Mikä olisi sopiva määrä treenata Lämminveristä?

-ravityttö-

Hei!
Niin Että minulla on 4-vuotias Lämminveri Tamma.
Olen jo sitä treenannut kaksi vuotta,vaikka se edelliset vuodet ovat mennyt kuin tyhjään kun on hänellä ollut koko ikänsä jotain pieniä jalkavaivoja ja kun ei ollut viime ja edellis vuosina mitään kunnollista aju paikkaa.
Mutta nyt kun taitaa alkaa jalat parantua niin ja onneksi meille valmistui tänä vuonna oma Treenuu paikka se on n. 1400m. siinä on 20m korkeus ero.
Niin että Miten olisi hyvä aloittaaaa se kunnon treenuu ja jne.???
'Vaikka kyllä olen jo treenanut mutta teidän mielestä.'?
Useimmat hevosmiehet sanovat ettei mun ikäinen osaa edes kunnolla treenata hevosia.!! x-)

7

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milliQ

      et todellakaan osaa treenata, jos tulet tänne vinkumaan ja kyselemään. jos sinulla olisi taitoa, olisit jo laatinut hevosellesi hiittaussuunnitelman.

    • anonyymi

      no ne "hevosmiehet" kyllä taitaa olla ihan oikeassa. Että ei sun ikänen kunnolla voi hevosta osata treenata.... miks kysyt täältä jos keran itekki tiiät.

      • Legendaa...

        Älkääs nyt toista haukkuko saahan sitä apua kysellä... no mul on 8w lv tamma... täs on nyt sen keskimääräinen viikko ohjelma:
        ma: ajo
        ti: ratsastus
        ke: kävely
        to: hiitti
        pe: kävely
        la: ajo
        su: hölkkä

        ja tämäkin polle asustelee ravitallilla jossa osaavat valmentajat ovat sanoneet menetelmää hyväksi... oon itse 14w ja päättänyt ton ohjelman....


    • valmentaja 92

      Ite oon 12v. Ja oon saanu ravurini starttiin. Mä reenan näin:
      Ma:kävely
      Ti:lepo
      Ke:hiitti
      To:lepo
      Pe:lepo
      La:kävely5-10km painavat tai hiitti kärryillä.
      Su:lepo
      Omistan myös 2 vuotiaan orin ja 3 vuotiaan tamman

      • -ravityttö-

        No tietenkin täytyy olla lepo..Mutta minkä ikäistä hevosta sä treenaat..?
        Kun jos kilpahevonen on nii ei minun mielestä kannata antaa olla 3 päivää lepona..(siis minun mielipide)..=)
        Itse Treenaan 5v Lv-Tammaa ja sen näni hiittaan sitä
        MA:Juoksua n.7km..huom:meill on oma rata ja aina kun juoksua ajan nii sellasta kahden minuutin vauhita..
        Ti:Lepo päivä..
        Ke:Hiitti
        To:Kävely/tai saattaa olla myös lepo..
        PE:Juoksu
        La:Juoksu
        Su:Kävely ja Juoksu...
        Mutta Huom: Me aina kun juoksutettaan nii kävelytetään n.4km..joka päivä juoksun lisäksi..=)


      • valmentaja 92
        -ravityttö- kirjoitti:

        No tietenkin täytyy olla lepo..Mutta minkä ikäistä hevosta sä treenaat..?
        Kun jos kilpahevonen on nii ei minun mielestä kannata antaa olla 3 päivää lepona..(siis minun mielipide)..=)
        Itse Treenaan 5v Lv-Tammaa ja sen näni hiittaan sitä
        MA:Juoksua n.7km..huom:meill on oma rata ja aina kun juoksua ajan nii sellasta kahden minuutin vauhita..
        Ti:Lepo päivä..
        Ke:Hiitti
        To:Kävely/tai saattaa olla myös lepo..
        PE:Juoksu
        La:Juoksu
        Su:Kävely ja Juoksu...
        Mutta Huom: Me aina kun juoksutettaan nii kävelytetään n.4km..joka päivä juoksun lisäksi..=)

        Mä reenaan niitä kahta ite.(2v. ori, 3v. tamma)
        toinen taktiikka on että:(toimii myös)
        Ma:kävely
        Ti:lepo
        Ke:hiitti
        To:lepo
        Pe:kävely
        La:lepo
        Su:juoksu

        Ite hiittaan ja laitan ne. Minkä ikäne oot? Hieron,laitan pihalle yms... (meillä on talli). Tallissa on 20 pollee,loput on muiden polleja. Isä on tässä tietty mukana.


      • -ravityttö-
        valmentaja 92 kirjoitti:

        Mä reenaan niitä kahta ite.(2v. ori, 3v. tamma)
        toinen taktiikka on että:(toimii myös)
        Ma:kävely
        Ti:lepo
        Ke:hiitti
        To:lepo
        Pe:kävely
        La:lepo
        Su:juoksu

        Ite hiittaan ja laitan ne. Minkä ikäne oot? Hieron,laitan pihalle yms... (meillä on talli). Tallissa on 20 pollee,loput on muiden polleja. Isä on tässä tietty mukana.

        no olkoot kun heti kun jotain sanoo nii aletaan arvostaa (siis että itse on paras ja tekee kaiken parhaiten):(


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe