Minipillerit Desogestrel Sandoz

Jutta32

Hei! Haluaisin tiedustella kaikilta minipillereiden käyttäjiltä kokemuksia, mutta etenkin kiinnostaisi kokemukset Sandoz merkkisen minipillereiden käytöstä. Olen saanut ensimmäisen näytepakkauksen kouraani testausta varten. En osaa tehdä päätöstä aloittaako kyseiset pillerit vaiko ei. Yksi pääasiallisista murheistani on pakkausselosteessa mahdollisena sivuvaikutuksena mainittu hiustenlähtö. Itselläni todella ohuet hiukset jo valmiiksi ja näistä ei olisi pahemmin enää varaa "pudottaa." :D Ikää minulla 32 vuotta. Kysynkin siis : Kuinka moni teistä on kokenut minipillereiden yhteydessä hiustenlähtöä?

7

3237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afesg

      Se ei oikein sinun kohdallasi vaikuta mitenkään tilanteeseen, kuinka moni muu on saanut sivuoireena tuon hiustenlähdön. Sinun kroppasi reagoi ihan omalla tavallaan ja aivan yhtälailla voisit olla huolissasi siitä alkaako sinulla olla kuukautiskipuja, pahoinvointia, pääsärkyjä, kuivuutta limakalvoilla, väsymystä, akne jne. Kaikki ihan yhtä todennäköisiä (tai vielä todennäköisempiä) oireita kuin tuo hiustenlähtö. Samalla on ihan yhtä turhaa huolehtia etukäteen näistä oireista. Se on vaan pakko testata itse, miten oma keho reagoi tai sitten pitää hoitaa ehkäisy muulla tavalla.

    • ooiioioioioioi

      Itse olen syönyt vastaavaa tuotetta Cerazette-nimisenä vajaan vuoden.

      Tukkaa ei ole lähtenyt yhtään entistä enempää. Huomattavin sivuvaikutus oli ensimmäisten kuukausien ajan niukka, ruskeahko, hajuton vuoto lähes joka päivä. Pikkuhousunsuojilla pärjäsin hyvin. Nykyisin tätä vuotoa tulee ovulaation aikana.

      Ehkä tukka rasvoittuu hieman aiempaa runsaammin. Ennen pesin joka toinen päivä, nyt pesen yleensä puolentoista vuorokauden välein.

      Kuukautiskivut vähenivät huomattavasti ja kuukautiset vuotavat vähemmän.

      Seksihaluihin ei ole ollut vaikutusta.

      Eli minulle sopivat hyvin. Olen 45-vuotias.

      Näistä ei todella tiedä kuin kokeilemalla. Pakkausselosteen listaa raportoiduista sivuvaikutuksista ei kannata säikähtää.

    • etsilleennoin

      Ot. Sandoz on lääketehdas

    • ei.enää.koskaan

      Mulla oli juurikin nämä käytössä reilun vuoden, kunnes meni hermot ja oli pakko vaihtaa takaisin yhdistelmäpilleriin. En suosittele!!

      Ensimmäisen kuukauden ajan oli aivan mielettömät mielialanheittelyt - hyvä ettei koko parisuhde päättynyt siinä rytäkässä. Mielialanvaihteluita mulle ei ole mistään muusta ehkäisystä ennen tullut. Tämä loppui tosiaan sen kuukauden jälkeen, ihan siedettävä aika siis.
      Hiustenlähtö kolminkertaistui. Valehtelematta. Tukkaa irtosi aivan mielettömät määrät, suihkukaivo vähän väliä tukossa.. Tämä väheni yli puolen vuoden käytön jälkeen, mutta edelleenkin sitä irtosi varmasti tuplaten normaaliin verrattuna eikä sivuoire helpottanut tästä enää paremmaksi koko käytön aikana.
      Yksi syy miksi olisin halunnut tämän oli "luvattu" vuotojen väheneminen ja jopa poisjääminen. No miten kävi? Ns. tiputusvuoto (mun kannaltani tiputusvuoto on aivan sama asia kuin normi kuukautisvuoto, määrä on pienempi mutta haitat on samat) kesti kerrallaan vähintään kaksi, pahimmillaan kolme viikkoa, joka halvatun kerta. Alkuun vuotojen välissä oli viikko tai kaksi, ja taas jatkui. Reilun puolen jälkeen alkoi olla pidempiä taukoja, jopa kuukausia, mutta itseäni rasitti sitten se ettei vähääkään tiennyt koska alkaa seuraavan kerran, ja taas sen 2-3 viikkoa putkeen.. Huoh..
      Nyt kun olen lopettanut käytön, alan epäillä että tämä pilleri vei myös halut lähes täysin. Ajattelin käytön aikana että syyt on suhteen arkipäiväistymisessä jne, mutta kappas kummaa kun tilanne näyttää muuttuvan kummasti heti kun vaihtoi toiseen tuotteeseen..

      Noh, yksilöllisiähän nämä ovat mutta henkilökohtaisesti en todellakaan suosittele.!

    • PositiivinenMuija

      Hyvin toimii! Ei mitään haittavaikutuksia ja menkatkin loppu lopulta! Pääsin kivuista ja aviomiehen kanssa ollaan molemmat oltu tyytyväisiä kun ei tarvi kumien kanssakaan pelata.. ;)

    • Anonyymi

      Noin 3/4 hiuksista lähtenyt kahden vuoden aikana. Soitin juuri tänään neuvolaan, että haluan vaihtaa yhdistelmäpillereihin.

    • Anonyymi

      Cerazette ollut käytössä 10 vuotta.Ikää 45-vuotta.Hiuksia ole lähtenyt sen enempää kuin normaalisti.Varmuuden vuoksi syön biotiinia.Joka kyllä vaikuttaa kaikkiin karvoihin.Mua nyt ei säärikarvat ja intiiimialueen karvat haittaa kun niitä kukaan muu näe kuin minä itse.

      Menkat oli pois 1 vuoden 1 kk ja nyt taas ollut vuodoton.Mulla on tullut menkat tämän kymmenen vuoden aikana varmaan 10 kertaa jos sitäkään.Enkä kyllä kaipaakaan.Ihana pitää vaaleita housuja kun ei tartte pelätä menkkoja.

      Jos kerran vuodessa tulee muutama päivä vuotoa niin kuuluu pillereihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      294
      3286
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2504
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      224
      1969
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      163
      1252
    Aihe