Leposyke korkea

Mitä tehdä ja mistähän voisi johtua minulla kovin korkealla olevasta leposykkeestä. Se liikkuu 95-120 välillä. Käytän uniläkkeenä Truxalia 200 mg, jota epäilen. En hauaisi luopua siitä. koska se nukuttaa kohtuullisesti. Muita unilääkkeitä minulla on Ketipinor 400 mg ja Tolvon 60 mg. Onhan tuossa aika coctail, mutta muuten en saa unta. Kokeiltu on sekä vähentäepikkuhiljaa parin viikon ajan että kaikki pois yhtenä yönä. Pelkkää valvomista. Ja olo seuraavana päivänä todella raskas.

8

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vainsinätiiät

      Kilpirauhasen liikatoiminta nostaa sykettä.

      Ja vika voi olla lääkityksessäkin.

      Ja ruokavaliossa.

    • Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa eli juuri päinvastoin. Syön terveellisesti ja monipuolisesti. huone viileä ja pimeä, hiljainen. Lääkkeissä minusta se vikä nyt on, eli Truxalissa.

    • propral_ehkäauttaa

      Lääkkeesi eivät ole unilääkkeitä vaan mielenterveyspuolella menevät. Sinun on paras keskustella lääkärisi kanssa miten pulssi alemmalle tasolle. Mikä mahtaa olla verenpaineesi, sekin pitäs selvittää. Mm Propral alentaisi pulssia jos lääkärisi sitä kirjottaisi. Se tasaa myös mieltä vaikka käytetään verenpaineen/sydänvaivojen hoitoon, mutta erittäin paljon myös jännityksen poistoon. Monet esiintyjät käyttävät propralia.

    • sama-homma

      Mulla tekee ylipaino ja huono kunto korkean pulssin. Sain propralia muutama vuosi sitten, mutta raskas liikunta on vaikeampaa, koska lääke estää sykkeen nousemisen.

      • ulosluontoonkaikki

        Lisää liikuntaa pikkuhiljaa.

        Ihan kävely on hyvää liikuntaa.

        Ulos luontoon.

        Se on sitä parasta.

        Vähentämällä hiilihydraatteja laihtuu.

        Sokerit, viljat, eprunat ja riisit.

        Lääke ei ole ratkaisu.

        Hiilihydraatit myös nostavat verenainetta ja huonontavat LDL kolesterolia.


      • fgdgfdhgfhgfhgfhfh

        Itse asiassa kävely ei ole lainkaan liikuntaa. Ja jokainen korkeasykkeinen ei ole ylipainoinen. Parasta liikuntaa on lihaskuntoharjoittelu. Kävelyssä on enemmän meditatiivinen puoli, jos ympäristökin on kaunis (metsä, pelto, järvi, meri...). Kävely ei juurikaan kehitä kuntoa, eikä ylläpidä lihasmassaa.

        Lihasmassa auttaa säätelemään verensokeria (lihakset myös varastoivat hiilihydraatteja). Millään karppauksella ei saa lihasmassaa, vaan se kehittyy ainoastaan oikealla riittävän rasittavalla lihaskuntotreenillä. Jokainen, joka ei kuormita lihaksiaan riittävästi/riittävän monipuolisesti, on menettänyt keski-ikään mennessä huomattavasti lihasmassaa. Ja samalla siis myös esim. verensokeria säätelevää kudosta.


    • vbvcbvgcbnxvgfnxvgfbn

      Olen myös korkeasykkeinen. Kun on mielenterveysdiagnooseja, niin todennäköisesti myös reagoi tilanteisiin herkästi nostamalla sykettä/verenpainetta. Käsittääkseni beetasalpaajia voisi käyttää, mutta itse en halua. Elämäntilannetta voi olla vaikea saada niin tasaiseksi, että mitään jännityksen aiheita ei olisi. Jännittäjällä/ahdistuvalla ihan pieni asia voi suistaa kaiken raiteiltaan. Yrittää sitten siinä rentoutua ja laskea sykettä. Siis itselläni ainakin kaikki tilanteet vaikuttavat. Ja juuri nyt on tilanne päällä (pulssi yli 100). Siinä vaiheessa kun helpottaa, voi olla 80.

      Korkea syke on myös itsessään sydän- ja verisuonitautien riskitekijä. Ainakin itse olen myös sydän- ja verisuonisuvusta. Eli en tiedä, millaisen geeniyhdistelmän olen saanut. Aika ikävän, todennäköisesti.

      • lääkkeiden_vaikutukset

        Monet lääkkeet( mm psyyke) voivat aiheuttaa nopeampaa pulssia. Kannattaa lukea lääkkeiden sivuvaikutukset ja jos mahdollista karsia pois ja vaihtaa sellaisiin, joissa ei ole samaa riskiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe