(sinetti) Minulla eilen jostain nousi mieleeni nämä laulun sanat:
- "Jumalan sanan valoa, joss´ sieluin kirkastuu....."
Tänää nuo sanat edelleen nousevat mieleeni ja ajatuksiini, ja muistini kätköistä löysin tuon laulun; En etsi valtaa loistoa. Se on kyllä joululaulu ja liian aikainen tähän hetkeemme, tosin, ei taida olla kuin hetki kun tuota juhlaa kaupat alkaa mainostaa. Mutta nuo sanat on niin kauniit ja rauhaa tuovat ja niissä on oikeaa sydämen asennetta. Siksi halusin jakaa ne teillekkin, aivan kuin rukoukseksi ja joka päiväiseen jaksamiseen:
En etsi valtaa, loistoa
Sävel: Jean Sibelius
Sanat: Sakari Topelius
En etsi valtaa, loistoa, en kaipaa kultaakaan,
mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan.
Se joulu suo, mi onnen tuo ja mielet nostaa Luojan luo.
Ei valtaa eikä kultaakaan, vaan rauhaa päälle maan.
Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu,
Jumalan sanan valoa, joss´ sieluin kirkastuu.
Tuo kotihin, nyt pieneenkin, nyt joulujuhla suloisin,
Jumalan sanan valoa ja mieltä jaloa.
Luo köyhän niinkuin rikkahan saa, joulu ihana!
Pimeytehen maailman tuo taivaan valoa!
Sua halajan, sua odotan, sä Herra maan ja taivahan.
Nyt köyhän niinkuin rikkaan luo suloinen joulus tuo!
............. ................. ...........................
Herran Rauhaa ja Siunauta Teille!
" Jumalan sanan valoa, joss sieluin kirkastuu.."
19
<50
Vastaukset
- sinettisormus7
Shalom, Rakkaat Ystäväni!
Totisesti, minä olen vielä täällä, tosin nim.merk, sinettisormus1 on kaapattu, joku on oikeasti kirjautuneena sillä ja laitoin nyt tuo no:7 sormukseni perään ja hyvä numero tuo onkin, uskon, että Herra teki tämän tarkoituksella. Tuon sinettisormuksen Herra on antanut minulle unien ja näkyjen ja sanansa kautta, se on pitkä tarina, jotkut teistä sen muistavat, mutta- minä tässä olen.
Olen päättänyt kuunnella tänäänkin vain Herran tahtoa, olen rukoillut ja Hän näytti minulle tänään näyn, jossa oli kaunis ja voimakas vesiputous ja näin kuinka jostain ilmestyi kuin tällainen sinivalkea, vanha arabian maitokannu ja se omassa voimassaan ammensi itseensä täyteen tuota putouksen alla olevaa vettä. Mieleeni nousi heti siinä Jesaja 55.- sinettisormus7
.... ps, tuo näky oli eiliseltä päivältä ..... :)
- sinettisormus7
JESAJA 55
1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.
- sinettisormus7
PYSYTÄÄN EDELLEEN SIIS HÄNEN SANASSAAN:
Kirje heprealaisille 4
1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
* * * *
Tuosta sanasta pomppasi yksi kohta, silmieni edessä, korkealle esiin, tuo kohta, osuu juuri edellisen, Jumalan Sanan puhdistava vaikutus, ketjun aloitukseen:
-"Kuuntelin kuinka hän kertoi kuvaillen Jeesusta ja kaksiteräistä miekkaa joka tuli kuvauksessa Kristuksen suusta. Tuo miekka kuvaa Jumalan Sanaa. Herra oli aiemmin puhunut minulle Sanastaan ja kuinka meidän tulee virittäytyä sen moniin tasoihin. Nyt, ohjelmaa kuunnellessa Pyhä Henki vaikutti vahvasti. Mieleeni nousi kuin tiedonsanoina, hyvin vahvasti, että Jumalan Sana on niin vahvaa, syvää ja monitahoista, että sen totuus, puhdas totuus, läpäisee sisimpämme ytimiä myöten. Mitä enemmän sitä nautimme, sitä enemmän se alkaa puhdistamaan ja parantamaan meitä. Sana kulkee lävitsemme kuin pienet hiukkaset, puhdistaen ja siivoten sisimpiä sopukoitamme. Se huuhtelee meidät puhtaiksi, siis nauttikaamme siitä, nauttikaamme sitä yltäkylläisesti, niin Taivaat aukenee meille."
Tämä jae kuuluu näin, vahvistaen tuota omaa kokemustani:
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Totisesti, Herra on puhunut, niin 100% osuvaa on Hänen Sanansa, Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle! - sinettisormus7
Jumalan puhetta meille
Raamattu on kristittyjen pyhä kirja. Vanhassa ja Uudessa testamentissa kerrotaan Jumalan teoista ja hänen rakkaudestaan kaikkia ihmisiä kohtaan. Samoin kuin Kristuksessa myös Raamatussa inhimillinen ja jumalallinen ovat yhdistyneet toisiinsa. Raamatussa Jumala itse puhuu meille ihmisten kielellä.
Jumalan sanana Raamattu tutkii ja koettelee meitä paljastaen itsekkyytemme ja epäuskomme. Se näyttää peilin tavoin, millaisia todella olemme. Samalla se kääntää katseemme Vapahtajaan, joka on tehnyt puolestamme sen, mihin emme itse kykene. Kristus ja hänen rakkautensa meitä kohtaan on avain Raamatun ymmärtämiseen.
Koska emme voi rakentaa elämäämme omaan varaamme, meidän on yhä uudelleen turvauduttava Jumalan sanan lupauksiin. Kun luemme ja kuulemme Jumalan sanaa, Pyhä Henki sytyttää meihin uuden luottamuksen ja rohkeuden.
Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani. (Ps. 119:105)
Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet. (2. Piet. 1:21) - sinettisormus7
"Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville.
Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.”
- - -
"Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää. Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.
Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
Matt. 5:14-16; 1. Joh. 1:5-7 [kr92] [kr38] - sinettisormus7
... Niinpä niin,.... koko päivän tässä olen edelleenkin noita laulun sanoja hyräillyt:
- "Jumalan sanan valoa, joss sieluin kirkastuu..." :) TIEDOKSI!
Minusta tuli isoisä maanataina 28.9.2015 kuun pimennyksen esikoispoika syntyi tyttärelleni. Tyttäreni mies on myös uskova ja Joona nimeltään. Sanoinkin hänelle että esikoispojan syntymäpäivä ei voisi olla hienompi koska se symbolisoi Jeesusta kauniilla tavalla. Aurinkohan on kaiken elämän antaja jota emme koskaan ovi paljain silmin katsoa mutta kuu heijastaa sitä samaa valoa ja aika ajoin maan syntien tähden se muuttuu vereksi. Kuun pimennys kuvaa aika ajoin aina ristinkuolemaa.- sinettisormus7
Onnea Jarmo "Vaariseni", vaiko Isoisäksikö sinua kutsutaan? :) Mutta, ONNEA ja SIUNAUSTA, niin sinulle veliseni, kuin myös tälle perheelle ja UUDELLE tulokkaalle! Antakaa tuolle pienelle paras lahja, tuntemus Jeesukseen. Herra olkoon kanssanne!!!
sinettisormus7 kirjoitti:
Onnea Jarmo "Vaariseni", vaiko Isoisäksikö sinua kutsutaan? :) Mutta, ONNEA ja SIUNAUSTA, niin sinulle veliseni, kuin myös tälle perheelle ja UUDELLE tulokkaalle! Antakaa tuolle pienelle paras lahja, tuntemus Jeesukseen. Herra olkoon kanssanne!!!
Kiitos Sinetti, olen onnen kukkuloilla. Ukki on se nimi miksi ne minut kutsuu sille pikkuiselle pojalle. Mutta eikö ole mahtavaa kun omat lapset perheineen ovat uskossa? Minulle se on maailman suurin omaa perhettä koskeva asia.
- sinettisormus7
Totisesti, se on MAHTAVAA, tuosta minäkin haaveilen ja rukoilen, että omat lapseni löytäisivät tämän uskon tien. Mieheni jo tunnusti, että hän uskoo omalla tavallaan ja siitähän on hyvä aloittaa, saamme kasvaa uskossamme, molemmat.... :)
- sinettisormus7
JarmoEklund kirjoitti:
Kiitos Sinetti, olen onnen kukkuloilla. Ukki on se nimi miksi ne minut kutsuu sille pikkuiselle pojalle. Mutta eikö ole mahtavaa kun omat lapset perheineen ovat uskossa? Minulle se on maailman suurin omaa perhettä koskeva asia.
... ja laulu jatkuu:
-" Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu,...." - sinettisormus7
Tässä tällainen tilanteeseen sopiva Onneittelu Runo:
Kuuhut hiljaa kulkee
öistä taivaltaan.
Lapsi silmät sulkee
uneen kehdossaan.
Äiti lauluansa laulaa lapselleen,
katsoo laulaissansa
pilttiin pienoiseen.
Kuuhut varjon heittää
pirttiin hiljaiseen.
Äiti kehtoon peittää
lapsen nukkuneen.
Onnen tunne täyttää
äidin sydämen
enkeliltä näyttää
piltti pienoinen.
Kuuhut taivaallansa
jatkaa kierrostaan.
Lapsi kehdossansa
uinuu unessaan.
Äiti pienoistansa
siinä katselee,
hiljaa laulaissansa
toivoo, pyytelee:
Taivaan Isä kanna
lasta matkallaan.
Enkeleitä anna
kanssaan kulkemaan.
Turvallista tietä että
kulkis hän joka ainut päivä
halki elämän.
Kuuhut kierroltansa
pirttiin kurkistaa.
Lasta kehdossansa
onni varjoaa.
Kuuhut hopeillansa
kehdon verhoilee.
Äiti kiitostansa
hiljaa hyräilee
Onnittelut vauvan vanhemmille ja JARMO UKILLE!!! - JarmoEiKirj
KIITOS SINETTI Rakas sisareni.
- Tuulah
yhdyn sinetin onnitteluihin minäkin. ONNEE NYT VAARILLE SITTEN. ei mikään ole sen mukavampaa, kuin katsella isovanhempana lasten lapsen kasvamista. minulla sama homma, että tässä odottelen, että lapseni tulisi uskoon. Jumala kuitenkin lupaa sanassaan, että hän myös herättää perhekunnan rukoilevan ympärillä ja kääntää heidätkin uskoon. tähän minun täytyy uskoa. onnea nyt ja siunausta vielä kerran jarmo ukille lapsukaisesta.
- JarmoEiKirj
Rakkaat ystävät! Nyt pannaan yhdessä kädet ristiin ja leuka rintaa vasten ja rukoillaan Herran armossa että meidän kaikkien lapset perheineen tulisivat elävään uskoon. Minä alan sen nyt ja heti, koska olen onnekas, eli armoitettu että niin minulle on elämä sen suonut. Rukoilen teidän kaikkien lastenne puolesta että Jeesus kristus tulisi voimmallisena näkynä heidän elämmäänsä. Olen nähnyt monta ihmistä jotka suree tätä samaa omiensa kanssa, joka päivä. Jeeusus ILMESTY HEILLE.
- sinettisormus7
Kiitos Jarmo rukouksesta, Herra kuulkoot rukouksemme!
Aamen. - Tuulah
kiitos Jarmo sinä Jumalan siunattu lastesikin osalta. yhdymme rukoukseen. aamen.
- Westsider7
Iloitsen onnestasi Jarmo veljeni Herrassa. Jumalan runsasta siunausta sinulle ja sinun koko perheelle .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti41941392Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199934Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316310Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös225178Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623965Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta563939Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783588- 403077
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192518Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212358