Ateistien on helppo huutaa suureen ääneen, että Jumalaa ei ole olemassa! Siihen ei tarvita älyä, viisautta eikä järkeä. Sen sijaan paljon vaikeampi heidän on antaa uskottava selitys, kuinka maailmankaikkeus ja luonnonlait ovat voineet luoda itse itsensä olemattomuudesta ja tyhjyydestä, ilman Jumalaa.
Sitä selitystä olen kysynyt monelta ateistilta, mutta kukaan ei ole vielä tähän mennessä pystynyt vastaamaan siihen. Siihen ei ole pystynyt vastaamaan yksikään tiedemies eikä yksikään professori työskentelivätpä nämä kuinka arvostetussa yliopistossa tahansa. Siihen ei ole pystynyt antamaan vastausta Albert Einstein, ei Richard Dawkins, eivät suomalaiset ateistiset tiedemiehet, kuten Valtaoja tai Enqvist.
Turhaan ei apostoli Paavali kirjoittanut:
"Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet." (Room.1:22)
Jumala pysyy edelleen järkähtämättä valtaistuimellaan kaikkia ylempänä, kaikkivaltiaana, kaiken Luojana ja kaiken Tuomarina! Ylistys, kiitos ja kunnia Hänelle!
Jumalalle ei ole vaihtoehtoa
7
<50
Vastaukset
- skinnybob
se luoja voi olla mitä tahansa se etu piilee siinä mitä niiltä uskovaisilta saa kunniaa hyvää oloa rahaa valtaa jotain hyvää tunnetilaa millä aivot palkitsevat kaiken luojaa ei tarvita ei kukaan oikeasti tiedä mistä kaikki on tullut mutta jumaliahan vain voi olla yksi kenen jumala on oikeassa siinäpä ristiriita
- OletNaurettavaRessukka
Sinusta Mark on siis järkevämpää uskoa että Jumala on aina ollut ikuiseste olemassa? Kai ymmärrät miten tyhmäksi itsesi paljastat?
Kai tiedät että bing bang ei tullut mistään olemattomuudesta ja tyhjyydestä? Ottaisit ensin edes selvää mitä se tarkoittaa ennen kuin teet itsesi naurunalaiseksi taas.
Uskot Jumalaan vain siksi koska ihmisen kirjoittamassa tavallisessa kirjassa niins sanotaan, sinä pelkäät totuutta.
Kohta ressukka sanot että maapallo on 6000vuotta vanha:D. - pyhpyhpyhpyhpyh
Te ateistit olette pelkkiä kusipäitä.
pyhpyhpyhpyhpyh kirjoitti:
Mieluummin kusipää kuin epärehellinen idiootti ;)
- gfbhnvcbvcn
pyhpyhpyhpyhpyh kirjoitti:
Sinusta kusipääksi tekee sen että kertoo totuuden? Eikö sinun ressukan pieni mieli kestä totuutta?
- skinnybob
1 1=3 ei pidä paikkaansa
- ateistimaolen
"Siihen ei tarvita älyä, viisautta eikä järkeä. Sen sijaan paljon vaikeampi heidän on antaa uskottava selitys, kuinka maailmankaikkeus ja luonnonlait ovat voineet luoda itse itsensä olemattomuudesta ja tyhjyydestä, ilman Jumalaa."
Lähestyt asiaa väärästä näkökulmasta. Ensinnäkin todistustaakka on aina positiivisen väitteen esittäjällä. Eihän epäillynkään tarvitse todistaa ettei ole tehnyt rikosta vaan tutkijoiden tehtävä on osoittaa että rikos on epäillyn tekemä. Uskovalla on siis velvollisuus todistaa että jumala on olemassa eikä ateistilla velvollisuutta todistaa ettei jumalaa ole. En ateistiva voi sataprosentisella varmuudella sanoa ettei jumalaa ole olemassa, mutta olen ateisti koska pidän jumalan todennäköisyyttä niin olemattomana ettei ole uskoa jumalan olemassaoloon. Ateismi ei siis ole väite mistään vaan uskon puutetta.
Tuo mitä esität on puhdas aukkojen jumala. https://fi.wikipedia.org/wiki/Aukkojen_jumala
Se etten osaa sanoa miten maailmankaikkeus on syntynyt ei tee jumalasta sen olevaisempaa. Syitä ateismilleni on paljon. Koska mielestäni jumalaa etsimällä ei pitäisi luottaa yhteenkään kirjaan, koska uskontoja on paljon ja ne ovat ihmisen kirjoittamia, tulisi jumalaa etsiä luonnosta. Etenkin kun muistetaan että myös ennen kirjapainotekniikan kehittymistä ihmisillä olisi tullut olla mahdollisuus löytää jumala. No luontoa tarkastelemalla huomataan nopeasti se erittäin raadolliseksi ja julmaksi. Evoluutio joka on vankasti todistettu on erittäin julma. Maailman ominaisuudet osoittavat sen ettei jumala ainakaan voi olla hyväntahtoinen. Tähän kun lisätään se että ihmisellä on psyykkinen tarve valehdella itselleen (defenssit) mielyttäviä asioita, päästään siihen että miksi uskontoja ja jumalauskoa on maailmassa paljon. Me olemme kuolevaisia ja elämä on julmaa, joten meillä on tarve uskoa toisinaan jumalaan jotta psyykkinen tasapainomme ei järkkyisi. Toiset hyväksyvät asiat paremmin ja heistä tulee vahvempia ihmisiä.
Vaikka jumala olisikin salatusti olemassa, on ateismi loogisin vaihtoehto siihen saakka kunnes jumalasta saadaan varma todiste. Skeptisyys ja epäilys on ihmiselle suojaksi. Se suojaa meitä uskomasta hölynpölyä. Kristitytkin ovat skeptisiä suhteessa muihin uskontoihin. Ateistia ja kristittyä ei siis erota kuin se että ateisti uskoo yhteen jumalaan vähemmän.
Uskonnoissa tyypillistä on se, että kaikki muut ovat aina harhaoppisia ja väärässä mutta omaa uskontoa ei edes kyseenalaisteta koskaan. Ja mikä parhainta, kristinuskossakin voidaan kaikki kriittiset ajatukset laittaa saa-tanan syyksi ja jatkaa uskomista. Saatana on sisäinen puolustusmekanismi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606984- 1093588
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262920- 212618
- 272233
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3611885- 251820
- 121768
- 321728
- 511586