Hei, olen suunnitellut lähteväni reissaamaan Suomessa autolla ensi kesänä.
Ajattelin, että voisin yöpyä farmari auton takatilassa penkit kaadettuna. :)
Netistä löytyy paljon aloitettuja keskusteluja ko aiheesta, mutta nyt hakisin vastauksia, joista OIKEASTI olisi apua. :)
Saako autossa yöpyä? Jos ei, tietääkö joku lain yms. minkä perusteella tilapäinen yöpyminen autossa on kiellettyä?
Onko autossa luvallista yöpyä verotuksen/lain_/yms puolesta? :)
Mistä asiaa voisi selvittää?
Autossa nukkuminen
4
9427
Vastaukset
- Koisaaja
En tiedä onko laillista, mutta hyvin onnistuu vaikka myös kahdestaan ;) En oikein usko, että kukaan tulisi sakottamaankaan ;)
Autojen takatilat ovat eri mittaisia. Esim. Mondeoon mahtuu oikein hyvin pötköttämään. Monissa keskiluokan autoissa joutuu nukkumaan jalat koukussa, viistoperäinen on ihan yhtä hyvä nukkua kuin farkku.
Ilmanvaihto tuntuu riittävän hyvin kahdelle vaikka pitää ikkunat kiinni. Auringossa voi tulla kuuma ja jos aukaisee ikkunat, tulee itikoita..
Mukavaa ;) - Toimistotienpäällä
Voin suositella, kunhan varustautuu hyvin! Itse majailen paljon autossa, koska työssäni matkustelen ympäri suomea usein ilman yöpaikkaa. Tähän mennessä en ole kertaakaan joutunut ongelmiin tämän kanssa. Asuin vuosi sitten kolme kuukautta ihan putkeen autossa. Jos samassa kaupungissa olen, niin vaihtelen paikkoja joissa yövyn, usein pyrin kuitenkin 24/7 huoltoasemien läheisyyteen. Vettä kannattaa aina varata pulloon, ettei tarvii käydä hakemassa keskellä yötä. Kesällä peseytyminen onnistuu vaikka järvissä, muuten esim uimahalleissa. Mulla on penkit laskettuna ja patja ym petivaatteet siellä.
- simppeliä
hommaa paku! takatilassa ruhtinaalliset tilat.. (jonkinlainen räppänä ulos oltava) petivaatteet vaa mukaan.. siinse..
- Anonyymi
Asunut toukokuusta lähtien autossa, farmari Toyota.
Living in toyota prius youtube, sama tyyli mulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833