Beduiinilla oli rahaa

11-3

Eilen näin minäkin, että kyllä pakolaisilla on ainakin rahaa, eikä mitenkään vähän. Poikkesin kauppakeskus Etressessä puolen päivän jälkeen. Liukuportaitten alapään lähellä olevalla talletusautomaatilla seisoi kaksi beduiinia ja kaksi suomalaista kukkahattutätiä. Tädit opastivat beduiineja, kuinka automaatti toimii.
Toinen beduiineista alkoi tallettamaan rahaa.
Menin oikein viereen ja metrin päästä totesin, että beduiinilla oli kädessään paksu nippu vihreitä 100 euron seteleitä, joita hän yksi kerrallaan syötti automaattiin.
Ehkä nipussa ei nyt ihan 100.000 euroa ollut, mutta ei paljonkaan jäänyt uupumaan.
En tietenkään kysynyt, minkä pankin tilille rahat menevät, mutta arvelen pankin löytyvät jostan Sveitsin suunnasta, joten tuskin niillä Suomen valtion 100 miljardin velkaa lyhennettiin. En myöskään jäänyt seuraamaan, kuinka monta muuta nippua beduiinilla mahdollisesti oli vielä taskussaan.

13

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Alä kerro satuja, en mää tahdo kuunnella..."

• YhteiseenKoriin

Maahantunkeutujien varat tulisi takavarikoida siksi aikaa että niiden alkuperä on selvitetty ja verot maksettu. Eiköhän olisi oikeudenmukaista että varakkaat maahanmuuttajat korvaavat myös varattomien maamiestensä oleskelun täällä Suomessa.

• Björkgård-

Ei Suomessa mitään omaisuusveroa ole, joten ei rahoista veroa makseta. Isoista rahamääristä on kuulunut Saksasta jopa ministeritasolla. Suomessa ovat kuulema ajelleet Torniosta taksilla mm. Turkuun.
        Lain mukaan varakkaan turvapaikanhakijan pitäisi elättää itse itsensä, mutta epäilen, etteivät nuokaan beduiinit hotellissa yövy ja seisovat pakolaiskeskuksen soppajonossa.

• Alibabah

Alle 10tonni käteistä ei tarvitse edes ilmoittaa rajalla. Luultavasti herra perusti tili suomalaisessa pankissa ja talletti käteisraha siihen. On se ihän järkevä toiminta. Osa pakolaisista on varakkaita. Se mitä ne tavoittele on EU passi että voi vapaasti matkustaa maailmassa.

• Trolli_palkattu

Jos on varakas, miksi ihmeessä tulisi talven maahan? Kreikan saaristo ja turistipaikkakunnat, pitseria, halal-ruoka, hotelli, sehän se. Mutta tänne tullaan lainarahalla, joka on tarkoitus maksaa pois sosiaaliturvalla. Siksi tulee välillä ruokakapinaa, kun on huoli, saako lainan maksettua. Korko ja eräpäivä lähestyy.

• Lainan_ottoa

Goldman & Sachs on kehunut viikko sitten, että Euroopan pakolaikriisi on hyvä business tai sinne päin. Joku lainaa G & S:n rahaa luotoilla niille. Lainaa saa, kun tietää, että sossuturva maksaa.

• MaanValloitusArabeilla

Sehän tässä on kummallista. Jo on kerran rahaa, miksi ei matkusta aivan normaalisti esim. Suomeen ja hae maan kansalaisuutta?
        Mikään ei estä tekemästä näin jos itse maksaa kustannukset.
        Miksi tämä turvapaikkanäytelmä?
        Itse olen ollut kassalla töissä kaupassa kun sinne tuli kolme matua ostamaan pikkuostoksia. Ensimmäinen yritti ostaa 500 euron setelillä, toinen 100 ja vasta kolmannella oli 50 euron seteleitä.

• buahhahaahha

Valtion lainoja sieltä järjestellään. Onhan se hyvä bisnes, kun valtiot tarvitsevat yhä lisää ja lisää lainaa. Ihan samalla tavalla pankkikriisi oli pankeille hyvä bisnes. Tuttavani, joka työkseen myy ja ostaa rahaa, eli käytännössä järjestelee näitä valtioiden lainoja eräässä pankissa, kertoi että koskaan ei ole mennyt paremmin ja tullut isompia bonuksia kuin vuodesta 2008 alkaen.

Veronmaksajien piikkiin on mahtava pienen piirin rellestää. Pukkeja kaalimaan vartijoina.

Pakoloisten ja salakuljettajien bisnekset ei pankkitileillä näy, eikä varsinkaan niitä mikään G&S rahoita. Vai luuletko tosiaan, että jollakin tavallisella beduiinilla on pankkisuhde G&S:iin?

Pakoloiselle rahaa lainaavat isis ja muut kapinallisryhmät, sekä salakuljettajat itse.

• Alibabah
        MaanValloitusArabeilla kirjoitti:

Sehän tässä on kummallista. Jo on kerran rahaa, miksi ei matkusta aivan normaalisti esim. Suomeen ja hae maan kansalaisuutta?
        Mikään ei estä tekemästä näin jos itse maksaa kustannukset.
        Miksi tämä turvapaikkanäytelmä?
        Itse olen ollut kassalla töissä kaupassa kun sinne tuli kolme matua ostamaan pikkuostoksia. Ensimmäinen yritti ostaa 500 euron setelillä, toinen 100 ja vasta kolmannella oli 50 euron seteleitä.

Koska ei saa visumia. Ne ei pasee lentokoneen ilman passia ja visumia.

• glkgöouefhjh

Sipilä ottaa vaan lisää pakolaisia ja jättää suomalaiset vanhukset hoitamatta.suomella on hieno pääministeri

• flhklfhkflhdlg

Tosin pakolaisethan ne vanhuksetkin hoitaa.

• vanhukset

Törkeintä kantasuomalaisia kohtaan on Porin kaupugin toiminta pakolaismajoituksessa. Porissa vanhainkodin asukkaat siirretään (on siirretty jo?) muualle pakolaisten tieltä. Vanhainkodin 70 asukkaasta 40 asuu vahainkodissa pysyvästi ja se on heidän viimeinen kotinsa. Teko (suunnitelma) on niin pöyristyttävä ettei sitä uskoisi todeksi. Minkälaisia ihmisiä ovat tällaisia päätöksiä tekevät? Pori on presidentin rouvan kotikaupunki, joten hänen olisi luullut käyttävän arvovaltaansa estämään suunnitelman toteutuminen mutta turkiseläintarhaus on lähempänä rouvan sydäntä. Nyt olisi rouva Haukiolla syytä runoilla vanhainkodin asukkaiden kohtalosta se olisi inhimillistä mutta eipä taida rouvan runosuoni sykkiä asialle. Ei ole kuulunut pääministeri Sipilän kannanottoa vaikka tämä jos mikä on rasismia suomalaisia kohtaan, siinä sitä olisi 0-linja rasismille. Nyt on totisesti osoitettu minkäarvoisia kantasuomalaiset ovat omassa maassaan ja vanhukset totisesti ovat päättäjille vain ongelmajätettä.

• Pikkuraha

Eivät turvapaikanhakijat (matut) vähävaraisia ole mutta pikkurahaa heiltä puuttuu. Olin Tokmannin (halpahalli) kassajonossa 3:n pakolaismiehen takana. Ensimmäisenä ollut maksoi ostoksensa ja silloin kassahenkilö tarttui puhelimeen ja ilmeisesti halusi apua, koska hän oli ainoa kassapalvelussa sillä hetkellä. Apua ei tullut, joten hän joutui jättämään kassansa ja lähtemään toiselle kassalle josta alkoi kuulua setelitunnistimen hylkäävää ääntä ja sitä tuli monen yrityksen jälkeen aina vaan. Asiahan alkoi kiinnostaa ja minulla oli hyvä näköyhteys ja näin kuinka kassahenkilö suoristi seteliä ja viimein ja vihdoin laite tunnisti setelin ja hiljeni. Kassahenkilö tuli paikalleen lilanvärinen seteli hyvin kädessä näkyvillä ja sitten näin kuinka hän alkoi latoa maksajalle 50 euron seteleitä. En nähnyt tämän valkotakkisen asiakkaan ostoksia mutta minun edellä olevan ostos oli hiusharja. Kun olin maksanut ostokseni ihmettelin kassahenkilölle miten hän uskalsi hyväksyä setelin, hän vain nauroi ja sanoi, että hänhän varmisti asian. Minä sanoin etten olisi luottanut aitouteen ja hän sanoi, että voin mennä kertomaan noille miehille, jotka olivat vielä myymälän ulkopuolella. Sanoin hänelle, että hänhän asiasta vastaa. On ollut paljon uutisointia kuinka väärennettyjä suuria seteleitä käytetään maksuna vähäarvoisista ostoksista. Menin tämän jälkeen muualle ostoksille ja kysyin siellä kassahenkilöltä minkä arvoinen on lilanvärinen seteli, koska en ole koskaan sen väristä nähnyt, ja hän kertoi sen olevan 500 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9444
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2970
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2736
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2591
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      2005
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1892
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1856
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1399
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1254
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe