Miten meinaatte viettää joulun ja vuodenvaihteen? Itsellä meinasi tulla yksinäinen joulu, kun en halunnut aluksi ollenkaan lähteä vanhempieni luokse. No muutin lopulta mieleni, koska on se mukavampi olla siellä kuin yksinäisyydessä kämpillä. Joten sinne lähden. Toivottavasti on kivaa. Junassa on hauska matkustaa ja ehkä kohdata uusia ihmisiä? Saas nähdä.
Uudeksi vuodeksi palaan takas kämpille. Se menee ihan yksikseen ellen sitten repäise ja mene vaikka baariin (missä ei ole ikinä tullut käytyä juhlimassa) tai jonnekin. En tiedä. Olis tossa sarjoja ja videopelejä pelattavana sekä kirjoja lukematta.
Sellaisia suunnitelmia tässä. Melkein pari viikkoa lomaa tiedossa, joten eiköhän sitä aina jotenkin saa ajan kulumaan. Olen 38v atm.
Tsemppiä voimia kaikille yksinäisille sinkuille.
Joulu 2015 & vuodenvaihde.
49
194
Vastaukset
- rumamaija
Jouluaattona joulupäivällinen ulkomaalaisen kaverin perheen luona. Uutena vuotena todennäköisesti kavereiden kanssa ulos (edelliskerrastani yöelämässä onkin kulunut aikaa jo reilusti yli vuosi).
Olin aikoinaan 12 joulua peräkkäin töissä tuplavuorossa ja Rouva Ratikka on ollut viimeiset 10 joulua Japanissa. Nyt on sitten vissiin ensimmäinen parisuhdejoulu 20 vuoteen.
Mennään kaiketi systerille joulua viettämään. Uutena vuotena menen baariin, kun RR lähtee jälleen äitiään katsomaan.- Naisasialooseri1
Saako siellä Japanissa länsimaalainen mies miten helposti nuorta pillua paikallisilta naisilta? Japanin reissu on sen verran kallis, että ei viitsisi maksaa jos ei sieltä saa nuorta pillua
Naisasialooseri1 kirjoitti:
Saako siellä Japanissa länsimaalainen mies miten helposti nuorta pillua paikallisilta naisilta? Japanin reissu on sen verran kallis, että ei viitsisi maksaa jos ei sieltä saa nuorta pillua
En minä Rouva Ratikkaa Japanista löytänyt vaan Lontoosta. Mutta Japanissa asuneet kaverit kertovat, että ei se sen vaikeampaa ole kuin Suomessakaan. Kai länkkärit ovat siellä vähän samassa asemassa kuin ulkomaalaiset täälläkin: On pieni joukko naisia, jotka heistä ovat kiinnostuneita. Kun tietää, mistä etsiä, niin varmaan löytyykin.
Pelkän pillun perässä tosin menisin johonkin kehitysmaahan.
- m-i-e-s
Kun ympäri kyliä (maailmaa) tuli ihmisiä muistettua ja vielä itsellekin piti pukin konttiin lahjat hommata, niin työvuoroiksi tuli lähes kaikki päivät kirjattua (varsinkin kalliimmat, jotta saa omansa pois). =) Aamusta iltaan voi käytännössä pyörittää peukkua (ja pyhät on yhtäkuin tonttu per päivä)
- Joulujoo
Meinasin jättää vastaamatta, mutta menköön. Kotona koiran kanssa. Lenkkeilyä, leffoja, sarjoja, lukemista. Lomaa töistä. Joulu ei ole musta mikään yksinäisen ihmisen juhla, vaan perheellisten ja ennen kaikkea lasten juttu. En siis vietä Joulua. Haluaisin olla kuulematta tuosta koko Joulusta, mutta minkäs teet kun kaikki perheelliset ympärillä Joulua sitä, Joulu tätä :/ Reippaasti kuitenkin toivottelen hyvää Joulua kaikille.
- jouluhullu
Mun mielestä joulu on kaikkien juhla. Ite ainakin olin töissä ihan yhtä innoissani joulusta kuin muutkin, vaikka yksin olenkin. Äidin luona käyn kyllä syömässä. Joulun tunnelma, koristeet, kukat, vapaapäivät, tv-ohjelmat, kaikki se on niin ihanaa! Ja lähteä ajelulle pimeässä ja katsella ihmisten laittamia jouluvaloja.
- Joulujoo
jouluhullu kirjoitti:
Mun mielestä joulu on kaikkien juhla. Ite ainakin olin töissä ihan yhtä innoissani joulusta kuin muutkin, vaikka yksin olenkin. Äidin luona käyn kyllä syömässä. Joulun tunnelma, koristeet, kukat, vapaapäivät, tv-ohjelmat, kaikki se on niin ihanaa! Ja lähteä ajelulle pimeässä ja katsella ihmisten laittamia jouluvaloja.
Taitaa naiset innostua enemmän noista kaikista koristeista ja kukista... jopa joulusiivouksesta.. tv-ohjelmat on niitä koko perheen jouluhömpötyksiä ja joulua tulee joka tuutista - jos antaa tulla. Ei ole omaisia elossa niin ei tarvi vieraillakaan missään. Joulun tunnelma oli pitkään paska fiilis, onnettomuudekseni kun olen nähnyt aivan täysin erilaisiakin Jouluja.., mutta sitten opin skippaamaan koko "juhlan". Pääasia että on lomaa :) "Joulu" nyt vaan merkitsee erilaisille ja eri elämäntilanteissa oleville ihmisile eri juttuja, tosin mediassa on olemassa vain yhdenlainen Joulu, samaten aika monen perheellisen päässä...
- Kilttiatm
Olen loppuvuoden yksin, jouluna yksin ja uutena vuotena saatan mennä baariin iskemään naisen.
Käyn jouluna vanhemmilla syömässä ja vaihtamassa lahjat. Uutenavuotena kotona sälekaihtimet kiinni.
- flowersreally
wlfwd kirjoitti:
Luonnollisesti sälekaihtimet ja pimennysverhot on aina kiinni.
Kuvasi on siis väärennetty?
flowersreally kirjoitti:
Kuvasi on siis väärennetty?
Kotia tarkoitin ja tuo kuva ei ole kotana otettu.
- vihatipunen
Jos mulla olisi vanhemmat vielä, olisin heidän luona. Tai kai mä kyllä haudalla jonain päivänä käyn. Muiden sukulaisten luona vietän joulunajan. Uudenvuoden aattona olen joko omassa kotona kaihtimet kiinni tai sitten menen kuuntelemaan yhtä bändiä keskustaan.
Kannattaisiko luopua hypegamiasta, niin ei olisi niin yksinäistä? No ei tietenkään! Kyllähän nyt oman arvonsa tunteva, vahva ja itsenäinen nainen on mieluiten omasta tahdostaan sinkkuna kuolemaansa asti.
- tarralenkkari666
Onko hypergamiaa, jos ei suostu suhteeseen esim. (joko sinun tai kaikkien suhteen) parisuhteeseen epäkelvon yksilön kanssa?
Nirsoja löytyy kaikista sukupuolista mutta ei ole nirsoutta olla ryhtymättä suhteeseen esim. mielisairaan ihmisen (joka ei aio hankkia minkääntasoista apua), raiskaamisesta fantasioivan naisvihaajan, tai oman isänsä ikäisen asperger tyypin kanssa.
Mutta naiset on vaan nirsoja, kun taas miehillä on vain järkeviä kriteereitä. - vihatipunen
super-atm kirjoitti:
Kannattaisiko luopua hypegamiasta, niin ei olisi niin yksinäistä? No ei tietenkään! Kyllähän nyt oman arvonsa tunteva, vahva ja itsenäinen nainen on mieluiten omasta tahdostaan sinkkuna kuolemaansa asti.
Olenko mä jotenkin valittanut yksinäisyyttäni? Ainoa asia, minkä takia itseni tunnen tällä hetkellä yksinäiseksi on se, että minulla ei ole enää kumpaakaan vanhempaa elossa.
vihatipunen kirjoitti:
Olenko mä jotenkin valittanut yksinäisyyttäni? Ainoa asia, minkä takia itseni tunnen tällä hetkellä yksinäiseksi on se, että minulla ei ole enää kumpaakaan vanhempaa elossa.
Et ole. Joten hyvää yksinäistä loppuelämää. Varmasti ajattelet vielä vanhuksena samalla tavalla miten on kivaa olla hyväksymästä itselleen oman tasoista kumppania. Eläköön naisten hypergamia, vahvuus ja itsenäisyys!
- vihatipunen
super-atm kirjoitti:
Et ole. Joten hyvää yksinäistä loppuelämää. Varmasti ajattelet vielä vanhuksena samalla tavalla miten on kivaa olla hyväksymästä itselleen oman tasoista kumppania. Eläköön naisten hypergamia, vahvuus ja itsenäisyys!
No enpä ole kyllä "oman tasoisiani" torjunutkaan kun ei niitä ole edes ollut tyrkyllä. Että mitä jos nyt vaan räksyttäisit räksyttämisen ilosta ihan jollekin muulle kuin mulle.
- eläköönmiestenhypergamia
super-atm kirjoitti:
Eiköhän ne ole MIEHET jotka eivät halua seurustella vaan olla sinkkuina kuolemaansa asti. Käyvät vaan nussimassa mutta eivät halua sitoutua.
vihatipunen kirjoitti:
No enpä ole kyllä "oman tasoisiani" torjunutkaan kun ei niitä ole edes ollut tyrkyllä. Että mitä jos nyt vaan räksyttäisit räksyttämisen ilosta ihan jollekin muulle kuin mulle.
Kyllä nimen omaan oman tasoisiasi on ollut tyrkyllä, mutta et ymmärrä että ne ovat juuri sinun kanssasi samaa tasoa. Haaveilet vain sellaisista miehistä, joihin tasosi ei riitä.
eläköönmiestenhypergamia kirjoitti:
Eiköhän ne ole MIEHET jotka eivät halua seurustella vaan olla sinkkuina kuolemaansa asti. Käyvät vaan nussimassa mutta eivät halua sitoutua.
Sinua on käynyt panemassa tasoasi paljon korkeammalla olevat miehet, jotka eivät halua seurustella. Naisen seksi-ma on paljon korkeampi kuin parisuhde-ma. Lopeta hypergamia, niin kelpaat muuhunkin kuin panopatjaksi.
- vihatipunen
super-atm kirjoitti:
Kyllä nimen omaan oman tasoisiasi on ollut tyrkyllä, mutta et ymmärrä että ne ovat juuri sinun kanssasi samaa tasoa. Haaveilet vain sellaisista miehistä, joihin tasosi ei riitä.
Ai täällä vai? Vai luuletko muka tietäväsi jotain mun oikeasta elämästäni? Kai mä saan haaveilla just sellaisista miehistä kuin mua huvittaa. Nimenomaan haaveilla. Mä olen aina ollut haaveilija ja sellaisena tulen pysymään.
Mulla on ollut tässä viimeaikoina kaikenlaista, että jos sä yrität haastaa mulle jotekin riitaa niin ei kuule tunnu missään. - vihatipunen
super-atm kirjoitti:
Sinua on käynyt panemassa tasoasi paljon korkeammalla olevat miehet, jotka eivät halua seurustella. Naisen seksi-ma on paljon korkeampi kuin parisuhde-ma. Lopeta hypergamia, niin kelpaat muuhunkin kuin panopatjaksi.
Häh? Taidat nyt sekoittaa mut johonkin toiseen?
vihatipunen kirjoitti:
Ai täällä vai? Vai luuletko muka tietäväsi jotain mun oikeasta elämästäni? Kai mä saan haaveilla just sellaisista miehistä kuin mua huvittaa. Nimenomaan haaveilla. Mä olen aina ollut haaveilija ja sellaisena tulen pysymään.
Mulla on ollut tässä viimeaikoina kaikenlaista, että jos sä yrität haastaa mulle jotekin riitaa niin ei kuule tunnu missään.Ainahan sitä saa haaveilla mistä tahansa. Kannattasi varmaan joskus elää myös oikeaa elämää eikä vain haaveilla.
- vihatipunen
super-atm kirjoitti:
Ainahan sitä saa haaveilla mistä tahansa. Kannattasi varmaan joskus elää myös oikeaa elämää eikä vain haaveilla.
Oletko sä nyt itseäsi mulle tarjoamassa vai mitä siinä roikut?
vihatipunen kirjoitti:
Oletko sä nyt itseäsi mulle tarjoamassa vai mitä siinä roikut?
En ole. Tämä on keskustelupalsta ja olen keskustelemassa. Voit kutsua keskustelua vaikka sitten roikkumiseksi.
- Ujoatm26v
eläköönmiestenhypergamia kirjoitti:
Miten niin?
- vihatipunen
super-atm kirjoitti:
En ole. Tämä on keskustelupalsta ja olen keskustelemassa. Voit kutsua keskustelua vaikka sitten roikkumiseksi.
No voitko keskustella sitten jonkun toisen kanssa...
vihatipunen kirjoitti:
No voitko keskustella sitten jonkun toisen kanssa...
En voi. Mitäs läksit.
- ikineitsyt
super-atm kirjoitti:
Mitä se hypergamiasta luopuminen ketään auttaa kun miehiä kuitenkin kiinnostavat ainoastaan _nuoret_ naiset? Niinhän te täällä hoette ja siitähän oli oikein joku tutkimuskin, jonka ylpeinä tänne linkititte. Eli naisen ei ilmeisesti kannata ottaa miestä ollenkaan koska ei miehet mitään aidosti naistaan rakasta, nuorta pillua ne vaan ajattelee. Kaikki me kuitenkin vanhennutaan, ei sitä kauheesti voi jarruttaa.
Mua ällöttää miehet vuosi vuodelta enemmän. Se miten vanhat, naimisissa olevat papparaisetkin kuolaa meitä nuoria naisia, eivätkä edes häpeä sitä! Ei vaikka annan kiukkuisen mulkaisun takaisin. Ja te nuoret sällit täällä oikein ylpeilette näillä seikoilla ja kurpittelette naisia.
Sit ihmettelette miks niin moni nuori nainen haluaa pysytellä miehistä kokonaan erossa. Onko hei mikään ihme? Miks haluaisin miehen jos ainoa arvo minussa on nuoruus ja neitsyys ja ne kun on mennyt, olen pelkkää jätettä?
Tietenkin naiselle on parempi olla vahva ja itsenäinen ja te vain vahvistatte sitä ajatusta näillä jutuillanne täällä, mutta jatkakaa ihmeessä. Näitä on hyvä tulla lukemaan jos vahingossa joskus menen katsomaan jotain miestä liian syvälle silmiin.. - oma.näkökanta
ikineitsyt kirjoitti:
Mitä se hypergamiasta luopuminen ketään auttaa kun miehiä kuitenkin kiinnostavat ainoastaan _nuoret_ naiset? Niinhän te täällä hoette ja siitähän oli oikein joku tutkimuskin, jonka ylpeinä tänne linkititte. Eli naisen ei ilmeisesti kannata ottaa miestä ollenkaan koska ei miehet mitään aidosti naistaan rakasta, nuorta pillua ne vaan ajattelee. Kaikki me kuitenkin vanhennutaan, ei sitä kauheesti voi jarruttaa.
Mua ällöttää miehet vuosi vuodelta enemmän. Se miten vanhat, naimisissa olevat papparaisetkin kuolaa meitä nuoria naisia, eivätkä edes häpeä sitä! Ei vaikka annan kiukkuisen mulkaisun takaisin. Ja te nuoret sällit täällä oikein ylpeilette näillä seikoilla ja kurpittelette naisia.
Sit ihmettelette miks niin moni nuori nainen haluaa pysytellä miehistä kokonaan erossa. Onko hei mikään ihme? Miks haluaisin miehen jos ainoa arvo minussa on nuoruus ja neitsyys ja ne kun on mennyt, olen pelkkää jätettä?
Tietenkin naiselle on parempi olla vahva ja itsenäinen ja te vain vahvistatte sitä ajatusta näillä jutuillanne täällä, mutta jatkakaa ihmeessä. Näitä on hyvä tulla lukemaan jos vahingossa joskus menen katsomaan jotain miestä liian syvälle silmiin.."Miks haluaisin miehen jos ainoa arvo minussa on nuoruus ja neitsyys ja ne kun on mennyt, olen pelkkää jätettä?"
Olet käsittänyt väärin. Miehet arvostavat kyllä nuoruutta ja neitsyyttä ja kauneutta mutta ei mies ota eroa kun nainen ikääntyy vaan miehet haluavat naisen pitkään parisuhteeseen kun nainen on vielä nuori.
Eli pahin skenario miehille on se, että mies joutuu tyytymään vanhempaan 30v naiseen eikä näin ollen saa koskaan kokea naista nuorena. oma.näkökanta kirjoitti:
"Miks haluaisin miehen jos ainoa arvo minussa on nuoruus ja neitsyys ja ne kun on mennyt, olen pelkkää jätettä?"
Olet käsittänyt väärin. Miehet arvostavat kyllä nuoruutta ja neitsyyttä ja kauneutta mutta ei mies ota eroa kun nainen ikääntyy vaan miehet haluavat naisen pitkään parisuhteeseen kun nainen on vielä nuori.
Eli pahin skenario miehille on se, että mies joutuu tyytymään vanhempaan 30v naiseen eikä näin ollen saa koskaan kokea naista nuorena.Hyvin vastattu. Asia on juurinkin noin.
- ATM-automaatti
ikineitsyt kirjoitti:
Tietenkin naiselle on parempi olla vahva ja itsenäinen ja te vain vahvistatte sitä ajatusta näillä jutuillanne täällä, mutta jatkakaa ihmeessä. Näitä on hyvä tulla lukemaan jos vahingossa joskus menen katsomaan jotain miestä liian syvälle silmiin..Kuten sanottu ylempänä, tutkimustenkin perusteella kun naisella on vähän "historiaa" ja hän aloittaa seurustelun tulevan aviomiehensä kanssa nuorena, rakkaus kestää parhaiten.
Syy ei ole siis varsinaisesti ikä, vaan se että naiset juoksevat juoksuja kunnes alkavat rupsahtamaan, ja saatuaan miehen vähät välittävät edes ikäisekseen kauniina pysymisestä.
-> mies tuntee itsensä petetyksi. Ja syystäkin, hänhän kelpasi vasta kun nainen menetti kauneutensa ja halusi työjuhdan joka tarjoaa keskiluokkaisen elämän. - ohhhho
No miks täällä palstalla sit kurpitellaan ja linkitetään juttuja, joissa pitkistäkin suhteista erotaan ja mies ottaa nuoremman? Hehkutellaan sitä, että miehet vain komistuu loputtomiin ja naiset ainoastaan rumenee.
Kyllähän siinä annetaan selvä viesti, ettei naisen kannata koskaan parisuhteeseen mennäkään koska vanhenemiselle ei mitään mahda. Nainen voi ainoastaan hävitä ja mies voittaa. Eli juuri kuten palstatotuus meneekin, nainen antaa ja mies saa.
- HänOnKaikkeni
Olen joulun parhaimman ystäväni seurassa.
Jouluna vanhempien luona, kuten kaikki aikaisemmatkin, lukuunottamatta armeijassa vietettyä.
Vuodenvaihteen alkuilta menee kaverin pirskeissä ja loppuillasta Amorphiksen keikalle Virgin Oiliin.- että.silleen
Joulu menee työn merkeissä joka ikinen päivä. Jouluaattona 16h, joulupäivänä vain 8h ja Tapaninpäivänä taas 8h aamuvuoro ---6h vapaa--- ja takisin yököksi!
Faijan kanssa vietetään joulua täällä, osan ajasta joulupäivänä varmaan mun luonani yläkerrassa. Jos saisin faijan vaikka virittämään mun elektroniikkalaitteet taas, ja laittaan taulut seinille. Vanhuksen "hyväksikäyttöä" tässä suunnittelen...joo.
Sisaren luona taas sisarusteni ja emon yhteinen jouluaatto illallisineen. Minä käyn yksin joulupäivänä syömässä Emon luona.
Uutta-Vuotta en tiedä vielä varmaksi, kun...riippuu tiistaistain tapaamisista.- m-i-e-s
Toi jouluaatto kuulostaa hyvältä, mutta ei enää joulu- ja tapaninpäivä. Onneksi itsellä on vapaus valita, ei kauheasti kiinnosta koko päivää heittää hukkaan 8h takia. =) 16h on oikea ratkaisu. Alaisetkin saa valita 12h (vain poikkeukena 8 tai 16h). Työtäkin tehdään koko rahan edestä, käsikädessä, koko työaika. =)
- että.silleen
m-i-e-s kirjoitti:
Toi jouluaatto kuulostaa hyvältä, mutta ei enää joulu- ja tapaninpäivä. Onneksi itsellä on vapaus valita, ei kauheasti kiinnosta koko päivää heittää hukkaan 8h takia. =) 16h on oikea ratkaisu. Alaisetkin saa valita 12h (vain poikkeukena 8 tai 16h). Työtäkin tehdään koko rahan edestä, käsikädessä, koko työaika. =)
Jouluaattona 16 h ja joulupäivänä vain 8h. Nämät ihan OK.
Tapanin päivänä teen ensin aamuvuoron 8h klo7-15 ja pidän 6h tauon.
Tulen takaisin töihin klo 21 ja olen aamuun asti, siis yövuoron.
Klo 21.00-24. 00.-07.30 olen töissä 10,5h. Siis 24 tunnin aikana olen töissä 18 tuntia ja se viimeinen ½ tuntia ei mahdu siihen 24 tuntiin.
Eihän siinä ole mitään järkeä, mutt yökköä en onnistunut saamaan siihen.
On vaan venyttävä, kyllä tämä tästä kun olen saanut sopivan teamin kasaan.
Alku kankeutta, enkä mä vielä hallitse täysin tilanteita työporukan kanssa.
Kokemattomuus!
Lupasin palkatessa, joulun vapaaksi, kahdelle henkilölle. Työvuorolista olis kestänyt vain yhden henkilön poissa olon! En huomioinut vp:tä enkä vl:ää joulupyhien lisäksi.
Mitä tästä opimme: MUN oma moka...ja paikkaan sen myös sitt itse!
Luvattu mikä luvattu ja siitä pidän kiinni. - 12121212
että.silleen kirjoitti:
Klo 21.00-24. 00.-07.30 olen töissä 10,5h. Siis 24 tunnin aikana olen töissä 18 tuntia ja se viimeinen ½ tuntia ei mahdu siihen 24 tuntiin.
Kokemattomuus!
Lupasin palkatessa, joulun vapaaksi, kahdelle henkilölle. Työvuorolista olis kestänyt vain yhden henkilön poissa olon! En huomioinut vp:tä enkä vl:ää joulupyhien lisäksi.
Luvattu mikä luvattu ja siitä pidän kiinni.Onko sulla oma hoivapalvelufirma vai...? Täytyy muistaa laitella kannustusviestiä pyhinä kun naukkailen hyvää punaviiniä ja nautiskelen joulubonareista :)
- m-i-e-s
että.silleen kirjoitti:
Kokemattomuus!
Luvattu mikä luvattu ja siitä pidän kiinni.Nyt kuulostaakin mukavan rankalta. =) Ei tuossa vuorojärjestelyissä ole kovinkaan paljon järkeä, mutta onneksi saa edes 6h levon. Toivottavasti ei ole pitkä siirtymismatka, sillä se syö lepoaikaa. Ei tuota loppua ymmärtänyt heti, se on ihan normaalia, kun elimistö vetää automaatilla ja en muista mihin aivoni jätin.
Lämmittää kyllä mieltä kohta luvattu mikä luvattu ja siitä kiinni pitäminen. Arkivapailla univelat takaisin ja varmasti tiimi arvostaa ja näyttää työpanoksensa, juuri oikeanlaista porkkanaa.
(12121212:lle, yökkö on yleisin nimtys ja useimmiten käytösä hoitopalveluyrityksillä, mikä on eritäin kannattava yritys, sillä kaupungit ja kunnat (valtio) tarvitsee ja maksaa kyseisistä palveluista. Vielä mikäli kyseessä on lievästi kehitysvammaiset, jotka tarvitsevat ainoastaan ohjausta ja apua, ovat muuten täysin omatoimisia, on kyseessä ns. kodinomainen työpaikka, jossa ehkä on aamulääkejono, perus kotitaloustyöt tms. Päivisin asukkaat saattavat olla ohjatussa työssä tai heitä sitten käytetään saman tai eri palveluntuottajan toimesta hoitamasa päivittäisiä tai muita asioita.
Mitä lukee hyvän punaviinin etiketissä? Mitä tuohon joulubonareihin tulee, niin kuinka paljon kuvittelet henkilön maksavansa itselleen tai saavansa korvauksia pyhätöistä ja hankalasta työajasta, varsinkin mikäli yökkönä lukee pelkästään iltalehteä?) =) - että.silleen
m-i-e-s kirjoitti:
Nyt kuulostaakin mukavan rankalta. =) Ei tuossa vuorojärjestelyissä ole kovinkaan paljon järkeä, mutta onneksi saa edes 6h levon. Toivottavasti ei ole pitkä siirtymismatka, sillä se syö lepoaikaa. Ei tuota loppua ymmärtänyt heti, se on ihan normaalia, kun elimistö vetää automaatilla ja en muista mihin aivoni jätin.
Lämmittää kyllä mieltä kohta luvattu mikä luvattu ja siitä kiinni pitäminen. Arkivapailla univelat takaisin ja varmasti tiimi arvostaa ja näyttää työpanoksensa, juuri oikeanlaista porkkanaa.
(12121212:lle, yökkö on yleisin nimtys ja useimmiten käytösä hoitopalveluyrityksillä, mikä on eritäin kannattava yritys, sillä kaupungit ja kunnat (valtio) tarvitsee ja maksaa kyseisistä palveluista. Vielä mikäli kyseessä on lievästi kehitysvammaiset, jotka tarvitsevat ainoastaan ohjausta ja apua, ovat muuten täysin omatoimisia, on kyseessä ns. kodinomainen työpaikka, jossa ehkä on aamulääkejono, perus kotitaloustyöt tms. Päivisin asukkaat saattavat olla ohjatussa työssä tai heitä sitten käytetään saman tai eri palveluntuottajan toimesta hoitamasa päivittäisiä tai muita asioita.
Mitä lukee hyvän punaviinin etiketissä? Mitä tuohon joulubonareihin tulee, niin kuinka paljon kuvittelet henkilön maksavansa itselleen tai saavansa korvauksia pyhätöistä ja hankalasta työajasta, varsinkin mikäli yökkönä lukee pelkästään iltalehteä?) =)Olen perustamassa/perustanut...miten sen asian nyt näkee;hoitopalveluyrityksen!
Vasta puolella teholla käytössä ja palveluita tullaan myös antamaan lähiseudulla tarvitsioiden kotiin.
Meillä on käytössä myös suurehko moderni keittiö, jonka palveluita on tarkoitus jakaa myös lähiympäristöön! Kotitekoista päivittäistä ns. kotiruokaa sopuu hintaan ja kotiin kuljetettuna jos niin sovitaan. (lähitulevaisuudessa)
Meillä ei ole kehitysvammaisia nuoria, ainoastaan vanhuksia tai kroonisesti sairaita, pahoin vammautuneita, yksityisiä potilaita/asukkaita.
Ihmisiä jotka tarvitsevat hoitoa/avustajaa 24h/vrk.
-Mitä tuohon joulubonareihin tulee, niin kuinka paljon kuvittelet henkilön maksavansa itselleen tai saavansa korvauksia pyhätöistä ja hankalasta työajasta, varsinkin mikäli yökkönä lukee pelkästään iltalehteä?) =)
Voin vastata suoraan: En ole laskenut edes paljonko tappiota tulee ensimmäisten kuukausien aikana: siihen nähden mitä rahaa kuluu, ennen kuin sitä alkaa asiat kulkemaan kuten pitäisikin. Mulla ei ole varaa maksaa palkkaa ilmeisestikään itselleni ensimmäisten kuukausien aikana. Maksan takautuvasti itselleni; kun on mistä maksaa. Nyt on pääasia ett työntekijät saavat sen minkä olen luvannut maksaa heille. Eli säästän nyt kassavarantoa yllätystenkin varalle.
Enkä ole yhteiskunnan kukkarollakäynyt
Mulla on 3h keittiö samassa talossa yläkerroksessa(vuokralla), kunhan saan sen asuttavaan kuntoon järjestettyä....joskus!
- ujoatm26
Uutena vuotena palstanaisen luona.
- Ujoatm26v
Siis mitä vittua, en mä kyllä tuota edellistä kirjoittanut. Vanhempien luona olen Joulun kuten ennenkin ja uudesta vuodesta en ole vielä täysin varma. Pitäiskö pitkästä aikaa posauttaa kunnon pommit ilmoille, täh? Tai sit vaan ryyppään ja katselen jääkiekkoa, häh!?
- Fiksu-ja-kunnollinen
Ryyppään jouluna ja nukun ja olen yksin koska kukaan ei rakasta minua.
En kerro sen tarkemmin kuin että en vietä kumpaakaan yksin. Välipäivinä pitää käydä töissä ja pyhien aikaankin saada vähän vauhtia opintoihin, joten saatan ilahduttaa teitä vierailemalla täällä palstalla silloin tällöin ;)
- Ikis__M
Onko kiihkein kausi jänniksen kanssa jo ohitse, kyllästynyt kun ei enää jännä? Muutenhan ne pyhät menisi sen kainalossa.
Ikis__M kirjoitti:
Onko kiihkein kausi jänniksen kanssa jo ohitse, kyllästynyt kun ei enää jännä? Muutenhan ne pyhät menisi sen kainalossa.
Toiset pyhät menevät hänen kainalossaan, älä ole huolissasi. Toisiin pyhiin liittyy molemmilla omat perinteensä, jotka vievät eri puolille Suomea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs531535- 1701295
- 81132
- 611127
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2551092- 141020
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33893Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä55872Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti94859- 347795