Tv 1 tulee Jumalanpalvelus live nyt

hoosianna

Kallion kirkosta.

58

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoosianna
    • tgbfrfe

      Korjaan, että kyseessä on herra jumalan palvelu:

      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      LUTERILAISET EIVÄT SAA PALVELLA JUMALAA JA JEESUSTA, EIKÄ PAPPISLUPAUKSEN ANTANEET SAA SAARNATA JEESUKSEN EVANKELIUMIA.
      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!

      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      • jo.riittää

        Otahan balttis taas pillerisi ja rauhoitu.


      • ei.ole.balttis
        jo.riittää kirjoitti:

        Otahan balttis taas pillerisi ja rauhoitu.

        Ei toi oo balttis, mikälie häiriintynyt massapostaaja, jatkanut tomintaansa jo vuosia.
        Noi pitää ilmoittaa ylläpidolle, niin tietävät poistaa ne täältä, väliin on tullut sivukaupalla samaa, palstojen täytteeksi.


      • massa.postaaja.balttis
        ei.ole.balttis kirjoitti:

        Ei toi oo balttis, mikälie häiriintynyt massapostaaja, jatkanut tomintaansa jo vuosia.
        Noi pitää ilmoittaa ylläpidolle, niin tietävät poistaa ne täältä, väliin on tullut sivukaupalla samaa, palstojen täytteeksi.

        Balttis mikä Balttis. Eli on.


      • ei.ole.balttis
        massa.postaaja.balttis kirjoitti:

        Balttis mikä Balttis. Eli on.

        Balttis ei pysty yhtään lausetta kirjoittamaan ilman "kirotusvireitä", no toki nuo on lainattu ilmeisemmin lesta palstoilta ja ovat siis muiden kirjoittamia.
        Balttiksen postaukset ovat yhteen pötköön kirjoitettuja, eikä lauseita ole eritelty toisistaan millään tavalla, ei ole siis hän, vaikka luterilaisuutta käsitteleekin.


      • balttistutka

        Aivan. Ei balttis ole käynyt täällä moneen kuukauteen, tuo on tuo toinen jankuttaja.


      • jo.riittää
        massa.postaaja.balttis kirjoitti:

        Balttis mikä Balttis. Eli on.

        Samaa mieltä, väliin balttis kirjoittaa ihan hyvää tekstiä, väliin seboltsia. Olen nähnyt hänen tekstejään kirkkokuulolta asti.


    • nimmariton

      Outo oli.... yleensä jumalanpalveluksissa ei taputeta esiintyjille, koska varsinaisia esiintyjiä niissä ei ole. Ne jotka "esiintyvät" ovat palvelemassa eivätkä esiintymässä. Saarnakin meni huomaamatta...lopputeksteistä huomasin saarnan olleen jossain välissä. Jonakin muuna tilaisuutena tuo kallion tilaisuus olisi ollut aivan ok, mutta mielestäni ei jumalanpalveluksena.

      • Myönteinenajatus

        Ehkä se oli kuitenkin Jumalan mielestä hyvä:)


      • Ydinasia
        Myönteinenajatus kirjoitti:

        Ehkä se oli kuitenkin Jumalan mielestä hyvä:)

        Saarnattiinko Jeesuksen verestä?


      • Missä.aito.kristinusko

        Samaa ajattelin itse kirjoittaa. On moukkamaista taputtaa jumalanpalveluksessa ja messussa. Siellä ei ole "esiintyjiä", vaan kaikkien toiminta liittyy jumalanpalvelukseen.

        Kuuntelin Jipun yninän, saamatta kunnolla sanoista selvää, luultavasti laulu kertoi hänestä itsestään. Kun seurakunta alkoi taputtaa, tajusin, että kyseessä ei ollut jumalanpalvelus, vaan Jipun yksityinen konsertti ja sammutin television. Myöhästyin hiukan aloituksesta. Aivan alussa muutama tenava veisasi nopeasti Hoosiannan, kai se edes laulettiin kunnolla siellä, vai onko herruus jumalanpalveluksissa siirtynyt nyt kokonaan Jeesukselta Jipulle? Hänhän kuulemma jo (vailla teologista koulutusta ja pappisvihkimystä) saarnaakin kirkoissa.

        Tämä erittäin sivistymätön, asioita toisistaan erottelematon tapa mm. taputella kirkossa, on levinnyt amerikkalaisperäisen humpuukiuskonto helluntailaisuuden kautta. Aiemmin ev.lut.kirkoissa oli arvokkuutta. Juuri siksi, tämä arvokkuuden ja Jumalan kunnioituksen vuoksi, aikoinaan itse erosin helluntailaisuudesta ja liityin kirkkoon. On tullutkin muutama kerta liityttyä ja erottua ja taas liityttyä.

        Olen pettynyt luterilaiseen kirkkoon, se ei edusta sitä uskoa, jota se aiemmin edusti. Itseasiassa liityin takaisin kirkkoon vain, jotta kirkon jäsenenä voisin osallistua HPE:lle. Viihdyn kuitenkin enemmän ortodoksikirkon arvokkaassa ilmapiirissä, mutta siellä en kirkkoon kuulumattomana saa eukaristiaa. Itse kirkon opin puolesta tunnustan enemmän luterilaista oppia. Kirkkotaputukset eivät kuulu kirkon oppiin.

        Lopetin käymästä omassa lähikirkossani kun siellä, ensinnäkin yhtäkkiä, vailla varoitusta, alettiin kristillisessä jumalanpalveluksessa laulaa vapaidensuuntien lauluja (Amazing grace) ja taputettiin kanttorille. Istuin jähmettyneenä penkilläni. Pahuus oli seurannut minua kirkkoon, en tuntenut siellä enää oloani hengellisesti turvalliseksi.


    • hoosianna

      Jos tuo Kallion kirkon live lähetys meni ohi, niin täältä sen voi katsoa.
      Kerrankin Jumalanpalvelus missä oli iloa ja elämää.

      http://areena.yle.fi/1-2491705?autoplay=true

      • että.semmosta

        Kerranki j-palvelus joss oli osanottajia.

        Ja YLE oli taas lähetyautoineen paikalla koska se on pakotettu palvelemaan kirkkoa ilmaiseksi. Ateistienkin maksamalla YLE-verolla.

        Ja kirkko ei tietenkään maksa YLE.veroa vaan onn siitäkin vapautettu, kutn suurimmasta osasta muitakin veroja, m.l. alkoholivero ehtoollisviinistä.

        Sellaista on kitkonyhleishyödyllisyys ja yhteisöllisyys! Vapaamatkustajuutta, loisimista, maksattaa omat toimintonsa yhteiskunnalla.

        Kirkolla on jo verotusoikeus, jonka arvo kirkolle on satoja miljoonia euroja vuodessa. Kirkollisveron tuotto on n. 900Me vuodessa, ja jos kirkolla ei olisi tätä poikkeuksellista etuoikeutta, verotusoikeutta, vaan joutuisi itse keräämän jäsenmaksunsa lähettämällä laskun jäsenilleen, niin jäsenmaksutuotto olisi paljon pienempi kuin veromallissa, joka luotiin kirkon eduksi 1960-luvulla juurikin siksi, että kirkon jäsenet eivät olleet innokkaista maksamaan jäsenmaksuaan kirkolle, kun se kolahti kerran vuodessa postiluukusta satasten suuruisena, ja oli konkreettinen, käsinkosketeltava, eikä puolisalaa jokaisesta palkasta ennakonpidätyksen yhteydessä nipistettävä muutama kymppi.


      • makaroni.näkemys

        Niin, mitäpäs se ateisti soisi muille, miten itserakas oppi tuo ateismi, ei mulle mitään mutta ei muillekkaan..

        Ja myös me USKOVAT maksamme sitä ylen PAKKOVEROA, eli myös me saamme itsellemme sopivaa ojhjelmaa, edes sen minimaallisen verran.


      • kiitos.hoosiannalle

        Kiitos hoosiannalle tästä jumiksen linkistä; muuten olisi mennyt minulta ohi. Koskettavasti puhui taas Teemu Laajasalo. Pelastajamme tulee sinne jokaisen meidän tilanteeseen.


    • Nyt.on.aika
      • aleaksit

        Niin paljon ateistit inhoavat Teemu Laajasaloa. Ja kaikkia fiksuja. Liberaaleja. Naisia.


    • tapakristitty

      Hyvä ohjelma, siellä oli mm. Teemu Laajasalo, Diadra, Ville Pusa ja monet muut hyvät esiintyjät ja ilman mitään tuputtelua ja peloittelua. Katsoin Areenasta.

      • ana.lyysiä

        Uskon että tapakristityt tästä tykkäsivät, koska sehän oli näytösnumero eikä mikään Jumalan palvelus.


      • ihmisten.palvontaa
        ana.lyysiä kirjoitti:

        Uskon että tapakristityt tästä tykkäsivät, koska sehän oli näytösnumero eikä mikään Jumalan palvelus.

        Oliko Jeesus laitettu kokonaan ulos kirkosta?


      • Jeesus.ulkona.kirkosta
        ihmisten.palvontaa kirjoitti:

        Oliko Jeesus laitettu kokonaan ulos kirkosta?

        Luultavasti.
        Saarnasiko Jippu, aiheena "Minä Itse"?


      • pelastus.tulee
        Jeesus.ulkona.kirkosta kirjoitti:

        Luultavasti.
        Saarnasiko Jippu, aiheena "Minä Itse"?

        Eikö Jeesus olekaan Pelastaja teille? Hieno jumalanpalvelus.


      • huono.trollausyritys
        pelastus.tulee kirjoitti:

        Eikö Jeesus olekaan Pelastaja teille? Hieno jumalanpalvelus.

        On mutta ei evl.kirkolle. Ja Jumalanpalvelus isolla J:llä jos puhut Jeesuken Isästä.


      • pelastus.tulee.jee
        huono.trollausyritys kirjoitti:

        On mutta ei evl.kirkolle. Ja Jumalanpalvelus isolla J:llä jos puhut Jeesuken Isästä.

        Joo, juntti et osaa suomen kieltä. Joko ateistifundis tai sitte hellari oot. Jumala kirjoitetaan evl:ssä isolla, mutta jumalanpalvelus on yhdyssana ja kirjoitetaan pienellä.

        "Jumalanpalveluksella tarkoitetaan kirkon jumalanpalveluselämään kuuluvaa tapahtumaa, esimerkiksi messua, kastetta, hautaan siunaamista tai rukoushetkeä. Suomen kielen sana jumalanpalvelus (saks. Gottesdienst, ruots. gudstjänst) ilmaisee tapahtuman luonteen: toisaalta Jumala palvelee ihmistä ja toisaalta ihminen palvelee ja ylistää Jumalaa.

        Katekismuksen mukaan ”pyhäpäivän jumalanpalvelus on kohtaamispaikka, jossa Jumala itse puhuu meille ja me hänelle.” Myös kristityn arkinen elämä on jumalanpalvelusta.
        Seurakunnan yhteinen jumalanpalvelus sunnuntaina tai muuna päivänä on seurakunnan elämän ja toiminnan keskus. Jumalanpalvelus on Jumalan kansan juhla, jonka toteuttamiseen osallistuu koko seurakunta. Jumalanpalvelusta johtaa liturgina oleva pappi. Kirkkomusiikista vastaa kanttori ja kirkkotilan kaunistamisesta suntio mahdollisesti vapaaehtoisten seurakuntalaisten kanssa.

        Seurakuntalaiset voivat myös osallistua erilaisiin palvelutehtäviin. He voivat esimerkiksi lukea raamatuntekstejä, laulaa tai soittaa musiikkiryhmissä, toimia rukousavustajina yhteisessä esirukouksessa tai koota kolehtia. Seurakuntalaisten on mahdollista ottaa vastuuta myös jumalanpalveluksen suunnittelu- ja valmistelutehtävistä."

        http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Jumalanpalvelus


    • ana.lyysiä

      Kallion kirkonmenot tänään olivat yhtä suurta feikkaamisen juhlaa. Laulajat oli opetettu näyttämään pyhiltä ja arvokkailta ilman sisäistä läsnäoloa. Tuollainen häiritsee selvästi katsojaa kun ihmiset ovat vain ulkoisia kauniita kuoria ilman sisältöä. Emme halua ulkokuoria vaan oikeita kristillisiä ihmisiä. Myös Teemu Laajasalo oli selvästi väärässä paikassa, kun hänen oli pakko lukea Raamattua, rukoilla ja tuoda esiin jotain muuta kristillistä sanomaa. Hän ei enää näköjään osaa sisäistää kristinuskoa omalle kohdalleen mitenkään. Laajasalo sopii vain vitsailuihin ja näsäviisaisiin keskusteluihin, joissa hän aina hyökkää jotain vastaan. Myöskin Laajasalon opeteltu papillinen puhetapa toisesta suupielestä suhuässineen häiritsee. Ei mitään aitoa. Emme tarvitse näytöskappaleita, vaan aitoa kristillistä sanomaa oikeilta kristityiltä.

      • valitse.itse

        Se oli ev.lut. palvelukseksi ihan hyvä. Harvoin jos koskaan olen saanut mitään "ruista" ev.lut jumalanpalveluksista, koska ne ovat vain ulkokultaisia esityksiä, vailla PYHÄÄ HENKEÄ.

        Ja olihan siinä alussa toisenkin Jumalanpalveluksen osoite, sen voi myös katsoa myöhemminkin saarnat palvelusta.


    • ana.lyysiä

      Tuo Diandra oli muuten kiva positiivinen tuokio tuossa näytösesityksessä. Selvästi Diandraakin oli ohjeistettu miten esiinnytään arvokkaasti juhlallisuutta tavoitellen, mutta Diandra yrityksestä huolimatta ei mennytkään mukaan tähän näytelmään, vaan se oma ihana Diandra tuli sieltä väkisin esiin. Hän oli siis aito toisin kuin muut. Jippukin osaisi olla aito ja joskus uskossaolleena tietää miten uskovat ovat aina aitoja näissä tilanteissa, mutta tuo etukumara juhlallisuutta tavoitteleva asento häiritsi. Hän ei ollut kokonaan läsnä. Kun palvelemme Jumalaa tai kerromme kristinuskosta, niin aina tulisi olla aito sillä vain näin toimien asia menee läpi. Nimittäin Jeesus ei hyväksy mitään teeskenneltyä - Hän kun on se Totuus.

      • joku.tietää.kaiken

        Jaa, tiedät mitä mieltä Jeesus on. Suggeroivia mellereitä ja jalovaarojako Jeesus rakastaa, näitten, joitten tärkein totuusanti taitaa olla seteleiden kerääminen.


      • kerrohan
        joku.tietää.kaiken kirjoitti:

        Jaa, tiedät mitä mieltä Jeesus on. Suggeroivia mellereitä ja jalovaarojako Jeesus rakastaa, näitten, joitten tärkein totuusanti taitaa olla seteleiden kerääminen.

        Jos Raamatun opetus on sinusta suggerointia niin mitä on kirkon pakollinen verotus?


      • joku.tietää.kaiken
        kerrohan kirjoitti:

        Jos Raamatun opetus on sinusta suggerointia niin mitä on kirkon pakollinen verotus?

        Mitä pakollista kirkon verotus on? Siitähän voi erota jos ei tuota alle tonnin maksua kestä. Se, mitä kirkko valtiolta saa, taitaa olla vain hyödyllista toisaalta työllisyysmenojen kannalta.


      • kerrohan
        joku.tietää.kaiken kirjoitti:

        Mitä pakollista kirkon verotus on? Siitähän voi erota jos ei tuota alle tonnin maksua kestä. Se, mitä kirkko valtiolta saa, taitaa olla vain hyödyllista toisaalta työllisyysmenojen kannalta.

        Et voi saada kirkon palveluksia jos et maksa vero. Mitäs se on muutankuin rahastanista uskolla?


    • iltagosbel

      Minusta hyvä iltatilaisuus, mutta jumalanpalvelus se ei ollut. Synnintunnustus ja synninpäästö puuttui kokonaan koko ohjelmasta, mikä kuuluisi olla ehdottomasti joka jumalanpalveluksessa.

      • Mitä.syntiä.häh

        Syntiset siellä konsertissa olisivat kokeneet synnintunnustuksen noloksi. Se olisi muistuttanut heitä, että he istuivat kuitenkin vielä virallisesti kristinuskolle pyhitetyssä rakennuksessa, rakennuksessa, joka kuului Jeesukselle, mutta jolta he itse ovelasti ovat siirtäneet sen muuhun käyttöön.

        Olisivat nk. saaneet piston sydämeensä. Jos ei ole parannuksen aiettakaan, ei kannata Jumalallekaan turhia höpistä.

        Raamattu puhuu "osallisuudesta pimeyden tekoihin". Läsnäolo, tällaisen antikristillisyyden hengen kannatus on sama kuin teko.


      • ryppy.otta

        On varmaan Kallion kirkon tyyli, että kristinusko pyritään häivyttämään pois niin paljon kuin se nyt on mahdollista ilman uskottavuuden koko menettämistä.


      • KristusKallio
        ryppy.otta kirjoitti:

        On varmaan Kallion kirkon tyyli, että kristinusko pyritään häivyttämään pois niin paljon kuin se nyt on mahdollista ilman uskottavuuden koko menettämistä.

        Kylläpä taas ottaa joitakin päähän, kun tulee Suomen ev.lut. kirkon jumalanpalvelus ihan YLEltä. Kiitos!


    • ryppy.otta

      Tilaisuutena ihan hyvä ja esiintyjät kauniita ja taitavia, mutta Jumalanpalvelus se ei tosiaan ollut. Tuollainen varmaan sopii Teemu Laajasalolle, koska hän on kuitenkin jonkinasteinen keikaroija, vaikka yrittääkin opetella papillista ilmaisua. Mutta kaikenkaikkiaan aitous puuttui. Tekopeli on aina tekopeliä.

      • Tule.Herra.Jeesus

        Eli, kristityille ei YLE, 1. adventtina tarjonnut tv-jumalanpalvelusta, vaan hengellisesti kevytmielisen konsertin, suulassanaisine "pappi"-juontajineen.

        Laulettiinko siellä edes se Hoosianna?

        Itse lauloin sen yksinäni, hengessäni. Hoosianna. Maranata.


      • valoa.pimeyteen
        Tule.Herra.Jeesus kirjoitti:

        Eli, kristityille ei YLE, 1. adventtina tarjonnut tv-jumalanpalvelusta, vaan hengellisesti kevytmielisen konsertin, suulassanaisine "pappi"-juontajineen.

        Laulettiinko siellä edes se Hoosianna?

        Itse lauloin sen yksinäni, hengessäni. Hoosianna. Maranata.

        Kyllä tarjosi hyvän jumalanpalveluksen Kallion kirkosta. Laajasalo koskettaa ja puhuu Kristuksesta ja Jumalasta Pelastajana ja Vapahtajana niin, että valo tuikkii.


      • pilo.vapauteen

        :))

        Hyvä trollausyritys!


      • harmittavaa
        pilo.vapauteen kirjoitti:

        :))

        Hyvä trollausyritys!

        Ai Jeesukselta vai Laajasalolta vai yleltä...


    • Henkilökohtaisesti.ulos

      "Outo selkkaus kirkon ovella: Tommi Liimatainen ei päästänyt Panu Rajalaa Katri Helenan konserttiin – ”Syy oli henkilökohtainen”"

      http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1448765118561.html

      Kristinuskossa on aiemmin ollut tapana, että kirkkoon saa jokainen tulla, ilman maksua. Ei ole myöskään ollut tapana, että siellä seisoisi portsari, joka "henkilökohtaisista syistä" estäisi kenenkään pääsyn kirkkoon.

      Näin on edelleenkin katolisten kirkkojen kohdalla, oli vaikka toisten häät, tai hautajaiset, kirkkoon saa mennä, mutta tietenkin hiljaa, muita häiritsemättä.

      Luterilaiset kirkot, Jumalan Huoneet, on muutettu maallisiksi konserttisaleiksi, jonne kaikki eivät ole tervetulleita, edes pääsylipun lunastaneena! Palvotaan Kristusta ja Mammonaa. Kuten Kallion kirkosta huomaamme, nykyään jopa samaan aikaan.

      Luterilaisesta kirkosta ei enää hiljaisuutta löydä. Jumalanpalveluksen ulkopuolella kirkkosalissa työntekijät, kuten siivoojat, puhuvat ja huutavat ääneen toisilleen. Mene nyt sinne sitten kauppamatkalta ohimennen rukoilemaan! Jumalanpalveluksissa äipät tuovat kirkuvat lapsensa kirkkosaliin. Näin ei esim. ortodoksisessa kirkossa ole. Levottomia lapsia joko ei tuoda ollenkaan kirkkoon, kunnes oppivat tavoille. Liturgian aikana heidät on kasvatettu kunnioittamaan Jumalaa, ei olemaan itse äänessä.

      Tätä Jumalan kunnioitusta ei protestanttisista kirkoista ja seurakunnista löydä. Liha, hengen sijasta, "Minä Itse" esittää siellä omaa, tärkeää rooliaan, Jeesus saa pyydellä anteeksi omaa olemassaoloaan.

      Satanistit, "teatteriesityksen" varjolla häpäisivät Temppeliaukion kirkon, röhnöttelemällä alttarilla, uittaen jalkojaan kastemaljassa. Tuollaisen teon jälkeen ortodoksinen kirkko olisi suljettu, pesty lattiasta kattoon, siunattu uudelleen kristinuskon käyttöön. Helsingin ev.luterilainen seurakuntayhtymä ei tiettävästi näin tehnyt.

    • Aamulla_katsottu

      Kivasti toteutettu kaikinpuolin. Hyvää musiikkia. Gospel-kuorolaiset nätisti laittautuneet mm. meikit , korut, korkokengät. Myös muut esiintyjät tottakai taidokkaita.

      • ilotteluako

        Eli ohjelmalliset iltamat!


      • evl.kirkkolainen

        Ihanaa tervettä meininkiä koko juttu. Nuoret laulajat olivat hienoja, Jippu, Diadra, Ville ja kaikki muutkin. Virkistävä kokemus.


      • 52134
        evl.kirkkolainen kirjoitti:

        Ihanaa tervettä meininkiä koko juttu. Nuoret laulajat olivat hienoja, Jippu, Diadra, Ville ja kaikki muutkin. Virkistävä kokemus.

        Samaa mieltä, virkistävä ohjelma !


      • oletko.eksynyt.jo
        52134 kirjoitti:

        Samaa mieltä, virkistävä ohjelma !

        Pidät siis hengellisestä viihteestä?


      • rytmikästä

        Gospel on rytmimusiikkia jolla ilmaistaan henkilökohtaista tai yhteisön kristillistä uskoa.


      • rätkimästä
        rytmikästä kirjoitti:

        Gospel on rytmimusiikkia jolla ilmaistaan henkilökohtaista tai yhteisön kristillistä uskoa.

        Jos uskosta osattomat esittävät gospelia ei se ole mitään kristillista uskoa!


    • riistettysekin

      Voi ei. Onko ihmisten adventti pilattu jollain mölykonsertilla?

      Eikö kirkko tiedä, että tavallisetkin pulliaiset menevät kirkkoon jouluna juuri sen juhlavuuden vuoksi. Silloin lauletaan meidän kauneimmat perinteiset laulumme ja virtemme ja melkein uskomatonkin haluaa haparasti tarttua johonkin, mitä ei tunne.

      • evl.kirkkolainen

        Ihminenhän saa olla heikko ja uskoa heikostikin ja epäilläkin. Pietarikin kielsi kolmesti hiilivalkealla ja Tuomas epäili kaikkea eikä Jeesus heitä hyljeksinyt.


      • perinnetietoutta

        Nyt kuulin, että se oli kuulemma nojatuolipalvelus. No eihän tv:stä ole tullutkaan muita, jos sieltä joskus tulee. Mutta sitten onnettomuudeksi oltiin lähetetty Yleradiosta lapsijumalanpalvelus. (Ajatuksena: raavaat miehetkin uskovat, jos lapsi kertoo? Vai piiloudutaanko lapsen selän taa, ettei heitettäisi kivillä?)Radiossa siis vain lapset lauloivat Hoosiannan.

        Joku perinteen tunteva taas kertoi, että jopa paikallisessa kirkossa on alettu laittamaan vasta loppuun "Avaja porttis ovesi, käy Herraas vastaan nöyrästi" joka kuulemma ennen aina aloitti adventtipalveluksen.


      • perinnetietoutta

        Pistetään nyt tähän kaikkien köyhien iloksi tämä ihana perinteinen virsi, ja ihailkaamme entisten sukupolvien hengellistä tyylitajua kun se aloitettiin tällä

        Virsi no 2 virsikirjassamme


        1.
        Avaja porttis, ovesi,
        käy Herraas vastaan nöyrästi,
        kun itse taivaan kuningas
        sun tahtoo olla vierahas.
        Suo ilovirtes kaikua,
        on siitä riemu taivaassa.
        Nyt olkoon kiitos Jeesuksen,
        hän saapuu luokse syntisen.

        2.
        Hyvyyden Jeesus myötään tuo
        ja kaiken armon meille suo.
        Kruununsa on vanhurskaus
        ja valtikkansa laupeus.
        Hän tuskat tuimat sammuttaa,
        vaivoista meidät vapahtaa.
        Nyt olkoon kiitos Jeesuksen,
        hän saapuu luokse syntisen.

        3.
        Autuas kansa, kaupunki,
        kun Jeesus saapuu Herraksi.
        On siellä rauha, rakkaus
        ja uusi toivo, uskallus.
        Hän tullessansa armon tuo
        ja avun neuvoillansa suo.
        Nyt olkoon kiitos Jeesuksen,
        hän saapuu luokse syntisen.

        4.
        Avaja porttis, ovesi,
        valmista hälle itsesi.
        Sun lamppus olkoon palava
        ja valvo, Herraas odota.
        Hän saapuu riemusaatossaan
        ja sinut kruunaa armollaan.
        Nyt olkoon kiitos Jeesuksen,
        hän saapuu luokse syntisen.

        5.
        Käy, Herra Jeesus, luokseni,
        tee sydämeeni majasi.
        Se täytä, Jeesus, armolla
        ja asu aina minussa.
        Taivaaseen minut johdata,
        luonasi anna riemuita.
        Jo kohta Herra saapuukin.
        Niin, aamen, Jeesus rakkahin.


      • valoa.pimeyteen2

        Ja mun lemppari:

        Tiellä ken vaeltaa,
        ken aasilla ratsastaa?
        Maahan on laskettu vaatteita,
        lehtiä, oksia.
        Muurari-rabbi nyt
        on matkalle lähtenyt,
        noussut on satulaan ratsunsa,
        kuitenkin kuningas.

        Kruunua, valtikkaa
        et lainkaan sä nähdä saa.
        Mahtavat ovat muualla,
        suurissa saleissa.
        Ihmisen Pojan tie
        nyt kaupunkiin suureen vie.
        Suosio satojen ihmisten
        vaihtuu jo syytökseen.

        Nöyryys ja hiljaisuus
        on valtasi salaisuus.
        Voimalla, väkivallalla
        et tahdo hallita.
        Uskomme vahvista,
        luo tiellemme valoa,
        johdata elämään rikkaaseen,
        rauhaan ja hyvyyteen.

        Jeesus, sä Herramme,
        sua seurata tahdomme.
        Kanssamme kulje eteenpäin,
        yhdessä, yksittäin.
        Hoosianna, hoosianna,
        hoosianna, hoosianna!
        Saavu jo, kuningas, luoksemme
        täyttämään toivomme.


      • perinnetietoutta

        Tämä on kanssa hieno ja upea. Se oli kait soitettu sentään radiossa. (Virsi 15)


      • valoa.pimeyteen23
        perinnetietoutta kirjoitti:

        Tämä on kanssa hieno ja upea. Se oli kait soitettu sentään radiossa. (Virsi 15)

        Tuli Kallion kirkon jumiksessa ainakin.


      • perinnetietoutta

        Toivottavasti ei karmeana versiona, toki se on sävelletty 1950-luvulla ja on juuri yksi näistä moderneista virsistä, mikä ei ole kuitenkaan rämisevä, pilkkaava jne. Säveltäjä kai onkin alunperin jostakin Israelista.


      • perinnetietoutta

        Hoosianna tarkoittaa Herra auta pelasta.

        Eli

        Herra auta pelasta, Daavidin poika, kiitetty olkoon hän...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      2993
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2868
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      94
      2136
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1838
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1751
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1662
    Aihe