Onko kokemuksia Suursuon sairaalasta?

Jaanuska62

Isäni 90v. vietiin eilen ambulanssilla Malmin sairaalaan. Ja tänään on suunniteltu jatko-hoitopaikaksi Suursuon sairaalaa. Miten mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että sieltä hän ei enää kotiin tule. Mistä mulle on tullut mielikuva, että siellä on pääasiassa kuolemaa tekeviä ikäloppuja raakkeja hoidossa?
Kertokaa please, jos on kokemusta, minkä laista hoito siellä on ja mikä on ennuste, jos sinne joutuu/pääsee.

11

4036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agy234

      Se riippuu millä osastolla hän on, koska paari osastot siellä on saattohoito osastot, yleensä muilta osastolta pääsee hyvin nopeasti kotiin 2-4 viikkon sisällä, tietysti voinnin mukaan.

    • Tapanainen

      Äitini joutui Suursuon sairaalaan 13.10.2016 ja oli sinne mennessään täysin tajuissaan.Seuraavana päivänä hän makasi siellä tajuttomana ja pyynnöistä huolimatta hoitajat eivät suostuneet antamaan hänelle minkäänlaista nesteytystä,eikä ravintoa.Hän kuoli 16.10.2016 oltuaan 4vrk juomatta.Suursuon sairaalassa harrastetaan ns.passivista eutanasiaa,vaikka eutanasiaa ei kuulemma Suomessa ole käytössä.Terve ihminenkin menehtyy jo samassa ajassa nesteen puutteeseen.

      • Anonyymi

        Tiedän, näin on. Kuolee nälkään ja janoon. On kokemusta.


      • Anonyymi

        Joissakin sairaus tilanteissa ei auta mitenkään nesteen lisääminen, joten kyllä henkilökunta yleensä antaa nestettä jos näkevät että se auttaisi jotenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin sairaus tilanteissa ei auta mitenkään nesteen lisääminen, joten kyllä henkilökunta yleensä antaa nestettä jos näkevät että se auttaisi jotenkin.

        Ei anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin sairaus tilanteissa ei auta mitenkään nesteen lisääminen, joten kyllä henkilökunta yleensä antaa nestettä jos näkevät että se auttaisi jotenkin.

        Nimen omaan ihmistä hidetaan kyllä ihan oikein.Jos nestettä ei aneta.siihen syy.Eli nesteet jää elimistöön vai keuhkoihin. En nyt muista. Laita hakun selaimeen miksi nestety lopetetan vanhuksella. Saat tuloksia ja oieaa tietoa asiasta.Lue.


    • Anonyymi

      Suursuon sairaalan osasto 10 ainakin on aivan karsea. Hoitohenkilökuntaa ei kiinnosta, hälyihin ei vastata, ei autetaan. Tehdään pakollinen minimi. Jos omainen joutuu sinne niin kannattaa olla tarkkana

      • Anonyymi

        Pahin/Huonoin Sairaala Suursuo Helsinki. Siellä IHMISIÄ EI PIDETÄ IHMISINÄ, vaan
        kohtelu niin potilaita kuin omaisia kohtaan kauhistuttavaa!? Lääkärit/hoiturit erittäin
        huonoja/pahoja. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      Kun on 90 vuotias nii; ei olisi mikään ihme että se pahinkin saattaisi tapahtua. Mutta potilaat hoidetaan joka sairaalassa asian mukaisesti ja suunta on että vointi paranee potilaalla, joten kaikilla sairaalan henkilökunnilla on sama koulutus oli ne töissä missä sairaalassa tahansa .joten potilaan kunto on se joka määrää miten sairaus etenee tai paranee

      • Anonyymi

        Ei ole totta, miten sä voit tietää miten eri sairaaloissa toimitaan. Kun selän kääntä niin asiat muuttu. Kokemusta!
        Ehdotan että sairaaloissa on joka huoneessa kamerat. Ehkä silloin asiat muuttu.


    • Anonyymi

      Helsinki Suursuon sairaala:Keuhkokumen takia sukulainen siellä oli yli 1kk.sitten ihan hyvin meni ja terveenä vanhus koti nyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe