Kauhavan ABC

kysynvain

Tietääkö kukaan missä vaiheessa tuo aseman tulo mahtaa olla

16

292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha_oottaa

Viimeisissä komiatin numerossa Ep:n päälliköltä tiedusteltiin seuraavaa: Kauppakirjan mukaan hanke pitää käynnistää v:2018 aikana johon pääjohtaja totesi että tuossa aikataulussa näillänäkymin on hyvä edetä. Suomeksi sanottuna tarkottaa sitä että ennen 2018 ei edes murehdita asiaa. Silloin tarkastetaan markkinatilanne ja alueen kehitys. Jos se on nnykykehityksen mukaasta niin EI TUU MILLOONKAAN.

• sotua

Ongelma on se, että kuvitellaan Vt19 olevan suuri läpikulkutie etelästä pohjoiseen ja päinvastoin. Käytännössä näin ei ole. Vt19 liikennemäärät suorastaan romahtaa Härmä-Jepua välillä. Eli tie on melko vähäliikenteinen Härmän pohjoispuolella. Esim Tampereelta Ouluun ja ylöspäin menevä liikenne kulkee Jyväskylän kautta nelostietä. Turusta taas kuljetaan kasitietä pohjoiseen, sekä Helsingistä tietysti koko matka nelostietä.

Vt19 on siis todella runsasliikenteinen Seinäjoelta Lapualle, ja myös edelleen Härmään, mutta sen jälkeen liikennemäärä vähentyy kuin veitsellä leikaten. Näin ollen Härmään sijoittuva ABC palvelisi lähinnä paikallisia, eikä ohikulkijoita juuri lainkaan. Kantakauhavalla sama ilmiö, Ylivieskan suuntaan ei ole paljoa kulkijoita, joten paikalliseksi jäisi sekin ABC.

Todellisuus on joskus ihmeellistä. Joku pikkuABC Kauhavalla toki menisi, mutta ei mitään liikenneasemaa varmaan kukaan laskuoppia osaava rakenna. Liikenneasemat tehdään läpikulkuteiden varsille. Tietysti suurissa kaupunkikokonaisuuksissa on aina myös paikallista läpiajoliikennettä, mutta sellaisia paikkoja täällä ei ole muita kuin Seinäjoki.

• kippokas

joopa joo,kyllähän liikenne pohjoista kohti on aika vilkasta,kukaan ei jaksa ajaa pohjoiseen härmänkautta 8-tielle,on niitä kameroita niin vitusti sillä välillä,nii ja paikallisetkin tarvitsee huoltoaseman kun ei oo ku tuo kusinen shell,johon kukaan ulkopaikkakuntalainen ei mene ja en mene minäkään enää,joskus kävin mutta alkoi vituttaa ne tupakin polttajat siinä oven edes,ja siinä tuskin täyttyy turvarajat bensamittareihin.

• SRyhmäVittuun

Toivottavasti ei tule lainkaan. ABC asemat on yksityisyrittäjien surma.

• r.k.k

älä nau,u sielä,kauhavan shellikö on paras??????,autot,traktorit,kuormaautot on pitkin pyöräteitä,ja kirsikkana kakun päälle,raavaat miehet vetää tupakkia sisäänkäynnin oven edes,kyllä ihmiset nauraa näille teiden ritareille :)

• ikävätotuus

niin kyllähän siitä taitaisi joku ruokapaikka kadota

• notkumiseen

Tehkää ABC mamujen loisimiseen ja notkumiseen kotouttamis mielessä hiekka aavikolla .

• Yksityisiäsuosin

ABC: llä on yleensä vain nuoria notkumassa ja mustalaisia ööö, notkumassa kai nekin. Kahvi ja ruoka paskaa. Joka puolella räkää ja roskaa. Itse en käytä ko. ketjun palveluita enään.

• r.k.k

yleensä ne suosii pieniä kuppiloita jotka pelkää ihmisiä ABC saa kannatuksen,pienet kuppilat ei kärsi siitä esim.sahmari ja hannatäti

• Yksityisiäsuosin
        r.k.k kirjoitti:

yleensä ne suosii pieniä kuppiloita jotka pelkää ihmisiä ABC saa kannatuksen,pienet kuppilat ei kärsi siitä esim.sahmari ja hannatäti

En pelkää. Haluan syödä ja juoda rauhassa ilman hörhöjä. Isot paikat kerää kaiken roskaväen.

• r.k.k
        Yksityisiäsuosin kirjoitti:

En pelkää. Haluan syödä ja juoda rauhassa ilman hörhöjä. Isot paikat kerää kaiken roskaväen.

kukaan ei ole häirinnyt minua kun olen ollut ABC syömässä,aina olen rauhassa saanut syödä ja nauttia.
        Hörhöjä ja humalaisia on kylläkin yöllä ainakin seinäjoen ABC mutta on kyllä antanu syödä rauhassa,eikä ole vaikuttanut minuun mitenkään. on täälä meno muutenkin kun lännellä niin ei roskaväki haittaa,enempää sitä roskaväkeä ei oo/tuu mitä seinäjoen ABC on!!!!

• suattaapivuan

Ainoa paikka, mihin voisi liikennemäärien takia liikenneaseman kuvitella, on Vt19:n ja Kauhavantien risteys. Puhutaan siis keskivuorokausiliikenteestä = KVL.

Esim Voitilanjärven kohdilla on KVL on 8000. Liikenne ylöspäin haarautuu siten, että Kauhavantien KVL on 4500 ja Vt19 KVL on 3500 risteyksestä Läntiseen yhdystiehen saakka, josta Ylihärmään päin KVL kasvaa luokkaan 5700. Powerparkin kohdilla KVL on enää 4800. Voltin kohdalla 2700. Maakuntarajalla KVL enää noin 2000. Sitten 8-tiellä liikenne jälleen vilkastuu.

Vertailun vuoksi, Lapuan Koveron Shellin kohdalla Vt19 KVL on 10300. Nurmon Prisman kohdalla Vt19 KVL on 18800, sekä Motonetin kohdalla KVL on 24000.

Haen tällä sitä, että kyllä jos liikenneasemaa halutaan, niin pitää olla liikennettäkin. Mittauspistelaskenta on lahjomaton. Eli tuohon Kauhavan eteläiseen sisääntulotien risteykseen saakka liikennettä on vielä kohtuullisesti, mutta siitä ylöspäin ei ole riittävästi. Toki aamuruuhkassa on, mutta kun puhutaan KVL:stä, niin ei ole. Liikenneasemaa kiinnostaa KVL, ei ruuhkahuippu. Sanoisin että kovin paljon alle 8000 KVL:n luvuilla ei kannata liikenneasemaa perustaa.

Se on sitten eri asia, josko Kauhavan keskustaan tulisi ns paikallis ABC, paikallisille, ja nimenomaan keskustan tuntumaan, palvelemaan paikallista väestöä, ei ohikulkijoita. Härmän kohdilla ongelma on että paikallisväestöä on liian vähän, kuten myös ohikulkevaa KVL:ää. Lisäksi Härmän KVL on powerparkin takia myös sesonkiluonteista.

Elikkäs. Joko liikenneasema tuohon eteläisen sisääntulotien risteykseen. Tai sitten paikallisABC Kantakauhavan keskustaan. Itse tekisin jälkimmäisen, ihan sen takia, että Lapuan Koverossa on 24h Shelli, joka on monen läpikulkijan perinteinen taukopaikka.

Itse jos olisin ABC:n suunnittelupäällikkö. Tekisin jumalattoman kokoisen ABC-jättiaseman Vt19 ja Sinisentien risteykseen Lapualle. Harmi tietysti, että novaparkin tontti on jo varattu, ja siihen tuskin koskaan tulee kauppakeskusta.

• edesyksi

Onnittelen, pitkästä aikaa asiallinen, perusteltu kirjoitus. Todellinen harvinaisuus ainakin täällä Kauhava-sivuilla. Ainakin nyt viestin alla oleva "haista v-----" kuvastaa paremmin kirjoittajien tasoa.
        Olen joihinkin ketjuihin, joskus yrittänyt vähän asiapitoisempaa kommenttia kirjoittaa, mutta asiallista keskustelua ei tunnu juurikaan aikaan saada.
        Vielä kerran onnittelut harvinaislaatuisesta viestistä!

Itse asiasta: En periaatteessa, jos mahdollista mene ABC:lle. Kauhavalle kyllä on valtatien varrella olevalle asemalle tarvetta. Esimerkiksi kylältä ei löydy juurikaan paikkaa, missä linja-auto ihmisineen voisi pysähtyä vaikkapa kahville tai syömään.
        Negatiivinen puoli mahdollisen ABC:n tulosta on tietenkin sen vaikutus olemassaoleviin ruokapaikkoihin ja huoltoasemiin. Mieluummin minä näkisin yksityisen huoltoaseman, mutta edellisen kommentoijan arviot ohikulkevasta liikenteestä ovat varmaankin yksityiselle suuri ongelma ja riski, johon yksityisellä
        ei välttämättä ole halua tai kykyäkään.

• Enteitinpalveluitakaipaa

S-ryhmä painukoon vittuun.

• suattaapivuan

Lisäystä vielä läpiajavasta liikenteestä. Ely-keskuksen rekisteritutkimuksen mukaan, Jalasjärveltä Lapualle menevä läpiajoliikenne Vt19 pitkin, on luokkaa 1000 KVL. Tästä noin kolmasosa on pidemmän matkan läpiajoliikennettä. Tästä voidaan laskea, että Voitilanjärven kohdilla noin 300-400 ajoneuvoa on menossa/tulossa pidemmän matkan takaa. Lisäksi Kauhavan eteläisen sisääntulotien yläpuolella tämä pitkänmatkan läpiajo jakaantuu kahteen osaan, Ylivieskan suuntaan sekä Kokkolan suuntaan, jolloin puhutaan enää alle 200 KVL:stä, läpiajavien osalta.

Toki sama ilmiö on nelostiellä sekä kasitielläkin läpiajon osalta, mutta läpiajoa on silti merkittävästi enemmän. Valtatie 19 on enemmän maakunnallinen kokoojatie, Seinäjokikeskeinen sellainen.

• ABC:t ovat pilannehet Suomalaisen bensa-asema kulttuurin.

Pitääs lopettaa sellaaset eikä uusia avata!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe