Oikea itsenäisyyspäivä

Kun nyt tämä 6. joulukuuta lähestyy milloin vietetään Suomen Itsenäisyyspäivää. Onhan Suomen itsenäisyys toki juhlan arvoinen, mutta onko se oikealla paikalla? Silloin Suomi yksipuolisesti julistautui itsenäiseksi no joo voihan vaikka joku arska hämeessä julistaa oman punaisen tuvan ja perunamaan itsenäiseksi, mutta onko se sitä? Ei varmasti sillä hän joutuu edelleen olemaan alamainen Suomen valtiolle. Ja samoin kuin arska ei minun nimeänikään voi yksipuolisesti muuttaa, vaan se on ja pysyy Sanamiehenä. Entä se kun tunnustus haettiin vallankumoushallinnolta venäjältä? Kuka nyt pitäisi jonkin konna kommunistien julistusta oikeana? Kun vielä sen jälkeen he lisäsi joukkoja Suomessa ja avustivat sitten Vapaussodassa toista osapuolta mikä soti Vapausarmeijaa vastaan. Ei varmasti ollut mikään virallinen ja oikea tunnustus.

Oikea Itsenäisyyspäivä pitäisi olla Toukokuussa esim. 16 päivänä kun oli voiton paraati Helsingissä. Silloin oli Suomi saanut ajettua viholliset pois maasta ja itsenäisyyden viholliset tuhottu. Tämä olisi oikea päivä itsenäisyydelle ja suuri kunnioitus heille jotka hankkivat Suomelle itsenäisyyden eli Valkoiselle Vapautusarmeijalle Pohjanmaan Miehille. Tämä olisi oikeuden ja kohtuullisuuden ja arvollista osoittamista heille joille se kuuluu eikä joillekin yksipuolisen itsenäisyyden julistajille joista osa sitten soti punaisten puolelle. Kuinka sitten jos punaiset olisi voittanut? Ei varmasti Suomesta olisi tullut itsenäistä kuten ei tullut esim. ukrainastakaan kun siellä punaiset voitti.

Mutta kaikesta huolimatta huutakaamme kolminkertainen eläköön huuto sotiemme veteraaneille ja erityisesti Vapaussotiemme veteraaneille.

Olemme varmasti kaikki yksimielisiä siitä että oikea itsenäisyyspäivä on vuonna 1918

(myös arska, mikä ei tiedä edes minun oikeata nimeäni)

10

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perinteinen

Itsenäisen Suomen hallitusmuodon muistotilaisuus.

Kirjastotalo Metsossa Tampereella - tervetuloa.

• ole yhtä mieltä

Miksei saman tien kielletä sosialistipuolueita kokonaan ja perusteta Suomeen oikeistodiktatuuria, jos kerran itsenäisyyspäiväksi pitäisi muuttaa valkoisten voitonpäivä.

Mietihän sa(ar)namies tarkemmin, mitä paskaa suustasi suollat. Taidankin pyytää Arskan apuun.

Kolminkertainen kumarrus kaikille vakaumuksensa puolesta kaatuneille, murhatuille ja nälkään tapetuille ihmisille kaikkialla maailmassa.

Kohta veri lirisee!!!

• XXX

Sopikaa nyt se ta(p)paaminen että me muut saadaan rauha teidän paskanhajustanne!!!!
        Ettehän te mitään osaa selvittää mutta saisitte ainoastaan nuo paskanhajuiset patoutumanne purettua!!!

• ..Saksalaisten voitonparaati järjestettiin 14.4.1918:

Voitonparaati Helsingissä
      Saksalaiset järjestivät voitonparaatin Helsingissä. Seuraavan päivän Helsingin Sanomat kuvaili paraatia. Kello 12 päivällä marssivat saksalaiset joukot kaupunkiin mukanaan kenraalimajuri von der Goltz. Eri aselajit valmistautuivat marssivalmiiksi Töölön sokeritehtaan luona. Ensimmäisenä tuli osasto ratsuväkeä, sen jälkeen sotilassoittokunta ja noin 20 hevosmiehen ympäröimä auto. Autossa olivat kenraalimajuri von der Goltz ja hänen esikuntaupseerinsa sekä maaherra Jalander ja pormestari von Haartman. Näiden jälkeen tulivat muut joukot järjestäytyneinä aselajeittain. Paraatia seurasi sankat joukot yleisöä, naiset ja lapset ojensivat saksalaisille kukkia. Senaatintorilla senaattorit Onni Talas ja Otto Stenroth pitivät kiitospuheen saksalaisille. Puheiden jälkeen Helsingin torvisoittokunta soitti Saksan kansallislaulun. Von der Goltzin puheen jälkeen soittokunta soitti Maamme-laulun. Varsinaisen paraatin kenraalimajuri von der Goltz otti vastaan Esplanadilla yhdessä suomalaisten kanssa. Sotajoukon marssittua ohi saksalaisten päällystö siirtyi Kämppiin yleisön hurratessa.

Mannerheimin mielestä saksalaisten ei olisi pitänyt järjestää voitonparaatia. Valkoisten joukot järjestivätkin oman paraatinsa myöhemmin.

Olisiko sa(ar)namiehen ryhdyttävä tutkimaan historiaa? Ja äidinkieltä? Yhteisen isänmaamme oikeaoppinen kirjoitusasu on mielestäni tärkeää.

• Tai veri lirisee

• Sanamies kirjoitti:

Tai veri lirisee

..olet vuoden hokenut. Oletkos muuten saanut kotiasiasi kuntoon? Oli se niin surullinen tuo vuoden takainen valituksesi:
        "Ottaen huomioon sen että minä olen täysin yksin. Minulla ei ole mitään seurakunta yhteyttä ei ole ystäviä ja sukulaiset ovat minut jättäneet oman onnen varaan. Minulla ei ole perhettä ym. Ainut yhteys muuhun maailmaan on tämä netti ja sitäkin ollaan minulta viemässä pois. Ei hyvältä näytä."

• Vandaali

Jos sakemannit eivät olisi tulleet Suomeen, Mannerheim olisi saattanut kaapata vallan ja hyökätä Venäjälle. Seurauksena olisi saattanut olla Suomen tuhoutuminen. Ilman Saksaa Lenin ei kylläkään olisi luopunut Suomesta vaan syönyt sen.

• fkfkf
        Vandaali kirjoitti:

Jos sakemannit eivät olisi tulleet Suomeen, Mannerheim olisi saattanut kaapata vallan ja hyökätä Venäjälle. Seurauksena olisi saattanut olla Suomen tuhoutuminen. Ilman Saksaa Lenin ei kylläkään olisi luopunut Suomesta vaan syönyt sen.

Valetta.

• jehö.

Mannerheimi ei koskaan olisi hyökännyt Venäjälle.

• se2 toinen

Suomi pelastui kommunismin helvetiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      167
      2069
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1921
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1596
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      179
      1482
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      161
      1409
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1395
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1238
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1193
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1178
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1075
    Aihe