ollut mitenkään "Helppoa" sitä sysdeemiä Jumalankaan luoda? NO, tietokoneella näemme, että kyse on matriisien kertolaskusta koordinaateille, mutta ei sellainen järjestys sattumasta putkahda, vaan tietoisesta järjestelystä.

        Mikä on epäuskottavaa raamatussa vai? Kaikki luonnonlakien vastainen.
        Uskon että jumala on ja on tehnyt luonnonlait.


      • jaikalii
        plmmlp kirjoitti:

        Onko Jeesus todellakin sellaisen pilkunviilaaja että jos ei usko tietyllä tavalla niin ei ole oikea uskova? Mihin tällainen sairas ideologia perustuu, että epäillä ei saa ja tietyllä tavalla pitää uskoa? No, se perustuu tietenkin valheisiin. Jos kyseessä olisi fakta niin epäileminen ei olisi mikään ongelma.

        Pelastava usko Jeesukseen on elävä usko. Elävän uskon synnyttää ja antaa Jumala. Ei se ole elävää uskoa että joku ajattelee että ehkä se on totta mitä uskova puhuvat. Ehkä minulle on hyväksi uskoa vähän, ja on kivaa olla uskovien mukana. Ehkä minä hyödyn siitä. Saanhan kuitenkin ystäviä ja seuraa jos en muuta. Ei sellainen ole pelastavaa uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen.


        Ihmisen täytyy syntyä Jumalasta; Sanasta ja Hengestä. Jumala synnyttää ihmisen Jumalan lapseksi Evankeliumin Sanalla kun ihminen uskoo evankeliumin Sanan ja ottaa Jeesuksen, Evankeliumin Sana, vastaan omaan sydämeensä. Tämä tulee tehdä ehyellä sydämellä, ei hetken mielijohteesta kokeilumielessä; sais nyt nähdä tapahtuuko yhtikäs mitään? Ei Raamattu lupaa pelastusta kyseenalaistamalla Jumalan Sanaa. Raamattu lupaa pelastuksen uskomalla ja vastaan ottamalla Sana.
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapseksi, niille jotka uskovat Hänen nimeensä so. Jeesukseen Kristukseen.


        Jumala näkee ihmisen sydämeen. Hän tietää mitä ihminen tahtoo ja mitä ei tahdo. Ei Hän synnytä ketään väkisin ilman ihmisen omaa tahtoa tulla uskoon ja Jumalan lapseksi. Ei Hän pakota. Ihmisellä on oma osuutensa. "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta" Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin. Ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessä ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksessa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.


        Pelastus on niin tärkeä ja arvokas ihmiselle että' sitä kannattaa tavoitella. Kannattaa huutaa Jeesuksen puoleen ja pyytää Häneltä pelastusta. Kun se tapahtuu koko ihmisen sydämestä, silloin Jeesus antaa pelastuksen ihmiselle.
        Ja on tapahtuva näinä viimeisinä päivinä että, jokainen, joka koko sydämestään huutaa avukseen Herran Jeesuksen nimeä, pelastuu.


    • Sinä rukoilit Jeesusta ilmestymään sinulle. Sait kokea, kuinka Herra on hyvä. Hän paransi sinut. Näin sinä sait maistaa taivaallista lahjaa ja olla näin osallinen Pyhästä Hengestä. Sinä sait maistaa tulevan maailmanajan voimia, kun parannuit Pyhän Hengen voimasta.
      Mutta miten oli perusasioiden kanssa. Tunnustitko syntisi Herralle ja hylkäsit ne. Saitko koskaan kokea sen, että Hän on täynnä Armoa ja Totuutta. Nostitko katseesi ristille korotettuun Jumalan Uhrkikaritsaan, joka teurastettiin sinun syntiesi tähden. Kuvattiinko sinun silmiesi eteen koskaan Jeesusta ristiinnaulittuna.
      Raamatusta voimme lukea yhä uudestaan, kuinka ihmisille julistettiin evankeliumia ja sairaat parannettiin. Sinä sait kokea tuon jälkimmäisen ihmeen. Mutta saitko koskaan kokea sen ihmeen, mikä seuraa evankeliumin kuulemista. Vaikuttiko ilosanoma ristiinnaulitusta Jeesuksesta sinussa uskon. Synnyitkö uudesti/ylhäältä Hengestä Jumalan lapseksi.
      http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=102&t=27
      http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=205&t=10

      • Kalamos, linkkisi ei ikävä kyllä toiminut.
        Ja kyllä minä olin ihan kunnolla uskossa silloin. Haluaisin sitä uudestaan sillä se oli onnellista aikaa.
        Ehkäpä olen uudestaan uskossa jo nyt.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kalamos, linkkisi ei ikävä kyllä toiminut.
        Ja kyllä minä olin ihan kunnolla uskossa silloin. Haluaisin sitä uudestaan sillä se oli onnellista aikaa.
        Ehkäpä olen uudestaan uskossa jo nyt.

        Kopioi linkkiteksti selaimen osoiteriviin!
        Olit kunnolla uskossa. OK.
        Mutta mitä vastaat kysymyksiini perusasioista alkaen siitä,
        tunnustitko syntisi Herralle ja hylkäsit ne ...


      • jaikalii
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kalamos, linkkisi ei ikävä kyllä toiminut.
        Ja kyllä minä olin ihan kunnolla uskossa silloin. Haluaisin sitä uudestaan sillä se oli onnellista aikaa.
        Ehkäpä olen uudestaan uskossa jo nyt.

        >>>Ehkäpä olen uudestaan uskossa jo nyt.<<<

        Ymmärrätkö että kun uskot Jeesuksen ristin sovitustyön omalle kohdallesi, otat sanoman Jeesuksesta sydämeesi uskon kautta. "Totisesti, tämän kaiken Jeesus teki minulle. Hän kuoli minun syntieni tähden. Hänet haudattiin ja Hän nousi kuolleista ja Hän elää tänä päivänä jotta Hän tulisi minulle Pelastajaksi ja pelastukseksi.

        Kun sinä näin uskot, sinä saat syntisi anteeksi Häneltä heti eikä ensi viikolla.
        Ja Jumala; Sana ja Henki uudestisynnyttää sinut välittömästi. Siitä seuraa että sinusta tulee uusi luomus, Jumala lapsi. Se on koettavissa ja se näkyy sinussa ja tuntuu. Silloin sinä iloisena todistat Hänestä että Hän on sen tehnyt. Siis,....

        Ei sinun tarvitse kuin tehdä kymmenen etunojapunnerrusta niin saat varmasti pelastuksen. Jos ei kymmenellä etunojapunnerruksella ala pelastus hetpaikala tuntumaan, tee kaksikymmentä. Ei, ei, ei niin!!! Vaan: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Niin yksinkertaista se on . Ei sinun tarvitse yrittä yhtään mitään. Ei tarvitse tehdä ensin sitä ja tätä. Tarvitsee vain uskoa ja ottaa Jumalan lahja vastaan uskossa. Pelastus on Jumalan lahja jokaiselle ihmiselle joka uskoo Jeesukseen niin kuin Raaamttu kehottaa uskomaan Häneen.


    • Pakstorri

      No, vetäise joku Jeesuselokuvan tilanne, niin näät hänet. Edelleenkin on suosituimmat kuvat Jeesuksesta:"Jeesus kirkastusvuorella, Jeesus ehtoollisella ja Jeesus ristillä".
      Lue Raamatusta sanansa, se on itse asiassa parempi ilmestyminen, kuin että näkisi tuon suht' koht' tavallisen näköisen miehen, valkoinen kaapu päällään. Lue Jeesuksen apokryfit Tuomas Leväsen aposivuilta, niin tuplaat lähes ne sanat, mitä tiedät Jeesuksen sanoneen.... Jeesus lienee ollut noin 170-173 cm, mutta ei sitä tiedetä varmasti....

    • Hihu

      Kun Jeesus sanoi Tuomaalle"Usko ainoastaan", hän tarkoitti sitä ei kenenkään sanat murru. Jos uskoo saavansa Jumalalta, mitä tahansa, (mitä kaksi tai kolme pyytää), eikä Jeesus vähän pyytänyt, kun pyysi selvitä hengissä ristiinnaulitsemisesta hän sai sen. Mutta ei se kaikkeen sovi, ettei saisi epäillä. Ihmiset jo aikuisten oravanpyörässä kyllä pettää ihmiset pilanpäiten, jos he kaiken VAIN uskovat. Eihän se ole vaikea kysyä. Kysy ja tutki sydämelläsi ja logiikallasi, oliko väitteensä tosia. Älä pyydä kuitenkaan sellaista, mitä ystäväsi ei sinulla haluaisi antaa, koska yksinäisiä toiveita on liikaa maailmassa, halutaan liikaa "Kalifiksi kalifin paikalle"....

    • On erittäin hyvä asia, että kerroit meneväsi seurakuntaan. Siis jonnekin, missä ihmisiä on koolla Jeesuksen nimessä. Siellä myös Jeesus itse on Henkensä kautta läsnä.
      Tämä lisäksi tarvitset jonkun luotettavan uskon ystävän. Tiedät varmaan vanhoilta ajoilta jonkun tällaisen, joka voi auttaa sinua eteenpäin.
      Kun katsomme Raamatusta uskoontulotapahtumia, niin aina on niin, että Jumala asetti jonkun toisen ihmisen uskonratkaisua tekevän ihmisen rinnalle. Esimerkiksi Jeesus oli jo ilmestynyt Paavalille, mutta siitä huolimatta Herra lähetti sitten Ananiaan Paavalin luokse. Filippus toi Natanaelin Herran luo. Ja sitten toisella kerralla Pyhä Henki lennätti Filippuksen etiopialaisen hoviherran luo. Jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe