Luuk18:9-14
Muuamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän vertauksen: Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publkaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen:"Jumala minä kiitän sinua etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa, ja maksan kymmennykset kaikesta, siitäkin mitä minä ostan.
Publikaani seisoi taaempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi:"Jumala, ole minulle syntiselle armollinen"!
--Jokainen joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä ylentää se korotetaan."
Tuskin tuossa paastosta on kyse vaan ylemmyydentunnosta jota ei hyväksytä. Minä paastoan mutta en sillä kersku sillä usein ne kilot tulee takaisin ja asia on arkipäiväinen sen sijaan että kerskuisin sillä.
Kuka tunnustaa olevansa fariseus?
Heitä näemme joka paikassa, usein he on niitä jotka opettavat muita, mutta kuka tunnustaa?
Peukkupaikka
3
<50
Vastaukset
- Lightning_Star
Jeesuksen opetukset ovat sellainen valo, joka paljastaa ihmisen sisimmän kätköt.
Sen valo on paljastanut farisealaisuudenkin kyllä. Se paljastaa, miten peilaamme itsemme kautta lähimmäisiä. Opetukset ovat hienoja, ne koettelevat ja laittavat tutkimaan, sisintämme. Toisaalta, valon on tarkoitus opettaa ja kasvattaa, pois vanhasta, kohti uutta. Jos ei opi ja löydä, ei myöskään saa rauhaa sielulleen, ja opi näkemään elämän tarkoitusta ja kohtaamaan kanssaihmisiä, kuten tulisi... lähimmäisinä, kuten itsekin on. Kun rakkauden kautta kasvamme, voimme rakkauden kautta myös olla lähimmäisiä toinen toisillemme.
Hyvän kohdan evankeliumeista löysit peukkupaikaksi.Kiitos viestistä ls.
Tänään tein uuden ja siinä oli samassa luvussa jota en kirjoittanut"Älkää tuomitko."
Otin toisen peukkupaikan ja siinäkin kiellettiin tuomitseminen.
Aika sattuma vai mitä?
Tämähän on sitä samaa teemaa mitä me tässä kirjoitamme: on tärkeää miettiä miten me lähimmäistämme kohtelelemme, ja kaikkihan lähtee sydämestä niin on tärkeää jo se mitä hänestä ajattelemmme.
Näin se lähimmäisen rakkaus on aitoa.
Mä nyt oon ottanut elämäntehtäväksi nämä peukkupaikat. Eteenpäin vain sanoi mummo lumessa.
Vaikkei kukaan edes vastais.- Lightning-Star
Tuomiot johtuvat usein siitä, että arvioidaan ihmisiä vain päältäpäin katsoen.
Rakkaus ymmärtää jo sen saadun ymmärryksensä kautta...."kun minua on rakastettu kaikesta huolimatta mitä olen ollut, tulee myös minun rakastaa toista luotua, kuten minua on rakastettu". Tällöin myös rakkaus voittaa sydämet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1709847Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513219Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja482991- 622728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012115- 1142073
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251943Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641546Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316- 281271