Missä teette huollot?

monimerkkikorjaamot

Minne viette autoja huoltoon?

Itse olen siirtynyt ihan täysin monimerkkikorjaamoiden puoleen.
Enää ei viitsi viedä "viralliselle merkkikorjaamolle" koska saman palvelun
saa monimerkkikorjaamoista, varaosat edullisempia.

Atoy on esim. osoittautumassa oikein hyväksi.
Autoasi ketjulla on myös hyviä korjaamoita

38

516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atoy

Laakkonen toimii myös.
      Atoylta ilmainen sijaisauto

• kaikensemaksaa

Vieläkö joku uskoo. että markkinataloudessa on jotain ilmaista?

• helppoa.kun.osaa

Teen itse. On niin yksinkertaisia juttuja että jos osaa nimensä kirjoittaa niin kyllä onnistuu. No, sain kortin 60-luvulla, ymmärrän että sen jälkeen on syntynyt monta uusavuttomien sukupolvea. Hyvä, työllisyys lisääntyy.

• haukusiinänyt

Ehkäpä ne 60-luvun autot olivat vähän yksinkertaisempiakin korjata, esim. ainut elektroniikkaosa niissä oli radio ja sekin lisävarusteena...

• oiNiitäAikoja

hyvin sanottu.

• eipä_muuten_onnistu

"yksinkertaisia juttuja", jos huollon merkkivalo palaa tai vikakoodia pukkaa
        niin miten se itse onnistuu?

Vai ajatko jollain 20 vuotta vanhalla autolla

• ekkö.tajuu
        haukusiinänyt kirjoitti:

Ehkäpä ne 60-luvun autot olivat vähän yksinkertaisempiakin korjata, esim. ainut elektroniikkaosa niissä oli radio ja sekin lisävarusteena...

Ymmärrys on näemmä heikkoa. Ajokortti on 60-luvulta, auto 2000-luvulta.

• huijareitapiisaa
        eipä_muuten_onnistu kirjoitti:

"yksinkertaisia juttuja", jos huollon merkkivalo palaa tai vikakoodia pukkaa
        niin miten se itse onnistuu?

Vai ajatko jollain 20 vuotta vanhalla autolla

eipä muuten...Kyllähän ne muuten onnistuu.Huoltovalot saatu aina kuitatuksi,yleensä ohjeet manuaaleissa tai netissä mutta kannattaa tietysti auto myös huoltaakin.Vikakoodeihin löytyy tänä päivänä lukulaitteet jolla päästään tietoihin mikä ahdistaa ja sen jälkeen muuta kun osan vaihtoon ja poks vika on poissa.Käytin asuntoautoa muutama vuosi sitten 50tkm huollossa ja kaiken piti olla kunnossa,mukamas mutta kun löytiin kotona lukulaitteen perään niin esim.polttoainejärjestelmässä oli vikakoodi päällä,vettä polttoaine suodattimessa eli sekin oli jätetty vaihtamatta.vaihdettiin suodatin itse ja kuitattiin viat.
        Katsottiin että ei enää kannata viedä siihen liikkeeseen,mitään.Reklamaatio tietysti tehtiin mutta meni heti selittelyn puolelle niin kuin yleensä.

• ProOil
        haukusiinänyt kirjoitti:

Nyt oli kysymys huolloista ei korjauksista. Öljynvaihto suodattimineen tai ilmansuodattimen, polttoaine suodattimen vaihto mitään avaruustiedettä ole.

Esim BMW 530xda auto huollossa öljyn vaihto suodattimineen kilpailutettu 11/2015 250-500€ pikku suhikaus öljyä sarannoihin huoltoilmaisimen nollaus ja yleis kurkkaus konetilaan veto niveliin.

Itse tehtynä tb diamont diesel öljyillä alkuperäis suodattimella puoli tuntia omaa aikaa 64€ joten omaksi liksaksi jäi 186€ - 436. kotimatkalla hommatut tarvikkeiden ostoon kulunut aika 10min ja öljyn vienti keräykseen muutama minuutti. Huolto nollauksenkin pystyi itse nollaamaan.

Missä muussa hommassa voi tienata luokkaa 300€-872€ tunti?

Nyky auton huolto ei ole avaruustiedettä, vaikka hinnat korjaamoilla siltä tuntuukin!

• 50vuotta.huoltanut

Katsopas kelloon kun aloitat sen "huollon" ja taas kun lopetat. Huomaat kirjoittaneesi pelkkää paskaa!

• totuus_monimerkiestä

Monimerkkikorjaamot ovat kalliita eikä heillä ole samoja tietoja kuin merkkikorjaamoilla. Päivitykset ja kampanja työt jäävät tekemättä jne... mutta kukin tavallaan koittaa säästää.

• edukas.vaihtoehto

Taidat olla merkkiliikkeen kätyri. Pienkorjaamoketjussa 54 €/h ja merkkiliikkeessä 90 €/h , kumman valitset ?
        Kaikkiin töihin ei ole välineitä ja sanovat suoraan, että heillä se ei onnistu, joten muutamia erikoistöitä joutuu teettämään merkkikorjaamossa.
        Vaikkapa aut.laatikon öljynvaihto n. 3 vuoden välein.
        ABS-hommatkin hoituu pienkorjaamossa. Takuun ulkopuolisena aikana on hyvä tehdä vain ihan välttämättömät toimenpiteet.

• Jaakko_M

Juuri teetin työn merkkihuollossa 60€/h. Monimerkkiverstas pyysi 65€/h.

• päteväjätkä

Huollan ja korjaan autoni itse.

• en_koske_itse

en ole itse koskenut autoon varmaan 10 vuoteen,
      tai noh, öljyä ja pissapoikaa voi täyttää mutta muuten parempi jättää rauhaan.
      Ei nykyaikaisille autoille mitään voi itse tehdä oikeastaan.

Uusi auto 1-3v merkkihuollossa
      Auto ikä 3-8v monimerkkihuolto
      Auton ikä 10v- joku nyrkkipaja, itse, motonet jne

• jalaton

Kädettömälle hyvä menetelmä.

• kädetön_tosiaan
        jalaton kirjoitti:

Kädettömälle hyvä menetelmä.

leikkaatko omat hiukset myös?

En ole saanut mitään alan oppia tai koulutusta, miksi menisi itse sörkkimään
        autoa joka on enemmän liikkuva tietokone nykyäään

• ootkivajäbä

en ainakaa sun luo enää ainakaa toista kertaa !

• 2356252

Ostin juuri 2003 vähän ajetun auton ja vien sen merkkihuoltoon ihan vaan sen takia että siellä varmasti osaavat tarkistaa kaikki oikeat kohdat että auto on kunnossa, tämä voi ehkäistä kalliita korjauksia tai tiellejäämisiä kun merkkihuollossa tarkistavat oikeat kohdat. Muissa paikoissa tuskin tietävät tarkkaan mitä asioita kannattaa juuri kyseisessä mallissa huomioida. Vielä kun Mazda huollossa saa tämän halvemman Silver huollon yli 5v autoihin niin ei tule edes kalliiksi, 149e sisältäen öljyt ja suodattimen.

Helpot toimenpiteet kuten ilmansuodatinvaihdot tai tulppien vaihdot teen itse ja toki ennen huoltoa kannattaa itse uusia pyyhkimet, täyttää nesteet jne ettei huolto veloita ylihintaa niistä.

• suhteellista_on

"Ostin juuri 2003 vähän ajetun auton "
        - siis ostitko auto v.2003 vai oliko auto vuodelta 2003?
        Joka tapauksessa, siitähän on jo 12v aikaa....joten "vähän" aika aika suhteellista

• enmaksaturhasta

Ihan tuossa omassa pihassa tai sitten vanhempien pihassa tai autotallissa huollot tehdään. Tilanteen ja kelien mukaan. Ja tuossa ylempänä joku ihmetteli että ajaako joku hiuksetkin itse, niin minä ainakin leikkaan itse.

• evvk_ropaaminen

ei vois vähempää kiinnostaa itse ropata jotain autoa!
      Auto on liikkumista varten, ei sitä vuoksi että sitä saa hinkata.

Ei ole tiloja, ei työkaluja, ei osaamista eikä halua tehdä mitään.
      Siksi hankin ne rahalla

• Vanhempi.autoteknikko

Itse olen huoltanut vuodesta 1972 lähtien ja huollan vastakin. En päästä muita ropaamaan minun autoani!

• teeseitserahanpuutteessa

Ihan tuossa omalla pihalla, taivasalla. Palvelu on hyvää, samoin työn laatu. Hintakaan ei ole rasite, pari olutta ja saunapuut. Ja hyvin kulkee.

• lightservice

Kukin tavallaan ,tunnen noita "huoltomiehiä" joskus niilläkin on huonoja päiviä , noi "Huollot" on valohoitoa uusissa autoissa suurelta osin toki jotku jarrunesteet kannattanee vaihtaa n 6-10v välein ja öljynvaihdot autolle määrätyllä välillä, eipä noissa nyt huollettavaa ole vaan kuluneet osat tai rikkoutuneet vaihdetaan. sähköjä kun ei paljon "huollella" anturit hajoo ja sit vaihdetaan ,siitä ilmoittaa merkkivalot.

• ghshaseg

Vaikka autoja harrastan, arkikulkinetta en harrasta. Polttimonvaihdon voin tehdä, en suurempaa. Siksi käyn töissä että voin ostaa itselleni palveluna sen työn jota en halua/voi tehdä. Luotettu, automerkkiini erikoistunut pienkorjaamo pitää autoni kunnossa ja minä maksan laskun.

• kaikki.ei.vain.osaa

Se sinun autoharrastuksesi sitten onkin vain sitä teinipojan rälläystä, vaikka ikää onkin tullut... Etkä itse osaa mitään muuta autollesi tehdä vaan viet sen nyrkkipajaan rautalankaremonttiin... Joo tiedän. Vaimoni vei autonsa erotessa mukanaan, huollatti nyrkkipajassa ja myi minulle 10 v myöhemmin halvalla. Minä sitten koko kesän korjasin nyrkkipajan tekemiä vikoja...

• ripa.remont

Mikä on työttömän huoltomiehen saanut noin katkeraksi ?

• mesehuolto

Mikä vitun merkkihuolto, maahantuoja on ainoa oikee paikka, siellä survotaan orginaali ossoo hyllystä!

• pikku_pointt

"Mikä vitun merkkihuolto, maahantuoja on ainoa oikee paikka"

--- hiukan hankalaa jossin muualla paitsi pk-seudulla, ei tuolla
        maakunnissa paljoa maahantuojia ole.

Toiseksi, maahantuoja ja jälleenmyyjä=huoltoliike ovat usein eri firmoja.
        Maahantuoja tuo maahan, merkkihuolto huoltaa - yllättävää eikö

• useita.kokemuksia

Niillä mitään ole hyllyssä ! Vaikka on yleinen automerkki, niin eipä tunnu löytyvän osia hyllystä liikkeestä eikä maahantuojalta Vantaalta, vaan tilaillaan Euroopan varastolta Belgiasta.
        Tulpat ja jarrupalat löytyy nopeammin tarvikkeena.

• haegoogle
    • Masseri

Käytän paikallisessa Fixus-ketjun korjaamossa. Ikinä ei ole heidän työn laadussa ollut mitään moitittavaa ja toiminta on joustavaa, joten ei ole mitään syytä viedä muuallekaan :)

Pieni paja se toki on, mutta toisaalta on helpompi silloin asioida kun tuntee firman henkilöt. Pystyy myös vaihtamaan sanan itse auton korjaajankin kanssa, ettei pelkästään tarvitse luottaa tiskillä olevan myyjän sanaan.

• Jaakko_M

Kannattaa tutustua TM:n aiheesta tekemään artikkeliin tämän vuoden puolella.
      Todettiin mm. joidenkin monimerkkihuoltojen hinnoittelun olevan kovempaa kuin valtuutetussa merkkihuollossa. Ja silti työn jälki oli monesti ala-arvoista, myös osa töistä jätettiin tekemättä, jota ei kuitenkaan laskun loppusummassa huomioitu.
      Ajattelemisen aihetta.

• 254542

Miksi ajatella niin mustavalkoisesti? Itse vien huoltoon/merkkihuoltoon/teen itse riippuen hinnasta, työn hankaluudesta ja tarpeellisuudesta.

Juuri käytin merkkihuollossa koska autooni saa vanhemmille autoilla tarkoitetun edullisen huollon 150 eurolla ja se sisältää myös kattavat tarkastukset ja mittaukset. Ja öljy ja suodatin on merkin oma joten varmasti parasta laatua.

Vikalistalla huollosta mm. käsijarrun kiristystarve, likainen ilmansuodatin. nämä teen itse koska ovat erittäin helppoja ja nopeita toimenpiteitä.

Huollossa teetin myös erikseen jarrunesteen ja jäähdytysnesteen vaihdon koska nämä ovat aikaavieviä ja jarrunesteen vaihto myös melko hankalaa. Lisäksi merkkihuollossa laittavat erikoisjäähdytinnestettä joka suojaa alumiinimottoria erityisen hyvin ja jota ei kaupasta saa. Eikä hintakaan ollut paha.

Vikalistalla oli myös ruostuneet jarrulevyt ja niiden vaihdon teetän korjaamolla jos ei läpäise katsastusta, jarrulevyjen vaihtoon ei merkkihuoltoa tarvi.

Kaikista järkevintä on ajatella tapauskohtaisesti.

• V602012

kun omistaa premium-auton niin merkkihuolto on ainoa oikea paikka,

ehkä jos olisi joku vanha ritsa niin voisikait sen viedä Fixuun yms

• premium_hinta

maksat varmaan myös premium-hintaa huoltamisesta,
        ainakin jos kyse esim bemarista kun pelkkä öljynvaihto maksaa 1000e

• monimerkkikorjaamo

monimerkkikorjaamossa tietty

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe