Vainaja unessa

Jiieekoo

Miten on raamatun mukaan, voiko kuolleet läheiset näyttäytyä unessa?

Miesystäväni kuoli äskettäin tapaturmallisesti. Viime yönä näin unen , jossa hän oli ja sanoin "Tämä on merkkini että rakastan sinua" .

Hän ei ollut aivan itsensä näköinen unessa mutta tiesin että hän se oli.

Kysymykseni on siis, onko mahdollista että miesystäväni ilmestyi unessani vai oliko se vain mielikuvituksen tuotetta?

20

3514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saatana käyttää ihmisiä eksyttäkseen myös vainajahenkiä, joista on Raamatussa varoituksia:

"Te kuulette sanottavan: "Tiedustelkaa neuvoa vainajahengiltä, kysykää tietäjiltä, jotka supisevat ja mumisevat." Mutta Jumalaltaanhan kansan on neuvonsa pyydettävä! Miksi sen pitäisi kysyä kuolleilta neuvoa elävien asiassa?"

"Silloin Saul sanoi palvelijoilleen: "Etsikää minulle nainen, joka pystyy manaamaan esiin vainajien henkiä, niin minä menen hänen luokseen ja pyydän neuvoa."

"Näin kuoli Saul, koska hän oli luopunut Herrasta eikä ollut totellut hänen sanaansa. Saul oli myös hakenut neuvoa vainajien hengiltä."

Neuvoni on, ettet missään tapauksessa ala keskustella hänen kanssaan, vaan jos hän vielä ilmestyy sano: Jeesuksen nimessä, häivy!

• HyväTeuvo

Asiaa.

• omalehmä

Eivätköhän ne unet ole näkijän omien aivojen tuotosta.

• Lehmillä varmaan onkin niin, mutta ihmiset ovat toinen juttu:

"Herra sanoi: -- Kuulkaa minun sanani! Kun joukostanne nousee profeetta, minä ilmaisen itseni hänelle näyssä, unessa minä hänelle puhun."

"Unessa, öisessä näyssä hän puhuu. Kun ihminen vaipuu uneen, kun hän nukkuu vuoteellaan, silloin Jumala avaa hänen korvansa ja varoittaa ja uhkaa saadakseen hänet luopumaan pahoista teoista ja karsiakseen hänestä ylpeyden, sillä Jumala tahtoo pelastaa hänet joutumasta hautaan tai juoksemasta keihäiden saaliiksi."

"Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä."

"Unessa Jumala varoitti tietäjiä palaamasta Herodeksen luo, ja niin he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa."

"Tietäjien lähdettyä Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä mukaasi ja pakene Egyptiin. Pysy siellä, kunnes käsken sinun palata. Herodes aikoo etsiä lapsen käsiinsä ja surmata hänet."

"Minkä minä sanon teille pimeässä, se julistakaa päivänvalossa, ja mitä kuulette korvaanne kuiskattavan, se kuuluttakaa julki katoilta."

Kun Saatana matkii kaikessa Jumalaa, se tekee sitä myös unien kautta, kuten tämän keskustelun aloittaja kertoi.

• Jiieekoo

Kun on sanottu että kaikki henget on koeteltava, niin miten se käytännössä onnistuu unessa. Vai valveilla ollessako unienkin näyt ja henget koetellaan?
      Anteeksi olen ihan untuvikko näissä

• Pidä mielessä tämä:

"Neuvoni on, ettet missään tapauksessa ala keskustella hänen kanssaan, vaan jos hän vielä ilmestyy sano: Jeesuksen nimessä, häivy!"

Se on Saatanan oveluutta, että se ensiksi lähestyy varovasti unessa, ja jos huomaa, että ihmisessä herää kiinnostus keskustella tuon vainajan kanssa, se ottaa yhteyttä myös silloin, kun olet valveilla.

Sitä tilaisuutta varten annoin tuon neuvon.

Se on järkyttävää luettavaa, miten eräs suosittu suomalainen jatkuvasti kertoo yhteydestä vainajahenkien kanssa.

• Tämä jäi vielä sanomatta:

Sinä voit myös aivan omin sanoin rukoilla, että Jumala estäisi tuon vainajahengen pääsyn uniisi. Tämän Jeesuksen ohjeen mukaan:

"Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

• Tämäkin Jeesuksen ilmoitus on vielä tähän syytä lisätä:

"Minkä minä sanon teille pimeässä, se julistakaa päivänvalossa, ja mitä kuulette korvaanne kuiskattavan, se kuuluttakaa julki katoilta."

Kun Pyhä Henki heti Jeesuksen opetuslapseksi ottamisen jälkeen, 11.8.1985, aloitti nämä yölliset opetukset, olin niistä jonkin verran närkästynyt, vaikka jo eläkkeellä olin, kun valokuvaajan ammatin takia tein joskus pitkää päivää

Eikä Pyhä Henki noita yöllisiä opetuksia lopettanut, vaikka sitä monta kertaa pyysin. Kolmen vuoden kuluttua sitten tuli tämä tehtävä:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Tästä alkoi valokuvaajan ammatin lopun alku, ja tammikuussa yritystä jatkoi jo nuori mies, joka sai siitä itselleen ammatin.

• Onpohdittavaa

Ihminen voi nähdä unta vainajista. Ihan eri asia on nähdä unessa itse vainajia. Normaali ihminen voin nähdä elämänsä aikana edesmennyttä sukuaan vaikka kuinka paljon. Mutta ne kuvajaiset eivät ole välttämättä niitä vainajia itse. Voihan ihminen nähdä autostaankin unta, mutta ei se auto siellä unessa ole se auto, joka on faktisesti vaikka pihassa, samaan aikaan.

Jos vainaja itse ilmestyy unessa, se on siis erilaatuinen tapaus. En sano, voiko sellaista tapahtua. Ja jos tapahtuu, niin millainen ilmiö tarkalleen on kysymyksessä. Mutta jotkut ihmiset kokevat nähneensä unessa jonkun kuolleen sukulaisensa, joka on vaikkapa varoittanut vaarasta. Hieman erilainen tapaus tietysti...

• Hei!

>>>>>>>>>>>>> Unia on tutkittu aina, eikä niistä ole päästy pitäviin selityksiin unien merkityksistä. Minusta erilaisia muistikuvia tallentuu ihmisen aivoihin. Minäkin näin joskus paljon unia lähiomaisesta. Pahat Hengetkin on maan päälle heitetty alas taivaasta,. ja Jumalan enkelitkin ovat ihmisten kanssa tekemisissä; Hebr 1:14, itse Ylipappi Jeesus Kristus ja Jumalan Henki ihmistä puhuttelee.

Spiristististen asioiden harrastus on laajaa nykyaikanakin ja lopun aikana tulee tapahtumaan suuria ihmeitä paholaisen toimesta. (Ilm 13:13-15)

Raamatun kanta spiritismiin on ehdottoman kielteinen. Muinaisessa Israelissa yhteydenpito ns. vainajahenkiin rangaistiin kuolemalla. (5 Moos 18:10-12, 3 Moos 20:27)
      Raamatun mukaan todellisuudessa vainajahenkiä ei ole olemassa, sillä kuolleet eivät Raamatun mukaan ole tietoisssa tilassa. Sielun kuolemattomuusopit kaikki ovat spiritismin seurausta josta se on periytynyt kirkkoihinkin. (Saarn 9:5-6,10)
      Nämä "yhteydenpitäjät" ovat demoneita eli langenneita enkeleitä itse paholaisen palveluksessa jotka vainajiksi tekeytyen pettävät ihmisiä saaden ihmisten mielet hallintaansa. Kun mieli on paholaisen hallinnassa ihminen tulee johdetuksi paholaisen tahdon mukaan ja tällä tavoin ennustukset voivat "toteutua."
      Meediot voivat tosin itse olla ymmärtämättömiä keiden kanssa seurustelevat ja itsekin tietysti petettyjä.

Moni ihminen alkaa leikkiä uteliaisuudesta pahojen henkien kanssa. Nähdessään voiman osoituksia hän tulee houkutelluksi yhä pidemmälle, kunnes lopulta ihmistä hallitsee tahto joka on ihmisen omaa tahtoa voimakkaampi ja ihminen joutuu käymään todella kovan taistelun päästäkseen irti. Kun ihminen hylkää Jumalan, Henki vetäytyy kokonaan pois ja ihminen voi vajota järkyttävän syvään alennustilaan jossa voi tapahtua mitä tahansa.

Pettäjinä demonihenget toimivat lausuen kauniita sanoja ja moni ihminen on liikuttunut ajatellessaan että on saanut kuolleelta omaiseltaan viestin. Tulee kuitenkin aina muistaa, että paholaisen perimäinen tarkoitus on aina petos ja ihmisen tuhoaminen. Tämä toteutuu viimeistään kun ihminen on kadotettu.

Ennustelu liittyykin Jumalasta luopumiseen. (Jes 2:6, Jes 47:9-15) Jumalan kansa Israel joskus lankesi spiritismin syntiin. (2 Kun 17:16-17, 21:6)

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• gdfhgfhgfjghfkghfk

Kun kerran olet niin vanhantestamentin sanamukaisen toteuttamisen kannalla, niin olet varmaankin myöskin sitä mieltä, että kaikki aviorikkojat on kivitettävä? Ja että vaatteiden on oltava joko villaa tai pellavaa, ei sekoitekuituja? Ja että eri kasvilajeja ei saa sekaviljellä, vaan kasvattaa lajipuhtaasti? Ja että eri kansoja ei saa sekoittaa, vaan huolehdittava lajipuhtaudesta? Ja jos tarkkoja ollaan, niin ainoa herran valittu kansa on juutalaiset, joten mitäs meillä muilla.

Pahoin pelkään, että otat valittuja paloja raamatusta mielesi mukaan, kuten koko evankelisluterinen kirkkokuntakin tekee.

Tiedän, seuraavaksi syytät minua saatanan kätyriksi. Voisit silti puolustua. Elät omassa kuplassasi, jolla ei ole paljoakaan tekemistä todellisuuden kanssa.

• Tässäpä tuli nyt tältä adventisti hotellinomistajalta taas tuota adventistien ihanaa valhetta siitä, että sielut kuolevat.

Pyhä Henki paljasti kuitenkin apostoli Johannekselle, etteivät ne todellakaan kuole:

"Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden.

Ne huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan kestää, Valtias, sinä Pyhä ja Tosi, ennen kuin lausut tuomiosi ja kostat meidän veremme maan asukkaille?"

Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä.."

• TeuvoSuni kirjoitti:

Tässäpä tuli nyt tältä adventisti hotellinomistajalta taas tuota adventistien ihanaa valhetta siitä, että sielut kuolevat.

Pyhä Henki paljasti kuitenkin apostoli Johannekselle, etteivät ne todellakaan kuole:

"Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden.

Ne huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan kestää, Valtias, sinä Pyhä ja Tosi, ennen kuin lausut tuomiosi ja kostat meidän veremme maan asukkaille?"

Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä.."

Minä en ole löytänyt ainokaistakaan sanaa jossa kuvattaisiin maanpäällisen kuoleman ja ylösnousemuksen elämän hetkiä jossakin tietoisuudessa.
        En ainokaistakaan sanaa. En ainokaistakaan sanaa ole löytänyt Raamatusta jossa kerrottaisiin viimeisen tuomion; Ilm 20:5-6,11-15, Mal 3:19.
        Minulle Raamattu on opettanut että synnin palkka on kuolema; Room 6:22-23.
        Matt 10:28.
        Raamattu opettaa minusta että kuolleet heräävät eloon ylösnousemuksessa.
        Kristuksen puheet ylösnousemuksesta kuoleman unesta olisivat turhia jos kuolleet eläisivät aina koko ajan.

Unesta herätään ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29, 1 Kor 15:51-53)
        Jokainen jumalatonkin herää tuomion ylösnousemukseen kuollakseen uudelleen lopullisesti kuultuaan että on itse valinnut osansa torjuessaan aina Jumalan puhuttelun.

Uudessa testamentissa Jeesus puhui kuolleista "nukkumisena." (Matt 9:24, Mark 5:39, Joh 11:11-14) Kun Jeesus kuoli, nousi poisnukkuneiden pyhien ruumiita ylös. (Matt 27:52)

Lue itse.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija
        hotellinomistaja
        Kurpan torpan sepän pojanpojanpoika

• gdfhgfhgfjghfkghfk kirjoitti:

Kun kerran olet niin vanhantestamentin sanamukaisen toteuttamisen kannalla, niin olet varmaankin myöskin sitä mieltä, että kaikki aviorikkojat on kivitettävä? Ja että vaatteiden on oltava joko villaa tai pellavaa, ei sekoitekuituja? Ja että eri kasvilajeja ei saa sekaviljellä, vaan kasvattaa lajipuhtaasti? Ja että eri kansoja ei saa sekoittaa, vaan huolehdittava lajipuhtaudesta? Ja jos tarkkoja ollaan, niin ainoa herran valittu kansa on juutalaiset, joten mitäs meillä muilla.

Pahoin pelkään, että otat valittuja paloja raamatusta mielesi mukaan, kuten koko evankelisluterinen kirkkokuntakin tekee.

Tiedän, seuraavaksi syytät minua saatanan kätyriksi. Voisit silti puolustua. Elät omassa kuplassasi, jolla ei ole paljoakaan tekemistä todellisuuden kanssa.

Hei!

Sinulla on valittuja paloja nyt siellä.

Vanhan liiton lait olivat aikansa yhteiskunnallisia, telttapyhäkön seremonia- juhlamenojen lakeja jotka kaikki viittasivat tulevaan Vapahtajaan ja Jeesuksen työhön. 'Telttamajan menot olivat esikuvaa taivaallisesta. Hebr 7-9.
        Kun Jeesus kuoli ristillä olivat profetiat täyttyneet ja telttapyhäkön menot loppuivat.
        Ylipappi on pyhäkössään,ja on sieltä tuleva; Hebr 8:1-2, Ilm 1:7-8.
        Kansalla oli toki erilaisia puhtauteen liittyviä säädöksiä ihmisen terveyden vuoksi jotka ovat tarpeettomia kun on suihkut, ja saunasaippuat, ja terveyskeskus ja apteekki, mm. Jääkaappi- ja pakastin.
        Kaikki nämä lait ovat loppuneet. Liitto Aabrahamin kanssakin päättyi ympärileikkauksen merkeissä, ja Aabrahamin jälkeläiset ovat kuin tähtiä taivaalla uskossa olleet ajassa tässäkin.

Ainoa laki joka on säilynyt on synin opettava ns. 10- käskyn laki, sillä tämä laki opettaa synnin. Tämä laki ei ole kivitauluissa, vaan ihmisen tietoisuudessa. Saman lain arvojen mukaan Jumalan Henki ihmisen puhuttelee. Hebr 8:10, 10:12-18.
        Ennen kivitauluja sama laki oli tietoisuudessa -"Jumalan kuvana" ihmisen "sydämessä" jossa samat arvot.

Juutalaiset olivat Jaakobin ja Leean pojan Juudan jälkeläisiä. Pojista kaikista kasvoi heimo. Leevin jälkeläiset olivat leeviläisiä jotka hoitivat pappisvirat ja telttapyhkön menot ja huoltamisen kaikessa.
        Jakobilla piisasi poikia. Yhtä osaa Israelissa on kutsuttu Juudaksi ja siihen juutalaisuus sekoitetaan usein. Juutalaiskysymyksellä ei sinänsä ole mitään erityistä asiaa Raamatussa. >>>> Gal 3:28.
        Yksi Israelin heimo oli Juudan jälkeläisiä- Israelin 12- heimosta.
        Vieraista kansoista Israel otti käännynnäisiä aina.

Kuoleman rangaistus on poistunut. Kuoleman rangaistuksen sai vain katumaton joka ei suostunut kääntymään. Ei ketään erehdyksestä eikä ilman katumuksen ja parannuksen mahdollisuutta tuomittu. Sama kohtalo koittaa nykyihmistäkin;
        Room 6:22-23, Ilm 20:6, 11-15, Mal 3:19.
        Kuoleman rangaistus piti kansaa puhtaana, sillä synti on tarttuva tauti.
        Nyt Jumalan kansa on hajallaan, ja kuoleman rangaistus on poistunut ammoisina aikoina jo.

Raamattua pitää ymmärtää oikein, se on tärkeätä. Kannattaa lukea Uusi Testamentti, ja sieltä selviää nykyihmisen -kristinuskon arvot.
        Vanha Testamentti on "juuri" ja Uusi Testamentti on "kukka hedelmä."

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

Minä en ole löytänyt ainokaistakaan sanaa jossa kuvattaisiin maanpäällisen kuoleman ja ylösnousemuksen elämän hetkiä jossakin tietoisuudessa.
        En ainokaistakaan sanaa. En ainokaistakaan sanaa ole löytänyt Raamatusta jossa kerrottaisiin viimeisen tuomion; Ilm 20:5-6,11-15, Mal 3:19.
        Minulle Raamattu on opettanut että synnin palkka on kuolema; Room 6:22-23.
        Matt 10:28.
        Raamattu opettaa minusta että kuolleet heräävät eloon ylösnousemuksessa.
        Kristuksen puheet ylösnousemuksesta kuoleman unesta olisivat turhia jos kuolleet eläisivät aina koko ajan.

Unesta herätään ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29, 1 Kor 15:51-53)
        Jokainen jumalatonkin herää tuomion ylösnousemukseen kuollakseen uudelleen lopullisesti kuultuaan että on itse valinnut osansa torjuessaan aina Jumalan puhuttelun.

Uudessa testamentissa Jeesus puhui kuolleista "nukkumisena." (Matt 9:24, Mark 5:39, Joh 11:11-14) Kun Jeesus kuoli, nousi poisnukkuneiden pyhien ruumiita ylös. (Matt 27:52)

Lue itse.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija
        hotellinomistaja
        Kurpan torpan sepän pojanpojanpoika

Ilmestyskirjan salaisuudet Pyhä Henki avaa vain omilleen, ei minkään porttolahkon palvelijoille, eikä edes hotellin omistajalle.

Ilm. 6:9-11
        Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden.

Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä."

Surmattujen todistajien määrä tulee täyteen, kun ne kaksi viimeistä Kristuksen todistajaa tapetaan.

Ilm. 11:10
        Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita."

Heillä on silloin todella syytä juhlia, sillä nuo kaksi todistajaa vaivaavat maan asukkaita monin verroin rajummin, kuin mitä Teuvo Suni on kirjoituksillaan vaivannut näitä portto seurakuntien palvelijoita.

Jos Jari Laurila silloin on vielä elossa, kenelle olet aikonut lähettää lahjoja. Vai tarjoatko ilmaisen yö kaikille hotellisi asukkaille.

• realismiarealismiareal

Asialla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. On ihan yleistä/normaalia, että läheisen kuoltua hänen läsnäolonsa koetaan tai nähdään, jopa hereillä ollessa.

Mummoni on hyvin maalainen ja koulujakäymätön, eikä koskaan ollut mitenkään uskonnollinen. Isoisän kuoltua mummo kävi suorastaan keskusteluja hänen kanssaan, ja pelkäsin mummon sekoavan. Nykyään mummo näkee isoisää "enää" unissaan. Aikaa mennyt neljännesvuosisata.

Vaikka olen itse ateisti, palaavat kuolleet omiinkin uniini, tai joskus tulee vainajan läsnäolon kokemus. Mielestäni kokemus on tietyllä tapaa terapeuttinen. Yleensä kuollut ihminen säteilee rauhaa ja hyväksyntää, vaikka omin silmin omassa elämässä ei mitään ihannoitavaa olisikaan. Ainakin joku hyväksyy!

Vaikka olisitkin nyt heikoilla, niin älä anna kaikkien hurskastelijoiden musertaa mieltäsi. Pidä omat rajasi. Unet ovat unia, niistä voidaan olla montaa mieltä. Jos todella tarvitset apua, hae sitä virallisen terapeuttisen pätevyyden hankkineelta henkilöltä. Älä ainkaan haksahda kehenkään tyyppiin, joka täällä mainostaa palveluitaan.

• Unimaailmallista

Uni on uni, ei ilmestys eikä mielikuvituksen tuotekaan. Uni nousee alitajunnastasi eli sieltä, mihin päivien aikana painat asiat joita et voi, pysty, kykene ... käsittelemään valveilla.

Unimaailmasi kertoo sinusta, ei mistään muusta. Siksi unet ovat mielenkiintoinen tutkimuskohde.

• Hei nimim. "Jiieekoo".

On aivan luonnollista nähdä unta rakkaasta ja läheisestä ihmisestä hänen kuolemansa jälkeen. Joku voi mielestään esim. väkijoukossa nähdä vilaukselta läheisensä tai kuulla hänen tutut askeleensa. Kun lähellä elänyt ihminen kuolee, hän jättää sinuun voimakkaan muiston, joka ei aivan helposti unohdu. Siksi voit nähdä hänestä unta tai ikäänkuin tuntea hänet lähelläsi tai kokea hänet vielä monin tavoin osaksi elämääsi.

Sitä me emme voi tietää onko läheinen todella unessasi, ehkä sen tietäminen ei olekaan se tärkein, vaan se, että tunnet hänet näin vielä olevan lähelläsi. Suru kestää aikansa ja muuttaa muotoaan ja ihminen alkaa vähitellen hyväksymään läheisensä kuoleman tai ainakin oppii sen kanssa elämään. Ikävä ja kaipuu ei koskaan lopu, mutta kipein kaipaus ja syvin suru helpottaa vähitellen. Se, että näkee läheisestään unia ja voi häntä muistella auttaa surussa ja kaipauksessa. Toivon sinulle voimia suruusi.

Merja-pappi

• UniaJaUnia

Matteuksen Evankeliumin mukaan Joosef sai unessa viestin, jota noudatti. Aiempi Joosef tulkitsi Egyptissä unia oikein. Suuri osa unista on ihmiselle kummallisia. Voi olla, ettei niihin ole lainkaan selityksiä. Alitajunnan toimintaa tms. Mutta ainakin jotkut unet saattavat olla merkityksellisiä. Aiempi Joosef mainitsi, että unien selitykset ovat Jumalan.

• Tottaseon

Kyllä Teuvon vastaus on oikea. Raamatun mukaan elävien ja kuolleiden välille on vahvistettu erottava "juopa" niin etteivät he voi olla yhteydessä toisiinsa. Elävät ja kuolleet eivät voi kommunikoida keskenään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2740
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2527
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      19
      1850
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1504
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1498
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1453
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1341
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1128
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      18