Ilmestyskirjan 1 luku jae 1 puhuu enkelistä jonka kautta ilmestys annettiin Johannekselle. Tuo enkeli oli Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestyskirjan 1 luku jakeet 13-18 puhuu Ihmisen Pojan muotoisesta. Tuo Ihmisen Pojan muotoinen on Pyhä Henki eli Gabriel.
Ihmisen Pojan muotoisesta Danieliin
Tuossa luvussa puhutaan Ihmisen Pojan muotoisesta, ei Ihmisen Pojasta eli Sanasta. Ilmestys 2 luku jakeet 1-7 Efeson srk;n enkeli on Remiel. Ilmestys 2 luku jakeet 8-11 Smyrnan srk:n enkeli on Daniel, Danielin kirjan päähenkilö. Ilmestys 2 luku jakeet 12-17 Pergamonin srk:n enkeli? Ilmestys 2 luku jakeet 18-23 Tyatiran srk:n enkeli on Sarakael. Ilmestys 3 luku jakeet 1-6 Sardeen srk:n enkeli on Raguel. Ilmestys 3 luku jakeet 7-13 Filadelfian srk:n enkeli on Daavid, Salomon poika. Ilmestys 3 luku jakeet 14-18 Laodikean srk:n enkeli on Salomon, Daavidin isä. Ilmestys 4 luku jae 7, leijonan näköinen oli Mikael, härän näköinen oli Sarakael, Ihmisen kasvot oli Gabrielilla, lentävän kotkan näköinen oli Raguel. Ilmestys 6 luku jae 1 ja 2. Valkea hevonen on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 6 luku jae 3 ja 4. Tulipunainen hevonen on Sarakael. Ilmestys 6 luku jae 5. Musta hevonen on Aadamin poika Kain. Ilmestys 6 luku jae 7ja 8. Hallava hevonen on Lucifer. Ilmestys 7 luku jae 1 neljä enkeliä ovat Rafael, Kain (Aadamin poika), Sarakael ja Lucifer. Ilmestys 7 luku jae 2, eräs muu enkeli joka kohosi auringonnoususta on Gabriel. Ilmestys 8 luku jae 3, ja tuli eräs muu enkeli, on Daniel, Danielin kirjan kirjoittaja.
Rafaelista Gabrieliin
Ilmestys 8 luku jae 7, ensimmäinen enkeli on Rafael. Ilmestys 8 luku jae 8, toinen enkeli on Sarakael. Ilmestys 8 luku jae 10, kolmas enkeli on Raguel. Ilmestys 8 luku jae 12, neljäs enkeli on Fanuel. Ilmestys 8 luku jae 13, kotka, joka lensi keskitaivaalla on Fanuel. Ilmestys 9 luku jae 1, viides enkeli on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 9 luku jae 1, tähti, taivaasta maan päälle pudonnut on Lucifer. Ilmestys 9 luku jae 11, syvyyden enkeli on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 9 luku jae 13, kuudes enkeli on Remiel. Ilmestys 10 luku jae 1, eräs toinen väkevä enkeli on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 10 luku, kirjanen jonka Johannes söi oli Babtistien työn alku ja sille annettu tehtävä. Ilmestys 11 luku jae 3, kaksi todistajaa ovat Mooses eli Remiel ja Elia eli Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 11 luku jae 15, seitsemäs enkeli on Mikael. Ilmestys 12 luku jae 1, vaimo joka on vaatetettu auringolla on Gabriel. Gabriel on vaimon ensisijainen jäsen. Ilmestys 12 luku jae 5, poikalapsi on Jumalan järjestö. Ilmestys 12 luku jae 6, vaimo pakeni erämaahan täyttyi kun Robin Locksley (Robib Hood) eli Gabriel pakeni erämaahan (Sherwoodin metsä?) 1161-1247-luvulla Englannissa.
Ilmestys 14 luvusta Fanueliin
Ilmestys 14 luku jae 6, keskitaivaalla lentävä eräs toinen enkeli, jolla oli iankaikkinen evankeliumi on Zotiel eli enkeli Moroni. Ilmestys 14 luku jae 14, valkoinen pilvi, ja pilvellä istuva Ihmisen Pojan muotoinen on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 14 luku jae 17, ja temppelistä lähti eräs toinen enkeli, on Rafael. Gabriel ja Rafael ovat ne kaksi enkeliä jotka toimittavat maan elonleikkuun. Ilmestys 16 luku jae 2, ensimmäinen enkeli on Rafael? Ilmestys 16 luku jae 3, toinen enkeli on Sarakael. Ilmestys 16 luku jae 4, kolmas enkeli on Raguel. Ilmestys 16 luku jae 5, vetten enkeli on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 16 luku jae 8,neljäs enkeli on Fanuel?
Ilmestyskirjan 16 luvusta Ragueliin asti
Ilmestyskirjan 16 luvusta
Ilmestys 16 luku jae 10, viides enkeli on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 16 luku jae 12, kuudes enkeli on Remiel. Ilmestys 18 luku jae 1, Eräs toinen enkeli jolla oli suuri valta on Gabriel. Ilmestys 18 luku jae 21, väkevä enkeli joka heittää pois Babylonin, on Rafael. Ilmestys 19 luku jae 11, valkoisella hevosella ratsastaja on sekä Sana (Jeesus) että Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 20 luku 1-2 jae enkeli, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään ja joka sitoi Saatanan tuhanneksi vuodeksi, on Pyhä Henki eli Gabriel.
Ilmestyskirjan selitykset
22
136
Vastaukset
- Selkeyttä
Mielestäni mielikuvituksesi on tehnyt sinulle kepposet. Esim. on on hyvin omituista sanoa Pyhää Henkeä Gabrieliksi.
- Eipuppuaihmisille
Sinä tuot mormonikirkon profeettojen virheellisiä ilmoituksia ja sanot niitä totuudeksi ja haluat kaikkien uskovan niihin. Minulta ei lähde noin vain virheellisä tietoja muille annettavaksi joten mieti mitä puppua yrität syöttää ihmisille.
- Taivaassasaadutnimet
4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin toiseksi nimekseen Gabriel. Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan useasti Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel.
6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä Jumala loi maan ja se asettui paikoilleen avaruudessa. Maata ”luomassa” oli myös Sana ja Pyhä Henki (Gabriel), Mormonin kirjan Aabrahamin kirjan 3 luku 24 jae. 6 vuorokautta pituisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä alkoi ensimmäinen luomispäivä.
Tuo ensimmäinen luomispäivä oli pituudeltaan 270:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan Voimalla (Pyhän Hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni). Taivaassasaadutnimet kirjoitti:
4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin toiseksi nimekseen Gabriel. Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan useasti Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel.
6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä Jumala loi maan ja se asettui paikoilleen avaruudessa. Maata ”luomassa” oli myös Sana ja Pyhä Henki (Gabriel), Mormonin kirjan Aabrahamin kirjan 3 luku 24 jae. 6 vuorokautta pituisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä alkoi ensimmäinen luomispäivä.
Tuo ensimmäinen luomispäivä oli pituudeltaan 270:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan Voimalla (Pyhän Hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).Nauran taas kippurassa, enkä saa henkeä.... mormonismi on kaikista lahkoista lahoin, mutta ihmisen mieli on laumaeläimen mieli. Ihminen uskoo vaikka ukko-ylijumalaan... ainiin, mutta ukko sentään puhuu kuuluvalla äänellä...
- Selkeyttä
Eipuppuaihmisille kirjoitti:
Sinä tuot mormonikirkon profeettojen virheellisiä ilmoituksia ja sanot niitä totuudeksi ja haluat kaikkien uskovan niihin. Minulta ei lähde noin vain virheellisä tietoja muille annettavaksi joten mieti mitä puppua yrität syöttää ihmisille.
Mitkä ovat perustelusi?
- kaksipisteto
"Selkeyttä: Esim. on on hyvin omituista sanoa Pyhää Henkeä Gabrieliksi." Ei yhtään sen omituisempaa kuin väittää messiaan lähettäjää messiaaksi , tai tehdä jumalasta kokemusevoluution tuote , joka asuu vaimoineen jollain planeetalla tai vaikka kääntää papyruksesta, mutta ei kääntääkään.Kaikki on mahdollista, mikään noista ei tosin Raamatussa.
- Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
"Selkeyttä: Esim. on on hyvin omituista sanoa Pyhää Henkeä Gabrieliksi." Ei yhtään sen omituisempaa kuin väittää messiaan lähettäjää messiaaksi , tai tehdä jumalasta kokemusevoluution tuote , joka asuu vaimoineen jollain planeetalla tai vaikka kääntää papyruksesta, mutta ei kääntääkään.Kaikki on mahdollista, mikään noista ei tosin Raamatussa.
Ero on tietolähteessä. Myös ymmärrystä tarvitaan. Isä lähetti Poikansa eli Jahven Messiaaaksi ja antoi Hänelle tehtäväksi johtaa Israelin kansaa ja hyväksyi Hänen lunastussuunnitelmansa.
- kaksipisteto
Selkeyttä kirjoitti:
Ero on tietolähteessä. Myös ymmärrystä tarvitaan. Isä lähetti Poikansa eli Jahven Messiaaaksi ja antoi Hänelle tehtäväksi johtaa Israelin kansaa ja hyväksyi Hänen lunastussuunnitelmansa.
Jahve nimenomaan ilmoittaa että hän on ikuinen eikä ole muita jumalia kuin hän, joko hän siis valehtelee tai on tyhmä ja tietämätön, kummassakaan tapauksessa ei hänen ilmoituksillaan ole arvoa pennin vertaa.Jahve myös ilmoittaa että hän voitelee jonkun rauhan tuojaksi ja henkilö olisi Davidin jälkeläinen. Joten taas tuli emävalhe, Jahve kai on jotenkin pakonomainen valehtelija mormonien mielestä, asiaa ei teidän kannaltanne voi muuten selittää.
Jahve myös lupasi että olisi israelilaisille aina tunnettu nimellä Jahve "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen. "
Se Raamatun ilmoituksista, jos ne eivät sovi mormoneille niille voi sinusta sanoa "ehei, luuletko että tuo on tarkoitettu kirjaimelliseksi ?" Itse asiassa ei voi, koska Raamattu on ainoa asiantuntija omassa sanomassaan ja tiedän sen vaikka en usko jumalaan johon seikkaan kohta taas varmaan tartut . Raamatun kirjoittajat sen sijaan ovat uskoneet ja siitä on nyt kyse. Ei muusta. - Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
Jahve nimenomaan ilmoittaa että hän on ikuinen eikä ole muita jumalia kuin hän, joko hän siis valehtelee tai on tyhmä ja tietämätön, kummassakaan tapauksessa ei hänen ilmoituksillaan ole arvoa pennin vertaa.Jahve myös ilmoittaa että hän voitelee jonkun rauhan tuojaksi ja henkilö olisi Davidin jälkeläinen. Joten taas tuli emävalhe, Jahve kai on jotenkin pakonomainen valehtelija mormonien mielestä, asiaa ei teidän kannaltanne voi muuten selittää.
Jahve myös lupasi että olisi israelilaisille aina tunnettu nimellä Jahve "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen. "
Se Raamatun ilmoituksista, jos ne eivät sovi mormoneille niille voi sinusta sanoa "ehei, luuletko että tuo on tarkoitettu kirjaimelliseksi ?" Itse asiassa ei voi, koska Raamattu on ainoa asiantuntija omassa sanomassaan ja tiedän sen vaikka en usko jumalaan johon seikkaan kohta taas varmaan tartut . Raamatun kirjoittajat sen sijaan ovat uskoneet ja siitä on nyt kyse. Ei muusta.Jahve on ikuinen. Meissä jokaisessa on jotain ikuista, koska olemme taivaallisen Isämme henkilapsia. Jahve on näistä lapsista vanhin veljemme.
- kaksipisteto
Selkeyttä kirjoitti:
Jahve on ikuinen. Meissä jokaisessa on jotain ikuista, koska olemme taivaallisen Isämme henkilapsia. Jahve on näistä lapsista vanhin veljemme.
Mormonioppia tuo, ei Raamatun .
Raamatussa ja sen uskonnoissa Jahve on ihmisten luoja, ei veli, eikä myöskään valehtele. Sinun uskontosi jumalalla voi olla lapsia vaikka kuinka paljon, mutta jumalallanne lapsineen ei ole mitään tekemistä Raamatun uskontojen kanssa. - Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
Mormonioppia tuo, ei Raamatun .
Raamatussa ja sen uskonnoissa Jahve on ihmisten luoja, ei veli, eikä myöskään valehtele. Sinun uskontosi jumalalla voi olla lapsia vaikka kuinka paljon, mutta jumalallanne lapsineen ei ole mitään tekemistä Raamatun uskontojen kanssa.Missä sanotaan, että Jahve on ihmisten luoja? Vanha testamentti ei aina selvästi erottele luojina Isä-Jumalaa eli Elohimiä ja Jeesusta Kristusta, Poika-Jumalaa eli Jahvea. Jahven kautta kaikki (ihmisten henget) on luotu mutta Elohimin toimeksiannosta.
Ihmisten henget ovat Elohimille syntyneitä henkilapsia. joista Jahve on vanhin veljemme. Meillä on siis sama Isä. - kaksipisteto
Selkeyttä kirjoitti:
Missä sanotaan, että Jahve on ihmisten luoja? Vanha testamentti ei aina selvästi erottele luojina Isä-Jumalaa eli Elohimiä ja Jeesusta Kristusta, Poika-Jumalaa eli Jahvea. Jahven kautta kaikki (ihmisten henget) on luotu mutta Elohimin toimeksiannosta.
Ihmisten henget ovat Elohimille syntyneitä henkilapsia. joista Jahve on vanhin veljemme. Meillä on siis sama Isä.Luomiskertomuksissa sanotaan ja myös muualla " Mutta olethan sinä, Jahve , meidän isämme! Me olemme savea, sinä saven valaja, kaikki me olemme sinun kättesi tekoa" Jes.64.8
Voiko joku olla noin ulalla vaikka jonkun uususkonnon jäsen ? EI VT:ssä ole kuin yksi jumala joka nimenomaan ilmoittaa että on ainoa jumala, maan ja taivaan ja kaiken niissä olevan luoja ja joka lupaa lähettää jonkun voidellun on Davidin jälkeläinen maalliseksi avuksi, rauhan tuojaksi.
VT:n mukaanhan Jahve antoi lain ja teki liiton jotta Israel olisi tämän todistaja ”Näin sanoo Jahve , Israelin kuningas ja sen lunastaja, Jahve Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä.”
Voit olla uskomatta, eihän Jahvesta ole yhtään sen enempää todisteita kuin Baalista tai Dagonista tai muistakaan jumalista, mutta heprealaisen Raamatun sanoma on mikä on, ei sitä voi jälkikäteen kieltää eikä muuttaa. Ei sen mukaan ole muita jumalia, ei henkilapsia, eikä mitään muutakaan mitä sinun uskontosi tarjoaa. Olet omillasi ,täysin Smithin ja hänen tuottamiensa kirjoitusten varassa. - Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
Luomiskertomuksissa sanotaan ja myös muualla " Mutta olethan sinä, Jahve , meidän isämme! Me olemme savea, sinä saven valaja, kaikki me olemme sinun kättesi tekoa" Jes.64.8
Voiko joku olla noin ulalla vaikka jonkun uususkonnon jäsen ? EI VT:ssä ole kuin yksi jumala joka nimenomaan ilmoittaa että on ainoa jumala, maan ja taivaan ja kaiken niissä olevan luoja ja joka lupaa lähettää jonkun voidellun on Davidin jälkeläinen maalliseksi avuksi, rauhan tuojaksi.
VT:n mukaanhan Jahve antoi lain ja teki liiton jotta Israel olisi tämän todistaja ”Näin sanoo Jahve , Israelin kuningas ja sen lunastaja, Jahve Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä.”
Voit olla uskomatta, eihän Jahvesta ole yhtään sen enempää todisteita kuin Baalista tai Dagonista tai muistakaan jumalista, mutta heprealaisen Raamatun sanoma on mikä on, ei sitä voi jälkikäteen kieltää eikä muuttaa. Ei sen mukaan ole muita jumalia, ei henkilapsia, eikä mitään muutakaan mitä sinun uskontosi tarjoaa. Olet omillasi ,täysin Smithin ja hänen tuottamiensa kirjoitusten varassa.Montako Jumalaa tässä on:
Joh. 1
1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
...
Sinä sivuutat Uuden testamentin, mutta sekin kuuluu Raamattuun. - kaksipisteto
Selkeyttä kirjoitti:
Montako Jumalaa tässä on:
Joh. 1
1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
...
Sinä sivuutat Uuden testamentin, mutta sekin kuuluu Raamattuun.Miksiköhän kristinusko itse sitten ilmoittuatuu monoteistiseksi uskonnoksi kuten sen synnyttänyt juutalaisuuskin? Ehkä koska kristinuskolta muuten putoaa pohja vedota hepraelaiseen Raamattuun?
Miikä olikaan Jeesuksen mukaan lain tärkein käsky? Jahve on yksi ja ainoa jumala. " Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Jahve on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän,"
Onko Jeesus hyvä? "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. "
" Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa."
Missä UT sanoo että jumalia on kaksi, kolme tai useampia ? Ketkä kaikki ovat jumalia ja missä laki ja profeetat siis kumotaan vääränä tietona ? - Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
Miksiköhän kristinusko itse sitten ilmoittuatuu monoteistiseksi uskonnoksi kuten sen synnyttänyt juutalaisuuskin? Ehkä koska kristinuskolta muuten putoaa pohja vedota hepraelaiseen Raamattuun?
Miikä olikaan Jeesuksen mukaan lain tärkein käsky? Jahve on yksi ja ainoa jumala. " Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Jahve on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän,"
Onko Jeesus hyvä? "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. "
" Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa."
Missä UT sanoo että jumalia on kaksi, kolme tai useampia ? Ketkä kaikki ovat jumalia ja missä laki ja profeetat siis kumotaan vääränä tietona ?Katso Johanneksen evankeliumin alku!
- Selkeyttä
kaksipisteto kirjoitti:
Luomiskertomuksissa sanotaan ja myös muualla " Mutta olethan sinä, Jahve , meidän isämme! Me olemme savea, sinä saven valaja, kaikki me olemme sinun kättesi tekoa" Jes.64.8
Voit olla uskomatta, eihän Jahvesta ole yhtään sen enempää todisteita kuin Baalista tai Dagonista tai muistakaan jumalista, mutta heprealaisen Raamatun sanoma on mikä on, ei sitä voi jälkikäteen kieltää eikä muuttaa. Ei sen mukaan ole muita jumalia, ei henkilapsia, eikä mitään muutakaan mitä sinun uskontosi tarjoaa. Olet omillasi ,täysin Smithin ja hänen tuottamiensa kirjoitusten varassa.Niin, hebrealainen Raamattu ei taida sisältää muuta kuin Vanhan testamentin. Olet siihen sidoksissa, mutta Jumala ei ole kuollut vaan voi ilmoittaa ja ilmoittanut itsestään paljon enemmän kuin on VT:sä.
- kaksipisteto
Selkeyttä kirjoitti:
Niin, hebrealainen Raamattu ei taida sisältää muuta kuin Vanhan testamentin. Olet siihen sidoksissa, mutta Jumala ei ole kuollut vaan voi ilmoittaa ja ilmoittanut itsestään paljon enemmän kuin on VT:sä.
Jumalia tuskin on, ainakaan ei ole ainutttakaan todistetta että olisi, mutta ihmisten väsäämiä uskontoja on pilvin pimein.Sinä puolestasi teet kyllä kaikkesi jotta voisit jättää vastaamaatta kysymyksiin joita teen juuri ja vain Raamatun perusteella.
Montko jumalaa on kristinuskossa jos uskomme sitä mitä UT, Jeesus ja Paavali sanovat ja kuka on /ketkä ovat nuo jumalat? Anna kohdat Raamatusta.
Kyllä kai jos olisi joku jumala hän voisi ilmoitella vaikka mitä, mutta miksi ihmeessä joku jumala ensin ilmoittaisi itsestään asioita jotka ovat valhetta? Ei valehteleminen ole tiedon lisäämistä eikä sen korjaminen ole muuta kuin valehtelun peittämistä.
Jos kerran on paljon jumalia ja ne ovat ruumiillisia, naivia ja asuvatkin jossain paikassa kuten pakanajumalat alunperin, miksi Raamatun valhevaihe ennen kuin palataan pakanuuteen joka itse asiassa olikin totta? Useimmat uskonnothan yhä vielä ja lähes kaikki aiemmat uskoivat kuten te mormonit nyt.
- Ev.lut
Aivan käsittämätöntä soopaa.
- Etsivä7
Onko siis Herra Sebaot ja Jahve sama Jumala?
Millä nimellä Jeesus kutsui Isäänsä?- Selkeyttä
Isää ei yleensäkään kutsuta nimellä vaan pelkkä isä riitti. Meitäkin Hän opetti rukoilemaan: "Isä meidän, joka olet taivaassa..."
- eisekasoppaa
Selkeyttä kirjoitti:
Isää ei yleensäkään kutsuta nimellä vaan pelkkä isä riitti. Meitäkin Hän opetti rukoilemaan: "Isä meidän, joka olet taivaassa..."
Jumala alkoi aineen luomisen jo ennen kuin Hän loi esikoispoikansa Sanan eikä Raamattu kutsu koskaan Sanaa Jahveksi vaan tuo sekaannus on lähtöisin mormonien sekavista selityksistä.
Apostoli Johannes antoi myös väärää tietoa kirjoittaessaan että Sanan kautta olisi luotu kaikki, myös aine ja muut persoonat sekä muut maailmat mikä ei myöskään pidä paikkaansa sillä ainoastaan Jumala pystyy luomaan ainetta ja persoonia eikä aineen tai muiden persoonien luominen onnistu kenenkään muun kautta. - Ristiriitaista
eisekasoppaa kirjoitti:
Jumala alkoi aineen luomisen jo ennen kuin Hän loi esikoispoikansa Sanan eikä Raamattu kutsu koskaan Sanaa Jahveksi vaan tuo sekaannus on lähtöisin mormonien sekavista selityksistä.
Apostoli Johannes antoi myös väärää tietoa kirjoittaessaan että Sanan kautta olisi luotu kaikki, myös aine ja muut persoonat sekä muut maailmat mikä ei myöskään pidä paikkaansa sillä ainoastaan Jumala pystyy luomaan ainetta ja persoonia eikä aineen tai muiden persoonien luominen onnistu kenenkään muun kautta.Mm. Aabrahamin kirjan 3 luvun 24 jakeessa Sana sanoo Pyhälle Hengelle (Gabriel) ja Jumalalle (Jahve) näin. "Astukaamme alas, sillä siellähän on avaruutta, ja ottakaamme näitä aineita ja tehkäämme maa, jonka päällä nämä saavat asua;.
Eli Sana ja Pyhä Henki ja Jumala muodostivat maan jo olemassa olevista aineista eli tuossa jakeessa kumotaan aiemmin annettu tieto että maapallon aineet luotiin Sanan kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2486409Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1965956Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai185507Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1084258Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1433523Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303343HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok233046Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan82502Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2632464- 1342312