LS:lle kysymys ja peukkupaikka 4.11.2014

Liittyykö tämä mielestäsi siihen uudestisyntymään jonka jatkuvasti otat esille:

"Kutsu kestävyyteen

Kun ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, katse suunnattuna Jeesukseen, uskomme perustajaan ja täydelliseksi tekijään. Edessämme olevan ilon tähden hän häpeästä huolimatta kesti ristillä kärsimykset ja nyt istuu Jumalan valtaistuimen oikealla puolella."

Ainakin otsikko mielestäni liittyy. Uudestisyntymässä ihmisen pahat teot ja tavat jäävät pois, ja siinä hommassa tarvitaan kärsivällisyyttä ja kestävyyttä.

Katsokaas kun puhun melkein kuin 10 vuotta uskossa ollut mies.

Lähde: raamattu, Helsinki 1992.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning_Star

      Rakkaudessa on oltava kestävä myös.

      Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuten itseäsi.
      Siihen kiteytyy vaelluksen koossa pitävä ydin.

      Rakkaus muuttaa meitä sen kuvan kaltaiseksi kuin miksi meidät alunperin luotiin. Rakkauden kautta, jonka olemme saaneet osaksemme, myös toimimme suhteessa lähimmäisiimme.

      Se kasvattaa... muuttaa...tekee uudeksi.
      Se muuttaa sisäisesti ja sen tulisi tällöin tuottaa myös näkyvää hedelmää ulospäin.

      Ei ole enää se mitä oli ennen, entinen jätetään taakse... on tahto elää, Jumalan tahdossa ja toimia myös siten.

      Se on Jumalan muuttava voima....Jeesuksessa... uskosta Häneen.

      • LS, kiitos vastauksesta.

        Minä vähän vähemmän olen nyt aina kommentoinut sinun viestejäsi mutta ne viisaudessaan jättää minut aina miettimään mikä milloinkin asia on.


      • L_S

        Joillekin se on "hullutus"... mutta toisille se, mikä maailman silmissä on "hullutus", on Jumalan voima ja viisaus.


    • luetaankosanaa2

      Luulen kysymyksen olleen minulle ?

      Siinä uudestisyntymässä, kun Jumala muttaa uskoon tulevan sydämen ja sydämen asenteen, niin sen Uskon kautta tulee halu toimia oikein ja välttää vääryyttä.

      Raamattu kertoo asiasta hyvin kuvakielellä:

      Hes. 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden Hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

      Siis uskosta osaton on tehnyt kovasydämisenä paljon pahaa, mutta kun Jumala muuttaa sen sydämen ns. lihasydämeksi, niin se kertoo siitä, että silloin eletään herkällä ja aralla tunnolla, mutta se on siis Jumalan aikaansaama muutos, kun meistä tulee se ns. "uusi luomus" !

      Siis ennen kovasydäminen muuttuu Jumalan teon kautta, herkäksi huomaamaan omat väärät toimensa ja uskova siten sydämestään pyrkii oikeaan ja hyvään !

      Mutta vaikka näin on, niin uskovalla on mahdollisuus paaduttaa eli kovettaa sydämensä ja alkaa taas toimimaan väärin, eli siksi kehoitetaan varomaan tuossakin Sanan kohdassa:

      "pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti joka niin helposti kietoutuu meihin"

      Sana varoittaa siitä itsensä paaduttamisesta ja sydämensä kovettamisesta, eli uskovan tulee pyrkiä se estämään Jumalan avulla toki, eli Häneltä apua anoen !

      Hepr. 4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

      Tässä jatkoa tuohon asiaan, eli varoitus on monessa kohtaa Raamatussa:

      12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
      13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
      14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.

      Muuten vanhan liiton "kuva ja varjo" kertoo asiasta hyvin ja ainakin jokainen mies sen tajuaa, eli miehen ympärileikkaus ja sen vaikutus !

      Jos miehen sukupuoli elimen päällä on esinahka, niin tunto ei ole kovin herkkä, mutta kun se nahka poistetaan, niin silloin on arat paikat, eli tunto ihan toista luokkaa !

      Tuo kuva ja varjo siis kertoo osaltaan Jumalan aikaansaaman muutoksen, joka tapahtuu siis uudestisyntymässä, ja näiden vanhan liiton "kuvien ja varjojen" kautta, me voimme paremmin käsittää Hengellisiä eli sisäisiä asioita, sillä uusi liitto on sisäinen eli Hengellinen, mutta vanha oli ulkoinen !

      Siis vanhan liiton "kuvat ja varjot" on annettu meille tyhmille, jotka emme muuten näitä vaikeita Hengellisisä asioita ymmärrä, ja niiden kautta Isä ja Pyhä Henki siis opettaa meille vaikeita Hengellisiä asioita, joita meidän muuten on kovin vaikeaa ymmärtää oikein !

      Mutta kysymykseesi vastauksena, että kyllä, Jumalan uudestisyntymässä aikaansaama muutos vaikuttaa niin, että uskoon tullut haluaa nyt siis koko arasta ja hellästä sydämestään toimia oikein ja Jumalan tahdon mukaan !

      Mutta siinä meilläkin on sitten vastuumme, että emme anna sydämemme kovettua ja lähde synnin teille, eli siksi tuolla sanottiin "Tänä päivänä", että joka päivä on edessä kilvoittelu, mutta siis Herran tukeen ja apuun luottaen, sillä yksin emme pärjää millään, vaan tarvitsemme Herramme Jeesuksen apua joka päiväämme ja Pyhän Hengen johdatusta ja opetusta ja henk koht apua !

      Heprealaiskirje 12:
      1 pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, katse suunnattuna Jeesukseen, uskomme perustajaan ja täydelliseksi tekijään.

      • Viesti oli lightning starille.
        Mutta kiva että sinäkin vastasit.

        Kyllä ymmärsin sanomani: elikkä aralla tunnolla.

        Minä välillä sorrun ylpeyteen kun menee hyvin. Tänään sain kuulla että minusta on lähtenyt antibioottikuurilla tappava bakteeri pois.

        Odotin testin tulosta 8 viikkoa.

        Helvetilliset(tällainen raamatullinen vertaus, sorry)8viikkoa, ja lähennyin Jumalaa.

        Olin ns aralla tunnolla kuoleman kolkutellessa, mielikuvissani.

        Olen aiemminkin kokenut samanlaista ja tiedän että uskonasiat jää sitten kun alkaa menemään hyvin ts tuo sinun paatumisasiasi.

        Sairaana on valmis tarttumaan ihan mihin vain oljenkorteen.

        Terveenä sitä vain nokka pystyssä kuljetaan ihmisten ohi, uskovien ohi.

        Ei halua kuulla mitä teillä on sanottavaa jumalasta.

        Itse aion tehdä parannusta siten nyt etten anna itseni paatua.


      • RakkaudellaEsiintuotua

        Kallis ihminen, käyttämäsi lähde ei ole Raamattu, se on raamattu ILMAN JUMALAN HENGEN innoitusta. Ihmiskäsin vesitetty järjenpäätelmäväännös...kR33/38 turvallisin sisältäen selkeät alaviitteet vanhanliiton profeetallisiin Kirjoituksiin!
        Rakkaat Jumalaa etsiväiset, Pelastuksenne tähden ottakaa tästä kehoituksesta ja rohkaisusta vaarin!
        Jumalan Henki ei yhdy valheellisesti muunneltuun sanaan..etsikää vaikka epos 'Taistelu Raamatusta, Hätähuuto puhtaan Sanan puolesta'!!! Tuskin maksaa paljon, paljastaa satoja keskeisiä "käännös"virheitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      204
      5369
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3259
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2465
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2394
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1551
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1240
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe