Ovat aika hyvin olleet pääosin VW:IN puolta TSI ja DSG asioissa.
Mites nyt kun miljoonat VW tuotteet viallisia saasteautoja?
Jokos uskallettaisiin puhua muistakin vioista rehellisemmin.
Vai jatkuuko kehuminen vieläkin?
TM ja Tuulilasi VW?
49
130
Vastaukset
- miljoonat_VW_tuotteet
Antakaa kyykkikselle Skodalippis. Kyllä se silloin rauhoittuu
- ossssEiParaneKoskaan
ossss on tällä kertaa asialla.
VW on ollut tuulilasin ja tm lempilapsi on laitettu aina ylivoimaisesti voittajaksi, vaikka ei ole sen kummempi kuin muut. Mutta nyt kun kulutusta on rukattu pienemmäksi kuin onkaan kuinka sitten nyt perustellaan voitto? ??
- ryhtiä.lehtiin
Kun tunnetusti euroopan kylmin auto VW valittiin vuoden talviautoksi, niin silloin lopetin tuollaisten lehtien tilaamisen. Ei mitään asiantuntemusta vaan toimittajina hilavitkutinadtikteja merkonomipoikia, jotka käyvät vaan autonäyttelyissä kuolaamassa harvinaisuuksien ja protojen perään ja jättävät testit tekemättä tavallisten ihmisten käyttämien autojen osalta.
- autolehdistä_videoihin
TM:stä on tullut jotenkin yläluokkainen ja elitistinen lehti, ei se ole enää tavalliselle työntekijäväestölle tarkoitettukaan. Tuulilasi puolestaan on nykyään tyylistä päätellen suunnattu joillekin parikymppisille amispojille ja fiilistelyjutut varmaan yrittää kosiskella tyttöjä lukijoiksi.
Nyt ei ole tällaiselle nelikymppiselle duunarille mitään lukemista. Katsotaan sitten tubesta autoesittelyjä, esim. Car Buyer UK tekee mielestäni hyvin käytännönläheisiä koeajovideoita:
https://www.youtube.com/user/carbuyer - VWvoittaaaina
autolehdistä_videoihin kirjoitti:
TM:stä on tullut jotenkin yläluokkainen ja elitistinen lehti, ei se ole enää tavalliselle työntekijäväestölle tarkoitettukaan. Tuulilasi puolestaan on nykyään tyylistä päätellen suunnattu joillekin parikymppisille amispojille ja fiilistelyjutut varmaan yrittää kosiskella tyttöjä lukijoiksi.
Nyt ei ole tällaiselle nelikymppiselle duunarille mitään lukemista. Katsotaan sitten tubesta autoesittelyjä, esim. Car Buyer UK tekee mielestäni hyvin käytännönläheisiä koeajovideoita:
https://www.youtube.com/user/carbuyerTaitaa rahoituksen puolella pelata tuo VW autojen kehuminen lehdissä.
- oletTyhmäSetä
TM kertoo aina, että jokaisen pitää tehdä vertailuista oma listansa omien painotustensa mukaan, sillä talvitestissä on paljon muitakin asioita kuin lämpiäminen, joka oli Passatissa ihan kunnossa.
Oma tappiosi ja tyhmyytesi jos tuijotat vain loppupisteitä, mutta ilmeisesti marketin hyllyn välissä ei kehtaa paneutua koko testiin. - SilkkaaScheissea
oletTyhmäSetä kirjoitti:
TM kertoo aina, että jokaisen pitää tehdä vertailuista oma listansa omien painotustensa mukaan, sillä talvitestissä on paljon muitakin asioita kuin lämpiäminen, joka oli Passatissa ihan kunnossa.
Oma tappiosi ja tyhmyytesi jos tuijotat vain loppupisteitä, mutta ilmeisesti marketin hyllyn välissä ei kehtaa paneutua koko testiin.Volkkarit pärjää talvitestissä, kun niihin on asennettu lisävarusteena polttoainekäyttöinen lämmitin ja senkään hintaa ei huomioida vertailussa...
- hfhghfghg
autolehdistä_videoihin kirjoitti:
TM:stä on tullut jotenkin yläluokkainen ja elitistinen lehti, ei se ole enää tavalliselle työntekijäväestölle tarkoitettukaan. Tuulilasi puolestaan on nykyään tyylistä päätellen suunnattu joillekin parikymppisille amispojille ja fiilistelyjutut varmaan yrittää kosiskella tyttöjä lukijoiksi.
Nyt ei ole tällaiselle nelikymppiselle duunarille mitään lukemista. Katsotaan sitten tubesta autoesittelyjä, esim. Car Buyer UK tekee mielestäni hyvin käytännönläheisiä koeajovideoita:
https://www.youtube.com/user/carbuyerTeknari tuli aikoinaan kestona ja nyt no way.Tavalliselle palkansaajile enään kyllä mitään kuin talviauto vertailu kun niihin sitten varaa sitten muutaman vuoden päästä tai rengasvertailut.Kaikki akku sekä öljy tai muut vertailut kadonneet kun lehden mielestä 90% lukijoista käyttävät autonsa kiltisti huolloissa tyyliin.
Autobild lehdessä autot jo viikkoja aiemmin esittelyt ja enemmän luettavaa ja edullisempi. - fhgfhfgh
SilkkaaScheissea kirjoitti:
Volkkarit pärjää talvitestissä, kun niihin on asennettu lisävarusteena polttoainekäyttöinen lämmitin ja senkään hintaa ei huomioida vertailussa...
Volkkarit ja Skodat jokakerta kyllä toimitaan vertailuihin luxus Premium extra highline varustelutasoilla ja erikoispenkeillä ja sitten arvostellaan etteikö muka vaikuttaisi lopputulokseen kun volkkarilla kyllä huomatta ero karvalakki versioon.
- fjeoifjoeio
SilkkaaScheissea kirjoitti:
Volkkarit pärjää talvitestissä, kun niihin on asennettu lisävarusteena polttoainekäyttöinen lämmitin ja senkään hintaa ei huomioida vertailussa...
Ihan vastaavalla tavalla on lisävarusteinen webasto ollut vertailuautossa mukana aiemmin ainakin Volvossa, joten ei millään tavalla tietyn merkin suosimista. Vertailuryhmän kannalta tietysti parasti jos yhdessäkään ei olisi tämän tyyppisiä lisävarusteita.
- 323222
fhgfhfgh kirjoitti:
Volkkarit ja Skodat jokakerta kyllä toimitaan vertailuihin luxus Premium extra highline varustelutasoilla ja erikoispenkeillä ja sitten arvostellaan etteikö muka vaikuttaisi lopputulokseen kun volkkarilla kyllä huomatta ero karvalakki versioon.
Jos vaikuttaisikin, niin mikä estää myös muita valmistajia toimittamasta vertailuun muita kuin karvalakkiversioita?
Toisaalta huomaa kyllä että kaikilla maahantuojilla ei ole yhtään pelisilmää, toimitetaan vertailuun auto esim. lisävarusteisilla isoilla vanteilla joista vertailussa tulee vaan miinusta epämukavuuden ja rengasmelun vuoksi.
- vagniikanmaailma
TM toimitus on VV-Auton markkinointiosasto. Levikki on romahtanut ja tulos syntyy huijarivolkkarin mainosrahoilla.
- VV_mikä
Mainoksilla nuo lehdet elävät, jos et sitä vielä tiennyt. Monen merkin mainoksia siellä näkyy olevan.
- eitaidaollaautolehti
Kyllä se jotenkin ihmetyttää kun TM mainostaa itseään autolehtenä mutta ei tee minkäänlaista juttua tästä volkkarin päästöhuijauksesta. Huijaukset on kuitenkin herättänyt kaikkein eniten huomioita autoasioissa tänä vuonna myös niiden silmissä joita auto asiat ei muuten kiinnosta.
Tästä pitäisi painaa TM:n jonkun numeron pääjuttu ja niin tekisin kyllä itsekin, olisi varmaan irtonumeroille kysyntää.
Ehkä kuitenkin vaan hymistellään jossakin sivulauseessa.- KylläSeSieltäTulee
Ehkä on viisasta odottaa todellisia faktoja, tuloksia ja korjauksia, ennen kuin alkaa kirjoittamaan mahdollista skeidaa, kuten rölleillä on kiire.
- mainoslehtiköonkin
Jos joskus tuosta saavat jutun tehtyä niin mielenkiinnolla odotan saavatko jotenkin käännettyä senkin volkkarin eduksi.
- aikanaan
Kyllähän numero-pari sitten oli yleisellä tasolla isohko juttu autojen päästöistä ja normeista juuri tuon VW-casen seurauksena. Eiköhän tuosta VW-casesta tule aikanaan juttu kun on tarpeeksi faktaa mistä kirjoittaa - lopulliset löydöt ja tulokset, korjaustoimenpiteet ja niiden vaikutukset. Tällä hetkellä aiheesta kirjoittaminen kun on lähinnä iltapäivälehtitasoa, eli perustuu alustaviin näkemyksiin, arvailuihin tai ison tason yleistyksiin.
- Oksennus
Voi korruptiota!
- korruptioautoiluaVW
Epäilys on suuri
- 2312312
TM ja TL on autolehtiä eivät autoilijan lehtiä. Ne eivät siis ole autoilijan asialla. Muuten niissä olisi juttua myös pysäköintiruutujen mitoituksesta, autojen soveltvuudesta eri ikäisille, sivupeilien katvealueista ja tietysti autojen luotettavuudesta, autotehtaiden luotettavuudesta puhumattakaan.
- Elek.Krääsä
Sen lisäksi TM hypettää kaikesta elektronisesta krääsästä, mikä on vanhanaikaista ja yhteensopimatonta parin vuoden päästä, mutta täytyyhän kauppamiesten tyhjentää asiakkaiden tilit kaikella "tuiki tarpeettomalla".
- woietuj920i2tyj13ow
Totta, juttujen näkökulmat ovat kuihtuneet kovin yksipuolisiksi ja tylsistyneiksi, vaikuttaa muutenkin nykyaikana että ihmisten luovuus on kuihtunut pois ja elämä on ylipäätään kaventunut aika monotoniseksi ja yksipuoliseksi rutiiniksi, monipuolisuus on kuihtunut "kannattamattomana" pois.
- Perjantaikolmastoista
SenLaulujaLaulatKenenLeipääSyöt.
- Salatjulki
Totuutta ei autolehdistä löydy! Kirjoittiko mikään autolehti Saabin hajoavista turboista, ennen vesijähdytystä?
- HassuSetää
Mä olen nähnyt kaiveltavan vanhoja täysin menneisyyteen kuuluvia juttuja ennenkin, muta onhan tämä aivan omaa luokkansa. Ei näitä ole saanut edes käytettynä kuin joskus 20v sitten.
Pitäiskö tämän kirjoittajan hankkia elämä tai jotain? Sä oot niin dinosaurus.
- kriittinenlukija
Yllättävän moni ns. autoasiantuntija pitää TM tekstiä lähes lakikirjan veroisena totuutena. Vaikka monesti lehdessä on aika löysää heittoa esim jostakin laatuvaikutelmasta josta vaikkapa volkkari saa poikkeuksetta kehut. Itselleni volkkarin laatuvaikutelmasta tulee mieleen hajonneet TSI ja DSG sekä päästöhuijaus.
TM ei oikein edes yritä olla kuluttajan asialla, käytetyistä autoista ja niissä olevista ongelmista vaietaan, ainakin tuon vw kohdalla on ollut melko hiljaista. Käytettyjä autoja kuitenkin ostetaan hirveän paljon.
No onneksi lehden lukeminen ja tilaus on oma valinta, paljon pitäisi muuttua että viitsisi uudestaan tilata. Kirjastossa voi joskus käydä lukemassa rengastestit.- fjienötga
Käytettyjen autojen tutkiminen ja niiden vikojen selvittäminen olisi kyllä mielenkiintoista, mutta taitaa kaatua käytännön ongelmiin.
Jos luotettavasti halutaan selvittää esim. tietyn automallin mahdolliset viat ja heikot kohdat käytettynä, pitäisi vähintään satoja autoyksilöitä käydä läpi, eli tuo on työmäärältään valtava homma. Lisäksi käytetyistä kun on kyse niin esim. erilaiset käyttöolosuhteet vaikuttavat auton kuntoon paljon. Se että otetaan yksi käytetty auto koeajoon ja todetaan yhden yksilön perusteella että auto on hyvä/huono on juuri tuota seiskalehti-tasoista kirjoittelua jota ei TM:ään toivoisi.
- apumiehen_apuri
VW ei ole viallinen, jos siihen on laitettu huijausohjelma. VW sen sijaan on huijarifirma, kun osaan sen autoista on laitettu huijariohjelma. Siinä on hurja ero ajattelutavassa!
- onkomyöshuijauslehti
Onko autolehti myös huijauslehti jos väittelee huijauksesta kirjoittamista?
- BratwurstitPaaliinSäätiö
Vagniikan maailmahan kertoo vain positiiviset asiat saksalaisautoista. Kaikki kaupantekijäisinä tulevat negatiiviset jutut testaa asiakas omalla lompakollaan. Ainoa, joka ottaa edes jollain tapaa kantaa negatiivisiin asioihin, on Ketonen Tuulilasilehdestä.
- wpojfewjfsdjd
Valitettavasti Ketonen jäi jo eläkkeelle joten tavallisen autoilijan asialla ei ole enää kukaan. No, eihän noita lehtiä ole mikään pakko tilailla, ostella tai edes lukea kirjastossa.
- BratwurstitPaaliinSäätiö
Hyvä tarkennus sinänsä, mutta voi noita ketosen kommentteja lukea edelleen vaikka netistä, kun tuon ajan autotkin ovat vielä liikenteessä , ja vielä siinä iässä, että vikoja rupeaa siunaantumaan.....
- VW_laaatua
VW on hyvä auto, ei kuule TM ja Tuulilasi ole ainoita jotka "kehuu".
Lueppa vaikka saksalaisia ja englantilaisia autolehtiä - julkaisunpelko
Volksewagen konsernin autolla ajavan pahin pelko on että suomalainen autolehti kirjoittaa jotakin negatiivista, koska vasta silloin asia on täysin tutkittu ja perusteltu, eikä sitä ole enää kieltäminen.
Moottorien öljynsyönti, katkeilevat jakoketjut ja hajoavat DSG vaihteistot kyllä maksetaan kunhan ei vain joutuisi häpäistyksi autovalinnastaan kokeimman auktoriteetin omaavassa autolehdessä. - öhpphphpoihi
Tuulilasi on autolehti, TM on yleistekninen lehti. Autoasiaa alle puolet sisällöstä.
- oikeajuttulehteen
Päästöhuijauksen perusteellinen läpikäyminen kuuluisi nimenomaan yleistekniseen lehteen.
- LukekaaNiitäLehtiä
oikeajuttulehteen kirjoitti:
Päästöhuijauksen perusteellinen läpikäyminen kuuluisi nimenomaan yleistekniseen lehteen.
TM:ssä oli jo melko perusteellinen juttu asiasta heti tuoreeltaan. Varmaan lisääkin tulee sitämukaa kun asia selkeytyy.
hyvä lehtu kertoo faktat eikä spekuloi liikaa erilaisilla mahdollisilla skenarioilla. - vähänsupeajuttu
Oli yleisellä tasolla. Hyvä lehtijuttu ruotii perusteellisesti ja syystäkin alalla toimivan huijarin. Tällainen juttu on tekemättä. Jos ajatellaan vaikkapa pankkia joka huijaisi asiakkaita niin kyllä siitä tehtäisiin säälimättä perusteelliset reportaasit. Huijarin pitää saada ansionsa mukaan ja nimenomaan se pitäisi tehdä asiantuntevassa tekniikan alan julkaisussa perusteellisesti selvittämällä auki koko tapaus. Muuten en oikein pitäisi uskottavana koko julkaisua.
- EiRoskaaTMään
vähänsupeajuttu kirjoitti:
Oli yleisellä tasolla. Hyvä lehtijuttu ruotii perusteellisesti ja syystäkin alalla toimivan huijarin. Tällainen juttu on tekemättä. Jos ajatellaan vaikkapa pankkia joka huijaisi asiakkaita niin kyllä siitä tehtäisiin säälimättä perusteelliset reportaasit. Huijarin pitää saada ansionsa mukaan ja nimenomaan se pitäisi tehdä asiantuntevassa tekniikan alan julkaisussa perusteellisesti selvittämällä auki koko tapaus. Muuten en oikein pitäisi uskottavana koko julkaisua.
"Oli yleisellä tasolla. Hyvä lehtijuttu ruotii perusteellisesti ja syystäkin alalla toimivan huijarin. Tällainen juttu on tekemättä. Jos ajatellaan vaikkapa pankkia joka huijaisi asiakkaita niin kyllä siitä tehtäisiin säälimättä perusteelliset reportaasit."
Eli haluaisit verta. Suosittelen iltapäivälehtien, seiskan ja hymyn lukemista jatkossakin. TM pysyy asiaan keskittyvänä lehtenä jatkossakin ja jättää roskajuttujen julkaisemisen roskalehdille. Hyvä niin, TM on teknisesti orientoitunut lehti. - kunniasiisroskalehdille
Eiköhän tästä vielä tehdä useampikin juttu niiden toimesta jotka haluavat tehdä perusteellista selvitystä tästä suuresta asiakkaisiin ja jopa koko maailman ilmanlaatuun vaikuttaneeseen huijaukseen. Verta vuodattavat jo nyt astmaatikot ja muut ilmanlaadusta kärsivät. Jos on tosiaan ns. roskalehtien asia tehdä juttua tästä törkeästä huijauksesta ilmanlaatua vastaan niin sitten kaikki kunnia niille. On tosiaan vain valintakysymys mitä lukee ja miten tiedon osaa suodattaa.
- ounastelen.näin
Em. lehdet kirjoittavat tuosta arkaluonteisesta aiheesta eli uskaltavat haukkua vasta kun VW pienentää merkittävästi mainosbudjettiaan.
- Repeillen
"tästä suuresta asiakkaisiin ja jopa koko maailman ilmanlaatuun vaikuttaneeseen huijaukseen. Verta vuodattavat jo nyt astmaatikot ja muut ilmanlaadusta kärsivät."
Tähän mä niin repesin. Tuo volkkarikanta jenkeissä ja sen päästöt on yksi itikanpieru Saharassa jenkki-SUVien ja hiilivoimaloiden rinnalla.
Nyt mä repesin uudestaan kun ajattelin asiaa. Että joku osaa olla puusilmäinen.- päästötahistaa
Erityisen törkeäksi asian tekee kyllä juurikin se että kun ensin tehdään niitä päätöksiä ja toimenpiteitä ilmanlaadun parantamiseksi ja sitten tehdäänkin häikäilemätön vilppi. Ajattelepa jos kaikki päästöjä aiheuttavat tahot toimisivat samalla tavalla. Tuollainen tuohu on juuri sitä puusilmäistä omaan napaan tuijottamista.
Yhtä lailla tuota voisi verrata vaikka dopingin käyttöön urheilussa. Kaikki ovat asiasta aivan yhtä mieltä että huijanneet ulos kisoista. Mikä tässä volkkarin päästöasiassa on niin puusilmäistä että ansaitsee ylipäätänsä minkäälaista puolustelua.
Suomessa on kyllä joukko fiksuja jotka ovat nostamassa joukkokannetta valmistajaa vastaan.
Huijattuja vollkareita on ympäri maailman ja Jenkit ovat muuten olleet päästöasioissa paljon tiukempia kuin eurooppalaiset. Jos kaikki vaan vertaa niihin hiilivoimaloihin niin silloinhan ei kannattaisi mitään tehdä mutta kun niitä hiilivoimaloitakin ajetaan alas juuri päästöjen takia koko ajan.
Aikaisemmin mainittu pankkivertaus on myös hyvä, jos pankki ilmoittaisi tilisi palvelumaksuksi 5 euroa kuussa mutta ottaisikin aina 7 euroa. Varmaan vaan naurattaisi että pari euroa taas meni, no itikan pieruhan se vaan oli.
Ilmalaatu on joskus suomessakin talvella kaupungissa niin huono että aiheuttaa astmaatikoille vaikeuksia eikä niitä ole tarvetta yhtään lisätä. Jos ihmiset ovat halunneet vaikuttaa ostamalla pienempipäästöisiä autoja niin valinta olisi ehkä ollut joku muu ja ensi kerralla vaihdettaessa sitten varmasti onkin.
- sfkjksdlfsdjskdl
Arvaan että nämä lehdet ovat kuihtuneet surkeaan jamaan siksi että niitä pistetään pörssikuntoon...
- gut.motoren
Onneksi on kuitenkin olemassa autoliiton MOOTTORI-lehti, mikä on suomen vanhin ja siitä saa asiallista tietoa.
Ei tarvi noita lapsille tarkoitettuja kuvakirja-lehtiä katsella. - seataudiskodaVWsama
gut.motoren kirjoitti:
Onneksi on kuitenkin olemassa autoliiton MOOTTORI-lehti, mikä on suomen vanhin ja siitä saa asiallista tietoa.
Ei tarvi noita lapsille tarkoitettuja kuvakirja-lehtiä katsella.http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tsi-ja-tfsi-moottorit-syovat-liikaa-oljya-tyyppivika
sentään jotain.Koskas takaisinkutsut mäntien vaihtoon? - saksanmetalliVW
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tsi-ja-tfsi-moottorit-syovat-liikaa-oljya-tyyppivika
sentään jotain.Koskas takaisinkutsut mäntien vaihtoon?Eikös nuo moottorit vois vaihtaa kokonaan hihnakoneisiin?
- TurboKaput
Koska ne tunnustaa tyyppiviaksi mm. turbon, sekin tuntuu olevan perus vikawaagen laatua
http://www.iltalehti.fi/autot/2015112020700088_au.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1596997Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334123Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152171- 621946
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1961454Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957