Ötökkäriesa syksyisin

Ötökkäfobia-kehittymässä

Hei, ostin rivitaloasunnon Jonne muutettiin elokuun lopussa. Siinä tuli huomattu, että uusi koti oikein kuhisee ötököistä. Sen verran tieto olen keräännyt että taloyhtiössä on nämä Ötökät riesana joka syksynä Elokuun lopussa- joulukuu( Tai kunnes lunta on maassa). Tulivat kunnon parvena sisään ja asettuivat mukavasti asumaan. Metsästävät lihaa- ihmistä. Kävelevät jatkuvasti jaloilla, osaavat hyppiä yli 20 cm kuten kirput. Purevat. Munii lakanoihin sänkyihin ja vaatteisiin. Käyttäytyy kuin lutikka. Esim juoksee/ hyppii kuivausrummun rakenteisiin piiloon tappavan lämmöstä. Normaalit myrkyt eivät tepsi enää kun vanhukset jo vuosikymmenet niitä ruiskutellut. Ovat pienen pieniä, hankalasti silmin havaittavia muutenkin ja hyppivät nopeasti piiloon. Olen saanut sekasortista info naapureilta- jotkut sanoi että asuu puissa, jotkut seinissä ja jotkut kivimuurissa ja kallion sisällä. Itse uskoin eniten poikaani joka näkee niitä selveämmin nuori kun onkin- hän sanoi että pihlajasta olisi tulleet. Talo on matalapohjainen. Olen huomannut että pyrkii maahan perustuksiin- kuitenkin tulevat luteenomaisesti esille joka yö noin 23.30, 04.30 ja 05 välillä sekä päiväsaikaan eniten noin kl 7, kl 11-12 sekä 16-17. Ei paljon enää liiku päivällä, syyskuussa en voinut missään istua tai makaa ilman että iholle tulivat. Farkut olivat täysin mahdottomia pitää. Vanhempi mies rautakaupasta neuvoi muurahais myrkky selvästi tietäen näistä ns "näkymättömistä" ötököistä. Naapurit tokaisi minulle kerran että kun kerran alkaa se kävely jaloilla niin sen on vaan kestettävä loppuun- kohta mennyt 3kk. Ei ole syyhy eikä normi myrkyt tunnu tehoavan. Liikkuu iholla ja ihon karvoissa- olen niitä vaaleita hilseentapaisia ötököitä nähnyt hyppivän karvasta toiseen kun tuijottelin. Sänky oli pahimmillaan täynnä pieniä mustia täpliä jotka teippiharjaan Jäi kiinni ( veikkaan ötököiden toukkavaiheen kuoria tai ulosteet)- sen takia tuholaistorjunta sanoi ettei lutikasta ole kysymys. Minun veikkaus on että toukkavaiheessa on noin 1-2 mm vaaleita ja valkoisia sileitä otuksia, ja kuorinnan jälkeen niistä tulee joko melkein läpinnäkyviä tai sitten ihonvärisiä tai heijastaa ympäristöään. Toukat tuntuvat iholla kuin muurahaiset kävelisi, kun taas ns aikuinen hyppii ja tuntuu kuin hius vetäisi ihoa pitkin- paitsi että niitä saattaisi olla reilusti esim 100 kerralla ja vilisee sitten joka puolella kehoa mukaanlukien kaikki alueet jota haluan pitää turvassa. Vaateet eivät suojaa niiltä mitenkään- ja vaikka miten puhdas steriloitu peitto laittaa niin ei kestä monta minuutteja ennen kuin ötökät siihen ( ja iholle) löytää. Luomus tunnistanut minulle listan, noin 10 kpl erilaisia hyönteisiä, melkein kaikki pitäisi olla ulkohyönteisiä mutta sisätiloissa ne asuu. 2 h 46 astetta makuuhuone antoi 5 h rauhan, sen jälkeen olivat taas niitä ötököitä, vaikka minusta tuntuu että niiden liikkuminen silloin oli väsynyt, ja hidasta, kuten horrostilaan menevä... Toinen naapuri sanoi että talveksi menee horrokseen. Olen huomannut että vettä sitta- mutta kukaan nyt 3 kk putkeen voi kylpyammessa istua. Onko kenelläkään kokemusta tämänkaltaisista hyönteisistä- ammattimiehet tilattu ja käytetty mutta se epävarmuus pääsekö niistä silti eroon vaivaa.

4

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vcbvbfhgh

      no ompas outoja ötököitä. toivottavasti tuholaistorjuja hoitaa homman ja ongelma katoaa

    • dfhghghg

      mites ois muutto

    • Miten olisi lääkärikäynti, vika on joko aloittajan hermostossa tai korvien välissä, tuollaisia ötököitä ei vain ole olemassa.

      • litiumionit

        Selvästi sähköallergiaa joka helppo hoitaa litiumpitoisella lääkityksellä!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe