Danske Bankin rahastoista Seligsonille

kysyväeieksy

Minulla on tällä hetkellä vähän rahaa Danske Bankin aktiivisissa rahastoissa (n.2500e). Olen "opiskellut" sijoittamista ja tullut siihen tulokseen, että sijoitan rahat jatkossa Seligsonin passiivisiin sijoitusrahastoihin. Kannattaako pitää rahat siellä pankin rahastoissa, jossa nyt ovat vai siirtää sieltä pois?

Siis tarkoituksena on nyt ruveta laittamaan n. 100e kuukaudessa Seligsonin rahastoihin. Miten valitsen sopivat rahastot? Olen aika nuori ja ajattelin painottaa osakkeita.

2

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E220_CDI

      Nuorelle osakepainotus on hyvä ajatus, sillä oletuksella, että aikaa toivottavasti on. Tarviiko noista erikseen valita jotain yhtä, kun samalla hinnalla saat maailmanlaajuisen hajautuksen EU Aasia Amerikat indeksirahastoilla ja mukaan ehkä lisätuoton toivossa omien alojensa gorillat joko Top 25 Pharma tai Top 25 Brands? Korkorahastoja on tarjolla myös muutama, jos pelkkä osakesalkku hirvittää.

      Toisaalta, jos aikaa on, silloin myös tulevasta varmasta romahduksesta toipumiseen on aikaa ja maksusuunnitelman jatkuessahan romahdusta seuraava lama käytetään ostaen hyvää tavaraa normaalia halvemmalla, joten nousukin on sitten väkevää kun se lopulta alkaa.

      • E220_CDI

        Ai niin, jos otat mukaan Top 25 rahastoja, niin ota niiden sisältä huomioon alueellisessa hajautuksessasi. Kummankin mukana tulee aika paljon amerikkaa - mikä ei välttämättä ole huono asia, mutta kannattaa laskea mukaan painotuksia miettiessään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe