Tällä naisellako ei ole ollut edes vararengasta ja tunkkia autossa, taksikuski ajelutti hakemassa vararenkaan ja tunkin ja vaihtoi renkaankin. Miten voi olla niin idiootti että jättää vararenkaan ja tunkin pois autosta. Minä en alkaisi vaihtamaankaan, voisin neuvoa vierestä jos ei sen vertaa tajua mitä pitää tehdä. Voisi opettaa autokoulussakin tuollaiset perusasiat vaikka normaalit ihmiset tajuaa muutenkin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1449567144636.html
Eikö naiset osaa vaihtaa rengasta
48
307
Vastaukset
- mie-itte
Eihän nykyautoissa edes ole vararengasta, vaan paikkausainetta suihke-purkissa ja jonkinlainen kompura, millä saattaa saada renkaan täytetyksi.
Jos naiset ei saa rengasta vaihdetuksi, niin on valtava määrä myös miehiä, joilta ei renkaanvaihto tai muukaan käytännön toimi onnistu.
Rengashotellit opettaa lopulliseen laiskuuteen ja kyvyttömyyteen.
Kun on reilut 40 vuotta vaihtanut keväisin ja syksyisin rengaskerran, niin säilyy edes jonkinlainen tuntuma siihen, jos tarve tien päällä yllättää.Paikkausainehan ei silloin auta, jos rengas pitää vaihtaa siksi että siihen on tullut patti tai muu kudosvaurio. Aine auttaa vain reikiin.
- et_ole_sitten_tajunut
miksi ihmeessä "mie-itte"?
40 vuotta "opettanut" mutta et ole vielä oppinut että erilaisia palveluita
saa hankittua ja ostettua?
Renkaat vaihtaa rengasliike
Hinausauto auttaa kun auto hajoaa
Vakuutus korvaa
Parturi leikkaa hiukset
Leipuri tekee leivät - suosiellävetelätäällä
et_ole_sitten_tajunut kirjoitti:
miksi ihmeessä "mie-itte"?
40 vuotta "opettanut" mutta et ole vielä oppinut että erilaisia palveluita
saa hankittua ja ostettua?
Renkaat vaihtaa rengasliike
Hinausauto auttaa kun auto hajoaa
Vakuutus korvaa
Parturi leikkaa hiukset
Leipuri tekee leivätJotenkin aina tulee fiilis että ns. vanhan liiton miesten mielestä esim. renkaan- tai öljynvaihto on kansalaistaito joka jokaisen pitäisi osata ja tehdä itse, vain laiskat tai kyvyttömät teettää sen muualla.
Osa näistä henkilöistä tosin on sitten täysin kuutamolla tämän päivän kansalaistaitojen kanssa, eli vaikkapa sähköpostin asentamisessa älypuhelimeen tai yleensäkin tietotekniikan ihan perusasioissa. Kuitenkin tietoteknisiä taitoja tarvitsee nykypäivän arkielämässä huomattavan paljon useammin kuin esim. renkaanvaihtotaitoa. - kukamitenkin
suosiellävetelätäällä kirjoitti:
Jotenkin aina tulee fiilis että ns. vanhan liiton miesten mielestä esim. renkaan- tai öljynvaihto on kansalaistaito joka jokaisen pitäisi osata ja tehdä itse, vain laiskat tai kyvyttömät teettää sen muualla.
Osa näistä henkilöistä tosin on sitten täysin kuutamolla tämän päivän kansalaistaitojen kanssa, eli vaikkapa sähköpostin asentamisessa älypuhelimeen tai yleensäkin tietotekniikan ihan perusasioissa. Kuitenkin tietoteknisiä taitoja tarvitsee nykypäivän arkielämässä huomattavan paljon useammin kuin esim. renkaanvaihtotaitoa.Tottahan perushommat pitäisi osata ettei jää autolla matkan varrelle, ei sen osaaminen ole este hallita tietotekniikkaa tai mitään muutakaan. Aika harva nuorista ja varsinkaan naisista edes työkseen tietokoeneilla töitä tekevistä tietää niistäkään juuri mitään, joutuu neuvomaan jopa virastoissa asioidessa. Hyvin sujuu "naisten työtkin", ei ne ainakaan miehille ole kyvyistä kiinni jos vaan halua riittää.
- Renkaanpotkija
Jotenkin aina tulee fiilis että ns. vanhan liiton miesten mielestä esim. renkaan- tai öljynvaihto on kansalaistaito joka jokaisen pitäisi osata ja tehdä itse, vain laiskat tai kyvyttömät teettää sen muualla.
Osa näistä henkilöistä tosin on sitten täysin kuutamolla tämän päivän kansalaistaitojen kanssa, eli vaikkapa sähköpostin asentamisessa älypuhelimeen tai yleensäkin tietotekniikan ihan perusasioissa. Kuitenkin tietoteknisiä taitoja tarvitsee nykypäivän arkielämässä huomattavan paljon useammin kuin esim. renkaanvaihtotaitoa.Luuletko että renkaanvaihto on ainoa tekninen toimenpide minkä osaavat?
Onhan hyvä tuntea itsensä tärkeäksi sähköpostiosaamisensa kanssa, ettei muiden avuja arvosta. Renkaanvaihtotaito on hyvä talvisella korpitiellä. Käsittääkseni ilman sähköpostia siellä jonkinaikaa pärjää. Tosin seutuliikenteen kuljettaja tilaa vaihtoauton, jos dösästä rengas hajoaa. Sen verran ulkona on käytävä että siirtyy bussista toiseen.
Osa hallitsee autonsa huollon, eikä sähköpostit tai älypuhelimet voisi vähempää kiinnostaa. Nenä ruudussa kulkeva hallitsee twitterit ja pikaviestit mutta ainoa minkä osaa tehdä autolleen on tankkaus väärällä polttoaineella.
Pitääkö kaikkien osata kaikkea? Mikä on riittävä osaamisen taso? Sinäkö sen määrittelet? - suosiellävetelätäällä
Renkaanpotkija kirjoitti:
Luuletko että renkaanvaihto on ainoa tekninen toimenpide minkä osaavat?
Onhan hyvä tuntea itsensä tärkeäksi sähköpostiosaamisensa kanssa, ettei muiden avuja arvosta. Renkaanvaihtotaito on hyvä talvisella korpitiellä. Käsittääkseni ilman sähköpostia siellä jonkinaikaa pärjää. Tosin seutuliikenteen kuljettaja tilaa vaihtoauton, jos dösästä rengas hajoaa. Sen verran ulkona on käytävä että siirtyy bussista toiseen.
Osa hallitsee autonsa huollon, eikä sähköpostit tai älypuhelimet voisi vähempää kiinnostaa. Nenä ruudussa kulkeva hallitsee twitterit ja pikaviestit mutta ainoa minkä osaa tehdä autolleen on tankkaus väärällä polttoaineella.
Pitääkö kaikkien osata kaikkea? Mikä on riittävä osaamisen taso? Sinäkö sen määrittelet?Niin, ei siitä tietenkään mitään haittaa ole jos renkaanvaihdon osaa, päinvastoin.
Pointtini oli se että on vähän erikoista kun aina välillä kuulee, karkeasti yleistäen yleensä vanhemman ikäluokan miehiltä, vähätteleviä/naureskelevia kommentteja siitä jos joku ei osaa vaihtaa rengasta kun "se nyt kuuluu kansalaistaitoihin". Nykypäivän kansalaistaitoihin taas voi aivan vastaavasti lukea vaikka sähköpostin tai muun perustietotekniikan, joissa taas osa ko. porukasta on täysin kädettömiä (vaikka kovasti haluaisivat käyttää) - eli naureskellaan kyllä toisille mutta ei ymmärretä oman osaamisen puutteita.
Kaikkien ei tarvitse osata kaikkea, mutta toisten leimaaminen kyvyttömiksi/laiskoiksi pelkästään sillä perusteella että itse osaa jonkun homman jota joku toinen ei, on lähinnä lapsellista. - Vaimoni_osaa
Osa näistä henkilöistä tosin on sitten täysin kuutamolla tämän päivän kansalaistaitojen kanssa, eli vaikkapa sähköpostin asentamisessa älypuhelimeen tai yleensäkin tietotekniikan ihan perusasioissa. Kuitenkin tietoteknisiä taitoja tarvitsee nykypäivän arkielämässä huomattavan paljon useammin kuin esim. renkaanvaihtotaitoa.asentaa sähköpostin älypuhelimeen, vaihtaa renkaan ja - mikä parasta - tienaa yli kymppitonnin kuussa maailmalla, haukutun ison organisaation virkamiehenä. Hommasi eilenillalla hetken nettiä tutkittuaan meille 4 vrk reissun Mallorcalle. Lennot kahdelle, 4 tähden hotelli puolihoidolla yhteensä vain vähän yli 400€. On minulla melkoinen nainen vaimona. No, yleensä minä kuitenkin nuo rengas- ja muut autohommat teen ihan vapaaehtoisesti kun olen niissä aika hyvä.
- eihaittaajoo
Niin, ei siitä tietenkään mitään haittaa ole jos renkaanvaihdon osaa, päinvastoin.
Pointtini oli se että on vähän erikoista kun aina välillä kuulee, karkeasti yleistäen yleensä vanhemman ikäluokan miehiltä, vähätteleviä/naureskelevia kommentteja siitä jos joku ei osaa vaihtaa rengasta kun "se nyt kuuluu kansalaistaitoihin". Nykypäivän kansalaistaitoihin taas voi aivan vastaavasti lukea vaikka sähköpostin tai muun perustietotekniikan, joissa taas osa ko. porukasta on täysin kädettömiä (vaikka kovasti haluaisivat käyttää) - eli naureskellaan kyllä toisille mutta ei ymmärretä oman osaamisen puutteita.
Kaikkien ei tarvitse osata kaikkea, mutta toisten leimaaminen kyvyttömiksi/laiskoiksi pelkästään sillä perusteella että itse osaa jonkun homman jota joku toinen ei, on lähinnä lapsellista.Ei kaikkea tarvitse osata, ei sähköpostiakaan ole pakko käyttää, mutta jos ajaa autolla niin pitäisi tuollaiset hommat osata eikä jättää autoa viikoksi kadunreunaan hajotettavaksi.
- heihaloonyt
Jaa että pitäisi rakennekynnet särkeä rengasrikon vuoksi?
- Vink_vink
Miksi vaivautua, kun saa taksikuskin hoitamaan homman?
- Mekaniikkaakka
tunnen monta tyhmä miestä jotka eivät osaa vaihtaa rengasta eikä katsoa edes öljyjä.Ja mitä nyky autoihin niistä puuttuu työkalut.Meillä me naiset korjaamme vanhemmat automme itse,jopa moottori remontin.Niin että mie itte. Nimi merkille haastan sut koska tahansa remontti hommiin.
- rasvanäppiläinen
Hätätilassa renkaan saa vaihdettua matkan varrellakin, mutta tasapainottaminen onkin hieman haastavampi homma. Saa senkin paikallaan tehtyä, mutta pitää olla oikeat laitteet. Harvemmin sellaisia on tavantavjoilla mukana.
- turhaanhaastat
Voisit kuitenkin opettaa naisia tekemään itse edes tuollaisia yksinkertaisia hommia, tarkastamaan myös öljyt, ilmanpaineet, lisäämään nesteitä...
- elooosssslasllaöa
Äläpäs akka valehtele. Nykyisin ei tehdä autoihin enää koneremontteja.
- xfghshssae
elooosssslasllaöa kirjoitti:
Äläpäs akka valehtele. Nykyisin ei tehdä autoihin enää koneremontteja.
ABC:n kahvilassako "automiesten" kesken näin on päätetty?
- ennen.vanhaan
Minulla oli vielä 70-luvun lopulla rengasraudat joitten avulla vaihtelin renkaita, ilmat ja tasapainotukset piti käydä huoltiksella sitten lisäämässä ja tekemässä.
Mutta sanonpa vaan ettei kyllä monikaan enää tänäpäivänä sitä hommaa tee, tuskin osaisikaan.
Että en kyllä yhtään ihmettele jos naiset ei sitä osaa/halua tehdä. - Eipäs_sovalta_naisia
Rengas on se pyöreä musta ja yleensä kumia tai sen tapaista ainetta. Vanne on metallia. Tavallisimmillaan terästä tai jotain seostettua kevyttä metallia, kuten alumiinia. Yhdessä rengas ja vanne muodostavat kokonaisuuden, jota pyöräksi kutsutaan.
Eipä se onnistu enää edes kovin monelta mieheltäkään renkaan vaihto. Työkalut ovat taineet poistua auton varustuksesta jo viimeistään 70-luvulla. Tuon ajan autoissa näki vielä tunkin alaosassa oikeat rengastyökalut. Tuolloin tunkissa oli renkaan vanteelta irroitusvälineet ja lisäksi oli vielä ihan oikea pumppu ilmanpaineita varten.
Laitan tähän vielä linkin oikeista rengastöistä vähän huonommilla vermeillä. https://www.youtube.com/watch?v=X3r7SQS3toM
Haluaisinkin nähdä miten nimimerkki "Eikö naiset osaa vaihtaa rengasta", koska olen nähnyt renkaanvaihdon- ja tasapainotustyön onnistuvan myös naisilta.- Entinen_itsevaihtaja
Tein minäkin rengasrautahommat vielä 1970-luvulla, kun VW Kuplassani vm. 1968 oli sisärenkaatkin – tai ainakin oli sen jälkeen, kun minä sinne sellaiset tungin. Sisärenkaattomana homma meni minun työkaluillani turhan vaikeaksi.
Kuluneena kesänä minulle sitten myytiin ensimmäinen autoni, josta varapyörä puuttuu tykkänään. Ei ole edes pientä lelusellaista, jolla ei saa ajaa kahdeksaakymppiä kovempaa. Tunkki on, kompura on, ja jonkinlainen korjaussettikin on. Kompuralle on jo ollut käyttöäkin (kottikärryn renkaantäytössä). Suvigummini ovat 17-tuumaisilla vanteilla.
Noin kuukausi sitten vaihdoin autooni alle 16-tuumaiset talvipyörät kitkarenkaineen... tai itse asiassa vaihdatin, kun sattui kohdalle sopiva tilaisuus. Kausivaihdot olin aina aikaisemmin tehnyt itse.
Uusissa talvirenkaissani on vihreät venttiilit. Rengasviisaat kertoivat sen merkitsevän sitä, että renkaissa on typpitäytös. Sen paineenvaihtelut lämpötilan vaihteluiden mukaan ovat kuulemma vähäisemmät kuin ilmatäytöksellä (vaikka ilma sisältää noin 78 % typpeä!) Luulenpa silti, että lisään tarvittaessa mieluummin ilmaista ilmaa kuin lähden etsiskelemään rengasasemaa, jossa saisin renkaisiini lisää typpeä (jolla on arvatenkin hintaa)! - ilmakin.maksaa
Entinen_itsevaihtaja kirjoitti:
Tein minäkin rengasrautahommat vielä 1970-luvulla, kun VW Kuplassani vm. 1968 oli sisärenkaatkin – tai ainakin oli sen jälkeen, kun minä sinne sellaiset tungin. Sisärenkaattomana homma meni minun työkaluillani turhan vaikeaksi.
Kuluneena kesänä minulle sitten myytiin ensimmäinen autoni, josta varapyörä puuttuu tykkänään. Ei ole edes pientä lelusellaista, jolla ei saa ajaa kahdeksaakymppiä kovempaa. Tunkki on, kompura on, ja jonkinlainen korjaussettikin on. Kompuralle on jo ollut käyttöäkin (kottikärryn renkaantäytössä). Suvigummini ovat 17-tuumaisilla vanteilla.
Noin kuukausi sitten vaihdoin autooni alle 16-tuumaiset talvipyörät kitkarenkaineen... tai itse asiassa vaihdatin, kun sattui kohdalle sopiva tilaisuus. Kausivaihdot olin aina aikaisemmin tehnyt itse.
Uusissa talvirenkaissani on vihreät venttiilit. Rengasviisaat kertoivat sen merkitsevän sitä, että renkaissa on typpitäytös. Sen paineenvaihtelut lämpötilan vaihteluiden mukaan ovat kuulemma vähäisemmät kuin ilmatäytöksellä (vaikka ilma sisältää noin 78 % typpeä!) Luulenpa silti, että lisään tarvittaessa mieluummin ilmaista ilmaa kuin lähden etsiskelemään rengasasemaa, jossa saisin renkaisiini lisää typpeä (jolla on arvatenkin hintaa)!Aihetta sivuten kyllä se ilmakin maksaa, kerran tietämättömänä kun vein nelikkoni vikavalon sytyttyä korjaamolle niin pistivät vaan lisää ilmaa renkaasen/renkaisiin.
Vikakoodissa luki väärä välityssuhde, no sehän herjaa nelikossa jos on erilaiset ilmanpaineet edessä kuin takana, varmaan myös oikea/vasen puoli, tulee pyörintänopeuseroja.
Ilmat maksoi siten 98 euroa. - huonottiedot
Vararengas on aivan virallinen nimitys ja tarkoittaa luonnollisesti myös vannetta. Suurimmassa osassa autoja on vähintään pienempi vararengas, myös täysikokoiset taas yleistyneet. Tuollakin oli tunkki ja vararengas kotona eli hyvin todennäköisesti kuuluneet auton varustukseen ja kannattaisi pitää mukana vaikka olisi jälkeenpäin ostettu.
Sattuu aloittaja olemaan autonasentaja, en ole päivääkään rengashommia työkseni tehnyt, mutta onnistuisi myös ihan renkaankin vaihto vanteelle. Renkaita vaihdoin autoon jo lapsena eikä yhden vararenkaan vaihdossa pitäisi aikuiselle naiselle mitään ongelmaa olla ilman koulutustakaaan. Naiset vaan luottavat aina toisten tekevän puolestaan ja onhan niitä niin naisissa kuin miehissäkin joilla ei riitä edes päättelykyky tuohon yksinkertaiseen hommaan.
- sdjfkljslfjsdklfjd
Nainen olisi voinut soittaa hinausauton viemään auton korjaamolle tai rengasliikkeeseen. Ehkäpä jopa autopalveluvakuutus olisi saattanut korvata hinauksen koska rengas lienee kärsinyt jonkin vaurion, ei ne omia aikojaan puhkea. Tai sitten akka on ajanut liian alhaisilla ilmanpaineilla tai ruhjonut renkaan ajamalla johonkin katukiveykseen tms. meikatessaan ratin takana ajon aikana...
- yksi_puhelu
soitto vakuutusyhtiö linjaan niin asia olisi selvinnyt
- Hinausauto_paikalle
Miksi itse pitäisi osata tai ryhtyä tekemään yleensä?
Olisi soittanut hinausauto paikalle, kyllä apua saa kun vaan soittaa.
Ehkäpä jopa vakuutus olisi korvannut tai rengasvalmistaja turva. - E220_CDI
Itse tekemällä säästää omaa aikaansa, ottaa kalenterinsa omaan haltuunsa ja saa paremman lopputuloksen.
Jos mieluummin antaa muiden päättää missä ja milloin itse tarvii talvirenkaitaan eikä kaupungilla kurvailu kesken työpäivän ole ongelma, niin sittenhän se on sama delegoida.
Ja sama kumman valitsee, niin ei kai tällä itselleen sopivalla valinnalla pysty osoittamaan muuta kuin oman mielipiteensä renkaanvaihdosta?- helppoa_ku_mikä
Rengasliikkeeltä tuli tekstari valmiiksi varatusta ajasta.
Vajaa 10min renkaat vaihdettu kun ne oli säilytyksessä samassa paikassa.
Pestyt vanteet ja ilmanpaineet kohdillaan valmiiksi.
Sillä välin itse join kahvit piparia toimiston puolella.'
Ei likaantunut omat vaatteet eikä kädet.
Ei siinä mitään kurvailua ollut eikä aikaa mennyt. - unohtui.mainita
Lompakkokin kummasti oheni...
- kivahomma
helppoa_ku_mikä kirjoitti:
Rengasliikkeeltä tuli tekstari valmiiksi varatusta ajasta.
Vajaa 10min renkaat vaihdettu kun ne oli säilytyksessä samassa paikassa.
Pestyt vanteet ja ilmanpaineet kohdillaan valmiiksi.
Sillä välin itse join kahvit piparia toimiston puolella.'
Ei likaantunut omat vaatteet eikä kädet.
Ei siinä mitään kurvailua ollut eikä aikaa mennyt.Entäs talvipakkasella kun rengas hajoaa jossain korvessa, bensa vähissä, ei voi pitää käynnissä tai keskustassa ei saakaan pitää ja yöllä ei mikään paikka auki missä lämmitellä. Tai on kiire jonnekin eikä voi jäädä odottelemaan tuntien päästä mahdollisesti saapuvaa hinaajaa/korjaajaa.
- tarpeenmukaan
kivahomma kirjoitti:
Entäs talvipakkasella kun rengas hajoaa jossain korvessa, bensa vähissä, ei voi pitää käynnissä tai keskustassa ei saakaan pitää ja yöllä ei mikään paikka auki missä lämmitellä. Tai on kiire jonnekin eikä voi jäädä odottelemaan tuntien päästä mahdollisesti saapuvaa hinaajaa/korjaajaa.
Jos on usein kiire/pakottavat aikataulut ja liikkuu paljon öiseen aikaan pitkin korpitaipaleita bensavalo palaen niin sellaisessa tapauksessa varmaan järkevää varautua vaihtamaan rengas tarvittaessa itse. Mutta paljon on myös autoilijoita jotka eivät ko. olosuhteissa koskaan liiku.
- suhteellista_on
unohtui.mainita kirjoitti:
Lompakkokin kummasti oheni...
niin mikä on paljon ja mikä vähän.
80e kausisäilytys sis. renkaan vaihdot
- Hyi_hyi
Kyllä nykyjurpit eivät ole keskistyneet,kun kaljan kittaamiseen
- Ei_kyllä
renkaanvaihto onnistu kaikilta miehiltäkään. Ongelmana useimmiten kiinni juuttuneet pultit tai että auto putoaa tunkilta ja rikkoo joko tunkin tai korvakkeen. Kun kaikilla ei ole tolkkua niin ei ole.
- dgggf766
Mikä oli aloittajan pointti. Harva nainen alkaa itse rengasta vaihtamaan tienpäällä.,joku rengasvaahto tai kilautus kaverille pelastaa tilanteen. Varsinkin rengasliikkessä laittavat pultit niin piukkaa,että on siinä miehelläkin tekemistä.
- osfoiejfioer
Kyllä ne pultit lähtee auki pulttipyssynkin jäljiltä kun vähän jalalla painaa pyöränmutteriavainta tai hieman potkaisee, kunhan kiertää oikeaan suuntaan, muuten voi mennäkin pultti poikki.
- 23423423
Minä en ainakaan pysty vaihtamaan tien päällä rengasta itse. Pyörän pystyn kyllä vaihtamaan. Aika harvalla on renkaan vaihtotyökalut kuten rengasraudat ym. mukana.
- oletpa_avuton
Mihin rengasrautoja tarvitsee kun irrottaa vaan alla olevan pyörän ja vaihtaa vararenkaan alle, siinähän se rengas vaihtuu ihan ilman rengasrautoja.
- näin.on.näreet
Naisten tehtävä on hoitaa koti ja lapset ja pysyä erossa miesten töistä.
- hälläväliänaiset
Osaako naiset tehdä mitään muutakaan kunnolla ja viimeisen päälle huolellisesti?
- jos_tarkkoja_ollaan
niin siis rengas on se yleensä musta kumista tehty juttu, joka on vanteessa.
Pyöräksi kutsutaan sitä vanteen ja renkaan yhdistelmää.
Jos vaihdetaan rengas, se pitää siis irroittaa siitä vanteelta jolloin homma
on asetta hankalempaa kuin vain pyörän vaihto.
Eli puhuttiinko alkuperäisessä jutussa renkaat vai pyörän vaihdosta?- ilman.paineita
Se musta mikä on vanteessa on venttiili, sitä ei tarvii useinkaan vaihtaa. Tiedä sitten näistä ilmanpaineindikaattoreista.
"Eikö naiset osaa vaihtaa rengasta"
noinhan aloituksessa luki. - pihtarijopa
Rengas tietysti kun sehän se on rikki, vararenkaan kun laittaa alle, samalla vaihtuu vannekin. Sen joko osaa tai, sinä ilmeisesti et.
- onkopa.missään
pihtarijopa kirjoitti:
Rengas tietysti kun sehän se on rikki, vararenkaan kun laittaa alle, samalla vaihtuu vannekin. Sen joko osaa tai, sinä ilmeisesti et.
Yhdessäkään autossa en ole vararengasta nähnyt.
- omapaonongelmasi
onkopa.missään kirjoitti:
Yhdessäkään autossa en ole vararengasta nähnyt.
Toivottavasti ei toistenkin jos ajat ja olet sokea.
- pelkkä_rengas
omapaonongelmasi kirjoitti:
Toivottavasti ei toistenkin jos ajat ja olet sokea.
ei ole mullakaan autoissa ollut vararengasta,
varapyörä sensijaan on ollut - seonkurjaa
pelkkä_rengas kirjoitti:
ei ole mullakaan autoissa ollut vararengasta,
varapyörä sensijaan on ollutNiillä renkaattomilla varapyörillä ei saa ajaakaan kuin ihan hiljaista nopeutta, onneksi minulla on kunnon vararengas.
- IteEnKoske
Vanteethan vaihdetaan 6kk välein ja kumit siinä ohessa. Vaihdon aikana on kiva rupatella toimarin kanssa säästä ja hörppiä kaffetta pullan kera. Ei tarvii turhia säilytyspalveluita tai opetella säätämään noiden muttereiden kanssa.
- Osaan
Itsekkin olen nainen ja aina joudun vaihtamaan renkaan itse vaikka mieskin löytyy. Omassa autossanikaan ei ole pulttiavainta mutta ei se tyhmää minusta tee. Sitä paitsi jotkut miehet ovat niin kohteliaita, että he vaihtavat renkaan naisen puolesta. Itse kyllä olen sitä mieltä, että täytyy olla melko tyhmä, jos ei osaa vaihtaa rengasta pitkänkään pähkäilyn jälkeen.
- renkaan.vaihtoa
Olisi mielenkiintoista nähdä kun vaihdat rengasta pulttiavaimella, todella mielenkiintoista, missäs pääsisi näkemään sen vaikka livenä. Hei, ota se videolle ja lataa nettiin, katsellaan sieltä ja naureskellaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693