Helluntailainen kansanedustaja Teuvo Hakkarainen ehdotti eduskunnan täysistunnossa kuolemanrangaistuksen käyttöönottoa suomalaisessa lainsäädännössä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015121620842750_uu.shtml
Onko kuolemantuomion käyttöönotto helluntailaisen opin mukaista?
Ilmeisesti on.
Se tiedetään, että USA:ssa kuolemantuomio on vielä monin paikoin käytössä juuri ääri-kristittyjen ansiosta.
Sivistysmaissa kuolemantuomio on saatu pois jo ajat sitten kristinuskon menettäesssä valta-asemansa.
Hakkarainen: "Kuolemantuomio"
79
269
Vastaukset
Hakkarainen ei tiedä, että kuolemaa ei ole.
- ex-vasemmistolainen
Kuolemantuomio olisi monissa raskaimmissa rikoksissa aivan oikeudenmukainen ratkaisu ,törkeissä varkaus,ryöstö ja- raiskaustapauksissa,etenkin törkeissä henkirikoksissa.ei sellaiset oliot ansItse elää,jotka eivät sitä rauhallista elämää ja elämisen oikeutta anna muillekaan.tosin kuolemanrangaistus on niin kova juttu,että silloin pitää olla ehdoton näyttö.punavihervähemmistömielenvikaisten harjoittamalla rikollisten paapomisella on vain tarkoitus romuttaa ja tuhota suomalainen yhteiskunta devalaisten lakimiesten toimesta.
Aamulehdessä oli juttu, jonka mukaan tuomiot olivat 80-90 vutta sitten jopa lievempiä kuin nyt. Aika oli hyvin oikeistolaista.
- Henki-hengestä
Kannatan kuolemantuomiota selvissä tapauksissa rangaistuksena terrori- ja joukkomurhista.
Ei yllätä yhtään helluntailaisten himo kuolemantuomioihin.
Sivistymättömät tavat jostain menneisyydestä ja paljon vankiloista värvättyjä jäseniä.- kuoleman-kohtu
Pe.ku kirjoitti:
Sivistymättömät tavat jostain menneisyydestä ja paljon vankiloista värvättyjä jäseniä.Suomen uterilaiset himoissaan tappavat lapset äidinkohtuun.
Mutta kaikenlaisia murhamiehiä puolustetaan henkeen ja vereen asti.
Ilm. 13:10
Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko. Pe.ku kirjoitti:
Sivistymättömät tavat jostain menneisyydestä ja paljon vankiloista värvättyjä jäseniä.Toisaalta teloitettua ei enää voi värvätä helluntaisaarnaajaksi, niin suurta kunniaa kuin sellainen Jumalalle tuottaisikin.
- Pe.kuko.typerehtää.siel
Pe.ku kirjoitti:
Sivistymättömät tavat jostain menneisyydestä ja paljon vankiloista värvättyjä jäseniä.Taas "pe.ku" olet ihan tietämätön asioista.
Ei KUKAAN hellari kannata kuolemantuomiota.
TH, joka on pois poikennut rakkauden Jumalan tieltä, eli on suomeksi sanottuna pakana lankeemuksensa vuoksi, ei edeusta helluntailaisuutta miltään kantilta, eikä hän siis ole mikään esimerkki asiassa.
Siis lopeta typerehtäminen. - 820479
En minäkään pitkää itkua pääsätäis nuitten irakilaisten isis jätkien kuolemntuomiosta.Mutta lähettää ne irakiin,tehköön siellä mitä haluavat nuitten kanssa.
- hakkara
Kannatan ja matuille voisi tuomita kuolemantuomion jo punaisia päin kävelystä.ainoa persu joka puhuu asiaa muut persut vain keskittyy suomalaisten köyhien olojen kurjistamiseen.
Hakkara. Onko ilman lääketieteellistä perustetta tehty abortti rikos Jumalan luomaa pyhää elämää kohtaan?
Montako aborttimurhaa on elämänpelastajalääkärit pantu tekemään suomalaisen demokratian nimissä? On selvää, että Jumalan silmissä me olemme murhaajakansa.
- uskonnon.mukaan
Siinähän varmaan Hakkarainen ottaa esiin kunnioittaen Islamin lakia.
Pää pois, kuten hekin tekivät.
Ilmeisesti voitaisiin lyhentää käsi varkaalta jne.
Ja jos he Islamin lakia ja uskontoa kannattavat, jäävät tänne kansalaisiksi, sitähän uskontoa ei pidä sekottaa, vaan tuomiot heidän tahtonsa mukaan elävien keskellä.
Ja jos kristinuskosta joku kääntyy Islamiin ja tekee jonkun hirvittävän teon, niin lain mukaanhan on tuomittava.
Siis varkaalta käsi pois jne.
Heitä vaaditaan kunnioittamaan meidän lakeja, eli ei tekemään meille sitä, mitä meidän laki pitää meille kunniassa.
Siis kunnioittakaamme heidän lakia, mitä heille pitää tehdä, kun he rikkovat omaa lakiaan.
Siis tasan käy silloin oikeuskäytäntö. - KTS--
Itse asiassa tämän voisi kuitata taas yhtenä olutsieppolais-seurakuntalaisen aivopieruna mutta taustalla saattaa olla laajempi projekti, jossa laitalahkoissa kerätään tappolistoja.
En yllättynyt kun kävi samaan aikaan ilmi, että laitalahkolaisten ja saastaseurakuntalaisten jumaloima Ilja Yanitskin ja valehtelumedioiden mestari "Mitä Vittua" on sekaantunut kaikkien aikojen petokseen ja miljoonien suomalaisten tietojen valumisesta nettiin:
http://yle.fi/uutiset/miten_valtava_maara_suomalaisten_henkilotietoja_paatyi_nettiin/8534762
Lasketaan yhteen yksi ynnä yksi ja tiedetään mitä listoja laitalahkoissa puuhastellaan. Onhan se sanottu suoraan täälläkin moneen kertaan.
Soffiinan kanssa on kaikki otettu talteen jatkotutkimuksia varten.En kuitenkaan usko, että erityisesti uskonlahkoissa mitään tappolistoja ainakaan systemaattisesti kerättäisiin. Äärioikeisto voi niitä hyvinkin kerätä, ja eräillä siitä porukasta on tunnetusti yhteyksiä uskonlahkoihin. Mutta siis, en tällä syömisellä usko että ainakaan "kaikille tutut" lahkot tuollaisia listoja kokoaisivat.
- Näkökulmaa1
RepeRuutikallo kirjoitti:
En kuitenkaan usko, että erityisesti uskonlahkoissa mitään tappolistoja ainakaan systemaattisesti kerättäisiin. Äärioikeisto voi niitä hyvinkin kerätä, ja eräillä siitä porukasta on tunnetusti yhteyksiä uskonlahkoihin. Mutta siis, en tällä syömisellä usko että ainakaan "kaikille tutut" lahkot tuollaisia listoja kokoaisivat.
En usko minäkään että mitään sellaisia listoja keräävät.
RepeRuutikallo kirjoitti:
En kuitenkaan usko, että erityisesti uskonlahkoissa mitään tappolistoja ainakaan systemaattisesti kerättäisiin. Äärioikeisto voi niitä hyvinkin kerätä, ja eräillä siitä porukasta on tunnetusti yhteyksiä uskonlahkoihin. Mutta siis, en tällä syömisellä usko että ainakaan "kaikille tutut" lahkot tuollaisia listoja kokoaisivat.
"En kuitenkaan usko, että erityisesti uskonlahkoissa mitään tappolistoja ...."
Itse pidän sitä täysin mahdollisena.
Mikään ei ole kyllä enää ainakaan minulle yllätys.
Joskus olen itse ja moni muukin erehtynyt hieman vasttaavassa tilanteessa.
Noin vuosi ennen Jukoslavian hajoamista eräs kaverini oli siellä keikkahommissa ja sanoi, että siellä kohta alkaa sota ja se hajoaa.
En minä, eikä kukaan muukaan uskonut että sellaista tapahtuisi, koska ulospäin kaikki näytti rauhalliselta ja siellä oli vasta olleet talvi-olympialaisetkin.
Kun nyt noita uskonlahkoja katsoo, niin todella nopeita käänteitä siellä tapahtuu, ja yksittäiset mielipiteet jo viittaa siihen, että kansanmurhaankin ollaan valmiita.
- PasiToivonen
Kun Venäjällä kuolemantuomioita vaihdettiin elinkautisiin vankeusrangaistuksiin, monet kuolemantuomiota odottaneet eivät kestäneet sitä vaan tappoivat itsensä.
Ilmeisesti venäläisessä vankilassa ei ollut niin kovin nuukaa valvoa että vangeilla ei ole mitään millä itsensä voisi tappaa.
Kyllähän todellinen elinkautinen Venäjän vankilaoloissa voi hyvinkin olla monen mielestä kovempi rangaistus kun teloitus. Vankilaoloja voi kuitenkin aina parantaa inhimillisiksi, mutta kuolleita ei herätä edes Koiviston Make.
- Näkökulmaa1
Se on oppikiista.Kyllä raamatusta löytyy kuolemanrangaistus murhasta,ja monesta muustakin rikoksesta.
Kannatanko sitä itse?.
En osaa sanoa kannatanko.Ehkä kannatan enemmän kuin vastustan.Voisi sitä ehkä muuten raskaimmissa rikoksissa kannattaa, mutta kun lopulta aina – siis aina! – teloitetaan myös syyttömiä, niin siihen se sitten kaatuu.
- Henki-hengestä
Varmat tapaukset voi tuomita kuolemaan niin kuin Anders Breivik ja jotkut muslimiterroristit, jotka ovat jääneet kiinni itse teosta.
Henki-hengestä kirjoitti:
Varmat tapaukset voi tuomita kuolemaan niin kuin Anders Breivik ja jotkut muslimiterroristit, jotka ovat jääneet kiinni itse teosta.
Breivik on SYYNTAKEETON. Hän toimi ns. Mantshurian kandidaattina. Eliitti oli valinnut hänet jo varhain mielenhallintansa (mind control) uhriksi. Breivik ei ole yksittäistapaus. Ohjelmoituja tappajia on vaikka millä mitalla. Sitä paitsi mielenhallintateknologia on hyvin pitkälle jalostettua. Siksi kandee kääntyä VAPAHTAJAN puoleen pikimiten.
https://www.google.fi/#q=darpa mind control
PAAVO JÄRVINEN valaisee asiaa. "Paavo Järvinen - Pedonmerkki on mikrosiru käteen tai otsaan"
https://www.youtube.com/watch?v=nWekgeylMZ4- KTS--
Ahaa. Pedon merkin ottaneet ovat syyntakeettomia.
Tämä selevä. KTS-- kirjoitti:
Ahaa. Pedon merkin ottaneet ovat syyntakeettomia.
Tämä selevä.Kas. Kukas se siellä kiukuttelee? No pitihän se arvata. Ikiaikainen ystävämme Kotari. Ei tahtonut äänesi kuulua. Mukavaa, että henkesi vielä pihisee :D
"Olen kuullut on kaupunki tuolla." Tavataanko siellä?
https://www.youtube.com/watch?v=L52mpL91VAY
> Säveltäjä Aleksandr Lvovich Gurilev
Olen kuullut, on kaupunki tuolla
Yllä maan, päällä pilvien usvain
Luona välkkyväin taivasten rantain
Siellä kerran, ah, olla mä saan
Halleluja, mun lauluni raikuu
Halleluja, mä kaupunkiin kuljen
Vaikka jalkani uupuen vaipuu
Joka askel mun kotiin päin vie
Olen kuullut, on maa ilman vaivaa,
Ilman kyyneltä, taistoa, huolta
Kipu, sairaus, tuskaa ei tuota
Halleluja, siel riemuita voimme
Halleluja, jo epäilys haihtui
Enää koskaan en horjuen kulje
Olen saapunut Jumalan luo
Olen kuullut, on valkoinen puku
Ja on hohtavat kultaiset kruunut
Sekä autuas taivainen suku
Halleluja, nyt henkeni kiittää
Kun jo kuulla voin taivaisen laulun
Side katkee mi' maahan mut liittää
Tiedän, siellä jo pian olla saan
Halleluja, nyt henkeni kiittää
Kun jo kuulla voin taivaisen laulun
Side katkee mi' maahan mut liittää
Tiedän, siellä jo pian olla saan <
Ilm. 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Tule Herra Jeesus!- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Breivik on SYYNTAKEETON. Hän toimi ns. Mantshurian kandidaattina. Eliitti oli valinnut hänet jo varhain mielenhallintansa (mind control) uhriksi. Breivik ei ole yksittäistapaus. Ohjelmoituja tappajia on vaikka millä mitalla. Sitä paitsi mielenhallintateknologia on hyvin pitkälle jalostettua. Siksi kandee kääntyä VAPAHTAJAN puoleen pikimiten.
https://www.google.fi/#q=darpa mind control
PAAVO JÄRVINEN valaisee asiaa. "Paavo Järvinen - Pedonmerkki on mikrosiru käteen tai otsaan"
https://www.youtube.com/watch?v=nWekgeylMZ4Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . . Jumalan merkki on sapatti.
Paavo Järvistä kerran kuunnellessani hän ei noteerannut sapattia Uuudenliiton kristityille. En nyt muista tarkalleen ihan sanasta sanaan hänen sanojansa, siitä on jo aikaa. 1234567--- kirjoitti:
Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . . Jumalan merkki on sapatti.
Paavo Järvistä kerran kuunnellessani hän ei noteerannut sapattia Uuudenliiton kristityille. En nyt muista tarkalleen ihan sanasta sanaan hänen sanojansa, siitä on jo aikaa.Sunnuntai on kelpo lepopäivä, vaikkakin pirunkirkko pani kalenterit "uuteen uskoon". Lepopäivä on ihmistä varten eikä toisin päin. Duunia saa tehdä tarpeen mukaan, kunhan huolehtii riittävästä levosta.
Paavo Järvistä kandee kuunnella. Hänen ajankohtaiset tiedotteensa kertovat missä ajassa liikumme. Ennen kaikkea hän auttaa kuulijoitaan väistämään vanhan madon virittämiä ansoja.- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Sunnuntai on kelpo lepopäivä, vaikkakin pirunkirkko pani kalenterit "uuteen uskoon". Lepopäivä on ihmistä varten eikä toisin päin. Duunia saa tehdä tarpeen mukaan, kunhan huolehtii riittävästä levosta.
Paavo Järvistä kandee kuunnella. Hänen ajankohtaiset tiedotteensa kertovat missä ajassa liikumme. Ennen kaikkea hän auttaa kuulijoitaan väistämään vanhan madon virittämiä ansoja.Ei ole luottamista niihin miehiin, jotka sapatin syrjäyttävät. Jokainen joka vähänkin seuraa aikaansa tietää missä ajassa me liikumme.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. 1234567--- kirjoitti:
Ei ole luottamista niihin miehiin, jotka sapatin syrjäyttävät. Jokainen joka vähänkin seuraa aikaansa tietää missä ajassa me liikumme.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.Laki ei auta. Armo auttaa. Olemme syntisiä. Siksi lankeamme. Siksi Jeesuksen piti tulla TÄYTTÄMÄÄN laki puolestamme. Olkaamme siis vapaat.
Room 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Biblia (1776) Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen.- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Laki ei auta. Armo auttaa. Olemme syntisiä. Siksi lankeamme. Siksi Jeesuksen piti tulla TÄYTTÄMÄÄN laki puolestamme. Olkaamme siis vapaat.
Room 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Biblia (1776) Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen.Lueppas yurki1000js ylifariseuksen kirjoitus "Sovituksen salaisuus" siinä sinulle selkeää moni asia. Erittäin hyvä kirjoitus häneltä !
Yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä ei tule kumota tai muuttaa toiseksi. On häpeällistä opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia. 1234567--- kirjoitti:
Lueppas yurki1000js ylifariseuksen kirjoitus "Sovituksen salaisuus" siinä sinulle selkeää moni asia. Erittäin hyvä kirjoitus häneltä !
Yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä ei tule kumota tai muuttaa toiseksi. On häpeällistä opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.Koetan täsmentää. Jeesus täytti lain. Nyt laki on niin ankara, ettei kellään ole MITÄÄN mahdollisuutta vanhurskautua lain täyttämisen kautta.
Toki on niin, että mille tahansa yhteisölle olisi siunaus, jos sen laki olisi täsmälleen sama kuin Raamatussa ilmoitettu elämää varjeleva laki.
Eikö lain pitäminen tarkoita sitä, että yhteisö pitää kyseistä lakia sääntökirjanaan ja käyttöohjeenaan, onnistuttiin lain täyttämisessä tai ei?Ideaalitila olisi, että olisimme 100% Kristuksen orjia. Silloin olisimme 100% vapaita KAIKiSTA synneistä eikä yhtään pahaa ajatusta tulisi mieliimme.
Kuten näemme, meissä itsessämme ei ole voimaa pitää itseämme synnittöminä. Ainakin minä tunnustan, että olisin puilla paljailla ilman Luojamme armoa. Sitä paitsi en edes tiedä miksi Hänen armonsa osui kohdalleni. Kuinka voisinkaan tietää? Armohan on ARMOA.
Room:
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Koetan täsmentää. Jeesus täytti lain. Nyt laki on niin ankara, ettei kellään ole MITÄÄN mahdollisuutta vanhurskautua lain täyttämisen kautta.
Toki on niin, että mille tahansa yhteisölle olisi siunaus, jos sen laki olisi täsmälleen sama kuin Raamatussa ilmoitettu elämää varjeleva laki.
Eikö lain pitäminen tarkoita sitä, että yhteisö pitää kyseistä lakia sääntökirjanaan ja käyttöohjeenaan, onnistuttiin lain täyttämisessä tai ei?Koetan täsmentää, että sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä Uudessaliitossa. Jeesuskin sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.
1234567--- kirjoitti:
Koetan täsmentää, että sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä Uudessaliitossa. Jeesuskin sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.
saken e klar
Biblia (1776) Ja hän sanoi heille: sabbati on ihmistä varten tehty ja ei ihminen sabbatia varten.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=mar 2&kirjat=kr
Biblia (1776) Yksi eroittaa yhden päivän toisesta, toinen pitää kaikki päivät yhtäläisenä: jokainen olkoon vahva omassa mielessänsä.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=roo 14&kirjat=kr- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
saken e klar
Biblia (1776) Ja hän sanoi heille: sabbati on ihmistä varten tehty ja ei ihminen sabbatia varten.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=mar 2&kirjat=kr
Biblia (1776) Yksi eroittaa yhden päivän toisesta, toinen pitää kaikki päivät yhtäläisenä: jokainen olkoon vahva omassa mielessänsä.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=roo 14&kirjat=krPäiviä voi valita eri tarkoituksiin, mutta sapatista Jumala sanoo "MUISTA" pitää sapatti pyhänäpäivänä.
Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen Jumalan palvelijan virttä ja Karitsan virttä Ilmestyskirjan mukaan.
Kuten tiedämme Mooses piti Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Meille Uudenliiton kristityille se ei ole yhtään vaikeampaa pitää sapatti pyhänäpäivänä kuin Mooseksellekaan.
Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Kapinoitsijoiden kohdalla portit pysyvät kiinni, ei sisälle pääsyä. 1234567--- kirjoitti:
Päiviä voi valita eri tarkoituksiin, mutta sapatista Jumala sanoo "MUISTA" pitää sapatti pyhänäpäivänä.
Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan Mooseksen Jumalan palvelijan virttä ja Karitsan virttä Ilmestyskirjan mukaan.
Kuten tiedämme Mooses piti Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Meille Uudenliiton kristityille se ei ole yhtään vaikeampaa pitää sapatti pyhänäpäivänä kuin Mooseksellekaan.
Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
Kapinoitsijoiden kohdalla portit pysyvät kiinni, ei sisälle pääsyä.Älä ole liian ankara. Monet ihmiset JOUTUVAT ansaitsemaan leipänsä tekemällä duunia lauantaisin ja/tai sunnuntaisin. Voitko taata, että he menevät helvettiin siksi, että he yrittävät tehdä parhaansa itsensä, perheensä ja yhteisönsä hyvinvoinnin eteen?
- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Älä ole liian ankara. Monet ihmiset JOUTUVAT ansaitsemaan leipänsä tekemällä duunia lauantaisin ja/tai sunnuntaisin. Voitko taata, että he menevät helvettiin siksi, että he yrittävät tehdä parhaansa itsensä, perheensä ja yhteisönsä hyvinvoinnin eteen?
Koskahan sinä yrki1000js pääset pois kapinahengestäsi sapattia kohtaan. Tämä kapina henki on tyypillistä, niin helluntailaisille kuin monille muillekin vapaan suunnan edustajille
1234567--- kirjoitti:
Koskahan sinä yrki1000js pääset pois kapinahengestäsi sapattia kohtaan. Tämä kapina henki on tyypillistä, niin helluntailaisille kuin monille muillekin vapaan suunnan edustajille
Luotan armoon. En usko menettäväni pelastuksen armolahjaa, vaikka touhuisin Martan lailla jokaisena lauantaina ja sunnuntaina. Tietämäni mukaan Luojamme ei kadu ihmisille antamiaan armolahjoja. Olen levollinen. Ole sinäkin.
Ps. 96:2 Veisatkaa Herralle, ylistäkää hänen nimeänsä. Julistakaa päivästä päivään hänen pelastustekojansa,
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ylist%E4k%E4%E4&kirjat=kr
"Praise Him - The Brooklyn Tabernacle Choir"
https://www.youtube.com/watch?v=C1AYKRjoFxs- lepopäivä
yurki1000js kirjoitti:
Älä ole liian ankara. Monet ihmiset JOUTUVAT ansaitsemaan leipänsä tekemällä duunia lauantaisin ja/tai sunnuntaisin. Voitko taata, että he menevät helvettiin siksi, että he yrittävät tehdä parhaansa itsensä, perheensä ja yhteisönsä hyvinvoinnin eteen?
Adventisteille kelpaa hyvin se että kaupan henkilökunta on työssä sunnuntaisin kun he asioivat kaupassa. Näin ollen he ovat osallisia siihen että heidän toimintansa takia kaupan henkilökunta joutuu työskentelemään omana lepopäivänään.
Minusta tällainen on tekopyhää. lepopäivä kirjoitti:
Adventisteille kelpaa hyvin se että kaupan henkilökunta on työssä sunnuntaisin kun he asioivat kaupassa. Näin ollen he ovat osallisia siihen että heidän toimintansa takia kaupan henkilökunta joutuu työskentelemään omana lepopäivänään.
Minusta tällainen on tekopyhää.Hyvä huomio.
- tämän.huomioinut
lepopäivä kirjoitti:
Minusta tällainen on tekopyhää.Voi voi jotkut haluavatkin olla sunnuntaisin töissä. Aikonaan työpaikalla kiireiden vuoksi kysyttiin vapaaehtoisia töihin sunnuntaisin ja niitähän riitti, koska sai sunnuntailisää.
Elämä on pyhä. Murhaaja langettaa päällensä kuolemantuomion.
"What does the Bible say about the Death Penalty? (Part 1)"
https://www.youtube.com/watch?v=rWPqWBU2WoM- Mr.Giljotin
Kenestä aloitetaan vai Hakkaraisesta?
- Ilnoitan
Pekun lailla, myös Hakkarainen on ex-helluntailainen, sen Pekukin tietää, mutta silti vain jatkaa valitsemallaan tiellä.
Kaikille tiedoksi. Pelastuksen kannalta ei ole tärkeää mihin kirkkoon tai seurakuntaan ihminen on kuulunut. Tärkeintä on olla Kristuksen uskossa. Muistakaamme että hedelmistään puu tunnetaan. Olkaamme toisillemme armolliset:)
Luuk:
6:36 Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
6:40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
6:43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
6:44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Maranatha!
https://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc
Tavataan uudessa Jerusalemissa:)
"The 4-Square City - New Jerusalem"
https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc
Kuolemantuomio on aivan oikea rangaistus, mutta VAIN murhasta - jos arvostaa ja pitää ihmiselämää pyhänä. On Jumalan tahto että murhaajan henki viedään, mutta mistään muusta kuin murhasta kuolemantuomiota ei pitäisi käyttää. Tosin Jumala ei säätänyt sitä ehdottomaksi Nooan kanssaan tekemässä liitossa - se oli kehotus (jos halusi pitää elämää pyhänä), ei ehdoton vaatimus. Mutta huomaamme seuraukset; ettei ihmiselämää enää pidetä pyhänä, mm. abortti ja eutanasia - kohta vanhukset lopetetaan kuin vanha koira.
Ne jotka haluavat vastustaa kuolemantuomiota ovat täysin vapaita siihen, mutta mitään Raamatullisia perusteita kuolemanrangaistuksen vastustamiselle murhaamisesta ei ole, joten Raamattuun he eivät voi tukeutua. Esivallalla on Jumalallinen mandaatti käyttää miekkaa. Kuolemantuomion vastustaminen perustuu ihmistä korostavaan humanismiin.Ei kannata leikkiä Jumalaa. Jumalan tahto on surmata niin monesta eri syystä; pettämisestäkin.
>eutanasia - kohta vanhukset lopetetaan kuin vanha koira.
Onko käynyt pienessä mielessä ottaa selvää mitä eutanasia tarkoittaa?
Parantumattomasti ja erittäin tuskallisesti sairaan elämän päättäminen hänen omasta, vakaasta tahdostaan on jotain ihan muuta kuin "vanhusten lopettaminen kuin vanha koira". Ihmisten elinikä päinvastoin pitenee koko ajan, eikä käännettä ole näköpiirissä.RepeRuutikallo kirjoitti:
>eutanasia - kohta vanhukset lopetetaan kuin vanha koira.
Onko käynyt pienessä mielessä ottaa selvää mitä eutanasia tarkoittaa?
Parantumattomasti ja erittäin tuskallisesti sairaan elämän päättäminen hänen omasta, vakaasta tahdostaan on jotain ihan muuta kuin "vanhusten lopettaminen kuin vanha koira". Ihmisten elinikä päinvastoin pitenee koko ajan, eikä käännettä ole näköpiirissä.Repe. Pandoran lipas on avattu. Valitettavasti ateistit ovat sokeita. He eivät näe missä mennään. Esimerkki lähimenneisyyden Pandoran lippaan avauksesta. "ROE vs WADE"
https://www.google.fi/#q=roe v wade- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Repe. Pandoran lipas on avattu. Valitettavasti ateistit ovat sokeita. He eivät näe missä mennään. Esimerkki lähimenneisyyden Pandoran lippaan avauksesta. "ROE vs WADE"
https://www.google.fi/#q=roe v wadeSokeutta on yurkin1000js myöskin sinun silmissäsi. On aika jo viimeinkin heittää pete pois silmistäsi ja nähdä.
1234567--- kirjoitti:
Sokeutta on yurkin1000js myöskin sinun silmissäsi. On aika jo viimeinkin heittää pete pois silmistäsi ja nähdä.
Milloin parru vaihtui peteksi? Vai tarkoitatko petellä jotain erityistä?
Kevennän :D
"Jim Carrey - Cuban Pete"
https://www.youtube.com/watch?v=-dyO9SWiY7k- pete-silmässä
Jos se tarkoitti Jumalan peteä? :-)
- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Milloin parru vaihtui peteksi? Vai tarkoitatko petellä jotain erityistä?
Kevennän :D
"Jim Carrey - Cuban Pete"
https://www.youtube.com/watch?v=-dyO9SWiY7kyurkilla1000js on jo aika heittää PEITE pois silmiltäsi, että näkisit ja ymmärtäisit. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille OUTO, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk antoi itse Jumala. Näin 1700 luvun Luterilainen virsi kertoo.
Joka rikkoo yhtä kohtaa vastaan on syypää joka kohdassa. pete-silmässä kirjoitti:
Jos se tarkoitti Jumalan peteä? :-)
Hyvä huomio tuokin. Itse ajattelin, että 1234567... tarkoitti, että me syntiset, vaikkakin pelastetut, näemme pikkuriikkisen roskan muiden silmässä, muttemme näe parrua omassa silmässämme.
Oli miten oli, olen sitä mieltä, ettemme voi ansaita taivaspaikkaa omilla teoillamme. Mitä mieltä te muut olette?1234567--- kirjoitti:
yurkilla1000js on jo aika heittää PEITE pois silmiltäsi, että näkisit ja ymmärtäisit. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille OUTO, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk antoi itse Jumala. Näin 1700 luvun Luterilainen virsi kertoo.
Joka rikkoo yhtä kohtaa vastaan on syypää joka kohdassa."Joka rikkoo yhtä kohtaa vastaan on syypää joka kohdassa."
Siinäpä se. Armolle on käyttöä.- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
"Joka rikkoo yhtä kohtaa vastaan on syypää joka kohdassa."
Siinäpä se. Armolle on käyttöä.Jumala on armoton pedon kumartajille ! Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä. 10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
Vielä vaan muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti.
Kolmannen enkelin varoitussanoma ihmiskunnalle. - lpeh
yurki1000js kirjoitti:
Hyvä huomio tuokin. Itse ajattelin, että 1234567... tarkoitti, että me syntiset, vaikkakin pelastetut, näemme pikkuriikkisen roskan muiden silmässä, muttemme näe parrua omassa silmässämme.
Oli miten oli, olen sitä mieltä, ettemme voi ansaita taivaspaikkaa omilla teoillamme. Mitä mieltä te muut olette?Taivaspaikkaa ei voi ansaita omilla teoilla, mutta sen voi niillä menettää.
lpeh kirjoitti:
Taivaspaikkaa ei voi ansaita omilla teoilla, mutta sen voi niillä menettää.
Ipeh. Mietitään. Meillä on biologiset vanhemmat. Kuinka voisimme lakata olemasta heidän lapsiaan? Jos Luojamme on uudestisynnyttänyt meidät lapsikseen, kuinka voisimme lakata olemasta Hänen lapsiaan?
1234567--- kirjoitti:
Jumala on armoton pedon kumartajille ! Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä. 10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
Vielä vaan muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti.
Kolmannen enkelin varoitussanoma ihmiskunnalle.1234567... Mikset seuraa aikaasi? Nyt, ns. lopunajassa, saatanalla on ihan toiset kujeet. Käytännöllinen pedonmerkki näyttää olevan määritelmäni mukainen "kaikenkattava asiointiväline". Raamatun mukaan Jumalan viholliset tulevat ottamaan sen joko oikeaan käteensä tai otsaansa.
Ilm 13:11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme. 13:12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani. 13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. 13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. 13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. 13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, 13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
On selvää, että Herraan luottavista ihmisistä tulee lainsuojattomia, siis rikollisia, koska he eivät suostu ottamaan "merkkiä". Heitä tullaan mestaamaan, mutta heidän sielunsa pelastuvat. Lopulta he tulevat hallitsemaan 1000-vuotista valtakuntaa Jeesuksen kanssa.
Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
https://www.google.fi/#q=god's kingdom
MESTAUSVÄLINEET ovat jo valmiina. Tempaus voi tapahtua milloin tahansa.
https://www.google.fi/#q=fema guillotines
OPETUSVIDEO
"After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH!"
https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
1234567... Mikset seuraa aikaasi? Nyt, ns. lopunajassa, saatanalla on ihan toiset kujeet. Käytännöllinen pedonmerkki näyttää olevan määritelmäni mukainen "kaikenkattava asiointiväline". Raamatun mukaan Jumalan viholliset tulevat ottamaan sen joko oikeaan käteensä tai otsaansa.
Ilm 13:11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme. 13:12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani. 13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. 13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. 13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. 13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, 13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
On selvää, että Herraan luottavista ihmisistä tulee lainsuojattomia, siis rikollisia, koska he eivät suostu ottamaan "merkkiä". Heitä tullaan mestaamaan, mutta heidän sielunsa pelastuvat. Lopulta he tulevat hallitsemaan 1000-vuotista valtakuntaa Jeesuksen kanssa.
Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
https://www.google.fi/#q=god's kingdom
MESTAUSVÄLINEET ovat jo valmiina. Tempaus voi tapahtua milloin tahansa.
https://www.google.fi/#q=fema guillotines
OPETUSVIDEO
"After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH!"
https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8Ilmestyskirjan sanoma: Kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu. Toinen marttyyreiden aika on vielä edessäpäin, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Vainoojina ovat silloin peto ja hänen palvelijansa. Salaista tempauste ei tule olemaan, ennen Jeesuksen toista tulemista, että sen tulet kyllä näkemään. Raamattu ei tunne myöskään seitsenvuotista vaivanaikaa, ennen Jeesuksen toista tulemista.
1234567--- kirjoitti:
Ilmestyskirjan sanoma: Kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu. Toinen marttyyreiden aika on vielä edessäpäin, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Vainoojina ovat silloin peto ja hänen palvelijansa. Salaista tempauste ei tule olemaan, ennen Jeesuksen toista tulemista, että sen tulet kyllä näkemään. Raamattu ei tunne myöskään seitsenvuotista vaivanaikaa, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Tempaus tulee olemaan kaikkea muuta kuin salainen. Mieti. Yhdessä silmänräpäyksessä suuri määrä ihmisiä lakkaa olemasta maan päällä.
- opetustasinulle
lpeh kirjoitti:
Taivaspaikkaa ei voi ansaita omilla teoilla, mutta sen voi niillä menettää.
Usko ilman tekoja on kuollut.
opetustasinulle kirjoitti:
Usko ilman tekoja on kuollut.
- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Tempaus tulee olemaan kaikkea muuta kuin salainen. Mieti. Yhdessä silmänräpäyksessä suuri määrä ihmisiä lakkaa olemasta maan päällä.
Missä niin sanotaan, että yhdessä silmänräpäyksessä ?
1234567--- kirjoitti:
Korjaan:
- Välittömästi
- Ilman aikaa
- Eipä aikaakaan
- Ajattomasti
- Käsittämättömän lyhyessä ajassa
- Älyttömän pienessä hetkessä
- Suorastaan hetkettömästi
- Mittaamattoman nopeasti
- You name it- Näkökulmaa1
1234567--- kirjoitti:
Alkutekstissä sanotaan atomisekunnissa.
Raamatunvääremntäjät muuttivat sen silmänräpäykseksi,joka on tuhansia kertoja pitempi aika.
- Syntine
Jeesuksella on kanta kuolemantuomioon. Se joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven.
- Itse666
Eli ei saisi olla mitään rangaistuksia? Sakot murhasta ei tunnu kovin oikeudenmukaiselta vaikka sosialistit sitä haluavat.
- TääMaaKatoaa
Itse666 kirjoitti:
Eli ei saisi olla mitään rangaistuksia? Sakot murhasta ei tunnu kovin oikeudenmukaiselta vaikka sosialistit sitä haluavat.
Jeesus on itse syntien ja rikosten sovitus. Laki ja esivalta Isän asettamat. Lait pitää olla ja rangaistukset, mutta joka uskoo Jeesukseen, saa rikoksensa anteeksi sen tärkeimmän tuomioistuimen edessä eli Taivaassa.
- 1234567---
TääMaaKatoaa kirjoitti:
Jeesus on itse syntien ja rikosten sovitus. Laki ja esivalta Isän asettamat. Lait pitää olla ja rangaistukset, mutta joka uskoo Jeesukseen, saa rikoksensa anteeksi sen tärkeimmän tuomioistuimen edessä eli Taivaassa.
Pedon kumartajille ei Jumala näytä armoa antavan. Ilm.14:9-10.
"Jeesuksella on kanta kuolemantuomioon. Se joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven."
- Aika paljon saa Raamattua väännellä että tuon väittää Jeesuksen kannaksi kuolemantuomioon! Mitään oikeusjuttuahan ei tullut kun yhtäkään pätevää todistajaa ei löytynyt jolloin juttu raukesi. Synnitön ei tuossa tarkoita täydellisen synnitöntä, vaan synnitöntä juuri kyseiseen syntiin, ei muuten saisi rangaista rikollisia millään tavalla, poliisi ei voisi toimia jne. Yhteiskunnalla on täysi oikeus miekan käyttöön, yhteiskunnalla on Jumalan mandaatti takanaan.- Näkökulmaa1
Itse666 kirjoitti:
Siksihän ihmisten kimppuun käydään yhä enemmän murha mielessä koska tuomiot on naurettavan pieniä,ihmishenki on suomessa halpaa.
Pitäisin täysin oikeutettuna sitä,että väkivallan uhri jonka kimppuun käydään,saisi vapaasti surmata hyökkääjän,joka hyökkää murha mielessään.
Sen tietää siitä kun hyökkääjällä on kädessään ase,tai puukko,tai jokin muu tarkoitukseen sopiva murhaväline.
Surmaan hyökkääjän jos kimppuuni käydään,oli se lain mukaista tai ei.
Kaikilla täytyy olla oikeus puolustaa itseään ja läheisiään.
- Itse666
On sivistymätöntä olla rangaisematta murhaajia. Kuoleman rangaistus olisi aivan oikein murhaajille kuten esim. tällä Suomen kolmoismurhaaja vankikarkurille.
- 1234567---
Murhaajatkaan eivät peri taivastenvaltakuntaa, elleivät tee parannusta synneistään, ja pyydä syntejänsä anteeksi. Jeesus sanoi: Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
- juurinäi
Kuolemantuomio ihan oikein. Murhaat useamman henkilö ja raakasti onko oikein, että tämä kusiainen on n 10 v päästä taas joukossamme? Lomilla välissä. Mitäs mieltä olet jos murhatut ovatkin kaikki sinun läheisiä, perhettäsi? Pitkä tuomio murhaajille ja sen päälle kuolemantuomio se oikeutta. Lähdetään tuomitseminen kuten USA:ssa raakimmista tapauksista, uusijoista ne sähkötuoliin vain. On se kumma, kun nämä pressut on lähes kaikessa ihan oikeassa.
- Näkökulmaa1
No,jos murhatut olisivat läheisiäni,ei murhaaja kävisi lomilla kuin sen yhden kerran.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5722244Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4081826Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221650Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641428JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191216- 571134
- 1201129
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16898Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13878Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66833