Nostin tämän todellisen helmen omaksi aloituksekseen. Paljon kiitoksia nimimerkki "Näkökulmaa1"
Teuvossa on riivaajia.
Koska Kirjoitukset sanovat, että riivaajat pääsevät valloilleen viimeisinä päivänä, on hyvä vähän avata mitenkä uskova voi taistella näitä saastaisia henkiä vastaan. Riivaja sana tulee kreikan kielen sanasta daimonion, joka tarkoittaa riivaajia tai demoneita. Heistä käytetään myös nimeä saastaiset henget. Nämä ovat ihmisten pääasiallisia kiusaajia, mutta eivät voi mennä ihmiseen ellei ihminen ensin avaa ovea heille sekaantumalla pakanauskontoihin tai okkultismiin. Jos taas ihminen avaa oveen riivaajille synti elämän kautta, niin silloin ihmisestä tulee riivattu.
”Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja…” – 1. Timoteus 4:1
Keitä sitten ovat riivaajat?
”Ja nyt, jättiläiset, jotka ovat syntyneet hengistä ja lihasta, niitä tullaan kutsumaan pahoiksi hengiksi maan päällä, ja maa tulee olemaan heidän paikkansa. Pahat henget poistetaan ruumistaan; koska he ovat syntyneet ihmisistä ja pyhät Vartijat on niiden alku ja perimmäinen alkuperä; heistä tulee pahoja henkiä maan päälle, ja pahoiksi hengiksi heitä tulee kutsua. Ja jättiläisten henget tekevät murheelliseksi, sortavat, tuhoavat, hyökkäävät, taistelevat ja tekevät tuhon töitä maan päällä: he eivät syö, eikä heille tule nälkä tai jano, ja aiheuttavat loukkauksia. Ja nämä henget nousevat ihmisten lapsia vastaan ja naisia vastaan, koska niistä he ovat tulleet.” – Eenok 15:8-11
Eenokin mukaan riivaajat ovat siis muinoin eläineitä jättiläisiä,jotka ovat tuomittuja vaeltamaan maan päällä.
Kirjoitukset kertovat, että ihmisten ja enkeleiden jälkeläisillä refalais-jättiläisillä (hepr. Rephaim) ei ole ylösnousemusta, jolloin heidän kuoltuaan heidän henkensä jäävät vaeltamaan maan päälle. Apokryfiset Eenokin ja Riemuvuosien kirjat avavat tarkemmin näiden riivajiksi kutsuttujen saastaisten henkien alkuperää. Enkelien eli Jumalan poikien (hepr. B’nai Elohim) ja ihmisten jälkeläisiä olivat jättiläisiä (hepr. Nephilim) ja kuoltuaan näistä suurista ihmis-enkeli hybrideistä tuli ruumittomia henkiä, joilla ei ole rauhaa.
Nämä saastaiset henget eivät ole luotuja, vaan hybridien henkiä ja ovat ihmisten vihollisia. Ne kykenevät menemään ihmisiin, jos ihmiset omilla teoillansa ja sanoillansa avannut ovet näille. Kirjoitukset mainitsevat useita erilaisia saastaisia henkiä heidän vaikutuksensa mukaan.
Saastaisuuden henki (Sak. 13:2)
Haureuden henki (Hoos. 4:12; 5:4)
Valheen henki (1. Kun. 22:19-23)
Sekasorron henki (Jes. 19:14)
Raskaan unen henki (Jes. 29:10)
Uneliaisuuden henki (Room. 11:8)
Pelkuruuden henki (2. Tim.1:7)
Masennuksen henki (Jes. 61:3)
Luulevaisuuden (mustasukkaisuuden) henki (4. Moos.5:14)
Paha henki (Tuom. 9:23)
Heikkouden henki (Luuk. 13:11)
Villitsevä henki (1. Tim. 4:1)
Uskonnollisuuden henki (2. Kor. 11:4)
Eksytyksen henki (1. Joh. 4:6)
Tietäjähenki (Apt. 16:16-18)
http://ennustuksia.files.wordpress.com/2013/06/evildead.jpg?w=300&h=225
Vainajahenki (5. Moos. 18:11)
Antikristuksen henki (1. Joh. 4:3)
Ajattaron henki (3. Moos. 17:7)
Liekkiön henki (Jes. 34:14)
http://ennustuksia.files.wordpress.com/2013/06/evildead.jpg?w=300&h=225
Näkökulmaa1: Teuvossa on riivaajia
8
<50
Vastaukset
- Näkökulma1
Lisää helmiä
Teuvo ei vihaa seurakuntarakennuksia,sillä miten jotakin rakennelmaa voisi vihata,joka ei ajattele,ei tunne,ei mitään tiedä,ja joka on vain ihmisen rakentama.
Teuvo vihaa todellista kristuksen seurakuntaa,joka koostuu kaikista maailman pyhityselämässä olevista ihmisistä,joita myös saatana vihaa.
Tämän näkökaannan valossa voittekin ymmärtää jotakin Teuvon vihasta,ja ennenkaikkea vihatessaan kristuksen morsianta vihaa hän kristusta itseään.
Olen vakuuttunut siitä,että Teuvo on riivattu.
Sen osoittaa jo se,että hän syyttää usein saatanalliseksi Jumalan valittuja,joka muuten on käänteispsykologiaa,sieltä alkeistasolta.
Riivattu ei aina edes itse tunnista olevansa pahojen henkien vallassa,mutta heidät tunnistaa hedelmistään.
Matteuksen evankeliumi:
12:33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Jeesus sanoi,että se joka ei kokoa hajoittaa.
Teuvon viesteistä on helppoa päätellä hänen olevan hajoittaja.
Luuk.11:,23. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
24. Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
25. Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
26. Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."
Ilmianna
Jaa
Vastaa alkuperäiseen viestiin
Jeesuksen sanat Teuvolle, seurakunnan lyttääjälle!
Matt. 16:18
"Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita."
Voin vielä jatkaa, nimittäin sinä Teuvo taistelet turhaan Jeesuksen seurakuntaa vastaan. Sinä häviät. Jeesus vie omansa voittoon!
5000 merkkiä jäljellä
Devoit
Käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi
Peruuta
Keskustelu24 Yhteiskunta Uskonnot ja uskomukset Kristinusko Raamattu Jeesuksen sanat Teuvolle, seurakunnan lyttääjälle!
Keskustele
Luetuimpia
Teuvo Suni: Miksi Kristuksella ei ole seurakuntaa?
Tämä keskustelupalsta on erinomainen esimerkki siitä, miksi hänellä ei täällä maan päällä seurakuntaa ole, vaan ainoastaan hänen totuutensa todistajia, ottamassa vastaan seurakuntalaisten vihan purkauksia ja kuuntelemaan heidän herjojaan, kuten hän tämänkin ennalta ilmoitti: "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu." Tällä tavalla nämä eri lahkojen paimenet ja kellokkaat kilvan herjaavat Totuuden Henkeä, ja samalla kärkkyvät kunniaa kaltaisiltaan Jumalan paaduttamilta. Autuaan tietämättöminä Jumalan tulevasta vihasta: "Näin sanoo Herra: -- Minun vihani on syttynyt! Minä rankaisen paimenia ja rankaisen lauman kellokkaita." Kaksi mahdollisuutta, miksi Teuvo on tuollainen Vierailenjoskustäällä 16.11.2015 7:54 Hän on joko täysi idiootti tai hän on täysin saatanan riivaajahenkien valtaama. Ainasnoja 13.11.2015 12:43 Jämpti on niin, Teuvon harhaiset kuvitelmat eivät voi korvata Raamattua. Miksi valehtelet ja herjaat Teuvo? AnselmiToiwiainen 3.11.2015 21:25 Etkö tiedä, että sinäkin joudut kerran Jumalan tuomioistuimen eteen, vastaamaan kaikesta siitä, mitä olet kirjoitellut? Saatana keskellämme on Teuvo Apocalyptika 8.11.2015 9:22 Meillä Raamattupalstalla olijoilla on ollut harvinainen "etuoikeus" seurustella itsensä saatanan kanssa joka käyttää nimeä Teuvo. Voimme tätä etuoikeutta muistella lapsenlapsillemme ja lukuisille asiasta kiinnostuneille, meistä tulee eräänlaisia julkkiksia kun olemme olleet suorassa kosketuksessa evil empireen. Kukahan se kärkyykään ihmisten kunniaa? Pitkäänpalstalla 6.11.2015 19:08 Eräs mies, luultavasti kaikki ovat hänet jo huomaneet, on usein käyttänyt sellaista termiä kuin "kunnian kärkkyminen", kun joku on kehdannut tehdä uuden aloituksen jostain aiheesta. Pietari varoitti sinulaisiasi, Teuvo AnselmiToiwiainen 1.11.2015 16:38 Apostoli Pietari profetoi, että viimeisinä päivinä tulee pilkkaajia, sinunlaisasi, Teuvo-parka. Sunilaisuus romuttui, Asioitaseuraillut 3.11.2015 21:31 siksi koska valhe ei kestä. Totuus kestää. Herja vai krirtiikki??? Yliguruvaan 6.11.2015 19:47 Nyt on niin, että palstalla jotkut eräät käyttävät herja-sanaa väärässä merkityksessä. Ateistit ja Teuvo Pitkäänpalstalla 2.11.2015 11:47 Ateistien voisi kuvitella olevan hyvinkin kiinnostuneita Teuvon prop - Näkökulma1
Lisää helmiä
Teuvo ei vihaa seurakuntarakennuksia,sillä miten jotakin rakennelmaa voisi vihata,joka ei ajattele,ei tunne,ei mitään tiedä,ja joka on vain ihmisen rakentama.
Teuvo vihaa todellista kristuksen seurakuntaa,joka koostuu kaikista maailman pyhityselämässä olevista ihmisistä,joita myös saatana vihaa.
Tämän näkökaannan valossa voittekin ymmärtää jotakin Teuvon vihasta,ja ennenkaikkea vihatessaan kristuksen morsianta vihaa hän kristusta itseään.
Olen vakuuttunut siitä,että Teuvo on riivattu.
Sen osoittaa jo se,että hän syyttää usein saatanalliseksi Jumalan valittuja,joka muuten on käänteispsykologiaa,sieltä alkeistasolta.
Riivattu ei aina edes itse tunnista olevansa pahojen henkien vallassa,mutta heidät tunnistaa hedelmistään.
Matteuksen evankeliumi:
12:33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Jeesus sanoi,että se joka ei kokoa hajoittaa.
Teuvon viesteistä on helppoa päätellä hänen olevan hajoittaja.
Luuk.11:,23. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
24. Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
25. Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
26. Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."
Ilmianna
Jaa
Vastaa alkuperäiseen viestiin
Jeesuksen sanat Teuvolle, seurakunnan lyttääjälle!
Matt. 16:18
"Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita."
Voin vielä jatkaa, nimittäin sinä Teuvo taistelet turhaan Jeesuksen seurakuntaa vastaan. Sinä häviät. Jeesus vie omansa voittoon!
5000 merkkiä jäljellä
Devoit
Käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi
Peruuta
Keskustelu24 Yhteiskunta Uskonnot ja uskomukset Kristinusko Raamattu Jeesuksen sanat Teuvolle, seurakunnan lyttääjälle!
Keskustele
Luetuimpia
Teuvo Suni: Miksi Kristuksella ei ole seurakuntaa?
Tämä keskustelupalsta on erinomainen esimerkki siitä, miksi hänellä ei täällä maan päällä seurakuntaa ole, vaan ainoastaan hänen totuutensa todistajia, ottamassa vastaan seurakuntalaisten vihan purkauksia ja kuuntelemaan heidän herjojaan, kuten hän tämänkin ennalta ilmoitti: "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu." Tällä tavalla nämä eri lahkojen paimenet ja kellokkaat kilvan herjaavat Totuuden Henkeä, ja samalla kärkkyvät kunniaa kaltaisiltaan Jumalan paaduttamilta. Autuaan tietämättöminä Jumalan tulevasta vihasta: "Näin sanoo Herra: -- Minun vihani on syttynyt! Minä rankaisen paimenia ja rankaisen lauman kellokkaita." Kaksi mahdollisuutta, miksi Teuvo on tuollainen Vierailenjoskustäällä 16.11.2015 7:54 Hän on joko täysi idiootti tai hän on täysin saatanan riivaajahenkien valtaama. Ainasnoja 13.11.2015 12:43 Jämpti on niin, Teuvon harhaiset kuvitelmat eivät voi korvata Raamattua. Miksi valehtelet ja herjaat Teuvo? AnselmiToiwiainen 3.11.2015 21:25 Etkö tiedä, että sinäkin joudut kerran Jumalan tuomioistuimen eteen, vastaamaan kaikesta siitä, mitä olet kirjoitellut? Saatana keskellämme on Teuvo Apocalyptika 8.11.2015 9:22 Meillä Raamattupalstalla olijoilla on ollut harvinainen "etuoikeus" seurustella itsensä saatanan kanssa joka käyttää nimeä Teuvo. Voimme tätä etuoikeutta muistella lapsenlapsillemme ja lukuisille asiasta kiinnostuneille, meistä tulee eräänlaisia julkkiksia kun olemme olleet suorassa kosketuksessa evil empireen. Kukahan se kärkyykään ihmisten kunniaa? Pitkäänpalstalla 6.11.2015 19:08 Eräs mies, luultavasti kaikki ovat hänet jo huomaneet, on usein käyttänyt sellaista termiä kuin "kunnian kärkkyminen", kun joku on kehdannut tehdä uuden aloituksen jostain aiheesta. Pietari varoitti sinulaisiasi, Teuvo AnselmiToiwiainen 1.11.2015 16:38 Apostoli Pietari profetoi, että viimeisinä päivinä tulee pilkkaajia, sinunlaisasi, Teuvo-parka. Sunilaisuus romuttui, Asioitaseuraillut 3.11.2015 21:31 siksi koska valhe ei kestä. Totuus kestää. Herja vai krirtiikki??? Yliguruvaan 6.11.2015 19:47 Nyt on niin, että palstalla jotkut eräät käyttävät herja-sanaa väärässä merkityksessä. Ateistit ja Teuvo Pitkäänpalstalla 2.11.2015 11:47 Ateistien voisi kuvitella olevan hyvinkin kiinnostuneita Teuvon prop- Ehdotusvain
Kannattaisi käyttää "pyyhekumia", ettei tulisi turhia lukemista häiritseviä sanoja.
- AnselmiToiwiainen
Voihan se niinkin olla. Mielestäni narsismi selityksenä käy Teuvoon erinomaisesti. Herää toki kysymys, onko narsisti vain nykyaikainen, hienostunut nimitys riivatulle? Tiedän sen, että narsistit voivat varsinkin avioliitoissa tehdä puolisolle liitosta todellisen helvetin maan päälle. Moni narsistin/riivatun puoliso on ajautunut itsetuhoon.
- narsismionlievää
Psykopaatti, tyypillinen sotilas
- Erittäinsurullista
Tiedän yhden sellaisen tapauksen. Erittäin surullista.
- Niinonniinon
Eikä Teuvon riivaajasairaus ole mitenkään piilevää laatua.
- Helmannostaja
Todellinen helmikö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846