1,6 HDI:n suuttimet löysällä?

Noviisorizx

Moottorin päälle ruiskutussuuttimien ympäristöön näyttää kertyvän öljyä ja kaksi suutinta on juurestaan varsin öljyisiä. Pitääkö suuttimet vain kiristää, vai onko tiivisteitä tms. vaihdettava.

Auto on Peugeot 407 HDI 1,6 -07 210.000km

9

5892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiviö

      Tiivisteet vaihdettava.

    • DuratorqMan

      Onkohan mahdollisesti ruiskuputkia jouduttu hiljattain irrottellemaan jonkin syyn takia ja jos niin laitettiinko vanhat putket takaisin?
      Mikäli näin niin putkethan valmistajan mukaan pitäisi aina uusia juuri noiden mahdollisten vuotojen takia,olivatpa miten hyvän oloisia tahansa.
      Toinen mahdollisuus että tärinä vanhuus ovat käyneet putkien päälle jo kun km noinkin paljon tai onko esim noita suuttimia availtu/kiristelty liikaa tms?
      Voihan niitä koittaa kiristää,mutta varoen ettei tule isompi vahinko.
      Itsellä oli Fordissa tuo vika kun ruiskuputkia oli irroteltu ja laitettiin vanhat takaisin vaan eivät enää pitäneetkään polttoaineita kaikki putket sisällään,yhtä ei saatu pitämään millään ja uusittavahan nuo kaikki oli samalla kun eivät nuo maailmaa maksaneet muihin huoliin verrattuna mitä esim pumpussa oli(orkkis vuosi alleen,runkovuoto ja meni vaihtoon 2 kertaa kun ensimmäinen takuukorjattu pumppu jätti välille rikkouduttuaan 3kk jälkeen eli ei ollut kunnossa alkujaankaan).
      Nyt ei autoa enää minulla ole,mulle riitti 160tkm ongelmia ja Ford laatua joka rupesi tulemaan hyvin kalliiksi ja järjen päälle,mitä sitten olisi ollut noissa km:ssä???

      • Pösönhuonolaatu

        Minulla on 2007 mallista 407 Pösöä korjattu jo 8700 eurolla kuluvan vuoden aikana. On se kyllä käsittämättömän huonolaatuinen auto, mutta kun itse ei tarvitse maksaa korjauksia, niin menköön vielä.


    • Hdi_on_pop

      Kokeile ensin kiristää, itsellä vuoto loppui. Jos vuoto ei lopu, on vaihdettava myös se jakoputki uuteen tiivisteiden vaihdon yhteydessä. Minulla on 2009 mallista 407 Pösöä korjattu 3 vuoden aikana 500 eurolla. kilometrejä on tullut 95tkm lisää . on se käsittämättömän huonolaatuinen auto, vaikka itse maksankin, niin menköön vielä.

      • Nautijosvoit

        Se raja tulee 150.000 kilometrin paikkeilla. Siitä alkaa Pösön tekniikka laukeamaan maanvyöryn lailla. Juuri tuo 407 on ehkä se kaikkein heikkolaatuisin Peugeot, mitä on koskaan valmistettu.


      • gsfdgsdfgsfg

        Vaimolla 407 toimi todella luotettavasti ja hyvin 170.000km, kunnes moottoriin tuli öljynkiertohäiriö ja moottori leikkasi kiinni. Auto meni purkaamoon.
        Nuo Pökötit ovat tunnettuja lyhytikäisistä moottoreistaan.


    • onnistuufs

      Commonrailin suutinputket voi kiristää pari kolme kertaa, sitten alkavat vuotamaan. Jos pelkkä kiristys ei auta, niin kannattaa kääntää suutinputkea hieman eri asentoon suuttimeen nähden, sitten uusi kiristys.

    • Manitlopussa

      Kui kalliit on uudet suojaputket suuttimiin? (Taitaa kaikissa olla vuotoja)

    • pölhö-kustaa

      Onko tämä suuttimien vuotamisen riski myös uusimmissa 1,6 HDi-moottoreissa?

      (2,0 HDi moottoreissa ei tällaista heppoista suojaputkirakennetta ole lainkaan.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe