Pyhän Hengen ilta

Eilen. Oli kamalaa kun puhuttiin syöpäpotilaasta jonka keuhkosyöpä oli edennyt ja mitään ei ole tehtävissä.
Tuntui kuin kaikki teeskentelivät rukoillessaan sairaan puolesta.
Sitten oli toinen tyttö joku jonka piti tulla kokoukseen laulamaan vakavasti sairas. Hänen parantumisensa puolesta rukoiltiin myös.

Kaiken tämän jälkeen miespappi sanoi heti:"Ompa hyvä kokous. Aivan tunnen miten pyhä henki virtaa"tms.

Mä olin järkyttynyt.

Olen pitänyt nyt viime aikoina tapanani pitää sellaista peukkupaikkasysteemiä jossa tuon yhden raamatunjakeen palstalle uudesta testamentista.

Eilen peukku osui kohtaan jossa sokea sai näön kun jeesus laittoi sylkeä ja hiekkaa hänen silmilleen.

En tohtinut kirjoittaa kohtaa teille. Otin sieltä ne sanat jotka uskoin ja jotka tuntuivat minusta ymmärrettäviltä.

Jätin tuon ihmeen kertomatta.

4% paranee C-hepatiitista spontaanisti. Minä parannuin rukouksen voimasta.

On pikkaisen höynäytetty olo. Jos ne vaan sanovat että se oli ihme...

Kun siihen sairauteen on nykyään lääke.

Enkä ole nähnyt kenenkään muun paranevan.

Uskotteko te?

Kyseessä on koko raamatun arvovalta!

36

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning_Star

      Mitäs muuten auroraborrealliksen tähän päivään kuuluu kuin että olet ollut eilen tuollaisissa "iltamissa"?

      Parantuminen on aina ilon aihe ja omanlaisensa ihme ihan kenen tahansa ihmisen elämään, joka parantuu vakavasta sairaudesta.

      • Nooh...minä olen ollut jonkin aikaa työttömänä. Olen palstalle aiemminkin kertonut että olen ammatiltani lähihoitaja.

        Nyt on tullut mitta täyteen sairaita ihmisiä sillä en oikein kestä nähdä kenenkään kärsimystä jos ei voi auttaa.

        Olen palstalle kertonut että hoidan erästä ikäistäni pyörätuolipotilasta.

        Nyt olen ollut jo hetken vailla mitään... siksi ilmoittauduin nettilukioon. Minulla on nyt 3-4 vuotta aikaa miettiä mikä on tulevaisuuden ammatti.

        "Parantuminen on aina ilon aihe ja omanlaisensa ihme ihan kenen tahansa ihmisen elämään, joka parantuu vakavasta sairaudesta."

        Jos jeesus parantaisi niin tottakai uskovaiset olisivat tervetulleita sairaaloihin, mutta omasta kokemuksesta tiedän että vain tiede parantaa ja joskus-oikeastaan aika usein -siitäkään ei ole takeita.

        Kyse on siitä miksi ihmiset varsinkin helluntailaiset puhuvat tätä totuutta vastaan?

        Entä sitten kun omalle kohdalle sattuu`?


      • Lightning_Star

        Niin, huomaan, että pohdit asioita ja näet myös epäkohtia maailmassa jossa olemme.

        Minä uskon Jeesuksen parantaneen sokean miehen ja uskon myös siihen, että Jeesus on Vapahtaja.

        Käyttäisin lääketiedettä apukeinona silti tarpeen vaatiessa.

        Asiat eivät poissulje toinen toisiaan.

        Ajattelen, että ammatti tulee valita sen mukaan, mikä kiinnostus on ja mistä pitää. Onnea löytämisen tielle.


      • Lightning_Star kirjoitti:

        Niin, huomaan, että pohdit asioita ja näet myös epäkohtia maailmassa jossa olemme.

        Minä uskon Jeesuksen parantaneen sokean miehen ja uskon myös siihen, että Jeesus on Vapahtaja.

        Käyttäisin lääketiedettä apukeinona silti tarpeen vaatiessa.

        Asiat eivät poissulje toinen toisiaan.

        Ajattelen, että ammatti tulee valita sen mukaan, mikä kiinnostus on ja mistä pitää. Onnea löytämisen tielle.

        LS, myös minä kerran uskoin jeesuksen olleen parantaja vapahtajatittelin lisäksi.
        Rukoilin ettei voi uskoa pelastumiseen jos ei usko parantumiseen.

        Se johtui siitä että jostain sain opetusta ehtoollisesta.

        "Jeesuksen veri puolestamme vuodatettu"
        Pelastuminen

        "Jeesuksen ruumis sinun puolestasi annettu"
        Parantuminen.

        Risti. Veri ja ruumis.

        Parannuin ja jäin koukkuun koko iäksi jeesustarinaan.


      • Lightning_Star

        Uskon, että Hän on tullut Sanana keskellemme.

        ....opetus, joka syödään....


      • Lightning_Star kirjoitti:

        Uskon, että Hän on tullut Sanana keskellemme.

        ....opetus, joka syödään....

        Minä kiitän Herraamme Jeesusta Kristusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi, ja otti minut palvelukseensa, vaikka olin ollut herjaaja, pilkkaaja, vainoaja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut sillä en epäuskon tähden tiennyt mitä tein.

        Peukkupaikka 1.Tim.1.:12-13


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Minä kiitän Herraamme Jeesusta Kristusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi, ja otti minut palvelukseensa, vaikka olin ollut herjaaja, pilkkaaja, vainoaja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut sillä en epäuskon tähden tiennyt mitä tein.

        Peukkupaikka 1.Tim.1.:12-13

        Minä iloitsen siitä että sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa. Sinä tulet vielä näkemään kuinka Jeesus parantaa sairaita. Ne parantumiset tulevat olemaan jokapäiväistä ja runsaslukuisia kaikkialla missä uskovia kokoontuu ja jossa Jeesuksen herruutta ja rakkautta sekä sovitusta julistetaan niin kuin se on Raamattuun kirjoitettu.


        Koska sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa, Jumala vetää sinua Jeesuksen luokse Hänen läsnäoloonsa. Ja kun sinä siinä läsnäolossa olet toisten uskovien kanssa, sinä tulet näkemään Hänen tekojaan. Minä iloitsen siitä jo etukäteen. Jeesuksen läsnäolossa tapahtuu Hänen tekojaan ja kuullaan Hänen äänensä ja koetaan Hänen armonsa, rakkautensa, lapeutensa ja huolenpitonsa. Seurakunnassa Jeesuksen läsnäolo on tuntuvaa. Kun Jumala kohtaa sinua, sinä muutut. Uskon että sinäkin vielä saat olla elävänä palavana uskovana mukana rukoilemassa sairaiden puolesta. Entiset erheet ovat anteeksi annetut ja uusi elämä on alkanut Jeesuksen seurassa. Jumala on meitä kohtaan niin armollinen. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti. Siksi tänä päivänä voidaan nähdä samoja asioita kuin nähtiin Hänen lihansa päivinä. Aamen, totisesti.


      • Jaikalismi
        Jaikal91 kirjoitti:

        Minä iloitsen siitä että sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa. Sinä tulet vielä näkemään kuinka Jeesus parantaa sairaita. Ne parantumiset tulevat olemaan jokapäiväistä ja runsaslukuisia kaikkialla missä uskovia kokoontuu ja jossa Jeesuksen herruutta ja rakkautta sekä sovitusta julistetaan niin kuin se on Raamattuun kirjoitettu.


        Koska sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa, Jumala vetää sinua Jeesuksen luokse Hänen läsnäoloonsa. Ja kun sinä siinä läsnäolossa olet toisten uskovien kanssa, sinä tulet näkemään Hänen tekojaan. Minä iloitsen siitä jo etukäteen. Jeesuksen läsnäolossa tapahtuu Hänen tekojaan ja kuullaan Hänen äänensä ja koetaan Hänen armonsa, rakkautensa, lapeutensa ja huolenpitonsa. Seurakunnassa Jeesuksen läsnäolo on tuntuvaa. Kun Jumala kohtaa sinua, sinä muutut. Uskon että sinäkin vielä saat olla elävänä palavana uskovana mukana rukoilemassa sairaiden puolesta. Entiset erheet ovat anteeksi annetut ja uusi elämä on alkanut Jeesuksen seurassa. Jumala on meitä kohtaan niin armollinen. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti. Siksi tänä päivänä voidaan nähdä samoja asioita kuin nähtiin Hänen lihansa päivinä. Aamen, totisesti.

        Voi voi sinua Jaikali !

        Kuinka vähän sinä ymmärsit AuroraB:n viestiä.

        Hän siis pettyi siihen, että Jumalan Voimaa ei näkynyt eikä kuulunut !

        Enkä sitä yhtään ihmettele, sillä mainostettiinhan Jumalan Voimaa eli Pyhää Henkeä, mutta sitä Voimaa ei sitten näkynytkään vaan oli vain katteettomia lupauksia !

        Tuollaisesta mainostamisesta muuten Raamattu opettaa seuraavaa:

        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Siis jos aletaan mainostaa Pyhän Hengen voimaa, niin koko toiminta on ihan pielessä !

        Raamattu ja Jeesus itse sanoo:

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

        Luuk. 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

        Mutta nyt siis ei keskitytä Jeesukseen ja Hänen työhönsä, vaan Pyhän Hengen voimaan vain ja sen mainostamiseen ja sitten juostaan etsimässä sitä Voimaa ja sen vaikutusta, eli ei etsitä Jeesusta vaan vain Hänen lahjojaan.

        Korinttolaiset olivat hyvä esimerkki tästä väärästä toiminnasta, ja tämän kaltaisessa touhussa siis uskovat alkavat käskyttää eli hallita ja vaatia Pyhää Henkeä toimimaan uskovien tahdon mukaan !

        Siis Herrasta tehdään palveljia ja palvelija käskyttää Herransa !

        Koko touhu on siten käännetty päälaelleen, enkä ihmettele yhtään sitä, että Herra ei vaikuta Pyhän Hengen kautta noissa tilaisuuksissa, sillä uskovien asenne on ihan väärä, ja kun on siis luvattu vastoin Jumalan tahtoa, että Jumala tekee sitä ja tätä, ja sitten ei mitään tapahdukaan, niin kyllähän se ihminen silloin pettyy ja kokee itsensä petetyksi ja huijatuksi, kun on vain katteettomia Sanoja !

        Koko porukalta on kateissa siis ihan perus asiat, esim. tämä asia:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Me olemme Jumalan Armon ja tahdon varassa, eli itse emme millään omalla uskolla, siis oikeammin uskottelullamme saa mitään Jumalalta, vaan voimme vain anoa ja rukoilla ja sitten se on Jumalan tahdon varassa miten Hän näkee parhaaksi vastata anomuksiimme !

        Siis jopa Jeesus sanoi omasta toiminnastaan seuraavaa:

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

        Mutta nämä ymmärtämättömät Jumalan Voiman julistajat siis väittävät kykenevänsä itse omalla uskottelullaan hallitsevansa jopa Jumalaa ja Pyhää Henkeä, ja siksi siis mainostetaan Pyhän Hengen iltoja !

        Siis kukaan uskova ei voi ennalta tietää/päättää sitä, että Herra toimisi Pyhän Hengen voiman kautta jossain illassa erityisesti !

        Lisäksi Pyhä Henki on joka ikisessä uudestisyntyneessä uskovassa, eikä sen perässä tarvitse juosta !

        Luuk. 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.


      • Henok
        Jaikal91 kirjoitti:

        Minä iloitsen siitä että sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa. Sinä tulet vielä näkemään kuinka Jeesus parantaa sairaita. Ne parantumiset tulevat olemaan jokapäiväistä ja runsaslukuisia kaikkialla missä uskovia kokoontuu ja jossa Jeesuksen herruutta ja rakkautta sekä sovitusta julistetaan niin kuin se on Raamattuun kirjoitettu.


        Koska sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa, Jumala vetää sinua Jeesuksen luokse Hänen läsnäoloonsa. Ja kun sinä siinä läsnäolossa olet toisten uskovien kanssa, sinä tulet näkemään Hänen tekojaan. Minä iloitsen siitä jo etukäteen. Jeesuksen läsnäolossa tapahtuu Hänen tekojaan ja kuullaan Hänen äänensä ja koetaan Hänen armonsa, rakkautensa, lapeutensa ja huolenpitonsa. Seurakunnassa Jeesuksen läsnäolo on tuntuvaa. Kun Jumala kohtaa sinua, sinä muutut. Uskon että sinäkin vielä saat olla elävänä palavana uskovana mukana rukoilemassa sairaiden puolesta. Entiset erheet ovat anteeksi annetut ja uusi elämä on alkanut Jeesuksen seurassa. Jumala on meitä kohtaan niin armollinen. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti. Siksi tänä päivänä voidaan nähdä samoja asioita kuin nähtiin Hänen lihansa päivinä. Aamen, totisesti.

        jaikali on hauska mies. Hän pistää Jeesustakin paremmaksi lupaamalla parantumisia liukuhihnalla. Jopa rikkimennyt portinpylväs eheytyy kun jaikali pääsee oikein vauhtiin.
        Onkohan jaikali joskus pistetty alkuun luonnollisella toiminnalla?


      • Jaikalismi
        Henok kirjoitti:

        jaikali on hauska mies. Hän pistää Jeesustakin paremmaksi lupaamalla parantumisia liukuhihnalla. Jopa rikkimennyt portinpylväs eheytyy kun jaikali pääsee oikein vauhtiin.
        Onkohan jaikali joskus pistetty alkuun luonnollisella toiminnalla?

        No, Jaikalilla on omat puutteensa Raamatun ymmärtämisessä.

        Mutta hän on käsittääkseni uudestisyntynyt oikeasti, toisin kuin sinä Henok, joka väitit uudestisyntyneesi vauvakasteessa, mikä on sula mahdottomuus !


      • Jaikalismi kirjoitti:

        Voi voi sinua Jaikali !

        Kuinka vähän sinä ymmärsit AuroraB:n viestiä.

        Hän siis pettyi siihen, että Jumalan Voimaa ei näkynyt eikä kuulunut !

        Enkä sitä yhtään ihmettele, sillä mainostettiinhan Jumalan Voimaa eli Pyhää Henkeä, mutta sitä Voimaa ei sitten näkynytkään vaan oli vain katteettomia lupauksia !

        Tuollaisesta mainostamisesta muuten Raamattu opettaa seuraavaa:

        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Siis jos aletaan mainostaa Pyhän Hengen voimaa, niin koko toiminta on ihan pielessä !

        Raamattu ja Jeesus itse sanoo:

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

        Luuk. 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

        Mutta nyt siis ei keskitytä Jeesukseen ja Hänen työhönsä, vaan Pyhän Hengen voimaan vain ja sen mainostamiseen ja sitten juostaan etsimässä sitä Voimaa ja sen vaikutusta, eli ei etsitä Jeesusta vaan vain Hänen lahjojaan.

        Korinttolaiset olivat hyvä esimerkki tästä väärästä toiminnasta, ja tämän kaltaisessa touhussa siis uskovat alkavat käskyttää eli hallita ja vaatia Pyhää Henkeä toimimaan uskovien tahdon mukaan !

        Siis Herrasta tehdään palveljia ja palvelija käskyttää Herransa !

        Koko touhu on siten käännetty päälaelleen, enkä ihmettele yhtään sitä, että Herra ei vaikuta Pyhän Hengen kautta noissa tilaisuuksissa, sillä uskovien asenne on ihan väärä, ja kun on siis luvattu vastoin Jumalan tahtoa, että Jumala tekee sitä ja tätä, ja sitten ei mitään tapahdukaan, niin kyllähän se ihminen silloin pettyy ja kokee itsensä petetyksi ja huijatuksi, kun on vain katteettomia Sanoja !

        Koko porukalta on kateissa siis ihan perus asiat, esim. tämä asia:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Me olemme Jumalan Armon ja tahdon varassa, eli itse emme millään omalla uskolla, siis oikeammin uskottelullamme saa mitään Jumalalta, vaan voimme vain anoa ja rukoilla ja sitten se on Jumalan tahdon varassa miten Hän näkee parhaaksi vastata anomuksiimme !

        Siis jopa Jeesus sanoi omasta toiminnastaan seuraavaa:

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

        Mutta nämä ymmärtämättömät Jumalan Voiman julistajat siis väittävät kykenevänsä itse omalla uskottelullaan hallitsevansa jopa Jumalaa ja Pyhää Henkeä, ja siksi siis mainostetaan Pyhän Hengen iltoja !

        Siis kukaan uskova ei voi ennalta tietää/päättää sitä, että Herra toimisi Pyhän Hengen voiman kautta jossain illassa erityisesti !

        Lisäksi Pyhä Henki on joka ikisessä uudestisyntyneessä uskovassa, eikä sen perässä tarvitse juosta !

        Luuk. 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

        Kun joku menee hengelliseen tilaisuuteen, hänellä on hengellinen jano ja nälkä Jumalan puoleen. Se taas on Jumalan vaikutusta hänessä. Ja tästä minä iloitsen .


      • Jaikalismi
        Jaikal91 kirjoitti:

        Kun joku menee hengelliseen tilaisuuteen, hänellä on hengellinen jano ja nälkä Jumalan puoleen. Se taas on Jumalan vaikutusta hänessä. Ja tästä minä iloitsen .

        Hienoa kun iloitset !

        Mutta siinä samalla suljet silmäsi näkemästä sitä, että näillä "seurakunnilla" joihin nyt AuroraB:kin pettyi, ei ole hänelle annettavaa, vaan jopa hän näkee niiden toiminnan valheellisuuden, vaikka ei ehkä sen perimmäisiä syitä tajuaisikaan !

        Siis sinun uskovana pitäisi tajuta paljon paremmin, mutta sinä siis olet joko sokea, tai sulkenut silmäsi näiden "seurakuntien" vääriltä toimilta ja opeilta !

        Sinä siis kehoitat vain menemään uudestaan sinne eksytettäväksi tuollaiseen "uskonsana" touhuihin !

        Pidät itseäsi opettajana, ja tässäkö on apusi käytännön tasolla Jaikali ?

        Mutta kun sokea sokeaa taluttaa, niin Sana kertoo miten siinä käy !

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Voisitko siis Jaikali lopettaa jo taluttamisen, kun olet siis allikkoon taluttamassa, kun kannustat käymään näissä eksyneiden kokouksissa ?


      • EtsiVäinLöytää
        Jaikalismi kirjoitti:

        Hienoa kun iloitset !

        Mutta siinä samalla suljet silmäsi näkemästä sitä, että näillä "seurakunnilla" joihin nyt AuroraB:kin pettyi, ei ole hänelle annettavaa, vaan jopa hän näkee niiden toiminnan valheellisuuden, vaikka ei ehkä sen perimmäisiä syitä tajuaisikaan !

        Siis sinun uskovana pitäisi tajuta paljon paremmin, mutta sinä siis olet joko sokea, tai sulkenut silmäsi näiden "seurakuntien" vääriltä toimilta ja opeilta !

        Sinä siis kehoitat vain menemään uudestaan sinne eksytettäväksi tuollaiseen "uskonsana" touhuihin !

        Pidät itseäsi opettajana, ja tässäkö on apusi käytännön tasolla Jaikali ?

        Mutta kun sokea sokeaa taluttaa, niin Sana kertoo miten siinä käy !

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Voisitko siis Jaikali lopettaa jo taluttamisen, kun olet siis allikkoon taluttamassa, kun kannustat käymään näissä eksyneiden kokouksissa ?

        Seurakuntien vääristä toimista ja opeista huolimatta auroreaborellis etsii Jumalaa, ja siitä jokainen uskova iloitseen.


      • Jaikalismi
        EtsiVäinLöytää kirjoitti:

        Seurakuntien vääristä toimista ja opeista huolimatta auroreaborellis etsii Jumalaa, ja siitä jokainen uskova iloitseen.

        Toki siitä jokainen uskova iloitsee, jos ja kun joku etsii Jumalaa !

        Mutta ei silti tulisi olla naivi ja ymmärtämätön tuon tilanteen vuoksi !

        Siis aurora pettyi uskovien touhuiluun, eli havaitsi tuohun valheellisuuden ja silti vain iloitaan !

        Kyllä siinä kohtaa pitäisi hieman toisin reagoida, eikä vain sulkea silmiään ongelmilta !

        On pikemmin surullista se, että uskovien väärän toiminnan vuoksi, etsivä sielu ei löydä etsimäänsä, kun sen estää juuri se uskovien väärä toiminta !

        Siis etsivä sielu pettyy Jumalaan, kun uskovat eli ihmiset toimivat väärin !

        Siis näin usein käy, vaikka vika siis on ihmisissä eli uskovissa, niin etsivä sielu muodostaa kuvan Jumalasta sen uskovien toimien kautta ja vuoksi !

        Tähän seikkaan olen usein törmännyt, eli uskovat, joiden tulisi johdattaa etsivä sielu Jumalan yhteyteen ja luo, sen sijaan karkoittavat etsivän, kun eihän ihminen halua työntää kättään siihen itseensä eikä halua väärää seuraa ja perhettä, kun etsii sitä Jumalan perhettä, ja sitä oikeaa ja hyvää yhteyttä !

        Siis jos etsivä toteaa, että noilla valheellisilla ei ole mitään annettavaa minulle, niin eihän se auta eikä innosta sitä etsivää sielua lähestymään Jumalaa !

        Uskosta osattoman ja etsivän sielun, tulisi nähdä uskovissa jotain, mitä hän itse sisimmässään kaipaa ja mitä ilman hän on jäänyt maailmassa !

        Mutta jos uskovissa ei sitä ole eikä sitä heissä näy, niin miksi ihmeessä se etsivä sielu etsiytyisi uskovien ja Jumalan luo ???

        Mutta Jaikali siis vain kehoitti menemään uudestaan pettymään, sen sijaan että hän olisi opastanut oikeaan ja kertonut sen, mikä kokouksessa ja niiden uskovien toiminnassa oli pielessä !

        Nyt tuli mieleeni tästä toiminnasta seuraava Sananpaikka:

        1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Minä iloitsen siitä että sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa. Sinä tulet vielä näkemään kuinka Jeesus parantaa sairaita. Ne parantumiset tulevat olemaan jokapäiväistä ja runsaslukuisia kaikkialla missä uskovia kokoontuu ja jossa Jeesuksen herruutta ja rakkautta sekä sovitusta julistetaan niin kuin se on Raamattuun kirjoitettu.


        Koska sinä olet ollut hengellisessä tilaisuudessa, Jumala vetää sinua Jeesuksen luokse Hänen läsnäoloonsa. Ja kun sinä siinä läsnäolossa olet toisten uskovien kanssa, sinä tulet näkemään Hänen tekojaan. Minä iloitsen siitä jo etukäteen. Jeesuksen läsnäolossa tapahtuu Hänen tekojaan ja kuullaan Hänen äänensä ja koetaan Hänen armonsa, rakkautensa, lapeutensa ja huolenpitonsa. Seurakunnassa Jeesuksen läsnäolo on tuntuvaa. Kun Jumala kohtaa sinua, sinä muutut. Uskon että sinäkin vielä saat olla elävänä palavana uskovana mukana rukoilemassa sairaiden puolesta. Entiset erheet ovat anteeksi annetut ja uusi elämä on alkanut Jeesuksen seurassa. Jumala on meitä kohtaan niin armollinen. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti. Siksi tänä päivänä voidaan nähdä samoja asioita kuin nähtiin Hänen lihansa päivinä. Aamen, totisesti.

        Kiitos jaikal. Oletkin saanut hyviä vastauksia.
        Mitä se seurakunnassa käynti minua hyödyttää jos se vain syö minun heikkoa uskoani?
        Sinä uskot että minä vielä joskus rukoilen itsekkin sairaiden puolesta. Omien sanojesi mukaan.
        Sitä ei tapahdu sillä olen sen verran rehellinen ihminen.


      • Jaikalismi kirjoitti:

        Toki siitä jokainen uskova iloitsee, jos ja kun joku etsii Jumalaa !

        Mutta ei silti tulisi olla naivi ja ymmärtämätön tuon tilanteen vuoksi !

        Siis aurora pettyi uskovien touhuiluun, eli havaitsi tuohun valheellisuuden ja silti vain iloitaan !

        Kyllä siinä kohtaa pitäisi hieman toisin reagoida, eikä vain sulkea silmiään ongelmilta !

        On pikemmin surullista se, että uskovien väärän toiminnan vuoksi, etsivä sielu ei löydä etsimäänsä, kun sen estää juuri se uskovien väärä toiminta !

        Siis etsivä sielu pettyy Jumalaan, kun uskovat eli ihmiset toimivat väärin !

        Siis näin usein käy, vaikka vika siis on ihmisissä eli uskovissa, niin etsivä sielu muodostaa kuvan Jumalasta sen uskovien toimien kautta ja vuoksi !

        Tähän seikkaan olen usein törmännyt, eli uskovat, joiden tulisi johdattaa etsivä sielu Jumalan yhteyteen ja luo, sen sijaan karkoittavat etsivän, kun eihän ihminen halua työntää kättään siihen itseensä eikä halua väärää seuraa ja perhettä, kun etsii sitä Jumalan perhettä, ja sitä oikeaa ja hyvää yhteyttä !

        Siis jos etsivä toteaa, että noilla valheellisilla ei ole mitään annettavaa minulle, niin eihän se auta eikä innosta sitä etsivää sielua lähestymään Jumalaa !

        Uskosta osattoman ja etsivän sielun, tulisi nähdä uskovissa jotain, mitä hän itse sisimmässään kaipaa ja mitä ilman hän on jäänyt maailmassa !

        Mutta jos uskovissa ei sitä ole eikä sitä heissä näy, niin miksi ihmeessä se etsivä sielu etsiytyisi uskovien ja Jumalan luo ???

        Mutta Jaikali siis vain kehoitti menemään uudestaan pettymään, sen sijaan että hän olisi opastanut oikeaan ja kertonut sen, mikä kokouksessa ja niiden uskovien toiminnassa oli pielessä !

        Nyt tuli mieleeni tästä toiminnasta seuraava Sananpaikka:

        1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

        Jaikal kehoitti uudestaan menemään pettymään, niimpä.
        Uteliaisuuttani katsoin saattaisko tänään olla parempi kokous niin ko helluntaiseurakunnan sivuilla oli kuin jumalaa ja minua pilkaten otsikko 28.10 rukouksen voima, sisaret vastuussa.
        Siis "rukouksen voima"!

        Mikä olikaan rukouksen voima viimeksikin kun niiden sairaiden puolesta rukoiltiin, täys nollateho.

        Niin, missä se jumala on?

        Minä todella etsin jumalaa, ja välillä koenkin löytäneeni sen.

        Tänään raahauduin erään skitsofreniaa sairastavan yksinäisen miehen luo kylään, koska tällä synttärit.

        Hän kertoi saaneensa diakonilta apua kaupassakäyntiin. Diakoni oli myös maksanut ostokset.

        Hän kertoi myös että tämä kyseinen helluntaiseurakunta tuo aina tiistaisin ja perjantaisin ruokaa tälle pahamaineiselle asuntoalueelle.

        Ajattelin että jumala toimii sittenkin ja välittää köyhistä. Välittää ihmisistä. Välittää minustakin vaikka olen köyhä opiskelija.

        Ja vaikken olisi edes opiskelija vaan olisin sairaseläkeläinen kuten tuo skitsofreniaa sairastava mies.

        Vielä jokin aika sitten olin työtön.

        Olen oppinut että ongelmat kuuluvat elämään. Ehkäpä niistä selvitään. Elämä kantaa.


      • EtsiVäinLöytää kirjoitti:

        Seurakuntien vääristä toimista ja opeista huolimatta auroreaborellis etsii Jumalaa, ja siitä jokainen uskova iloitseen.

        Kiitos kun iloitset. :)


      • Henok
        Jaikalismi kirjoitti:

        No, Jaikalilla on omat puutteensa Raamatun ymmärtämisessä.

        Mutta hän on käsittääkseni uudestisyntynyt oikeasti, toisin kuin sinä Henok, joka väitit uudestisyntyneesi vauvakasteessa, mikä on sula mahdottomuus !

        jaikalilla on mitä on ja minulla todisteet annettu itseäni varten mutta en kerro sinulle riivatulle mitään mikä olisi mielenkiintoista.


      • Henok
        Jaikalismi kirjoitti:

        Voi voi sinua Jaikali !

        Kuinka vähän sinä ymmärsit AuroraB:n viestiä.

        Hän siis pettyi siihen, että Jumalan Voimaa ei näkynyt eikä kuulunut !

        Enkä sitä yhtään ihmettele, sillä mainostettiinhan Jumalan Voimaa eli Pyhää Henkeä, mutta sitä Voimaa ei sitten näkynytkään vaan oli vain katteettomia lupauksia !

        Tuollaisesta mainostamisesta muuten Raamattu opettaa seuraavaa:

        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        Siis jos aletaan mainostaa Pyhän Hengen voimaa, niin koko toiminta on ihan pielessä !

        Raamattu ja Jeesus itse sanoo:

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

        Luuk. 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

        Mutta nyt siis ei keskitytä Jeesukseen ja Hänen työhönsä, vaan Pyhän Hengen voimaan vain ja sen mainostamiseen ja sitten juostaan etsimässä sitä Voimaa ja sen vaikutusta, eli ei etsitä Jeesusta vaan vain Hänen lahjojaan.

        Korinttolaiset olivat hyvä esimerkki tästä väärästä toiminnasta, ja tämän kaltaisessa touhussa siis uskovat alkavat käskyttää eli hallita ja vaatia Pyhää Henkeä toimimaan uskovien tahdon mukaan !

        Siis Herrasta tehdään palveljia ja palvelija käskyttää Herransa !

        Koko touhu on siten käännetty päälaelleen, enkä ihmettele yhtään sitä, että Herra ei vaikuta Pyhän Hengen kautta noissa tilaisuuksissa, sillä uskovien asenne on ihan väärä, ja kun on siis luvattu vastoin Jumalan tahtoa, että Jumala tekee sitä ja tätä, ja sitten ei mitään tapahdukaan, niin kyllähän se ihminen silloin pettyy ja kokee itsensä petetyksi ja huijatuksi, kun on vain katteettomia Sanoja !

        Koko porukalta on kateissa siis ihan perus asiat, esim. tämä asia:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Me olemme Jumalan Armon ja tahdon varassa, eli itse emme millään omalla uskolla, siis oikeammin uskottelullamme saa mitään Jumalalta, vaan voimme vain anoa ja rukoilla ja sitten se on Jumalan tahdon varassa miten Hän näkee parhaaksi vastata anomuksiimme !

        Siis jopa Jeesus sanoi omasta toiminnastaan seuraavaa:

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

        Mutta nämä ymmärtämättömät Jumalan Voiman julistajat siis väittävät kykenevänsä itse omalla uskottelullaan hallitsevansa jopa Jumalaa ja Pyhää Henkeä, ja siksi siis mainostetaan Pyhän Hengen iltoja !

        Siis kukaan uskova ei voi ennalta tietää/päättää sitä, että Herra toimisi Pyhän Hengen voiman kautta jossain illassa erityisesti !

        Lisäksi Pyhä Henki on joka ikisessä uudestisyntyneessä uskovassa, eikä sen perässä tarvitse juosta !

        Luuk. 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

        Lisäksi Pyhä Henki on joka ikisessä uudestisyntyneessä uskovassa, eikä sen perässä tarvitse juosta !

        Meinaatko että nostaessasi paskainen kätesi uskon tulon merkiksi samoin upotettuna altaasta nostettuna kerrot kokeneen jotain, ja pidät sitä uudestisyntymisenä altaassa. Usko jonka olet haalinut itsellesi on omaasi ja p-henkeä ei sinussa ole. Luulet olevasi viisas ihminen sellainen homo sapiens. Ehkä homo mutta paljon pitää tapahtua että todella uskoisit.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos jaikal. Oletkin saanut hyviä vastauksia.
        Mitä se seurakunnassa käynti minua hyödyttää jos se vain syö minun heikkoa uskoani?
        Sinä uskot että minä vielä joskus rukoilen itsekkin sairaiden puolesta. Omien sanojesi mukaan.
        Sitä ei tapahdu sillä olen sen verran rehellinen ihminen.

        >>>Sitä ei tapahdu sillä olen sen verran rehellinen ihminen.<<<

        Siksi juuri se tapahtuu. Olet rehellinen ja Jumala näkee sen.
        Jos olet rehellinen myös itsellesi, sinä tulet uskoon ennemin tai myöhemmin ja sinä kohtaat Jeesuksen Kristuksen armahtavan katseen. Se katse saa sinut sulamaan Hänen edessään. Sillä sellainen on Jeesuksen rakkaus ja sellainen voima on Hänen rakkaudessaan. Sitten sinä saat Herralta uskon ja armoituksen rukoilla sairaiden puolesta. Olen kokenut tätä sinusta jo pitempään.


        Olen ymmärtänyt monen todistuksen ja kokemuksen kautta että Herra panee ihmisen tekemään usein sellaista mitä hän on yrittänyt välttää ettei tarvitsisi tehdä. Näistä syistä minä todella uskon että sinä tulet olemaan paikkakunnallasi yksi uskon sankari, jos nyt jotakin ihmistä voidaan sanoa uskon sankariksi. Herra tulee kohtaamaan sinua voimakkaasti ja ottaa sinut palvelukseensa. Sinulla on jo tieto. Profetoit itsellesi ja sinä sen tiedät. Herra sen Sanan antoi sinulle. Sanon tämän siitäkin huolimatta että jotkut pilkkaavat minua tästä ja kritisoivat että puhun näin uskosta osattomalle ihmiselle. Sinä kuitenkin ymmärrät mitä tämä kaikki edellyttää sinulta.

        Olen kerran kohdannut erään uskosta osattoman ihmisen josta koin jotakin. Uskon että se, mitä koin tuossa hetkessä, oli Jeesuksen vaikutusta minussa. Oikeastaan minä tiedän sen. Jeesus suri häntä koska Hän oli tarkoittanut asettaa tämän henkilön palvelukseensa mutta hän oli tähän päivään asti kieltäytynyt tottelemasta Häntä. Hän oli kieltäytynyt tulemasta Jeesuksen luokse. Hän kiersi Jeesuksen Kristuksen. Niin hän kiersi myös sen palvelustehtävän jonka Jeesus oli suunnitellut häntä varten. Nän hengessäni myös mitä armolahjoja tuolla henkilöllä olisi mikäli hän olisi Jeesuksen seuraaja ja olis nyt Hänen palvelijansa. Olisin voinut kertoa tämän hänelle tarkasti mutta en uskaltanut, heikko kun olen. Herra armahtakoon minua!

        Kerran keskustelin erään toisen uskosta osattoman ihmisen kanssa. Koin siinä keskustelun aikana että jos hän nyt kieltäytyy lähtemästä seuraamaan Jeesusta Kristusta, hänen elämänsä lähtee tästä hetkestä alkaen voimakkaaseen ja jyrkkään alamäkeen. Tuo ajatus oli voimakas ja yllättävä. Kyseessä oli tavallinen perheensä ja työnsä hyvin hoitava monen lapsen vanhin. Hänen elämässään ei ollut mitään mikä olisi viitannut alamäkeen. En uskaltanut sanoa hänelle mitä hengessäni koin hänen tulevaisuudestaan. Puolen vuoden kuluttua tästä hänen elämänsä oli todellakin lähtenyt alamäkeä. Vuoden kuluttua hän oli jo täysin rappiolla. Kukaan ei olisi uskonut että hänelle voi niin pahasti käydä. Ja tämä sen tähden että hänelle ei kelvannut Jeesuksen Kristuksen tarjoama evankeliumin vapauden elämän tie. Hän oli hyljännyt Herran Jeesuksen Kristuksen ja sitä Jeesus suri.


        Sinusta aurora minä koen nyt päinvastaista. Elämäsi lähtee nyt nousuun ja siunaukset ovat tulossa. Et kauan enää ole sama ihminen joka olet ollut nämä vuodet. Jeesus tulee kohtaamaan sinua ja pelastaa sinut ja asettaa palvelukseensa. Tämä koska sinä etsit Häntä ja olet valmis päätökseesi Jeesuksen seuraamisesta. En tiedä koska mutta se tulee tapahtumaan. Uskallan sanoa vaikka sanon tämän aralla tunnolla.


      • luetaankosanaa2
        Henok kirjoitti:

        Lisäksi Pyhä Henki on joka ikisessä uudestisyntyneessä uskovassa, eikä sen perässä tarvitse juosta !

        Meinaatko että nostaessasi paskainen kätesi uskon tulon merkiksi samoin upotettuna altaasta nostettuna kerrot kokeneen jotain, ja pidät sitä uudestisyntymisenä altaassa. Usko jonka olet haalinut itsellesi on omaasi ja p-henkeä ei sinussa ole. Luulet olevasi viisas ihminen sellainen homo sapiens. Ehkä homo mutta paljon pitää tapahtua että todella uskoisit.

        "Henok" minä tietämällä tiedän tulleeni uskoon eli uudestisyntyneeni !

        Minulla on sydämessäni pelastus VARMUUS, onko sinulla ?

        Kuvauksesi uudestisyntymisestä ei ole oikea, et kai tiedä koko asiasta kunnolla mitään, minäpä kerron oman uudestisyntymiseni !

        Jumala ensin kutsuu ihmistä, eli joku puhuu etsikkoajoista, niihin en ota kantaa, mutta itse kaipasin Jumalan lapseksi ja siten Jumala synnytti minussa sen halun ja kaipuun !

        Kuulin sitten, että eräässä paikassa voi tulla uskoon, ja minä halusin tulla uskoon ja päästä Jumalan lapseksi ja kipitin sinne !

        Koin siinä hetkessä itseni maailman suurimmaksi syntiseksi, ja tarvitsin kipeästi sitä, että vapautuisin synneistäni ja syntielämästäni, jota häpesin suuresti.

        Uskovainen mies rukoili puolestani ja tunnustin syntini ja kaduin ja pyysin niitä suuria syntejäni itkien anteeksi, siis koko sydämeni pohjasta !

        Siinä hetkessä minä sain kokea valtavan vapautuksen niistä synneistäni ja se mies julisti minulle syntini anteeksi, se tuntui siltä, kuin valtavan iso ja raskas taakka olisi otettu harteiltani pois !

        Sain kokea siinä hetkessä Jumalan valtavan Rakkauden ja sitten suuren ilon ja Rauhan sisälläni, se tunne oli sanoin kuvaamaton, helpotuksen kyyneleet vain valuivat pitkin poskiani !

        Minusta tuntui siltä, kuin eivät jalkani olisi enää ollenkaan koskettaneet maata, minä kuin leijuin ilmassa, tai siltä siis tuntui, kun olo oli niin kevyt ja hyvä !

        Sen kaiken ihanuuden koettuani, minä toivoin kaikkien ihmisten saavan sen saman kokemuksen ja siunauksen ja Jumalan lapseuden, kuin minkä minä olin saanut !

        Olin saanut kokea Jumalan Ruhan ja levon ja ilon ja vapauden, kun vangittu oli vapautettu todella !

        Myöhemmin todistin uudestisyntymisestäni ja vanhemmat uskovat iloitsivat todella minun kanssani !

        Minä tietämällä tiedän siis olevani Jumalan rakas lapsi ja uudestisyntynyt, mutta miten on sinun kohdallasi "Henok" !

        Olen sitten uskonelämässäni saanut vain lisää vahvistusta, niin elämäni vaiheide,n kuin Jumalan Sanan kautta, Sanan, joka siis on todella uskossa sulautunut kuulijaansa !

        Minulla toimivat myös tarvittaessa Pyhän Hengen lahjat, joita olen pelkästä Jumalan Armosta saanut käyttööni, tai oikeammin ne toimivat minussa Pyhän Hengen kautta tarvittaessa.

        Minä siis tiedän omaavani Pyhän Hengen, ja se tietoisuus siis perustuu ihan omiin käytännön kokemuksiin, eikä mihinkään luulotteluihin !

        Mutta kysyn yhä "Henok", että miten on sinun oma laitasi ???

        Ovatko OMAT asiasi kunnossa Jumalan kanssa ?


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Jaikal kehoitti uudestaan menemään pettymään, niimpä.
        Uteliaisuuttani katsoin saattaisko tänään olla parempi kokous niin ko helluntaiseurakunnan sivuilla oli kuin jumalaa ja minua pilkaten otsikko 28.10 rukouksen voima, sisaret vastuussa.
        Siis "rukouksen voima"!

        Mikä olikaan rukouksen voima viimeksikin kun niiden sairaiden puolesta rukoiltiin, täys nollateho.

        Niin, missä se jumala on?

        Minä todella etsin jumalaa, ja välillä koenkin löytäneeni sen.

        Tänään raahauduin erään skitsofreniaa sairastavan yksinäisen miehen luo kylään, koska tällä synttärit.

        Hän kertoi saaneensa diakonilta apua kaupassakäyntiin. Diakoni oli myös maksanut ostokset.

        Hän kertoi myös että tämä kyseinen helluntaiseurakunta tuo aina tiistaisin ja perjantaisin ruokaa tälle pahamaineiselle asuntoalueelle.

        Ajattelin että jumala toimii sittenkin ja välittää köyhistä. Välittää ihmisistä. Välittää minustakin vaikka olen köyhä opiskelija.

        Ja vaikken olisi edes opiskelija vaan olisin sairaseläkeläinen kuten tuo skitsofreniaa sairastava mies.

        Vielä jokin aika sitten olin työtön.

        Olen oppinut että ongelmat kuuluvat elämään. Ehkäpä niistä selvitään. Elämä kantaa.

        >>>Jaikal kehoitti uudestaan menemään pettymään, niimpä.<<<

        En kehottanut menemään pettymään. En muistaakseni edes kehottanut menemään samaan seurakuntaan jossa petyit. Minä vain totesin että kun olet uskovien seurassa, sinä kohtaat siellä Jeesuksen. Jeesus kun asuu uskovien seurassa. Kun sinä menet johonkin uskovien kokoontumiseen siinä tarkoituksessa että sinä löytäisit Jeesuksen Kristuksen, saisit kuulla Hänen äänensä, Hän tulee kohtaamaan sinua ennemin tai myöhemmin. Mitään täydellisten uskovien yhteyttä sinä et tule koskaan etkä mistään löytämään koska kaikki uskovat ovat vajavia virheellisiä tavallisia ihmisiä ja voivat tehdä virheitä. Me uskovat olemme kuitenkin Jeesuksen omia, armosta pelastettuja Jumalan lapsia. Jumala on meidän keskellämme. Siksi ihminen voi kohdata Jeesuksen vajavien heikkojen ja jopa huonojenkin uskovien tilaisuudessa.
        Minäkin olen pettynyt monta kertaa uskovien tilaisuuteen ja uskoviin ihmisiin. Mutta minä en saa näitä asioita rinnastaa Jumalaan. Jumala ei ole heikko ja virheellinen vajava Jumala. Hän on täydellinen mutta ihmisten vajavuuksien tähden uskovien tilaisuuteen voi pettyä. Mutta kun jatkaa etsimistä, löytää Jumalan. Vai miten Jeesus sanoi etsivästä? Löytääkö hän?


      • luetaankosanaa2 kirjoitti:

        "Henok" minä tietämällä tiedän tulleeni uskoon eli uudestisyntyneeni !

        Minulla on sydämessäni pelastus VARMUUS, onko sinulla ?

        Kuvauksesi uudestisyntymisestä ei ole oikea, et kai tiedä koko asiasta kunnolla mitään, minäpä kerron oman uudestisyntymiseni !

        Jumala ensin kutsuu ihmistä, eli joku puhuu etsikkoajoista, niihin en ota kantaa, mutta itse kaipasin Jumalan lapseksi ja siten Jumala synnytti minussa sen halun ja kaipuun !

        Kuulin sitten, että eräässä paikassa voi tulla uskoon, ja minä halusin tulla uskoon ja päästä Jumalan lapseksi ja kipitin sinne !

        Koin siinä hetkessä itseni maailman suurimmaksi syntiseksi, ja tarvitsin kipeästi sitä, että vapautuisin synneistäni ja syntielämästäni, jota häpesin suuresti.

        Uskovainen mies rukoili puolestani ja tunnustin syntini ja kaduin ja pyysin niitä suuria syntejäni itkien anteeksi, siis koko sydämeni pohjasta !

        Siinä hetkessä minä sain kokea valtavan vapautuksen niistä synneistäni ja se mies julisti minulle syntini anteeksi, se tuntui siltä, kuin valtavan iso ja raskas taakka olisi otettu harteiltani pois !

        Sain kokea siinä hetkessä Jumalan valtavan Rakkauden ja sitten suuren ilon ja Rauhan sisälläni, se tunne oli sanoin kuvaamaton, helpotuksen kyyneleet vain valuivat pitkin poskiani !

        Minusta tuntui siltä, kuin eivät jalkani olisi enää ollenkaan koskettaneet maata, minä kuin leijuin ilmassa, tai siltä siis tuntui, kun olo oli niin kevyt ja hyvä !

        Sen kaiken ihanuuden koettuani, minä toivoin kaikkien ihmisten saavan sen saman kokemuksen ja siunauksen ja Jumalan lapseuden, kuin minkä minä olin saanut !

        Olin saanut kokea Jumalan Ruhan ja levon ja ilon ja vapauden, kun vangittu oli vapautettu todella !

        Myöhemmin todistin uudestisyntymisestäni ja vanhemmat uskovat iloitsivat todella minun kanssani !

        Minä tietämällä tiedän siis olevani Jumalan rakas lapsi ja uudestisyntynyt, mutta miten on sinun kohdallasi "Henok" !

        Olen sitten uskonelämässäni saanut vain lisää vahvistusta, niin elämäni vaiheide,n kuin Jumalan Sanan kautta, Sanan, joka siis on todella uskossa sulautunut kuulijaansa !

        Minulla toimivat myös tarvittaessa Pyhän Hengen lahjat, joita olen pelkästä Jumalan Armosta saanut käyttööni, tai oikeammin ne toimivat minussa Pyhän Hengen kautta tarvittaessa.

        Minä siis tiedän omaavani Pyhän Hengen, ja se tietoisuus siis perustuu ihan omiin käytännön kokemuksiin, eikä mihinkään luulotteluihin !

        Mutta kysyn yhä "Henok", että miten on sinun oma laitasi ???

        Ovatko OMAT asiasi kunnossa Jumalan kanssa ?

        Sinun todistuksesi voisi hyvin olla myös minun todistukseni. Olemme kokeneet uskoon tulon yhtä voimakkaasti ja voisimme kertoa siitä samoilla sanoilla. Ja vaikka näin on, meillä on eriäviä mielipiteitä. Ihminen siis voi olla Jumalan lapsi vaikka on eri mieltä meidän kanssamme monesta uskon asiasta ja Raamatun tulkinnoista. Siunausta ja kiitos hyvästä todistuksesta.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos jaikal. Oletkin saanut hyviä vastauksia.
        Mitä se seurakunnassa käynti minua hyödyttää jos se vain syö minun heikkoa uskoani?
        Sinä uskot että minä vielä joskus rukoilen itsekkin sairaiden puolesta. Omien sanojesi mukaan.
        Sitä ei tapahdu sillä olen sen verran rehellinen ihminen.

        >>>Mitä se seurakunnassa käynti minua hyödyttää jos se vain syö minun heikkoa uskoani?<<<


        Minä en tiedä mitä hengellistä toimintaa paikkakunnallasi esiintyy ja onko kaikki tervettä hengellisyyttä ja oppia. Mutta koska sinä etsit Jumalaa, sinä tulet Hänet löytämään. Hän vie sinut oikeaan uskovien yhteyteen. Ota rauhallisesti vain ja jatka etsimistäsi kunnes törmäät Jeesukseen Kristukseen. Sillä sinä tulet törmäämään Häneen ja se on sinun elämäsi vaikuttavin ja miellyttävin kohtaaminen, et koskaan unohda sitä. Siitä kohtaamisesta alkaa sitten uusi elämäsi. Pyydä Jeesukselta tätä kohtaamista.


        Mutta älä sano että jaikali yrittää käännyttää sinua. En todellakaan yritä käännyttää ketään. Tiedän että minun käännyttämänä ei kukaan voi tulla uskoon. Jumala on Hän joka käännyttää meidät Jeesuksen luokse pelastumaan. Se on Jumalan Sana ja Pyhä Henki joka saa sinut uskoon, ei jaikal eikä kukaan muukaan ihminen, muista tämä.


      • luetaankosanaa2
        Jaikal91 kirjoitti:

        Sinun todistuksesi voisi hyvin olla myös minun todistukseni. Olemme kokeneet uskoon tulon yhtä voimakkaasti ja voisimme kertoa siitä samoilla sanoilla. Ja vaikka näin on, meillä on eriäviä mielipiteitä. Ihminen siis voi olla Jumalan lapsi vaikka on eri mieltä meidän kanssamme monesta uskon asiasta ja Raamatun tulkinnoista. Siunausta ja kiitos hyvästä todistuksesta.

        Olen jo monasti kirjoittanut tämän asian, jota et näytä yhäkään ymmärtävän !

        Uskovilla on aivan varmasti eli takuuvarmasti erilaisia käsityksiä eri asioista ja opeista ja oppikysymyksistä ja Raamatun tulkinoista !

        Ymmärrätkö tämän nyt ?

        MUTTA ei pidä alkaa väittää varmaksi asioita, joita ei itsekään vielä riittävästi ymmärrä !

        Jos ja kun väitetään valhetta Totuudeksi, niin silloin ollan itse eksyksissä ja lisäksi ollaan eksyttämässä muitakin !

        On ihan eri asia olla itsessään jotain mieltä, kuin että opettaa sitä ja väittää varmaksi muillekin:

        1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät

        Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        Uskovalla on vastuu, jos hän alkaa levittää totuutena valhetta, vaikkapa se sitten tapahtuisi ymmärtämättömyyttään !

        Ei pidä opettaa ja väittää varmaksi jos ei todella jo ymmärrä riittävästi !

        Yritä nyt ymmärtää vihdoinkin se, että jos ja kun joku on eksynyt itse, hän on väärään menossa ja pahimmillaan kadotukseen, jos häntä ei auteta näkemään sitä harhaoppia johon hän on kietotunut !

        Tälläistä uskovaa on pyrittävä auttamaan, tai jos ei se onnistu, niin pyrkiä minimoimaan vaikutus muihin uskoviin, jotta hapatus ei leviäisi laajemmalle !

        Se tapahtuu paljastamalla valhe eli kertomalla se, mitä Raamattu oikeasti sanoo ja asioista opettaa !

        Se käsittely voi olla rankkaakin, mutta se on tehtävä kaikkien uskovien parhaaksi, eikä siinä usein voi säästellä sitä eksynyttä, jolla siis ei ole haluakaan löytää Totuutta, vaan hän mielummin pitäyyy valheisiinsa !

        Siinä ei voi sen yhden eksyneen ja samalla eksyttäjän kanssa toimia enää silkkihansikkain, se ei heidän kohdallaan hyödytä, vaan Sana tulee tuoda suoraan ja kunnolla ja valhe paljastettava pohjia myöten, mutta kaikki sekin siis on Rakkautta eli lähtee halusta auttaa sitä eksynyttä kuten niitä joita tämä pyrkii eksyttämään !

        Siis vaikka se eksynyt ei heti ota Sanaa vastaan, niin Sanan mukaan se Sana tekee kyllä tehtävänsä, eli siinä kylvetään Sanan siementä, joka toivon mukaan itää sitten aikanaan !

        1. Kor. 3:6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.


      • jaikaliiii
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

        Olen jo monasti kirjoittanut tämän asian, jota et näytä yhäkään ymmärtävän !

        Uskovilla on aivan varmasti eli takuuvarmasti erilaisia käsityksiä eri asioista ja opeista ja oppikysymyksistä ja Raamatun tulkinoista !

        Ymmärrätkö tämän nyt ?

        MUTTA ei pidä alkaa väittää varmaksi asioita, joita ei itsekään vielä riittävästi ymmärrä !

        Jos ja kun väitetään valhetta Totuudeksi, niin silloin ollan itse eksyksissä ja lisäksi ollaan eksyttämässä muitakin !

        On ihan eri asia olla itsessään jotain mieltä, kuin että opettaa sitä ja väittää varmaksi muillekin:

        1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät

        Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        Uskovalla on vastuu, jos hän alkaa levittää totuutena valhetta, vaikkapa se sitten tapahtuisi ymmärtämättömyyttään !

        Ei pidä opettaa ja väittää varmaksi jos ei todella jo ymmärrä riittävästi !

        Yritä nyt ymmärtää vihdoinkin se, että jos ja kun joku on eksynyt itse, hän on väärään menossa ja pahimmillaan kadotukseen, jos häntä ei auteta näkemään sitä harhaoppia johon hän on kietotunut !

        Tälläistä uskovaa on pyrittävä auttamaan, tai jos ei se onnistu, niin pyrkiä minimoimaan vaikutus muihin uskoviin, jotta hapatus ei leviäisi laajemmalle !

        Se tapahtuu paljastamalla valhe eli kertomalla se, mitä Raamattu oikeasti sanoo ja asioista opettaa !

        Se käsittely voi olla rankkaakin, mutta se on tehtävä kaikkien uskovien parhaaksi, eikä siinä usein voi säästellä sitä eksynyttä, jolla siis ei ole haluakaan löytää Totuutta, vaan hän mielummin pitäyyy valheisiinsa !

        Siinä ei voi sen yhden eksyneen ja samalla eksyttäjän kanssa toimia enää silkkihansikkain, se ei heidän kohdallaan hyödytä, vaan Sana tulee tuoda suoraan ja kunnolla ja valhe paljastettava pohjia myöten, mutta kaikki sekin siis on Rakkautta eli lähtee halusta auttaa sitä eksynyttä kuten niitä joita tämä pyrkii eksyttämään !

        Siis vaikka se eksynyt ei heti ota Sanaa vastaan, niin Sanan mukaan se Sana tekee kyllä tehtävänsä, eli siinä kylvetään Sanan siementä, joka toivon mukaan itää sitten aikanaan !

        1. Kor. 3:6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

        Ja sinä olet saanut Jumalalta tehtävän ojentaa minua ja varottaa harhaopeistani? Sinulla on raskas tehtävä koska en varmastikaan ole ainoa jota sinun tulee ojentaa. Minä nyt helpotan sinun oloasi ja vapautan sinut minun ojentamistehtävästä. Minä otan tästä lähtien itse vastuun kirjoituksistani ja sanoistani. Sinun ei tarvitse niistä vastata Jumalalle. Ole vapaa minun opeistani ja niiden vaikutuksista ja synneistäni ja kaikista virheistäni joita minussa havaitset tai olet havainnut.


      • luetaankosanaa2
        jaikaliiii kirjoitti:

        Ja sinä olet saanut Jumalalta tehtävän ojentaa minua ja varottaa harhaopeistani? Sinulla on raskas tehtävä koska en varmastikaan ole ainoa jota sinun tulee ojentaa. Minä nyt helpotan sinun oloasi ja vapautan sinut minun ojentamistehtävästä. Minä otan tästä lähtien itse vastuun kirjoituksistani ja sanoistani. Sinun ei tarvitse niistä vastata Jumalalle. Ole vapaa minun opeistani ja niiden vaikutuksista ja synneistäni ja kaikista virheistäni joita minussa havaitset tai olet havainnut.

        Lukisit hieman paremmin sen, mitä sinulle kirjoitetaan !

        Ei ole kyse vain sinusta, vaan muista uskovista, ja heidän parhaastaan.

        Lisäksi Jaikali, sinä et ole Jumala joka voi päättää sen, mitä minun Jumalan edessä tulee tehdä tai ei, joten et sinä voi minua vapauttaa siitä, mihin Herra minua kehoittaa !

        Sinä haluaisit ottaa vastuun toimistasi, mutta et kuitenkaan sitä tee !

        Olen JO sinulle kirjoittanut useampaan kertaan, että mene Herran eteen kysymään Hänen arviotaan, mutta selvästikään et sitä ole tehnyt, eli et kanna vastuuta toimistasi vaikka niin väität tekeväsi !

        Siis mene nyt vihdoin viimein Herrasi eteen ja pyydä Häneltä Hänen omaa arviotaan kestäväisenä rukouksessa, olen itse käytännössä oppinut, että siinä menee muutama päivä, ennenkuin asiat selkenevät ja oma jääräpäisyys ja oikeassaoleminen väistyy taka-alalle !

        Lisäksi sinua ei auta jaikali se, että yrittäisit yksittäisiä vääriä toimiasi korjata, sillä niin kauan kun opetat muita, vaikka et ole itse Herralta riittävää opetusta saanut, niin vääjäämättä syyllistyt kaiken aikaa valheiden levittämiseen !

        Eikö olisi jo viimein aika myöntää se Totuus, että ei Herra sinua ole opettajaksi asettanut, sillä Herra ei aseta oppimattomia ja tehtävään valmistumattomia opettajan paikalle !


      • luetaankosanaa2
        jaikaliiii kirjoitti:

        Ja sinä olet saanut Jumalalta tehtävän ojentaa minua ja varottaa harhaopeistani? Sinulla on raskas tehtävä koska en varmastikaan ole ainoa jota sinun tulee ojentaa. Minä nyt helpotan sinun oloasi ja vapautan sinut minun ojentamistehtävästä. Minä otan tästä lähtien itse vastuun kirjoituksistani ja sanoistani. Sinun ei tarvitse niistä vastata Jumalalle. Ole vapaa minun opeistani ja niiden vaikutuksista ja synneistäni ja kaikista virheistäni joita minussa havaitset tai olet havainnut.

        Tajuatko Jaikali muuten mitä juuri teit ?

        Näytän sen sinulle kärjistetyn esimerkin kautta ja avulla !

        Poliisi on antanut varoituksia varkaalle useaan kertaan, ja hän on varoittanut siitä tiestä vakavasti varasta !

        Mutta sitten se varas sanoo poliisille, että hän vapauttaa poliisin, hänen ikävästä ja raskaasta tehtävästään !

        Miksi varas noin sanoisi ?

        No, jotta hän voisi itse jatkaa varastamistaan !

        Jos tämä ei sunulla kelpaa, niin näytän Raamatusta vastaavanlaisen tapauksen:

        13 Ja hän(Mooses) meni toisena päivänä ulos ja näki kaksi hebrealaista miestä tappelemassa keskenään; ja hän sanoi syylliselle: "Miksi lyöt toveriasi?"
        14 Tämä vastasi: "Kuka on asettanut sinut meidän päämieheksemme ja tuomariksemme?

        Eli ihan sama väärä asenne, ja halu jatkaa omia vääriä toimiaan hiljentämällä se, joka väärrydestä huomauttaa !

        Olen jo kirjoittanut tästä asiasta ja aiheesta, eli väärin toimivat haluavat kieltää kehoittamisen ja arvostelun sekä nuhtelun ja Totuuden paljastamisen, jotta heidän ja kaltaistensa omat väärät toimet eivät paljastuisi !

        Tee Jaikali parannusta vihdoin tästäkin väärästä sydämen asenteestasi eli sydämen paatumuksestasi !


    • ArvoVallaton

      >>>Kyseessä on koko raamatun arvovalta!<<<

      Kyseessä ei ole koko Raamatun arvovalta.
      Kukaan ihminen ei vähennä Raamatun Sanan
      arvovaltaa omilla mielipiteillään.
      Raamatun Sana kokonaisuudessaan on Totuus
      vaikkka ihmiset sanoisivat siitä mitä tahansa.

      • Höpsis!
        Jos ei voi uskoa siihen että jeesus paransi ja parantaa se heikentää koko raamatun arvovallan.
        Se on tullut näissä yksityiskeskusteluissa selväksi että kaikki uskovat-ne sairaat-ei usko.

        Olet höpsö käsittänyt kaiken väärin !


      • hupisis
        auroraboreallis kirjoitti:

        Höpsis!
        Jos ei voi uskoa siihen että jeesus paransi ja parantaa se heikentää koko raamatun arvovallan.
        Se on tullut näissä yksityiskeskusteluissa selväksi että kaikki uskovat-ne sairaat-ei usko.

        Olet höpsö käsittänyt kaiken väärin !

        Ja sinä hupsis olet käsittänyt kaiken oikein, niinkö?


    • Lightning-Star

      Minäkään en pidä monista asioista mitä ympärillä tapahtuu.
      Jokainen uskonsa mukaan, olen oppinut.

      Voimme kukin omalta osaltamme kohdella lähimmäisiä sen mukaan kuin itseä tahtoisi kohdeltavan, millä silmillä näemme, sen mittakin kait ohjautuu.

      Kirjoituksissasi on sisältöä ehkä enemmän kuin moni osaa päältäpäin nähdä.

    • aikansakutakin

      Nämä Pyhän Hengen illat, parantumiskokoukset ja muut hypetykset murehduttavat minua. Sadoissa olen ollut itsekin mukana, mutta en enää. Usko suureen Jumalaan ei ole hiipunut, mutta räikeän huhhahheikristillisyyden ihmeitätekevän ilmapiirin aitouteen kyllä täysin sammunut. Jälkikäteen ajateltuna monet "uskon rukoukset" maistuvat melkeinpä rienauksilta ellen tietäisi, että ainakin jotkut ovat niiden kanssa tosissaan. Mutta...vuorien siirtämiseen tarvittaisiin uskoa edes sen kuuluisan sinapinsiemenen verran... Ja monien vuosien aikana en nähnyt suuriltakaan hengen miehiltä sitä voimatekoja synnyttävää uskoa pölyhiukkasenkaan vertaa...suuria sanoja kylläkin...ja desibelejä.

      • luetaankosanaa2

        Ongelman ydin on se, että uskovatkaan eivät ymmärrä perusasioita !

        Siis edes sitä, mitä Usko on, josta Sana opettaa !

        Siis on Uskoa, jonka Jumala on synnyttänyt ja synnyttää henk koht uskovassa !

        Sitten on uskoa eli oikeammin uskottelua, jossa uskova yrittää itse itsestään puristaa ja synnyttää uskoa oman uskottelutoimen eli teon kautta !

        Raamattu opettaa Uskosta seuraavaa:

        6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
        7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
        8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

        Sitä ei moni uskovakaan näköjään ymmärrä tuossa, että miten uskova voi anoa uskossa ja siis yhtään epäilemättä ?

        Jos ja kun on joku tarve eli vaikkapa sairaus, niin uskovan tulee ensin anoa parantumista Herralta Kristuksen Ristintyön kautta, ja jos ja kun Herra antaa henkilökohtaisen varmuuden sydämeen siitä tulevasta parantumisesta, niin vain siten uskova voi anoa yhtään epäilemättä, kun hänelle Herra on antanut sydämen varmuuden asiaan !

        Siis se, että uskova on uskova, ei auta omistamaan kaikkia lupauksia joita Sanassa on, vaan Jumalan pitää siis synnyttää uskovassa se Usko, ja sen kautta me ymmärrämme sen teon olevan Jumalan teon eikä oman uskontyömme tuotos !

        Siis jos uskova voisi omalla (uskottelu) teollaan omistaa Jumalan lupauksia, niin kunnia silloin tulisi ihmiselle hänen omista teoistaan, eikä Jumalalle, joka oikeasti sen tekee ja saa aikaan !

        Moni siis lukee väärin ymmärtämättään seuraavan Sanankohdan !

        6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
        7 Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
        8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        9 Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
        10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
        11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
        12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.

        Tässä ei siis ylistetä noiden uskovian omaa uskoa, vaan Jumalan heissä synnyttämää Uskoa, jonka kautta vain he saavuttivat sen, minkä Jumala heille HENKILÖKOHTAISESTI oli sanonut ja luvannut !

        Eli ne olivat henkilökohtaisia Jumalan lupauksia uskoville ja sen kautta vain he kykenivät ne lupaukset Jumalan synnyttämän uskon eli sydämen varmuuden kautta omistamaan !

        18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
        19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut-sillä hän oli jo noin satavuotias-ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
        20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
        21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
        22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.

        Joten puhutaan siis ihan eri uskosta ja uskonrukouksista, noissa Totuudesta eksyneiden "uskonrukous" kokouksissa, kun mistä Raamattu puhuu ja opettaa !

        Siksi siis moni pettyy joko heti tai sitten ajan kuluttua, kun koko touhussa ja sanoissa ei ole katetta oikeasti !

        No, niinhän se monesti käy, että aikaa siihen havahtumiseen menee, kun se ryhmä on kokonaan eksyksissä, niin on vaikeaa alkaa arvostella, sillä siinä jää yksin ja löytää itsensä väärämielisenä ja epäuskoisena luopiona ulkopuolelta, siis erotettuna "tosiuskovien" yhteydestä !

        Hienoa, että sinä "aikansakutakin" havahduit ja silmäsi avautuivat ! :)


      • aikansakutakin

        ...niinpä...


      • luetaankosanaa2
        aikansakutakin kirjoitti:

        ...niinpä...

        On kuitenkin hyvä ymmärtää se, että Jumala kuljettaa ja opettaa meitä vaiheittemme kautta, jotta siten voisimme jatkossa auttaa niitä, jotka yhä ovat eksyksissä tai eksymässä !

        Siis Jumala käyttään ne meidän itsemme häpeämätkin elämän vaiheemme siunaukseksi, kunhan vain opimme niistä kaiken ja kunnolla, ja vain siten kun on itse käynyt asioita läpi, voi oikein kohdata toisia ja auttaa heitä.

        Raamattu sanoo Jeesuksestakin seuraavaa:

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        Eli vain se joka on itse käynyt läpi asioita ja niistä todella oppinut, voi toisia auttaa !

        Joten lopulta toteutuu Sana:

        Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

        Joten älä ole väärin häpeissäsi, Isä kouluttaa ja kasvattaa meitä monia Teitä, ja vain kaiken kokemiemme asioiden kautta me voimme oppia ja kasvaa ja pyhittyä.

        Itsekin tulin johdatetuksi väärään porukkaan, ja sitten häpesin, kun näin mitä pahaa itsekin olin saanut aikaan, mutta en nytkään niitä asioita ymmärtäisi syvemmin, jos en sitä Tietä olisi käynyt, eli nyt jälkikäteen näen Herran käden ja johdatuksen kuitenkin siinä kaikessa.

        Ja olen myös ymmärtänyt sen, että tärkeimmät asiat ja opit, Herra opettaa ns. kantapään kautta, ja siten ne eivät unohdu, kun ne muistamme kyllä varmaan elämämme ajan !

        Tämä vain lohdutuksena ja rohkaisuna sinulle ! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe