Kurkkupaise

PekoniMakkara

Hieman alko naurattaa tuo älytön liioittelu tyyliin tukehtuu ja kuolee...
Kyllä se sitä ennen jostain puhkeaa, mitään 10mm "kalvoa" kurkussa ole :)
Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärille määrättiin eilen keskussairaalaan ja samantien puudutus ja 3 kohtaa paise auki ja pihdeillä levittelyä perään et kaikki mätä saatiin ulos. Oli viikon aikana kasvanu jo sen kokoseksi et ylilääkärikin otti pakkia ku märkää alko tulee hyvällä paineella :)
Eihän se puudutus täydellinen ole, et vähän kirpasee, mut mitä sit.
Kovin kauaa kuitenkaan kestä. Enempi taitaa olla jos ei osaa asennoitua et ne mukavan kokoset työkalut mitä työnnetään kurkkuun parantaa sinut eikä tapa...
Yötä myöten sit suoraan suoneen antibiootteja ja kai penisiiliäkin välillä tipan kautta.
Seuraavana päivänä sama homma et saa kaikki mädät pois. Oli jonkun verran keränny yön aikana uutta mätää, mut jospa se siitä. Kotia päästi sen jälkeen. Jälkihoitona 10 päivän kuuri 1500 V-Pen 3 x päivässä.
Mut itse sairauden eteneminen itsellä meni näin : Maanantaina kurkku hieman aristaa, keskiviikkona syöminen oli jo hieman työntakana ja korvaa alko aristaa, lauantaina ei enää sit millään keitettyä makaronia edes saanu nielastua vaikka kuinka yritti. Sunnuntaina ei omaa sylkeäkään saanu enää nielastua ja leukalukko oli aika paha. Niin joo, kuumetta, yskää tai nuhasta ollut tietoakaan, kuume maanantaina vasta nous 37.3 eli lähes normilämpö.
Maanantaina terveyskeskukseen hoitsun kautta, viljely negatiivinen ja oireiden perusteella lekurille kurkkupaiseen tutkimiseen. No siellä ku kahto, niin iso ja aivan selvä paisehan sieltä löyty. Samantien keskussairaalaan ja siitähän se hoito alko.
Onneksi löyty, koska helposti elämäänsä kyllästynyt tk-lääkäri sanoo et angiina ja resepti ja mee pois silmistä. Ei sit oikeesti auta mitään jos näin käy. Tietysti ei niin helppo huomata, jos paise vasta alkuvaiheessa.

Ihan turha tommosia asioita pelätä ja hermota ku se kuitenkin on tehtävä jos haluat parantua, hoitamattomana se ei tule parantumaan ja sen verran kivulias et varmasti jossain vaiheessa menet.

No itekkin ootin vielä viikonlopun yli et pääsee sit lääkäriin, en nyt itseäni niin sairaana pitänyt etten pärjäisi.
Jos nyt jotakuta helpottaa ku sanon et helpottaa het ku puhkottu, vähän karhee vaan kurkku sen jälkeen, ei sen kummempaa.

1

2193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-potilas

      Noinhan se normaalisti menee... Itselläni paise kehittyi niin hankalaan paikkaan, että jouduttiin leikkaamaan sekä suun kautta, että kaulan sivusta, 4:n tunnin operaatio nukutuksessa. Onneksi pitivät sairaalassa, koska kolmantena päivänä leikkauksen jälkeen kuume nousi, ja tulehdusarvot rakettimaiseen nousuun. Infektio oli levinnyt kaulaan, keuhkojen väliseen tilaan, lähelle niskaa... Bakteeri oli sellainen joka aiheutti ns. kaasukuolion, eli omat kudokseni menivät kuolioon tulehduksen edetessä. Uusi,pitkä leikkaus, ja kaula avattiin toiselta puolelta korvasta rintalastaan asti. Leikkauksessa poistettiin kaikki kuolioon joutunut kudos, sen jälkeen viikoksi Turkuun ylipainehappihoitoon, koko ajan nukutettuna. Hengenlähtö oli pahimmillaan enemmän kuin lähellä, mutta hoidot lopulta tehosivat, eikä muita vaurioita jäänyt kuin komea arpi kaulassa ja sen tuomat pienet liikerajoitteet. Koko sairaalakiertue kesti kolme viikkoa, siitä puolet tehohoidossa enemmän tai vähemmän tajuttomana. Niin että ei kannata kurkkupaiseoireiden kanssa hirveästi aikailla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe