Kapille olisi kysymys. Ja muillekkin.
Oletko saanut sotilasansiomitalitunnusta ? (aihe PE-asiakirja n:o se ja se.. 10.4.1995 )
Tuo pieni väkänen tornikuvan päällä.
Nämä jaettiin myöhemmin, itselle tuli 1990 -luvun lopulla.
Sen myönsi, silloinen komentaja Kenr. Häglund
Varsinainen sotilasansiomitali tuli itselle, Kenraali Sutelan myöntämänä.
Silloin olin nuori ja "nätti".
Nyt enään "nätti" vain.
-
Tuo takissa oleva on pieni kunniamerkki -sotilasansiomitali.
Taas iso sotilasansiomitali on tämän kuvan kaltainen(kopoi)
http://www.medal-medaille.com/images/FI290a.jpg
-paljolti samannäköinen kuin 2. luokan vapaudenmitali.(kopio)
http://www.medal-medaille.com/images/FI137a.jpg
-
Tornikuvan päällä on sotilasansiomitali tunnus. Varmaan ei "vihkiytymättömälle kerro mitään ?. hengettömän pieni.
Muttei sitäkään saa ilman
Pv komentajan hyväksymistä.
Sepä siitä.
Ollut paljon polemiikkiä tästä, jos pikkasen selventäisi.
-
Hassua mutta totta melkein joulukuulle, nyt lähden haravoimaan vielä pihaa, tuuli kuljettanut lehtiä, kasannut niitä. Saapahan ruumiskin vähän liikuntaa. Sielu saanutkin viimeaikoina "liikuntaa" paljonkin, jotta pysyy tasapainossa.
Pärjäilkää, talvea odotellessa. Jos ei tänävuonna, niin taas ensivuosi on uusi.
Tervehdys palstalaiset
42
95
Vastaukset
- Sonnimiesveikko
Tee palvelus maailmalle ja Perhon Ekin tapaan lantakasalle. Maailman älykkyysosamäärä nousisi huomattavasti.
- Kuitenkin.parempi.sonnia
Sonnimiesveikko
Varmaan sonnin (siis aidon sonnin) jälkeen älykkyysosamäärä Ryssä-Ernestolla - JätkäJuujärvi
Jombehan se täällä on yrittänyt "vampata" miehiä esittämällä roikkuvan byllynsä ilman rihman kiertämää.
On vielä kaiken lisäksi Helsinkistä. Se epäilyttää.
- YritäVaihteeksiTotuutta
Sinä se jaksat väsätä mitalisatuja, vaikka ei niitä täysillä valoilla kulkevat usko. Armeijakrääsää saa postimyynnistä ja muualtakin, ja mitaleitakin "aitoustodistuksen" kera, joten eiköhän tuo satu ole jo loppuun kerrottu.
- Älä.ole.kateellinen
Eiköhän Jombe nuo ole aitoja.
- Mutta.kun.on.tapa
"mitalisatuja" niitähän ne aina.
ihmisiä halutaan palkita, kunnon ihmisiä. - Ernesto.ollenet
Ei saa. Mitä pelättävää on omassa armeijassa ?
Lienet sivari.
- Huoakaus
Onko kapin mitalit aitoja ?
ollut siinä jakopaikan lähellä, laittanut omaan rinnukseenkin aina jonkun mitalin ? Käynyt nopeasti tekemässä itselleen kunniakirjan.
Meille sitten näytellyt niitä.- Pokasahallako.teit
Majurikin on näytellyt puukokardia.
- Helppo.päätellä
Kapin mitallit on aitoja. Ei muuten mies uskaltaisi pitää niitä rinnassaan sotilaallisissa juhlissa. Taitaa niisä olla useita sotilasansiomitallia korkeampiakin. Res.majurin sotilasansiomitallikin on yhtä aito kuin hänen res.majurin arvonsa;-D
- JuuriNoin
Kapi monistant esikunnan kopiokonneella kunniakirjat. Puukynillä värittänt että näyttäis aidolta. Plommit haki Mustamäen torilta vuonna 72, ol sillon punaupseerina esikunnassa. Pääsi punikkien joukkoon sinne ku armeijan johto Keinosen ja Sutelan aikaan muuttui punikkien temmellyskentäksi
- Vaitelias.mitalisti
Helppo.päätellä kirjoitti:
Kapin mitallit on aitoja. Ei muuten mies uskaltaisi pitää niitä rinnassaan sotilaallisissa juhlissa. Taitaa niisä olla useita sotilasansiomitallia korkeampiakin. Res.majurin sotilasansiomitallikin on yhtä aito kuin hänen res.majurin arvonsa;-D
Joko on selvinnyt syy siihen miksi majuri ei mennyt Linnan juhliin? Kovin on majuri ollut vaitonainen siitä asiasta, vaikka muuten näkyykin aivoituksiaan palstalle lykkäävän.
- eiköseollutkaanpankko
Vaitelias.mitalisti kirjoitti:
Joko on selvinnyt syy siihen miksi majuri ei mennyt Linnan juhliin? Kovin on majuri ollut vaitonainen siitä asiasta, vaikka muuten näkyykin aivoituksiaan palstalle lykkäävän.
Eikö se ollutkaan majuri joka olisi siellä poikaystävänsä kanssa. Tästähän nousi kohu kun kutusttiin puolisoksi vaikka ovat vain rakastavaisia.
- vanhamieskarjaalta
Sinun merkkisi ovat divarista, mutta minun merkkini ovat Marsalkka Mannerheimin itselleni ojentamia. Seisoin vasiten niin etäällä että hän joutui kurkottamaan niitä antaessaan ja kätellessään.
Ja kuten yleisesti jo tiedetään, minä poika se taistelin Kannaksella yksin kokonaista patteria vastaan. Tuhottuani patterin vastaan tuli vielä viides kolonna. Sen kanssa tuli tasapeli. En viitsinyt mennä linnanjuhliin kun oli niin ruma ilma ja sukatkin haisivat kissan kuselle.- Kapi_vaari
Mikähän siinä on kun minunkin sukat haisee aina kissankuselle. Ja kalsarit sian paskalle?
- UrinoinUnissanikin
Kun katselen kateellisena autenttisia urheusmitaleitasi, minulle vallan tulee isänmaallinen kiihkotunne ja veri pakkautuu masmalonseudulle tyhjentäen aivot verestä, sillä niin suuri se on. 3 pienennysleikkausta mutta aina turpoo mittoihinsa. Sitten kun minusta aika jättää, 2 811 lottaa nyyhkyttää mausoleumini portilla ja muistelee elämänsä parhaita hetkiä kanssani.
Miksi ihmeessä sinä olet noin kiinnostunut noista mitaleista? Ja varsinkin sotilasansiomitalista? Sellaisenhan sai useampi ammattisotilas sotilasarvostaan riippumatta sotilasuransa loppuvaiheissa, jos oli nuhteettomasti palvellut. Sain sen tietysti minäkin, mutta jo sotilasurallani sain korkeammankin, Suomen Leijonan ritariristin. Valiolta eläköityessäni sain sitten korkeimman kunniamerkkini Suomen Valkoisen Ruusun ritariristin. Kyllä kai majurilla täytyy olla sellainenkin.
On se hauskaa, että tällä kepulle nimetyllä palstalla niin yleiseksi viestien aiheeksi on noussut sotaväki, sotilaat, sotilasarvot - ja jopa mitalit! Miksi ihmeessä? Miten tänne on kulkeutunutkaan myös noita ansioituneita upseereita, kuten sinä res.maj. ja varmaan sotilasarvoltaan korkeampikin, tuo ”johtaja”, majureita korkeammissa portaissa toiminut, ei kai hänellä muuten olisi perustetta korostaa johtajuuttaan;))
Mieleeni hiipii ajatus, että olenkohan minä teitä tänne vetänyt? En kai, minähän olin siellä sotaväessä lopuksikin vain kapteeni, ja tuo vain selvästi vajaan kolmasosan elämästäni kestänyt sotilasurani on jo kaukaista menneisyyttäni, yli 35 vuotta sitten se jo päättyi. Kuinka se voisi vielä jotakuta noin hiertää, olla hänelle tärkeämpi kuin itselleni? Vai päteekö tässä sanalasku ”siitä puhe, mistä puute”?
On epäilty, että ovatko mitalini aitoja, ja joku on näköjään antanut johdonmukaisen vakuutuksen sille, että aitoja ne ovat. En minä ”niiden perään” olisi niin heikkona ollut, että olisin jäljennöksiä hankkinut. Enkä tietenkään voisi pitää sellaisia rinnassani jopa sotilaallisissa juhlatilaisuuksissa, kuten muutama vuosi sitten tässäkin Kaartin Jääkärirykmentin killan tilaisuudessa Kadettikoulun juhlasalissa, jossa taustalla sotilassoittokunta taitaa jo viritellä Jääkärimarssia:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11206138_10153319777979182_7746104047221555466_n.jpg?oh=1d3b5a4a26b1102e152bec93008f5f52&oe=571B6389
Kymmenen niitä taitaa kaikkiaan olla rintapielessäni, se sotilasansiomitali arvojärjestyksensä mukaisesti kolmantena. Ihailkaapa sitten niitä te noista helyistä niin kiihkeästi kiinnostuneet!
Kun tuota Wolfsburgin ja Manchester Unitedin kiihkeää futismatsia toisella silmälläni katsellessani avasin tänään ensimmäisen ja viimeisen kerran tämän palstan ja huomasin tuon minulle osoitetun viestin, tietysti siihen vastasin. Oletko nyt tyytyväinen? Hyvää yötä!- Hyvä.kapi.pravoo
"On se hauskaa, että tällä kepulle nimetyllä palstalla niin yleiseksi viestien aiheeksi on noussut sotaväki, sotilaat, sotilasarvot - ja jopa mitalit! Miksi ihmeessä? "
HEH::HEH::
Ja sinä itse et niitä ole levitellyt tänne.
Muut vain levittelee, minä en. Eikös joo. - tarkkasilmäinen
Kun katsoo mitaliriviä tarkoin, huomaa sen trikkikuvaksi. Mitalit leikkautuvat alhaalta ja toisaalta jatkuvat sivuttain käsivarren päälle.
- Kuvamanipulaatiota
tarkkasilmäinen kirjoitti:
Kun katsoo mitaliriviä tarkoin, huomaa sen trikkikuvaksi. Mitalit leikkautuvat alhaalta ja toisaalta jatkuvat sivuttain käsivarren päälle.
Ei ole Wordin kurssi mennyt hukkaan.
tarkkasilmäinen kirjoitti:
Kun mitaleita on pitkä rivi, eivät ne oikein tahdo mahtua minun kapealle rinnukselleni. Mutta tässä se rivi ei mene käsivarren vaan paidan päälle:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12308703_10153798548304182_7505801660239566004_n.jpg?oh=69438a8fe3ebddab6161534e1fdcb9cd&oe=56E5F70B
Joko poistui huoli? Hyvää yötä!- Herää.kysymys
kapi_ kirjoitti:
Kun mitaleita on pitkä rivi, eivät ne oikein tahdo mahtua minun kapealle rinnukselleni. Mutta tässä se rivi ei mene käsivarren vaan paidan päälle:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/12308703_10153798548304182_7505801660239566004_n.jpg?oh=69438a8fe3ebddab6161534e1fdcb9cd&oe=56E5F70B
Joko poistui huoli? Hyvää yötä!Majurin mainitsema sotilasasiomitalitunnus puuttuu ? Miksikähän ?
Sen paikka tuossa mitalien päällä, takin viilekkeessä. Etkö ole saanut ?
Onko sotilasansiomitali tosiaan aito ? Ei edes ole siihen edes järjestysnumeroa, kuten aiemmin mainitsit. - Toinenkin.kysymys
Herää.kysymys kirjoitti:
Majurin mainitsema sotilasasiomitalitunnus puuttuu ? Miksikähän ?
Sen paikka tuossa mitalien päällä, takin viilekkeessä. Etkö ole saanut ?
Onko sotilasansiomitali tosiaan aito ? Ei edes ole siihen edes järjestysnumeroa, kuten aiemmin mainitsit.Majurin mitalikin puuttuu. Miksiköhän?
- Mahtoi.olla.polleeta
Ylikessuna RUKissa hehehe
Varusmiesten kursilla- Ymmärsitkö.edes.hävetä
Kutsunnoissa raakattu hehehe.
Naisilla parempi kunto. - EiOoTottakaan
Ei kukaan ole niin tolvana, että vasta vuosikausien kersanttina/ylikersanttina pakerruksen jälkeen pääsee RUK:hon. RUK käydään varusmiehenä. Ne, jotka jäävät kapiaisiksi aliupseerin virkoihin, käyvät mahdollisesti puuttuvan RUK:n heti ensimmäisenä vuotenaan.
Niin yksinkertaista tomppelia ei ole eikä ole ollut, että vasta vuosikausien perästä reserviupseerikouluun.
- OulunOpe
Niin varusmiesaikoina kapin esimiehet katsoivat, ettei reppansta ole RUK:uun.
Sitävastoin laittoivat typerän kapin putkaan, silloin kun upseeriaines lähti Haminaan. - Pankkomajuri
http://www.medal-medaille.com/military-merit-medal-sotilasansiomitali-miniature-p-12264.html
Löytyihän tämä viimeinkin. Numeroitu on kuten kerroin.- Etkö.osaa.lukea
Jos luet tarkenmmin huomaat että majuri laittoi kopion sostilasansiomitalista.
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen". - Valeella.jäljet
Etkö.osaa.lukea kirjoitti:
Jos luet tarkenmmin huomaat että majuri laittoi kopion sostilasansiomitalista.
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen".Pysty oli terhakkaana myös laittaessaan väärää tietoa.
Valeella.jäljet kirjoitti:
Pysty oli terhakkaana myös laittaessaan väärää tietoa.
Mitä väärää tietoa minä ole laittanut? Olenhan päinvastoin todennut, että ainakin kopioiduissa mitaleissa on numero.
- Res-majUlostautui
Valeella.jäljet kirjoitti:
Pysty oli terhakkaana myös laittaessaan väärää tietoa.
Niin koville tuo tuo paljastuminen mitalista valehtelusta otti "majurille", että poisti rekisteröidyn nikkinsä, jossa profiilikuvana oli juuri tuo kuvan kaltainen.
- ÄLY.HOI.ÄLÄ.JÄTÄ
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Mitä väärää tietoa minä ole laittanut? Olenhan päinvastoin todennut, että ainakin kopioiduissa mitaleissa on numero.
Niin..mitä minä...
Kovin olet antanut väärää tietoa. Laitan alkuperäisen vielä tähän.
Kovin vääntelitte väärään tuota.
HUOM! "TÄMÄN KUVAN KALTAINEN".
"Taas iso sotilasansiomitali on tämän kuvan kaltainen(kopoi)
Jos luet tarkenmmin huomaat että majuri laittoi kopion sotilasansiomitalista.
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen".
Jos verissä tuollainen valehdellen, toisen ihmisen päähän laittaen, omia valehteluja. Kapi näkyi hyvin tämän osaavan. Alettiin sitten matkimaan häntä.
Jospa oli mukavaa ? - MinäHänMe
ÄLY.HOI.ÄLÄ.JÄTÄ kirjoitti:
Niin..mitä minä...
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen".
Jos verissä tuollainen valehdellen, toisen ihmisen päähän laittaen, omia valehteluja. Kapi näkyi hyvin tämän osaavan. Alettiin sitten matkimaan häntä.
Jospa oli mukavaa ?"Jos luet tarkenmmin huomaat että majuri laittoi kopion sotilasansiomitalista".
Mitä jos kirjoittaisit vain yhdellä nimimerkillä (Res-maj tai Sauna-majuri)? Silloin ei ehkä tulisi koomisia "tiedän mitä majuri teki"-kirjoituksia. - SeliSeliSeli
ÄLY.HOI.ÄLÄ.JÄTÄ kirjoitti:
Niin..mitä minä...
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen".
Jospa oli mukavaa ?Totuus on, että Res-maj laittoi profiilikuvakseen kyseisen mitalin kuvan ja kun joku huomasi, että kuva on kopioitu postimyyntifirman katalogista poistui aloitus ja "majurin" rekiteröity nikki samantien palstalta.
- Lue.ja.omaksu.vielä
SeliSeliSeli kirjoitti:
Totuus on, että Res-maj laittoi profiilikuvakseen kyseisen mitalin kuvan ja kun joku huomasi, että kuva on kopioitu postimyyntifirman katalogista poistui aloitus ja "majurin" rekiteröity nikki samantien palstalta.
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen". - odhoj
Lue.ja.omaksu.vielä kirjoitti:
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen".Kerro kerran vielä itselläni ei ole mitalia, mutta kuvan kaltaisen omistan numeroituna
- 2persoonaa
Lue.ja.omaksu.vielä kirjoitti:
VAIKEA YMMÄRTÄÄ ?
"tämän kuvan kaltainen".Majuri laittoi? Sinä et...?
- PikkuTarkennus
2persoonaa kirjoitti:
Majuri laittoi? Sinä et...?
"majuri" laittoi ei majuri
- MunakarvaJombenHyväJohto
HO HOO, HO HOO. Minulla on sellainen mitali, mitä ei MkvaJombelta löydy, nimittäin erittäin harvinainen Hutikka Yr Frisbiijaoston pronssinen mitali, tai oikeastaan pinssi. Sitä käytetään minun siistimmän puvuntakin kanssa.
- HeiHalooKöyhä
Eipäs nyt liiotella ei sulla kahta puvuntakkia ole, jos olisi niin se toinen olisi myynnissä nettikirppiksellä.
- Tunnusta-
Jospa kapilla ei sitä ole.
Siksi on vastaan kun majurilla on, "etteihän tuo nyt mittään "
"itsellä paljon paremmat, vasta kolmas.:".
Jospa se vain upseereille ollut jaossa ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324301Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252195Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene122147Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su491739- 301453
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731446- 661254
- 821221
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321211Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää
Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h111937