Oven avaamis-maksut

jhfkjhf

Kuinka voi olla mahdollista, että oven avaaminen voi olla 40e mahd. laskutuslisä 5e

(klo 21-07, mikäli käteistä ei juuri silloin satu olemaan) ja sitte kun yrittää kysyä, että

kuinka paljon ennen klo 21 : tä täytyy soittaa että se maksaa sen suht. kohtuulliset 20e

niin siihen ei sitte saakkaan vastausta, vaan kaikenlaista kiertelyä ja kaartelua !!!???

Ja sitte viekä kehdataan sanoa, ettei oo muka kannattavaa touhua !!!

Tuskinpa se vartija lähtee yleensä kauempaa kuin ABC : ltä kahvia litkimästä !?

Luulisin että tämä koskee erityisesti 1 : den hlö : n talouksia ? (You know ?)

Nimim. yhden kerran/20 vuodessa avaimensa hukannut !

18

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolellisuus

Hinta tuntuu todellakin aika kovalta, mutta lähtisitkö itse keskellä yötä viemään avainta jonnekkin aivan ilmaiseksi. Kannattaa myös miettiä, voisiko jollekkin ystävälle tai tuttavalle antaa vara-avaimen, ettei näitä avaamismaksuja kerry kovin paljon. Ja lisäksi muistaa, että olisi huolellisempi kun lähtee kotoa ulos, tarkistaa että avain on varmasti mukana. Joku ne kulut maksaa, ellet sinä itse. Ilmaisia palveluja ei ole olemassakaan ! Hyviä joulunaikoja kumminkin !!!
      .

• jhfkjhf

Anteeksi nyt vain, mutta et nyt lukenut aivan tarkasti, joten jos lukisit uudelleen

ajatuksen kanssa.

Esim. Soitettu ennen klo 21 : tä, annettu vara-avain veljelle joka ei sattunut olemaan

kotona vaan matkoilla ja lisäksi vain yhden kerran /20 vuotena avaimet taskusta

tippunut ei siis jäänyt koskaan kotiin.

Ja lopuksi jos mulle lupais esim. 20 e, niin lähtisin vaikka polkupyörällä avaamaan

sen oven, jos nyt ei aivan "nupi-neuloja tai puukkoja satais !"

• Harmitti

Sitten kuin päivystäisit ammatiksesi hinta muuttuu ihan kohtuulliseksi. Just jäi avaimet viikonloppuna sisälle avausmaksu 40 e. Vein siskon kämpille vara avaimen sen jälkeen.

• jhfkjhf

Siis, tässä on "vähä" nyt kyse siitä et onko raja soitto- vai avaamis-ajasta !!!

Elikkä jos tilaus on soitettu esim. klo. 20:15, nii jannu taikka mimmi

saapuuki vaik klo. 21:06 ..... you see !

• onpa

halapaa saatana lapualla maksaa 50euroa ku ovi avataa ysin jälkeen

• lhkjhgfjgch

Ahneudella ei rajaa !

• kgjfhf

niinku monessa muussaki asias

• ootte_te_hölmöjä

huh huh mitä sakkia täällä. Ei minkäänlaista käsitystä mistään yritystoiminnasta tai kuluista. Se et joku antas sulle 20€ suoraan lapaan on paljon enemmän kun se, että yritys velottaa 40€ ja sen työntekijä tulee yöllä sulle oven avaamaan.

Tosta 40€ ei jää ite yritykselle juuri mitään palkkojen, sivukulujen ja muiden kulujen jälkeen (työvaatteet, polttoaineet, autot, vuokrat jne...). Ja sille päivystäjälle täytyy varmaan maksaa palkkaa vaikkei se joutuis ainuttakaan ovea avaamaan.

Eikä sille ole pakko maksaa. Voit murtautua vaikka sinne omaan kotiisi ja ostaa uuden ikkunan/oven ja sit vikistä kun pitää uuden asentajallekkin jotain maksaa.

• kljdhsdfghlk

No huh huh vaan ! Mä muistan kun esim. -60/-70 ja vielä jopa 80-luvullakin oli vielä

olemassa 1 : ssä - muutamassa kerrostalossa oma talonmiehensä joka avas oven

ilmaiseksi, mut se kuulu sen tehtäviin .... paitsi ei sitä kumminkaan "härskisti"

juuri kukaan viittiny käyttää hyväksi, vaan kyllä yleensä viim. seuraavana päivänä

ko. talonmies jonkin suuruisen korvauksen sai !!!

Mutta nykyään asiat yleensä ns. "ulkoistettu" eli ts. pakko-hinnoiteltu ja mikään

ei enään KANNATA !!!!!!!!!!!!!!!!!

• gggy54

Köyhästä tuntuu kaikki kalliilta.

• 78yji

Älä ihmeessä, keksitkö tuon iha ite ?

• kohtuuhinnalla

Tuohan on järjettömn halpaa. En itse viitsisi muutamalla kympillä ovea lähteä avaamaan. Joissakin paikoissa oven avaamismaksu on jopa 120 euroa. Sen verran siitä itsekin veloittaisin.

• hjkewg

Ei se 40e pientä eläkettä saavalle (n. 750e/kk) ja vielä yksin vuokralla asuvalle

ole todellakaan mikään pieni raha !

Ja ei pysty vanhuuden tai sairauden vuoksi hankkimaan enempää tuloja

vaikka haluaiskin !

Yritä edes ajatella taikka asettua tälläisen henkilön asemaan !

Hieman siis empatiaa !

• Minä voi tulla avaamahan oven ja saa sängyn kaupanpäälle. Esim. 80cm leviä sänky tällä viikolla hintaan 119 euroa.

Osto ja myyntiagentuurini on Kauhajoella.

• assaabloy

Niin, mutta kun se maksetaan piimees, siis ilman kuittia. Voisko sen kuitin vaatia??

• Mulla on Ransportterin peräs osasto eri maksuvälinetapahtumille. Kuitilla voi pyyhkiä tavaran.

• Harmitti

No vaikka pimeästi arkisin päivällä 20 e viikonloppuisin ja yöllä 40 e kova bisnes ?

• hansteri

80-120e hintoja näkyy kans ovilla. Melkoista bisnestä. Kandee käydä hautaas vara-avain varmaan paikkaan kävelymatkan päähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe