Mirena hormonikierukan hinta?

Vaihto_edessä

Paljonko maksaa ja saako millaisen kela korvauksen? Kuulin, että jos terveyskeskuslääkäri on kirjoittanut reseptin, niin ei saisi korvausta lainkaan vaan korvauksen saamiseksi pitäisi olla erikoislääkärin kirjoittama resepti. Onko asiasta kenelläkään tietoa ja kokemusta?

4

10153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srfg

Näyttäis Yliopiston apteekin sivujen mukaan maksavan n. 150€, josta Kela korvaa n. 50€. Tuote pitää olla määrätty "sairauden hoitoon" eli reseptistä pitää löytyä ruksi tästä kohdasta, muuten korvausta ei tipu vaikka olisi minkä ylijumalan kirjoittama. Yleislääkärin kirjoittama resepti riittää kyllä.

• viestinaloittaja

Älä ole niin varma asiasta, näin kommentoi Yliopiston apteekin farmaseutti chat palvelussa

Minä
        Hei! Kysyisin Mirena hormonikierukan korvattavuudesta, saako siihen terveyskeskuslääkärin kirjoittamalla reseptillä kela korvauksen vai pitääkö olla erikoislääkärin kirjoittama resepti?

Farmaseutti
        hei, pieni hetki tarkistan asian

Farmaseutti
        kyllä siihen saa kelakorvauksen joka tapauksessa

Farmaseutti
        Jos mirena reseptissä lukee ehkäisyyn, niin apteekki ei voi antaa kelakorvausta. Parempi jos siinä lukisi esimerkiksi ohjeen mukaan tai runsaiden vuotojen hoitoon

Farmaseutti
        Siis jos reseptistä käy ilmi, että lääke on terveyskeskuksessa tai sairaalassa kirjoitettu ja se myös annostellaan terveyskeskuksessa tai sairaalassa, lääkkeestä ei saa kelakorvausta.

Minä
        Eli onko niin, että jos terveyskeskuslääkäri laittaa kierukan paikoilleen, niin ei saa kelakorvausta

Farmaseutti
        Kyllä, jos tulee ilmi reseptistä

Ei enää sekavampaa voisi olla korvauksen saaminen.......

• kallisseon

Maksaa yli satasen.

Ja laitto toisen mokoman.

• Oliviajii

Itse kävin ostamassa ja laitattumassa toissapäivänä mirena-kierukan. Maksoi 155e ja asennus ehkäisyneuvolassa ilmaiseksi (josta sain myös reseptin). Kela-korvausta ei saa, ellei ole sairauden hoitoon, johon riittää esim "Runsaisiin kuukautisiin", koska mirenallehan on tyypillistä, että vuoto vähenee huomattavasti tai loppuu jopa kokonaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7465
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5404
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      258
      4622
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4515
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2695
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2358
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2333
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2332
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe