e-pillerit ja kuukauden tauko

Onko haittaa jos aloittaa pillerit uudelleen kuukauden tauon jälkeen?
7874
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Mietin ihan samaa. Ja lisäksi vielä, että voinko aloittaa pillerit viikon kuluttua menkkojen alkamisesta niin kuin normaalisti pillereitä syödessä, vaiko menkkojen ekana päivänä niin kuin pillereitä aloittaessa kuuluu? Silloin vaan on se huono puoli, että pientä tiputusvuotoa kestää koko kuukauden.

Äänestä
  • Mä olen ainakin pitäny kuukauden tai parin tauon pillereissä ja alottanu nyt uudestaan. En mä näe mitään syytä siihen, miksi niin ei voisi tehdä. Ja sitten se koska ne pillerit aloittaa...ehkäisytehon vuoksi ne pitää aloittaa silloin ekana päivä (oletan näin, en ole lääkäri) miksi ohjeissa muuten käskettäisiin näin tekemään. Tiputusvuoto lienee yksilöllinen juttu, koska itselläni ei sellaista ole koskaan ollut.

    Äänestä

  • Mä pidin kerran noin kuukauden tauon. Sen jälkeen aloitin pillerit niinkuin ensimmäistä kertaa aloitetaan eli menkkojen ekana päivänä. Pillerien lopettamisen jälkeen mulla oli yhdet kuukautiset ja seuraavien alkaessa aloitin taas pillerit.

    Äänestä

  • Onsku-83 kirjoitti:

    Mä olen ainakin pitäny kuukauden tai parin tauon pillereissä ja alottanu nyt uudestaan. En mä näe mitään syytä siihen, miksi niin ei voisi tehdä. Ja sitten se koska ne pillerit aloittaa...ehkäisytehon vuoksi ne pitää aloittaa silloin ekana päivä (oletan näin, en ole lääkäri) miksi ohjeissa muuten käskettäisiin näin tekemään. Tiputusvuoto lienee yksilöllinen juttu, koska itselläni ei sellaista ole koskaan ollut.

    Entä, jos kuitenkin aloitan pillerit vasta viikon kuluttua menkkojen alkamisesta. Silloinhan ehkäisyteho ei vielä ole varma ensimmäisen kuukauden aikana, mutta toisen kuukauden aikana luulisi jo olevan. Mieluummin käytän kumia ekan kuukauden ajan kuin olisin täysin ilman seksiä tiputusvuodon takia. Eikö?

    Äänestä

Miksi ihmeessä täytyy pitää kuukauden tauko. Siitä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin, hormoneilla leikkiminen voi aiheuttaa myöhemmin hormonitoiminnan epäsäännöllisyyttä.

Juuri kun oma hormonitoiminta alka heräilemään, se taas lamaannutetaan pillereillä. Mitä järkee??

Äänestä
  • Esimerkiksi jos päätät lopettaa pillerit, koska et tarvitse niitä (eihän ne ilmaisia ole). Mutta elämässa tapahtuu käänteitä, ja yhtäkkiä ne taas olisivat kätevät. Siksi.

    Äänestä

  • Anne82 kirjoitti:

    Esimerkiksi jos päätät lopettaa pillerit, koska et tarvitse niitä (eihän ne ilmaisia ole). Mutta elämässa tapahtuu käänteitä, ja yhtäkkiä ne taas olisivat kätevät. Siksi.

    Niin, että sä tiedät jo nyt, että sulle tapahtuu käänne kuukauden päästä ja tarviit taas pillereitä? : )

    Ei kait sitä taukoa kannata sitten pitää... : D

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anne82 kirjoitti:

Onko haittaa jos aloittaa pillerit uudelleen kuukauden tauon jälkeen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu