Room 14:1 Hyväksykää joukkoonne sekin joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä.
Jatko(omien sanojeni mukaan mutta kuitenkaan sisältöä muuttamatta) On hyvä että hyväksyy sen joka syö mitä vain, koska hän kiittää jumalaa. Myös se joka ei syö kuten juutalaiset sianlihaa, hänkin kiittää jumalaa.
Siksi ei saa tuomita.
Toiselle joku erityinen päivä on toista parempi, toinen pitää kaikkia päiviä samanarvoisina. "Kukin olkoon omassa uskossaan varma."
Tarkoittaako tämä sitä että jos vain uskoo jollakin tavalla Jumalaan on harrastettava ekumeniaa ja olla tuomitsematta.
Paljonhan näitä yhteiskristillisiä iltoja on järjestettykin.
Ainoastaan minä ihmettelen miksi pidätte juutalaisia jumalan lempikansana kerran hehän ei usko kristukseen.
Peukkupaikka 16.11.2015
5
<50
Vastaukset
- Lightning_Star
On eri asia olla tuomitsemasta ihmistä kuin, että söisi kaiken sen hengellisen ravinnon, mitä tarjotaan. Hyvän hengellisen ravinnonkin tulee tuottaa hyvää hedelmää ja kasvattaa hyvää satoa.
Tosin on myös niin, ettei se ihmistä saastuta, mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee suusta ulos... sisimmän kammioista tulee hedelmät esiin. Israel ei ole Jumalan lempikansa. Israel on Jumalan valittu kansa. Ja Raamattu paljastaa, että Jumala valitsi nimenomaan niskurikansan.
Israelille on omat lupauksensa. Heidän on muun muassa liitot. Siis sekä vanha liitto että uusi liitto on Jumalan ja Israelin kansan välinen liitto. Uuteen liittoon tosin me pakanatkin pääsimme mukaan. Meidät metsäöljypuun oksat on oksastettu jaloon öljypuuhun. Mutta meidän ei tule ylpeillä sillä. Jumala on kykenevä oksastamaan myös aidot öljypuun oksat takaisin jaloon öljypuuhun.- Lightning_Star
Ei ole vähään aikaan kuulunut uusia peukkupaikkoja Ab:lta... tuleeko niitä kenties lisää lähiaikoina?
Joo, kiitos sinulle tosi paljon. Mulla on mielessä joka päivä tämä palsta. Tänään tuli kahdesti(kahdessa eri raamatun kirjeessä) sama paikka laitan sen.
- Lightning_Star
Tähän peukkupaikkaasi palatakseni vielä.
Mikä on todellisuudessa uskosssakin se olennaisin osa.
Onko se tiedossa
vai lähimmäisyydessä?
Missä on todellinen muutosvoima?
"Vaikka omistaisi kaiken tiedon, ei se mitään ole rakkauden rinnalla."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530