Eksytys (torontol. ym) tehnyt tuhoa Vapaakirkossa

UskovaEppuli

Olen suruissani havannut, että torontolaisuus ym eksytys on tehnyt tuhoa Vapaakirkon sisällä ja edelleenkin useassa Vapaakirkon seurakunnassa puhutaan torontolaisuudesta myönteisesti ja toimitaan sen eksytyksen hengessä monessa asiassa.

Myös menestysteologia vaikuttaa Vapaakirkon sisällä samoin monet muut ääri/uuskarismaattiset ilmiöt. Monille paimenille lähes kaikki käy, tyyliin antaa kaikkien kukkien kukkia. Kun johtajuus on hukassa, eksytys leviää voimalla moniin kirkkokuntiin kuten Raamatussa on ennustettu ennen Jeesuksen tuloa tapahtuvan.

Esim helluntaikirkossa varoitetaan paljon paremmin monista harhaopeista ja ekystyksestä. Vapaakirkko puhuu ympäripyöreitä ja hymistelee ja vetäytyy ottamasta kantaa monissa tärkeissä asioissa, ettei ärsyttäisi ketään. Se ei ole ryhdikästä ja Raamatun mukaista toimintaa ja ei tuo siunausta.

https://ajankohtainen.wordpress.com/category/uskon-eksyttajat/aarikarismaattisuus-eksytykset/

https://ajankohtainen.files.wordpress.com/2013/04/toronton_eksytys.pdf

2

265

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannataressata

No niinhän se on...itsekkin olen sieltä pois lähtenyt. Mutta en minä pidä helluntaita sen turvallisempana. melko rauhassa saavat oman älyn mukaan julistajat häärätä.

• Toivon mukaan tällaista ei esiinny kovin monessa vapaaseurakunnassa. Kuulostaa hyvin omituiselta, kun vertaa oman seurakuntani toimintaan.

Mutta ehkä se on niin, ettemme omassa seurakunnassamme aina ymmärräkään, miten kiitollisia voimme olla siitä, että saamme kuulua tukevalla pohjalla seisovaan pitkäikäiseen seurakuntaan. Ehkä se pohjalainen jäyhyys on ainakin jossain hyvä asia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1335
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      911
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      875
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      85
      789
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      717
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      581
    7. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      576
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      557
    10. 48
      537
    Aihe