Vanha sielu?

tietoisuudenrajamailla

Olen tämän viikon ollut työharjoittelussa päiväkodissa. Olen hämilläni, sillä eräs esikoululainen poika muistuttaa kovasti jota kuta tuntemaani, vaikka nimi ei kerro mitään. En tunne, enkä ole tietoisesti tavannut hänen sisaruksiaan tai vanhempiaan. Huvittavaa, että koen tuntevani pojan hyvin, vaikken oikeasti tunne. Kummallista. En vaan voi käsittää. Kun katson häntä silmiin tiedän aivan varmasti oleeni aiemmin tekemisissä tuon sielun kanssa. En itse ainakaan aiemmin ole kokenut olevani vanha sielu enkä myöskään ole sellaista tavannut. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia jonkun ihmisen tuntemisesta, vaikkei tunnekkaan???

6

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryqe5y

      Emme elä täällä ensimmäistä kertaa ja toisaalta: jos on vanha sielu, niin miksi vielä on täällä eikä ole vapautunut muualle?

      • Sielunpuolesta

        Olipa mielenkiintoinen aloitus.
        Mutta jatkoa en ymmärrä, eli miksei vanha sielu tulisi uudestaan tänne toisessa hahmossa, opettelemaan lisää niitä asioita, mitkä ovat vielä kesken?
        Niin minä sen tulkitsisin.


    • enustelija

      Me palaamme useamman kerran oppimaan
      elämää .Usein tavatessani uusia ihmisiä työssäni
      joku tuntuu hyvinkin tutulta keskustelu on helppoa
      ja toisen ymmärtäminen. Olen tehnyt ennustaja
      työtäni 16v. Uskon jälleensyntymiseen.

    • Vettynytonturkki

      On asioita,joita en voi järjellä selittää.Tapahtumia ja tunteita,jotka on valtavan syviä ja vahvoja,koskettaen yhtä ja ainoaa ihmistä.Vuosien vieriessä on huomannut,että mitä lujemmin yritän niitä peittää tai saada unohtumaan,sitä voimakkaampana ne ilmaantuvat.En enää yritä.Annan niiden olla.Aika näyttää,onko mikä tarkoitus,kaikella,huomisista ei tiedä kukaan.Pahinta on että näen kuinka kaikki peilaa meistä toinen toisiimme..Kaikki hyvä,mutta pahakin,teemme olon toisillemme aika tuskalliseksi.kaikella tiedoilla ja tunteilla.Niiden käsittelyyn menee aikaa,niin paljon kaikkea tullut esiin..Tunnen itseni heikoksi,tässä asiassa,vaikka muutoin olen aika vahva.En ole virheetön,mutta ei kai muutkaan oleJos asiat olisivat toisin, sitä hyvää olisi paljon enemmän.Kuitenkin uskon vakaasti,että hän jakaa kanssani samat arvot,eikä halua niitä rikottavan.Jokainen viesti tänne,netin syvyyksiin,on kuin pieni kuolema minulle.Siksi on pakko lopettaa,ei pysty jatkamaan kauempaa.Liian tuskallista,uskoisin molemmille.Tämä minun näkemys,"vanhoista sieluista".Oikeassa elämässä jos kohdataan,saa tulla juttelemaan jos halua on.

    • onuseitakokemuksia

      Nuo tänne uudelleen palaamiset toisessa kehossa "siis jälleensyntyminen" on täyttä huuhaata. Elämme vain kerran ja teemme valintamme joko ottamalla vastaan sielun pelastus uskossa Jeesuksen kautta tai sitten kieltämällä hänet.
      Olen jo aika iäkäs ja on tullut hyvinkin monta kertaa kokemus, että joku on kuin kaksoisolento ja tavattu aikaisemmin. On paljon ihmisiä, joilla on tällaisia "kaimoja" ihan vain satunnaista syistä. Itselle on käynyt jopa niin, että puhuttelen henkilöä jopa tuon toisen henkilön nimellä. Itselläni nämä kokemukset ovat tapauksia että tuo samantyyppinen on edelleen elossa jossain.
      Kerran oli tilanne että työpaikassa oli esimiehenä tyyppi, joka muistutti sairaan kovasti erästä henkilöä, jonka kanssa oli ollut kahnauksia aikaisemmin. Piti todella tietoisesti asennoitua, että tämä pomo ei ole se nyt se sama kiusaa aiheuttava henkilö.

    • koloonlihaa

      Juu juu, alaikäistä pebaa vaan kyttäät. Hankkiudu hoitoon, pervo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe