Hei,
olen 24- vuotias tyttö ja 15 vuotiaana minulle määrättiin ensimmäiset e-pillerit. Muutaman vuoden päästä tästä minulla alkoi kuukausittain ilmenemään välivuotoja, jonka vuoksi pillerit vaihdettiin. Tästä seurasikin muutaman vuoden rumba, jonka aikana minulle määrättiin 3 tai 4 eri pillerit, ja joka kierrossa oli muutaman päivän välivuodot (niin runsaat, että tarvitsi siteitä). Välissä kokeiltiin minipillereitä, jotka aiheuttivat aknen kaltaista näppylöiden ilmaantumista erityisesti kasvoihin, ja taas vaihdettiin e-pillereihin (takaisin ensimmäiseen merkkiin, eli Yasminiin). Kun välivuodot jatkuivat päätin että paskat, lopetan kokonaan hormonaalisen ehkäisyn.
Muutaman kuukauden päästä huomasin, että menkat alkoivat tulla epäsäännöllisesti ja KP 65 hakeuduin gynelle, jossa huomattiin PCO. Kun puheeksi tuli ehkäisy, niin pillerit jälleen. Kun sanoin, etten haluaisi enää hormonaalista ehkäisyä niin vastaus oli "kultaseni, sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa, pillerit hoitavat PCO:aa". Tämä tapahtui pari kuukautta sitten ja pillereiden myötä tuli jälleen välivuodot, plus itse menkat kestivät 7 päivää erittäin runsaina ja kivuliaina. Pillerit ovat myös muuttaneet minua todella paljon, nykyään olen erittäin itkuherkkä ja mieli voi muuttua minuutin aikana monta kertaa. Hakkaan täällä päätä seinään ja pohdin, mitä vaihtoehtoja minulla on? Mieheni ei haluaisi vielä lasta, mutta hän sanoi, että haluaa entisen minäni takaisin, koska nykyään raivoan myös hänelle jatkuvasti. Haluaa siis minun lopettavan nuo pillerit. Mitä teen?
PCO ja e-pillerit
PCO-diagnosoitu
1
96
Vastaukset
- sdghrf
Ehkäisylaastari ja ehkäisyrengas voivat yhtälailla tulla kyseeseen. Niissä on samoja hormoneja kuin yhdistelmäpillereissä, mutta annostelu vaan on erilainen. Joillakin juuri se hormonien tasainen vapautuminen pillereiden aiheuttamien hormonipiikkien sijasta on parempi.
Vaihda lääkäriä, jos koet ettet saa asiallista kohtelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.565443- 914231
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722500Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701038Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3291018- 61823
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52769- 25764