Olen menossa tuleva viikonloppuna hakemaan koiraa

Stadi007

Hei vaan

Seropit tuntuvat olevan kiven alla Suomessa, monelle myyjälle laittanut viestiä mutta todella laihoin tuloksi. Nyt olisi koira tulossa Virosta, Ivelyn Midriltä... ilmoittaa että EU passi, rokotukset ja madotukset kunnossa. Mistähän pääsee tarkastamaan tuon tuontiluvan , Traces ?

Kokemuksia myyjistä ?

47

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haisiettäva

      Kilometri kaupalla erinnäisiä topia tästä pitää tehdä? :D Luvat löytyy,mutta osta kaksi suoraan jos toinen kuoleekin käsiin niin harmittaa vähemmän. Ettet itke sitten mitä muutamat parvosta ja myrkytystiloista.

    • trololololollollooooo

      Kyllä on trollilla nyt mielikuvituksen puutetta kun näin huonon aloituksen tekee. Keksi parempi, jos trollaus on ilosi, niin ei sekin ilo ole turhan lyhyt näin ilmiselvillä trollialoituksilla.

    • kotim

      Löytyyhan esim. Apulasta monta sekarotuista, kotimaista koiranpentua. Isoja ja pieniä, kotimainen on aina kotimainen ja apua saa sitten jos kotona tulee ongelmia.

      • mitätouhua

        Saakohan jotain provikkaa kun aina mainostaa tuota mainittua nimeä.


    • Seropit

      Meille myös tulossa Virosta tämän välittäjän kautta koira. Eipä tullut kuin yhdeltä suomalaiselta vastaus, kun kyselin pentuja.. Eli saman huomannut kuin aloittaja, ettei taida olla kiirettä saada pennuilleen uutta kotia.

      Ja tämä ainut, joka vastasi perusteli korkeaa hintaa 550 euroa sillä, että kun niissä pennuissa on puolet noutajaa, niin hinta kuulemma nousee. Kysynpähän vaan, että millä tavalla se siihen vaikuttaa.

      Mulla kaikki koirat olleet seropeja ja ovat vastaisuudessakin. Rotujen suhteen olen tarkka, että mitä koirassa saa olla. Myöskään pienten rotujen sekoituksista en ala satoja euroja maksaa ja vain siitä syystä, että koirasta jää pieni.

      Pentutehtailua on Suomessakin ja ihan jopa rotukoiria kasvattavien joukossa. Olen markka aikaan ostanut ensimmäisen seropini ja se oli siihen aikaan kallis, kun maksoi 800 markkaa. Ja koira oli aivan täynnä matoja eli vanhempien madotus oli jätetty kokonaan tekemättä. Eläimen otossa on aina riskinsä.

      Olen itse aikoinaan käynyt erään rotukoiraa kasvattavan luona ja hänellä oli pienessä yksiössä 5 aikuista koiraa ja kolme pentuetta. Voinette kuvitella, että mikä haju siellä oli..

      • drgdgdg

        Eli Virossa asiat ovat paremmin, kun et edes näe kasvattajaa saati pennun kasvuoloja? Suomessa sen sentään pääsee totetamaan paikan päällä. Voi kääntyä pois ovelta jos ei kiinnosta.

        Välittäisit edes sen pentuja liukuhihnalta punkevan nartun oloista, vaikka pentu pitääkin saada ah-niin-nopeasti ja ah-niin-halvalla.

        Älä tunge säkkiä päähän.


      • Seropit

        No, niitä pentuja tuodaan Suomessakin parkkipaikoille jne. ja ihan rotukoiriakin, jos matka on esim pitkä.

        Ei se kotiolojen näkeminen mikään tae ole hyvin hoidetusta koirasta. Kyllä sä nyt sori vaan olet ylipäätään vastaan seropeja ja tuo sun uhonta ei kuule taida asiaan vaikuttaa.

        Kaveri otti suomalaiselta pentutehtailijalta vähän aikaa sitten pennun, jolla todettiin synnynnäinen sydänvika. Ja pennulla hintaa useampi satanen. Aika harvalla monta pentuetta samoihin aikoihin tekevällä ei taida resurssit riittää, mutta silti niitä sori vaan rahasta tehdään.

        Ja mun mielestä on suorastaan naurettavaa syyttää välittäjää jostain, mikä ei häneen liity millään lailla.


      • eitehtailulle
        Seropit kirjoitti:

        No, niitä pentuja tuodaan Suomessakin parkkipaikoille jne. ja ihan rotukoiriakin, jos matka on esim pitkä.

        Ei se kotiolojen näkeminen mikään tae ole hyvin hoidetusta koirasta. Kyllä sä nyt sori vaan olet ylipäätään vastaan seropeja ja tuo sun uhonta ei kuule taida asiaan vaikuttaa.

        Kaveri otti suomalaiselta pentutehtailijalta vähän aikaa sitten pennun, jolla todettiin synnynnäinen sydänvika. Ja pennulla hintaa useampi satanen. Aika harvalla monta pentuetta samoihin aikoihin tekevällä ei taida resurssit riittää, mutta silti niitä sori vaan rahasta tehdään.

        Ja mun mielestä on suorastaan naurettavaa syyttää välittäjää jostain, mikä ei häneen liity millään lailla.

        Ei v**** mikä älykääpiö olet.

        Onko mielipiteesi nyt sitten se, että koska Suomessakin tapahtuu pentutehtailua, niin sitten voit yhtä hyvin tukea eestiläistä pentutehtailua, kun sieltä saa halvemmallakin sen pentutehtaillun pennun? Että ainoat vaihtoehdot ovat joko suomalainen pentutehtailu tai eestiläinen pentutehtailu kun koiranpentua ostetaan?

        "Ei se kotiolojen näkeminen mikään tae ole hyvin hoidetusta koirasta."

        Se kotiolojen näkeminen, rokotuskortin saaminen jne. on kuule aivan taatusti jo niin lähellä taetta kuin on mahdollista päästä. Se trokarilta pentutehtaillun pennun ostaminen sen sijaan on tasan niin lähellä taetta siitä, että koiria ei ole hoidettu hyvin, kuin mikään vain voi olla. Sitä sinä sitten haluat tukea kun saa sen niin paljon halvemmallakin kuin suomalaisen pentutehtailun tuloksia. Jos koirista välittäminen on tuolla tasolla, niin koiria et saisi omistaa ollenkaan. Jätä siis pentu hankkimatta ja tunge sitten pääsi niin syvälle takapuoleesi kuin hyvältä tuntuu. Olet oksettava.


      • hahahahaha

        Hahahahaha!!! :D Jollet ole myyjiltä vastausta saanut, niin mene itseesi. Olet niin suuren luokan idiootti, etten minäkään myisi sulle edes kaktusta. Tämä on juuri se kuuluisa tarina siitä, miten mulkerot ei onnistu saamaan koiraa Suomesta, mutta virolaisella pentutehtailijalla ja trokarilla ei ole tasovaatimusta ollenkaan, joten sieltä saa idioottikin koiran. Huonointa laatua huonoimmille omistajille!


      • Seropit

        Nyt mua vasta naurattaakin :) Ottakaa se pää pois sieltä hanuristanne ;) Mulla on ollut koiria 17 vuotiaasta asti ja nyt on ikää yli 40 ja ainuttakaan koiraa en ole eteenpäin myynyt tai antanut. Koirat on muulla loppuun asti ja kaikki ovat eläneet vähintään 12 vuotiaaksi.

        Enpä enää viitsi mitään kirjoittaa, kun en viitsi olla samanlainen kuin moni teistä täällä eli ihmistä tuntematta heitätte lokaa niskaan.

        Ja hei, olisin koiran saanut tuolta yhdeltä, mutta en maksa yli viittäsataa euroa koirasta vain siitä syystä, että siinä on puolet noutajaa.. Sattuu nyt vaan olemaan niin, että halutaan uusi perheenjäsen ennen joulua, koska toinen koira jäi yksin vanhemman koiran lähdettyä viimeiselle matkalle. Mut sitähän te reppanat ette ymmärrä, että miksi joillain on tarve koira hankkia nopeasti.

        Mut jatkakaa ihmeessä tuota seropien mollaamista, kun sen niin loistavasti osaatte.. Hyvää loppuelämää vaan kaikille :)


      • eijumankekka
        Seropit kirjoitti:

        No, niitä pentuja tuodaan Suomessakin parkkipaikoille jne. ja ihan rotukoiriakin, jos matka on esim pitkä.

        Ei se kotiolojen näkeminen mikään tae ole hyvin hoidetusta koirasta. Kyllä sä nyt sori vaan olet ylipäätään vastaan seropeja ja tuo sun uhonta ei kuule taida asiaan vaikuttaa.

        Kaveri otti suomalaiselta pentutehtailijalta vähän aikaa sitten pennun, jolla todettiin synnynnäinen sydänvika. Ja pennulla hintaa useampi satanen. Aika harvalla monta pentuetta samoihin aikoihin tekevällä ei taida resurssit riittää, mutta silti niitä sori vaan rahasta tehdään.

        Ja mun mielestä on suorastaan naurettavaa syyttää välittäjää jostain, mikä ei häneen liity millään lailla.

        Etkö ollenkaan ymmärrä mitä kirjoitetaan? Vai teetkö itsesi ihan tyhmäksi?


      • eitehtailulle
        Seropit kirjoitti:

        Nyt mua vasta naurattaakin :) Ottakaa se pää pois sieltä hanuristanne ;) Mulla on ollut koiria 17 vuotiaasta asti ja nyt on ikää yli 40 ja ainuttakaan koiraa en ole eteenpäin myynyt tai antanut. Koirat on muulla loppuun asti ja kaikki ovat eläneet vähintään 12 vuotiaaksi.

        Enpä enää viitsi mitään kirjoittaa, kun en viitsi olla samanlainen kuin moni teistä täällä eli ihmistä tuntematta heitätte lokaa niskaan.

        Ja hei, olisin koiran saanut tuolta yhdeltä, mutta en maksa yli viittäsataa euroa koirasta vain siitä syystä, että siinä on puolet noutajaa.. Sattuu nyt vaan olemaan niin, että halutaan uusi perheenjäsen ennen joulua, koska toinen koira jäi yksin vanhemman koiran lähdettyä viimeiselle matkalle. Mut sitähän te reppanat ette ymmärrä, että miksi joillain on tarve koira hankkia nopeasti.

        Mut jatkakaa ihmeessä tuota seropien mollaamista, kun sen niin loistavasti osaatte.. Hyvää loppuelämää vaan kaikille :)

        "Mulla on ollut koiria 17 vuotiaasta asti ja nyt on ikää yli 40 ja ainuttakaan koiraa en ole eteenpäin myynyt tai antanut. Koirat on muulla loppuun asti ja kaikki ovat eläneet vähintään 12 vuotiaaksi."

        Mitä sitten? Sinulla on pää syvällä hanurissasi, jos luulet, että tuolla on mitään tekemistä minkään kanssa. Olet tosiaan sellainen älykääpiö ja vielä koirista välittämätön älykääpiö, ettei sinulla enää koskaan pitäisi ainuttakaan koiraa olla.

        "...ihmistä tuntematta heitätte lokaa niskaan."

        Jos olet halukas ihan väen vänkään hankkimaan koiran selvääkin selvemmältä pentutehtailijalta/trokarilta, niin minä tiedän sinusta aivan tarpeeksi tietääkseni, miten surkeaa koiranpitosi on. Olet ihan oikeasti oksettava.

        "Ja hei, olisin koiran saanut tuolta yhdeltä, mutta en maksa yli viittäsataa euroa koirasta vain siitä syystä, että siinä on puolet noutajaa.."

        Olisit saanut koiran YHDELTÄ tehtailijalta, joka on näemmä ihan yhtä älykääpiö kuin sinäkin. Sehän ei todista mitään muuta, kuin mitä täällä on sanottukin. Yhdeltäkään järkevältä koirankasvattajalta sinä et pentua saisi. Minäkään en myisi sinulle yhtään mitään millään hinnalla vaikka kyse olisi pehmolelusta. Lisäksi on sinänsä hauskaa, miksi keksit "hyviä" syitä siihen, miksi koirasta EI pitäisi maksaa niin ja niin paljon, mutta sillä et ymmärrä etkä osaa vaivata päätäsi, miksi se halpa tehtailtu pentu on niin halpa kuin se on.

        "Mut jatkakaa ihmeessä tuota seropien mollaamista, kun sen niin loistavasti osaatte.."

        Tästä ei kustannuksellasi nauraminen enää paremmaksi mene. Missäs kohtaa seropeja on mollattu? No, missä kohtaa? Ei löydy, vai mitä? :D Tässä on mollattu pentutehtailua, trokareita ja kaltaisiasi täysidiootteja, jotka tukevat tehtailua ja trokausta mielellään, koska pennun saa niin halvalla. Millään muulla ei sitten mitään väliä olekaan. Mitään väliä ei ole esim. koirien terveydellä, vaikka juuri siksi liputat nimenomaan seropien puolesta. Puhut siinä itsesi pussiin pahemman kerran, koska kaikki tietävät, miten "terveitä" pentutehtaillut koirat ovat. Koirat eivät ole sen terveempiä kuin sinäkään, mutta mitään muuta ei tehtailua tukevalta k***päältä oletetakaan.


      • nn1974

        Voi luoja mitä porukkaa täällä on :) Eli kaikki Suomessa olevat seropien myyjät on myös trokareita. Olisi kiva tietää, että mikä tausta teillä mollaajilla ja suoraan sanottuna toisten kiusaajilla on koirien suhteen, kun noin kärkkäästi arvostelette.

        Epäilenpä, ettei osalla ole koiraa ollenkaan ;)

        Sitä vielä ihmettelen, että miksi muka suomalaiset on aina kaikessa parempia? Virosta moni hakee myös hevosia suoraan itse, koska hinta tuppaa ainakin tuplaantumaan siinä vaiheessa, kun hevosen kaviot astuu Suomen puolelle.

        Teillä taitaa olla ylipäätään jotain virolaisia vastaan. Siellä on hintataso ja palkat pikkasen erilaiset kuin täällä.

        Myös itsellä ollut ja tulee olemaan sekatotuisia koiria. Seuraava taitaa tulla Romaniasta tai Espanjasta. Että mitäpä siitä tuumaatte :)


      • Ei ole kaikki trokareita. Trokareita on ne, jotka myy toisten pentuja, varsinkin rahallista hyötyä tavoitellen ja viis välittämättä myöskin mitä ja kenelle myy...

        Myöskään ei ole kyse siitä, onko suomalaiset parempia. Jos lukee tekstejä ja haluaa ymmärtää lukemaansa, niin senkin huomaa...
        Virossa on paljon myös hyviä kasvattajia, itsekkin olen tuonut aikoinaan sieltä koiran. Koiran, jonka taustat ja kasvattajan taustoista otin selvää, ja paikanpäältä myös haettiin.
        YKSIKÄÄN hyvä kasvattaja ei virossakaan myy koiriaan trokareitten kautta, VAAN aina suoraan.

        Yhä edelleen se keskustelun pointti on, että jos vähänkään eläimistä välittää oikeasti, niin sen ostaa vaan vastullisesti ja sitä kautta tukee myös vastuullista toimintaa niin paljon kuin mahdollista. Koirien ostaminen trokareilta tai "postimyyntinä" tietämättä mitään eläinten olosuhteista ei ole vastuullista vaan täysin välinpitämätöntä eläinten hyvinvointia kohtaan.


      • eitehtailulle
        nn1974 kirjoitti:

        Voi luoja mitä porukkaa täällä on :) Eli kaikki Suomessa olevat seropien myyjät on myös trokareita. Olisi kiva tietää, että mikä tausta teillä mollaajilla ja suoraan sanottuna toisten kiusaajilla on koirien suhteen, kun noin kärkkäästi arvostelette.

        Epäilenpä, ettei osalla ole koiraa ollenkaan ;)

        Sitä vielä ihmettelen, että miksi muka suomalaiset on aina kaikessa parempia? Virosta moni hakee myös hevosia suoraan itse, koska hinta tuppaa ainakin tuplaantumaan siinä vaiheessa, kun hevosen kaviot astuu Suomen puolelle.

        Teillä taitaa olla ylipäätään jotain virolaisia vastaan. Siellä on hintataso ja palkat pikkasen erilaiset kuin täällä.

        Myös itsellä ollut ja tulee olemaan sekatotuisia koiria. Seuraava taitaa tulla Romaniasta tai Espanjasta. Että mitäpä siitä tuumaatte :)

        Siinä taas yksi älykääpiö, jonka kustannuksella pääsin taas nauramaan niin, että oli lirahtaa housuun.

        "Eli kaikki Suomessa olevat seropien myyjät on myös trokareita."

        Mistäs tuon teorian repäisit? Takalistostasi? Jollet huomannut, niin tässä oli puhe ihan tietystä, trokariksi tiedetystä henkilöstä, ei siitä, että kaikkia seropien myyjiä pidettäisiin trokareina. Trokarit on helppo tunnistaa, mutta tuollainen älykääpiö ei taida eroa huomata, vaikka todisteet olisivat nenän alla.

        "Olisi kiva tietää, että mikä tausta teillä mollaajilla ja suoraan sanottuna toisten kiusaajilla on koirien suhteen, kun noin kärkkäästi arvostelette."

        En olisi huolissani pentutehtailua tukevan täysidiootin kiusaamisesta niin kauan kuin teitä täysidiootteja löytyy maksamaan trokarien ja pentutehtailijoiden eläminen. En myöskään miettisi ainoiden järkevien koirien pitoa niin kauan kuin teitä pentutehtailun tukijoita ja tehtailtujen koirien omistajia olisi ottaa suurennuslasin alle.

        "Sitä vielä ihmettelen, että miksi muka suomalaiset on aina kaikessa parempia?"

        Missä h****tissä noin on sanottu?? Tässä on nyt edelleenkin kyse varmasta trokarista, joka trokaa pentutehtailtuja koiria Suomeen hyväuskoisille täysidiooteille, joita ei hetkauta koko pentutehtailu ollenkaan edes silloin, kun tietävät itsekin satavarmaksi, että oma koira on tehtailtu. Ei pitäisi olla ollenkaan hankalaa ymmärtää, että tässä on kyse pentutehtailusta ja trokauksesta, ei kansalaisuudesta. SINÄ otit sen kansalaisuuden puheeksi, joten se taitaa olla sinulla enemmän mietinnän alla kuin kenelläkään muulla.

        "Teillä taitaa olla ylipäätään jotain virolaisia vastaan."

        Sieltä takalistostasi taisit tuonkin teorian repäistä, sillä minä en mitään siihen viittaavaa ole koskaan tälle palstalle kirjoittanut. Ihan vain tiedoksesi, että minulla sattuu olemaan Eestistä peräisin oleva koira ja kaksi kissaa sekä kaksijalkaisia eestiläisiä ystäviä. Se siitä idioottimaisesta "vihaat virolaisia" -teoriastasi. Erittäin huvittavaa, että tuo "et vain tykkää virolaisista/seropeista" -kortti lennähtää pöytään ilman ainuttakaan perustelua silloin, kun mitään muuta vasta-argumenttia ei enää keksitä. Kun käsityskyky ylittyy, niin on satavarmaa, että rasismi otetaan puheeksi. Yritä edes. :D


      • nn1974

        Täällä taitaa sama tyyppi kirjoitella monella eri nimimerkillä.. Ja tuo toisten kirjoitusten lainaaminen on erittäin epäkypsää ja lapsellista.

        Edelleen Suomessakin riittää pentutehtailijoita ja ihan rotukoiria kasvattavissa. Te pellet vaan jaksatte muuta väittää.

        Kannattais hommata se oma elämä ja antaa muiden tehdä ratkaisunsa ihan itse.

        Kun kaikki ei aina ole sitä miltä päälle näyttää. Ei ne hyvät puitteet ole tae koirien hyvistä oloista. Moni kasvattaja pitää koiriaan häkeissä jopa 24/7. Tuttu otti aikoinaan sheltti nartun, joka ollut sisäkoirana useita vuosia. Ei tullut tiineeksi, joten koira sai lähteä, kun ikää tuli enemmän.


      • eitehtailulle
        nn1974 kirjoitti:

        Täällä taitaa sama tyyppi kirjoitella monella eri nimimerkillä.. Ja tuo toisten kirjoitusten lainaaminen on erittäin epäkypsää ja lapsellista.

        Edelleen Suomessakin riittää pentutehtailijoita ja ihan rotukoiria kasvattavissa. Te pellet vaan jaksatte muuta väittää.

        Kannattais hommata se oma elämä ja antaa muiden tehdä ratkaisunsa ihan itse.

        Kun kaikki ei aina ole sitä miltä päälle näyttää. Ei ne hyvät puitteet ole tae koirien hyvistä oloista. Moni kasvattaja pitää koiriaan häkeissä jopa 24/7. Tuttu otti aikoinaan sheltti nartun, joka ollut sisäkoirana useita vuosia. Ei tullut tiineeksi, joten koira sai lähteä, kun ikää tuli enemmän.

        "Täällä taitaa sama tyyppi kirjoitella monella eri nimimerkillä.. Ja tuo toisten kirjoitusten lainaaminen on erittäin epäkypsää ja lapsellista."

        Minä olen kirjoitellut tasan tällä yhdellä nimimerkillä tähän keskusteluun, mutta muista en ikävä kyllä voi mennä sanomaan. Ja tuota toisten kirjoitusten lainaamista kutsutaan lähteeseen nojaamiseksi/vastaamiseksi. Sinulle pellelle ei ilmeisesti ole kukaan koskaan opettanut tällaisia perustaitoja, sillä sinun vastauksistasi ei voi edes päätellä, kenelle vastaat ja mihin tiettyyn asiaan vastaat. On huomattavasti kevyempää lukea kommentteja, joista tietää tarkalleen, mihin niissä vastataan.

        "Edelleen Suomessakin riittää pentutehtailijoita ja ihan rotukoiria kasvattavissa. Te pellet vaan jaksatte muuta väittää."

        Nyt näytät ihan samointein, missä me pellet ollaan väitetty, ettei Suomessa pentutehtailua harrasteta. No, ala etsiä. Ei löydy sellaista kohtaa mistään, vai mitä? Ja koska et sellaista kohtaa löydä, niin kysynpä taas sinulta pelleltä, että mistä sinä noita teorioitasi oikein revit? Et ainakaan minun kommenteistani, joten onko kyse siitä, että olet vajakki vai siitä, ettei luetunymmärtäminen oikein pelaa?

        Minulle on aivan se ja sama, miten paljon Suomessakin pentutehtailijoita riittää. Tässä on nyt edelleenkin kyse siitä, että teille pentutehtailijoiden tukijoille ei näytä olevan mitään muita vaihtoehtoja kuin joko suomalainen pentutehtailu tai eestiläinen pentutehtailu silloin kun koiria hankitte. Se, että Suomessakin riittää pentutehtailojoita ei edelleenkään oikeuta hakemaan koiria eestiläisiltä pentutehtailijoilta. Jos Intiassa harjoitetaan edelleen lapsityövoimaa, niin en minä harjoita sitä vain siksi täällä Suomessakin. Meneekö nyt jo jumankauta perille? Meneekö nyt jo VIIMEINKIN perille, että se ongelma on se PENTUTEHTAILU yleensä ja sen tukeminen, ei se , että tuette nimenomaan eestiläistä pentutehtailua? Alan olemaan entistäkin vakuuttuneempi siitä, että tuollaisille yksilöille ei yksinkertaisesti ole mitään muuta vaihtoehtoa koiraa hankkiessa kuin suomalainen pentutehtailu tai eestiläinen pentutehtailu. Vain pentutehtailija/trokari myy pentuja kenelle hyvänsä täysidiootille.

        "Ei ne hyvät puitteet ole tae koirien hyvistä oloista."

        Ei v****... Ne hyvät puitteet, kasvattajan kotona käyminen, rokotuskorttien vaatiminen jne. ovat AIVAN TAATUSTI tae koirien hyvistä oloista tasan niin pitkälle, kuin siitä vain on mahdollisuus varmistua. Kasvattajan on hyvin hankalaa poistaa kotoaan kaikkia huonojen olojen merkkejä, mutta trokarin ei sitä edes tarvitse tehdä, koska ostajanperhana ei ole edes kiinnostunut tietämään, mistä koira on peräisin. Trokarilta koiran hakeminen auton takaluukulta tai satamasta sen sijaan on AIVAN TAATUSTI tae koirien huonoista oloista ja pentutehtailusta niin pitkälle, kuin siitäkin on mahdollisuus varmistua. Tämä ei ole rakettitiedettä, joten luulisi tuollaiselle koirien oloista ja hyvinvoinnista välinpitämättömälle älykääpiöllekin näin yksinkertainen asia aukenevan.


      • nn1974

        Juu jatka vaan tota herjaamista, kun se ei tee susta yhtään parempaa ihmistä ;)

        Niin kauan kuin Suomessa seropit maksaa melkein rotukoiran verran, ni pentuja ja koiria otetaan muista maista.

        Kasvattajat kyllä monesti myy rahankiilto silmissään pentuja ihmisille, joilla ei pitäis olla mitään eläintä. Kukaan kasvattaja tuskin käy katsomassa ostajan kotia, että mihin oloihin koiraa ollaan ottamassa. Nykypäivän trendi tuntuu olevan, että koira etsii uutta kotia allergian takia ;)

        Mun osalta myös tämä keskustelu oli tässä. Hyvää jatkoa vaan teille toisten haukkujille, kun eiköhän se karma jossain vaiheessa kolahda ;)


      • eipitäisiollakoiraa
        nn1974 kirjoitti:

        Juu jatka vaan tota herjaamista, kun se ei tee susta yhtään parempaa ihmistä ;)

        Niin kauan kuin Suomessa seropit maksaa melkein rotukoiran verran, ni pentuja ja koiria otetaan muista maista.

        Kasvattajat kyllä monesti myy rahankiilto silmissään pentuja ihmisille, joilla ei pitäis olla mitään eläintä. Kukaan kasvattaja tuskin käy katsomassa ostajan kotia, että mihin oloihin koiraa ollaan ottamassa. Nykypäivän trendi tuntuu olevan, että koira etsii uutta kotia allergian takia ;)

        Mun osalta myös tämä keskustelu oli tässä. Hyvää jatkoa vaan teille toisten haukkujille, kun eiköhän se karma jossain vaiheessa kolahda ;)

        Eli millään muulla ei ole väliä kuin koiran hinnalla ja kaikki aiemmat kommenttisi ovat vain epämääräinen yritys selitellä TOTAALISTA välinpitämättömyyttäsi kasvattisi kotioloja kohtaan?

        Yrität oikeuttaa kokonaisuudessaan väärää pentutehtailua taviskasvattajien huonolla marginaalilla. Valitettavasti tuo ei uppoa.

        Eikö trokaaminen ole nimenomaan 100% aina ja vain ainoastaan "rahankiilto silmissä myymistä ihmisille, joilla ei pitäis olla mitään eläintä"? Se on h€lvetti soikoon PENTUTEHTAILUN TUNNUSMERKKI.


      • peetätäynnäkokoämmä
        nn1974 kirjoitti:

        Juu jatka vaan tota herjaamista, kun se ei tee susta yhtään parempaa ihmistä ;)

        Niin kauan kuin Suomessa seropit maksaa melkein rotukoiran verran, ni pentuja ja koiria otetaan muista maista.

        Kasvattajat kyllä monesti myy rahankiilto silmissään pentuja ihmisille, joilla ei pitäis olla mitään eläintä. Kukaan kasvattaja tuskin käy katsomassa ostajan kotia, että mihin oloihin koiraa ollaan ottamassa. Nykypäivän trendi tuntuu olevan, että koira etsii uutta kotia allergian takia ;)

        Mun osalta myös tämä keskustelu oli tässä. Hyvää jatkoa vaan teille toisten haukkujille, kun eiköhän se karma jossain vaiheessa kolahda ;)

        Haistapa kuule pitkä paska tai lopeta ainakin sen jauhaminen. Maksaako nämä susta "melkein rotukoiran verran"?

        http://www.tori.fi/pohjois-savo/Sekarotuisia_Koiranpentuja_23622699.htm?ca=18&w=3
        http://www.tori.fi/lappi/Itasiperian_laikan_ja_karhukoiran_pentuja_23620128.htm?ca=18&w=3
        http://www.tori.fi/satakunta/Koiranpentuja_23617411.htm?ca=18&w=3
        http://www.tori.fi/pirkanmaa/Sekarotuinen_pentu_23609577.htm?ca=18&w=3
        http://www.tori.fi/uusimaa/Sekarotuisia_koiranpentuja_23591719.htm?ca=18&w=3
        http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Sekarotuisia_koiranpentuja_23582758.htm?ca=18&w=3
        http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Metsastysverisia_koiranpentuja_23510422.htm?ca=18&w=3
        http://www.tori.fi/ita-uusimaa/Isoja_koiranpentuja_23473504.htm?ca=18&w=3

        Ja tuossa oli vaan muutama ilmoitus viimisen parin viikon ajalta. Halvimmat 50 egee.

        Että olikohan vielä jotain muuta helposti paskapuheeksi huomattavia tekosyitä? Jollet koiraa Suomesta saa, niin vika on edelleen tasan itsessäsi. On täysin eri asia, jos nimenomaan haluat tukea virolaisia trokareita ja pentutehtailijoita, mutta älä puhu paskaa siitä, miten seropit maksaa Suomessa saman verran kuin rotukoirat. Tekosyy on tekosyy, vaikka miten selittelisit.


      • nn1974

        Sori, mut nyt pääsi oikein röhö nauru. Ja mitäköhän risteytyksiä nuo mahtoivat kaikki ollakaan ;) Kaikki kun ei halua niitä ajokoira/pystykorva/karhukoira sekoituksia.

        Nyt kyllä sori vaan haukun sua idiootiksi ja ääliöksi ja vielä tynnyrissä kasvaneeksi :)

        Että se siitä sun kaiken tietävyydestäsi. Tosta taitaa puuttua sakemanni sekoitukset, ellei sitten noissa jo poistetuissa ilmoituksissa niitä ollut.

        Mä en enää edes viitsi alentua vastaamaan teille tekopyhille kakkahousille enää mitään eli hyvää loppuelämää vaan kaikille :)


      • hahahahahahahaha
        nn1974 kirjoitti:

        Sori, mut nyt pääsi oikein röhö nauru. Ja mitäköhän risteytyksiä nuo mahtoivat kaikki ollakaan ;) Kaikki kun ei halua niitä ajokoira/pystykorva/karhukoira sekoituksia.

        Nyt kyllä sori vaan haukun sua idiootiksi ja ääliöksi ja vielä tynnyrissä kasvaneeksi :)

        Että se siitä sun kaiken tietävyydestäsi. Tosta taitaa puuttua sakemanni sekoitukset, ellei sitten noissa jo poistetuissa ilmoituksissa niitä ollut.

        Mä en enää edes viitsi alentua vastaamaan teille tekopyhille kakkahousille enää mitään eli hyvää loppuelämää vaan kaikille :)

        Hahahahaha!! :´D Luuletko, että tuossa oli kaikki mahdolliset Suomesta saatavat seropit? Ei ne kuules kaikki mitään ajokoira/pystykorva/karhukoira sekoituksi ole, älä edes naurata. Että se siitä sun kaiken tietävyydestäsi.

        Jos täällä joku on tekopyhä kakkahousunen, niin se olet sinä reppana, joka itkeskelet, miten "täällä herjataan ja nimitellään rumasti toisia nimimerkin takaa", mutta teet ihan juuri sitä itse. Hahahahaha!! Olet ihan parhaimmillasikin vain naurettava vajakki. :´D


      • eimeneläpi
        nn1974 kirjoitti:

        Sori, mut nyt pääsi oikein röhö nauru. Ja mitäköhän risteytyksiä nuo mahtoivat kaikki ollakaan ;) Kaikki kun ei halua niitä ajokoira/pystykorva/karhukoira sekoituksia.

        Nyt kyllä sori vaan haukun sua idiootiksi ja ääliöksi ja vielä tynnyrissä kasvaneeksi :)

        Että se siitä sun kaiken tietävyydestäsi. Tosta taitaa puuttua sakemanni sekoitukset, ellei sitten noissa jo poistetuissa ilmoituksissa niitä ollut.

        Mä en enää edes viitsi alentua vastaamaan teille tekopyhille kakkahousille enää mitään eli hyvää loppuelämää vaan kaikille :)

        "hyvää loppuelämää vaan kaikille :)"

        Sanoo älykääpiö, joka sanoi tismalleen samaa nimimerkillä "Seropit", mutta otti sitten kuitenkin osaa keskusteluun nimimerkillä "nn1974". Taidat pitää ihmisiä täällä aivan tyhminä, mutta minullapa on sinulle uutinen: ainoa saapas täällä olet sinä. Olisi edes kannattanut vähän muuttaa sanojaan, jos yrittää esittäytyä kahtena eri ihmisenä, mutta minkäs sille tekee jos ÄO on samaa tasoa kuin saappaalla.


      • kjd84jnbf739
        eimeneläpi kirjoitti:

        "hyvää loppuelämää vaan kaikille :)"

        Sanoo älykääpiö, joka sanoi tismalleen samaa nimimerkillä "Seropit", mutta otti sitten kuitenkin osaa keskusteluun nimimerkillä "nn1974". Taidat pitää ihmisiä täällä aivan tyhminä, mutta minullapa on sinulle uutinen: ainoa saapas täällä olet sinä. Olisi edes kannattanut vähän muuttaa sanojaan, jos yrittää esittäytyä kahtena eri ihmisenä, mutta minkäs sille tekee jos ÄO on samaa tasoa kuin saappaalla.

        Se oli ihan selvää alusta asti, että yksi ja sama vajaaälyinen sekasikiö tuossa kirjoittaa. Ensinnäkin kaikki jutut on ihan samat ja toisekseen ihan on itse muitakin vinkkejä antanut. Seropit kertoi, että ikää on nyt yli 40 ja toisen nimimerkki on nn1974. Molemmat kääntelevät vääntelevät asian niin, että seropeja mollataan, vaikka täysjärkinen ei edes tajua, miten asia on sellaiseksi saatu käännettyä. Molemmat ovat sitä mieltä, että seropit on suomessa kalliita. Molemmat käyttävät hymiöitä kuin teini-ikäinen pikkupissis. Molempien mantra on, että suomessakin riittää pentutehtailijoita ja ihan rotukoirissakin. Jne. Ja aloittajakin on muuten ihan sama sekasikiö.

        Jos hyvin hoidetusta ja r-a-k-k-a-u-d-e-l-l-a kasvatetusta koirasta ei ole valmis mitään maksamaan, niin se kertoo enemmän kuin tarpeeksi. Jos koirien arvo on jonkun mielestä suunnilleen kympeissä laskettava, niin silloin ei voi edes puhua rakkaudesta koiriin ja perheenjäsenestä. Silloin kysymys ei ole koirista vaan ihan kylmästi rahasta. Sellaiselle apinalle ei tosiaan mitään ole myydä, joten enpä ihmettele, jollei vastauksia kuulu. Järkevä tosiostaja sitäpaitsi soittaa, jos numero ilmoituksessa on. Vaikka ei olisikaan, niin jos koirien arvo on jonkun mielestä niin pohjamudissa, ettei siihen voi hankinnan yhteydessä rahaa käyttää, niin minä oletan heti, ettei sitä rahaa olla halukkaita käyttämään jatkossakaan. Eli jäisi pentu myymättä ihan varmasti. Tehtailijoilla ei sitten mitään vaatimuksia uusilta kodeilta olekaan, koska arvostus on yhtä pohjamudissa kuin ostajillakin, joten sieltä tuollaiset ihmisyrjöt koiransa saa, vaikka muualta ei saakaan.


      • muffets

        Täällä myös yksi, joka on päättänyt ottaa Virosta koiran :)

        Ihan kuule vaan teidän toisten herjaajien ja nimittelijöidän kiusaksi :)


      • järkijätättää
        muffets kirjoitti:

        Täällä myös yksi, joka on päättänyt ottaa Virosta koiran :)

        Ihan kuule vaan teidän toisten herjaajien ja nimittelijöidän kiusaksi :)

        Aika erikoinen syy koiran hankintaan XD


    • Lololololla

      Sponsori kikka nostella topia ylös alati?? Aivoja saa käyttää ja päättää näin

    • Kaikkeataasen

      Jätän tähän: http://m.youtube.com/watch?v=i6_oT6DzBL8
      -Halpaa ja helppoa toimintahan loistaa tuota juuri! Versus vastuullisuus,harkinta ja muutama satanen enemmän sellaiselta joka tutkii terveyden osalta,näyttää kasvuolot,emon sekä vaatii tulla itse hakemaan. Tämä koskee rotu ja seroja (kyllä ell suostuu kuvaa nykyään nekin läpi)

    • ilmaseksikinsaa

      Vilkaise koirien myynti ja lahjoituspalstoja.Siellähän niitä on viron ja suomen sekarotuisia kasvatteja,ihan ilmaseksikin annetaan.Kun omistajat on kyllästyneet, olis järkevää pelastaa yksi niistä.Kyllä nuori koira hyvin sopeutuu, ja jos se on huonoista oloista, ja käytöshäiriötä, niin ihan samoin voi olla viron tuonnilla.Tiedän muutaman, kun säästi rahaa,otti sekotuksen virosta.Jotain häikkää siinä koirassa,pakko oireita,suorittaa jotain rituaalia.Veikkaan pentutehdas olojen vaikutusta psyykkeeseen.

    • Okkaokeo

      Itseasiassa Suomessa on noussut ja kaatunut hevosjobbareita. Ne pärjää jotka huolehtii hevosten asioista koko sen ajan seisoessa tallissa. Baltissa on tietyt tallit mistä uskaltaa ostaa sillä tännekin on ajautunut rietuneita ja kuumeisia hevosia asiattomuuksien vuoksi. Hevosissa mielellään halutaan nähdä paljon videoita,jutella,etenevissä määrin koeratsastaakin sillä netti-ostona on tullut hyvien joukossa juuri heikkokuntoisia tai käytösongelmaisia. Kuten todettu: jopa hevospuolella löytyy rahan perään olevia ja tinkijöitä vaikka kyseessä on isompi eläin sekä kuluerä (400-1000e/kk)

    • Olentutkinutseuloen

      Ainoa mitä olisin jättänyt pois keskustelusta on toisen nimiteleminen. Lukiossa opittiin ettei vastapuolta saa herjata väittelyssä vaikka kanta olisi eri se vie mehut ja ei edesauta etenemistä. Mielipiteen esittäminen (asiallisesti) on laillista ja sananvapauden rajoissa olevaa. Itse perustan oman kantani aina taustoihin mitkä olen itse tehnyt ja tutkinut.

      Ongelmana tosiaan hänen toiminnassa on laajuus. Eri verkkosivuilla mitkä tarjoaa ilmaista tai puoli-ilmaista ilmoitustilaa löytyy samanlaisia pentueita myynnistä eri numeroiden ja nimien takaa. Kysymys kuuluu: jos toiminta kestää päivän valoa, miksi piiloutua eri nimien taakse tai laittaa kaveri asialle? Uutuutena on pilkistäen tullut paperittomatkin, mutta pääpaino pysyy edelleen mixeissä.

      Otetaan huomioon ettei vain hän ja tämä välittäjä tee tätä, kaverinsa tai kaverin kaverinsa aivan täältä Suomesta käsin tuottaa myös. Joten yhteen nimeen on aika mehutonta tarttua sillä homma näyttää olevan laaja-alaisempaa. Suomessa on myyjiä myös, mutta aika sormin lasketavissa,sillä riski on liian iso jatkaa turhan kauaa juuri kohun takia. Baltian alue on turvallinen ja halpa,nopea alusta toimia sekä tuottaa varsinkin toistaiseksi rabies vapaa maa Virosta käsin.
      Ostajissa voi olla niitäkin jotka haluaa itse päästä kokeilemaan mehun puristamista tuomalla, kasvattamalla ja näin myymällä joko itse kohdemaasta tai teettämällä myyntiin mixin/paperittomia. Laillista ja tehokasta, jos vain muistaa verot kilautella karhulle.

      Köyhyys ja ahneus tekee hulluksi, joten jutut hullunee usein myös joillakin. Ei riitä se peruspalkka tai tulo, halutaan enemmän ja nopeammin aivan kuten ostajakuntakin. Kaksi kohtaa ja kolahtaen!

      Mitä sitten yksilö voi tehdä rattaan pauhaessa?
      - Tiedon lisääminen yhtä ISOLLA pauhulla ilman kiihkoa neutraali info riittää ja kehoittaa katsomaan kotimaan seropit niin kodinvaihtajien kuin pentueiden osalta (suosia mielellään suunniteltuja ja läpi kuvattuja vanhempia seroissa), rescue, rotujärjestöjen oma pentuvälitys missä on seula mitkä pentueet listoille pääsee ja lisätieto osuudessa syy jos yhdistelmä ei täytä kriteerejä.
      -Oikein huolestunut voi tarjoutua sijaiskodiksi tulevaisuudessa ja nytkin kotia etsiville kunnes löytävät omaan kotoonsa.

      Lopuksi... Suomi ei ole enää lintukoto monessakaan suhteessa, mutta tahtoa ja sydäntä se ei saa syödä silti. Jokainen voi vaikuttaa ostajat,omistajat,kasvattajat...

      • nn1974

        Kiitos fiksusta kommentista :) Itsekään en todellakaan pidä hyvänä sitä, että täällä herjataan ja nimitellään rumasti toisia nimimerkin takaa. Tuntuu sekin olevan nykypäivän trendinä, että on helppo nimettömänä puskista huudella niitä omia ns. hyviä ja kaikista parhaimpia neuvoja.

        Olenkin itse todennut sen jo aikoja sitten, että älä kerro kuulemaasi eteenpäin, jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta.

        Ja mitä enemmän samalla kasvattajalla on pentuja samaan aikaan ja tekee niitä usein, niin on sekin pentutehtailun merkki. Itsellekin taitaa seuraava koira tulla Romaniasta :)


      • Tutkivaseulojalolen

        Totta, totta siksi maltti on valttia koirakaupoilla! Järki kanssa, jos joku teettää 1-2 pentuetta nartun elämän aikana se ei tee tehdasta vielä. 5 on SKL suositus, mutta tuostakin on alkanut aivan rotuilijoiden parissa olla porua onko viidessä järkeä jos 2-3 ei ala tulla näyttöä niin ei sitten millään. Itse omistan molempia seron ja paperillisen. Kuitenkaa paperit ei ole tae näinä päivinä tai maalaistalon narttu hyvyydestä. Ostaja saa koluta ja puunata hyvän löytämiseksi. Syy miksi suositan ensikertalaisia menemään rotujärjestön sivuille on niiden selkeys: näkee heti suvut, yhteystiedot,terveys sekä mahd. kilpailutulokset ja onko se jalostustoimikunnan hyväksymä vai ei.. Tällainen on hyvä alkavan koira jos ei mieli tee rescuetaustaista joissa voi olla työmäärä kuin vuorta kaataessa.


      • VOI_ITKU
        nn1974 kirjoitti:

        Kiitos fiksusta kommentista :) Itsekään en todellakaan pidä hyvänä sitä, että täällä herjataan ja nimitellään rumasti toisia nimimerkin takaa. Tuntuu sekin olevan nykypäivän trendinä, että on helppo nimettömänä puskista huudella niitä omia ns. hyviä ja kaikista parhaimpia neuvoja.

        Olenkin itse todennut sen jo aikoja sitten, että älä kerro kuulemaasi eteenpäin, jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta.

        Ja mitä enemmän samalla kasvattajalla on pentuja samaan aikaan ja tekee niitä usein, niin on sekin pentutehtailun merkki. Itsellekin taitaa seuraava koira tulla Romaniasta :)

        Ai kauheeta kun on hirveää, jos pentutehtailua tukevaa ja koirista vähät välittävää mulkeroa vähän kovistellaan. Voi nyyh. Tsekkaapa vähän noita omia kommenttejasi. Kun edes olisit itse puhdas pulmunen, vaan kun et ole.

        Tapakaaharia ei hetkauta sitten yhtään, jos poliisi pysäyttelee vain silittääkseen päähän ja puhellakseen nättejä. Vasta sitten, kun käteen ojennetaan sakkolappu ja kortti lähtee hyllylle, saattaa sillä tapakaaharilla jokunen aivosolu lähteä liikkeelle. Sama pätee teihin mulkeroihinkin; vaan kovat otteet on uponneet teihin niin hyvin, että olette a) vastanneet koko ajan ja b) menettäneet malttinne ja käyneet puolustuskannalle. Jos kaikki olisi teistäkin ok, niin eipä tarvitsisi kumpaakaan tehdä. Mutta niin vaan teette. Trollien trollaaminen (jos näin voi sanoa) toimii teihin paljon paremmin kuin päähän silittely, se on vissi juttu.


    • hävetkääkuvotukset

      On täyttä potaskaa väittää, ettei Suomesta saa kohtuuhinnalla seropin pentua, aikuisista nyt puhumattakaan. Koko ajan on torissa pentujakin myynnissä suomalaisilla henkilöillä 50 eur alkaen. Jollei vastauksia kuulu tai muuten ei meinaa pentua löytyä, niin vika on varmasti ostajassa. Aivan varmasti. Suomessa pääset sentään tarkistamaan kotiolosuhteet yms. (jollet pääse, niin siirry seuraavaan), mutta virolaisista pentutehtaan hedelmistä et niitä tarkista millään. Eipä sillä, että tuollaisia kuvotuksia kiinnostaisikaan niitä päästä tarkistamaan.

    • pentuko

      PENTUJA ELI MUN MITTAPUUN MUKAAN IKÄ ALLE 3 KK, ei saa kyllä mistään hintaan 50 euroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • äläpuhupeeeeeeetäääääää

      • pentuko

        Jos haluaa metsästyskoiran, ni sitten varmaan noi käy kaupaksi...


      • kyllänepentujaonjoo
        pentuko kirjoitti:

        Jos haluaa metsästyskoiran, ni sitten varmaan noi käy kaupaksi...

        Ja mitähän tuo nyt sitten oli tarkoittavinaan? Nuo eivät suinkaan ainoita koiria ole, jotka saa Suomestakin erittäin halpaan hintaan siihen nähden, mitä rotukoirat Suomessa maksavat. Ihan minkä tahansa laisen koiran jos haluat, niin jollei siihen ole käyttää enemmän kuin 50e, niin sitten ei koiraa pidä hankkia ollenkaan. Piste. Jos joku ei pyydä enempää kuin 50e, niin sillehän ei mitään mahda, mutta jos oikein etsimällä etsii 50e maksavaa koiraa itselleen, niin voisi samantien etsiä itselleen toimivat aivot.


    • mielumminolisinilman

      Ei kannata tuoda, jotain häikkää niissä yleensä on.
      Monet myy jo niitä tuonteja ja reckueita pois, ja tosi halvalla, kun eivät itellä kestä pitää.Tiedän neljä ,jotka otti , jotain kuuden vuoden sisällä.Yhelläkään ei ole enää niitä.Ovat laittaneet eteenpäin, vuoden parin sisällä ottamisesta.Ja yllätys, ottivat suomalaiset rotukoirat seuraaviksi, ei siis allergiaa syynä luopumiseen.Luonnevikaa, sukurutsaa, arkuutta, häiriökäytöstä, pakkooireita.Jos haluaakin sellasen ,niin sieltä saa...

      • pentuko

        No, järkikin sen nyt sanoo, että jos ottaa aikuisen rescue koiran, niin sen kanssa saattaa tulla ongelmia. Pentujahan aika harvoin noina tapauksina edes saa.

        Mulla on lähipiirissä monia, joilla koiria Virosta, Romaniasta, Espanjasta ja Kreikasta ja ei ole ongelmia ollut. Jos ottaa ekaksi koiraksi rescuen, niin taatusti saattaa tulla ongelmia.


      • niinsevaanmenikin

        Ulkomailta, halpoja pentuja olleet suurin osa, silti, eivät pärjänneet/jaksaneet ongelmien kanssa...surullista koiran kannalta.


      • pentuko

        Niin, mitä ongelmia mahtoi olla, kun niitä et tarkemmin erittele ja mitä rotuja koirissa mahtoi olla? Siitä syystä sitä kannattaa tarkkaan miettiä, että minkälaisen koiran ottaa. Ja jos ei rotuja ole tiedossa, niin kyllä koiran ulkonäöstäkin pystyy aika paljon päättelemään.

        Ulkomailta harvemmin tulee ihan luovutusiässä olevia pentuja jo rokotusten ym. takia ;)


    • pentuko

      Nonni, pentu eilen haettu ja oli siellä muutama muukin mun lisäksi :)

      • niinhänsesittenon

        Onnea mixelistä.Toivottavasti elelee sen reilun kymmenen vuotta, ja kutakuinkin terveenä, niin siitä on kunnolla seuraa loppuelämänkodissaan :)


      • skeptikko7687

        Otata luustokuvat silmäpeilaus 3-v. iässä ja tule sitten kertomaan kokemuksistasi seropisessen kanssa :)


      • pentuko

        Miksi ottaisin, kun ei niitä tehdä seropeille Suomessa muutenkaan. Yksi mun seropeista on kuvattu, kun alettiin harrastaa agilitya eli siis ennen treenin aloittamista ja oli täysin terve neljän rodun risteytys. Ja ihan vain möllitasolla harrastettiin.

        Eläinlääkäri vaan totes mulle, et kumpa myös kaikki muut olis yhtä fiksuja ennen agilityn aloittamista. Koiralta siis kuvattiin lonkat, kyynärät ja selkä.

        Mut jatkakaa ihmeessä tätä, kun ei se tee teistä yhtään parempia ja ei se sädekehä päänne päällä suurene yhtään ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe