Siis jos multa riistettäis nyt palsta niin varmaan tekisin itelleni jotain. Tämä on mulle huume.
Palsta on yksi tärkeimmistä asioista mulle
10
76
Vastaukset
- ElämäIlmanPalstaa
Älä nyt tommosia edes ajattele!
- addiktiko
Miten olisi oikea elämä?
- shittipaikkatää
En jäisi kaipaamaan palstaa.
Hei
Siinä tapauksessa on hyvä, että on olemassa tätä palsta. Toivottavasti ajan myötä löydät kuitenkin muitakin elämisen arvoisia asioita. Ymmärrän silti ehkä tunteesi. Tällainen palsta kaikkine riitoineenkin ja erilaisine sävyineen tuo tunteen, että on olemassa yhteisö johon kuulua. Erilaisten ihmisten yhteisö. Vaikka mielipiteitä ja persoonia on monia, olemme kaikki ihmisiä. Tarvitsemme rakkautta ja kokemusta siitä että tulemme kuulluksi.
Hyvää marraspäivän jatkoa,
Pappi ElisabetHei Elisabet!
Ensiksi tahdon kiittää rohkaisevista sanoista, joita annoit aloittajalle.
On hienoa, että kirkko on rantautunut ns. normaalien ihmisten pariin. Mikäli sanontaa voi pahasti irroittamatta kontekstistaan täällä käyttää.
Kysymykseni. Suomen eevankelisluterilaisen kirkon tasearvo oli noin kolme miljardia euroa vuonna 2007. Nykypäivänä summa on luultavasti vieläkin suurempi.
Summasta 800 miljoonaa euroa oli likvidejä kassavaroja, josta käteistä oli 255 miljoonaa ja 542 miljoonaa euroa oli kiinni erilaissa osakkeissa, osuuksissa ja arvopapereissa.
Lyhyesti ja ytimekkäästi, kirkolla on jättiomaisuus! Se lasketaan tuloilla mitattuna sadan suurimman suomalaisen yrityksen joukkoon.
Missä vaiheessa uskonnosta tuli liiketoimintaa?
Pelkästään Helsingissä on yli 3500 asunnotonta ihmistä, on jopa asunnottomia perheitä!
On vanhuksia joiden rahat eivät riitä lääkkeisiin tai ruokaan. On henkistä pahoinvointia ja taloudellisia ongelmia.
On paljon vähävaraisia perheitä ja ihmisiä, jotka viettävät vähempi lahjaisia jouluja.
On pitkiä ruokajonoja.
Miksei kirkko voimakkaammin auta näitä ihmisiä? Raamatun päällimmäinen opetus lienee hädänalaisten auttaminen, eikä mittavan omaisuuden kartutus.
Ystävällisin terveisin.
Eräs kirkosta eronnut.Hyvää iltaa, Onnii
Kiitos palautteestasi, se lämmitti mieltä. Koetan seuraavassa vastata, mutta vastaukseni ei varmaankaan hivo täydellisyyttä ;)
En tiedä tarkkaan mihin lukuihin viittaat mutta luulisin, että tässä on nyt omaisuudeksi laskettu kirkot ja hautausmaatkin. Nehän ovat kiinteistöjä, joille ei markkina-arvoa ole, joita käytetään toiminnassa ja joiden hoitokulutkin ovat melkoiset. Ei oikein ole realistinen ajatus, että kirkko voisi myydä tilat pois, niitä tarvitaan seurakunnan perustehtävien hoitamiseen ja hautausmaiden osaltahan kyse on vieläpä lakisääteisestä velvollisuudestakin.
Jäi myös vähän avoimeksi mitä mainitsemasi sijoitusvarallisuus tai likvidit varat ovat. Veikkaan, että tässä menevät kassavarannot ja eläkevastuiden kattamiseen tarvittavat varat sekaisin. Ne menevät helposti enkä minäkään ole talousasiantuntija.
Kirkko vastaa eläkkeiden maksusta itse. Siksi niitä varten pitää olla säästettynä varoja.
Tosiasia on, että monessa seurakunnassa on pikemminkin vaikea taloudellinen tilanne kuin yltäkylläisyyden aika. Siksi juuri nyt olisi tärkeää saada seurakuntalaiset aktiivisesti mukaan toimintaan. Avuntarvitsijoita on paljon ja kirkon työntekijöiden kädet eivät riitä.
Tästähän kirkossa osin onkin kyse. Me kykenemme yhdessä enempään.
Ystävällisesti,
Pappi Elisabet
- Kiitospaljon
Jos teet itelles jotain niin mä tulen perässä. Toisin päin se ei toimis, sä kun et rakasta mua niinkun mä sua.
- enannaanteeksi
Ole hyvä ja pidä hyvänäsi. Jatka ja hae helpotusta kunhan et pyri vaikuttamaan kenenkään ajatuksiin, rienaa täällä ketään tai muuten toimi vastoin hyviä tapoja. Oman mielenterveytesi kannalta kannattaa kuitenkin miettiä mitä täällä omit itsellesi ja mitä et. Itse haluan pysyä kaukana. Siis helvetin kaukana. Ja että mut pidetään kaukana. Toivottavasti vihdoin käsität tämän. Hyvää jatkoa.
- suuriihmetys
Mitä ihme horinoita te tänne nyt kirjoittelette? Kuka sinullekin enannaanteeksi on tänne jotakin ikävyyksiä kirjoittanut? Voi olla, että itse kirjoittelet, mutta se ei tarkoita että muut niin tekisivät, varsinkin jos siihen ei ole mitään syytä.
- Pakkotunnustaa
Ja sinä olit? :'D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763501
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272199Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä831995Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191540- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271383Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71354Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671307Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531065