Mirena hormonikierukan hinta?

Vaihto_edessä

Paljonko maksaa ja saako millaisen kela korvauksen? Kuulin, että jos terveyskeskuslääkäri on kirjoittanut reseptin, niin ei saisi korvausta lainkaan vaan korvauksen saamiseksi pitäisi olla erikoislääkärin kirjoittama resepti. Onko asiasta kenelläkään tietoa ja kokemusta?

4

11642

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srfg

Näyttäis Yliopiston apteekin sivujen mukaan maksavan n. 150€, josta Kela korvaa n. 50€. Tuote pitää olla määrätty "sairauden hoitoon" eli reseptistä pitää löytyä ruksi tästä kohdasta, muuten korvausta ei tipu vaikka olisi minkä ylijumalan kirjoittama. Yleislääkärin kirjoittama resepti riittää kyllä.

• viestinaloittaja

Älä ole niin varma asiasta, näin kommentoi Yliopiston apteekin farmaseutti chat palvelussa

Minä
        Hei! Kysyisin Mirena hormonikierukan korvattavuudesta, saako siihen terveyskeskuslääkärin kirjoittamalla reseptillä kela korvauksen vai pitääkö olla erikoislääkärin kirjoittama resepti?

Farmaseutti
        hei, pieni hetki tarkistan asian

Farmaseutti
        kyllä siihen saa kelakorvauksen joka tapauksessa

Farmaseutti
        Jos mirena reseptissä lukee ehkäisyyn, niin apteekki ei voi antaa kelakorvausta. Parempi jos siinä lukisi esimerkiksi ohjeen mukaan tai runsaiden vuotojen hoitoon

Farmaseutti
        Siis jos reseptistä käy ilmi, että lääke on terveyskeskuksessa tai sairaalassa kirjoitettu ja se myös annostellaan terveyskeskuksessa tai sairaalassa, lääkkeestä ei saa kelakorvausta.

Minä
        Eli onko niin, että jos terveyskeskuslääkäri laittaa kierukan paikoilleen, niin ei saa kelakorvausta

Farmaseutti
        Kyllä, jos tulee ilmi reseptistä

Ei enää sekavampaa voisi olla korvauksen saaminen.......

• kallisseon

Maksaa yli satasen.

Ja laitto toisen mokoman.

• Oliviajii

Itse kävin ostamassa ja laitattumassa toissapäivänä mirena-kierukan. Maksoi 155e ja asennus ehkäisyneuvolassa ilmaiseksi (josta sain myös reseptin). Kela-korvausta ei saa, ellei ole sairauden hoitoon, johon riittää esim "Runsaisiin kuukautisiin", koska mirenallehan on tyypillistä, että vuoto vähenee huomattavasti tai loppuu jopa kokonaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2260
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      70
      889
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      872
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      554
      789
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      697
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      610
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe