Ympyrä sulkeutuu.

Tulin tälle palstalle noin 10 vuotta sitten ja olin uskossa.
Tälle palstalle tullessa nimmari ritaliolevainen alias mohikaani_27, jota luulin 27-vuotiaaksi vaikka onkin 80-vuotias, ilmoitti että minä olen mielisairas ja uskossa joka toinen päivä.
Ajattelin tästä palstasta kuitenkin kuten uskonsuhteestani tuolloin: en vaihtaisi palstaa, olisin uskollinen.
Minua uhkailtiin tällä palstalla. Kun siteerasin pyynnöstä naapurini lehtihaastattelua minun osoite paljastui ja sain löytää pihapuun alta pullon kusta ja nettitikun.
Vaikeroin nyt sitä että uskoni meni.
Henkinen ja fyysinenkin väkivalta sai minut kiinnostumaan vihdoin enemmän omasta henkiinjäämisestä ja hyvinvoinnista kuin Jeesuksesta.
Eksyin ateismipalstalle. Tajusin että jeesuksesta ei ole aikalaistodistuksia ja evankeliumit kuulostivat liian uskomattomalle kuin että olisivat totta.

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ->minusta tuli siis ateisti.

      • Noin vuoden olin täysin ateisti, sitten mietin että ei uskovat sen enempää kuin ateistit tiedä onko jumalaa olemassa.
        Ateismini oli vain uskoa. Olin heidän kauttaan tutustunut evoluutioon, luonnonvalintaan ja itse luin tiedekirjoista alkuräjähdyksestä.
        Aloin ajatella että kaikki on liian monimutkaista ollakseen sattumaa.
        ETtä jumala on odottanut että ihminen kehittyy, ja arvostaa ihmistä.
        Tämän oivalluksen myötä halveksuntani vain syventyi: uskovaisia vastaan.

        He kun uskoivat puhuvaan käärmeeseen ja että eeva on luotu kylkiluusta ym.mikä ei ole mahdollista.


      • Ateistiko

        Joo, ateisti. Ateismilla on Jumala, se on olemattomuus, kaiken alku. Nykyään ei ympärillämme ole pelkästään olemattomuutta, mutta enemmistö kaikista mahdollisista asioista, mitä voisi keksiä, ihmisenkin sanoin, on silti vielä olemattomuudessaan. Olemme differentiaalisen(lähestyy nollaa) vähän perillä siitä, vielä miten Jumalan Järjestely, valo tai Satunnainen kaoottinen kehittyminen, pimeys, tämän kaiken ympärilämme loi ja kehitti... Jumalahan tarkoittaa silti:"Minä Olen", jos koet itsesi pieneksi, et koe olevasi Jumala, edes rakas lapsensa, ja saatat eksyä luulemaan kaikkia Jumaluuksia olemattomaksi, mutta jos olet saanut oppia jotakin, sellaisesta tulee Herra, tai "Rouva"... Jumalahan tarkoittaa:"Isä, Poika ja Veli(Pyhä Henki) ja Jumalatar samoin:"Äiti, Tytär ja Sisko"... Paholaiseen ovat jääneet koukkuun ne, jotka eivät usko Jumalaan, koska hän ei ole kaikkivaltias.


      • Ateistiko kirjoitti:

        Joo, ateisti. Ateismilla on Jumala, se on olemattomuus, kaiken alku. Nykyään ei ympärillämme ole pelkästään olemattomuutta, mutta enemmistö kaikista mahdollisista asioista, mitä voisi keksiä, ihmisenkin sanoin, on silti vielä olemattomuudessaan. Olemme differentiaalisen(lähestyy nollaa) vähän perillä siitä, vielä miten Jumalan Järjestely, valo tai Satunnainen kaoottinen kehittyminen, pimeys, tämän kaiken ympärilämme loi ja kehitti... Jumalahan tarkoittaa silti:"Minä Olen", jos koet itsesi pieneksi, et koe olevasi Jumala, edes rakas lapsensa, ja saatat eksyä luulemaan kaikkia Jumaluuksia olemattomaksi, mutta jos olet saanut oppia jotakin, sellaisesta tulee Herra, tai "Rouva"... Jumalahan tarkoittaa:"Isä, Poika ja Veli(Pyhä Henki) ja Jumalatar samoin:"Äiti, Tytär ja Sisko"... Paholaiseen ovat jääneet koukkuun ne, jotka eivät usko Jumalaan, koska hän ei ole kaikkivaltias.

        Sinun analyysisi mukaan olen koukussa paholaiseen.
        En usko sen olemassaoloon.
        Sitä ei tiedä onko se jumala nainen vai mies. Jotain kuintenkin on, enkä väheksy uskovaisten kokemuksia ellei ole aihetta.


      • Akbartsi

        Et usko paholaiseen? Kuitenkin kokemasi pahuuden tähden olet luopunut lapsenuskostasi Jumalaan? Siellä oli varmaan paholaisenlapsia siellä ateismipalstalla, silti. Väärää persoonallisuutta aistin taas, eli luovuit siitä, lapsenuskostasi, vain jonkun tärkeältä tuntuvan vanhan ihmisen käytöspiirteen takia, jota kunnioitit vanhemmissasi tai noissa petollisissa ateisteissa? Älä vielä, älä vielä luule olevasi niin vanha, ettei sinun kustannuksellasi vain pilailla, jos näyttelet kaikessa "ylivanhaa" tai "ylikypsää"....


      • Krevo
        auroraboreallis kirjoitti:

        Noin vuoden olin täysin ateisti, sitten mietin että ei uskovat sen enempää kuin ateistit tiedä onko jumalaa olemassa.
        Ateismini oli vain uskoa. Olin heidän kauttaan tutustunut evoluutioon, luonnonvalintaan ja itse luin tiedekirjoista alkuräjähdyksestä.
        Aloin ajatella että kaikki on liian monimutkaista ollakseen sattumaa.
        ETtä jumala on odottanut että ihminen kehittyy, ja arvostaa ihmistä.
        Tämän oivalluksen myötä halveksuntani vain syventyi: uskovaisia vastaan.

        He kun uskoivat puhuvaan käärmeeseen ja että eeva on luotu kylkiluusta ym.mikä ei ole mahdollista.

        Kylkiluusta? 23. kromosomi on miehellä y ja naisellä X. Miehen y-tä on selkeästi karsittu. EI Mooses ollut niin "nero", että olisi käyttänyt sanaa "kromosomi", tai käyttänyt oikeita verbejä, kun kertoi rangaistuksia lainrikkomuksiin, vaan joutui käyttämään tutumpia sanoja... Jos Jumala loi naisen kylkiluusta, niin ehkä hän otti sen solun, mistä naisen(Eeva) loi ja jakaannutti, juurikin kylkiluusta, en tiedä....


      • Eenokki
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sinun analyysisi mukaan olen koukussa paholaiseen.
        En usko sen olemassaoloon.
        Sitä ei tiedä onko se jumala nainen vai mies. Jotain kuintenkin on, enkä väheksy uskovaisten kokemuksia ellei ole aihetta.

        Etkö usko minuun joka olen tavannut paholaisen? Silloin kitani oli jonkin aikaa kiinni ja myös ajatukset olivat myös stop asennossa.
        Onhan tomis kohdannut en sano voittajansa vaan paholaisen.
        Sitten mieleltään sairaita heitä riittää kaikkialla erityisesti hallituksessa niitä on runsaasti.


    • Tänään myönnän että uskon taas jumalaan. Se on minulle älykäs suunnittelija jonka tarkoitusta monet miettivät sairastuessaan ja kuoleman kynnyksellä.
      Jumala merkitsee minulle kuolemaa ja sairautta. Olen ikäänkuin paranoidinen jumalan suhteen. En ole ollenkaan varma että meidät kaikki kun antaa tappaa, hän on hyvä.
      Tajuan kuitenkin että uskovien jumala on hyvä ja kadehdin heitä.
      Vaikka heidän jumala on ankara hän ei tapa sairauteen.
      Halveksuntani uskovia kohtaan on mennyttä.
      Tarvitsen uskoa hyvään jumalaan, joka heillä on.

      Ympyrä sulkeuttuu: uskova->ateisti->agnostikko->uskova

      • Akbartsi

        Tosin panteismi jäi välistä:-)


    • Hihukki

      Äläpäs nyt tuollaista tajua, Mars Tuomas Leväsen sivuille:
      http://apokryfikirjat.com
      Siellä on niitä aikalaistodistuksiakin, jonkinverran. Ja luuletko, että kristinsukoa ei olisi syntynyt 70-200, jos se olisi ollut satua, se Jeesuksen tarina? Olet nainen, joten ymmärrän, että olet kuin Tuuli, joka kääntyy sinne minne miehet pistää tuulemaan...

      • Ei se että ei olisi aikaisia kirjotuksia vaan ne kirjoitusten sisältö!
        Evankeliumit kertovat asioista joita ei vaan kertakaikkiaan tapahdu.
        Vai tapahtuuko?


      • Akbartsi

        Benny Hinn, mm. parantaa massakokouksissa(TV 7), ihmisiä mm. sokeudesta ja rampuudesta. EN tiedä, miksei Jumala aina paranna pienissä ihmismäärissä, kai täytyy olla paljon ihmisiä, koska suureen ihmeeseen tarvitaan PALJON uskoa. Tosin itseltäni parani parissa kuukaudessa viime kesänä rusahtanut jalka, se parani pikkuhiljaa, en mennyt lääkäriin, vaan annoin Luotoäidin ja Herran parantaa... Nyt sillä pystyy kävelemään jo ihan normaalisti... Jeesuksen näin pistävän kätensä enkelini, harhahahmoni polven päälle, ja se paransi alkuperäistä massaanikin - kai.... Jouduin kuitenkin kuukauden kinkkaamaan todella sairaan näköisesti. Jos sinäkin "kinkkaat sairaana" jonkin aikaa, anna Jumalalle aikaa, paranet kyllä. Nyt se mun vasemman jalan polvi on jo ihan okei, vaikken vapaaehtoisesti kyllä rupea vielä juoksemaan uudestaan.(Jalkapallomatsissa rusahti se jalka). Älä luota liikaa lääkäreihin, he vievät vain rahasi, ja pahimmassa tapauksessa puoskaroivat sinut vain entistä huonompaa kuntoon... Luota Jeesukseen ja luota uskoviin ystäviisi... Minä en osaa varmaan itse parantaa, millään energialla, koska minun voimani on sidottu tekemiini tietokoneohjelmiin kai - sori....


      • Akbartsi kirjoitti:

        Benny Hinn, mm. parantaa massakokouksissa(TV 7), ihmisiä mm. sokeudesta ja rampuudesta. EN tiedä, miksei Jumala aina paranna pienissä ihmismäärissä, kai täytyy olla paljon ihmisiä, koska suureen ihmeeseen tarvitaan PALJON uskoa. Tosin itseltäni parani parissa kuukaudessa viime kesänä rusahtanut jalka, se parani pikkuhiljaa, en mennyt lääkäriin, vaan annoin Luotoäidin ja Herran parantaa... Nyt sillä pystyy kävelemään jo ihan normaalisti... Jeesuksen näin pistävän kätensä enkelini, harhahahmoni polven päälle, ja se paransi alkuperäistä massaanikin - kai.... Jouduin kuitenkin kuukauden kinkkaamaan todella sairaan näköisesti. Jos sinäkin "kinkkaat sairaana" jonkin aikaa, anna Jumalalle aikaa, paranet kyllä. Nyt se mun vasemman jalan polvi on jo ihan okei, vaikken vapaaehtoisesti kyllä rupea vielä juoksemaan uudestaan.(Jalkapallomatsissa rusahti se jalka). Älä luota liikaa lääkäreihin, he vievät vain rahasi, ja pahimmassa tapauksessa puoskaroivat sinut vain entistä huonompaa kuntoon... Luota Jeesukseen ja luota uskoviin ystäviisi... Minä en osaa varmaan itse parantaa, millään energialla, koska minun voimani on sidottu tekemiini tietokoneohjelmiin kai - sori....

        Minäkin koin oman ns harhahahmoni joka laittoi kätensä minun kyljen päälle, ja sitten siitä jonkin aikaa parannuin kokonaan, juuri siitä kyljen kohdalta. Maksa suomeksi sanoen.
        Itsesuggestiota tai itse jumala...näin vuosien jälkeen kun analysoin, tai koetan analysoida en pysty.
        Kumpa mulla ois sama usko kuin silloin.


      • Hellareiden.uhri
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei se että ei olisi aikaisia kirjotuksia vaan ne kirjoitusten sisältö!
        Evankeliumit kertovat asioista joita ei vaan kertakaikkiaan tapahdu.
        Vai tapahtuuko?

        Ilmeisesti se kaikki on tapahtunut, sillä tuskinpa esim. kristinusko olisi tyhjästä syntynyt. Jeesuksen tekemät ihmeet olivat todellisia, ihmiset näkivät ne ja niillä oli vaikutuksensa.

        Jopa fariseukset todistavat omalla tavallaan Jeesuksesta: he eivät olisi raivostuneet kestä tahansa taikurista, vaan heillä oli edessään mies, joka todella teki ihmeitä ja joka osasi tukkia heiltä heidän tekopyhän suunsa. Jeesuksen kuolema, eli murha on todiste sinänsä.

        Mitä tulee nk. Vanhan testamentin kertomuksiin, ne kertovat tapahtumista vuosituhansia sitten. Jobin kirja lienee vanhimpia. VT kertoo israelilaisten historian, johon on kuulunut myös sotia, kuten ihmiskunnassa näyttää aina kuuluvan. VT on samalla hengellinen kertomus.

        Aabraham eli noin 4000 vuotta sitten.

        Meitä monia on nk. "uskovaisten" taholta loukattu, joten et ole murheinesi yksin. Uskovaisiakin on kristikunnassa kuitenkin erilaisia, mutta laitalahkolaiset tiettävästi niitä häijyimpiä.


      • Hellareiden.uhri
        auroraboreallis kirjoitti:

        Minäkin koin oman ns harhahahmoni joka laittoi kätensä minun kyljen päälle, ja sitten siitä jonkin aikaa parannuin kokonaan, juuri siitä kyljen kohdalta. Maksa suomeksi sanoen.
        Itsesuggestiota tai itse jumala...näin vuosien jälkeen kun analysoin, tai koetan analysoida en pysty.
        Kumpa mulla ois sama usko kuin silloin.

        "Kumpa mulla ois sama usko kuin silloin."

        Tuo lause todistaa, että sinulla on usko. Ei ehkä "samanlainen" kuin ennen, mutta usko kuitenkin.


      • selväpeli

        "Ilmeisesti se kaikki on tapahtunut, sillä tuskinpa esim. kristinusko olisi tyhjästä syntynyt"

        Tällä samalla logiikalla ne kaikki muutkin noin puoli miljoonaa eri uskontoa ja jumalaa ovat totta. Entäs kalevala? Tuskimpa sekään olisi tyhjästä syntynyt tällä logiikalla.

        "Mitä tulee nk. Vanhan testamentin kertomuksiin"

        Vanhassa testamentissa esiintyy jumalaolento joka vaati verta ja uhrilihaa alttarilleen milloin mistäkin syystä. Jokainen ymmärtää että paimentolaismies keksi tällaisen jumalan.


      • Hihu
        Hellareiden.uhri kirjoitti:

        Ilmeisesti se kaikki on tapahtunut, sillä tuskinpa esim. kristinusko olisi tyhjästä syntynyt. Jeesuksen tekemät ihmeet olivat todellisia, ihmiset näkivät ne ja niillä oli vaikutuksensa.

        Jopa fariseukset todistavat omalla tavallaan Jeesuksesta: he eivät olisi raivostuneet kestä tahansa taikurista, vaan heillä oli edessään mies, joka todella teki ihmeitä ja joka osasi tukkia heiltä heidän tekopyhän suunsa. Jeesuksen kuolema, eli murha on todiste sinänsä.

        Mitä tulee nk. Vanhan testamentin kertomuksiin, ne kertovat tapahtumista vuosituhansia sitten. Jobin kirja lienee vanhimpia. VT kertoo israelilaisten historian, johon on kuulunut myös sotia, kuten ihmiskunnassa näyttää aina kuuluvan. VT on samalla hengellinen kertomus.

        Aabraham eli noin 4000 vuotta sitten.

        Meitä monia on nk. "uskovaisten" taholta loukattu, joten et ole murheinesi yksin. Uskovaisiakin on kristikunnassa kuitenkin erilaisia, mutta laitalahkolaiset tiettävästi niitä häijyimpiä.

        Joo, uskovaiset lukevat Raamatustaan, ettei Jumala tahdo asketismia, eikä "omavarhurskautta", niitä ylpeitä turhia kieltäymyksiä, ja siitä huolimatta he sitä kaiken aikaa pystyttävät yhä uudelleen. Paavalihan sanoi, että häneltä katosi koko aiemman elämän vanhurskaus tekopyhyydeksi, Jumala sen näki, kun hän tajusi syyllistyneensä tavalliseen murhanyllytykseen, lahdatessaan ja syrjiessään alkuseurakunnan kristittyjä. Nykyään jos joku hellari halua kokea vapautta nautintoaineiden käytössä, tullaan sormi pystyssä osoittamaan, ettei uskovan pidä juopua viinasta, vaan hengestä, mutta kuitenkin, niin Salomo, Jeesus, kuin moni muu joi alkoa pieniä määriä. Tosin kuningas Salomo taisi lopulta juoda kyllä hieman enemmänkin....Tupakista ei onneksi ole mainintaa Raamatussa, joten sitä ei pysty Raamatuilla tuomitsemaan:-) Mulla on niin vähän rahaa, etten kykene kyllä alkoo ostamaan, kuin joskus kaverien kanssa "juhliessani"; muutaman(<10) kerran vuodessa....Ei sillä ole väliä kenelle rahat päätyy, typerintä jättää rahat tilille, jos ei ole edes aikomusta ostaa mitään tuotantovälinettä....Tosin voi siitä perinnön kannalta olla hyötyä, jos haluaa vanhemmat, että lapsensa ylistävät kuolleiden vanhempiensa suurta perintöä....


      • mikäsukova

        sinä olet?

        "Tupakista ei onneksi ole mainintaa Raamatussa, joten sitä ei pysty Raamatuilla tuomitsemaan:-)"

        ei raamatussa ole porsaanreikiä toi on suurinta valehtelua itselle ja Herralle... :)

        sitä kun lukee niin ymmärrys lisääntyy ja tietää mikä on pahaa ja mikä hyvää eihän raamatussa mainita huumeitakaan onko ne sitten sallittua?

        eikä monia muitakaan asioita esim. ei siellä edes suoraan sanota että itsetyydytys on synti... ;)

        kasvakaa aikuisiksi!


      • mikäsukova

        sinä olet?

        "Tupakista ei onneksi ole mainintaa Raamatussa, joten sitä ei pysty Raamatuilla tuomitsemaan:-)"

        ei raamatussa ole porsaanreikiä toi on suurinta valehtelua itselle ja Herralle... :)

        sitä kun lukee niin ymmärrys lisääntyy ja tietää mikä on pahaa ja mikä hyvää eihän raamatussa mainita huumeitakaan onko ne sitten sallittua?

        eikä monia muitakaan asioita esim. ei siellä edes suoraan sanota että itsetyydytys on synti... ;)

        kasvakaa aikuisiksi!


      • Hihu
        mikäsukova kirjoitti:

        sinä olet?

        "Tupakista ei onneksi ole mainintaa Raamatussa, joten sitä ei pysty Raamatuilla tuomitsemaan:-)"

        ei raamatussa ole porsaanreikiä toi on suurinta valehtelua itselle ja Herralle... :)

        sitä kun lukee niin ymmärrys lisääntyy ja tietää mikä on pahaa ja mikä hyvää eihän raamatussa mainita huumeitakaan onko ne sitten sallittua?

        eikä monia muitakaan asioita esim. ei siellä edes suoraan sanota että itsetyydytys on synti... ;)

        kasvakaa aikuisiksi!

        "Paetkaa nuoruuden himoja" - sanoo Raamattu, ja tiedättekö, ne on juuri niitä askettisia "kivuliaita" kieltäymyksiä. Tulee sairaita kipufiiliksiä ja lopulta tuskaa, kun kaikesta rupeaa kieltäytymään, syytä tai toisesta. Paasto aika-ajoin hyvä tai tupakkilakot yms., mutta siitäkin voi tulla vain himo, koroittaa kipukynnystään koko ajan. Ei Jumala niin tarkoittanut, että halveksumme maan antimia, ja niitä valmistavia ihmisiä, vaan sopivassa määrin, käyttäisimme niitä aineita, joita uskallamme. "Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee ulos, näin Jeesus kertoi kaiken ruuan olevan puhdasta, mitä sitten syömmekin"(UT). Kuitenkaan Pietarikaan ei näyssään ruvennut syömään telttakankaan päällä hänelle tarjottuja uusia maan antimia. EN tiedä, mitä merkitystä sillä sitten oli, mutta ihmiset eivät helposti armahda toisiaan, jos näkevät sen toisen nauttivan elämästä itseään enemmän.


      • Hihukki
        mikäsukova kirjoitti:

        sinä olet?

        "Tupakista ei onneksi ole mainintaa Raamatussa, joten sitä ei pysty Raamatuilla tuomitsemaan:-)"

        ei raamatussa ole porsaanreikiä toi on suurinta valehtelua itselle ja Herralle... :)

        sitä kun lukee niin ymmärrys lisääntyy ja tietää mikä on pahaa ja mikä hyvää eihän raamatussa mainita huumeitakaan onko ne sitten sallittua?

        eikä monia muitakaan asioita esim. ei siellä edes suoraan sanota että itsetyydytys on synti... ;)

        kasvakaa aikuisiksi!

        Itsetyydytyksestä on Raamatussa kohtia, esim. 3. Moos 15-luku, käsitteli muistaakseni asiaa(hatusta). Se ei ollut Mooseksen mielestä synti, mutta siitä piti peseytyä heti, tai kaikki minkä päälle itsetyydystä harjoittanut istuu, tulee "saastaiseksi", tai epäpuhtaaksi, kuten uusi käännös taitaa sanoa. Kuitenkin eräässä tapauksessa oli se oli paha synti:Juudan Poika, Onan, nussi naista, ja antoi siemenensä valua samalla maahan, ja Raamattu kertoo, että Jumala antoi ONANIN kuolla... Tietenkään Jumalalla ei ole ongelmaa tietää, tavallisessa masturbaatiotapauksessa, että siitä ei voi syntyä lasta, mutta ONANIA pahemmin tekee kyllä abortin tekijät, TUOMIO ON SAMA; Jumala antaa heidän kuolla.


      • Rajoittamaton
        Akbartsi kirjoitti:

        Benny Hinn, mm. parantaa massakokouksissa(TV 7), ihmisiä mm. sokeudesta ja rampuudesta. EN tiedä, miksei Jumala aina paranna pienissä ihmismäärissä, kai täytyy olla paljon ihmisiä, koska suureen ihmeeseen tarvitaan PALJON uskoa. Tosin itseltäni parani parissa kuukaudessa viime kesänä rusahtanut jalka, se parani pikkuhiljaa, en mennyt lääkäriin, vaan annoin Luotoäidin ja Herran parantaa... Nyt sillä pystyy kävelemään jo ihan normaalisti... Jeesuksen näin pistävän kätensä enkelini, harhahahmoni polven päälle, ja se paransi alkuperäistä massaanikin - kai.... Jouduin kuitenkin kuukauden kinkkaamaan todella sairaan näköisesti. Jos sinäkin "kinkkaat sairaana" jonkin aikaa, anna Jumalalle aikaa, paranet kyllä. Nyt se mun vasemman jalan polvi on jo ihan okei, vaikken vapaaehtoisesti kyllä rupea vielä juoksemaan uudestaan.(Jalkapallomatsissa rusahti se jalka). Älä luota liikaa lääkäreihin, he vievät vain rahasi, ja pahimmassa tapauksessa puoskaroivat sinut vain entistä huonompaa kuntoon... Luota Jeesukseen ja luota uskoviin ystäviisi... Minä en osaa varmaan itse parantaa, millään energialla, koska minun voimani on sidottu tekemiini tietokoneohjelmiin kai - sori....

        Paljon ihmisiä, paljon epäuskoa.
        Vähän ihmisiä, vähän epäuskoa.
        Jumala voi toimia suuressa joukossa ja
        pienissä ryhmissä. Jumala voi toimia
        siellä missä on kaksi tai kolme ihmistä koolla.
        Jumala toimii myös yksilöuskovan elämässä
        hänen ollessa ihan yksin ilman toisia ihmisiä.
        Niin emme saa rajoittaa Jumalaa ihmisten
        tasolla. Hän on rajoittamaton ääretön Jumala.


    • Akbartsi

      Ja myös lapsuudenaikainen akneni, on koko lailla parantunut vanhemmiten. Mutta enpä tuota erikseen kyllä useasti rukoillut, että parantuisi, pari kertaa vain olin särkeä peilin, kun en kestänyt pälliäni, nyt se näyttää jo melko normaalilta... En koe, että minulla olisi kuitenkaan mitenkään erityisen "rumat" kasvonmuodot, mutta murrosikäisenä en kyllä ilennyt tyttöjen luokse mennäkään, kun oli finnejä niin palajo. Eipä tuolla kuinkaan suuremmiten merkitystä, koulu meni ihan hyvin ja kotona pelasin yksinäni Commodore Amigalla palajo... Minä uskon, että teen vielä muutaman melko ison tietokoneohjelman, en tuhlannut aikaani, luin paljon läksyjä, olin "pinko", keskiarvo 9.2 lukion päätteeksi.... Englannin ja Ruotsin läksyjä en tosin juurikaan jaksanut vilkaistakaan.... On ne niin helppoja kieliä... Tai okei, ruotsin deklinaatioita en osaa vielä edes veikata, enkä tiedä miten britit spellaa jonkun uudemman sanan....

      • Apu.löytyy

        Akneen on kylläkin ihan pätevät lääkkeet, itselläni joskus kauan sitten, hyvin kallista, perustui A-vitamiiniin (Roacutan), mutta se kuuri työnsi kaikki finnit ja rasvapatit kerralla ulos ihosta (pinsetilläkin vedin niitä ulos, kun alkoivat tulla ihon alta esiin) ja iho parani.


      • Jos sinulla on noin paljon ollut keskiarvo olet varmaan luonteeltasi älykäs. Siksi kysynkin: uskotko jumalaan ja miksi?


      • Akbartsi

        Uskon Jumalaan, tosin yläasteen lopuksi, joku pommitti ajatuksiani ateismilla, mutta muistin yx kax, attä panteismin mielestä Jumala on mikä tahansa Jumissa oleva Ala, ja se lisäsi uskoa siihen, että olemattomuutta ei ole sittenkään liian paljoa, muussa kuin fiiliksissäni. Jos Jumala on joku aiemman galaksin luoja, aiempien universiumien luoja, niin ties vaikka hänelläkin on "siellä jossakin" Big-Bang-pisteessä"; lähes kaltaisemme ruumis.... Ihmiselle tuli materiaruumis, kuolevaisuus, syntiinlankeemuksessa, mutta Paavalihan opettaa, että kristityt saavat kuoleman jälkeen energiaruumiin, kuvajaisen, ektoplasmahaamuruumiin, jota elävät pakotetaan tuijottamaan vasinkin humalassaan pitkiä aikoja. Itse kuulen jatkuvasti kuolleen äitini ajatuksia, hän puhuu ne aivan konkreettisesti eri äänellä kuin omani.... Mutta miksi uskon? Koska ihminenkin on Luoja, tokihan ihmiselläkin on luoja....Tietokone esim. on eräänlainen "ihmisen poika"; koska se on ihmisen oma luomistyö, ei biologinen Isä ja Äiti ole yleensä Jumalamme, koska he vain käyttivät Jumalan luomaa ruumistaan siittäkseen ja hedelmöittääkseen meidät alulle... Mutta jos ihminen kykenee LUOMAAN jotakin, taidetta, musiikkia, tiedettä, koneita, tekstejä, huumausaineita, ruokaa, mitä tahansa, se on Ihmisen Jumaluutta....


      • Akbartsi
        Apu.löytyy kirjoitti:

        Akneen on kylläkin ihan pätevät lääkkeet, itselläni joskus kauan sitten, hyvin kallista, perustui A-vitamiiniin (Roacutan), mutta se kuuri työnsi kaikki finnit ja rasvapatit kerralla ulos ihosta (pinsetilläkin vedin niitä ulos, kun alkoivat tulla ihon alta esiin) ja iho parani.

        Käytin ihan tavallista Clearsilia, muutaman pullon, mutta en muista enää auttoiko se yhtään....Katsoin tosiaan peiliin hyvin harvoin, hyvä jos kerran kuussa, eikä hampaitakaan tullut paljoa pestyä....


      • Akbartsi kirjoitti:

        Käytin ihan tavallista Clearsilia, muutaman pullon, mutta en muista enää auttoiko se yhtään....Katsoin tosiaan peiliin hyvin harvoin, hyvä jos kerran kuussa, eikä hampaitakaan tullut paljoa pestyä....

        Mitä jos sanoisin että mulla on muutama ylikilo, kelpaisinko sulle?:D


      • Hihu

        Ehkä itsellänikin, mutta jos kertoisin olevani melko lyhyt-mittainen ihminen, kelpaisinko sinulle?


    • Täsmennystä
      On eri asia uskoa Luojan olemassaoloon kuin antaa elämänsä Hänelle. Lyhyesti sanottuna elämäntarkoitus on antaa sovittaa itsensä Luojansa kanssa.

      2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

      Maailman synnit on lunastettu Jeesuksen verellä.

      > Kun nyt vietämme pääsiäistä ja muistamme sitä sanomaa, jonka se tuo mukanaan, voi olla tarpeen omistaa ajatus Jeesuksen kauhistuttavalle kärsimykselle. Jeesus kävi läpi ruoskimisen, ristiinnaulitsemisen ja fyysisen kuoleman, että me ihmiset - jotka kaikki olemme syntisiä - voisimme kulkea vapaina. Jeesus teki tämän meidän takiamme. Meidän rangaistuksemme on maksettu Jeesuksen verellä. Hänen kuolemansa ristillä on täydellinen uhri, kerran kaikkien puolesta siksi, että saisimme ikuisen elämän. <

      http://bibelfokus.se/fi/node/269

      Usko on luottamista Kristukseen ja Hänen sanaansa. Pelastava usko/luottamus annetaan ylhäältä. Se on armolahja. Se saa ilmaiseksi. Sitä ei voi ostaa. Sitä ei voi ansaita suorituksilla.

      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

      Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      Ef 2:8,9 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

      Sana = Jeesus = Luoja

      Joh 1:1-4 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

      Sana elävöittää.

      Joh 4:13-15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."

      Sana pitää elossa.

      5Moos 8:3,4 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.

      "Se on täytetty"

      https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

      Milloin ihminen voi kiinnostua pelastuksesta? Silloin kun Jumala kutsuu.

      > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <

      http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

      • Aakobbi

        Lainaa. Jyri
        Usko on luottamista Kristukseen ja Hänen sanaansa. Pelastava usko/luottamus annetaan ylhäältä. Se on armolahja. Se saa ilmaiseksi. Sitä ei voi ostaa. Sitä ei voi ansaita suorituksilla.

        Jaahas, luepas Jaakobin kirje: "Sinä sanot, toisella on usko, toisella on teot, mutta minä sanon: Minä näytän sinulle uskon teoillani. Ilman tekoja näet usko on kuollut." Jeesuskin sanoi:"Nämä teot, jotka teen Isäni nimissä, todistavat minun olevan Hänen lähettämänsä". Mitä tekoja minulla on? No, minun tekoni vielä aika pienet: (Tässä näistä osa). SIeltä ne "omat tekstit" ja "ohjelmointia" -linkit on omaa aikaansaannostani. Mutta nämä tein Hänen kunniakseen, tiedät kyllä kenen? ÖÖ, no juuri hänen. Jeesus varoitti tekopyhyydestä, mutta se oli pyhyyttä, jota tehtiin väärällä tavalla, varastamalla ihmisiltä rahaa ja aikaa....
        http://personal.inet.fi/koulu/karppi/index.html


      • Karppi
        Rubiikin kuutio 3x3x3:n mahdolliset sekoittumiset:

        Maksimissaan vain:
        X = 3^8*(8*7*6*5*4*3*2)(kulmille)*(12*11*10*9*8*7*6*5*4*3*2)*2^12(reunoille) *24 (keskustoille)=
        X = 519024039293878272000*24

        Kerroin 24 katoaa, koska kuutio voi olla missä tahansa kyseisistä asennoista, mutta se siis on myös keskuspalikkojen vaihtelujen määrä

        Jos käytämme "klassista" kuutiota, jossa ei ole mahdottomaan asemaan käännetyjä palasia puretusta versiosta.

        Kyseinen määrä jaetaan mahdottomien kulma-asentojen poistolla(/1/3) ja mahdottomien reunakääntymisten ja vaihtojen kanssa:

        Y = X0 = 519024039293878272000 /12 = 43 252 003 274 489 856 000 = 4,3*10^19 kpl

        Jos huomidaan, että värit voivat omalla miten tahansa, eli ei väliä, mikä väri ratkaistaan ekaksi:
        Y2 = 1,802166803744*10^18 = 1,8*10^18

        Kuinka monta siirtoa? 1 siirto sekunnissa? 15 siirtoa maailmamestarilla, ja paremmalla kuutiolla?
        4,3252*10^19 = 27^(aika*X/3)
        aika = log (1,62195^20)/log 27*27/3 = 123,466 sekuntia

        Tai tuolla toisella määrällä:
        aika = log(1,8016682*10^18)/log 27*27/3 = 114,7863858 = 1 min 54,786 sekuntia

        Ajalla 15-kertaisuus, tulee:
        aika = 7,652 sekuntia (jälkimmäisellä)

        http://personal.inet.fi/koulu/karppi/Rubiikinkuutiot 3 ja 4.htm

        Aakoppi. Pakko myöntää, että olet paneutunut asiaasi. Olet siinäkin oikeassa, että elävä usko vaikuttaa tekemistä, vaikkei tekeminen olekaan pelastuksen ehto:)

        Jumala siunatkoon sinua ja perhettäsi.

        https://versaday.com/images/Months/1008/0807-ACT016031ENGKJV08000480ISP01673165000.jpg


      • Aakobbi

        Niin, no siitä syystä on kai Jumala sanonut, että "uskon teot eivät ole pelastuksen ehto"; että muutoinhan kuolinvuoteellaan viimeistään Jumalan puoleen kääntyminen olisi turhaa... Mutta eivät he(viimeisillään Jumalan puoleen kääntyneet) saa sitä kunniaa, mikä tulee siitä, etteivät aiheuttaneet konkursseja rahallisestikaan kenellekään...


      • Kiitos ja amen Aakoppi. Hyvin pohdit:)


      • Aakobbi

        Tohon Rubiikin kuution tekemiseen se, että tietenkään ne netissäkin näytetyt 8-10 sekunnin ajat EIVÄT OLE TOSIA, vaan jos saa puoleentoistaminuuttiin 3x3x3:n saa olla tyytyväinen. Niitä Netin rubiikinkuutiovideoita on leikelty ja nopeutettu about 15-16 kertaisesti, tai tehty helpommalla sekoituksella... Saatko itte, jyri 3x3x3:n tehtyä ja mihin aikaan?



    • erttkkl

      Googgeta historiallnen Jeesus, voit löytää Jeesuksen aikalaisten todituksia Jeesuksesta, vaikka piru ahkeroi tuollaisia piilottaa!
      MM Rooman aikakiirjoisssa on maininta Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta. Pilatuksen kirjeissä Pilatus mainitsee Jeesuksen harmittomaksi galilealaiseksi saarnaajaksi. Josephus mainitsee Jeesuksen Historia teoksessaan. jne.
      "Etsivä löytää!" Jeesuksen julistus!

    • pääpystyyn

      Älä vain itse ota vahingossakaan mitään vastuuta, palstan vikaa kaikki. On se niin helppoa.

    • LightningStar

      Elämä on oppimisen polku, ystäväiseni.
      Menneisyyden ikävätkin asiat, auttavat näkemään ja kohtaamaan maailmaa uusin silmin. Mutta menneisiin ei pidä jäädä kiinni, vaan elää tästä hetkestä.... ja katsoa mitä kaikkea uutta ja jännittävää voi kulman takaa löytyäkään.

      Toivo on hyvä matkalainen... epätoivo jättää tielle katsomaan yhtä puuta, eikä näe metsää sen ympärillä.
      Eikös uskosta hyvyyteen, ole hyvä pitää kiinni ja siitä ammentaa tulevaisuudenkin toivo? Sillä mitä elämä ilman sitä olisikaan... elämä on matkalaisten kohtaamisia täynnänsä ja tämäkin niistä kait eräänlainen.

    • peerkynt

      Minua naurattaa evoluutioteoria koska se on täysin järjenvastainen oppi.Jos vähänkin järjellä miettii asioita tajuaa että jumala todellakin on olemassa, niin ihmeellisesti ihminen,maailma ja universumi on luotu ja suunniteltu.Se vetää ainakin minut nöyräksi kun tämän ymmärtää.Jeesuskin sanoi että kokeilkaa onko minun puheeni ja oppini totta.Se voi siis saada selville kokemusperäisesti ei millään järjenvastaisella uskomisella.Jumala ilmestyy varmasti sille joka hänet haluaa löytää ja haluaa tietää onko jumala olemassa.Mikään muu uskonto ei tämänkaltaista haastetta ja testiä ihmiselle tarjoa.Minä halusin tietää onko jumala olemassa vai ei ja sitten alkoi tapahtua asioita jotka nopeasti ja kokemusperäisesti vakuuttivat että raamatun sana on täysin totta ja testattavissa.Se siis voi ,testata kuin auton jota on hankkimassa onko se hyvä ja käyttökelpoinen vai ei.

      • Kiitos ja amen Peer. Evoluutioteoria on lennokas. Se lentää yli mun hilseen. Stoori kulkee nimellä "Kaikenteoria". :D

        Yksisoluinen eläin ajatteli: "Haluan tulla monisoluiseksi. Tarvitsen aikaa 100 miljoonaa vuotta. Onneksi minulla ei ole kiire."

        Noin 100 milj. vuodessa eläin saavutti tavoitteensa. Se ajatteli: "Haluan kehittää itselleni muodot. Tarvitsen aikaa 200 miljoonaa vuotta."

        Noin 200 milj. vuoden päästä eläin katseli itseään ja sanoi: "Olen liskon näköinen. Ei hassumpaa. Mahtaako nää ketarat liikkua? Ei liiku. Tarvitsen aivot. Siihen voisin käyttää aikaa 300 miljoonaa vuotta."

        Noin 300 milj. vuoden päästä eläimellä oli aivot ja se lähti liikkeelle. Se lisäsi vauhtia ja huomasi, että ilma vastusti liikettä. Eläin mietti: "Miten voisin hyödyntää ilmanvastusta? Tiedän! Kehitän siivet ja ryhdyn lentämään. Tarvitsen siihen 400 miljoonaa vuotta."

        Noin 400 milj. vuoden kuluttua eläin lentää liihotteli kohti pohjoista. Se alkoi kangistua. Se tuumasi: "Voi harmi! Olen vaihtolämpöinen. Äkkiä takaisin funtsaamaan ratkaisua ongelmaan." Eläin riensi takaisin lämpimiin ilmanaloihin ja alkoi ajatella ankarasti.

        Siinä kului 500 miljoonaa vuotta. Onneksi eläimellä ei ollut kiire. Aika ei mennyt hukkaan, sillä eläin keksi ratkaisun. Se päätti kehittää itsestään tasalämpöisen. Se sanoi: "Ryhdyn vaativaan kehitystyöhön, vaikka siihen menisi koko loppuikäni."

        Noin 600 milj. vuoden päästä eläin katseli itseään sanoen: "Kyllä uurastus kannatti. Nyt olen linjakas kuin lintu. Taidanpa lentää maapallon ympäri ja ihailla maisemia." Eläin lensi ja lensi ja lensi. Koluttuaan maapallon jokaisen kolkan, se virkkoi: "Nyt olisi korkea aika kehittää jotain uutta. Olen ajatellut viettää eläkepäiväni jossain lämpimässä paikassa. Aurinko vaikuttaa ihanteelliselta kohteelta. Siis tuumasta toimeen."

        Noin 1200 miljoonan vuoden kuluttua oli eläin kehittänyt itsestään avaruuskelpoisen. Koska kehitystyö vei oletettua enemmän aikaa, oli eläin saavuttanut eläkeiän hieman ennen kuin työ valmistui. Siksi sillä oli niin kiire Aurinkoon, ettei se ehtinyt kertoa kellekään avaruuskelpoisesta rakenteestaan. Harmi, koska tiedemaailma on raapinut hiuksiaan juuri tuon puuttuvan lenkin takia. Eläimellä olisi kyllä ollut aikaa käydä välillä Maassa neuvomassa tiedemiehiä, mutta se oli estynyt. Onneksi nykyajan korkeatiede tietää miksi eläin ei palanut - siis palannut.


      • Krevo

        Tuomas Leväsen apokryfi kertoo myös erään "evoluutiostoorin". (Eenokin kirjoista toinen). Avaruudesta oli pudonnut maahan tähti, joka kykeni muokkaamaan elollisia. Kaikki alkoi HÄRISTÄ, kaikki nisäkkäät olivat lähtöisin siitä, ihminenkin. Tuo tähti siis kai radioaktiivisesti muokkasi härkien geenejä, ja syntyi jos minkämoista öhkömönkiäistä. Jumalan mielestä tekonsa taisi silti olla PAHA, eli kerrotaan, Eenokin kirjassa, että tuo TÄHTI SIDOTAAN, tekemättä enää ainuttakaan uutta eliölajia maanpäälle, kummajaista, jota kidutettaisiin täällä omituisen ulkonäkönsä vuoksi, vuosituhansia, ehkä miljoonia ja miljardejakin....Nykyään esim. moni koirarotu kärsii harvinaisuudestaan. Samapa tuo, vaikka eliölajeja ja niiden rotuja olisi vain kourallinen, mutta nykyään ei todellakaan niin ole, vaan aivan järkyttävä määrä erilaisiä öhkömönkiäisiä on maapallo pullollaan... Ilmeisesti missään muualla EI Tapahtunut ihan näin massiivista eliöiden muokkautumista, kuin omalla "Telluksellamme"... Tai jos tapahtui, niin silloin kaikki Alienstoorit on tosia....


    • * Ohoh, jopas vitsin murjasit ! En ikinä ole sinua sanonut mielisairaaksi, joskin mielesi muuttuu päivittäin, sitä kyllä on sanonut minä ja monet muut. Uskosi hylkäsit silloin, kun lähdit kotoasi ja seurakunnastasi ovet paukkuen, oman kirjoituksesi mukaan, että älä syytä ketään omasta luopumuksestasi. Voit palata varmaan vieläkin, jospa osaisit vakiintua mieleltäsi, menisit sinne kotiseurakuntaasi anteeksi pyytämään, ja sieltä saisit synninpäästön ja voisit alkaa uskosi uudestaan, Jeesus ei heitä ketään ulos !

      • KarppinenAV

        Hei, kuiskaan, Mohikaani, "kaikki ihmiset ei ole miehiä":-) Jos luet Raamattusi, niin noinhan Paavalikin sanoi naisista, että he ovat jatkuvasti kaiken uuden opetuksen tarpeesta, ja TUULENSA puhaltaa heidät minne tahtoo, ja he eksyvät helpommin kuin miehet hengellisesti, Eevan kaltaisia kun ovat, mies sen sijaan kuin Lohi, joka porskuttelee vaikkapa vastavirtaan kutupaikalle, mutta eikö naaraslohetkin tee niin? En tosin muista mistä syystä sen pitää nousta puroa tai jokea vastavirtaan....


    • ArtoTT

      Mukava lukea jotain joskus näinkin päin, yleensä tulee vain päinvastaisia uutisia, joku on luopunut uskosta. Elämässä ei aina sekään riitä että uskoo, että Jumala on olemassa, pitäisi myös uskaltaa antaa koko elämänsä ja itsensä Jumalalle, mutta toivotaan että Auroralla asiat on kunnossa.

    • Trakennus

      Jos näille palstoille jää pyörimään siinä ajatuksessa että usko vahvistuu, on täysin väärässä paikassa. Täällä on vasta uskoontulleita, innokkaita ihmisiä, katkeroituneita ihmisiä, entisiä uskovaisia, ikääntyneitä älykköjä/ateisteja ja argumentoimaan opettelevia ajattelijanalkuja ja kaikkea tältä väliltä. Se mihin katsoo, suurenee. Kun alkaa katsomaan järjen rakennelmiin ja mukaviisaisiin argumentaatioihin, on selvää että usko on kohta hukkasen teillä.

      Aika-ajoin täytyy asemoida itsensä lähtöpisteeseen, jos on elämässään kokenut ettei omin voimin ole selvinnyt. Näistä ei, pätevinkään, tule elämään toisen elämää. Siksi täytyy pidättäytyä oman elämänsä realiteeteissa, ja vain siltä osin kuin on mielekästä, ottaa kantaa muiden sanomisiin (tämän totean itselleni ensimmäiseksi).

      Tietyt lainalaisuudet ovat kaikilla, ja niitä ovat hyväksytyksi tuleminen ja pelosta vapautuminen. Täytyy muistaa pitää itsellään se, minkä on saanut, eikä antaa sitä halpana pois. Jos joku elää viisasteluiden voitosta, eläköön rauhassa. Tosiasia on kuitenkin se, että tänne on tultava puolustelemaan omia argumenttejaan, illasta toiseen, jos sille tielle lähtee.

    • LightningStar

      Tiedäthän sen, että kukaan toinen ihminen ei voi toiselle uskoa antaa, se pitää löytää itse... ja uskoo tai on uskomatta.

      Lähimmäisyys, sen ei tulisi vaatia tai odottaa toiselta mitään, vain olla lähimmäinen toinen toiselle.

      Olet kuitenkin kirjoittanut sen kymmenisen vuotta tänne, kohdannut ihmisyyden varjopuoliakin mitä ilmeisemmin... ehkä kokenut pettymystäkin?...

      ... halusin kait kertoa ajatuksiani vain, ei muuta...

      Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet, juuri tässä hetkessä. Ole sellainen kuin olet, ole oma itsesi.

    • Kunhan nyt hellaritkin ilmoittaisivat, mikä on sen jumalan nimi johon he sanovat uskovansa. Raamatussa on riittävästi vaihtoehtoja.

    • porojumalankyselijäkö

      tuotako meinaat jankata loppuelosi vai onko jotain muutakin näköpiirissä!

      • Niin, te olette mukamas jumalaan uskovia tekopyhiä hymistelijöitä, mutta ette tiedä / tai uskalla kertoa jumalanne nimeä? Niitä on tuhansia joten on mistä valita.
        Joka tunnustaa ettei jumalia ole on rehellisempi kuin änkyrät ja itseään täynnä olevat tekouskikset.


      • lappix kirjoitti:

        Niin, te olette mukamas jumalaan uskovia tekopyhiä hymistelijöitä, mutta ette tiedä / tai uskalla kertoa jumalanne nimeä? Niitä on tuhansia joten on mistä valita.
        Joka tunnustaa ettei jumalia ole on rehellisempi kuin änkyrät ja itseään täynnä olevat tekouskikset.

        Jumalan nimi? Niin, niitä on tuhansia mutta entäpä jos on vain yksi jumala jolle kaikki nuo nimet kuuluvat. Näin jumala ei jättäisi ketään yksin...

        Ajatus on oma mutta muslimit ajattelevat juuri noin kuin kerroin: monia nimiä ja vain yksi jumala.

        Länsimaalainen ihminen ei vain tottele jumalaa.

        "Joka tunnustaa ettei jumalia ole on rehellisempi kuin änkyrät ja itseään täynnä olevat tekouskikset."

        Sinulla on jokin ongelma tuon jahven kanssa.

        Ja niiden monien eri nimien...

        Lähtökohtaisesti minäkin kyllä ajattelen että jokainen ns jumala on kuka kenenkin omaa keksintöä..

        Oikea jumala leikkii piilosta, ja me kohtaamme hänet kuoleman jälkeen tai jos se on paha ja tahtoo kaikkien kuolevan emme kohtaa silloinkaan.

        En tiedä...onko se paha vai hyvä , mies tai nainen, lintu vai kala.


    • ArtoTT

      Siis kristinuskon ja monen muun uskonnon välinen ero on siinä, että monet uskonnot ja aatteet pyrkivät ihmisen omilla suorituksilla saavuttamaan/ansaitsemaan Jumalan suosion/pelastuksen/henkisen kasvun ym. tämä siis yritetään ostaa omilla suorituksilla. Todellisuudessa meillä ei kuitenkaan ole mitään millä me voisimme käydä kauppaa Jumalan kanssa.

      Jumala tavallaan odottaa meiltä antautumista ja nimenomaan ehdotonta antautumista, sen myöntämistä että omalla voimallamme emme voineet saavuttaa mitään. Jumala antaa meille pelastuksen lahjaksi jos vain sen haluamme ottaa vastaan, mutta ihmisen joka pyrkii omilla suorituksillaan ostamaan jotakin on tällaista ilmaista lahjaa vaikea ottaa vastaan.

      Jumala siis odottaa että ihminen nöyrtyy Hänen edessään, myöntää sen että omilla voimillani minä en mitään voi tehdä. Eli Aurora haluatko sinä antautua ehdoitta Jumalalle ja antaa kaiken Jumalan käsiin. Haluatko sinä myöntää sen että itse omin voimin sinä et voinut saavuttaa mitään, haluatko sinä antaa kaiken Jumalalle ja sanoa hänelle että minä tahdon lähteä sinua seuraamaan ja kulkea sinne minne Sinä tahdot minua kuljettaa. Kyse on siis ehdottomasta antautumisesta ilman mitään ehtoja, vai haluatko edelleen jatkaa oman järkesi, tahtosi ja viisautesi tiellä. Jumala siis haluaa sinulta ehdottoman antautumisen, mikään muu ei riitä, joko pitää vastata kyllä tai sitten jatkaa sillä oman tahdon tiellä.

      • Luin kirjoituksesi kahdesti ajatuksella.
        Ekalla kerralla kun luin silmille hyppäsi toka vika lause:"Haluatko jatkaa oman järkesi, tahtosi ja viisautesi tiellä."

        Tuli tunne että kaikki mitä olen itse tässä tehnyt on mennyt pieleen. Ei ole ollut"omaa järkeä", sillä olen juonut niin paljon ja pyörinyt ryyppyjengissä(tunnen heidät yli kymmenen vuoden takaa ja moni on jo kuollut)ja nauttinut sellaisesta.

        Kynttilät palamaan ja rentouttava ryyppy oman miehen kanssa keskustellen ja nauttien kauniista kodista.

        Nyt ekaa kertaa mun maksa-arvot on ollut koholla. Vain vähän mutta ne on mulle nyt sellainen stop-merkki.

        En tosiaan halua jatkaa tällä tiellä.

        Mitä se sinun jumalasi nyt tekee? Haluan tietää. Haluan uskoa hyvään jumalaan.


    • ArtoTT

      Ei Jumalassa ole mitään pimeyttä, ei pimeyden varjoakaan, sillä Jumala itsessään on hyvä, mutta jos me itse olemme pimeyden vallassa ja hallinnassa, kuinka me silloin voisimme nähdä Jumalan hyvyyden.

      • No, näetkö sinä jumalan hyvänä? Ole rehellinen kiitos.


    • ArtoTT

      Miten Jumala voisi toimia koko maailman tuomarina, jos Hän itse olisi väärämielinen, miten Hän voisi tuhota pahuuden maailmasta jos pahuutta olisi Hänessä itsessäänkin, ei Jumalassa ole pahuutta. Mutta ihmisissä kiistämättä on pahuutta, tämä meissä asuva pahuus on vääristänyt meidän näkökykymme ja käsityksemme oikeasta ja väärästä.

      Hieman sama kuin se että näet virheet toisessa, mutta et itsessäsi. Mutta jos joskus näemme itsemme ikään kuin Jumalan silmin, niin kuva itsestämme onkin täysin erinlainen. Jos tuijotamme Jumalaa oman väärämielisyytemme keskeltä, niin miten voisimme sanoa että Jumala toimii väärin, kun me itse toimimme väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe