Loppu tulee! Joko reput on pakattu?

Taivasmatkaa odottaville iloisia uutisia. Maanantaina 28.9.2015 Suomessa on mahdollista seurata harvinaislaatuista loupunajan merkkiä (edellisen kerran 1982), nimittäin verikuuta ja kuunpimennystä ja vielä samana päivänä molempia. Varma lopunajan ja Jeesuksen pikaisen tulon merkki? Seuraavan kerran vastaavaa voi seurata vasta v. 2033. Ei muuta kuin tarpeelliset tavarat mukaan reppuun ja Jeesuksen pikaista tulemusta jollekkin sopivalle mäennyppylälle odottamaan. Tiistaina voi olla liian myöhäistä enää pakata?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1443235629273.html

32

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mämatkaankäyn

Mitä sinun reppusi sisältää ? Minä laitan omaan reppuuni ainakin..Wiskiä, konjakkia,karamellisekoituksia. jne. Hupivälineistä ehkä kondomeja ja jotain sellaista.

• Voi.kun.harmittaa

Avaruusmatka tiedossa. Hurraa! Pääsee Jessen kanssa pilvilautalle. Hurraa! Niin on kivaa matkustaa poutapilven päällä avaruteen? Niin se Jeesus ainakin lupasi? Samalla tavalla pilvessä tulee? Tosin pilvilautat eivät mene ilmakehän läpi? Kukaan Raamatun aikaan eläneistä kavereista ei sitäkään tiennyt. Voi paska! Kops!

• Musti-ja-minä

Tarkkaan harkittuani taidan ottaa mukaan reppuun ainakin Ellen G. Whiten kirjan; Taisteluni (saks. Mein Kampf), vanhempi painos The Great Controversy.
        Tietysti mukaan lähtee myös oma rakas Mustini, sekaroituinen koira ja mukaan tulee pari velhoa, ihan vain varmuuden vuoksi.
        Reppuun laitetaan safkaa (purkkiruokaa) odottelua varten ja etteivät eväät pääse sitten loppumaan siellä avaruusmatkalla. Kaikkein tärkein on tietysti happipullot ja happinaamari, koska kuten tiedämme avaruudessa, ilmakehän ulkopuolisessa tilassa ei ole mahdollista hengittää ilman happinaamaria. Avaruuspuku on myös tärkea (valkeat vaatteet), ettei vilu pääse yllättämään ja pakki pysyy paikallaan, eikä silmät ala pullottaa. Joku mainitsikin jo alkoholipitoset juomat ja konjakkisnapsit lämmittävät sielua ja kehoa mukavasti avaruuden hyytävässä kylmyydessä. Reissusta tulee kylmä, mutta paratiisiin päästyämme kaikki muuttuu paremmaksi.

• Risti-riita

Raamattu soutaa ja huopaa. Mark.8:12. Loppuosa: Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä. Luuk.11:29. Loppuosa: ei anneta muuta merkkiä, kuin Joonaan merkki.

• Merkityksetön

Olikos tämä Joonas joku merkkihenkilö? Presidentti? Merkkiä annetaan?

• kerettiläinen--

Ristiriita on asenteessasi...

Mark.8
        11 FARISEUKSIA tuli väittelemään Jeesuksen kanssa. He vaativat häneltä MERKKIÄ TAIVAASTA pannen näin hänet koetukselle. [Matt. 16:1-4 : Matt. 12:38 | Matt. 22:35; Mark. 10:2, Mark. 12:15]
        12 Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta." [Mark. 9:19 ]

Jeesus ei siis luvannut fariseuksille merkkiä taivaasta.

Luuk.11
        27 Jeesuksen näin puhuessa eräs nainen väkijoukosta sanoi kuuluvalla äänellä: "Autuas se kohtu, joka on sinua kantanut! Autuaat ne rinnat, joita sinä olet imenyt!" [Luuk. 1:48]
        28 Siihen Jeesus sanoi: "Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä." [Luuk. 8:21]
        29 Kun ihmisiä tuli yhä lisää, Jeesus alkoi puhua heille: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki. [Matt. 12:41,42]
        30 Niin kuin Joona oli merkki niniveläisille, niin on Ihmisen Poika oleva merkkinä tälle sukupolvelle. [Joona 3:3]

Sen sijaan Jeesus sanoi itse olevansa merkkinä omalle sukupolvelleen.

• Merkityksetön kirjoitti:

Olikos tämä Joonas joku merkkihenkilö? Presidentti? Merkkiä annetaan?

«Olikos tämä Joonas joku merkkihenkilö? Presidentti? Merkkiä annetaan?»

Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa esiintyvä "Joonaan merkki" viittaa niinsanottuihin pikkuprofeettoihin kuuluvaa Joonaan, joka muistetaan käynnistään ison kalan vatsassa. Tuossa kertomuksessa pitäisi siis olla jotakin symboliikkaa, joka toimii vihjeenä jostakin, kuten Jeesuksen takaisintulosta.

• Peniel

Raamattu ja Sana ei tee mitään. Ihminen tekee.alkaa jo kysyttävä nämä..aina kun tapahtuu pahaa.. huudetaan.. " miten Jumala sallii tämän" Ei salli.Jumala ei salli.ihminen tekee!! JUMALA EI SALLI!

• tuulikäy.ylitsenne

Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho. Hän kukoistaa, niinkuin kukkanen kedolla. Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne. Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille. Ps. 103:15-17

Hyvä muistella, kun pilkkapuheinenne kuljette.

Olette kuin ruoho, eikä teitä enää tunneta. Siinäpä se.

• Ruohokansaa

Samalla ruohoviivalla se sinäkin seisot "tuulikäy.ylitsenne", joten turha pullistella ja esittää jotain, mitä ei ole.

• Herätän.hänet

”Minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh.6:40
        Kun kuolema koskee yhtenään järkeemme, ajatuksiimme ja aistimiimme, Herra toistaa kerta toisensa jälkeen nämä sanat: "Minä herätän hänet viimeisenä päivänä ", että pysyisimme lujina, olisimme väkevät ja hyvillä mielin.
        Vaikka kuolema tallaa sinut jalkoihinsa ja surmaa sinut, Jeesus sanoo tahtovansa varjella sinut hyvin. Hän on elämäsi ja hän on myös sinun oikea ruokasi, joka kannattaa sinua.
        Älä seuraa ulkonaista näkemistä, vaan Sanaa, joka lupaa antaa sinulle Iankaikkisen elämän. Silloin sinulla totisesti on iankaikkinen elämä. Jos sinun kuitenkin täytyy kuolla, se ei vahingoita sinua. Kuole sinä Jumalan nimessä, antaudu poltettavaksi tai muulla tavoin surmattaviksi, varma olet kuitenkin iankaikkisesta elämästä..Sen sinä todella saat.
        Vaikka kuoletkin ja annat haudata itsesi ja tallata hautaasi, ja annat itsesi matojen syötäväksi, ei se haittaa. Hän tahtoo todellakin herättää sinut, kuten hän tässä sanoo: "Jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        M.Luther, Mannaa 3.9.

• herättääpi.kuolleista
        Ruohokansaa kirjoitti:

Samalla ruohoviivalla se sinäkin seisot "tuulikäy.ylitsenne", joten turha pullistella ja esittää jotain, mitä ei ole.

Jeesus elää, Herrani! Kuolo, minne hirmus jääpi. Hän on Vapahtajani. Kuolleista mun herättääpi. Jeesus auttaa, pelastaa. Siihen saan mä uskaltaa.
        Jeesus elää, häneltä temmata ei voi mua mikään, kuolo eikä elämä; hänen olen iäst'ikään. Perille hän kuljettaa. Siihen saan mä uskaltaa.
        Jeesus elää, kuolema nyt vain on kuin elon ovi. Ei siis kuolon tuskissa epäillä nyt sielun sovi. Kulolonkin hän kirkastaa. Siihen saan mä uskaltaa.
        Virsi 77:1,5,6 (1963)

• elämänkruunusi.missä.on

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun." - Ilm. 2:10
        "Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi." - Ilm. 3:11

• iankaikkinen.elämä
        elämänkruunusi.missä.on kirjoitti:

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun." - Ilm. 2:10
        "Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi." - Ilm. 3:11

Jeesus sanoo: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."
        - Joh. 5:24
        Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta ja elättääksensä heitä nälän aikana.
        Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.
        - Ps. 33:19-21.

• Penuela
        Ruohokansaa kirjoitti:

Ei muuten olla..Samalla viivalla nimittäin..sulle on tulossa Ylläri. . Ei et haluisin ilakoida. . Mutta yksi ja toinen on tullut sinunkin ovelle..pilkaten olet heittänyt mäelle. Mutta jos oikeen ajattelet..olisitko itse valmis laittamaan itsesi pilkan kohteeksi vain siksi että haluat pelastaa toisen sielun..!@?? Minä en tule ovellesi eikä kohta kukaan muukaan. Naurat kohta yksin.. tai ehkä itket yksin rukoiletko silloin apua.. ehkä..en tiedä. En minä ole hyvä ihminen. Enkä tuomitse sinua. Ainoa minkä sisintäsi tietää on että.. Elämä On.. Jumala On. Rakkaus.. Tätä kukaan ihminen ei voi minulta riistää. Jeesuksen opetuslapsi .

• se.maku

Kun katselen omenapuita ja niitä omenoita, totean "Hedelmistään puu tunnetaan" !

Tähän ei ole mitään lisättävää

• tehkäänytparannus

Luulenpa että toista huudat kun se todellinen maailman loppu tulee, raamattu sanoo että silloin uskomattomat rukoilee vuoria ja kukkuloita kaatumaan heidän päälleen, nyt on viellä pelastus tarjolla mutta silloin sitä ei enää tarjota kenellekään vaan jumalattomat tuhoutuvat Kristuksen tullessa.
      Kaikki syntiin ja laittomuuteen pitäytyneet Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä. 2.Tess. 2:8.

• Köpö82

Nyt en odota mitään maailmanloppua, höh! Kuka muistaa tarkalleen milloin oli edellinen "maailmanloppu" eli verikuu v.1982. Missään ei mainita tarkkaa päivämäärää. Tämä nyt vaan olisi tärkeä tieto v. 1982 kuuta tuijottaneille!

• Jumalat.kyrsii

Täällä olen reppu selässä ja eipä sitä "pilviveikkoa" ole näkynyt. Jälleen ne jumalat pettivät ja nyt pitää alkaa etsiä uutta kämppää. Tuli kaikki muu maallinen mammona myytyä, paitsi läppäri ja eväät repussakin ovat huvenneet. Yö oli aika kylmä istua kalliolla ja sitten kun ois pitäny nähdä tuo kaiken lopun merkki, verenpunainen kuu, niin olikin pilvinen aamu. Että kyrsii nämä jumalien perättömät lupaukset!

• Kappas vain, jumalat pettivät taas.

Ja joidenkin hölmöjen pitää odottaa 33 vuotta, että saavat uuden pettymyksen tunteen jumalaltaan tämän "verikuun" osalta.

Jos raamatun höpinöitä koettaa tulkita verikuun mukaan, niin sehän tarkoittaa vain sitä, että ymmärtää pallon muotoisen kappaleen fysiikkaa yhtä hyvin kuin taikauskoiset beduiinit aavikolla tuhansia vuosia sitten.

Kun jos tämä verikuu on jonkin jumalan viestitysjärjestelmä planeetallamme tallusteleville ajatteluun kykeneville kädellisille, niin harmi vain, että puolet planeetan asukkaista ei tule näkemään tätä jumalaista viestiä. Katsokaas kun sieltä pallon toiselta puolelta ei pystytä tätä jumalan mahtiviestiä näkemään, kun se on tästä toisesta mollukasta, eli Kuusta, juuri toiseen suuntaan. He näkevät vain ihan sellaisen taivaan kuin aina ennenkin.

Minusta se kertoo ihan tarpeeksi siitä, että miten mahtavia nämä jumalat ovat, ihan jokainen.

Beduiinit luulivat, että tuollainen verikuu olisi jokin mahtava viesti kaikille maailman ihmisille. Mutta ei se jumalan pösilökään tajunnut, että ei se näy sille puolelle planeettaa, joka on Kuusta pois päin tämän mahtavan viestin hetkellä.

• pyhpyhpyhpyhpyh

Sinä et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään.

• pyhpyhpyhpyhpyh kirjoitti:

Sinä et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään.

>>> Sinä et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään. >>

Minä ymmärrän sitä aivan yhtä hyvin kuin kaikkia muitakin satukirjoja.

• Erityisen hienoa tässä kuunpimennyksessä oli se, että Kuu on soikealla kiertoradallaan kohdassa, jossa se on lähimpäna Maata eli mahdollisimman ison näköinen.

Koska täydelliset kuunpimennykset sinänsä ovat aika tavallisia, eräs nettikirjoittelija on löytänyt erityistä merkitsevyyttä siitä, että ne osuvat juutalaisten vuosittaisten juhlien kohdalle. Nyt on hänen mukaansa osunut neljä peräkkäistä täydellistä kuunpimennystä tuolla tavalla ja vielä yksi auringonpimennyskin.

http://www.linnunrata.org/artikkelit/nelja-verikuuta-four-blood-moons.php

Toisin kuin ketjun aloittaja antaa ymmärtää, profeetta Joelin ennustus on tämmöinen:
      "aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä."

Se siis ei tarkoita sitä, että Herran päivä tulee heti saman tien, vaan että nuo ovat merkkejä Herran päivän läheisyydestä. Ja "lähellä" on tunnetusti hyvin venyvä käsite.

• >>> Koska täydelliset kuunpimennykset sinänsä ovat aika tavallisia, eräs nettikirjoittelija on löytänyt erityistä merkitsevyyttä siitä, että ne osuvat juutalaisten vuosittaisten juhlien kohdalle. Nyt on hänen mukaansa osunut neljä peräkkäistä täydellistä kuunpimennystä tuolla tavalla ja vielä yksi auringonpimennyskin. >>

Sitten voimme tietenkin kysyä, että kävikö tämä niin, että kun juutalaiset olivat saaneet hataran uskontonsa nykyiseen kuosiinsa noin 500-600 vuotta ennen ajanlaskua ja alkaneet juhlia määrättyjä päiviä, niin päättivätkö he juhlapäivänsä sen mukaan, että milloin he noin suunnilleen tiesivät jonkin tuolloin selittämättömän taivaanilmiön tapahtuvaksi, vaiko niin, että ne selittämättömät taivaanilmiöt alkoivat yllättäen esiintyä juutalaisten juhlapyhinä.

Koska nämä asiat tulevat sykleissä, niin kunhan tässä taas muutama sata vuotta odotellaan, niin sama neljän suora on odottamassa ja taas joku saa päähänsä, että taivaallinen merkki on näytetty tai jotain muuta vastaavaa soopaa.

Veikkaisin, että heillä oli kuitenkin perimätietoa noista selittämättömistä taivaanilmiöistä ja he laittoivat juhlapäiviään osumaan niihin, kuten ymmärettävää oli tuon taikauskoisen ajan perustella kuvitella tapahtuvaksi.

Ja nyt tuo nettilinkin kirjoittaja on löytänyt muutaman tapahtuman, joita on osunut noille päiville tai ympäripyöreästi vuosille, niin mitähän niiden pitäisi kertoa?

Etenkin jos ajattelemme sitä, että miten monta monta monituista kertaa vastaavia taivaanilmiöitä on tapahtunut ilman että juutalaisille kansana tapahtui yhtään mitään.

Minun syntymäpäivälle on osunut muutaman kerran jokin jopa maailmanhistoriallisesti merkittävä tapahtuma. Mutta valitettavasti suurimmalle osalle syntymäpäiviäni ei ole tapahtunut mitään merkittävää, niin onko niin, että juuri minun syntymäpäivänäni on jotenkin merkittävä vai eikö ole?

Ovatko ne pari hassua merkittävää syntymäpäivälleni osunutta tapahtumaa jokin jumalallinen ilmoitus minulle, että minulla saattaa olla jokin jumalallinen tehtävä planeetallamme vai eikö ole?

Jos sairastuttaisin mieleni internetistä löytyvällä saastalla, niin taatusti osaisin nähdä niissä syntymäpäivilleni osuneissa tapahtumissa jonkin maailmankaikkeuden kannalta merkittävän vinkin itselleni, että olen merkittävä, minulla on jokin suuri tehtävä, jota en vielä tiedä, mutta kun polvet verillä rukoilen, saatan saada sen selville.

>>> Ja "lähellä" on tunnetusti hyvin venyvä käsite. >>

Tällä hetkellä "lähellä" tarkoittaa yli 2000 vuotta ja sadan vuoden päästä yli 2100 vuotta. Mutta pitää muistaa, että jumalalla lienee aivan eri käsitystä tällaisista aikamääreistä, jumala kun on. Tosin vaikka muuten on määreissään höveli, niin yhtä päivää ja etenkin sen 24 tuntia kyttää sitten sitäkin suuremmalla innolla!

Miten käy kristinuskon kun lähellä tarkoittaa väistämättä yli viittä tuhatta vuotta? Ja sitten 10000? Jne. Vieläkö riittää uskoa?

• Lähellä asuvalta kaverilta kuulin, että pilvet estivät kuunpimennyksen kunnollisen näkemisen asuinpaikallani. Eipä tarvitse harmitella, etten vaivautunut ulos katsomaan.

Tietenkin koko maisemaan tuleva omalaatuinen punainen sävy on elämys, vaikka kuu olisikin pilviharson peitossa.

• "aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä."
        No mutta nämähän ovat samankaltaisia ja toisiinsa rinnastettavia tapahtumia? Auringon pimennys ja kuun pimennys nimittäin.
        Näitä Auringon -ja kuun pimennyksiä kun on planeetallamme ollut niin kauan kuin aurinko ja kuukin on ollut olemassa. Ei mitään uuta siis auringon alla.
        Jumaliin uskovat ja niitä pelkäävät beduiinit aikanaan tietysti tietämättömyttään pitivät normaaleja, mutta harvemmin planeetallamme esiintyneitä hivenen poikkeavia tapahtumia jonain jumalallisina ennusmerkkeinä mahdollisesta tulevasta jumalan ankarasta kostosta. Siksi kaiken maailman hihhuliprofetiat aikanaan kirjattiin beduiinien teoksiin kirjoitustaidon kehityttyä.

• Adventtiairut kirjoitti:

"aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä."
        No mutta nämähän ovat samankaltaisia ja toisiinsa rinnastettavia tapahtumia? Auringon pimennys ja kuun pimennys nimittäin.
        Näitä Auringon -ja kuun pimennyksiä kun on planeetallamme ollut niin kauan kuin aurinko ja kuukin on ollut olemassa. Ei mitään uuta siis auringon alla.
        Jumaliin uskovat ja niitä pelkäävät beduiinit aikanaan tietysti tietämättömyttään pitivät normaaleja, mutta harvemmin planeetallamme esiintyneitä hivenen poikkeavia tapahtumia jonain jumalallisina ennusmerkkeinä mahdollisesta tulevasta jumalan ankarasta kostosta. Siksi kaiken maailman hihhuliprofetiat aikanaan kirjattiin beduiinien teoksiin kirjoitustaidon kehityttyä.

A-airut. Mistä A-urinko? Mistä K-uu? Mistä K-aikki?

• yurki1000js kirjoitti:

A-airut. Mistä A-urinko? Mistä K-uu? Mistä K-aikki?

Olet ilmeisesti lintsannut koulussa tärkeiltä tunneilta tai ollut muuten haluton kuulemaan, kun kyselet asioita, joita tieteellinen tutkimus on havainnoinut?
        Katsos kun planeetat ja taivaan muu materia on syntynyt maailmankaikkeuden kutistumisen ja laajenemisen seurauksena. Jättiläismäinen musta aukko/"maailmankaikkeuden supernova" on aikanaan n. 14 miljardia vuotta sitten saavutettuaan kriittisen massansa räjähtänyt "sylkäisten" kaiken sisuksistaan ulos avaruteen. Tätä prosessia kutsutaan nimellä "alkuräjähdys".
        Maailmankaikkeus laajenee tälläkin hetkellä ja kaikki materia liikkuu pois "keskipisteestään", eli siitä pisteestä, mistä se on aikanaan saanut alkunsa.
        Kuitenkin on havaittu, että materian liike keskuksestaan on hidastumassa ja maailmankaikkeus ei tulevaiusuudessa enää laajenekaan, vaan kaikki massa alkaa vähä kerrassaan vetäytyä takaisin alkupisteeseensä. Maailmankaikkeuden kutistuminen on siis vain ajan kysymys. Olemme jossain vaiheessa tulevaisuudessa jälleen siinä pisteessä, mistä maailmankaikkeuden kaikki materia kerran sai alkunsa. Meidät ja maailamankaikkeus on siis "imaistu"/"kutistettu" takaisin lähtöpisteeseemme ja meistä on jälleen tullut valtava musta aukko, joka"odottaa" vain, että sen massa saavuttaa kriittisen pisteen ja tapahtuu uusi alkuräjähdys. Tämä prosessi on ketjureaktio ja toistuva sellainen.
        https://www.youtube.com/watch?v=_n5yoYAZMDg

• 2. Piet. 3:3-6 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

1. Kor. 1:17-29 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan -ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi". Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

• Amen Jarmo.

Juud 1:24,25 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe