Tulta olen minä tullut tuomaan maan päälle. kuinka toivonkaan että se olisi jo syttynyt.
Mikä on tuo luukkaan ekassa mainittu tuli? JA miksi?
2.paukkupaikka 6.10.15
1
<50
Vastaukset
Tuo Luukkaan evankeliumissa mainittu tuli on jotakin, mikä ei vielä ollut syttynyt.
Seuraava jae paljastaa, että tuon tulen syttyminen edellytti Jeesuksen kohtaavan hirvittäviä kärsimyksiä, joiden tähden Hän oli ahdistettu. Mutta kun se oli täytetty (muistathan Jeesuksen huudon Golgatalla), niin sen jälkeen tuo tuli oli heitetty maan päälle. Ja nyt Jeesuksen ruumis eli seurakunta kastetaan Pyhällä Hengellä ja tulella. Kristuksen ruumiin jäsenet eli seurakunta joutuu myös kärsimään. Moni kristitty on menettänyt henkensä uskonsa tähden. Ja näin tapahtuu tänäkin päivänä eri puolilla maailmaa.
(Luukas 12:49-53)
"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."
PS
Katso keskustelualoitustani kasteista.
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=205&t=127
Raamattu puhuu useista eri kasteista.
Tähän esille ottamaasi asiaan liittyy kaste tulessa ja toisaalta kaste kärsimyksissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa5914492HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652301Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?202188- 1231629
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271423Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411324Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101163- 121015
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73896- 99813