Hei, ostin rivitaloasunnon Jonne muutettiin elokuun lopussa. Siinä tuli huomattu, että uusi koti oikein kuhisee ötököistä. Sen verran tieto olen keräännyt että taloyhtiössä on nämä Ötökät riesana joka syksynä Elokuun lopussa- joulukuu( Tai kunnes lunta on maassa). Tulivat kunnon parvena sisään ja asettuivat mukavasti asumaan. Metsästävät lihaa- ihmistä. Kävelevät jatkuvasti jaloilla, osaavat hyppiä yli 20 cm kuten kirput. Purevat. Munii lakanoihin sänkyihin ja vaatteisiin. Käyttäytyy kuin lutikka. Esim juoksee/ hyppii kuivausrummun rakenteisiin piiloon tappavan lämmöstä. Normaalit myrkyt eivät tepsi enää kun vanhukset jo vuosikymmenet niitä ruiskutellut. Ovat pienen pieniä, hankalasti silmin havaittavia muutenkin ja hyppivät nopeasti piiloon. Olen saanut sekasortista info naapureilta- jotkut sanoi että asuu puissa, jotkut seinissä ja jotkut kivimuurissa ja kallion sisällä. Itse uskoin eniten poikaani joka näkee niitä selveämmin nuori kun onkin- hän sanoi että pihlajasta olisi tulleet. Talo on matalapohjainen. Olen huomannut että pyrkii maahan perustuksiin- kuitenkin tulevat luteenomaisesti esille joka yö noin 23.30, 04.30 ja 05 välillä sekä päiväsaikaan eniten noin kl 7, kl 11-12 sekä 16-17. Ei paljon enää liiku päivällä, syyskuussa en voinut missään istua tai makaa ilman että iholle tulivat. Farkut olivat täysin mahdottomia pitää. Vanhempi mies rautakaupasta neuvoi muurahais myrkky selvästi tietäen näistä ns "näkymättömistä" ötököistä. Naapurit tokaisi minulle kerran että kun kerran alkaa se kävely jaloilla niin sen on vaan kestettävä loppuun- kohta mennyt 3kk. Ei ole syyhy eikä normi myrkyt tunnu tehoavan. Liikkuu iholla ja ihon karvoissa- olen niitä vaaleita hilseentapaisia ötököitä nähnyt hyppivän karvasta toiseen kun tuijottelin. Sänky oli pahimmillaan täynnä pieniä mustia täpliä jotka teippiharjaan Jäi kiinni ( veikkaan ötököiden toukkavaiheen kuoria tai ulosteet)- sen takia tuholaistorjunta sanoi ettei lutikasta ole kysymys. Minun veikkaus on että toukkavaiheessa on noin 1-2 mm vaaleita ja valkoisia sileitä otuksia, ja kuorinnan jälkeen niistä tulee joko melkein läpinnäkyviä tai sitten ihonvärisiä tai heijastaa ympäristöään. Toukat tuntuvat iholla kuin muurahaiset kävelisi, kun taas ns aikuinen hyppii ja tuntuu kuin hius vetäisi ihoa pitkin- paitsi että niitä saattaisi olla reilusti esim 100 kerralla ja vilisee sitten joka puolella kehoa mukaanlukien kaikki alueet jota haluan pitää turvassa. Vaateet eivät suojaa niiltä mitenkään- ja vaikka miten puhdas steriloitu peitto laittaa niin ei kestä monta minuutteja ennen kuin ötökät siihen ( ja iholle) löytää. Luomus tunnistanut minulle listan, noin 10 kpl erilaisia hyönteisiä, melkein kaikki pitäisi olla ulkohyönteisiä mutta sisätiloissa ne asuu. 2 h 46 astetta makuuhuone antoi 5 h rauhan, sen jälkeen olivat taas niitä ötököitä, vaikka minusta tuntuu että niiden liikkuminen silloin oli väsynyt, ja hidasta, kuten horrostilaan menevä... Toinen naapuri sanoi että talveksi menee horrokseen. Olen huomannut että vettä sitta- mutta kukaan nyt 3 kk putkeen voi kylpyammessa istua. Onko kenelläkään kokemusta tämänkaltaisista hyönteisistä- ammattimiehet tilattu ja käytetty mutta se epävarmuus pääsekö niistä silti eroon vaivaa.
Ötökkäriesa syksyisin
Ötökkäfobia-kehittymässä
4
326
Vastaukset
- vcbvbfhgh
no ompas outoja ötököitä. toivottavasti tuholaistorjuja hoitaa homman ja ongelma katoaa
- dfhghghg
mites ois muutto
Miten olisi lääkärikäynti, vika on joko aloittajan hermostossa tai korvien välissä, tuollaisia ötököitä ei vain ole olemassa.
- litiumionit
Selvästi sähköallergiaa joka helppo hoitaa litiumpitoisella lääkityksellä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602