Tervehdys!
Toivoisin tänne palstalle asiallista keskustelua verkostomarkkinoinnista. Tähän palstalle eksyy varmasti silloin tällöin alaa harkitsevia henkilöitä ja juuri mitään asiaa täällä ei näe. Olen itse toiminut alalla 19 vuotta ja se on ollut minulle ja perheelleni hyvä päätös. Tähän alaan mahtuu samalla tavalla erilaisia ihmisiä, firmoja ja tuotteita, kuin mille tahansa muullekin alalle.
Tärkeintä ovat mieluinen tuote ja yhteistyötiimi, johon lähtee. Jos lupaillaan liikoja helpolla, juokse karkuun. Jos painotetaan säännöllistä työtä ja vaaditaan sitoutumista, kannattaa kuunnella, ottaa opit vastaan ja alkaa töihin.
Osallistuminen tilaisuuksiin on erittäin tärkeää, niissä pitää käydä jos aikoo onnistua.
Ensimmäiset 2 viikkoa ovat kriittistä aikaa. Kannattaa heti alussa laittaa kova vauhti päälle, miettimisen ja tuotetiedon hankkimisen sijaan. Kaiken oppii tekemällä.
Suomessa suoramyynnin ja verkostomarkkinoinnin kautta myydään joka päivä puolella miljoonalla eurolla tuotteita ja ala on kasvussa talouskurimuksesta huolimatta.
Rohkeasti kokeilemaan!
Asiatietoa verkostomarkkinoinnista.
42
234
Vastaukset
- mission.impossible
Kaunis ajatus, mutta valitettavasti TÄLTÄ palstalta ei juurikaan löydy asiallista keskustelua taitavia ihmisiä. Täällä ei osata, kuin räävitöntä huutelua ja mantrojen toistoa puolin ja toisin. Jos koetat jotain vm-myönteisenä (joko itse toimimalla jossakin konseptissa tai olemalla muuten avoin ko. markkinointikanavalle) asiallisesti kommentoida, tulee heti joukko vm-vastaisia ihmisiä lynkkaamaan sinut porukalla ja huutelemaan asiattomuuksia. Asiallinen keskustelu tällä palstalla on todellakin mahdoton tehtävä.
- Tyrmistynyt
Toi on niin totta ja ihmettelen miksi tälläinen toiminta täällä sallitaan!
Tyrmistynyt kirjoitti:
TÄÄLÄ? KLOPAALISTI? TÄÄLÄ?
Tyrmistynyt kirjoitti:
Asiallisesti, tiedätkö sinä yhtään verkostomarkkinointikonseptia joka oikeasti elää tuotteiden myynnillä. Jonka toiminta-ajatus todellakin on tuotteiden markkinointi ja myynti ja tuloksen tekeminen myynnillä?
Minä väitän ettei sellaista ole. Verkostomarkkinoinnin koko idea on pyramidin rakentaminen, suosittelupalkkiot ja oheistuotteiden myynti jäsenille, eli erilaisten enemmän tai vähemmän pakollisten koulutusmateriaalien hankinta kovaan hintaan osallistuminen tilaisuuksiin.
Niin ja ulospäin pitää aina muistaa viestittää kuinka rahaa tulee ovista ja ikkunoista, vaikka kuinka oltaisiin tappiolla.- NoloaTouhua
Sanoin sulle "Avotampio" jo jossain ketjussa, että lopeta jo se kommentointi, jos et edes osaa lukea ja näin ollen tiedä, mitä pitää kommentoida. Noiden samojen mantrojen toistaminen joka ketjussa vuodesta toiseen on niin noloa. Tässä pyydettiin asiallista keskustelua, johon sinä arvoisa "avoimesti tampio" et valitettavasti kuulu jankutuksinesi. Sinä ET osaa KESKUSTELLA mistään, vaan copypastaat uota samaa kommenttia joka hiivatin ketjuun. Samoin tuo sun asenteesi on ihan per*eestä. Maailmassa on muitakin mielipiteitä, kun sun ja jokaisella on oikeus olla sun kanssa eri mieltä.
- jyhtjepjrkrjr
NoloaTouhua kirjoitti:
Sanoin sulle "Avotampio" jo jossain ketjussa, että lopeta jo se kommentointi, jos et edes osaa lukea ja näin ollen tiedä, mitä pitää kommentoida. Noiden samojen mantrojen toistaminen joka ketjussa vuodesta toiseen on niin noloa. Tässä pyydettiin asiallista keskustelua, johon sinä arvoisa "avoimesti tampio" et valitettavasti kuulu jankutuksinesi. Sinä ET osaa KESKUSTELLA mistään, vaan copypastaat uota samaa kommenttia joka hiivatin ketjuun. Samoin tuo sun asenteesi on ihan per*eestä. Maailmassa on muitakin mielipiteitä, kun sun ja jokaisella on oikeus olla sun kanssa eri mieltä.
Tämä keskusteluketju on vuosia vanha eli avaus 14.11.2015.
Kun avaaja toivoo "asiallista" keskustelua verkostomarkkinoinnista, näyttää "asiallinen" keskustelu olevan verkostokoijareille ainoastaan kritiikitöntä, ja pelkkiä kehuja järjestelmää kohtaan antavaa keskustelua.
Kun markkinointijärjestelmän epäkohtia, siis tehottomuutta, myytävien tuotteiden surkeaa katetta, tai muuta kriittistä arvostelua tuodaan esille, kokee verkosto koijari että se on hyökkäys häntä itseään vastaan henkilönä, ja asiatonta keskustelua. Vin kehuja antava keskustelu on siis "asiallista" keskustelua=?
Komppaan monissa asioissa Avotampiota, siis monessa ketjussa Avotampion esille tuomia epäkohtia, joihin itsekin olen törmännyt silloin, kun olen verkosto tunkitus tilaisuuksissa käynyt ja tilanteen nähnyt.
Aloittavalla verkostoon liittyvällä on myytävien tuotteiden kate usein 25%, ja jo se tekee surkeaksi lähteä autolla myyntireissuja tekemään.
Mikäli ostat varastoon useimmiten noin 4000 euron tavarat, voit saada nostetuksi tuotemyyntisi katteen 40%-50% tasolle. (Vaihtoehtoisesti voi saada tunkittamalla "yhdessä ryhmänsä kanssa" tehtynä 4000 euron oston, ylimpänä pyramidissa oleva itselleen katteen kohdalleen ainakin hetkeksi (Vuodeksi=?)
Ei edes kannata aloittaa, jos ei tuotekate ole heti 50% minimi.
Entisenä keskusliikkeen ostajana olen tottunut saamaan myös maksutapa, ja vuosialennuksia.
Verkostomarkkinointi ei ole tarkoitettu että sitä tekisi ammatikseen. Verkostomarkkinointi on vain yksinäisten kotirouvien puuhastelua ja kahvittelua kotimyynnin merkeissä, kuten Tupperware jne.
Joku voi pientä taskurahaa saada jonkun kympin, mutta ei tuohon kannata autoaan ajella tai rahaa mihinkään varaston perustamiseen upottaa.
Suuri tuotevarasto käsiin vanhenevien myyntipäivien tuotteita on pakkomyyntiä verkosto pääyhtiön kautta, ja olen useimmissa tapauksissa sitä mieltä, että ei kannata liittyä mukaan rahojaan ja aikaansa menettämään.
- Kympillä_euron_tavaraa
Kuulostaa komealta, ihan puoli miljoonaa päivässä! Mutta suomalaiset ostavat muualta arviolta noin 200 miljoonalla päivässä. Ja miksipä eivät ostaisi, kun edullisemmin saavat?
- ProVM
Jees jees, ei tämä vm koskaan syrjäytä perinteistä PT-kauppaa, eikä tarvitsekaan. Meillä moni asiakas on tullut takaisin kokeiltuaan välillä markettien bulkkituotteita. Jokainen valitsee itse mihin rahansa käyttää ja mitä kokee saavansa.
- bisnis_is_bisnis
On olemassa tuotteita jotka myydään nimenomaan verkostomarkkinoinnin kautta.
Itse olin mukana eräässä ketjussä mutta minulla ei siihen ollut pelitaitoa. Pitää oppia ja osata myydä vähän kaikkea. Tuotteita käytämme edelleen ja olleet käytössä 15v. koska ne ovat parhaita mahdollisia.
Ottakaa kuitenkin selvää mitä alatte myymään. Taannoin tyrkyllä oli ternimaitopillerit ja tuote oli huijausta. Sellaisiin ei kannata mennä. - Jarrukkala
"Olen itse toiminut alalla 19 vuotta ja se on ollut minulle ja perheelleni hyvä päätös."
Mitä firmaa edustat?- ProVM
Moi. Yhteistyöyrityksemme on GNLD/NeoLife.
- TyytyväinenAsiakas
Hyvä yhteistyö kumppani! Tuotteet hyviä ja hinnat kilpailukykyisiä.
Päämiehellä hommat toimii asiallisesti.
Kymmenien vuosien kokemus busineksesta.
- ähvätti
Seven-merkkisessä yrityksessä, joka ei siis ollut verkostomarkkinointia, eikä pyramidihuijaus, olin aikoinani, vieläkin ohuesti hävettää. Tuotetta ei ikinä tainnut edes olla, verkostomarkkinoi sitä siinä sitten ihan rauhassa. Pyramidin huipulla ollut Staffan jotain sai varmaankin hienon rantatontin, muut ei mitään. Tappiota n. 1100€, kun en kunnolla uskonut missään vaiheessa, mutta nuorena ja rahanahneena pakko yrittää. Menetys ei ollut suuri, mutta hävettää, kun yritin tietämättäni kusettaa kavereita, onneksi en onnistunut. "Pomolta" katkesi käsi, hän myös erosi hyväpalkkaisesta työstään, taisi mennä asunto ja tyttöystävä myöskin.
Olkaa varovaisia, jos lähdette, eihän siinä mitään pahaa ole, että haluaa elää työllään ja myydä laadukkaita tuotteita/palveluita. Jonkinlainen vastuu siinä on ja sitä ei pidä ottaa turhan kevyesti. Nykyään kun on netti, kannattaa etsiä tietoa ja muistaa, että vaikka kaikki asiakkaat haukkuvat, pomo on koulutettu torppaamaan luontevasti kaikki väitteet. Myyntimiehiähän autokauppiaatkin ovat ja kunhan kauppa on kiinni, ei se vaihdelaatikossa (synkronoimaton?) oleva sahanpuru enää kauppiaan murhe ole. Varmasti tuollakin elää, kunhan on sopiva luonne, puhujanlahjat ja asiallinen firma.- ähvätti
Siis tappiota vain n. 1100€. En uskonut tuotteeseen, muuten olisi tullut enempi takkiin.
- EiKasvuaEnää
Toivon mukaan EI LR....
Ei tule enää kasvua..... FAKTA!- alan.kasvu
Niin, toivottavasti luit aloituksen. Puhuttiin ALAN kasvusta, ei yksittäisen vm-firman.
- Myyntireiskatyyppi
Olisin periaatteessa ollut kiinnostunut jo pariinkin kertaan VM -toiminnasta, mutta kummallakin kerralla ansaintapuheet osoittautuivat silkaksi valheiksi.
En kuitenkaan ole sitä mieltä että kaikki valehtelisi tai kertoisi muutettua totuutta. Mutta miksi sitä ansaintaa ei voi kertoa reilusti?
Tottakai kun muuhunkin businekseen olen lähtenyt, olen tarkastanut että saamani tiedot ovat oikein. Eivätkä ne lähtötasotiedot aina ole olleet mitään uskomattomia, mutta suunnittelu pitää perustua luotettavan tietoon ja sen realistiseen analysointiin. Olen lähtenyt mukaan businekseen jossa myyntimäärät olivat realistisesti arvioiden alle 15 teur vuodessa, joten ei sitä palkkaa siinäkääk ekana vuonna ollut odotettavissa. Myynti kyllä ylitti tuon mutta ei siitä valitettavastitullut sellaista näkymää, että liikevaihto olisi noussut 150-200 tuhanteen, joka on kyllä miltein missä tahansa myyntitoiminnassa se alaraja.- katse.itseen
>>Olisin periaatteessa ollut kiinnostunut jo pariinkin kertaan VM -toiminnasta, mutta kummallakin kerralla ansaintapuheet osoittautuivat silkaksi valheiksi.
En kuitenkaan ole sitä mieltä että kaikki valehtelisi tai kertoisi muutettua totuutta. Mutta miksi sitä ansaintaa ei voi kertoa reilusti?<<
Tarkennatko hieman? Jokaisella vm firmallahan on ne tietyt provikat / myyntikkatteet kirjattu sinne papereihin. Siinä pitää silloin ihan itse tehdä laskelmia, onko ne sellaiset, jolla voi ansaita haluamansa verran. Eihän kukaan koskaan voi määritellä sitä, mitä sinä tarkalleen tulet myymään missäkin ajassa. Siihen vaikuttaa niin moni asia siinä omassa persoonassa ja myyntitavassa ja muussa, että se, mitä se "sponsorisi" on myynyt, ei välttämättä pidä paikkaansa sun kohdalla. Tämän monet unohtaa jostain syystä. Eli jos se sut mukaan haluava ihminen on "syntynyt" myyjäksi, osaa ihan luonnostaan puheet ja eleet ja tekee kovaa tulosta, mutta sinä olet hiljaisempi hissukka, jonka pitää kovalla työllä opetella ne myynnin salat, eikä se sitenkään tule luonnollisesti, niin onhan se nyt selvää, että myyntitulot ovat paljon vähäisemmät. Ja sama toisinpäin - se sponssi voi olla se hiljainen kaveri, joka tienaa vain pienesti, mutta sinä oletkin synnynnäinen myyntitykki ja pistät rahoiksi alta aikayksikön. Kyllä myyntiin tarvitaan tiettyjä luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia jo ihan syntyjään, että siinä pärjää. Ei siis saa koskaan kuunnella, mitä ne ylälinjan ihmiset on tienanneet, vaan keskittyä miettimään niitä omia vahvuuksia ja myyntitaitojaan ja laskiskella sen perusteella, mitkä ne omat onnistumismahdollisuudet on. - Myyntireiskatyyppi
katse.itseen kirjoitti:
>>Olisin periaatteessa ollut kiinnostunut jo pariinkin kertaan VM -toiminnasta, mutta kummallakin kerralla ansaintapuheet osoittautuivat silkaksi valheiksi.
En kuitenkaan ole sitä mieltä että kaikki valehtelisi tai kertoisi muutettua totuutta. Mutta miksi sitä ansaintaa ei voi kertoa reilusti?<<
Tarkennatko hieman? Jokaisella vm firmallahan on ne tietyt provikat / myyntikkatteet kirjattu sinne papereihin. Siinä pitää silloin ihan itse tehdä laskelmia, onko ne sellaiset, jolla voi ansaita haluamansa verran. Eihän kukaan koskaan voi määritellä sitä, mitä sinä tarkalleen tulet myymään missäkin ajassa. Siihen vaikuttaa niin moni asia siinä omassa persoonassa ja myyntitavassa ja muussa, että se, mitä se "sponsorisi" on myynyt, ei välttämättä pidä paikkaansa sun kohdalla. Tämän monet unohtaa jostain syystä. Eli jos se sut mukaan haluava ihminen on "syntynyt" myyjäksi, osaa ihan luonnostaan puheet ja eleet ja tekee kovaa tulosta, mutta sinä olet hiljaisempi hissukka, jonka pitää kovalla työllä opetella ne myynnin salat, eikä se sitenkään tule luonnollisesti, niin onhan se nyt selvää, että myyntitulot ovat paljon vähäisemmät. Ja sama toisinpäin - se sponssi voi olla se hiljainen kaveri, joka tienaa vain pienesti, mutta sinä oletkin synnynnäinen myyntitykki ja pistät rahoiksi alta aikayksikön. Kyllä myyntiin tarvitaan tiettyjä luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia jo ihan syntyjään, että siinä pärjää. Ei siis saa koskaan kuunnella, mitä ne ylälinjan ihmiset on tienanneet, vaan keskittyä miettimään niitä omia vahvuuksia ja myyntitaitojaan ja laskiskella sen perusteella, mitkä ne omat onnistumismahdollisuudet on.??
Aika kummallista diipadaapaa. Tottakai itse lasken, olenhan myynnillä perheen toimeentulon hankkinut jo parikymmentä vuotta. Jos esittelijä tai sponsori (???!!) keskustelee ansioistaan, käy läpi provikkalaskelman ja liiketoimintamallin, eikä se edes sen esittelijän kohdalla toteudu aloitetulla tavalla, niin kyseessä on ammattitaidon puute.
Nämä sponsorit eivät valitettavasti hallitse salesfunnelin alkeita.
Olen aika varma, että ne alhaiset verotettavat tulot joutuvatkin siitä, ettei myyjät myy enempää: jokunen verotulojen kiertäjä voi löytyä mutta harva VM myyjä hankkii edes 50 teur liikevaihtoa. Sellainen myyntiedustajan liikevaihto ei riitä mihinkään ammattimaiseen myyntiin, siksi ne sponsorit ovatkin amatöörejä - MahdonMyydä
Kukaan ei vaan osta vm tuoteita.
- ProVM
Me myymme pelkästään itse n. 30.000€ vuodessa omille asiakkaillemme. Kyllä näitä ostetaan. Suomessa ostetaan joka päivä yli puolella miljoonalla eurolla suoramyynnin kautta tuotteita.
- Myyntireiskatyyppi
ProVM kirjoitti:
Me myymme pelkästään itse n. 30.000€ vuodessa omille asiakkaillemme. Kyllä näitä ostetaan. Suomessa ostetaan joka päivä yli puolella miljoonalla eurolla suoramyynnin kautta tuotteita.
Ihan kiva, mutta 30.000 myynti, noin 15% provikka, eli 4,5 teur liikevaihtoa sinun edustusfirmalle. Eli siitä kulut pois saat, mutta et palkkaa. Tuo on harrastus joka maksaa, keskity myymään muuta.
- Myyntireiskatyyppi
Ehkä tarkoituksesi oli sanoa, että edustuksesi laskuttaa 30 teur vuodessa päämiestäsi. Eli myyt noin 250 teur:lla verollista myyntiä?
30 teur liikevaihto rahoittaa suunnilleen 1,5 kk:n myyntityön, jos kyseessä on työuraa aloittava juniorimyyjä.
- ProVM
Eihän myyntireiska lähdetä nyt tulkitsemaan prosentteja ja vääntämään asiaa. Me ostamme tuottee pääyritykseltä ja myymme niitä itse eteenpäin omille asiakkaillemme. Tämä myyntimme on n. 30.000€ vuodessa. Se paljonko jää meille on nyt sivuseikka. Teemme verkostomarkkinointia jossa ajatus on se, että iso joukko ihmisiä myy kukin jotain, toiset enemmän, toiset vähemmän.
Tämän lisäksi kaikki saavat prosentteja koko ryhmän liikevaihdosta, siihen asti kuin markkinointijärjestelmän mukaan kuuluu saada. Verkostomarkkinointi on eri asia kuin pelkkä suoramyynti. Meillä on ihan iso tiimi ja kyllä mä ihan tähän keskityn, kiitos neuvosta kuitenkin. Pidetään tämän palsta asiallisena tietolähteenä verkostomarkkinoinnista. Jos asia ei tunnu omalta, ei näitä kannata lukea. - Myyntireiskatyyppi
Ihan asialinjalla tässä kyselenkin. Kiitos vastauksesta, mutta edelleenkin tuossa on vielä täsmennettävää.
Itse kyselen siksi, että haluan saada sellaisen tiedon jossa annetut luvit ovat yksiselitteiset ja suuruus luokaltaan oikein. Mutta intän tuota 30 teur siksi, että se tuntuu monesta suurelta luvulta, mutta sitä ei oikein ymmärretä tarkasti. Se on hieman epämääräinen vastauksissasi.
Onko tämä laskelma siis oikein, yritän kunnioittaa toiveitasi mutta tulkita jotta tiedän mistä puhut (näissä on usein paljon väärin ymmärrystä.)
Myynti: 30 teur
--Veroton myynti 24,2 teur
Ostot: 20,0 teur (arvioni)
Myyntikate 4,0 teur
Tästä jaetaan palkkionne. Lisäksi saat palkkiota koko ryhmän myynnistä. Onko sen suuruus esimerkiksi samaa suuruusluokkaa kuin myyntikate?
Noin saisin luokkaa 8 teur palkkiota. En tiedä mitä tarkoitat "meillä", onko tuota jakamassa kuinka monta henkilöä?
Kuvaako luvut suunnilleen tilannettanne, tai missä menee vikaan?- VMPro
Moi!
Kerroin myyntimme sen takia, että joku heitti tuolla, ettei vm-tuotteita osta kukaan. Tarkistin juuri, että oma myyntimme on n. 28.000€/vuosi, josta meille jää n. 7000€ bonuksia omista ostoista ja siihen myyntivoitot päälle. Verkostosta tulee tällä hetkellä n 4000€/kk. Kokonaisbruttotulot ovat suuruusluokka 55-60.000€/vuosi. Bisneksen luonteen vuoksi meillä on ihan lähellä yli 10.000€ ansionkorotus per vuosi, vaikka liikevaihto ei nousisikaan. Tällä asiallisella keskustelulla täällä haen sitä, että jengi ymmärtää ja uskoo vm:n olevan ihan hyvä businesmahdollisuus ja tapa hankkia pienempiä lisätulojakin. Toiminnan luonteen vuoksi en ole koskaan laskenut mitään kateprosentteja ym, koska ne muuttuvat liikevaihdon mukaan. Toivottavasti tämä antoi jotain siihen mitä halusit tietää ja tämän tarkempia selvityksiä täällä on vähän hankala antaa. Ei tarvita kuin muutama irvileuka, niin se asiallisuus täällä hukkuu asiantuntemattomien "superkymppi on kallista, jantterit vaan kusettaa"- juttuihin.
Se on huono juttu jos alaa harkitsevat ihmiset luulevat saavansa oikeaa tietoa tällä palstalla olevilta alan vastustajilta, sen sijaan että saisivat sitä alan onnistujilta. Kiva kertoa alan mahdollisuuksista ym hyvää ilman hypetystä. Joka hommassa on haasteita ja välillä rapa roiskuu, ei vm ole poikkeus.
Mun mielestä kaikki saavat tienata millä haluavat, pääasia että ovat tyytyväisiä - ProVM
VMPro kirjoitti:
Moi!
Kerroin myyntimme sen takia, että joku heitti tuolla, ettei vm-tuotteita osta kukaan. Tarkistin juuri, että oma myyntimme on n. 28.000€/vuosi, josta meille jää n. 7000€ bonuksia omista ostoista ja siihen myyntivoitot päälle. Verkostosta tulee tällä hetkellä n 4000€/kk. Kokonaisbruttotulot ovat suuruusluokka 55-60.000€/vuosi. Bisneksen luonteen vuoksi meillä on ihan lähellä yli 10.000€ ansionkorotus per vuosi, vaikka liikevaihto ei nousisikaan. Tällä asiallisella keskustelulla täällä haen sitä, että jengi ymmärtää ja uskoo vm:n olevan ihan hyvä businesmahdollisuus ja tapa hankkia pienempiä lisätulojakin. Toiminnan luonteen vuoksi en ole koskaan laskenut mitään kateprosentteja ym, koska ne muuttuvat liikevaihdon mukaan. Toivottavasti tämä antoi jotain siihen mitä halusit tietää ja tämän tarkempia selvityksiä täällä on vähän hankala antaa. Ei tarvita kuin muutama irvileuka, niin se asiallisuus täällä hukkuu asiantuntemattomien "superkymppi on kallista, jantterit vaan kusettaa"- juttuihin.
Se on huono juttu jos alaa harkitsevat ihmiset luulevat saavansa oikeaa tietoa tällä palstalla olevilta alan vastustajilta, sen sijaan että saisivat sitä alan onnistujilta. Kiva kertoa alan mahdollisuuksista ym hyvää ilman hypetystä. Joka hommassa on haasteita ja välillä rapa roiskuu, ei vm ole poikkeus.
Mun mielestä kaikki saavat tienata millä haluavat, pääasia että ovat tyytyväisiäMun piti kirjoittaa toi ProVM, eli sama henkilö täällä kirjoittaa. Alkaa olla myöhä :-)
- ProVM
Vielä. "Me" on minä ja puolisoni.
- Myyntimäesnro1
Sis painettava 20 vuotta kieli vyönalla. Että saa 26000...alalinja tuottaa vain 4000 vuodessa vaikka on pakko ostit. Joku tässä ei nyt täsmää..
- ProVM
Eikun ihan kivat lisäansiot osa-aikatyöllä. Monille 1000-1500€ kuussa riittää myös, että saa lisätuloja oman liksan päälle. Enkä maininnut summaa 26000 missään. Kaikki alasta kiinnostuneet kokeilemaan vain.
- Myyntireiskatyyppi
Kiitos. Ehkä siis näin:
2:n henkilön myynti: 28 000 EUR
Veroton myynti: 22 581 EUR
Ostot: 19 000 EUR (arviona)
Myynti voitto olisi näin 3 581 EUR
Bonukset 7 000 EUR
Verkostosta 48 000 EUR
Tulot (kuvaavampi termi olisi edustusyhtiönne liikevaihto): 58 351 EUR
Tuosta eteenpäin liikevaihdon tulouttaminen voisi esimerkiksi johtaa 60-70% ansioon. Siitä pitää sitten maksaa joko ansioverot tai pääomaverot, riippuen miten tuloutatte.
Bruttoansio siis luokkaa 38 000 EUR, tai vajaa 20 teur per henkilö per vuosi
Tämä voi olla jollekin ihan mukava lisätulo, jos työ mielletään mukavaksi eikä se vie liikaa voimavaroja tai aikaa ansiotyöltä, ja verkoston johto tuntuu rikkaudelta. Ja verkostosta tuossa tuleekin yli 80% edustuksenne liilevaihdosta. Toivottavasti suhde muuttuu strategisesti terveemmäksi.
Päätyönä tulo ei ansiotyöksi uusimmalle riitä. Laskelma on suuripiirteinen. Se voi olla edustusyhtiönne liikevaihdon kannalta väärin, mikäli ostatte tuotteet varastoon ja myyttejä asiakkaille tuotteen teidän laskulla, silloin huomionsa on heikko roi ja myyntikate on liian heikko. Teidän pitäisi silloin joko ostaa halvemmalla tai myydä kalliimmalla, muuten edustusyhtiönne kehityspanokset eivät riitä yhtiön kehittämiseen.
Kiitos kuitenkin luvuista, epäilemättä ne ovat oikein.- ProVM
Puhuin siis tuloista, en liikevaihdosta, joka on yhtä kuin bruttomyynti. Se on tietenkin enemmän. Noista luvuista muuten voit olla oikeassa. Kuten sanoin, en ole koskaan miettinyt asiaa noin, vaan yritän keskittyä siihen, että tuotteet liikkuvat ja uusia jäseniä tulee samalla tiimiin. Tänään otan yhden päätöksen ja sovin tapaamisen toisen painonhallinnasta kiinnostuneen kaverin kanssa. Kivaa päivää, the business is growing! :-)
- Myyntireiskatyyppi
Hyvä, kiitos. Näillä lähtötiedoilla pärjään ja pystyn itse tekemään päätöksiä.
Kiitos asiallisesti keskustelusta. Menestystä ja kaikkea hyvää. - ProVM
Kiitos itsellesi! Harvoin pääsee näin asiallisesti keskustelemaan tästä alasta. Menestystä ja kaikkea hyvää myös sinulle!
- UntoKallis
http://www.kolumbus.fi/~w462389/verkostomarkkinointi/fitzpatrick/valheet.html
Nyt kannattaa tosissaan ruveta VM-idiootiksi ja näyttämääm, että multa onnistuu VM ja muut on surkeita myyntimiehii. myyn vaikka peräruisketta (kahvi) 5 kertaiseen hintaan Columbialaisille !
- qeta
ProVM:ltä tiedustelisin, että kuinka kauan teiltä on mennyt rakentaa verkosto, joka tuottaa teille 4000 eur/kk?
Hienoa, että joku osaa keskustella asiallisestikin. Lähipiirissäni on eräs vm-myyjä, joka on paitsi ylpeä tuotteista ja firmasta niin myös tienaa todella hyvin 7-8 vuoden jälkeen myyntityön aloittamisesta. Hän osaa hyödyntää tilanteet, joissa voi tarjota ihmisille apua edustamillaan tuotteilla. Hän nauttii työstään ja melkein joka kerta kun tapaamme, hän sanoo olevansa todella kiitollinen siitä, että sai aloittaa ja tuli aloittaneeksi työn edustamansa firman tuotteiden jälleenmyyjänä.
Minusta tuntuu, että suurin osa verkostomarkkinointiin ryhtyvistä odottaa helppoa automaattista tuloa. Aika paljon siinä tarvitaan aktiivisuutta, että saa asiakaskuntaa rakennettua ja opetettua uusia myyjiä toimintaan mukaan. Laiskuutta ei vain palkita tuossakaan hommassa. Verkostomarkkinointi on maailman tehottomnin markkinointikanava! Sen ainoa idea on houkutella lisää ihmisiä verkostoon ja ainoastaan pyramidin korkein huippu tekee tiliä!
VERKOSTOMARKKINOINTI ON TÄYTTÄ ROSKAA!!
Tuotteet ovat bukkkituotteita joita myydään kovaan hintaan. Mutta markkinointikanavan tehottomuuden vuoksi volyymi on olematon.
MUAHAHAMUAHAHAMUHHAAAAAA
Poijjaat!! Taasen!- Aijaijai2
Ulla, Ulla, Ulla. Luetko ensin, mitä ketjuissa puhutaan ennen kuin lisäät linkkejä verkkokauppaan. Noloa.
- OnnellinenAsiakss
Avotampio näitä bulkki tuotteita ei vaan näemmä saa mistään muualta kuin edustajalta. Joten eipä taida olla ihan joka paikasta kyllä saatavana!
En kyllä puhuis bulkki tuotteista, tuotteisiin liittyy patentti ym. asiat joten ei kyllä kaikki voi valmistaakkaan.Mutta kyllä ne ovat kuitenkin bulkkitavaraa kaikki. Halvemmalla sais lähimarketista.
Katsopas tuoteseloste. Aivan normitavaraa myydään mutta raskaalla hinnalla.
Pointtini on että verkostomarkkinoinnin idea ei ole tuotteiden myynti vaan uusien jäsenien värvääminen ja koulutusten pitäminen.- ÄläAinaJankuta
Älä jankuta!! Mitäs kaikkee verkostomarkkinoinnilla myydään... hmmm... Kaikkea niitä ei ainakaan meidän K- tai S-ryhmän lähimarketista saa. Ei myydä aloe veraa, nonia, ei magneettituotteita, ei kynttiläsomisteita (muuta kun jotain mansetteja), ei dildoja, ei vaatteita, ei hamppuöljyä, eikä montaa muutakaan vm-tuotetta. Tai sitten kaupunkien ruokakaupat ovat edityneempiä tuotevalikoimaltaan, kun ketjunsa muut kaupat täällä maaseudulla. Joten taas meni tuo sun yleistäminen metsään. Ja ei, älä ota kantaa, onko mainitsemissani tuotteissa järkeä. Heitin vain vastakommentin niiden MYYNTIIN.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun3292948Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi402046Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3211497Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2081196Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2631068- 83830
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l10803- 31801
- 67779
- 32694