Onko ok jos ei tee mitään

1997

Oon 18-vuotias poika. Tän vuoden maaliskuussa minulle erittäin läheinen isäni kuoli yllättäen jo 45-vuotiaana ja luulen toipuneeni tapauksesta jo aika hyvin. Isälläni oli vakuutusasiat kunnossa joten sain ainoan siskoni kanssa yllättävän paljon rahaa hänen kuolemansa jälkeen. Käytin suurimman osan rahasta pari kuukautta sitten ostamalla yksiön opiskelupaikkani läheltä ja rahaa on vieläkin yli 30000€ jäljellä. Lisäksi omistan puoliksi isältäni perimämme kesämökin siskoni kanssa.

Opiskelen siis lukiossa nyt kolmatta vuotta ja siellä opiskeleminen ei ole missään vaiheessa maitannut. Olin venyttänyt lukio-opintoja jo valmiiksi kolmesta neljään vuoteen, koska en ollut päässyt monista kursseista läpi ja lukion läpipääseminen ei olisi ollut mahdollista kolmessa vuodessa. Sitten viime jaksossa minulla oli valmiiksi monta poissaoloa kaikilta kursseiltani kuten oli ollut ennenkin mutta tällä kertaa sairastuin jakson loppuvaiheessa ja kaikki kurssini keskeytyivät. Kaikki into opiskeluun meni viime jaksossa tapahtuneen takia, ja nyt en ole toisen jakson aikana käynyt ollenkaan koulussa jo kuukauden ajan.

Oon miettinyt viime päivinä tämmöistä ratkaisua:

Laitan vuokralle omistamani yksiön ja erakoidun kesämökille, missä on sähköt ja kaivovesi ja kaikki tarpeellinen elämiseen. Hankin sinne kissan ja koiran elän niiden kanssa. Asepalvelus pitäisi suorittaa kesästä 2017 lähtien ja tiedän paikan minne voin viedä kissan ja koiran siksi aikaa. Rahat riittäisi helposti tämmöiseen erakoitumiseen ja jos aluksi vuokraan yksiötä ja vielä myyn sen ja saisin myynninkin jälkeen siitä noin 70 000€, minulla ei ole mitään hätää. Lisäksi kai kaavailevat hallituksessa jotain perustuloa. Nautin yksinolosta muutenkin, joten en näe tässä mitään ongelmaa, mutta tulin silti tänne kysymään että mitä mieltä täällä oltaisiin jos tekisin näin. Yhteiskunnallisen vastuun pakoilua?

2

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoatulevaan

      Ei ole oikein, sillä elämääsi tulee iloa ja onnea kun purat suruasi jonkun ihmisen kanssa. Elämäsi voi olla tällä hetkellä tyhjää ja tuntuu että eristäytyminen kaikesta helpottaisi elämää. Tuska seuraa sinua kaikkialle myös sinne erakoitumiseesi. Isäsi toivoisi sinun jatkavan elämääsi ja usko vain hän on läsnä ja ainakin sinussa ja siskossasi. Hakeudu ihmisten äärelle ja kerro surustasi niin huomaat, että kaikilla meillä on omat surumme. Itse olen jo 50 vuotta ja äitini kuoli keväällä ja minulla on tyhjä olo. Sinä olet vasta elämäsi alussa ja voi tuntua, että menetit tukipilarin elämästäsi. Liikkukaa siskon kanssa ja opiskele lukio loppuun ja ammatti itsellesi. Pidä rahat säästössä ja lupaa itsellesi, että käytät niitä vasta kun olet suunnitellut mitä loppuelämäsi oikeasti haluat tehdä.
      Onnea sinun elämällesi, luota itseesi ja elämään. Lopulta vahvistut vuosi vuodelta ja huomaat katsovasi tätä hetkeä taaksepäin vain yhtenä kokemuksena joka on vahvistanut sinua.

    • Itse_oivaltanut_saman

      Ei Suomessa ole välttämättä osallistuttava mihinkään toimeentulon takia. Voi vallan mainiosti jättäytyä perusturvan varaan. Yhteiskunta on rakenettu siten, että keikille ei vain yksinkertaisesti riitä duunia. Ja jos viihdyt yksiksesi, niin kaikki voittaa.

      Antaa niiden maksaa veroja, jotka haluavat viettää arvokasta aikaansa duunissa ja liikenneruuhkassa. Heidän lopullinen veroaste on 75% kun kaiki verot lasketaan yhteen. Eli yksi työssäkäyvä elättää helposti vähintään yhden joka ei viihdy töissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      183
      11017
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      143
      2078
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      242
      1387
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1010
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      910
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      848
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      747
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      699
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      685
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      679
    Aihe