2.paukkupaikka 6.10.15

Tulta olen minä tullut tuomaan maan päälle. kuinka toivonkaan että se olisi jo syttynyt.

Mikä on tuo luukkaan ekassa mainittu tuli? JA miksi?

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo Luukkaan evankeliumissa mainittu tuli on jotakin, mikä ei vielä ollut syttynyt.
      Seuraava jae paljastaa, että tuon tulen syttyminen edellytti Jeesuksen kohtaavan hirvittäviä kärsimyksiä, joiden tähden Hän oli ahdistettu. Mutta kun se oli täytetty (muistathan Jeesuksen huudon Golgatalla), niin sen jälkeen tuo tuli oli heitetty maan päälle. Ja nyt Jeesuksen ruumis eli seurakunta kastetaan Pyhällä Hengellä ja tulella. Kristuksen ruumiin jäsenet eli seurakunta joutuu myös kärsimään. Moni kristitty on menettänyt henkensä uskonsa tähden. Ja näin tapahtuu tänäkin päivänä eri puolilla maailmaa.

(Luukas 12:49-53)
      "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
      Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
      Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
      Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."

PS
      Katso keskustelualoitustani kasteista.
      http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=205&t=127
      Raamattu puhuu useista eri kasteista.
      Tähän esille ottamaasi asiaan liittyy kaste tulessa ja toisaalta kaste kärsimyksissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe