Kirpputorille jälleenmyynti kannattavaako?

jälleenmyynti

Työkaveri kehuskelee ostelee vaatteita pilkkahintaa ja myy kirppiksillä eteenpäin ja väittää on tosi kannattavaa?
Voiko olla tokihan järki sanoo riippuu iha ostohinnasta.
Mut ite aatellu meneehä jo pöytävuokriin ja polttoaineisiin rahaa ku ajelee ympäri suomea ostamassa vaatteita ja muuta tavaraa.
Onko muilla minkalaisia kokemuksia?

4

124

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannanotto

Kannattaa kun osaa valikoida merkki/laatuvaatteet, joita jotkut "hölmöt" myyvät 1-5€:lla.Joskus jopa 30 €:n ostos kannattaa kun tietää sen todellisen arvon ja myy eteenpäin 70-200% voitolla.Mutta jälleenmyyntipaikan pitää olla hyvä, esim. Kaivari Kanuuna, jossa mm. venäläiset ammattimyyjät vuokraavat halpaa "liiketilaa" ja ostavat sekä sieltä että muilta kirpputoreilta halvalla laatua ja laittavat nollan perään.Ja myyntipaikan hinnan tienaa kuulopuheiden mukaan juuri niin, että ostaa halvalla ja myy kalliilla.Tokihan järkikin sanoo ettei ihmisellä voi olla vuosikausien kirpparimyyntiin omia vaatteita rekeittäin.Pelin hengen näkee Kanuunassa kun katsoo minkälaisia kasoja siellä ammattimyyjät ostelevat päivittän.Mutta se ei liene kiellettyä, kun vaatteen on maksanut se on oma ja sen saa tietenkin myydä pois käytettynä.Yksi hyvä keino on ostaa UFF:n tasarahapäivinä röykkiöittäin hyväkuntoisia vaatteita ja myydä se sitten Kanuunassa kovalla hinnalla.juuri Kanuunassa jälleenmyynti kannattaa koska siellä on rahaa.

• valehteleese

En usko että pelkkä vaatteidenmyynti kirpparilla on kannattavaa...ei sillä rikastu.Jotain isompikatteista pitää olla..

• Ostan.ja.myyn

Harrastus siinä kuin mikä muu tahansa.

Yksittäistapauksissa tuota tulee tehtyä ihan tahtomattaan. Ostaa itselleen ulkokirppikseltä jotain, siellähän ei ole sovituskoppia. Kotona huomaa, että esimerkiksi puserossa on kaula-aukko napaan asti tai housut eivät istu, vaikka koko oli sopiva. Hankintahinta euro tai kaksi merkkivaatteesta, itse myin kalliimmalla, vaikka en koskaan pidä kovia hintoja ja lasken, jos ei mene kaupaksi.

Helsingissähän on ne kaksi sisarusta, eläkeläiset, myyvät kesäisin joko Vermossa tai Itäkeskuksessa ulkona. Ostavat joko itse tai välikäsiverkoston kautta halvalla, pistävät myyntiin ja myyvät kalliimmalla. Olen nähnyt omia vaatteitani niiden tangoissa. Itse pesen ja silitän kaikki mitä myyn, mutta tulos ei kelpaa näille, ainakin silittävät kaiken vielä tarkemmin ja uudestaan. Ja kauppa näyttää käyvän. Vierailen itsekin mielelläni heidän tangoillaan, koska tavara on siistiä ja käyttökelpoista ja esimerkiksi takki, jota viime viikot olen käyttänyt työssä on heiltä ostettu vuosia sitten, käyttökelpoinen ajaton malli.

• Tuottona läninnä wannabe-liikemiesten juttuja, harrastuksena ja ajankuluna ja "kafferahojen" ansaitsemisessa ihan kivaa varmaan - jos sellaisesta tykkää.

Ansaisemismielessä kokopäiväistä ja vaatii jumalattomin määrän työtä ja perehtyneisyyttä. Pitää myös osata valita oikeille kirppareille oikeat tavarat ja ennen kaikkea hinnoitella ne oikein. Tili kyllä kaikessa kaupankäynnissä tehdään ostaessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      134
      3060
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1630
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1354
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      897
    Aihe