Oven avaamis-maksut

jhfkjhf

Kuinka voi olla mahdollista, että oven avaaminen voi olla 40e mahd. laskutuslisä 5e

(klo 21-07, mikäli käteistä ei juuri silloin satu olemaan) ja sitte kun yrittää kysyä, että

kuinka paljon ennen klo 21 : tä täytyy soittaa että se maksaa sen suht. kohtuulliset 20e

niin siihen ei sitte saakkaan vastausta, vaan kaikenlaista kiertelyä ja kaartelua !!!???

Ja sitte viekä kehdataan sanoa, ettei oo muka kannattavaa touhua !!!

Tuskinpa se vartija lähtee yleensä kauempaa kuin ABC : ltä kahvia litkimästä !?

Luulisin että tämä koskee erityisesti 1 : den hlö : n talouksia ? (You know ?)

Nimim. yhden kerran/20 vuodessa avaimensa hukannut !

18

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolellisuus

      Hinta tuntuu todellakin aika kovalta, mutta lähtisitkö itse keskellä yötä viemään avainta jonnekkin aivan ilmaiseksi. Kannattaa myös miettiä, voisiko jollekkin ystävälle tai tuttavalle antaa vara-avaimen, ettei näitä avaamismaksuja kerry kovin paljon. Ja lisäksi muistaa, että olisi huolellisempi kun lähtee kotoa ulos, tarkistaa että avain on varmasti mukana. Joku ne kulut maksaa, ellet sinä itse. Ilmaisia palveluja ei ole olemassakaan ! Hyviä joulunaikoja kumminkin !!!
      .

      • jhfkjhf

        Anteeksi nyt vain, mutta et nyt lukenut aivan tarkasti, joten jos lukisit uudelleen

        ajatuksen kanssa.

        Esim. Soitettu ennen klo 21 : tä, annettu vara-avain veljelle joka ei sattunut olemaan

        kotona vaan matkoilla ja lisäksi vain yhden kerran /20 vuotena avaimet taskusta

        tippunut ei siis jäänyt koskaan kotiin.

        Ja lopuksi jos mulle lupais esim. 20 e, niin lähtisin vaikka polkupyörällä avaamaan

        sen oven, jos nyt ei aivan "nupi-neuloja tai puukkoja satais !"


      • Harmitti

        Sitten kuin päivystäisit ammatiksesi hinta muuttuu ihan kohtuulliseksi. Just jäi avaimet viikonloppuna sisälle avausmaksu 40 e. Vein siskon kämpille vara avaimen sen jälkeen.


      • jhfkjhf

        Siis, tässä on "vähä" nyt kyse siitä et onko raja soitto- vai avaamis-ajasta !!!

        Elikkä jos tilaus on soitettu esim. klo. 20:15, nii jannu taikka mimmi

        saapuuki vaik klo. 21:06 ..... you see !


    • onpa

      halapaa saatana lapualla maksaa 50euroa ku ovi avataa ysin jälkeen

      • lhkjhgfjgch

        Ahneudella ei rajaa !


      • kgjfhf

        niinku monessa muussaki asias


    • ootte_te_hölmöjä

      huh huh mitä sakkia täällä. Ei minkäänlaista käsitystä mistään yritystoiminnasta tai kuluista. Se et joku antas sulle 20€ suoraan lapaan on paljon enemmän kun se, että yritys velottaa 40€ ja sen työntekijä tulee yöllä sulle oven avaamaan.

      Tosta 40€ ei jää ite yritykselle juuri mitään palkkojen, sivukulujen ja muiden kulujen jälkeen (työvaatteet, polttoaineet, autot, vuokrat jne...). Ja sille päivystäjälle täytyy varmaan maksaa palkkaa vaikkei se joutuis ainuttakaan ovea avaamaan.

      Eikä sille ole pakko maksaa. Voit murtautua vaikka sinne omaan kotiisi ja ostaa uuden ikkunan/oven ja sit vikistä kun pitää uuden asentajallekkin jotain maksaa.

      • kljdhsdfghlk

        No huh huh vaan ! Mä muistan kun esim. -60/-70 ja vielä jopa 80-luvullakin oli vielä

        olemassa 1 : ssä - muutamassa kerrostalossa oma talonmiehensä joka avas oven

        ilmaiseksi, mut se kuulu sen tehtäviin .... paitsi ei sitä kumminkaan "härskisti"

        juuri kukaan viittiny käyttää hyväksi, vaan kyllä yleensä viim. seuraavana päivänä

        ko. talonmies jonkin suuruisen korvauksen sai !!!

        Mutta nykyään asiat yleensä ns. "ulkoistettu" eli ts. pakko-hinnoiteltu ja mikään

        ei enään KANNATA !!!!!!!!!!!!!!!!!


    • gggy54

      Köyhästä tuntuu kaikki kalliilta.

      • 78yji

        Älä ihmeessä, keksitkö tuon iha ite ?


    • kohtuuhinnalla

      Tuohan on järjettömn halpaa. En itse viitsisi muutamalla kympillä ovea lähteä avaamaan. Joissakin paikoissa oven avaamismaksu on jopa 120 euroa. Sen verran siitä itsekin veloittaisin.

      • hjkewg

        Ei se 40e pientä eläkettä saavalle (n. 750e/kk) ja vielä yksin vuokralla asuvalle

        ole todellakaan mikään pieni raha !

        Ja ei pysty vanhuuden tai sairauden vuoksi hankkimaan enempää tuloja

        vaikka haluaiskin !

        Yritä edes ajatella taikka asettua tälläisen henkilön asemaan !

        Hieman siis empatiaa !


    • Minä voi tulla avaamahan oven ja saa sängyn kaupanpäälle. Esim. 80cm leviä sänky tällä viikolla hintaan 119 euroa.

      Osto ja myyntiagentuurini on Kauhajoella.

      • assaabloy

        Niin, mutta kun se maksetaan piimees, siis ilman kuittia. Voisko sen kuitin vaatia??


      • Mulla on Ransportterin peräs osasto eri maksuvälinetapahtumille. Kuitilla voi pyyhkiä tavaran.


      • Harmitti

        No vaikka pimeästi arkisin päivällä 20 e viikonloppuisin ja yöllä 40 e kova bisnes ?


    • hansteri

      80-120e hintoja näkyy kans ovilla. Melkoista bisnestä. Kandee käydä hautaas vara-avain varmaan paikkaan kävelymatkan päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe