solafin oy vantaa

huihai77

Kokemuksia kyseisen autoliikkeen toiminnasta?

58

8490

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpäzzi

"Solafin Oy Jäsen vuodesta 2014"
      Varmaankin jollain jo on, onhan tuo ollut vuoden verran nettiautossakin ilmoittelijana.
      Millaisia kokemuksia odottelet ja miksi?
      Hyviä kokemuksia loistavasta kaupasta, venkulan kokemuksia kun sai rikkinäisen piilovikaisen vaihdokin muilutettua vaihdossa vaiko sen perinteisen, jota tällä palstalla halutaan kuulla: Ihan pska liike?

• Alfan

Ihmetelen miksi ihmiset aina kirjoittelivat melkein kaikista autoliikkeistä pask*!!!???? Luulisin että jos lähden ostamaan vanhan auton niin täytyy siihen varautua että näissä voi olla jotain laittoa, ei siis ole uusi auto.

Kaveri vähän aikaa sitten osti tästä liikkeestä auton ja kaikki mitä hänelle on luvattu on tehty aikataulussa ja auto on toiminnut hyvin.
        Loistava palvelu.

• niinpäzzi
        Alfan kirjoitti:

Ihmetelen miksi ihmiset aina kirjoittelivat melkein kaikista autoliikkeistä pask*!!!???? Luulisin että jos lähden ostamaan vanhan auton niin täytyy siihen varautua että näissä voi olla jotain laittoa, ei siis ole uusi auto.

Kaveri vähän aikaa sitten osti tästä liikkeestä auton ja kaikki mitä hänelle on luvattu on tehty aikataulussa ja auto on toiminnut hyvin.
        Loistava palvelu.

Totta, tuota solvaamisen vimmaa sopii ihmetellä.
        Tätä kyseistä liikettä ei vielä yhden vuoden toiminnassa olon jälkeen olekaan kukaan älynnyt vielä herjata vaan päinvastoin, kuten kirjoittelit, "kaveri" kehuu palvelua loistavaksi.
        Näin siltikin, vaikka "jos lähden ostamaan vanhan auton niin täytyy siihen varautua että näissä voi olla jotain laittoa" ja "kaverillasi" jotain sellaista varmaan on ollutkin, koskapa kaupan jälkeen "kaikki mitä hänelle on luvattu on tehty aikataulussa" on aikataulunmukaisesti jotain lupailtu.
        Normaalistihan kauppa kätellään pois kuleksimasta, eikä aikatauluja ja lupailuja tarvitse enää kättelyn jälkeen suunnitella.

• Tyytyväinen82

Itse ostin sieltä auton jokin aika sitten ja hyvin on toiminu 8tkm ja edelleen pelittää. Hyvä auto kauppa mielestäni

• Lallalaa

Hyvin toimi kaupanteko ja luvatut asiat pidettiin. Jo 20t ajettu hymyssä suin.

• UteliasUsko

Normaali kauppa.

• A6v6

Myyjä ok autot ok ei mitää vikaa just audin ostanut!!

• Kfkfl

Onko kyseiset omistajat virolaisia?

• wermu

ei tietoo olis pari autoo siellä menossa koeajamaan vaihdoss dodge journey aut 7 rek. 2008 157000 km

• arvuutan

...rohkeita ovat liikkeessä, jos ovat automaatti jorman luvanneet vaihdossa ottaa! Tiedät sen itsekin "wermu", ettei tuo suurimpaan osaan autoliikkeistä käy oikein millään rahalla vaihdossa, eikö niin? Kymmeniin liikkeisiin olet tarjonnut vaihdossa ja aina sama "Ei kiitos." vastauksena?
        Jos siis enemmän kuin kolme-neljä tuhatta saat vaihtohyvitystä; tartu heti tilaisuuteen ja tee kaupat! Audiahan sinä olit koeajamaan menossa, eikö niin?

• autonostanut

liike on ihan perseestä

• LiikeOnAinaHyväksi

Ai?
        Minusta paikalleen jämähtänyt liikkumattomuus on perseestä, liike on aina hyvä asia! Vierivä kivi ei sammaloidu!

• Hyvääautokauppaa

Eivät pidä suullisesta sopimuksesta kiinni. Kyse pienestä puutteesta joka sovittiin kaupan teon yhteydessä. Jälkeenpäin selvisi että myyjä tiesi puutteen laajuuden mutta jätti kertomatta asiasta. Suostui jakamaan kulut puoliksi, mikä oli ostajalle ok. Kuitenkin myyjä venkoili 3kk ja lopputulos että ei suostunut pitämään sovitusta kiinni. Kyse oli rahallisesti vain 250 eurosta, joka on 2% auton myyntihinnasta. En voi suositella ko. Firmaa.

• solafin

Solafin. Huijari mikä huijari. Asiakaspalvelu taitoja ei ole. Varmaan ohi menevä business.

• AutokeskusOliHyvä

Kerropa nyt, miksi pitää mennä ostamaan auto tuon nimisestä liikkeestä?
        Oliko heillä, pikkuliikkeellä se hyvä ja halpa, josta unelmoit Essolla istuessasi?

Laakkonen, Rinta-Joupit, Autokeskus ja Länsiauto myyvät autojaan siististä sisätiloista. Koeajoon ja auton tarkastamiseen saa aikaa vaikka kuinka paljon.

• Petetty

Todella järkyttävä kokemus tästä autoliikkeen toiminnasta. Olin ostamassa heiltä autoa ja oma autoni sekä käsiraha oli kaupan yhteydessä sovittu. Myyjä itse hoiti myös rahoituksen rahoitusyhtiöltä. Luottopäätös oli myönteinen. Sovimme siis suullisesti että noudan auton seuraavana päivänä ja hoidamme kaupat. Auto siis varattiin suullisesti minulle. Asun itse toisella paikkakunnalla ja myyjälle sopi hyvin kaupanteko seuraavalle päivälle koska hänen kertomana oli ollut kiireinen työpäivä ja oli ollut yksin töissä koko päivän. Puhelu päättyi noin klo 16.30. 18.25 sain tekstiviestin myyjältä joka pahoitteli että kuulemma toinen myyjä olikin vahingossa myynyt kyseisen auton vaikka hänen piti olla yksin töissä. . Soitin siltä istumalta myyjälle joka valehteli silmät ja suu täydeltä koko puhelun ajan. Puhelu oli melkoista sanaharkkaa ja loppujen lopuksi myyjä haukkui minuakin valehtelijaksi (hah). Suullinen sopimus on yhtä sitova kuin kirjallinenkin. Tähän Pks autoliikkeen toimintaan ei mistään tapauksensa kannata luottaa. Viroissa on näkönään tapana myydä autot kahteen kertaan. Myyjä siis puhui virolaisella korostuksella. Toivon onnea sille joka kyseisen ajoneuvon osti itselleen. Itse olen nyt helpottunut kun asiat meni näin. En nimittäin tämän perusteella usko että kyseinen auto olisi ollut edes myynti-ilmoituksessa ollut vähän ajettu auto. Hyvä näin koska itseäni odottaa toisesta liikkeestä tehty tarjous ja omasta vaihtoautostanikin on luvattu huomattavasti parempi vaihtoarvo.

• Real-Life
        Petetty kirjoitti:

Todella järkyttävä kokemus tästä autoliikkeen toiminnasta. Olin ostamassa heiltä autoa ja oma autoni sekä käsiraha oli kaupan yhteydessä sovittu. Myyjä itse hoiti myös rahoituksen rahoitusyhtiöltä. Luottopäätös oli myönteinen. Sovimme siis suullisesti että noudan auton seuraavana päivänä ja hoidamme kaupat. Auto siis varattiin suullisesti minulle. Asun itse toisella paikkakunnalla ja myyjälle sopi hyvin kaupanteko seuraavalle päivälle koska hänen kertomana oli ollut kiireinen työpäivä ja oli ollut yksin töissä koko päivän. Puhelu päättyi noin klo 16.30. 18.25 sain tekstiviestin myyjältä joka pahoitteli että kuulemma toinen myyjä olikin vahingossa myynyt kyseisen auton vaikka hänen piti olla yksin töissä. . Soitin siltä istumalta myyjälle joka valehteli silmät ja suu täydeltä koko puhelun ajan. Puhelu oli melkoista sanaharkkaa ja loppujen lopuksi myyjä haukkui minuakin valehtelijaksi (hah). Suullinen sopimus on yhtä sitova kuin kirjallinenkin. Tähän Pks autoliikkeen toimintaan ei mistään tapauksensa kannata luottaa. Viroissa on näkönään tapana myydä autot kahteen kertaan. Myyjä siis puhui virolaisella korostuksella. Toivon onnea sille joka kyseisen ajoneuvon osti itselleen. Itse olen nyt helpottunut kun asiat meni näin. En nimittäin tämän perusteella usko että kyseinen auto olisi ollut edes myynti-ilmoituksessa ollut vähän ajettu auto. Hyvä näin koska itseäni odottaa toisesta liikkeestä tehty tarjous ja omasta vaihtoautostanikin on luvattu huomattavasti parempi vaihtoarvo.

Ristiriitaisuuksia on sinunkin puheissasi... ei kovin rehellisen suoraselkäistä toimintaa sinullakaan.

1. "Sovimme siis suullisesti että noudan auton seuraavana päivänä ja hoidamme kaupat. Auto siis varattiin suullisesti minulle."

2. "sain tekstiviestin myyjältä joka pahoitteli että kuulemma toinen myyjä olikin vahingossa myynyt kyseisen auton"

3. "Hyvä näin koska itseäni odottaa toisesta liikkeestä tehty tarjous ja omasta vaihtoautostanikin on luvattu huomattavasti parempi vaihtoarvo. "

Olit siis ainakin kahteen, ellet useampaankin liikkeeseen, varaillut autoja "lasketko valmiiksi rahoituksen". Myyjä ehkä haistoi sinut venkoilija-tyyppiseksi mahdollisesti riidanhaastajaksi jo keskusteluistanne ja myivät auton mieluummin rehdimmän tuntuiselle ostajalle.

Yllättävän usein teitä tapaakin; on paperit valmiina, autoa varailtu päiväkausia, kaupat siis sovittuna. Kuitenkin kun kauppapäivä koittaa, jätätte tulematta todeten "sain paremman tarjouksen/kaupan toisessa liikkeessä, en tulekaan" tai jos tulettekin, alkaakin vielä tinkiminen ja selailette tulostenippua jossa teillä on pari kolme muutakin yhtälailla "sovittuna ostettavaksi".

Eli varailette useita autoja "tulen sitten ostamaan" tyhjillä lupauksilla, valheilla, autoja varaillen.
        Siksi kauppa on molemmin puolin sitova vasta, kun nimet on kauppasopimuksessa tai auton varaamisesta on rahaa liikkunut ennakkomaksun muodossa x-euroa myyjälle tulevan kaupan vahvistukseksi.

• Petetty
        Real-Life kirjoitti:

Ristiriitaisuuksia on sinunkin puheissasi... ei kovin rehellisen suoraselkäistä toimintaa sinullakaan.

1. "Sovimme siis suullisesti että noudan auton seuraavana päivänä ja hoidamme kaupat. Auto siis varattiin suullisesti minulle."

2. "sain tekstiviestin myyjältä joka pahoitteli että kuulemma toinen myyjä olikin vahingossa myynyt kyseisen auton"

3. "Hyvä näin koska itseäni odottaa toisesta liikkeestä tehty tarjous ja omasta vaihtoautostanikin on luvattu huomattavasti parempi vaihtoarvo. "

Olit siis ainakin kahteen, ellet useampaankin liikkeeseen, varaillut autoja "lasketko valmiiksi rahoituksen". Myyjä ehkä haistoi sinut venkoilija-tyyppiseksi mahdollisesti riidanhaastajaksi jo keskusteluistanne ja myivät auton mieluummin rehdimmän tuntuiselle ostajalle.

Yllättävän usein teitä tapaakin; on paperit valmiina, autoa varailtu päiväkausia, kaupat siis sovittuna. Kuitenkin kun kauppapäivä koittaa, jätätte tulematta todeten "sain paremman tarjouksen/kaupan toisessa liikkeessä, en tulekaan" tai jos tulettekin, alkaakin vielä tinkiminen ja selailette tulostenippua jossa teillä on pari kolme muutakin yhtälailla "sovittuna ostettavaksi".

Eli varailette useita autoja "tulen sitten ostamaan" tyhjillä lupauksilla, valheilla, autoja varaillen.
        Siksi kauppa on molemmin puolin sitova vasta, kun nimet on kauppasopimuksessa tai auton varaamisesta on rahaa liikkunut ennakkomaksun muodossa x-euroa myyjälle tulevan kaupan vahvistukseksi.

Ilmeisesti olet kyseinen automyyjä joka minua huijasi. Tosiaankin myyjän tehtävä on kysellä rahoitustarjouksia asiakkaan puolesta. Olin toki katsellut useampia autoja useamman kuukauden ajan. Mutta rahoituksiahan annetaan yhteen aitoon kerralla ja juuri siihen autoon haetaan rahoitusta mitä olet ostamassa. Ilmeisesti omatuntosi alkoi kolkuttamaan kun olet kantaa ottanut. Onneksi en ole ainoa joka on samaa mieltä että PKS auto ei toimi rehellisellä periaatteilla. Auton ostajana olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen. Eilisen selkkauksen jälkeen löysin hyvin nopeasti uuden vaihtoauton tilalle ja tänään olen onnellinen uuden vaihtoauton omistaja. Rahoitusyhtiö ihmetteli tänään sinne soittaessa kyseisen firman toimintaa. Mutta vielä yksi kommentti autoliike josta ostin uuden vaihtoautoni toimi erittäin upeasti. Aivan huippu upeeta asiakaspalvelua ja kyseinen autoliike ei myöskään toimi paikkakunnalla missä asun mutta auton varauksen suhteen ei ollut minkäänlaisia ongelmia ja hintaan sisältyy auton toimitus. Mukavaahan se on löytää tämän kokemuksen jälkeen luotettava autoliike jossa rahoituksen jälkeen auto myydään sinulle eikä kahdelle ihmiselle. Kaikkein järkyttävintä ja säälittävintä on se kun myyjä vielä yrittää syyttää asiakasta epärehelliseksi. Mitä tästä opimme suosi suomalaista ja usko parempaan näin kävi minun kohdalla. Toivottavasti kukkaan muu ei joudu kokemaan tällaista palvelua kyseisen autoliikkeen tiimoilta

• KyrönTuomas
        Petetty kirjoitti:

Ilmeisesti olet kyseinen automyyjä joka minua huijasi. Tosiaankin myyjän tehtävä on kysellä rahoitustarjouksia asiakkaan puolesta. Olin toki katsellut useampia autoja useamman kuukauden ajan. Mutta rahoituksiahan annetaan yhteen aitoon kerralla ja juuri siihen autoon haetaan rahoitusta mitä olet ostamassa. Ilmeisesti omatuntosi alkoi kolkuttamaan kun olet kantaa ottanut. Onneksi en ole ainoa joka on samaa mieltä että PKS auto ei toimi rehellisellä periaatteilla. Auton ostajana olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen. Eilisen selkkauksen jälkeen löysin hyvin nopeasti uuden vaihtoauton tilalle ja tänään olen onnellinen uuden vaihtoauton omistaja. Rahoitusyhtiö ihmetteli tänään sinne soittaessa kyseisen firman toimintaa. Mutta vielä yksi kommentti autoliike josta ostin uuden vaihtoautoni toimi erittäin upeasti. Aivan huippu upeeta asiakaspalvelua ja kyseinen autoliike ei myöskään toimi paikkakunnalla missä asun mutta auton varauksen suhteen ei ollut minkäänlaisia ongelmia ja hintaan sisältyy auton toimitus. Mukavaahan se on löytää tämän kokemuksen jälkeen luotettava autoliike jossa rahoituksen jälkeen auto myydään sinulle eikä kahdelle ihmiselle. Kaikkein järkyttävintä ja säälittävintä on se kun myyjä vielä yrittää syyttää asiakasta epärehelliseksi. Mitä tästä opimme suosi suomalaista ja usko parempaan näin kävi minun kohdalla. Toivottavasti kukkaan muu ei joudu kokemaan tällaista palvelua kyseisen autoliikkeen tiimoilta

Ja taas on syntynyt kirjallisuudesta tuttu hahmo:
        MIELENSÄPAHOITTAJA.

• Solafinsucks

En suosittele. Eivät pidä lupauksiaan.

• Merkkiedustaja

Mitä he lupasivat, hyvän ja halvan auton?
        Vikojen ilmentyessä sinulle jä vielä se halpa peli.

• Tukkijätkä111

Ostin Solafinilta auton. Autosta hajosi turbo alle vkon ajon jälkeen. Solafin hoiti mallikkaasti korjauksen ilman kustannuksia ja ilman minkäänlaista vääntöä (autolla ajettu alle 200tkm). Vähän oli informaatiopuutteita mutta kaiken kaikkiaan jäi hyvä maku liikkeestä. 👍

• p.e.n.t.t.i

Näin ne asiat hoidetaan. Hyvä. Siitä esimerkkiä hankalille koijareille.

• Erehtyväinen

Kiertää hyvät ihmiset kaukaa kyseinen liike! Ammattitaidotonta henkilökuntaa. Ongelma tilanteessa liikkeen kanssa asiointi todella hidasta..."odotetaan pomoa"soitan illalla" lauseita saa kuunnella loputtomiin. Mitään ei tapahdu! Lopuksi eivät korvaa mitään. Todella surkea esitys....Harmittaa että sotkeuduin kyseiseen liikkeeseen. Tässäkin tapauksessa liikuttiin n400€ korvaus summissa. Eivät kanna vastuutaan.....

• tulosISOmiinus

Hahahahaaaaa! Kateellinen kilpailija taas mustamaalaa. Säälittävää.

• tyytymätön2017

Surkea firma. En suosittele. Eivät idä kiinni sovitusta ja asioiden hoitaminen vaikeaa. Huijareita. Varokaa Solfinia.

• PerässäTullaan

Itse automyynnistä ei ole mitään sanottavaa, jostain työntekijästä tai omistajasta senkin edestä.

Solafinin nimiin rekisteröity Volvo-maasturi huusi parkkipaikalla kesäpäivänä 20 minuuttia KOIRA SISÄLLÄ, ennen kuin kuski vaivautui löntystellen sammuttamaan hälytykset. Tämän jälkeen riuhtoi koiraa takapenkillä jolloin lähdin juoksemaan perään....

Vähän jäi kaivelemaan etten kerennyt saamaan ukkoa kiinni, olisi saanut painia kokoisensa kanssa. Seuraavaan kertaan!

• 2017solafinhuijaa

Solafin. Epärehellinen. Kiertäkää kaukaa.

• 2017perustellen

Olipas taas. Hyvin perusteltu kommentti. Jättäkää omaan arvoonsa.

• Kuluttariitalautakunta

Ei noudata kuluttariitalautakunnan päätöstä korvauksen maksamisesta, tästä liikkeestä ostetun käytetyn auton kaupassa. Lähtevät mieluummin käräjille riitelemään autoliikkeen ilmoituksen mukaan, kuin noudattavat kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Ei kannata ostaa yhtään autoa tästä autoliikkeestä.

• listoilla

"Ei noudata kuluttariitalautakunnan päätöstä..."

Silloin löytyisi täältä:

https://kuluttaja.fi/musta-lista/

Montaa liikettähän tuolta listalta ei löydykään, joten suurin osa autoliikkeistä toimii suoraselkäisen rehellisesti.

• käräjillä

"Lähtevät mieluummin käräjille..."

Kyllä autoliikkeelläkin on oikeutensa ja oikeutta haetaan nimenomaan käräjäoikeudesta. Miksi olet noin hädissäsi? Pelottaako, että joudut puhumaan TOTTA, kuluttajalautakunnalle vioista vääristellen VALEHTELEMISEN sijaan?

• Hevoskauppias

Tämä Solafin Oy myy autojaan pihallaan, jotka ovat toisen pienemmän autojobbarikoijarin omistuksessa. Vasta kauppakirjaa tehdessä huomaa, että autoliike Solafin Oy:n toimesta myytävä auto onkin toisen myyjäliikkeen omistuksessa. Pesevät näin kätensä, kun autossa havaitaan vikoja. Kuluttajariitalautakunnassa tapaukset hoidat tämän toisen autoliikkeen kanssa, vaikka auto on myyty Solafin toimesta. Tämä Solafin autoliike on basaari, jossa voi olla vaikka minkä autojobbarin autoja myynnissä. Vasta kauppakirjaa tehdessä huomaat, kuka on auton myyjäliike. Kuluttajariitalautakunnan noudattamatta jättämispäätös koskee tälläistä kauppaa.

• mitähänvittuasitten
        Hevoskauppias kirjoitti:

Tämä Solafin Oy myy autojaan pihallaan, jotka ovat toisen pienemmän autojobbarikoijarin omistuksessa. Vasta kauppakirjaa tehdessä huomaa, että autoliike Solafin Oy:n toimesta myytävä auto onkin toisen myyjäliikkeen omistuksessa. Pesevät näin kätensä, kun autossa havaitaan vikoja. Kuluttajariitalautakunnassa tapaukset hoidat tämän toisen autoliikkeen kanssa, vaikka auto on myyty Solafin toimesta. Tämä Solafin autoliike on basaari, jossa voi olla vaikka minkä autojobbarin autoja myynnissä. Vasta kauppakirjaa tehdessä huomaat, kuka on auton myyjäliike. Kuluttajariitalautakunnan noudattamatta jättämispäätös koskee tälläistä kauppaa.

Älä siis mainitse "syyllisenä" tätä liikettä vaan se, jonka kanssa olet kaupan tehnyt; sehän on sinulla kauppakirjassa.
        Se nyt vaan on tyhmää haukkua S-Markettia, jos K-Kauppa myi happaman maidon?

• Hevoskauppias
        mitähänvittuasitten kirjoitti:

Älä siis mainitse "syyllisenä" tätä liikettä vaan se, jonka kanssa olet kaupan tehnyt; sehän on sinulla kauppakirjassa.
        Se nyt vaan on tyhmää haukkua S-Markettia, jos K-Kauppa myi happaman maidon?

Ai K-marketti myys S-marketin tiloissa tuotteittaan. Naurettavaa

• oletsiisaasi
        Hevoskauppias kirjoitti:

POINTTI HUKASSA VITUN AASI !?!?!
        Jos kauppakirjassa on myyjäliikkeen nimi, syytä sitä. Kaikki muu on turhaa.

• ravihäviö
        Hevoskauppias kirjoitti:

VITUN AASILLE kauppakirjassa myyjänä auto 55-oy (annettu toimeksiantona ravintoalan yrittäjälle solafin oy, olet oikeassa ,jos valitat KUSESSA OLET) tämä hevoskauppiaale eli tämä 55-oy ei myy nettiautossa yhtään mitään, vain kaverien ja konkurssikypien autoja huutonet ,comissa,.ps.pikku gooletus molemmista firmoista olisi ehkä paikallaan.ja sitten facepookkiin,niin nähdään mistä kana KUSEE,

,

• igorussia

perustettu 2016 omistaja Ivan Tishin .mun hyvä kaveri ei moitittavaa,tekee vain bisnettä Suomalaisilla hörhöillä

• aasiahansinäoletedelleen
        Hevoskauppias kirjoitti:

Itsehän sinä totesit näin: "Tämä Solafin autoliike on basaari, jossa voi olla vaikka minkä autojobbarin autoja myynnissä. "

Basaari? Ok.
        Basaari, siis torinomainen kauppapaikka, jossa myyjinä on eri toimijoita. Kuten nyt sinunkin kohdalla on ollut. Silti syytät "basaaria" vaikka sinulla on kauppakirjassa ihan toinen myyjäliikkeen kohdalla. Miksi?
        Vertaus K-market / S-market on siis ihan osuva, onhan niitä rinnakkain erinäisissäkin "basaareissa" ja jokainen vastaa omista tuotteistaan.
        K-markettiin on turha valittaa S-marketin happamasta maidosta.
        Solafiniä on turha haukkua, jonkun toisen liikkeen huonosta autosta, vaikka kuinka Solafinin "basaarista" olisikin ostettu.

• Kuluttajalaki

Lain mukaan autonkaupan välittäjäliike on vastuusta myymästään autostaan, kuin omastaan, vaikka se olisi toisen autokaupan omistuksessa kaupantekohetkellä. Jos autonostajalle (kuluttajalle) ei ole selkeästi ilmoitettu, että kuluttaja tekee sitovan autokaupan toisen myyjäliikkeen kanssa kaupantekohetkellä. Kauppakirjassakaan toisen autoliikkeen tiedot ei ole riittävä peruste, jos autonostajalle ei ole kerrottu selkeästi, ettei autoliikkellä ole mitään tekemistä kauppakirjaan merkityn autoliikkeen kanssa, vaan pelkästään välittää auton. Vaikka asiasta olisi kuluttajariitalautakunnan päätös, se ei sido tuomioistuinta mitenkään. Tuomioistuimessa voidaa selvittää uudelleen, kuka oli varsinainen auton myyjäliike.

• entäsnämä

Mitenkäs "välittäjäliikkeet", jotka myyvät ja markkinoivat myyntisivuillaan vaikkapa rahoitusyhtiön omistamia autoja? Näitä on ISOJAKIN autoliike-ketjuja (ketkuja?).

• Rahoitusyhtiö
        entäsnämä kirjoitti:

Mitenkäs "välittäjäliikkeet", jotka myyvät ja markkinoivat myyntisivuillaan vaikkapa rahoitusyhtiön omistamia autoja? Näitä on ISOJAKIN autoliike-ketjuja (ketkuja?).

Rahoitusyhtiö on auton todellinen omistaja , ei haltija . Soitat siis kyseiseen rah-yh. ja kysyt loppuvelan kyseiselle rek.tunnukselle , sitten kun sinulla on loppuvelka tiedossa tiedät onko auton arvo isompi vai pienempi kuin pyyntihinta ja oma arvosi autolle, jos auto on arvokkaampi kuin velka joudut maksamaan sopimanne kauppahinnan ja loppuvelan erotuksen luonnollisesti myyjälle . Veikkaisin autossa olevien vikojen olevan auton myyjän vastuulla, eikä rahoitusyhtiön.

• entäsnämä
        Rahoitusyhtiö kirjoitti:

Rahoitusyhtiö on auton todellinen omistaja , ei haltija . Soitat siis kyseiseen rah-yh. ja kysyt loppuvelan kyseiselle rek.tunnukselle , sitten kun sinulla on loppuvelka tiedossa tiedät onko auton arvo isompi vai pienempi kuin pyyntihinta ja oma arvosi autolle, jos auto on arvokkaampi kuin velka joudut maksamaan sopimanne kauppahinnan ja loppuvelan erotuksen luonnollisesti myyjälle . Veikkaisin autossa olevien vikojen olevan auton myyjän vastuulla, eikä rahoitusyhtiön.

Eih... enhän minä tuota kysynyt.
        Autoja on pilvin pimein autoliikkeissä "heidän omaisuutenaan" myynnissä. Todellisuudessa autot on kokonaisuudessaan e(i siis loppuvelka-asia) rahoittajan nimissä. Miten näissä?

Ja väitteesi on muutoinkin väärä ja harhaanjohtava. JOS ja KUN kauppasopimus on tehty, siinä on selkeästi ASIANOSAISTEN nimet: myyjäliike sekä ostaja.
        Ei "kolmas osapuoli" ole vastuussa mitenkään.

Käytännössä voi olla pikkuliikkeitä, joilla ei omia myyntitiloja, silloin myyntiin antavat autonsa isommalle toimijalle, joka vain esittelee auton ja tekee tarvittavat paperityöt. MYYJÄNÄ pysyy auton omistava autoliike, ei paperit tehnyt autoliike.

• Vastauskysymykseen

Lain mukaan autonkaupan välittäjäliike on vastuusta myymästään autostaan, kuin omastaan, vaikka se olisi toisen autokaupan omistuksessa kaupantekohetkellä. Jos autonostajalle (kuluttajalle) ei ole selkeästi ilmoitettu, että kuluttaja tekee sitovan autokaupan toisen myyjäliikkeen kanssa kaupantekohetkellä.

• kiittiheisittenvaan
        Vastauskysymykseen kirjoitti:

Lain mukaan autonkaupan välittäjäliike on vastuusta myymästään autostaan, kuin omastaan, vaikka se olisi toisen autokaupan omistuksessa kaupantekohetkellä. Jos autonostajalle (kuluttajalle) ei ole selkeästi ilmoitettu, että kuluttaja tekee sitovan autokaupan toisen myyjäliikkeen kanssa kaupantekohetkellä.

"Jos autonostajalle (kuluttajalle) ei ole selkeästi ilmoitettu, että kuluttaja tekee sitovan autokaupan toisen myyjäliikkeen kanssa kaupantekohetkellä. "

Ja miksipä ei olisi ilmoitettu?
        OIKEUS punnitsee (jos ostaja väittää ettei olisi kerrottu) sana-sanaa-vastaan ja silloin totuuden (?) kertoo kauppakirja, jossa myyjäliikkeen nimi myyjänä ja ostajan allekirjoitus.

ELi LUKEKAA NE KAUPPASOPIMUKSET, ettei tule haukuttua väärää liikettä. Piste.

• Myynti-ilmoitus
        kiittiheisittenvaan kirjoitti:

"Jos autonostajalle (kuluttajalle) ei ole selkeästi ilmoitettu, että kuluttaja tekee sitovan autokaupan toisen myyjäliikkeen kanssa kaupantekohetkellä. "

Ja miksipä ei olisi ilmoitettu?
        OIKEUS punnitsee (jos ostaja väittää ettei olisi kerrottu) sana-sanaa-vastaan ja silloin totuuden (?) kertoo kauppakirja, jossa myyjäliikkeen nimi myyjänä ja ostajan allekirjoitus.

ELi LUKEKAA NE KAUPPASOPIMUKSET, ettei tule haukuttua väärää liikettä. Piste.

Jos myynti-ilmoituksessa ei ole ilmoitettu autoliikkeen olevan vain auton välittäjäliike, silloin välittäjäliike myy autoaan omanaan. Tottakai, jos netin myyti-ilmoituksessa ilmoitettu autonmyyjänä olevan Solafin Oy, niin kuluttaja luottaa / uskoo tämän autoliikkeen olevan auton myyjäliike.

• SelkeäIlmoittaminen
        Myynti-ilmoitus kirjoitti:

Jos myynti-ilmoituksessa ei ole ilmoitettu autoliikkeen olevan vain auton välittäjäliike, silloin välittäjäliike myy autoaan omanaan. Tottakai, jos netin myyti-ilmoituksessa ilmoitettu autonmyyjänä olevan Solafin Oy, niin kuluttaja luottaa / uskoo tämän autoliikkeen olevan auton myyjäliike.

Väitteesi ei pidä paikkaansa.

"Selkeästi ilmoittaminen" ?
        Tämän ilmoitusvelvollisuuden varmasti kauemmin kauppaa tehneet autoliikkeet osaavat ilmoittaa niin, että se täyttää laillisuuden velvoitteet. Asia varmasti selviää kauppakirjasta.
        Selkeä ilmoittaminen voidaan kauppatilanteessa kertoa suullisesti, jäljempänä kauppakirjaan vielä sama kirjaten. Varmasti riittää selkeäksi ilmoittamiseksi.
        Kuten todettua, "sana-sanaa-vastaan" onko suullisesti kerrottu vai ei kumoavat toisensa. Silloin oikeus tulkitsee ainoaa "mustaa valkoisella" faktaa, eli kauppakirjaa. Siinähän se lukee; myyjäliike ja ostaja, allekirjoituksin vahvistettuna molemmat kaupan osapuolet.

Esimerkkinä "toimitamme auton kotiisi" -liikkeet.
        Jotta välttävät ns. "etä-/kotimyyntiehdot", eli 14vrk palautusoikeuden ja etämyynnin hullut kaupanpurkuehdot, kirjaavat kauppakirjaan "riittävän selkeästi" ettei kyseessä olekaan etä-/kotimyynti.
        Ei näilläkään lue myynti-ilmoituksissaan hölkäsen pöläystä etämyyntiehdoistaan vaan vasta kauppakirjassa. Eli lukekaa ne kauppakirjat ennen kuin parkumisenne aloitatte ja tuotte esiin oman yksinkertaisuutenne ja mistään mitään ymmärtämättömyytenne.

• opetus-koulupinnareille

Tuota piilovikaista kilometriväärennettyä romua tunkee koko ajan markkinoille myyntiin aina vaan enemmän ja enemmän, mitä Kuusakoski ehtii rouhia huonoimpia romuja sulatuspataan. Jobbarit ja pienkauppiaat on kohta kusessa tuon romuvuoren kanssa, kun tarjontaa on selvästi enemmän, mitä kysyntää. Hah, hah pölvästit... siitäs saitte !! Olisitte lukeneet aikoinaan koulussa läksyjä silloin, kun painuitte kelkkamäkeen. Läksyjä lukeneet myy ja ostaa nyt uusia autoja, mutta teille luusereille jäi käteen pelkkää arvotonta romua, mitä nyt yritätte epätoivoisesti myydä kunnon ihmiselle mukamas kunnossa olevina autoina.

• Hernekeittoa

Kaikista parasta olisi, että nämä pikkuhuijariautoliikkeet, jakaisivat käytetyt romunsa kansalle ilmaiseksi. Ei tulisi riitoja auton vioista, koska niitähän ne ovat täynnä. Voihan sitä hernekeittopurkin viedä automyyjälle vai tarviiko sitäkään.

• Pulkkamäki

Myyntihinta 25 000 euroa ja 3000 euron viat. Siinä pulkkamäen omistajan auto.

• Käytetyssävoiollavikoja

Haista ite!

• Maantiennieliä

Onpa merkillistä. Mielestäni autot ovat hyviä ja palvelu oli hyvää ku itse asioin kyseisessä liikkeessä. Viereisessä isoissa liikkeissä oli epäpäteviä nuoria kloppeja myymässä jota ei hyvittäny mitään autosta. Suosittelen Solafin Oy. Nyt jo 30 tkm mittarissa ilman ongelmia

• Anonyymi

Onko sama jobbari liike kun autokolme oy?

• Anonyymi

Häkkijopparit kusettaa aina.

• Anonyymi

Typerää.

• Anonyymi

ite ostin keväällä 800 e volvo 850 auton piti papereiden mukaan olla juuri huollettu kaikkea muutakun huollettu pesty kone oli että oli tulpat saaneet kunnolla vettä nokka akselin asento rikki bensa pumppu koiranluut takajarru levyt etu pyörän laakerit jakopää hihna vesipumppu ja kiristin myynti ilmoituksessa oli että on erikois vanteet jotka piti olla kyydissä oli vaan pelkät kumit kysyin niin sanoivat on tapahtunut virhe ei oo erikois vanteita vaan pelkät kumit kyllä on todella huijari liike

• Anonyymi

Kiertäkää PSK-Car Oy kaukaa. Heitä ei kiinnosta edes tarjota autoa sellaiselle henkilölle, joka haluaa autosta lisätietoja. Ilmeisesti liian hankalia kysymyksiä vastattavaksi.

• Anonyymi

On tämä tänäpäivänä niin erikoista ettei jengi uskalla laittaa omalla nimellä ja mitä tarkasti asia koskee. Vai onko tässä kyseessä joku kateellinen henkilö tai autoliike?
        En puolusta ketään, mutta harvinaista että täällä on positiivista palautetta mistä tahansa autoliikkeestä.
        Huvikseni olen seurannut useiden autoliikkeiden palautteita, voisin melkein sanoa että mikä tahansa autoliike, niin kaikilla on samat negatiiviset palautteet.
        Onko tässä oikeasti autoliikkeiden vika vai auton ostajien? Heti kun palaa jonkin poltin, tai joku muu vika niin viedään asia heti kuluttajansuojalain takuun tai virhevastuun piikkiin.
        Aivan sama mitä autolle on tapahtunut, niin aina autoliike on syyllinen siihen. Kannattaa joskus katsoa peiliin, ja olla rehellinen itse. Tiedän paljon kavereita ketkä yrittävät syyttää autoliikkeitä vaikka vika ei ollut niiden..

Ja jos joku autoliike tai vaikka kyseinen PKS CAR ei vastannut johonkin kysymykseen, hyvin todennäköisesti ei ollut vaikea kysymys vaan vaikea asiakas jos esittää käytetystä autosta tyhmiä kysymyksiä. Toinen vaihtoehto ettei sähköposti ole tullut perille, tätä varten on puhelimet keksitty.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3752
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3134
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2739
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2420
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2387
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2284
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2266
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe