Miksi 40+ miehet ovat niin huonossa kunnossa?

VaeltavaKurppis

Ensinäkin, pyydän anteeksi jos tämä loukkaa jotakuta...mutta en oikein keksi miten tämän sanoisin.

Olen 42v "kurppa" (en kai voi kutsua itseäni naiseksi kun ikää on yli 22v?) ja tykkään kovasti liikunnasta. Harrastan salia ja erityisesti vaellusta. Yritän päästä kahdesti vuodessa Lappiin jos rahatilanne ja työajat vain sallivat, ja retkeilen usein lähimaastossa. Minulla ei ole lapsia, ja olisi kivaa löytää elämänkumppani jonka kanssa jakaa vapaa-aika. En välitä rahasta ja statuksesta, kunhan mies jotain tekee tai yrittää ainakin. Saa olla lyhyt eikä tarvita mitään jykeviä leukoja tai Hollywood-stailauksia.

Mutta oman ikäiset ja minua vanhemmat miehet ovat ihan kamalassa kunnossa. En häiriintyisi siitä vatsasta, mutta kun he jaksavat hädin tuskin liikkua ja ovat vaivaisia kuin 70-vuotiaat joskus ennen. Jo muutama sata metriä rauhallista kävelyä niin alkaa puuskutus ja pyydetään hidastamaan. Sitten on selkä rikki vaikkei ole reumaa tms, ja koko ajan väsyttää. Lisäksi kamalan moni sinkku ryyppää ja/tai tupakoi, ja sen päälle tuntuvat haluavan äitihahmon joka pitää kaikesta huolta.

Onko kaikkialla sama tilanne? Mistä voisi etsiä vaikka sellaista vaatimatonta miestä joka tykkää ja jaksaa liikkua edes kohtuullisesti?

99

1600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaeltavasetä

Korjaus: 40 miehet ovat vielä oikein vetreitä, mutta 40 naiset ovat kurppaantuneita ja ylipainoisia.

• eikä.ole

Höpöhöpö nyt kyllä liioittelet :) Suurin osa miehistä käy armeijan ja ihan hyvässä kunnossa ainakin nuoret miehet on vielä tuossa iässä. Viisikymppisenäkin jaksaa kävellä monta kilometriä ihan puuskuttamatta.

• VaeltavaKurppis

"Suurin osa miehistä käy armeijan ja ihan hyvässä kunnossa ainakin nuoret miehet on vielä tuossa iässä."

Anteeksi mutta nyt en ihan ymmärtänyt tätä lausetta :) Ne armeijajutut on kyllä kuultu niin moneen kertaan että tuntuu kuin olisi itse käynyt armeijan :D

• Sorihei

Ai... kun miehet käyvät armeijan niin se riittää loppuelämän kuntoiluksi? No eipä tulevaisuuskaan kovin hyvältä näytä. Onhan tosta ollut puhetta, että nykyjannut eivät jaksa armeijaa, koska ovat niin heikossa kunnossa. Mitähän he ovat nelikymppisinä.
        Jotenkin alkaa näyttää siltä, että koko äijäkromosomi on köyhtynyt. Korvien välistä kaikki lähtee, mutta evoluutio on tehnyt hallaa ja yleisesti näyttää melko huonolta. Varmaan joo naisten vika, koska eivät jaksa aikuisia miehiä paapoa. Nykyarki alkaa olla sen verran raskasta myös meille. Ennen miehet olivat rautaa. Nykyään nettisohlaajia, jotka luulevat, että oma kirjoittama totuus on totuus. Mutteivät osaa edes peseytyä.

• Sattumakävelijäsinkku

Vielähän tuota jaksaa 70 kin puuskuttamatta kävellä. Syksyllä kävelin kylmiltään 10 km:n joukkokävelyn ja lähes koko matkan täysillä. Loppuaikana vähemmän täysillä kun satuin saamaan juttukaverin mukavasta naisesta, mutta silti arvioin tulleni kärkikymmenen joukkoon yli 200 kävelijästä. Tulipa muuten mahtavat rakot jalkapohjiin, mutta oli sen arvoista!
        Tuo harvinainen naisen tapaaminen sitten jäi siihen. Perillä vetäytyi toiseen seuraan, mutta olipahan virkistävä muistutus siitä, että saattaa niitä fiksujakin naisia olla vapaalla, vaikka ei satu kohdalle edes kertaa kymmenessä vuodessa.
        Mitä taas tulee naisten mielikohteisiin, niin ehkä tuosta linkistä jotain selviää: http://mvlehti.net/2015/12/15/syyrialainen-omar-adel-ali-abdalsalam-on-pidatetty-murhasta-ruotsissa/
        Nuoresta iästään huolimatta on päässyt jo useamman naisen pikkuhousuihin. Siitäkin huolimatta, että on perimmältään maailman sisäsiittoisimmasta ihmisryhmästä. Jo tuhansia vuosia serkus- ja sisarusavioliittoja minkä seurauksena ns rottaihmisen tuntomerkit: pieni pää, alikehittyneet aivot ja kansainvälisten tutkimusten mukaan ÄO keskimäärin reilusti alle 70 (Suomessa 99). Ja älyllinen kapasiteetti korkeintaan samaa luokkaa. Siitä huolimatta vai senkö takia hyvin kelpaa naisille? Kuvitteleeko nämä naiset tosiaan, että "Kyllä MINÄ sen reppanan kuntoutan rakkaudellani"?

• helgamies

Suosittelen lähintä VOKkia.

• VaeltavaKurppis

En ole millään muotoa rasisti, mutta haluaisin ihan suomalaisen miehen ja mielellään suurin piirtein oman ikäisen kiitos.

• helgamies
        VaeltavaKurppis kirjoitti:

En ole millään muotoa rasisti, mutta haluaisin ihan suomalaisen miehen ja mielellään suurin piirtein oman ikäisen kiitos.

Sinun kannattaa katsoa miehiä 50 ikäluokasta.

• VaeltavaKurppis
        helgamies kirjoitti:

Sinun kannattaa katsoa miehiä 50 ikäluokasta.

Ei paljon hyödytä. Sama tilanne, paitsi että vielä enemmän alkkiksia.

• helgamies
        VaeltavaKurppis kirjoitti:

Ei paljon hyödytä. Sama tilanne, paitsi että vielä enemmän alkkiksia.

Hanki koira.

• Mieluummin.ilman

Koiranaista ei kukaan itseään vähääkään arvostava mies ota. Ei tee mieli alkaa elämään haisevan paskasäkin ehdoilla ja arvostettuna vielä tämänkin alapuolelle.

• koiranainen88

"Koiranaista ei kukaan itseään vähääkään arvostava mies ota. Ei tee mieli alkaa elämään haisevan paskasäkin ehdoilla ja arvostettuna vielä tämänkin alapuolelle."

Onneksi on koirista tykkääviäkin miehiä, niin on varaa mistä valita! En ole koskaan deitannut miestä, joka olisi inhonnut koiria.

• eiihmekkään

No varmasti väsyttää kun ryyppää ja tupakoi, alkoholi, jo ihan parikin kaljaa heikentää kehoa palauttavan ja hermostoa huoltavan unen laatua ihan helvetisti.

• HerraPorkkana

Oletko katsellut ryhmäliikuntatuntien suuntaan?

• atännä

Urheiluharrastukset ovat hyviä paikkoja tavata oikeasti vielä hyvässä kunnossa olevia ihmisiä. Muuten olen aivan samaa mieltä kanssasi. 99% kadulla kulkevista nelikymppisistä on jo todella heikossa hapessa.
      Jos haluat parisuhteen, tutustu rohkeasti niihin 10 vuotta nuorempiin. Niistäkin löytyy ihan järkeviä tapauksia, ainakin urheilupiireistä ;)

• atännä

Yhtälailla muuten nelikymppiset naisetkin ovat huonossa kunnossa.

• Autopois

Yksinkertaisesti siitä syystä, että arkiliikunta puuttuu lähes tyystin. Tyypit saattavat olla kyllä lihaksikkaita, jos käyvät salilla, mutta sinnekin he menevät autolla. Autolla mennään myös töihin ja kauppaan. Ei peruskunnon ylläpito vaadi mitään ihmeellisiä urheilusurituksia. Se vaatii sen, että arjen liikkuminen hoidetaan lihasvoimalla.

• helgamies

Miksi naiset eivät etsi tasoistaan seuraa?

• Automies_

Tyypillistä naisen kitinää. Miehellä pitää kuitenkin useimpien naisten mielestä olla hieno auto. Mitä sillä autolla tekee, jos sitä ei käytä. On sitä paitsi ihan tyhmää raahata kauppakasseja pitkin kaupunkia.

• rumamaija

"Miehellä pitää kuitenkin useimpien naisten mielestä olla hieno auto."

Itse en kuskia tarvitse, kun minulla on omakin (hieno) auto. Niinpä miehellä ei tarvitse olla edes minkäänlaista autoa, hienosta puhumattakaan. Rakastuin muuten viimeksi Peugeot-kuskiin, sehän ei mikään kovin hieno auto ole...

• BikeSäästäjä
        Automies_ kirjoitti:

Tyypillistä naisen kitinää. Miehellä pitää kuitenkin useimpien naisten mielestä olla hieno auto. Mitä sillä autolla tekee, jos sitä ei käytä. On sitä paitsi ihan tyhmää raahata kauppakasseja pitkin kaupunkia.

Alemman tason miehellä ei ole autoa, hän liikkuu polkupyörällä.
        Hän säästää vaikkei tiedä mihin.

• Näitäriittää

Yhdyn aloittajaan. Kuin myös 42 ja samaa ikäluokkaa ihmetellyt ja oikeastaan olen ollut jopa järkyttynyt ns. " tasoon" mikä nykymiehillä on. Olen useinmiten törmännyt sinänsä hoikkiin tyyppeihin. Mutta törmäämilläni tyypeillä on jonkin sortin ongelma. Yleensä se ilmenee viimeistään itsekkyytenä ja kyvyttömyytenä ottaa toidta ihmistä huomioon.
      Vaikka palkka olisi parempi, niin eivät hallitse sen käyttöä vaan olettavat, että nainen hoitaa ja maksaa. Koti on usein kaatopaikka ja yrittävät majoittua naisen luo. Tekemättä kuitenkaan olemassaolonsa eteen mitään.
      Näitä "äitiä, jota vois panna" - henkilöitä on yllättävän paljon.
      Olen usein miettinyt, että onko syy kasvatuksessa, mutta löysin yhden yhteisen tekijän. Kohtaamillani on jonkin asteinen aivovamma. Osalla synnynnäinen, osalla onnettomuuden seurauksena. Joku juippi on huumekokeilullaan saanut aivonsa rikki. Nämä eivät ikävä kyllä näy päälle ja kokemus on ollut melkoisen kuluttavaa.
      Asenne, että joku muu hoitaa ongelmat, ympäristön ja hoivaa ja huoltaa voisi alkaa pikkuhiljaa muuttua. Jokaisen kun pitäisi jotain vastuuta ihan itsestään kantaa.
      Sen verran noita on eteen tullut, että olis aika jo törmätä ihan ns.normaaliin. eipä vaan osu kohdalle. He ovat varattuja.
      Itse olen ainakin käsitellyt eroni ihan itse, pitänyt itsestäni ja ympäristöstäni huolta. Kehittänyt itseäni ja hakenut ja löytänyt sen oman hyvän olon.
      Etsin sellaista, joka tukee nykyistä elämäntapaa, eikä romuta sitä omilla vaateillaan. Voipi olla, että etsin loppuelämäni.

• Tykkäät siis kovasti liikunnasta ja ihmettelet, miksi kaikki muut eivät ole samanlaisia kuin sinä?

• Etsintä.hiipuu.jo.70v

Melko monilla on pakkomielteensä.

• Dippadaa

Aloittaja varmaan tarkoitti sitä mitä kirjoitti. Nelikymppiset miehet ovat rapakunnossa ja/tai hakevat äitihahmoa. Ei tarvitse olla intohimoliikkuja pysyäkseen kunnossa. Mutta kunnon eteen täytyy itse tehdä jotain.

• Lemsme

Olen hyvässä kunnossa oleva 40 mies mutta minusta tuollainen 42 v nainen on yksinkertaisesti liian vanha. Se on ohittanut jo hedelmällisen iän ja kun lapsia olisi ihan mukava saada niin mitä minä sellaisella naisella tekisin?

• siitävaan

Niin, mitäpä sitä toisella ihmisellä mitään tekisi, kun lapsentekokoneena ei voi käyttää. Kyllä 42v voi vielä lapsia sitä paitsi hankkia.

• sinäkin.olet.jo.sekundaa

No olisiko pitänyt hankkia niitä lapsia jo vähän aikaisemmin. Yli 40v miehen sperman laatu alkaa jo heikkenemään, joten et ole itsekään enää mikään ykkösvalinta terveen lapsen haluavalle.

• Nsnsmsl
        sinäkin.olet.jo.sekundaa kirjoitti:

No olisiko pitänyt hankkia niitä lapsia jo vähän aikaisemmin. Yli 40v miehen sperman laatu alkaa jo heikkenemään, joten et ole itsekään enää mikään ykkösvalinta terveen lapsen haluavalle.

Hörön lörön, iällä ei ole niin suurta vaikutusta miehen spermaan, yli 60 v miehet siittävät lapsia mennen tullen. Naisilla sen sijaan hedelmällisyys on lähellä nollaa 40 ikävuoden jälkeen.

• ensuosittele
        Nsnsmsl kirjoitti:

Hörön lörön, iällä ei ole niin suurta vaikutusta miehen spermaan, yli 60 v miehet siittävät lapsia mennen tullen. Naisilla sen sijaan hedelmällisyys on lähellä nollaa 40 ikävuoden jälkeen.

Itse asiassa tutkimusten mukaan vanhemman miehen spermasta tulee rumempia lapsia kuin nuoremman. Naisen iällä ei ole samanlaista vaikutusta lapsen ulkonäköön. Sitten otetaan huomioon vielä, että olet luultavasti ruma ätmi niin lapsesta tulisi erityisen ruman näköinen. Tee lapselle palvelus ja älä lisäänny!

• Ksnsnsn
        ensuosittele kirjoitti:

Itse asiassa tutkimusten mukaan vanhemman miehen spermasta tulee rumempia lapsia kuin nuoremman. Naisen iällä ei ole samanlaista vaikutusta lapsen ulkonäköön. Sitten otetaan huomioon vielä, että olet luultavasti ruma ätmi niin lapsesta tulisi erityisen ruman näköinen. Tee lapselle palvelus ja älä lisäänny!

Taitaa vanha katkeroitunut kurppa kommentoida siellä. Mies haluaa hedelmällisessä iässä olevan naisen eikä mitään 40 naists josta ei ole muuhun kuin käkättämiseen. Sinun aikasi meni jo. Nuoret naiset arvostavat taloudellista turvallisuutta jota vanhempi mies pystyy tarjoamaan jälkikasvulle. Vanhempi nainen ei pysty tarjoamaan miään miehelle muuta kuin suuren mahdollisuuden saada kehotyshäiriöinen lapsi jos edes sitäkään.

• Raakatotuus
        ensuosittele kirjoitti:

Ja laitapas linkki yhteenkin "tutkimukseen" joka tuollaista toteaa.

Tässä sen sijaan faktaa: naisen ikä vaikuttaa suoraan siihen, kuinka todennäköisesti lapsella tulee olemaan downin syndrooma. 40 vuoden jälkeen riski alkaa olemaan huomattava.

MYÖS miehen ikä vaikuttaa samaan asiaan, mutta vähemmän kuin naisen.

• Pspspsp
        Nsnsmsl kirjoitti:

Miesten testosteronitasot alkavat alenemaan 45-vuotiaina.

• 41vmies

Olen 41 ja vedän 10 km pyörälenkin 20-22 minuuttiin, 35 punnerrusta saan ja penkistä nousee 70 kg 10 toistoo. Pistäppä sama treeni arvoisa kurppa

• tarralenkkari666

35 punnerrusta millä tyylillä (kyynärpäät ulos vai taakse/ alas asti vai puoli väliin)? Teen yleensä lämmittelyksi 30 punnerrusta kyynärpäät taakse.
        Juoksen 10 kilometriä laiskana päivänä 45 minuutissa.
        Penkistä ei tosin nouse kuin 50 kiloa.

Enkä ole mitenkään lihaksikas tai huippukunnossa.
        Jos aikoo olla alentuva, pitäisi myös olla oikeasti jotain sen tueksi.

• 41vmies

Miesten tyylillä, sillä ainoalla oikealla tyylillä alas asti

• tarralenkkari666 kirjoitti:

35 punnerrusta millä tyylillä (kyynärpäät ulos vai taakse/ alas asti vai puoli väliin)? Teen yleensä lämmittelyksi 30 punnerrusta kyynärpäät taakse.
        Juoksen 10 kilometriä laiskana päivänä 45 minuutissa.
        Penkistä ei tosin nouse kuin 50 kiloa.

Enkä ole mitenkään lihaksikas tai huippukunnossa.
        Jos aikoo olla alentuva, pitäisi myös olla oikeasti jotain sen tueksi.

Kyllä noi teidän naisten punnerrukset tiedetään: käsivarret pysyvät suorina ja karvainen perse nousee ja laskee.

• huonossakunnossavieläkin

Lyhyt nainen, reilusti yli 50 ja penkistä nousee kevyesti 3 kertaa 15 sarjaa á 55kg, normipunnerruksia helposti 40, punnerruksia lyöden kädet välissä kehon alla yhteen, niitäkin 10, punnerruksia sormilla (ei siis kämmen maassa,vaan sormet) 30, maastaveto 3 kertaa 10 sarjoina 110kg, pyörälenkit 20km ja tunti. Ja kunto on vielä aika kehno. Menkääpäs viralliseen kuntotestiin, niin saatte arvion siitä mikä on hyvä kunto ja mikä huono.

• tarralenkkari666
        41vmies kirjoitti:

Miesten tyylillä LOL
        Luuletko, että vaihtoehtona oli edes polvet maassa punnertamista?
        Niitä "miesten" punnerruksiakin voi tehdä eritavoin. Kyynärpäät sivuille tai kyynärpäät kyljissä. Toinen on rankempi, kuin toinen. Niitä voi tehdä lavat erillään, joka on myös haastavampaa. jne.

• ehdoton.rakkaus
        41vmies kirjoitti:

Mä teen ne alasti.

• atännä

Ei ole kovin ihmeellisiä tuloksia. Mutta sentään jotain. Jos tuo 70 kg on sun oma painosi, niin sitten ihan normi. Suurin osa tosin ei taida saada noitakaan ylös. Vedän taatusti enemmän tiukkoja leukoja kuin sinä ;)

• atännä kirjoitti:

Ei ole kovin ihmeellisiä tuloksia. Mutta sentään jotain. Jos tuo 70 kg on sun oma painosi, niin sitten ihan normi. Suurin osa tosin ei taida saada noitakaan ylös. Vedän taatusti enemmän tiukkoja leukoja kuin sinä ;)

Leuanvedoissa ja muissa kehonpainoa hyödyntävissä liikkeissä taitaa olla joku optimaalinen kehon koko, jolla nuo liikkeet ovat kaikkein helpoimpia. Voi hyvinkin olla, että mitä pienempi ihminen, sitä helpompi noita on tehdä.

• ATMaisteri

Urheiluhulluilla on aika outo käsitys normeista, jotenkin se normi onkin liikunnallisten keskiarvo.

Vähän kuin minä sanoisin että aika moni kaksvitonen on niin surkeasti koulutettu ettei ole edes kandin tutkintoa taskussa.

• atännä
        ATMaisteri kirjoitti:

Urheiluhulluilla on aika outo käsitys normeista, jotenkin se normi onkin liikunnallisten keskiarvo.

Vähän kuin minä sanoisin että aika moni kaksvitonen on niin surkeasti koulutettu ettei ole edes kandin tutkintoa taskussa.

Voi olla noin. Jos sitten korjaan, että minun tuttavapiirini normitapaukset. Sopisko se? Välillä on vaikea käsittää, että on oikeasti ihmisiä, jotka eivät liiku _ollenkaan_.
        Nykyään sanotaan urheiluhulluiksi ihmisiä, jotka liikkuvat saman kuin kaikki vielä 30 vuotta sitten, silloin kun tv:stä näkyi 2 kanavaa eikä ollut tietokoneita eikä kännyköitä.

• tarralenkkari666
        ATMaisteri kirjoitti:

Omankehonpaino on monissa liikkeissä se suht helposti saavutettava tulos (jos ei ole paljon ylipainoa). Peruskunto ja painonnosto taas ovat kaksi erillistä asiaa.

Siksipä rupesin kaverille vittuilemaankin, kun tuli alentuvasti kertomaan omista upeista tuloksistaan.

• ATMaisteri
        atännä kirjoitti:

Voi olla noin. Jos sitten korjaan, että minun tuttavapiirini normitapaukset. Sopisko se? Välillä on vaikea käsittää, että on oikeasti ihmisiä, jotka eivät liiku _ollenkaan_.
        Nykyään sanotaan urheiluhulluiksi ihmisiä, jotka liikkuvat saman kuin kaikki vielä 30 vuotta sitten, silloin kun tv:stä näkyi 2 kanavaa eikä ollut tietokoneita eikä kännyköitä.

No en minäkään käsitä että on ihmisiä jotka on käyneet pelkän peruskoulun tai hyvällä tuurilla amiksen. Käsitätkö sinä? Opiskeleminen on ainakin periaatteessa ilmaista ja silti jotkut ovat niin saamattomia etteivät viitsi kouluttautua pidemmälle.

Tuossa ikäluokassa se porukka joka liikkuu akselilla tosi reipas kävely-hölkkä-juoksu on vähemmistö.

70 kilon nostaminen penkkipunnerruksella "normina" menee huumorin puolelle. Äkkiä googletettuna poliiseilla on minimi miehillä 65kg ja naisilla tasa-arvoisesti 35kg, ja se jäisi takuulla valtaosalta nostamatta.

• atännä
        ATMaisteri kirjoitti:

No en minäkään käsitä että on ihmisiä jotka on käyneet pelkän peruskoulun tai hyvällä tuurilla amiksen. Käsitätkö sinä? Opiskeleminen on ainakin periaatteessa ilmaista ja silti jotkut ovat niin saamattomia etteivät viitsi kouluttautua pidemmälle.

Tuossa ikäluokassa se porukka joka liikkuu akselilla tosi reipas kävely-hölkkä-juoksu on vähemmistö.

70 kilon nostaminen penkkipunnerruksella "normina" menee huumorin puolelle. Äkkiä googletettuna poliiseilla on minimi miehillä 65kg ja naisilla tasa-arvoisesti 35kg, ja se jäisi takuulla valtaosalta nostamatta.

En nyt tarkista, mutta mun mielestäni naispoliiseilla on 45 kg ja se pitää tikata muistaakseni yli 20 kertaa minuutin aikana. Aika moni vähääkään liikuntaa harrastava nainen nostaa ainakin kerran tuon 45 kiloa. Se ei ole paljoa. Joku 24 toistoa minuutissa sen sijaan tiputtaa aika monen tavisliikkujan, mutta aktiiviharrastajat kyllä onnistuvat tuossa ihan hyvin.

Tuosta opiskelusta, niin ehkä ymmärrän jos joku ei opiskele, kaikkien rahkeet ei riitä. Koska tarvitaan tekijöitäkin, ei kaikki voi suunnitella.
        Tuo liikkumattomuus on taas suurempi ongelma, sillä se sairastuttaa ja tulee maksamaan yhteiskunnalle turhasta. Yhtälailla toki turha kouluttautuminen, jollei töitä ole kaikille.

• 44_v_spermamies

No en kyllä ottaisi yli 40 v suomiakkaa kun ulkomailla monet 18-30 katselee mukavaa yli 50v miestä!

Mutta ihan oikeassa olet että ihmiset ovat huonossa kunnossa! Katsos liikkuvat ovat poikkeuksia ja heitä (miehiä ja naisia) ei ole niin paljon!

• Tirskaus

Tottakai katselee, Phuketissa silloin kun heilutat setelitukkua;). Kehuvatkin vielä!

• sevoiollaniin

Taitaa olla niin että 40 sinkkumiehiä ei suuremmin kiinnosta mitkään lapin vaeltelut ja muut sellaiset aktiviteetit.

Tai jos kiinnostaa, niin sellaisia miehiä ei taida enää naiset kiinnostaa, vaan ne on joko homoja tai jonkinlaisia elämäntapa-ikisinkkuja, jotka on aikaa sitten luopuneet naisista.

• Noin minäkin luulen. Aviksessa olevat miehet ovat keskimäärin paremmassa kunnossa kuin sinkut. Sitten on niitä, jotka täyttävät elämänsä jollain intohimoisella harrastuksella, joka ei todennäköisesti ole vaellus. Tai ne ovat maalla asuvia metsästyksen ja kalastuksen harrastajia, joita kaupunkilaisnaiset eivät tapaa.

• Vuosikymmenten.kokemus

40 ikäisillä miehillä menee koko henkinen ja ruumiillinen kapasiteetti toimeentulon hankintaan. Siis oma asunto sen jokapäiväisen leivän lisäksi. Ei siinä jää aikaa alkaa jotakin kurppaa piirittämään. Sille kurpalle kun pitää olla miehen hankkima asunto, edustava auto, kyky ylläpitää joutilasta elämää keskitasoa paremmassa ympäristössä matkoineen ja eliittitapahtumineen. Tässä se oikea syy on miksi sitä miestä ei löydy. Lohdutukseksi sitten otetaan joku nuotioon nukkunut sukupolvien sisarusavioliittojen hetkellisen hekuman rottaihmisenä tunnettu hedelmä tunnetuin seurauksin.

• FAKTAA

Olen sitämieltä .että ihmisten huono kunto on fyysisesti ,helpon elämän syytä. Kaikki on tehty helpoksi, eitartte pinnistellä ruumiilisesti minkään eteen, veisaa vain koneella, autolla tai tms. Liike on lääke moneen vaivaan. Ja mitä tulee 40 naisiin sanoisin , Ainahan saa nuorta ja kokematonta ,harvemmin kokenutta joka räjäyttää tajunnan.

• Raakatotuus

40-vuotiaat miehet ovat joko olleet parisuhteessa ja kuluttaneet kaiken likenevän energiansa naisen tyytyväisenä pitämiseen, tai eivät ole koskaan suhteeseen päässeetkään, jolloin sillä kunnolla ei ole mitään merkitystä.

• sama.täällä

Niin totta kuin olla voi...

• Ei kös se ole tieteellisesti todettu fakta, että miehet elävät avioliitossa pidempään kuin sinkkuna. En tiedä, johtuuko se paremmasta kunnosta, vai paremmista ruuista.

Joku syy kai siinä on, että ne nelikymppiset sinkut ovat sinkkuja ja ehkä juuri se, että he eivät kelpaa muille. Tietysti osa on ihan omasta tahdostaankin sinkkuja.

Täytyy sanoa, että jos olet suht ok kondiksessa, töissä ja pääkin on kunnossa ei nelikymppinen sinkkumies kauan sinkkuna pysy, ellei sitä itse halua. Itselle olisi jo suhde löytynyt ensimmäisenä viikonloppuna ulkona eron jälkeen nätistä ja fiksusta naisesta.

• 2plus9

"Joku syy kai siinä on, että ne nelikymppiset sinkut ovat sinkkuja ja ehkä juuri se, että he eivät kelpaa muille. Tietysti osa on ihan omasta tahdostaankin sinkkuja."

Eiköhän suurin osa noista ole ihan vain eronneita? Aikamoista yleistystä, etteivät kelpaisi muille.

• Raakatotuus

Ehkä vanhoissa avioliitoissa, jossa nainen on ollut se kodinkone ja mies on saanut keskittyä omiin tekemisiinsä kunhan hoitaa ne miesten hommat. Nykypäivänä meininki on yhä useammin toinen: nainen suunnittelee miten kotia uudistetaan, miehen pitää tienata rahat siihen, hoitaa tarvittavat työt, ja tietenkin kotityöt jaetaan tasan. Ja niitä miesten töitähän ei kotitöiksi lasketa.

• Eiköhän molemmista sukupuolista löydy sekä sohvaperunoita että urheilullisia.

Oletko mukana Suomen Ladun jäsenjärjestöissä tai osallistutko muille yhteisöllisille/järjestetyille vaelluksille? Se tuntuisi helpoimmalta tavalta löytää samasta harrastuksesta kiinnostunut mies.

(Itse myös laajentaisin ehdottomasti aluetta, koska Euroopasta löytyy paljon mielenkiintoisempiakin vaelluskohteita kuin Suomen Lappi, mutta se nyt ei oikeastaan kuulu asiaan.)

• Equalized

Hieman alle 40v miehenä on sanottava ettei ap ihan väärässä ole. Vaikuttaa siltä ettei tuo ikäluokka liiku kovinkaan paljoa, eikä tilanne ole juuri sen parempi 30-40v porukalla. Äitihahmoa etsiviä löytyy varmasti, käsitykseni on että naiset yleensä pärjäävät eron jälkeen paremmin. Erityisesti lasten jäädessä naiselle mies äkkiä menettää sen kuuluisan elämän tarkoituksen, kuten eräs ystäväni tilannettaan eronneena nelikymppisenä kuvasi. Ikisinkuista suuri osa pysyy ikisinkkuina jostain syystä, eikä syy aina ole viettelytaitojen (tai pituuden, komeuden, statuksen, tms) puute.

En kylläkään niele väitettä että naiset olisivat eri luokkaa; vaikka esim. vaellus tuntuu olevan 40 naisten keskuudessa kovassa suosiossa, puhutaan silti vähemmistöstä. Ihan äkkiä ei tule mieleen suurta joukkoa naisia jotka haluaisivat yöpyä unelmien miehen (eli vaikkapa minun) kanssani siellä laavulla. Toisekseen...kun liikunnallisista rajaa pois suorittamiskeskeiset uranaiset joiden vaatimuslistalla on hyvät tulot, yliopistotutkinto ja kunnianhimoa, tilanne näyttää entistä huonommalta. Vapaana on enemmän hyvätuloisia uranaisia kuin hyvätuloisia uramiehiä.

Metsissä kyllä vaeltelee liikunnallisia naisia, mutta yhtä lailla joen varressa seisoskelee kalastamassa liikunnallisia miehiä. Eri asia on löytävätkö nämä toisiaan - luultavasti kävelevät ohi, tervehtivät ja jatkavat matkaa :)

• Kilttiatm

Vai harrastat vaellusta. Kävely ei tarvitse kovin kummoista kuntoa. Jokainen jaksaa kävellä vaikka 50 kilsaa jos tarvii. Polje fillarilla se 50 kilsaa edes kahteen tuntiin niin voit sanoa että sullon hyvä kunto. 40 vuotiaalta ei vaadita kovin kummoisia kuntotesteissä että saa hyvän arvosanan kunnosta. Mene uimaan ja ui 360 metriä 12 minuutissa, jos siihen pystyt niin olet hyvässä kunnossa. Joku kävely ja salilla käyminen ei takaa että on hyvässä kunnossa.

• mininaikkonen

No kyllä se kävely kuntoilusta käy kun on pieni nainen ja rinkka painaa 20-30 kiloa.

• vaelluksetjees

50 kilsaa kävelyä ei olekaan kävelynä matka eikä mikään, mutta se about 25kg rinkka selässä metsiä kulkien on aivan muuta kuin ilman rinkkaa tasaista tietä tallustellen.

• Kilttiatm
        vaelluksetjees kirjoitti:

50 kilsaa kävelyä ei olekaan kävelynä matka eikä mikään, mutta se about 25kg rinkka selässä metsiä kulkien on aivan muuta kuin ilman rinkkaa tasaista tietä tallustellen.

Armeijassa oli rinkat ja rynkyt ja käveltiin 40 kg rinkka 40 kilsan matkoja monia. Olin yksi pienimmissä 165 cm ja 60 kg. Kävelin kaikki vaellukset. Siellä oli minua 20 cm pidempiä ja 90-100 kg äijiä mutta ne ei jaksaneet aina kävellä ja jotkut pökertyi sinne metsään myös

• atännä
        Kilttiatm kirjoitti:

Armeijassa oli rinkat ja rynkyt ja käveltiin 40 kg rinkka 40 kilsan matkoja monia. Olin yksi pienimmissä 165 cm ja 60 kg. Kävelin kaikki vaellukset. Siellä oli minua 20 cm pidempiä ja 90-100 kg äijiä mutta ne ei jaksaneet aina kävellä ja jotkut pökertyi sinne metsään myös

Ähh, kaikki ovat juokseet armeijassa cooperin testin 4500 metriin ja tetsanneet 100 kilsaa 80 kilon repulla. Mutta mikä on nykykunto??

• Ujoatm26v
        atännä kirjoitti:

Ähh, kaikki ovat juokseet armeijassa cooperin testin 4500 metriin ja tetsanneet 100 kilsaa 80 kilon repulla. Mutta mikä on nykykunto??

Ja paskanmarjat.

• gengre

Meneppäs Hiihtoladulle, siellä näkee kuka on hyvässä kunnossa ja kuka ei. Tosin Helsingissä ei varmaan tänäkän talvena ole lunta.

• yksinkertaista.mut_totta

Liikunnan puute -> Huono kunto.

• Treenattumiesss

Hyvä että taso ei ole kova 40 kymmpisten keskuudesa niin me parempi kuntoisetmiehet erotumme siitä toisesta joukosta eduksensa!!!!!

• kyllävainnäin

Oikeassa olet.

• helgamies

Normaali 40 mies ei ole sinkku. Eikä myöskään normaali 40v nainen.

• Naineen

Samaa mieltä alottajan kans Totesin ihan saman ja annoin periksi. Eli otin nuoremman miehen
      On mua 12 v.nuorempi.
      Hyvin menee jo kolmas vuosi kohta täynnä.
      Suosittelen.

• MiehenMANousee

Siksi koska miehen markkina-arvo nousee iän myötä, niin hänellä on varaa hieman löysäillä muiden ominaisuuksiensa kanssa koska iän tuomat rypyt lisäävät charmanttisuutta siinä määrin, että se tasoittaa huonon kunnon tuomaa tasonlaskua. Etenkin, kun vanhemmalla miehellä on yleensä enemmän rahaa ja statusta kuin nuoremmalla kollilla, on rikkaalla statusmiehellä varaa kasvattaa vaikka minkälainen kaljamaha, niin nuoria naisia riittää silti jonoksi asti.

Sensijaan parikymppisellä rimpulalla finninaamaisella pojanklopilla on MA vielä niin alhaalla, että hänen on pakko kehittää itseään jollain tavalla, ja yksi helpoimmista teistä on pitää se oma kuntonsa hyvänä. Ei ole nuorella miehellä varaa lihota muodottomaksi, sillä silloin se MA voi tippua sinne HC-ATM -luokkaan.

Summa summarum: Nuoret miehet ovat matalan MA:n takia pakotettuja nostamaan tasoaan edes jollain tavalla siinä missä vanhojen miesten ikä kompensoi tasoa siinä määrin, ettei omaan kuntoon tarvitse kiinnittää huomiota.

• 40plussa

Tuo ExPUAn/NALin teoria taitaa perustua 35 miesten osalta lähinnä Hollywood-julkkiksiin. Kyllä 30-35 oli ainakin minulla se huippu, sitten alkoi menemään tsäänssit nuorempiin hyvin nopsaan.

Mutta on tuossa silleen totuutta että aika moni 35 nainen on tyytyväinen "nallekarhumieheen" kun se ei juokse salilla joka päivä. Ja moni neljän kympin tienoilla oleva mies ottaa mieluummin vähän nuoremman norminaisen kuin oman ikäisensä Duracellpupuliikkujamenijän, vaikka sillä urheiluhullulla olisi kivempi vartalo, mitä ei välttämättä ole koska 40 urheilijanaisilla on harvoin naisellisen pehmeitä muotoja.

Kun on kuitenkin liian vanha nuorille jotka sitä V-mallista ylävartaloa halajaa, niin samapa se sitten vaikka ottais lunkimmin.

• atännä
        40plussa kirjoitti:

Tuo ExPUAn/NALin teoria taitaa perustua 35 miesten osalta lähinnä Hollywood-julkkiksiin. Kyllä 30-35 oli ainakin minulla se huippu, sitten alkoi menemään tsäänssit nuorempiin hyvin nopsaan.

Mutta on tuossa silleen totuutta että aika moni 35 nainen on tyytyväinen "nallekarhumieheen" kun se ei juokse salilla joka päivä. Ja moni neljän kympin tienoilla oleva mies ottaa mieluummin vähän nuoremman norminaisen kuin oman ikäisensä Duracellpupuliikkujamenijän, vaikka sillä urheiluhullulla olisi kivempi vartalo, mitä ei välttämättä ole koska 40 urheilijanaisilla on harvoin naisellisen pehmeitä muotoja.

Kun on kuitenkin liian vanha nuorille jotka sitä V-mallista ylävartaloa halajaa, niin samapa se sitten vaikka ottais lunkimmin.

Ei tuo teoria päde edes Hw-julkkiksiin. Esim. Brad Pitt on paljon paremman näköinen nuorena kuin nyt vanhempana. Ihan sama kaikkien muiden julkkisten suhteen.

• seksitön.elämä

Miksi pitäis olla hyvässä kunnossa kun naiset kuitenkin kelpuuttaa vain niitä alkoholisti jännämiehiä oli sitten 20 tai 40 vuotias. Salilla käyvä mies ei kelpaa eikä naiset ole yhtään paremmassa kunnossa kuin miehet. Naiset on huonommassa kunnossa kuin miehet.

• rumamaija

"Naiset on huonommassa kunnossa kuin miehet."

Tutkimusten mukaan kyllä isompi osa miehistä on esim. ylipainoisia kuin naisista. Ero ei ole päätä huimaavan suuri, mutta noin päin kuitenkin.

• Naineen

Toi on noita puan palstatotuuksia. .Katukuva paljastaa totuuden, on sitten yleensä sen miehen lapsi ei tyttöystävä

• trollibensa

Sen takia että me hyväkuntoiset miehet joilla muutkin asiat ovat kunnossa emme ole kiinnostuneita yli nelikymppisistä mummoista. Miksikö? Koska jonossa on tulijaa 30-39 haarukasta joilla vielä on takamus ja rinnat.

Miksi tyytyä kurppaan?

Vai onko sinulla jotain ylimääräisiä avuja jonka vuoksi kurppa kelpaisi?

• helgamies

Onhan se ihmeellistä, että nainen on miehen puutteessa. Nainen antaa, mies saa. Nainen ei siis halua antaa tasoisilleen, jos on ilman miestä.

• Kurpppaaa

Mul ei oo tota ongelmaa ku tapailen vaan miehiä joiden ikä alkaa numerolla 2. Ja jotka työskentelee kropan eteen. Ei tulis mieleenkään ajatella kolkyt tai netkyt alkusia miehiä.

• Nuortanaistakiitos

Mitä ihmettelimistä tuossa on että et saa muota kuin kaljamahoja. Hyvässä kunnossa olevat 40 miehet joilla lisäksi työpaikka ja pää kunnossa ovat kuumaa kamaa myös paljon nuorempien naisten keskuudessa. Saavat helposti alle nelikymppisenkin naisen joten miksi tyytyä naiseen jolla rusinoituminen on jo hyvässä vauhdissa. Hieman päälle kolmikyppinen normaali nainen on paljon vetreämpi sängyssäkin ja tissit ja häppärit eivät vielä roiku kuten 40 naisella

• Kilttiatm

Naisten huono kunto johtuu kun eivät ehdi treenata koska niiden pitää siivota ja tehdä ruokaa jännämiehille. Pyllistelevät kotona myös liikaa jännämiehille.

• SporttiTätsy

Syödään rasvaista ja lihottavaa ruokaa, juodaan kaljaa eikä liikuta. Olisivatko syitä huonoon kuntoon?

• Äläjauhapaskaa

Enemmän näkee läskejä ja rapakuntoisia 40 vuotiaita naisia kuin miehiä, keski-ikää lähestyvät naiset eivät ole ainoastaan kurppaantuneita vaan myös huonokuntoisia.

• rumamaija

Tutkimukset silti sanovat, että ylipaino on Suomessa yleisempää miesten keskuudessa.

• tapanikansankynttilä
        rumamaija kirjoitti:

Tutkimukset silti sanovat, että ylipaino on Suomessa yleisempää miesten keskuudessa.

Kuinka karvaiset kainalot sulla on?

• rumamaija

Surkea veto, kun ei ole sanottavaa itse asiaan pitää hyökätä jollain täysin asiaan liittymättömällä kommentilla. No, saattavat olla karvaiset näin talvella kun kuljen pitkähihaisissa paidoissa, mutta kesäisin ulkona liikkuessani tai ollessani alasti jonkun edessä ovat karvattomat.

• ValojaPäälle
        rumamaija kirjoitti:

Ne eivät ole paikkaansapitäviä sillä niissä ei ole otettu huomioon sitä että mies voi olla vaa'an mukaan "ylipainoinen" mutta se voi helposti olla lihasmassaa sillä lihakset painavat enemmän kuin läski. Katsopa suurinta osaa naisista, mihin tahansa menet niin ainakin 6/10 on läskejä, lihavia miehiä taas näkee harvemmin. Naiset sitäpaitsi lihovat helpommin kuin miehet ja hediän on vaikeampaa pudottaa painoa kuin miesten, joten on todennäköisempää että naiset ovat se lihavampi sukupuoli.

• fdfdd

Niin miesten tapaista vähätellä miesten ylipainoa. Vain naiset voivat olla oikeasti ylipainoisia ja sitä rataa. Enää puuttu vain NAL:n tyypillinen hokeama "ylipaino tekee miehistä seksikkäitä, naisista ällöttäviä".

• ValojaPäälle
        fdfdd kirjoitti:

Niin miesten tapaista vähätellä miesten ylipainoa. Vain naiset voivat olla oikeasti ylipainoisia ja sitä rataa. Enää puuttu vain NAL:n tyypillinen hokeama "ylipaino tekee miehistä seksikkäitä, naisista ällöttäviä".

En tarkoittanut sitä vaan pointtini oli että kyseinen tutkimus ei ole ottanut huomioon sitä faktaa että monilla miehillä sitä lihasmassaa on sen verran reilusti että se voi vaakalukemien valossa näyttää ylipainolta.

• netistäpoimittua

Joka viides suomalainen aikuinen on lihava.

Suomalaisten miesten paino on noussut 1970-luvulta ja naisten 1980-luvulta lähtien. Kehitys on kuitenkin hidastunut ja jopa tasaantunut viimeisen vuosikymmenen aikana. Tästä huolimatta ylipaino ja lihavuus ovat yleisiä Suomessa.

Paino nousee yleensä iän myötä saavuttaen huippunsa eläkeikään mennessä. Pääkaupunkiseudulla asuvat ja eniten koulutetut ovat laihimpia.

Yli puolet aikuisista on vähintään ylipainoisia (painoindeksi vähintään 25 kg/m2), ja joka viides voidaan luokitella lihavaksi (painoindeksi vähintään 30 kg/m2).

Työikäisten miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,1 kg/m2.
      Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30 ).
      Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 tai enemmän).
      Työikäisten naisten keskimääräinen painoindeksi on 26,0 kg/m2.
      Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30 ).
      Naisista lihavia on 19 % (painoindeksi 30 tai enemmän).

Lähteet:
      FINRISKI 2012 -väestötutkimus
      Suomalaisten lihavuus ennen ja nyt. THL / Tutkimuksesta tiiviisti 4/2012.

• eipidäpaikkaansa

Tuo on melkein neljä vuotta sitten julkaistu tilasto, se ei päde enää tähän päivään koska naisten ylipaino on niin ilmiselvää mikä näkyy katukuvassa, kuten joku tuolla edellä mainitsikin.

• atännä
        eipidäpaikkaansa kirjoitti:

Tuo on melkein neljä vuotta sitten julkaistu tilasto, se ei päde enää tähän päivään koska naisten ylipaino on niin ilmiselvää mikä näkyy katukuvassa, kuten joku tuolla edellä mainitsikin.

Tai sitten se katukuva johtuu siitä, että ne vielä lihavammat ja monilukuisemmat miehet eivät liiku edes kadulla..

• Nainen43hki

40 v miehet on juoneet alkoholia viimeiset 10 vuotta että kyllä siinä kunto laskee. Minunkin exä alkoi juomaan kaksi kertaa viikossa kun tavattiin joten jätin miehen paskaiseen asuntoonsa. Ja satun tiettämään että ne tavat ei ole muuttuneet 4 vuodessa

• Ujoatm26v

Mitä hyötyä miehelle on olla fyysisesti huippukunnossa kun en minä ainakaan myöskään kuusi vuotta sitten armeijassa ollessani elämäni parhaassa kunnossa kelvannut naisille enkä saanut seksiä.

No nyt olen 12 kiloa lihavampi ja painoa vain tuntuu tulevan lisää enkä saa nytkään naista. Armeijassa juoksin cooperin testissä 2700 metriä mutta nyt tuskin jaksaisin juosta kuin jotain 2000 metriä. Lihaskuntokin on vähän niin ja näin monen vuoden takaisesta kun ole jaksanut treenata ollenkaan sillä koen että se olis ihan turhaa vaivannäkemistä.

Ujous ja sosiaaliset pelotkin tuntuu menneen vuosien varrella vain pahemmaksi vaikka väitetään että iän myötä ihminen tulee itsevarmemmaksi. No minulle on käynyt pikemminkin päinvastoin ja kaljakin maistuu edelleen liian hyvin.

Silloin siitä kuntoilusta olis varmaan hyötyä jos olisin joku pitkä komistus joka on varustettu hyvillä sosiaalisilla/supliikki taidoilla. Silloin tilanne varmaan olis ihan toinen.

• Ujoatm26v

Niin että pointtini tässä oli se että sama se on vaikka jäädä rypemään omassa paskassa ja lihota kokoajan lisää kun en kuitenkaan kelpaa naisille hoikkana enkä läskinä, en rapakuntoisena enkä huippukunnossa olevana.

Mitä iloa siitä huippukunnosta on muutakuin se että saa narsistisesti egoilla muille ihmisille että mäpä nostan penkistä yli 100 kiloa suorille käsille ja juoksen cooperin testissä 5000 metriä ja sinäpä läski kaljamaha et koskaan tule pystymään samaan. Mulle kun tuollaiset asiat ei merkkaa oikeastaan mitään kun en kuitenkaan saa naista vaikka pystyisinkin tuollaisiin huippu suorituksiin. Ilmeisesti kuitenkin joillekkin tuollainen oman egon pönkittäminen on henki ja elämä että saa kehuskella muille kuinka erinomainen on kaikessa.

• 40v-sinkkumies

Moniko 40 v nainen saa 35 punnerrusta tai nostaa penkistä 70 kg 10 toistoa. Jos ette saa niinolette aika huonossa kunnossa.

• Itsenäisyyden alussa miesten keski-ikä oli 42 vuotta, nyt yli 70.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2830
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      102
      2281
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1970
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1413
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1394
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1310
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      984
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe