Oivoi... YT:t...

Oivoi... Tänään tuli sitten nähtyä sellainenkin päivä, että pomo ilmoitti yt-neuvotteluista. Minä kun niin luulin, että työpaikkani ja palkkani olisi vakaa, mutta ilmeisesti taloustilanne on niin tiukka että kaikkien meidän pitää joustaa ja kantaa kortemme kekoon yhteisen hyvän vuoksi näissä talkoissa. Lähin esimieheni Muga Al Addisabeba on kotoisin Nigeriasta ja hän on muuttanut Suomeen 1990-luvun alussa. Oikein osaava ja ystävällinen kaveri, ja varmasti hänkin oli vaikean paikan edessä ilmoittaessaan yt-neuvotteluista.

Vaihtoehtoina oli irtisanoutuminen 19.000 euron eropaketin kera tai vaihtoehtoisesti palkan alentaminen ja työajan vähentäminen. Minä valitsin jälkimmäisen, joten jatkossa työskentelen 30h/vko 16e tuntipalkalla ylityöt, kun tähän asti olen työskennellyt 40h/vko 19e tuntipalkalla ylityöt. Oivoi... Kyllä tällaista asuntovelallista perheenisää hieman jännitti tämä asia, mutta onneksi sain pitää työpaikkani ja pystyn jatkossakin lyhentämään Älvsby-omakotitalomme asuntolainaa sekä Skoda Octavia Combin kuukausieriä Santanderille. Myös työkaverini Eki valitsi saman ratkaisun.

Firman Amica-ruokalassa oli tänään pyttipannua ja paistettuja kananmunia hintaan 9,90e. Tulojen alenemisen vuoksi minunkin täytyy ryhtyä hieman katsomaan ruokien hintatasoa, joten iltapäivällä ostin Prismasta huomiseksi evääksi täytetyn patongin ja puolen litran kokiksen yhteishintaan 8,90e.

7

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikis__M

Kyllä se on kuule viisainta opetella olemaan syömättä ruokiksella, etä muuten pärjää millään, sullahan jää palkka alle pariin tonniin jos ei tule niitä ylitöitä, putsina max. 1500. Joudut pyytämäänlyhennsyvapaita älväriin kun kai ne janica ja lapset laittaa ainakin tonnin sileäksi kuussa ja ocuunkin menee muutama satanen. Jos joka päivä n. 20 x menee tuo 8,90 sehän tekee jo liki 180e/kk, ei millään ole varaa tuommoiseen tuhlailuun.

• 7plus11

Tuohan kuulostaa jo niin arkipäiväiseltä että alkaa olla vaikea erottaa enää faktaa fiktiosta.

• Onkohan Bicky Royal-mies joutunut kuulemaan mitään yt-neuvotteluista:)

• 1plus14

Onhan niissä vankiloissakin nykyään telkkarit.

• m-i-e-s

Timppa näyttää hyvin rehelliseltä ja ahkeralta työntekijältä, voit siirtyä minun alaisuuteeni masentumaan. saatat joutua olemaan enemmän erossa rakkaasta vaimostasi ja Minttu-Petteristä, mutta saatat saada tuon 2000e jo kahden viikon työpanoksesta.

Ei tarvitsisi stressata asuntovelasta tai auton kuukausierästä, työmatkaa kyllä tulisi huomattavasti, mutta nehän tulee sitten takautuvasti takaisin arviolta 4000€ veronpalautuksina. =) Usein on palkka juoksee hetkiä, joten netflix ja viaplay omakustanne hintaan.

• betamaleprovider

Täälä palstalla trollaillaan ja heitetään läppää, vaikka totuus onkin se, että tuollaisia velkaorja aisureita suomi juurikin on pullollaan, worst place you can be.

• Ex------------PUA

Jep, nämä ovat hauskoja siksi, koska nämä ovat totta.

Hauska kuitenkin miten juuri naiset palstalla yrittää vääntää tämän siten, että "juuri tuollaisessa rooolissa se Totuus2015 sitä olisikin oikein onnellinen eikä olisi mitään vaivoija miehellä! jokainen mies haluaa juoksunsa juosseen, vanhan naisen elätettäväkseen."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2277
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1156
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1046
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      14
      927
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      51
      872
    Aihe